Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Harm

Bericht door Harm » do jan 18, 2007 10:19 pm

Goed lezen Luuk. In de eis staat dat die straf vijf jaar lang blijft staan.

Wanneer Feyenoord dit jaar ergens tussen de eerste en de zesde plaats eindigt, dan hebben ze dus recht op UEFA-cup voetbal. In dat geval mogen ze volgend jaar weer meedoen om zich te kwalificeren. Wanneer ze dit jaar echter Europees voetbal mislopen, maar zich volgend jaar wel kwalificeren, dan geldt die straf volgend jaar. (Zo lees ik het in ieder geval).

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 19, 2007 12:39 pm

Volgens mij kan je nog steeds kwalificatie voor de UEFA-cup mislopen als je tussen 2 en 5 eindigt. Niet meedoen aan de play-off is dus volgens mij geen optie
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jan 19, 2007 1:08 pm

De Uefa kan Feyenoord alleen maar straffen als Feyenoord zich kwalificeert voor Europees voetbal.

Ergo: Feyenoord doet gewoon mee aan de play offs.

Harm

Bericht door Harm » vr jan 19, 2007 2:43 pm

Hoeveel UEFA-cup plaatsen heeft Nederland dan te verdelen? Ik dacht 4+bekerwinnaar ofzo.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jan 19, 2007 4:18 pm

Hoe laat kunnen we het een en ander verwachten? 'k heb de champagne al een tijdje koud staan nl.

MHF

Bericht door MHF » vr jan 19, 2007 4:48 pm

M.a.w.-en mits daadwerkelijk de voorgestelde straf wordt uitgesproken-, Nederland heeft éénmalig een Europees-ticket minder als F'noord zich plaatst voor Europees voetbal de komende 5 jaar? Hoe is dat laatst met die Italiaanse clubs gegaan? Daar zijn ook geen vervange clubs voor aangewezen hè?
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Arwin

Bericht door Arwin » vr jan 19, 2007 4:54 pm

MHF schreef:M.a.w.-en mits daadwerkelijk de voorgestelde straf wordt uitgesproken-, Nederland heeft éénmalig een Europees-ticket minder als F'noord zich plaatst voor Europees voetbal de komende 5 jaar? Hoe is dat laatst met die Italiaanse clubs gegaan? Daar zijn ook geen vervange clubs voor aangewezen hè?
Laten we alstublieft geen nog mindere clubs inschrijven in Europa om het voor Nederland te verneuken. Een jaartje punten van Ajax, PSV en AZ door een club minder delen is wel goed.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr jan 19, 2007 5:04 pm

Hahaha, ze liggen eruit! :D

Check teletekst.

Nihad

Bericht door Nihad » vr jan 19, 2007 5:04 pm

:D :D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 19, 2007 5:05 pm

Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 19, 2007 5:06 pm

En nu? Is dat alles of mogen ze de komende tijd ook niet meer opdraven?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 19, 2007 5:07 pm

:nooo:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 19, 2007 5:09 pm

Dit is alles.

Europees avontuur Feyenoord ten einde

Feyenoord moet alsnog stevig bloeden voor de problemen rond de wedstrijd tegen AS Nancy. In de beroepszaak werden de Rotterdammers uitgesloten voor Europees voetbal, al was de straf minder zwaar dan was geëist.
Naast de uitsluiting voor dit seizoen moet Feyenoord 62.000 Zwitserse franc overmaken naar de UEFA. Door de dubbele ontmoeting met Tottenham Hotspur gaat een streep. De aanklager had de Rotterdamse club willen uitsluiten voor ook komende jaar, maar de beroepscommissie wilde daarin niet in meegaan.

De straf komt bij Feyenoord hard aan. 'Dit is in alle opzichten een zware klap voor onze club en voor iedereen die Feyenoord daadwerkelijk een warm hart toedraagt', reageert directeur Onno Jacobs op de website van de Rotterdamse club. 'Er zijn in deze situatie uitsluitend verliezers.'

Feyenoord betoogde vooraf te hebben gewaarschuwd voor problemen door de vrije verkoop van toegangskaarten. 'Wij konden de verantwoordelijkheid voor die ons onbekende personen niet dragen', zegt Jacobs. 'Nu worden wij gestraft voor het gedrag van een aantal asocialen, terwijl wij ze niet uitgenodigd hadden.'

Feyenoord beraadt zich nog over eventuele beroep tegen de uitspraak. 'De mogelijkheid bestaat om deze straf aan te vechten bij het CAS, het hof voor sportarbitrage in Lausanne. Zo'n beroep heeft in principe geen opschortende werking. We zullen het vonnis en de argumentatie zeer nauwkeurig bestuderen en dan zullen we hierover een besluit nemen.'
VI

Heb begrepen dat de kaartverkoop al is gestart.

Ze zeggen net op Radio 1 dat de uitsluiting Feyenoord 2 miljoen euro kost. :aai:
Het stinkt aan alle kanten!

Arwin

Bericht door Arwin » vr jan 19, 2007 5:11 pm

Mag nu alsnog die andere club uit de poule van Feyenoord tegen Tottenham spelen, of is Tottenham wel heel makkelijk door?

Ik vind het in ieder geval onterecht. Feyenoord viel niets te verwijten, die avond in Nancy. De Fransen hadden nooit losse kaarten moeten verkopen, ze zijn er nog voor gewaarschuwd zelfs door Feyenoord.

999

Bericht door 999 » vr jan 19, 2007 5:13 pm

Tja als men de supportes van de club niet kan pakken, pakt men de club maar met de ( echte ) supporters ..

Triest ..
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 19, 2007 5:13 pm

Doe mij ook even een glaasje, BZ!

Ze hadden anders ook niet gewonnen van die Spurs, dus zo dramatisch is het ook allemaal niet. Ze lopen nu alleen kaartverkoop en andere inkomsten mis, maar daar begin je ook aan te wennen bij Feyenoord.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr jan 19, 2007 5:17 pm

Tuurlijk wel lullig voor de échte Feyenoord supporters die al een reis en hotel etc in Londen geboekt hebben.

( :D )

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr jan 19, 2007 5:35 pm

Tja, hadden ze bij Feyenoord maar niet moeten zeggen dat het wel meeviel bij het horen van de eerdere strafeis. ;)

Wel vreemd dat het zoveel verschilt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jan 19, 2007 5:56 pm

Arwin schreef:Ik vind het in ieder geval onterecht. Feyenoord viel niets te verwijten, die avond in Nancy. De Fransen hadden nooit losse kaarten moeten verkopen, ze zijn er nog voor gewaarschuwd zelfs door Feyenoord.
Er is hier destijds ergens een bericht geplaatst waaruit duidelijk werd dat het aantal supporters dat mee heeft gedaan aan de rellen, het aantal 'supporters' dat via de vrije verkoop binnen is gekomen ruim overtrof. Er hebben zich dus wel degelijk 'echte' Feyenoord-supporters misdragen.

Ach, zoveel maakt het niet uit. Feyenoord had in Londen waarschijnlijk toch dik klop gekregen. Jammer dat ik er nu niet meer achterkom of m'n voorspelling klopt. :D
MHF schreef:M.a.w.-en mits daadwerkelijk de voorgestelde straf wordt uitgesproken-, Nederland heeft éénmalig een Europees-ticket minder als F'noord zich plaatst voor Europees voetbal de komende 5 jaar? Hoe is dat laatst met die Italiaanse clubs gegaan? Daar zijn ook geen vervange clubs voor aangewezen hè?
Volgens mij mocht Chievo zich destijds proberen te kwalificeren.

Alexander

Bericht door Alexander » vr jan 19, 2007 6:28 pm

Vindt het een belachelijke straf. Feyenoord heeft de moeite gedaan om dit soort tuig in Nederland te houden, want kan ze dan worden verweten? Het is een probleem van de maatschappij, en niet van een club.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 19, 2007 8:24 pm

Ik vind ook dat Feyenoord niet veel te verwijten valt. Wel raar hoor. Het verschil in straf.

Maar ik kan er wel om lachen :D
IK GELOOF!!!!!!

MHF

Bericht door MHF » vr jan 19, 2007 10:15 pm

Thomas schreef: ....
Wel?

Het gaat mij er niet om of er al dan niet een andere - nog slechtere - club alsnog Europa in mag (,Arwin) maar meer dat het volgens mij weldelijk impact op de pleeoffs heeft als er een vervanger Europa in mag en F'noord voor spek en bonen toch meedoet aan de pleeoffs. Dan zijn er volgens mij weer net zo veel Europese tickets te verdelen als er clubs zijn die actief meedoen voor een plekkie. De verliezer uit de onderlinge partij tussen de verliezer uit de eerste ronde pleeoffs en de winnaar van 6t/m9 schuift dan door en is dus toch verzekerd van UEFAcup. Toch? Wel raar. Toen Ajax destijds niet Europa in mocht ging er toch ook geen plaatsvervanger de EC1 in? Ik kan mij eerlijk gezegd haast niet voorstellen dat het zo gaat.

Wat voor scenario hebben we als F'noord de Pleeoffs wint? Dan gaat de club die men verslaat in deze tweestrijd? Daar zit weer een typische Jodenstreek in. Feyenoord wint de Pleeoffs omdat het Ajax verslaat maar Ajax gaat vCL spelen .... ;)
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Daniel

Bericht door Daniel » vr jan 19, 2007 11:00 pm

MHF schreef:
Thomas schreef: ....
Wel?

Het gaat mij er niet om of er al dan niet een andere - nog slechtere - club alsnog Europa in mag (,Arwin) maar meer dat het volgens mij weldelijk impact op de pleeoffs heeft als er een vervanger Europa in mag en F'noord voor spek en bonen toch meedoet aan de pleeoffs. Dan zijn er volgens mij weer net zo veel Europese tickets te verdelen als er clubs zijn die actief meedoen voor een plekkie. De verliezer uit de onderlinge partij tussen de verliezer uit de eerste ronde pleeoffs en de winnaar van 6t/m9 schuift dan door en is dus toch verzekerd van UEFAcup. Toch? Wel raar. Toen Ajax destijds niet Europa in mocht ging er toch ook geen plaatsvervanger de EC1 in? Ik kan mij eerlijk gezegd haast niet voorstellen dat het zo gaat.

Wat voor scenario hebben we als F'noord de Pleeoffs wint? Dan gaat de club die men verslaat in deze tweestrijd? Daar zit weer een typische Jodenstreek in. Feyenoord wint de Pleeoffs omdat het Ajax verslaat maar Ajax gaat vCL spelen .... ;)
Nee, want Feyenoord is alleen voor de rest van dit seizoen uitgesloten, volgend dus niet..

Harm

Bericht door Harm » za jan 20, 2007 12:27 am

Dat wisten we nog niet toen we de discussie startten. We waren een beetje aan het bomen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 20, 2007 1:05 am

MHF schreef:Wel raar. Toen Ajax destijds niet Europa in mocht ging er toch ook geen plaatsvervanger de EC1 in? Ik kan mij eerlijk gezegd haast niet voorstellen dat het zo gaat.
Ach, opzich is het wel logisch dat ze het hele Nederlandse voetbal niet direct willen straffen voor de daden van een stelletje randdebielen (indirect straffen ze Nederland natuurlijk wel, omdat een nog zwakker team Europa in zal gaan).

Gesloten