Feyenoord 2008 - 2009
- Daily Blind
Las het net voor het eerst en ik deel de hilariteit.joey schreef:WAHAHAHAHAHAHA!Zo wordt alsnog de balkonscene op het Stadhuis nagespeeld die in 2002 niet door kon gaan....![]()
![]()
6 jaar na dato worden Pi-Air, Bosvelt e.c. het balkon opgeschopt??? Wat moet ik me bij die balkonscene voorstellen? 12 man publiek die uit hun pannetje gaan?

www.sportwereld.nlEerste test Feyenoord komt te vroeg
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - In een weekeinde dat Feyenoord uitgebreid stilstaat bij de sportieve hoogtepunten uit de verre clubhistorie, heeft trainer Gertjan Verbeek in de eerste plaats nog altijd te kampen met het recente verleden. Zo lang de Rotterdammers geen overbodige spelers hebben verkocht, kan de nieuwe trainer zijn - te smalle - selectie immers niet versterken.
Typerend voor de situatie waarin de club zich na vier weken voorbereiding bevindt, is dat Verbeek vanavond een beroep moet doen op een speler die Feyenoord vorige week nog hoopte te slijten aan Sheffield United. Diego Biseswar, zonder contract teruggekeerd van zijn stage bij de Engelsen, is tegen Borussia Dortmund noodgedwongen ineens weer basisspeler. Door de afwezigheid van het gedroomde spitsenduo Makaay (Jong Oranje) en Tomasson (geblesseerd), staat de al afgeschreven Amsterdammer in de punt van de aanval naast Michael Mols.
Verbeek, die de jeugdige Janota en Erasmus nog te jong vindt om te starten, heeft geen andere keus. Als Serginho Greene of Danny Buijs deze week geblesseerd waren geraakt, was een rentree van de afgedankte Karim Saidi of Dwight Tiendalli evenmin ondenkbaar geweest. ,,Dat had gekund, want ik moet wel een representatief elftal neerzetten. Die verplichting heb ik naar het publiek,’’ zegt Verbeek.
Hoewel dat opportunistisch klinkt, pleit het voor de trainer dat hij zelf nooit gezegd heeft dat er iemand weg móét. ,,Ik sta tegenover iedere speler blanco. Een aantal spelers vindt dat zijn situatie bij Feyenoord uitzichtloos is. Zij hebben aangegeven dat ze weg willen. Wie ben ik om dat tegen te spreken? Als ze met een andere club tot overeenstemming komen, valt daar over te praten. Ik leg me neer bij het feit dat Feyenoord heeft besloten dat een aantal spelers weg mág.’’
Maar zo lang hij nog in dienst is van de club, schroomt Verbeek niet om een speler als Biseswar op te stellen. Ook al heeft hij, net als de clubleiding, wel degelijk zijn twijfels over de grillige loopbaan van de aanvaller. ,,Ik vind Diego een jongen met potentie. Maar hij heeft wel een verleden. Heracles heeft hem teruggestuurd en bij De Graafschap hebben ze hem ook niet over willen nemen. Als dat soort ploegen bepaalde ervaringen met hem heeft, dan zal Diego ook een keer naar zichzelf moeten kijken.’’
Niet alleen voorin heeft Verbeek een probleem. Ook in de achterhoede is versterking broodnodig. Serginho Greene is momenteel de enige rechtsbenige centrale verdediger die Verbeek tot zijn beschikking heeft. ,,In beide linies zijn we matig bezet. Achterin ziet de situatie er al anders uit als Ron Vlaar de start van de competitie haalt. Dan heb je op die positie in elk geval concurrentie. Het is de vraag of Vlaar aan het begin van de competitie het niveau heeft dat hij voor zijn blessure had. Meestal duurt dat wel een half jaar.’’
Alleen op het middenveld, waar weliswaar De Guzman nog ontbreekt, is Feyenoord al redelijk op volle oorlogssterkte, al geldt voor die linie wel dat de herstellende Bruins en El Ahmadi waarschijnlijk nog geen hele wedstrijd kunnen spelen.
Het Jubileumtoernooi is dan ook een prachtig evenement met fraaie affiches voor fans met hang naar nostalgie, maar voor een technische staf die louter naar de toekomst van het elftal van vandaag kijkt, lijkt het een blok aan het been. Waar tegenstanders Borussia Dortmund en Celtic al bijna weer aan de competitie beginnen, is Feyenoord pas halverwege de voorbereiding.
,,Dit toernooi komt voor ons te vroeg,’’ stelt Verbeek onomwonden. ,,Normaal speel je zo’n toernooi veertien dagen voordat de competitie begint. Dan is het wel een aardige graadmeter. Nu heb ik een andere denkwijze. In de eerste weken zijn we vooral conditioneel bezig geweest. Pas deze week is er meer nadruk op tactiek gekomen.
,,PSV speelde woensdag gelijk tegen VVV (het verloor zelfs na strafschoppen, red.). Dat komt doordat VVV al verder is. Dat hadden wij tegen FC Dordrecht. Je zit in een andere cyclus, je periodiseert anders. Dat zijn geen excuses, maar het heeft wel invloed. Je moet als trainer het idee hebben dat je de goede richting uitgaat en niet te veel achter het resultaat aanhollen. Niet in positieve en niet in negatieve zin.’’
Ook aan de eerste serieuze oefenduels die Feyenoord tot dusverre speelde, verbond Verbeek nog geen conclusies. In Oostenrijk verloor zijn elftal, dat na rust vrijwel slechts uit jonge talenten bestond, kansloos van Real Mallorca. Dat Feyenoord een dag na het vermoeiende trainingskamp 1-1 speelde tegen FC Dordrecht, was ook verklaarbaar.
,,Ik heb het idee dat we fysiek wel steeds beter voor de dag komen,’’ zegt Verbeek, die bij Feyenoord af en toe een tandje terug heeft moeten schakelen.
,,Deze week hebben we het iets rustiger aan gedaan. Dat had ook met het toernooi te maken. Of we op schema liggen? Je wilt altijd sneller dan snel en dat is niet altijd verstandig. De spelers moeten wennen aan een andere manier van voetballen. Geduld is een schone zaak. Al heb ik er best begrip voor dat het publiek dat niet altijd heeft.’’
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Even tussendoor: Peter van de Rijt is veroordeeld voor het chanteren van Peter Bosz:
Werkstraf voor chanteren Peter Bosz
Columnist Peter van de Rijt is woensdagmiddag door de politierechter in Rotterdam veroordeeld tot een werkstraf van 100 uur en één maand voorwaardelijke gevangenisstraf met een proeftijd van 2 jaar. Justitie had 180 uur en twee maanden voorwaardelijk geëist. Volgens de rechter heeft hij technisch directeur Peter Bosz van Feyenoord gechanteerd.
De columnist van highlow.nl stuurde vorig jaar in juli en augustus agressieve e-mails aan Bosz, waarin hij schreef dat hij geheimen over hem bekend zou maken als Bosz niet een 20 jaar oude schuld zou vereffenen. Officier van Justitie Morsch noemt dit 'ordinaire chantage'.
Van de Rijt vertelde de rechter dat hij in 1988 Bosz als voetballer van RKC uit Waalwijk naar de Franse club Toulon haalde. Bosz zou hem toen mondeling hebben beloofd 30 duizend Franse Francs te geven als dank voor zijn hulp. Daarnaast zou hij met Bosz hebben afgesproken hem voor 800 gulden Franse les te geven. Van de Rijt zegt daarom nog ruim 5000 euro tegoed te hebben, maar kan dit niet bewijzen.
Bovendien zegt hij dat hij bij die transfer namens Toulon 200 duizend gulden zwart als handgeld heeft overgemaakt op een geheime bankrekening van Bosz in Luxemburg. Hij zegt hiervoor schriftelijke bewijzen te hebben en beweert zelfs dat Bosz hiervoor in Frankrijk is veroordeeld en een schikking heeft getroffen met de Belastingdienst.
Bij RKC werd eind jaren tachtig door de FIOD een zwartgeldcircuit ontdekt en werden een trainer en een bestuurslid veroordeeld tot taakstraffen. De toenmalige trainer van Toulon kreeg celstraf voor verschillende vergrijpen. Bij de transfer van Bosz werd niets strafbaars gevonden.
Politierechter De Knoop vindt dat het helemaal niet ter zake doet of Van de Rijt gelijk heeft of niet. De manier waarop hij zijn vordering kenbaar maakte aan Bosz, was volgens hem te aan te duiden als chantage. Hij houdt bij de straf rekening met de slechte gezondheid van Van de Rijt en met eerdere veroordelingen. De voormalig technisch directeur en vice-voorzitter van FC Volendam is namelijk twee keer veroordeeld voor fraude bij een sponsorcontract bij die club.
Van de Rijt heeft geen spijt van zijn e-mails aan Bosz, vindt de uitspraak van de politierechter 'krankzinnig' en gaat in hoger beroep. Bovendien zegt hij in een interview met RTV Rijnmond dat hij binnen enkele dagen een persconferentie belegt waarin hij meer geheimen over Bosz bekend maakt.
Feyenoorder Peter Bosz was niet bij de rechtszaak aanwezig, maar noemt in een telefonische reactie vanuit het buitenland de beschuldigingen 'onzin' en wil er verder geen woorden aan vuil maken.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
voetbalprimeurLiesbreukt kost El Ahmadi competitiestartDoor Jeroen de Laat
Vrijdag, 01 augustus 2008, 20:37
Karim El Ahmadi zal de komende weken vanaf de kant moeten toekijken bij Feyenoord. De middenvelder moet onder het mes.
De van FC Twente overgekomen El Ahmadi kampt in de voorbereiding op het seizoen met liesproblemen. De liesbreuk zal met een operatie worden verholpen. Hij zal hierdoor vier tot zes weken niet kunnen spelen. Dit betekent dat de Marokkaan waarschijnlijk de start van de competitie zal missen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Overbelasting? Of kan dat niet met een liesbreuk?banjavi schreef:voetbalprimeurLiesbreukt kost El Ahmadi competitiestartDoor Jeroen de Laat
Vrijdag, 01 augustus 2008, 20:37
Karim El Ahmadi zal de komende weken vanaf de kant moeten toekijken bij Feyenoord. De middenvelder moet onder het mes.
De van FC Twente overgekomen El Ahmadi kampt in de voorbereiding op het seizoen met liesproblemen. De liesbreuk zal met een operatie worden verholpen. Hij zal hierdoor vier tot zes weken niet kunnen spelen. Dit betekent dat de Marokkaan waarschijnlijk de start van de competitie zal missen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali