SC Heerenveen 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 30, 2007 4:21 pm

Sibon dus.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » zo dec 30, 2007 4:21 pm

:drecul.gif: :smallgrin.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Jesse

Bericht door Jesse » zo dec 30, 2007 4:21 pm

Hahahaha, hoe is het mogelijk. Die Lucas. :ajaxscarf.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo dec 30, 2007 4:21 pm

JAAA!!!! LUCAS!!!!

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » zo dec 30, 2007 4:22 pm

Jongens, hij heeft er rode blosjes op zijn wangen van gekregen!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » zo dec 30, 2007 4:25 pm

Staat Heerenveen al voor?
LucaS schreef:Heerenveen wint overigens deze pot
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Beloki

Bericht door Beloki » zo dec 30, 2007 4:25 pm

Corner Heerenveen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Beloki

Bericht door Beloki » zo dec 30, 2007 4:25 pm

Afgelopen. 1-1
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » zo dec 30, 2007 4:26 pm

Boeiend, Fey puntjes kwijt! Whoeeehoeeeeee!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 30, 2007 4:45 pm

Bedankt, Luuk! Geef hem een kus, Syl!

Daniel

Bericht door Daniel » zo dec 30, 2007 4:50 pm

Ik ben hier toch wel ontzettend blij mee, maakt mijn dag toch een beetje goed.. De schade is echt heel heel heel beperkt gehouden nu.. Ik denk dat we voortaan vantevoren maar puntverlies in de decembermaand moeten gaan incalculeren en dus zorgen dat we met als koploper 8 punten voorsprong december in gaan..

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 05, 2008 2:13 pm

Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jan 07, 2008 12:32 pm

SC Heerenveen: 'Alves mag in Brazilië blijven'

Afonso Alves was er maandagochtend niet bij toen zijn ploeggenoten van SC Heerenveen de eerste training van 2008 afwerkten. De clubleiding heeft de Braziliaan verzocht in Brazilië te blijven.

Heerenveen heeft Alves vrijaf gegeven 'om de rust te bewaren', zo legt de club uit op haar website. Ook komend weekeinde hoeft de topscorer zich niet te melden als de Friezen op bezoek moeten bij FC Utrecht.

'Dat is een bewuste keuze', legt directeur Yme Kuiper uit. 'De vele geruchten brengen een boel rumoer met zich mee en daar is in Heerenveen niemand bij gebaat, ook Alves zelf niet.'

Alves wil weg bij SC Heerenveen. De club en speler hadden zelfs al een akkoord met AZ over een transfersom van achttien miljoen euro en een contract voor 4,5 jaar, maar voorlopig lijkt deze overgang van de baan omdat beide clubs alsnog een geschil kregen over een extra vergoeding voor de 26-jarige spits.
VI

Om de rust te bewaren? Wat is dat voor een onzin? Alves is speler van Heerenveen, dus zou hij komend weekend 'gewoon' voor die club moeten spelen.
Maar blijkbaar gaan ze er van uit dat hij vertrekt?

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » ma jan 07, 2008 3:02 pm

Misschien is hij weer niet komen opdagen,en komt Heerenveen met dit bericht om geen extra onrust te creeeren?

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma jan 07, 2008 3:32 pm

Lijkt me ook. Hij zal wel weer niet willen komen en niemand wil een speler die elk half jaar 3 weken thuis zit te mokken.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jesse

Bericht door Jesse » ma jan 07, 2008 4:38 pm

Grindheim geeft Fries middenveld meer inhoud
07/01/2008 15:22

Het middenveld van SC Heerenveen heeft met Christiaan Grindheim aan kracht gewonnen. De Noorse international komt per direct naar Friesland.

Voor een bedrag van naar verluidt 2,5 miljoen euro heeft SC Heerenveen Grindheim met onmiddellijke ingang overgenomen van Vålerengen IF. De vijftienvoudig international tekent in Friesland een contract tot medio 2012.

Grindheim heeft drie seizoenen Vålerengen IF achter de rug. De 24-jarige middenvelder, die in 2005 bij FC Haugesund werd weggeplukt, kwam in die drie jaar in zeventig duels zeven keer tot scoren. Op weg naar het WK in Zuid-Afrika komt hij Nederland in de groepsfase tegen.
http://www.vi.nl/NieuwsItem/GrindheimGe ... Inhoud.htm

Goede foto! :neutral.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 08, 2008 12:51 am

Alves op weg naar Engeland

HEERENVEEN - Als het aan Afonso Alves ligt, verruilt hij SC Heerenveen niet voor AZ, maar voor Manchester City. Zijn zaakwaarnemers stellen dat een overgang naar de Engelse club zo goed als rond is.
,,De onderhandelingen bevinden zich in een afrondend stadium, meldde Alves manager Roberto Tiburcio gisteravond telefonisch. Meer wil de manager die ook de vertrouwensman van de hele familie Alves is, nog niet kwijt.
Deze curieuze mededeling volgt op quotes van Afonso Alves zelf, die gisteren verschenen in Braziliaanse en Engelse media. De spits werd aldus geciteerd: ,,Het is een droom om in Engeland te kunnen spelen, bij deze ambitieuze club. We hebben al langer contact met Manchester City en nu lijkt het dan eindelijk zover. Ik hoop nu ook mijn plaats in het Braziliaanse elftal veilig te kunnen stellen.
Of het ook daadwerkelijk tot een transfer naar City komt, is echter maar de vraag. Nog maar zes weken geleden liep een poging van Alves en zijn management om bij die club binnen te komen stuk op de Engelse voetbalwetgeving.
In die regels is vastgelegd dat een aan te trekken speler uit een niet-EU-land in de laatste twee jaar in 75 procent van de interlands van zijn geboorteland moet hebben gespeeld. Dat percentage haalt Alves niet.
Er zijn voorbeelden van spelers die desondanks Engeland binnen zijn gekomen. Zij claimden bij een speciale commissie met succes een uitzonderingspositie. Dat lukte onder anderen Salomon Kalou bij zijn transfer van Feyenoord naar Chelsea.
Heerenveen-directeur Yme Kuiper wilde gisteravond officieel niets kwijt over de nieuwe stand van zaken rond de spits. Hij bevestigde noch ontkende dat naast AZ ook Manchester City zich opnieuw voor Alves heeft gemeld.
Bij AZ tastte men zelfs helemaal in het duister. Afgelopen vrijdag nog leek Alves definitief voor 4,5 jaar te kunnen worden vastgelegd. AZ-directeur Marcel Brands had daar alle vertrouwen in, maar moest vrijdagavond laat zwaar teleurgesteld laten weten dat er na lang onderhandelen géén akkoord was.
Heerenveen en AZ waren er op een aantal details na wel uitgekomen, maar tussen Heerenveen en het kamp-Alves bleef er onduidelijkheid bestaan over financiële afspraken in het Friese contract van de Braziliaanse spits. Alves zou een clausule hebben die hem voor een bepaald percentage laat meedelen bij een toekomstige transfer.
Heerenveen-directeur Kuiper wilde gisteravond ook niet bevestigen dat een financieel geschil een transfer van Alves naar AZ verspert. Hij zei alleen: ,,Het probleem ligt in mijn beleving niet bij de zaakwaarnemers van Alves. Waar dan wel? Daar kan ik nu niets over zeggen. Binnenkort geven we uitleg, als de zaak achter de rug is.
Alves zelf verblijft nog in Brazilië. Hij hoeft vandaag niet te verschijnen op de eerste training van Heerenveen in 2008. De clubleiding heeft zijn sterspeler laten weten dat hij zelfs deze hele week weg mag blijven, óók bij de uitwedstrijd van zondag tegen FC Utrecht.
,,Een bewuste keuze, zegt directeur Kuiper. ,,De vele geruchten brengen een boel rumoer met zich mee en daar is niemand in Heerenveen bij gebaat, ook Alves zelf niet. Stel dat het woensdag tot een doorbraak komt en hij is in Heerenveen, dan zou dat de wedstrijdvoorbereiding verstoren. En alles draait nu eenmaal om een goed resultaat.
AD

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jan 10, 2008 9:14 am

Schimmenspel rond Alves
Door EDDY VAN DER LEY

HEERENVEEN - Afonso Alves heeft een principe-akkoord met AZ, maar de Braziliaanse spits van SC Heerenveen schermt ook met de interesse van het Engelse Manchester City en Fenerbahçe, de topclub uit Istanbul.

In dat schimmige pokerspel is een prominente rol weggelegd voor zijn zaakwaarnemer Roberto Tiburcio en diens woordvoerders.

Op zijn eigen website maakte Afonso Alves afgelopen dinsdag gewag van de belangstelling uit Engeland en Turkije.

Maar hij is onmiskenbaar níet de schrijver van het epistel. De kans is zelfs groot dat de Braziliaanse spits vooraf geen inzage heeft gehad in de tekst, die gecomponeerd lijkt door een journalistieke kennis van zijn zaakwaarnemer Roberto Tiburcio.

De vraag werpt zich op of de inhoud van het artikel op waarheid berust, want het zou niet de eerste keer zijn dat deze FIFA-agent zich bedient van een schijnbeweging of pr-truc.

Feit is dat Tiburcio de touwtjes strak in handen heeft, niet in de laatste plaats om er zelf beter van te worden.

Die opstelling kent een voorgeschiedenis. Ten tijde van de komst van Alves naar Heerenveen, in de zomer van 2006, liet de spits zich aan de onderhandelingstafel vertegenwoordigen door twee officiële zaakwaarnemers: Tiburcio, die hem sinds jaar en dag bijstaat, en Paulo Cesar, een in Nederland woonachtige Braziliaan die voor het makelaarskantoor ‘Nr. 10 (destijds opgericht door oud-journalist Maarten de Vos) werkt.

Door de aanwezigheid van verschillende managers met dito belangen kwam de transfer erg moeizaam tot stand. Riemer van der Velde, de gewezen voorzitter van SC Heerenveen, kan er in elk geval een lijvig boek over schrijven.

Bij de afrekening toucheerde Cesar van de Friese eredivisieclub een slordige 100.000 euro aan commissie en greep Tiburcio door inschattingsfouten juist naast het bedrag waarop hij recht meende te hebben.

Uit ergernis daarover gaf de laatste zijn cliënt Alves de banden met Cesar, zijn Europese agent, te verbreken. Die ontstak daarop in woede. ,,Dit is niet de wil van Alves, maar van Tiburcio,’’ riep hij. ,,Hij is een clown, een bluffer, die het grote geld ruikt en de speler nu gebruikt als een marionet. Hij heeft het geluk dat Afonso een zwakke persoonlijkheid is, die zich willoos laat hersenspoelen.’’

Ofschoon de principiële opstelling van Tiburcio niet zelden negatief voor hem uitpakt, vertrouwt Alves blind op zijn zaakwaarnemer, die hij al vanaf zijn jeugdjaren uit de Braziliaanse plaats Belo Horizonte kent, in het achterland van Rio de Janeiro.

De manager is een huisvriend van de familie, een band die voor Brazilianen eeuwigheidswaarde heeft. ,,Daar maakt Tiburcio misbruik van,’’ weet Cesar.

Alves, die vaak op de ranch van Tiburcio nabij Belo Horizonte verblijft, heeft nooit een kwaad woord over zijn manager willen horen. ,,Hij is een goede vriend, die het beste met me voor heeft.’’
Verbeek gooit de deur dicht
Door EDDY VAN DER LEY

HEERENVEEN - SC Heerenveen mag topschutter Afonso Alves blijven opstellen in de competitie, zolang zijn transfer niet is afgerond.

Maar trainer Gertjan Verbeek heeft de deur al dichtgegooid voor de Braziliaan. De coach van de Friezen, die het wel zonder de spits denkt te kunnen stellen, wil geen ’gedonder’ meer in de tent.

SC Heerenveen is met ongebroken moreel uit de mini-winterstop gekomen. Ook zonder topschutter Afonso Alves gelooft scheidend trainer Gertjan Verbeek nog in een bestorming van de top-drie. ,,Zonder hem scoren we óók vaak.’’

Hoewel Afonso Alves officieel nog werknemer is van SC Heerenveen, rekent Verbeek niet meer met de topschutter. ,,Het boek is gesloten,’’ stelt de oefenmeester. ,,Vanaf het moment dat hij kenbaar heeft gemaakt weg te willen, is het verhaal over. Dat hij nog geen contract heeft getekend bij AZ of een andere club? Dat interesseert me niet. Ik werk alleen met jongens die met hoofd en hart bij SC Heerenveen zijn en dat geldt niet voor Alves. Hij is er psychisch en fysiek ook niet klaar voor.’’

Verbeek wil bovendien geen gedonder meer in de tent. ,,Ik zou hem hem misschien nog wel vier wedstrijden kunnen opstellen,’’ weet de oefenmeester, ,,maar geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt. Ik wil niet nog een keer overgeleverd zijn aan zijn wispelturige gedrag, zoals in augustus, toen hij plotseling verstek liet gaan voor de wedstrijd tegen Ajax. Dat zorgt alleen maar voor rumoer en ellende.’’

Ook zonder Alves, die zich (voorlopig) niet meer in Friesland hoeft te melden, ziet Verbeek de tweede competitiehelft met vertrouwen tegemoet. ,,Er is leven na Alves, dat hebben we al wel aangetoond,’’ zegt de trainer. ,,Zonder hem hebben we meer gewonnen dan met hem, al zegt dat niet alles, want hij blijft een fenomeen. Hoe dan ook, andere jongens kunnen hun kans grijpen. Ik denk aan Matusiak, Sulejmani en Paulo Henrique.’’

Met 42 treffers (elf keer Alves) manifesteerde SC Heerenveen zich voor de winterpauze als de op één na productiefste ploeg van de eredivisie (na Ajax, 46), maar op de ranglijst neemt het Friese vreemdelingenlegioen - na recente nederlagen tegen de concurrenten FC Twente (1-2) en Roda JC (1-0) - een zevende plaats in. Het zegt nog weinig, weet Verbeek, die zelfs op een bestorming van de top-3 speculeert. ,,In deze competitie is van alles mogelijk,’’ zegt hij. ,,Iedereen kan van iedereen winnen. We staan nu negen verliespunten achter op de koplopers en zes op nummer drie, Ajax. Als je nog zo dichtbij staat, kun je niet zeggen: we doen geen poging. Dat past ook niet bij me: ik ben ambitieus en wil het maximale uit deze selectie halen. De doelstelling is om de eerste vijf te halen, dus weer Europees voetbal af te dwingen.’’

Ook de Amerikaanse middenvelder Michael Bradley, de revelatie van de eerste seizoenhelft, bulkt van de ambitie én adrenaline. ,,Ik denk zelfs dat we kampioen kunnen worden,’’ zegt hij zonder omhaal. ,,Waarom niet? De krachtsverschillen zijn dit seizoen ontzettend klein en we doen niet veel onder voor de topclubs. Ik probeer mijn ploeggenoten daar ook van te overtuigen, want je moet die ambitie met z’n allen uitstralen. Dat ik de druk opvoer? Geen probleem. Druk is ‘fun’ voor mij: hoe meer druk, des te beter.’’

Bradley, die concurrentie krijgt van de Noorse aankoop Christian Grindheim, begrijpt nog steeds niet dat zijn trainer na dit het seizoen het veld moet ruimen. ,,Het is zo onlogisch. Wat moet je nog meer doen dan succes halen?’’

Verbeek is zelf lang en breed aan het idee gewend. Hij heeft nog één doel: zijn tijdperk bij Heerenveen in stijl afsluiten. ,,Het zou mooi zijn om voor de vierde keer in vier jaar een ticket voor de UEFA Cup te halen. Dan heb ik het nog niet zo slecht gedaan, want bij mijn komst was de doelstelling nog: één keer in de twee jaar Europees voetbal.’’

De vertrekkende oefenmeester, zondag met zijn ploeg te gast bij FC Utrecht, heeft nog geen telefoontjes gehad van geïnteresseerde clubs. ,,Ik heb geen haast,’’ zegt hij. ,,De trainerscarrousel is nog niet op gang gekomen. Ik wacht af. Ik voel me nergens te groot voor, maar ook niet te klein. Ik ben 45 jaar, heb behoorlijk wat ervaring. Mijn beste jaren moeten nog komen.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 10, 2008 10:57 am

Dus Verbeek wil Alves niet meer opstellen? Slim om dat in de krant te laten zetten. Maakt de onderhandelingspositie van Heerenveen een stuk sterker! :smallgrin.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do jan 10, 2008 11:01 am

Ik denk dat het kostje voor Heerenveen wel gekocht is hoor. Alves gaat weg en Heerenveen doet daar verder niet moeilijk over. Ze willen alleen geld zien.

Vind het ook wel duidelijkheid geven. Ik bedoel... flapdrol Jaakke klinkte met Sneijder de champagne, iedere supporter stond te juichen en een week later is ie weg.....

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 10, 2008 11:05 am

Mwah, gelukkig riep Jaakke niet dat Sneijder niet meer voor Ajax zou spelen. Dat had de prijs gedrukt, lijkt me.

Baseman

Bericht door Baseman » do jan 10, 2008 11:28 am

Dat drukt de prjis echt niet hoor Joey, Alves is nu enorm gewild dus de clubs betalen toch wel. En betalen ze niet, dan heeft Alves zichzelf er ook mee. Geen speeltijd bij Heerenveen, maar wel een contract daar. Dat maakt hem nu niet populairder, dus Verbeek heeft groot gelijk met zijn woorden.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do jan 10, 2008 12:52 pm

En ze willen Alves ook gewoon kwijt. Het heeft geen zin om nog langer met hem opgescheept te zitten, ook al pakt hij zijn goaltjes nog altijd mee.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jan 10, 2008 1:01 pm

Baseman schreef:Alves is nu enorm gewild dus de clubs betalen toch wel.
Ja, enorm gewild... Hij kan naar AZ en Manchester City.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do jan 10, 2008 1:04 pm

Jöhnk schreef:
Baseman schreef:Alves is nu enorm gewild dus de clubs betalen toch wel.
Ja, enorm gewild... Hij kan naar AZ en Manchester City.
18 miljoen euro voor een speler die nog nooit iets in Europa gepresteerd heeft? Mwah... kan slechter.

Plaats reactie