PSV 2008 - 2009
Niet meer. Een andere speler is dat wel:
Afellay heeft altijd wat.
nu.nlPSV zonder Afellay tegen Heerenveen
EINDHOVEN - PSV kan zaterdagavond in de uitwedstrijd tegen SC Heerenveen niet beschikken over Ibrahim Afellay.
De middenvelder hield woensdag aan het met 2-1 verloren Champions League-duel tegen Atletico Madrid een opgerekte pees in zijn enkel over. "De blessure is gelukkig niet ernstig, maar het duel tegen Heerenveen komt te vroeg", aldus trainer Huub Stevens vrijdag op de website van PSV.
Het is nog onzeker of Dirk Marcellis weer kan meedoen. De verdediger reisde wegens een hamstringblessure niet mee naar Spanje. "Het is even afwachten of hij zover is om bij de selectie te zitten", zei Stevens, die naar alle waarschijnlijkheid ook Erik Pieters moet missen. De linkerverdediger is ziek. Jan Kromkamp en Nordin Amrabat zijn al langer niet inzetbaar bij PSV.
PSV wacht al een maand op een overwinning buiten eigen stadion. Olympique Marseille, NEC, AZ, Ajax en Atletico Madrid waren, in verschillende competities, achtereenvolgens te sterk voor de landskampioen.
Afellay heeft altijd wat.

Het stinkt aan alle kanten!
Wordt ook steeds meer een mode-woord onder trainers .. MENTALE WEERBAARHEID .. en na zo'n wedstrijdje MENTALE WEERBAARHEID hoor je trainers dan weer roepen .. WE VERGATEN TE VOETBALLEN .. tis ook altijd wat héSTEVENS: ,,PSV MIST MENTALE WEERBAARHEID”
Salcido aast op vertrek
EINDHOVEN, zaterdag
PSV-trainer Huub Stevens heeft niet het gevoel dat zijn positie in Eindhoven ter discussie staat. De landskampioen is bezig aan een dramatische eerste seizoenshelft – tien zeges en al tien nederlagen – maar de Limburger voelt intern nog voldoende steun. „Ik heb geen signalen gekregen dat het niet goed zit”, aldus de coach.
Stevens weet inmiddels wat zijn team ontbeert. „Dit elftal zal altijd bij de les moeten blijven, want het ontbreekt ons aan een bepaalde mentale weerbaarheid.” Deze conclusie is, met vanavond een zware uitwedstrijd in en tegen SC Heerenveen en vervolgens nog voor oudjaar ontmoetingen met FC Groningen (thuis), Vitesse (uit), Feyenoord (thuis) en FC Twente (thuis) op het programma, geen geruststellende gedachte. Ook omdat de voorman van het geheel denkt dat mentale weerbaarheid niet te trainen valt. „Zoiets moet je op jonge leeftijd leren ontwikkelen. We halen niet voor niets eerst Jeroen Zoet (doelman van de A-1) en nu Funso Ojo (17-jarig talent van de beloften) bij het eerste elftal.”
De coach deed gistermiddag een halfslachtige poging om duidelijk te maken wat er volgens hem bij PSV aan schort. „Sinds ik een jaar geleden mijn jawoord aan PSV gaf, is hier veel gebeurd. Van de naweeën hebben we nog steeds last.” Stevens weigerde te bevestigen of hij doelde op het door relletjes omgeven vertrek van doelman Gomes en in diens kielzog voetbalmakelaar Vlado Lemic, technisch manager Stan Valkcx en scout Piet de Visser. „Ik wil alleen zeggen dat ik nog steeds achter mijn keuze sta.” De in totaal al bijna twee decennia aan PSV verbonden oud-prof zei ook dat hij zichzelf zaken verwijt. „Maar voorbeelden geef ik niet.”
Stevens weigerde ook de dubieuze nonchalance van de op een vertrek azende Carlos Salcido, toch één van zijn sterkhouders, te veroordelen. „Spelers mogen fouten maken, maar wij maken de laatste tijd teveel fouten. Niet alleen Carlos, ook anderen. Van één van mijn oud-trainers heb ik geleerd om kritisch te zijn in goede tijden en beschermend te zijn in slechte tijden. Ik klamp me vast aan positieve dingen.”

Blij met de punten ...
De thuiscampagne was anders aardig indrukwekkend. Arsenal, Valencia, AS Roma, Lyon en AC Milan konden niet in Amsterdam winnen. Van Lyon en AS Roma werd zelfs gewonnen. Dat is toch wat anders dan in eigen huis verliezen van Kopenhagen, Slavia Praag en Dinamo Zagreb.Thomas schreef:Precies. Het was natuurlijk erg leuk om die groep jonge honden zo ver te zien komen, maar die kwartfinale is met behoorlijk wat mazzel gehaald hoor.
Precies. Wat het betekent is: het ligt niet aan mij, het ligt aan hullie. Beetje goedkoop.Voetske schreef:Wordt ook steeds meer een mode-woord onder trainers .. MENTALE WEERBAARHEID .. en na zo'n wedstrijdje MENTALE WEERBAARHEID hoor je trainers dan weer roepen .. WE VERGATEN TE VOETBALLEN .. tis ook altijd wat hé

Het stinkt aan alle kanten!
- SylvievdVaart