Vitesse 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Pierre

Bericht door Pierre » vr dec 05, 2008 10:51 am

Harm schreef:
Wouter schreef:Ik vind Van Wolfswinkel wel een talent, maar ik vind de jubelstemming over hem schromelijk overdreven. Heeft pas net een paar wedstrijden gespeeld inderdaad. En tegen Feyenoord mocht hij de kansen wel wat beter benutten.
Dat heb ik ook nog steeds met Arnautovic. Hij zal best aardig kunnen voetballen, maar die kansen die hij in de eerste wedstrijd tegen Arsenal miste... Die had een spits van UNA nog wel gemaakt.
Maar wat zegt dat? Remember Zlatan in het begin bij Ajax...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr dec 05, 2008 11:11 am

Harm schreef:
Wouter schreef:Ik vind Van Wolfswinkel wel een talent, maar ik vind de jubelstemming over hem schromelijk overdreven. Heeft pas net een paar wedstrijden gespeeld inderdaad. En tegen Feyenoord mocht hij de kansen wel wat beter benutten.
Dat heb ik ook nog steeds met Arnautovic. Hij zal best aardig kunnen voetballen, maar die kansen die hij in de eerste wedstrijd tegen Arsenal miste... Die had een spits van UNA nog wel gemaakt.
Dat idee had ik altijd bij Koné.

Baseman

Bericht door Baseman » vr dec 05, 2008 11:29 am

Klopt, als Koné makkelijker zou kunnen scoren dan was hij een topspits geweest.
Nu is hij een goede spits, die moeite heeft met het maken van goals.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr dec 05, 2008 12:16 pm

Van Wolfswinkel is veel jonger en heeft minder ervaring.
Het stinkt aan alle kanten!

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo dec 07, 2008 9:25 am

Zielloos Vitesse staat voor schut in Kerkrade

door Egbert van der Weerd. zaterdag 06 december 2008 | 21:17

Afbeelding
foto Proshots

KERKRADE - Vitesse heeft zaterdagavond in de uitwedstrijd bij Roda JC een wanprestatie van formaat geleverd. De Arnhemse ploeg van trainer Hans Westerhof miste naast lef en karakter vooral een ziel in het Parkstad Limburg-stadion: 3-0 (1-0).

Het spel was een aanfluiting, de uitslag onthutsend, de instelling een drama en de derde treffer van Roda JC een belediging voor professioneel voetbal.

Sébastien Sansoni stond geblesseerd op het veld en had geen verweer meer tegen Hadouir: 3-0. De Fransman sukkelde achter de spits aan en hief zijn armen vragend ten hemel, voor hij met een blessure het veld verliet.

Een fractie eerder konden Alexander Büttner en Santi Kolk het duel niet aangaan. Op het moment dat de bal hun kant op werd gespeeld, stonden zij met trainer Westerhof te praten.

De dubbele wissel waarmee Westerhof het duel bij de start van het tweede helft nog probeerde te kantelen, pakte zo faliekant verkeerd uit. Sansoni verving Alfred Schreuder en leverde vier minuten na zijn rentree de bal al in bij Yulu Matondo. Doelman Piet Velthuizen kon het gevaar even keren, maar legde de bal voor de voeten van Willem Janssen; 49e minuut 2-0.

De andere invaller, Niklas Tarvajärvi - hij kwam voor Ricky van Wolfswinkel - had op dat moment nog geen bal aangeraakt.

Vitesse begon al zwak en onzeker aan de wedstrijd. In balbezit was de ploeg van trainer Hans Westerhof matig tot heel slecht, bij balverlies was het een chaos.

Westerhof begon op papier 'gedurfd' met drie verdedigers, maar de spelers misten elke vorm van vastigheid. Spitsen en middenvelders van Roda JC liepen aan alle kanten weg van de Arnhemse verdedigers, die naar elkaar stonden te kijken. Of te wijzen.

Vitesse liet zich na 32 minuten pijnlijk in de luren leggen. Hadouir slalomde zich zo het Arnhemse strafschopgebied binnen. Doelman Piet Velthuizen kon ook toen even redding brengen, maar Yulu Matondo prikte de bal over de doellijn: 1-0.

Daarna viel Vitesse ver terug en leek het wachten op de genadeklap. Het fluitsignaal van scheidsrechter Ben Haverkort behoedde de Arnhemse ploeg - die geen enkele kans uitspeelde - voorlopig van een vroege knock-out. Die kwam binnen elf minuten in de tweede helft: 3-0.

Vanaf de 72e minuut moest Vitesse zelfs met tien man verder. Rogier Molhoek verdween geblesseerd naar de kant en Westerhof had al zijn wissels al gebruikt.

Paul Verhaegh kreeg in de 5e minuut geel (zijn zesde, geen schorsing) omdat hij Roda JC-spits Hadouir de weg naar het doel blokkeerde. De situatie was onoverzichtelijk. Een speler van Roda JC liep meters buitenspel, maar liet de bal gaan. Hadouir leek te kunnen profiteren omdat de Arnhemse defensie ook bleef staan. Nicky Hofs kreeg in de extra tijd nog geel.

Vitesse en Roda JC zijn het seizoen beide slecht begonnen. Bij Roda JC is de onrust groot vanwege fusieplannen met Fortuna Sittard. Circa 500 fans van Roda JC liepen zaterdagavond voor de wedstrijd een protestmars tegen de plannen voor een 'FC Limburg'.

Mads Junker behoorde voor het eerste sinds bijna tweeënhalve maand bij wedstrijdselectie van Vitesse. Junker, die niet in actie kwam, is door de razendsnelle ontwikkeling van Ricky van Wolfswinkel en de komst van de Finse spits Niklas Tarvajärvi derde keuze. Tegen Roda JC waren alle drie de spitsen van de partij.

Junker is in beeld bij Roda JC. De clubleiding uit Kerkrade heeft zich officieel bij Vitesse gemeld. Beide partijen zijn er nog niet uit. Vitesse laat de spits, met een contract tot 2010, niet voor niks vertrekken.

Karakteristieken:

Roda JC - Vitesse 3-0 (1-0). 32. Matondo 1-0; 49. Janssen 2-0; 56. Hadouir 3-0.

Gele kaarten: Verhaegh, Hofs (Vitesse), De Fauw, Bodor (Roda JC)

Opstelling Vitesse: Velthuizen; Van der Struijk, Schreuder (46. Sansoni/56. Sprockel), Drost; Verhaegh, Claudemir, Hofs, Molhoek; Kolk, Van Wolfswinkel (46. Tarvajärvi), Büttner.

Bron: http://www.gelderlander.nl/

Poeder

Bericht door Poeder » zo dec 07, 2008 11:07 am

Westerhof ziet passie bij Vitesse

Ondanks de 3-0 nederlaag van Vitesse bij Roda had trainer Hans Westerhof toch wat positiefs gezien. "Ik vond dat we ook in een kansloze situatie toch nog met ontzettend veel passie hebben gestreden. Het probleem was dat we niet aan opbouwen toekwamen al vond ik dat niet liggen aan onze tactiek met drie verdedigers."
De meegereisde Vitesse-fans zwaaiden met witte zakdoekjes. "Die heb ik niet gezien. Maar daar kan ik verder niks mee. Ik vind dat er voldoende draagvlak is om door te gaan. Het heeft met iedereen te maken, ik vind niet dat het op mijn bordje ligt."

Bron: Omroep Gelderland 06-12-2008

VI: Westerhof laatste, Been tweede

Volgens het puntenklassement van het weekblad Voetbal International is Hans Westerhof dit seizoen de slechtste trainer van de eredivisie.
De besnorde oefenmeester staat 20e en laatste van alle eredivisietrainers van dit seizoen met een gemiddelde van 5,46. Mario Been van NEC staat achter NAC-trainer Robert Maaskant tweede met een gemiddelde van 6,69. Henk van Stee van De Graafschap is zestiende met een gemiddelde van 5,69.

Bij de spelers staat Jeroen Drost van Vitesse laatste met 4,67. Alexander Büttner, Civard Sprockel, Sébastien Sansoni en Frank van der Struijk staan in de staart van het klassement.

Bron: Omroep Gelderland 06-12-2008

Westerhof wil 8 punten voor winter

Trainer Hans Westerhof heeft duidelijk voor ogen hoeveel punten Vitesse nog moet halen voor de winterstop in de reeks Roda JC, PSV, NAC Breda en FC Volendam.
"Het streven is acht punten. Dat is nodig om weer aansluiting te krijgen bij de middenmoot. We staan maar twee punten boven de degradiezone, maar daar hou ik me helemaal niet mee bezig. Ik vind dat wij een goede plaats in de middenmoot moeten halen."

Vitesse speelt iets anders. "We gaan altijd uit van 4-3-3 in balbezit, maar we schakelen zo om naar 4-4-2 of tegen twee spitsen naar 3-4-3."

Bron: Omroep Gelderland 05-12-2008

De beste man is net zo'n dromer als vrind Aad. Snel afscheid van nemen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo dec 07, 2008 11:32 am

Poeder schreef:Ondanks de 3-0 nederlaag van Vitesse bij Roda had trainer Hans Westerhof toch wat positiefs gezien. "Ik vond dat we ook in een kansloze situatie toch nog met ontzettend veel passie hebben gestreden. Het probleem was dat we niet aan opbouwen toekwamen al vond ik dat niet liggen aan onze tactiek met drie verdedigers."
Hahahaha. :smallgrin.gif:

En nee, het lag niet aan zijn tactiek. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Poeder

Bericht door Poeder » zo dec 07, 2008 11:39 am

Je moet momenteel bji Vitesse 6 verdedigers opstellen om het rendement van 3 goede te hebben.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo dec 07, 2008 2:44 pm

Toch vind ik dat Vitesse één van de beter combinerende ploegen van de eredivisie is. Maar dat kan ook aan het spelersmateriaal liggen. Er zit veel voetbal in de voorhoede.

Verdedigend is het erg slecht. Dat is een gegeven, en dat gegeven kost punten.

Poeder

Bericht door Poeder » zo dec 07, 2008 7:47 pm

Dan zie je meer dan ik,.... en vooralsnog heb ik elke 90 minuten lijdensweg dit seizoen in het stadion mogen aanschouwen.

Eigenlijk gaat het al 7 jaar zo,...

De koek is op ik doe het niet meer het zal mij geen chagerijnig moment meer opleveren.

"Aeternum vale".
Laatst gewijzigd door Poeder op ma dec 08, 2008 7:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter

Bericht door Wouter » ma dec 08, 2008 12:25 am

Jöhnk heeft wel gelijk als hij bedoelt dat de enige spelers met een beetje kwaliteit (Claudemir, Kolk, Van Wolfswinkel, Hofs) voorin of op het middenveld rondlopen.

Maar goed is de ploeg absoluut niet. Als je thuis niet eens van dit Feyenoord kan winnen...Achterin is het waardeloos. Sprockel lijkt wel obesitas te hebben, Sansoni is een middelmatige middenvelder die achterin wordt geposteerd bij gebrek aan beter (hoewel, zou Van Diermen echt zo slecht zijn?), Van der Struijk valt vies tegen en Drost heeft ook nog maar één wedstrijd op eredivisieniveau gespeeld...

Poeder

Bericht door Poeder » ma dec 08, 2008 7:31 am

Juist Kolk draagt bar weinig bij aan dat mooie combinatievoetbal.

Meneer rent als een kip zonder kop over het veld om vervolgens bij elke mislukte pass als een verongelijkte vedette een wegwerp gebaar te maken (wat overigens sansoni ook deed bij Drost tegen Feyenoord, nog zo'n grote meneer).

Daar waar vitesse 4 jaar geleden miraculeus aan degratie is ontsnapt moet ik het voor dit jaar nog maar zien.

Volgend jaar maar weer langs de zijlijn bij SML in het altijd mooie zwart wit.

www.smlvoetbal.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 14, 2008 7:58 pm

Kritiek op Westerhof wordt heviger
Hans Westerhof is in Arnhem de gebeten hond. De trainer van Vitesse wordt door de supporters gezien als de verantwoordelijke man voor de matige prestaties. De fans vragen inmiddels om een ontslag.

Nadat er voorafgaand aan de wedstrijd tegen PSV (1-1) al enkele witte zakdoekjes waren te zien, werd het protest tijdens het duel heviger. De tekst op een spandoek liet over de mening van de supporters geen twijfel bestaan: "Westerhof oprotten" stond er op het doek.

Tevens waren er witte vlaggen meegenomen, maar deze werden onder het mom van brandveiligheid in beslag genomen. "We hadden vlaggen, omdat de trainer witte zakdoekjes niet schijnt te zien", zo verklaarde een woordvoerder van de supporters tegenover Omroep Gelderland.

Daarnaast werd het normaal gebruikelijke tromgeroffel achterwege gelaten. Ook dit was een statement tegen de trainer van de huidige nummer zestien van de Eredivisie.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo dec 14, 2008 8:04 pm

Vitesse moet gewoon een centrale verdediger kopen die de boel dicht kan houden. Vanaf het middenveld is het namelijk heel erg aardig wat ze laten zien.

Poeder

Bericht door Poeder » zo dec 21, 2008 1:03 pm

Peter schreef:Vitesse moet gewoon een centrale verdediger kopen die de boel dicht kan houden. Vanaf het middenveld is het namelijk heel erg aardig wat ze laten zien.
Ben je het nog steeds van mening?

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo dec 21, 2008 1:19 pm

Poeder! Vriend!
Bertje for President!

Poeder

Bericht door Poeder » zo dec 21, 2008 1:24 pm

Vrind kaboem,... alles wel op het land?

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo dec 21, 2008 1:26 pm

Jaja! Schaapjes op het droge, hè.

Gaat niet goed met die joden van het Oosten, maat!
Bertje for President!

Poeder

Bericht door Poeder » zo dec 21, 2008 1:31 pm

Tja, ben er eigenlijk al klaar mee tijd voor een tripje naar Den Bosch!

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo dec 21, 2008 1:32 pm

Doen we snel!
Bertje for President!

Poeder

Bericht door Poeder » zo dec 21, 2008 1:42 pm

Lijkt me fijn een keertje winnen hahahaha,... en wat betreft de "trots" uit Arnhem nog een half seizoen uitzitten en dan zit het erop!

Dan breekt de tijd aan van leuke zondagen :)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma dec 22, 2008 3:57 pm

‘Clubs Totodivisie beter dan Vitesse’
Rogier Molhoek: ‘Dit is geen pech, dit is geen kwaliteit’

BREDA – Rogier Molhoek had voor dit seizoen de clubs voor het uit­zoeken. NAC en Vitesse stonden beide hoog op zijn lijstje, maar Arnhem toonde meer ambitie, vond Molhoek.

Van al die ambities is niks terecht gekomen. Na de nederlaag in Bre­da, waar Vitesse zaterdag met 2- 0 verloor, is Molhoek wel klaar met alle loze praatjes. „We hebben vaak geroepen dat we op papier een aardige ploeg hebben. Voor het linker rijtje en dat het dus wel goed moet komen. Maar we heb­ben helemaal geen aardige ploeg, wij zijn gewoon slecht. Dat is hard, maar het is wel de waarheid. De plaats waar we nu staan, daar verdienen we ook te staan”, zei de controlerende middenvelder van Vitesse, die vorig seizoen lang met NAC richting Europees voetbal koerste, maar op de valreep NEC voorrang moest verlenen. Toch koos de linkspoot voor een andere omgeving dan Breda, waar de ambities minder uitgesproken waren. In het vertrouwde Rat Ver­legh Stadion viel hem dat zwaar.

Vitesse gaf na een 0- 0 ruststand in een paar minuten tijd de wed­strijd weg. Joonas Kolkka en Anthony Lurling scoorden twee­maal: 2- 0. Drie minuten later kreeg Ricky van Wolfswinkel rood en was de wedstrijd gelopen.

„In de eerste helft sta je organisato­risch nog wel goed”, bedacht Mol­hoek zich na afloop. „ Al moet je zo eerlijk zijn dat we alleen maar aan het tegenhouden waren. We waren de bal vaak snel kwijt. Maar soms werd er ook wel leuk gecom­bineerd”, vond Molhoek, enigszins verdwaasd nog. Hij kreeg het zwaar te verduren van zijn oude ploegmakkers in Bre­da, die hem links en rechts meewa­rig op de schouders sloegen. In lut­tele minuten na rust viel het doek voor Vitesse. „Dan geef je in vier minuten twee goals weg en is het afgelopen. Onbegrijpelijk is het. Het is gewoon kwaliteit, die heb­ben we niet. Iedereen is hiervoor verantwoordelijk”, meent Mol­hoek.

„Ik hou er niet van naar de trai­ners te wijzen, die maken die per­soonlijke fouten niet. Maar de tech­nische staf is ook verantwoorde­lijk. Iedereen is verantwoordelijk. Er moet echt iets gebeuren. We zijn gewoon in degradatiegevaar en zaterdag komt Volendam. Een degradatiewedstrijd, die moet je winnen.” En zelfs dan, meent Molhoek, is er geen reden om het jaar 2009 met een goed gevoel in te gaan. „ Als je die wedstrijd wint, heb je nog steeds een probleem. Dan kom je misschien in die nacompetitie te­recht. Maar er zijn zat clubs in de Totodivisie die heel wat sterker zijn dan wij. Je moet echt geen na­competitie spelen.” Zicht op een snelle verbetering ziet hij helemaal niet. „Het is de zoveelste keer dat we het in de tweede helft zo weggeven. Dat is geen pech meer, dat is geen kwali­teit hebben.”

‘ We hebben geen aardige ploeg, we zijn gewoon slecht’
Bron: De Gelderlander 22-12-2008

Wouter

Bericht door Wouter » di dec 23, 2008 8:49 pm

Positie Westerhof lijkt onhoudbaar
Merendeel spelers Vitesse gelooft niet meer in verbetering.

BREDA – De positie van Vitessetrai­ner HansWesterhof lijkt na de ne­derlaag bij NAC (2-0) onhoudbaar. De Arnhemse ploeg heeft na zes­tien duels alleen Volendam en De Graafschap onder zich en toont geen spoor van verbetering. Vitesse stevent regelrecht af op de­gradatie. Daarmee staat ook de toe­komst van de club direct op het spel. Het is uiterst twijfelachtig of de financieel nog steeds niet sterke Arnhemse club degradatie kan overleven.

Na afloop van een nieuwe ontluis­terende competitiewedstrijd bui­ten Arnhem bleek er onder de spe­lers bitter weinig geloof in verbete­ring. Rogier Molhoek: „Ik hou er niet van de trainer de schuld te ge­ven, maar er moet natuurlijk wel wat gebeuren. Ook de technische staf is verantwoordelijk.”

Santi Kolk op de vraag of het elftal zaterdagavond bewees geen toe­komst te hebben. „ Zo kun je dat wel zeggen. Dit gaat natuurlijk echt niet langer.” Civard Sprockel: „Dit kan zo niet.”

Een spelersdelegatie sprak vorige week - na de verdienstelijke 1- 1 te­gen PSV - ook al uitvoerig met de clubleiding over de moeizame sa­menwerking tussen trainer en spe­lers. In dat gesprek werd de positie van de trainer overigens niet on­der vuur genomen door de spe­lers. De clubleiding wilde geen pei­ling houden om de steun voor de trainer te meten. Verschillende spelers lieten zater­dag (en eerder) wel anoniem we­ten dat ‘de oppositie groot is’. Eer­der dit seizoen botste Westerhof met spelers als Santi Kolk, Civard Sprockel en Sébastien Sansoni.

Westerhof zei gisteren niets van de heersende onvrede te hebben bespeurd. „Uiteraard is dit weer een grote teleurstelling. Maar na zo’n wedstrijd is iedereen emotio­neel, dan moet je niet te snel oor­delen”, sprak de trainer. „Ik zie het nog wel zitten. Geen twijfel aan. Waarom zou ik de handdoek gooien? We zitten met zijn allen in hetzelfde schuitje. Ik ben er van overtuigd dat we hier uit komen.”

Westerhof sprak zondagochtend, voor de uitlooptraining, uitvoerig met zijn spelers. „Iedereen kon zeg­gen wat hij wil, niemand heeft ge­zegd dat het zo niet langer kan. Nee, dat gebeurt inderdaad niet zo snel”, bekende Westerhof. „Maar de ploeg heeft er ook alles aan ge­daan tegen NAC. Plotseling krijg je twee snelle tegengoals. Dat zag je voor rust niet aankomen.”

Vitesse verloor de zesde van acht uitduels in de eerste helft van het seizoen. In die serie werden maar drie goals gemaakt. Van een inci­dent was zaterdagavond in Breda dan ook geen sprake.

Na een zwakke eerste helft braken de bezoekers na rust in drie minu­ten tijd. Joonas Kolkka en Antho­ny Lurling profiteerden in de 47e en 48 minuut van grove nalatig­heid in de Arnhemse defensie. Vier minuten na de 2-0 kreeg Ric­ky van Wolfswinkel de rode kaart van arbiter Roelof Luinge. Van Wolfswinkel was voor rust de eni­ge Vitessenaar die kans op een doelpunt had. Zijn schuivertje werd voor de doellijn weggehaald. Na het vroegtijdige vertrek van de jonge spits speelde Vitesse een ver­loren wedstrijd. Westerhof liet gistermiddag weten dat hij zondag niet door de clublei­ding was aangesproken. Technisch directeur Marc van Hintum was gisteren niet bereikbaar voor com­mentaar. Eerder liet hij weten dat er pas in de winterstop wordt geë­valueerd.

De spelers van Vitesse zijn het vertrouwen in de grote omme­keer kwijt. Trainer Hans Wester­hof gelooft ook na de nederlaag bij NAC (2-0) in zijn ploeg.
Bron: De Gelderlander 22-12-2008
Paul Verhaegh begrijpt de frustratie van de Vitesse-supporters.

"We hebben ze daarom voor de training vijf minuten gegeven om hun woede en teleurstelling te uiten", legt de aanvoerder uit. "Daarna zijn we gaan trainen, maar we willen ze zeker niet het gevoel geven dat we hun actie niet begrijpen. Ze hebben namelijk gelijk."
Verhaegh vindt dat Vitesse het te vaak af laat weten. "Met name uit. De fans zijn er wel, maar wij niet altijd. Ze hebben een punt dat ze boos zijn, wij moeten hun steun nu terugwinnen. We gaan zaterdag reageren op het veld, waar we koste wat kost moeten winnen."

"De hele situatie is vervelend. We staan gedeeld zeventiende. We moeten als spelers de schuld ook bij onszelf zoeken."

Bron: Omroep Gelderland 23-12-2008

Protest Vitesse-fans vindt geen gehoor bij eigen helden

Een kleine honderd Vitessefans hebben dinsdagochtend actie gevoerd tijdens de ochtendtraining van de selectie. Op een mistig sportcentrum Papendal verzamelden de fans zich om tien uur voor de kleedkamers. Groepjes Vitesse-supporters zochten met elkaar naar schuldigen of oplossingen van het tot nu toe dramatisch verlopen seizoen.
Na de warming-up van de Vitesse-spelers liepen de fans massaal het trainingsveld op om hun onvrede te uiten over de tegenvallende prestaties van dit seizoen. Onder begeleiding van knallend vuurwerk en spandoeken met noodkreten (Passie?, Ambitie?) wilden de aanhangers de selectie 'wakker schudden'.

De Arnhemse profclub staat na zestien speelronden op een teleurstellende zestiende plaats.

Hoofdtrainer Hans Westerhof riep zijn spelers bij elkaar om te luisteren naar de klaagzang van de Vitessefans. Hij leek de frustraties van de supporters niet echt serieus te nemen. Nog voordat initiatiefnemer Bas Eyhusen begon aan zijn speech kondigde de trainer aan daarna 'snel verder te willen met de training.'

Eyhusen las emotioneel zijn betoog voor. Daarin probeerde hij de staf en selectie van Vitesse er van te overtuigen dat er wat moet gebeuren om het tij te laten keren. "Mensen die de kantjes er vanaf lopen, of de waarheid niet zorgelijk vinden, zijn vanaf nu bij het verkeerde adres bij de fans."

Voor Westerhof hadden de supporters ook een boodschap: 'Handel naar het clubbelang: stap op!'

Waar de fans na de speech een reactie van Westerhof verwachtten, besloot de trainer niet te reageren. Hij stuurde zijn spelers naar de veldjes verderop en liep er zelf stoïcijns achteraan.

"Dat is toch niet normaal", zei Eyhuisen teleurgesteld. "Schandalig. Niemand die reageert. De trainer niet, de aanvoerder niet. Het lijkt alsof wij de enige zijn die door hebben dat dit een dramatisch seizoen is."

De reactie van de trainer zorgde voor nog meer frustraties bij de aanwezige supporters. De 22-jarige Mathijs Metselaar was op zijn vrije dag vroeg opgestaan om zijn helden wakker te schudden. "En dan krijg je dit. Westerhof keek ons niet eens aan. Ze nemen ons, de fans, niet serieus."

De vraag bij de aanhangers van de 'geelzwarten' was dan ook of de actie wel vruchten had afgeworpen. Metselaar wist het ook niet. "We zullen het zaterdag tegen Volendam zien."

Bron: De Gelderlander 23-12-2008

Vitesse fans woedend op Westerhof

Ongeveer honderd fans betraden dinsdag het trainingsveld van Vitesse om hun ongenoegen kenbaar te maken over het competitieverloop.
In het statement kregen de spelers, maar met name trainer Hans Westerhof, er behoorlijk van langs. De trainer draaide zich na het statement direct om en instrueerde zijn selectie. "Hij reageerde totaal niet", constateerden de actievoerders verbijsterd.

Tekenend en zeer terleurstellend, was de breed gedeelde conclusie na de rustig verlopen actie. De tendens onder de fans: "Westerhof moet sowieso oprotten, laat Atteveld maar komen."

Westerhof zit tegen Volendam op de bank

Trainer Hans Westerhof zit ook bij de laatste competitiewedstrijd van 2008, zaterdag thuis tegen Volendam, op de bank bij Vitesse. Dat zegt Marc van Hintum. De technisch directeur sluit maatregelen niet uit. "Ik blijf erbij dat we in de winterstop evalueren, niet deze week. Ik zal dan doen wat nodig is voor Vitesse."
Verschillende spelers hebben aangegeven dat zij een ommekeer met Westerhof niet zien gebeuren. Van Hintum gaat niet in op de positie van de trainer. Ook wil hij niet vooruitlopen op mogelijk forse ingrepen in de selectie. Vitesse wil van een aantal spelers af.

Westerhof vindt de groep te groot. Het is niet uitgesloten dat de winterperiode wordt gebruikt om het aantal selectiespelers hardhandig terug te brengen. De coach zelf ziet geen reden voortijdig op te stappen. Hij liet na de nederlaag in Breda (2-0) weten met volle moed richting Volendam te koersen. "Wij hebben genoeg handvatten om iets te doen. Ik heb niet het gevoel dat de groep het niet zit zitten." Het duel tegen Volendam, zaterdag in Gelredome, is een regelrechte degradatiekraker. Bij een nederlaag wipt Volendam over Vitesse heen.

Westerhof kan na een vrije maandag, vandaag de borst natmaken. Supporters hebben een oproep gedaan massaal naar sportcentrum Papendal te komen om tijdens de training (10.00 uur) hun onvrede kenbaar te maken.

Protest van honderd Vitesse-fans

Een groep van zo'n honderd Vitesse-fans protesteert dinsdag rond de training van de selectie op Papendal. De trouwe supporters zien de slechte prestaties van hun club met lede ogen aan.
De supporters benadrukken dat de actie zich niet richt op mensen in de organisatie, maar puur op de spelers en staf.

De fans eisen onvoorwaardelijke inzet, passie en strijd van spelers en trainers van hun, naar eigen zeggen, zieltogende club. Zij willen dat spelers en technische staf verantwoording afleggen.

Van Hintum staat voor krachtproef

Vitesse wankelt de winterstop in. Spelers zeggen dat 'het anders moet'. Hoe? De bal ligt bij technisch directeur Marc van Hintum.
Marc van Hintum wacht een krachtproef in de winterstop. Tussen de trainers Hans Westerhof en Edward Sturing aan de ene kant en de selectie aan de andere, is geen sprake van een bruisende chemie. Technisch directeur Van Hintum mag bepalen of daar de oorzaak ligt van het rampzalige eerste deel van de competitie. Is de selectie niet goed genoeg, missen de trainers feeling. Is het de combinatie van die twee factoren die niet werkt. Misschien passen de trainers niet bij deze groep, die veel houvast nodig heeft. Van Hintum staat voor zijn trainer én voor zijn spelers, dus lastig is het alleszins.

Vast staat dat de technische baas komende weken ingrijpt. Al wil hij dat niet doen vóór het degradatieduel Vitesse-Volendam van zaterdagavond, 20.45 uur in Gelredome; het klapstuk van het jaar.

Hij zit in een lastig pakket, de clubleiding (bestuurders, toezichthouders) ook. De td draagt grote verantwoordelijkheid voor het voortbestaan van Vitesse. Degradatie kan de club zich niet permitteren, maar is zijn lijn de juiste? Wie help hem? Wie steunt hem? Wie waarschuwt hem?

Wat als financiële onmogelijkheden hem dwingen vast te houden aan een heilloze weg. Financieel kan er niks bij Vitesse, dus een versterking van de selectie zit er niet of nauwelijks in. Een nieuwe trainer? Geen geld voor!

'Vertrouwen' is volgens Van Hintum het sleutelwoord. Twee keer winnen en het gaat lopen, want de td vertrouwt op 'zijn' selectie; niet op het overbodige deel van die groep; de erfenis uit het verleden. Spelers die voor te veel geld te weinig uitvoeren, die het proces remmen en negatief beïnvloeden. Die geen genoegen nemen met een afkoopsom maar het volle pond eisen en anders blijven zitten.

Van Hintum had gehoopt met wat creativiteit een stapje verder te komen, maar moet de winterstop nu gebruiken om de club een basis te geven om in de eredivisie te blijven. Vandaag krijgt hij de fans over zich heen, zaterdag komt Volendam, daarna ligt de bal bij hem.

Typisch Vitesse... :excited.gif:
Van der Kraan begrijpt onvrede fans

Algemeen directeur Paul van der Kraan begrijpt de onvrede van de Vitesse-supporters en heeft respect voor de protestactie op Papendal.
"Ik constateer met verbazing dat er niet tot nauwelijks is gereageerd. De supporters hebben hun teleurstelling op een hele nette manier geuit en een petitie aangeboden, dan had er op z'n minst reactie kunnen komen."

Van der Kraan deelt het gevoel van de supporters. "De stand op de ranglijst geeft aanleiding tot onvrede. Wij zijn absoluut niet tevreden met een zestiende plaats en het is dan ook alle hens aan dek."

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do dec 25, 2008 1:47 am

FC Volendam met ruim driehonderd fans naar Arnhem
FC Volendam kan tijdens het belangrijke uitduel met Vitesse rekenen op ruim driehonderd supporters. Daarmee heeft trainer Frans Adelaar, die een oproep deed richting de fans, zijn zin gekregen.

Adelaar sprak na afloop van het treffen met Heracles Almelo de wens uit om ook FC Volendam-fans bij uitduels te kunnen begroeten. Het trouwe legioen van de Wijdbroeken is bij thuisduels massaal aanwezig, maar laat het bij uitduels nog af weten.

Het bestuur van FC Volendam heeft nu water bij de wijn gedaan, en de kaartjes voor het degradatieduel tussen Vitesse en FC Volendam verlaagd naar vijf euro. Inmiddels hebben al driehonderd supporters gehoor gegeven aan de oproep van Adelaar, weet VI.
Da's in ieder geval meer dan die 7 supporters die er bij NEC zaten, maargoed.. nu kunnen ze nog winnen en gaat het nog ergens over, dus spanning is er wel.

Wouter

Bericht door Wouter » za dec 27, 2008 3:54 pm

Maandag zal Vitesse wel bekend maken dat Westerhof de laan uit gestuurd is.

Gesloten