Feyenoord
Jij hoort bij iedereen die roept/riep dat het spel tegen Parma naief was. Het is een ontwikkeling Bertje. Je kan niet pas 433 gaan spelen als je het perfect beheerst, je zal het toch echt eerst als ploeg perfect onder de knie moeten krijgen. En dat gaat niet lukken alleen in wedstrijdjes tegen degradatiekandidaten en op trainingen. Stel je voor zeg dat van Gaal na Parma met de meute mee had geconcludeerd dat het te naief was. Had ons hele mooie jaren gekost
I think I lost my fucking headache
Ik dacht dat dit het Hand in hand, Kameraden forum was ;)
Dat zou dan wel knap zijn :DThomas schreef:Stel Ajax speelt tegen Arsenal, komt op miraculeuze wijze op voorsprong en komt vervolgens onder zware druk te staan. Dan kan je wel doodleuk een vierde aanvaller inbrengen voor een verdediger om onder de druk uit te komen, maar de kans is groot dat je dan gewoon met een nulletje of 5 klop krijgt.
Waarom wil je mij (of Bertje) zo nodig in een hokje douwen? Ik heb het gevoel dat je mijn posts helemaal niet leest. Ik zeg nergens dat Ajax verdedigend moet spelen of niet moet nastreven vleugelspelers op te leiden. Als je ze echter niet hebt heeft het geen nut om toch zo te gaan spelen. Niet tegen FC Den Bosch en niet tegen Chelsea.Lucas schreef:Jij hoort bij iedereen die roept/riep dat het spel tegen Parma naief was. Het is een ontwikkeling Bertje. Je kan niet pas 433 gaan spelen als je het perfect beheerst, je zal het toch echt eerst als ploeg perfect onder de knie moeten krijgen. En dat gaat niet lukken alleen in wedstrijdjes tegen degradatiekandidaten en op trainingen. Stel je voor zeg dat van Gaal na Parma met de meute mee had geconcludeerd dat het te naief was. Had ons hele mooie jaren gekost
In mijn ogen hoef je het ook niet meteen perfect te beheersen, maar de groep moet wel de potentie hebben om het onder de knie te krijgen.
Ik zeg dan ook niet dat het hanteren van die speelwijze naïef is. Je zou ervoor kunnen kiezen om een speelwijze te hanteren, om je spelers later een voorbeeld te kunnen geven van dingen die absoluut niet kunnen gebeuren. Welliswaar niet de meest gebruikelijke aanpak, maar elke aanpak is goed als er resultaat mee geboekt wordt.Lucas schreef:Maar om die speelwijze te leren beheersen moet je hem dus ook uitvoeren. En niet alleen op de training. Als je de speelwijze nu loslaat komt ie nooit meer terug
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
ADFeyenoord opnieuw in spanning
NYON - De toekomst van Feyenoord in Europa staat vrijdag in Nyon opnieuw ter discussie. De beroepscommissie van de Europese voetbalunie (UEFA) buigt zich dan over de strafzaak tegen de Rotterdamse club wegens de hevige supportersrellen 30 november in Nancy. In principe doet de beroepscommissie nog dezelfde dag uitspraak.
De tuchtcommissie van de UEFA legde Feyenoord begin december een relatief milde straf op. De Rotterdamse club kreeg een voorwaardelijk straf van twee thuisduels zonder publiek, met een proeftijd van drie jaar, en een geldboete van 125.000 euro. Ook diende Feyenoord de schade in het stadion van AS Nancy te vergoeden.
De aanklager van de UEFA ging met de uitspraak van de tuchtcommissie niet akkoord. Hij had om een schorsing van een jaar gevraagd voor Feyenoord, na plaatsing voor Europees voetbal, en tevens drie punten in mindering geëist in groep E van het UEFA-bekertoernooi. In dat laatste geval was Feyenoord dit seizoen meteen uitgeschakeld geweest. De nieuwe eis van de aanklager bij de beroepscommissie van de UEFA is nog niet bekend.
In tegenstelling tot de schriftelijke afhandeling door de tuchtcommissie, wordt de zaak bij de beroepscommissie in Nyon ook mondeling behandeld. Voor Feyenoord reizen financieel directeur Onno Jacobs en huisjurist Joris van Benthem naar Zwitserland af. De Rotterdamse delegatie zal geen getuigen oproepen. De aanklager van de UEFA doet dat waarschijnlijk evenmin.
Het verweer van Feyenoord zal in grote lijnen neerkomen op de eerste verklaringen bij de tuchtcommissie. De Rotterdamse club beriep zich toen met succes op de waarschuwingen die het vooraf naar AS Nancy en naar de UEFA had laten uitgaan. Feyenoord wist dat vele geregistreerde hooligans, met stadionverboden in Nederland, naar Frankrijk wilde reizen om het duel te bezoeken en om mogelijke rellen te veroorzaken in de stad en het stadion.
Feyenoord drong bij Nancy en de UEFA evenwel tevergeefs op een strikte kaartverkoop aan. Honderden vandalen konden op de vrije markt simpel aan tickets komen waarna het in Nancy en in het stadion inderdaad flink uit de hand liep. De Franse oproerpolitie gebruikte tijdens het duel traangas om de muitende meute op de tribunes in bedwang te houden. De scheidsrechter moest daardoor het duel staken. Na een pauze van ongeveer een half uur werd het duel in een vrijwel verlaten stadion alsnog uitgespeeld (3-0).
Feyenoord probeert de geldboete en de financiële schade van de vernielingen in het stadion te verhalen op de relschoppers. Ook kijkt de Rotterdamse clubleiding in het vervolg streng naar de omstandigheden bij een Europese uitwedstrijd. Indien de risico's met meereizende fans te groot zijn (korte reistijd, berucht land, slechte kaartverkoop), wil Feyenoord afzien van toegangsbewijzen voor de eigen aanhang.
In de derde ronde van het UEFA-bekertoernooi wacht de Rotterdammers daarom in meerdere opzichten een krachtproef. De twee duels met het Engelse Tottenham Hotspur zijn zowel in sportief als organisatorisch opzicht een hele toer. Feyenoord heeft nog niet besloten of de eigen aanhang welkom is bij de uitwedstrijd op 22 februari in Londen. Dat zal mede afhangen van de uitspraak vrijdag van de beroepscommissie van de UEFA.
(ANP)
Blij met de punten ...
Jij wilt toch ook een betere wereld? Ik doe dit allemaal voor julli, hoor!joey schreef:Nog meer? :shock:Kaboem! schreef:Ik ben aan het zorgen voor de nazaten van ons soort.Lucas schreef:We zijn van een uitstervend ras vrees ik Boem! Wij zijn die oude lullen van de tijd dat je nog 'naief' kon spelen.
Bertje for President!
ADNeefje Babel gaat snel vooruit
MIKOS GOUKA ROTTERDAM Een van de opvallende spelers maandagavond van Jong Feyenoord was de pas 18-jarige Mitchell Schet (18). De buitenspeler, door Feyenoord ruim een jaar geleden weggekaapt bij FC Utrecht, speelde tegen Jong Sparta een fletse eerste helft maar eenmaal op de linkerflank geposteerd, ging hij steeds beter draaien.
.Schet is een volle neef van Ajacied Ryan Babel en ex-Spartaan Geoffrey Verweij. ,,Mitchell is nog A-junior,” weet Scholten over de speler die onlangs al een week met het eerste elftal naar Turkije mocht om aan het grote werk te ruiken. Een jaar eerder mocht hij samen met de jeugdspelers Evander Sno en Royston Drenthe al aansluiten bij het eerste elftal tijdens het trainingskamp in Zeeland. Sno en Drenthe zijn al doorgebroken, de buitenspeler nog niet. ,,Ik moet meer geduld hebben,” liet Schet onlangs al optekenen. ,,Ik ben vorig seizoen geopereerd aan mijn lies en heb een tijdje buitenspel gestaan.”
Scholten was maandag tevreden over Schet, die in Turkije met de hoofdmacht tegen Galatasaray al tweemaal dichtbij een treffer was. ,,De ploeg betrok hem voor de pauze tegen Sparta te weinig in het spel. Na rust liet hij zien wat hij werkelijk in zijn mars heeft.”
Doelpunten leverde het ondanks het talent Schet, die eerder ook speelde voor CTO ’70 en Abcoude, echter allemaal niet op, al was Jong Feyenoord diverse keren dichtbij de gelijkmaker. Jong Sparta won met 1-0.
Het stinkt aan alle kanten!
VolkskrantAanklager wil Feyenoord dubbel schorsen
ROTTERDAM - De aanklager van de Europese voetbalunie (UEFA) wil Feyenoord dubbel schorsen voor de hevige supportersrellen eind november in Nancy.
Zijn eis tegen de Rotterdamse club in hoger beroep luidt onmiddellijke uitsluiting dit seizoen in het UEFA-bekertoernooi en een schorsing voor het eerstvolgende seizoen dat Feyenoord zich plaatst voor Europees voetbal, met een looptijd van vijf jaar. Dat bleek donderdagavond tijdens de verlate Nieuwjaarsreceptie in De Kuip.
De mondelinge zaak dient vrijdagochtend in het Zwitserse Nyon. In principe doet de beroepscommissie van de UEFA nog dezelfde dag uitspraak. Financieel directeur Onno Jacobs en huisjurist Joris van Benthem vertegenwoordigen Feyenoord in Nyon.
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Je kunt je afvragen of we nog wel door moeten gaan met Feijenoord. Het is natuurlijk gewoon een kutclub. Rotterdam heeft bovendien nog 2 andere profclubs en een hele rits amateurclubs waar voetbalfans naar toe kunnen. Als je Feijenoord opdoekt dan zal waarschijnlijk niemand er een traan om laten. Opdoeken is dan ook mijn advies aan de UEFA.Harm schreef:Ik vind dat ze het lidmaatschap van Feyenoord moeten schorsen zodat ze ook in de Nederlandse competitie niet meer uit kunnen komen.
Natuurlijk wel; de eventuele straf geldt alleen voor een seizoen waarin ze zich kwalificeren. Je kan ze dus niet uitsluiten voor de mogelijkheid zich te kwalificeren met een beroep op zinloosheid. Want dan zou het feitelijk een eeuwige straf zijn. Tenzij ze natuurlijk ooit weer eens kampioen zouden worden.
I think I lost my fucking headache