Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 30, 2006 12:04 pm

Ik kwam net terug van m'n vriendin en was nog niet zo slaperig. Zo vroeg slaap ik toch ook weer niet? :blush:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 30, 2006 5:59 pm

Thomas schreef:Alleen zijn zulke wedstrijden bij Feyenoord eerder regel dan uitzondering. :D
Dat vreselijk beroerde Feyenoord heeft een achterstand van 3 punten op het Ajax dat zoveel progressie heeft geboekt. :pukey:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 6:00 pm

Feyenoord heeft in de competitie inderdaad nog niet of nauwelijks een degelijke wedstrijd gespeeld.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za dec 30, 2006 6:58 pm

Wou hier neerzetten wat wimpey al heeft getypt. Het zal mij een rotzorg zijn of Feyenoord nog geen goeie wedstrijd heeft gespeeld, maar bij Feyenoord zie ik nog wel een stijgende lijn. Die lui verloren kansloos van Ajax met 0-4, maar weten sindsdien bijna iedere wedstrijd te winnen. Tegen PSV waren ze de bovenliggende partij en pakten ze een puntje. Al met al kan dat 'dramateam' zo nog maar eens boven ons eindigen en op basis van de vergelijking van beide selecties zou dat echt schandalig zijn.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za dec 30, 2006 8:10 pm

Thomas schreef:Tsja, we blijven natuurlijk bezig wanneer we voorbij gaan aan het feit dat zowel de TD als de trainer al meteen hebben aangegeven dat de verkoop van Charisteas plaats heeft gevonden om niet-voetbaltechnische redenen.
Help me even herinneren: HTC had dat gezegd in Holland Sport, toch?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 8:13 pm

Ja.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 30, 2006 8:24 pm

Welnee. Het transferbeleid kwam helemaal niet ter sprake bij Holland Sport.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 8:25 pm

Volgens mij hebben ze het toch echt over Charisteas gehad hoor.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 30, 2006 8:29 pm

Nou, ik weet bijna zeker van niet. En ik ben niet de enige.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 8:36 pm

Hmm, apart. Ik heb het toch echt ergens gelezen.

Hier geeft Ten Cate in ieder geval aan niet blij te zijn met de verkoop van Charisteas.

Hugo Borst schreef destijds ook dat Ten Cate Rosenberg liever kwijt wilde dan Charisteas.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 30, 2006 8:44 pm

Thomas schreef:Hier geeft Ten Cate in ieder geval aan niet blij te zijn met de verkoop van Charisteas.
Het gaat me om de bewering dat Ten Cate en Van Geel gezegd zouden hebben dat Charisteas om andere redenen dan voetbaltechnische zou zijn verkocht (en dat men dus eigenlijk liever Rosenberg zou hebben verkocht). Dat wordt wel steeds gebracht als een feit, maar ik heb het de heren nooit horen zeggen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 8:46 pm

Ik wel. Eerlijk gezegd zou ik de aflevering van Ten Cate bij HS graag terug willen zien, want ik kan toch zweren dat Ten Cate zei dat bij de verkoop van Charisteas ook andere dingen een rol speelden.

Sowieso geeft het feit dat Ten Cate liever Charisteas had verkocht dan Rosenberg wel iets aan, of niet?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za dec 30, 2006 8:49 pm

Lezen, Thomas. Er staat dat Rosenberg een ander type is dan Charisteas. Niet dat Ten Cate Charisteas beter vond dan Rosenberg.

Ten Cate heeft wel het tegenovergestelde gezegd: dat Rosenberg beter is dan Charisteas. Het staat op Ajax.nl

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 30, 2006 8:51 pm

Sorry, dat stond inderdaad niet in het stuk van het Parool. Dat is wat Borst zei.

jabu

Bericht door jabu » za jan 06, 2007 12:27 am

Ruiken aan Feyenoord 1
Door MAARTEN WIJFFELS

ROTTERDAM - Feyenoord laat komende week een handvol spelers uit de eigen jeugdopleiding ruiken aan het eerste elftal.

Voor de winterstage in het Turkse Belek worden Mitchell Schet, Georginio Wijnaldum, Jerson Anes Ribeiro, Erwin Mulder en Jacob Lensky toegevoegd aan de A-selectie. Het vijftal speelt dit seizoen in de A1 van Feyenoord of mag vanaf 1 januari (zoals de Canadees Lensky) voor dat team uitkomen.

,,Eén van onze doelstellingen voor 2007 is jeugd eerder te laten proeven aan het eerste elftal,’’ stelt technisch manager Peter Bosz. ,,We willen een aantal momenten in het jaar kiezen. Deze stage is een mooi moment. Die jonge gasten mogen laten zien hoe ver ze al zijn in hun ontwikkeling en daarna sluiten ze op Lensky na weer gewoon aan bij de A-jeugd. Wat we nu eens willen voorkomen, is dat er meteen een enorm verwachtingspatroon wordt gecreëerd rond jongens van 17, 18 jaar. Feyenoord is daar in het verleden zelf te vaak de mist mee in gegaan. We denken dat we in de begeleiding van onze talenten dingen beter kunnen en moeten gaan doen.’’

Naast de eigen kweek reizen maandag ook nog twee jonge Braziliaanse testspelers mee naar Turkije. Het gaat om de 20-jarige verdedigende middenvelder Adalberto Neto en de 18-jarige vleugelaanvaller Kadu. Adalberto is de laatste speler die Feyenoord mag testen in het kader van het onlangs beëindigde samenwerkingsverband met de Braziliaanse club America Belo Horizonte.

Met het jeugdige karakter van de ‘nieuwelingen’ geeft Feyenoord een duidelijk signaal af. Alle wilde speculaties over kapitaalkrachtige investeerders die zich hebben gemeld ten spijt, hebben Peter Bosz co geen geld in handen om te investeren. In het streven Feyenoord terug te brengen naar de top, beseft de clubleiding dat ze het over een andere boeg moet gooien. Het proces van wederopbouw moet gebeuren met een verder ingekrompen selectie, waarin de onderlinge kwaliteitsverschillen kleiner worden en waarin meer aandacht komt voor het inpassen van eigen kweek.

Door de stage van zoveel spelers staat trainer Erwin Koeman komende week wel met een grote groep op het trainingsveld in Belek. In totaal neemt Koeman liefst 29 spelers mee naar Turkije. Dat grote aantal is mede ingegeven door de oefenduels die Feyenoord speelt in een toernooi met Galatasaray, Besiktas en Werder Bremen. In de groep van 29 is geen plaats voor een aantal vaste leden van de eerste selectie. Onder anderen Karim Saidi, Mohammed Abubakari en Lorenzo Davids blijven in Rotterdam achter.

Saidi mag voor de zoveelste keer proberen definitief een andere werkgever te vinden. De Tunesiër is voor Feyenoord een te dure kracht om alleen op de bank te laten zitten. Vorig seizoen werd Saidi in de winterstop al eens verhuurd aan het Italiaanse Lecce, dat echter niet overging tot koop.

De 20-jarige Abubakari mag worden verhuurd aan een eredivisieclub waar de Ghanese middenvelder minuten kan maken.
AD

LucaS

Bericht door LucaS » za jan 06, 2007 10:00 am

Jöhnk schreef:Ten Cate heeft wel het tegenovergestelde gezegd: dat Rosenberg beter is dan Charisteas. Het staat op Ajax.nl
Het bleek uit alles dat Henk dat aan het begin van het seizoen vond. Alleen Steef wist na een gesprek met van Geel anders te melden
I think I lost my fucking headache

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » za jan 06, 2007 3:54 pm

Jerson Anes Ribeiro
Als die jongen ooit doorbreekt, zal hij nog wel eens gekloot worden met z'n naam.. :aai:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jan 06, 2007 4:25 pm

Lucas schreef:
Jöhnk schreef:Ten Cate heeft wel het tegenovergestelde gezegd: dat Rosenberg beter is dan Charisteas. Het staat op Ajax.nl
Het bleek uit alles dat Henk dat aan het begin van het seizoen vond. Alleen Steef wist na een gesprek met van Geel anders te melden
En Hugo Borst.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jan 06, 2007 4:35 pm

Klopt, Hugo Borst heeft dat gezegd. Heb ik zelf gehoord en zal ik ook niet ontkennen.

Maar de vraag was of HTC (of MVG) zelf aangegeven heeft eigenlijk liever Rosenberg dan Charisteas van de hand te doen. Want dat wordt hier steeds als een feit gepresenteerd.

Nou, ik geloof er dus niets van dat HTC dat gezegd heeft. Niet in de laatste plaats omdat ik het hem niet heb horen zeggen, terwijl Ajax op de voet volg. Maar vooral omdat dit een totaal onnodige dolksteek in de rug van Rosenberg zou zijn.

Het zou overigens best kunnen hoor, dat men eigenlijk liever Charisteas had behouden. Ik vermoed het eigenlijk ook wel, maar met zekerheid valt het gewoon niet te stellen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 07, 2007 11:48 pm

Ali Boussabon gaat op proef bij de Blackburn Rovers, meldt het AD.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » ma jan 08, 2007 9:15 am

Thomas schreef:
Lucas schreef:
En Hugo Borst.
Vraag is alleen wie wiens bron was

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 08, 2007 5:50 pm

Kalou haalt uit naar Feyenoord

Oud-Feyenoorder Salomon Kalou heeft zich in een interview met Sportweek kritisch uitgelaten over zijn voormalige werkgever. De 21-jarige aanvaller geeft met name af op de ‘oude garde’ van de Rotterdammers, doe volgens hem (negatief) sfeerbepalend zouden zijn.

“Het verschil is dat de ouderen hier echte toppers zijn met een goede spirit. Bij Feyenoord halen de ouderen de sfeer naar beneden,” doelt de Ivoriaan op het contrast tussen zijn huidige werkgever, Chelsea, en Feyenoord.

Ook het conflict dat Kalou vorig seizoen zou hebben gehad met Pierre van Hooijdonk komt ter sprake in het vraaggesprek. “Ik had nooit een probleem met Pierre bij Feyenoord. We praatten niet veel. Alleen van: 'Hoe gaat het?' (…) Ik ben niet naïef, ik weet dat hij een connectie heeft met die krant (AD, red.) die tijdens de play-offs schreef over een nachtelijke bespreking waar ik niet bij was. Maar dat was het enige.”

Wel krijgt een andere oudgediende het nog voor zijn kiezen. “Ik had meer moeite met Patrick Lodewijks. Maar ik wil eigenlijk niet zoveel meer zeggen over Feyenoord,” aldus de verstandige Kalou. “Hier doet iedereen wel leuk met mekaar.”

voetbalzone.nl

Daniel

Bericht door Daniel » ma jan 08, 2007 6:54 pm

Thomas schreef:
Kalou haalt uit naar Feyenoord

Oud-Feyenoorder Salomon Kalou heeft zich in een interview met Sportweek kritisch uitgelaten over zijn voormalige werkgever. De 21-jarige aanvaller geeft met name af op de ‘oude garde’ van de Rotterdammers, doe volgens hem (negatief) sfeerbepalend zouden zijn.

“Het verschil is dat de ouderen hier echte toppers zijn met een goede spirit. Bij Feyenoord halen de ouderen de sfeer naar beneden,” doelt de Ivoriaan op het contrast tussen zijn huidige werkgever, Chelsea, en Feyenoord.

Ook het conflict dat Kalou vorig seizoen zou hebben gehad met Pierre van Hooijdonk komt ter sprake in het vraaggesprek. “Ik had nooit een probleem met Pierre bij Feyenoord. We praatten niet veel. Alleen van: 'Hoe gaat het?' (…) Ik ben niet naïef, ik weet dat hij een connectie heeft met die krant (AD, red.) die tijdens de play-offs schreef over een nachtelijke bespreking waar ik niet bij was. Maar dat was het enige.”

Wel krijgt een andere oudgediende het nog voor zijn kiezen. “Ik had meer moeite met Patrick Lodewijks. Maar ik wil eigenlijk niet zoveel meer zeggen over Feyenoord,” aldus de verstandige Kalou. “Hier doet iedereen wel leuk met mekaar.”

Dat is na Lazovic, Leonardo en een paar anderen al de volgende..
voetbalzone.nl

jabu

Bericht door jabu » ma jan 08, 2007 7:45 pm

Nu nog wachten op De Guzman. :hypocrite:

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 10, 2007 9:14 am

Volgens mij speelt feyenoord de finale van een oefentoernooi in Turkije tegen Werder Bremen. Voor de ontvangers van Eurosport wellicht een goede kans te kijken hoe Wonder Bremen het tegen een Nederlandse ploeg ervan afbrengt (voor het mn-topic, ik weet nooit of het ervan af er vanaf moet zijn..Plaats het en geef het juiste antwoord! :yes: )

Gesloten