NEC 2010-2011
Re: NEC 2010-2011
Met geldschieters heb ik ook geen moeite (lees: Boekhoorn). Ik heb moeite met geldschieters die van de Overheid komen... da's geld van belastingbetalers.
Zoals Vitesse... daar heb ik moeite mee... 45 miljoen eisen van de provincie terwijl je nu iemand hebt die de boel heeft opgekocht en geld zat heeft. (zeggen ze).
Laat de Provincie dan lekker met rust en regel het zelf.
Provincies hoeven NEC ook niet te bevoordelen. Dat doen particulieren maar... als ze maar van de rest van de club afblijven.
Zoals Vitesse... daar heb ik moeite mee... 45 miljoen eisen van de provincie terwijl je nu iemand hebt die de boel heeft opgekocht en geld zat heeft. (zeggen ze).
Provincies hoeven NEC ook niet te bevoordelen. Dat doen particulieren maar... als ze maar van de rest van de club afblijven.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Raad bezorgd om leenconstructie NEC [update]
Geplaatst op: 15-09-10 om: 21:19 door:
Door: Jeroen
NEC heeft snel geld nodig. De Nijmeegse club wil daarom een nieuwe lening van miljoenen, waarbij de opbrengsten van wedstrijden als onderpand dienen. De gemeenteraad maakt zich zorgen om de constructie.
De raad sprak woendagavond over een voorstel van het college, waarbij NEC afstand doet van het recht om trainingscomplex De Eendracht terug te kopen. Dat levert dan 2,2 miljoen euro op. De VVD diende een motie in. De partij wil dat een onafhankelijke jurist de zaak bekijkt.
Volgens wethouder Tas komt NEC in een zeer penibele situatie terecht als de raad niet instemt met het voorstel.
NEC is door de voetbalbond in categorie I, voor de meest zorgelijke gevallen, ingedeeld. En moet binnen een paar jaar financieel gezond zijn.
Bron: Omroep Gelderland
Update: Extra raadsvergadering over noodlijdend NEC
Een extra vergadering van de Nijmeegse gemeenteraad moet duidelijkheid geven over het al dan niet terugkopen van trainingscomplex De Eendracht door voetbalclub NEC. Dat bevestigde een woordvoerder van de club donderdag.
Als de raad instemt met het voorstel van NEC om af te zien van de koop ontvangt de club 2,2 miljoen euro aan financiële compensatie. Daarmee zou de huur van het stadion voor de komende jaren gegarandeerd zijn en heeft de Nijmeegse club een zorg minder.
Een meerderheid van de gemeenteraad wil weten hoe 'hard' het recht op koop van NEC is en wil er zeker van zijn dat de voorgenomen constructie geen verkapte vorm van overheidssteun is.
De raad heeft voor woensdag een extra raadsvergadering ingelast over de kwestie NEC.
http://www.forzanec.nl/
Dat is de zaak omdraaien. De rechter heeft juist bepaald dat Vitesse al die jaren veel te veel huur heeft moeten betalen aan de provincie, en dat de provincie haar beloften aan Vitesse niet is nagekomen.Met geldschieters heb ik ook geen moeite (lees: Boekhoorn). Ik heb moeite met geldschieters die van de Overheid komen... da's geld van belastingbetalers.
Ik ben het er ook mee eens dat ze het geld moeten krijgen...
Prima ... afspraak is afspraak...
alleen dat de overheden ooit die afspraken heeft gemaakt ... daar kan ik niet bij.
Prima ... afspraak is afspraak...
alleen dat de overheden ooit die afspraken heeft gemaakt ... daar kan ik niet bij.
detrouwehonden.nlNEC luidt de noodklok
zat. 18 september 2010
Zou Jacco Swart de DTH opinie gelezen hebben? Het hoge woord is er namelijk uit. Als de Eendracht deal niet doorgaat is de situatie `zeer penibel`en even later volgen zelfs de enge woorden 'het behoort tot de mogelijkheden dat we de licentie kwijt raken', zo tekende De Gelderlander op.
Aanstaande woensdag is D-DAY. Een veel belangrijkere dag dan al die andere NEC D-days bij elkaar, want het voortbestaan van de club staat op het spel. Als de gemeenteraad niet voor de deal stemt, dan vreest Jacco dat de club de licentie vanaf 1 oktober kwijt kan zijn. Groen links en de VVD wilden graag een kritische blik naar de rechtsgeldigheid van de deal, waarbij NEC af ziet van de koop van de Eendracht voor een relatief laag bedrag, in ruil daarvoor ontvangt NEC 2,2 miljoen euro. Dit bedrag zou dan weer direct terug gaan naar de gemeente om de huur van het stadion te betalen. Als de deal doorgaat kan NEC ook een lening aanvragen met de recettes als onderpand. Gaat de Eendracht deal niet door, dan kan NEC ook dat vergeten.
Jacco sluit af met de woorden: 'Beide deals zijn noodzakelijkheid om de financiële problemen waar we mee zitten op een structurele manier op te kunnen lossen.' Helaas hebben we dit natuurlijk vaker gehoord. Alle andere financiele fratsen hadden hetzelfde beoogde resultaat, maar dat structureel en dat oplossen lijkt een utopie. En nu? Ook wij met z'n allen naar de raadsvergadering?
Tsja... zit je dan met je seizoenskaart.. :)
Zucht...dat gekwebbel over NEC altijd. Wat een kut club, werkelijk een van de minst aantrekkelijke clubs uit de Eredivisie. Grijze muis zonder identiteit, winnen nooit wat, verliezen ook nooit veel. Waardeloze club.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Je hoeft hier niet te komen... toch?De Dominee schreef:Zucht...dat gekwebbel over NEC altijd. Wat een kut club, werkelijk een van de minst aantrekkelijke clubs uit de Eredivisie. Grijze muis zonder identiteit, winnen nooit wat, verliezen ook nooit veel. Waardeloze club.
Dat doe ik dan ook vrijwel nooit. Maar goed, nu ik er toch was (in de hoop op iets enerverends bij NEC for a change) en ik wéér teleurgesteld werd kon ik me even niet meer inhouden.
No offense naar jou of Ramona natuurlijk. Ik vind het alleen helemaal niks...
Beetje tegenstrijdig, vind je ook niet? :)... een kutclub waarvan je hoopt dat er iets enerverends gebeurd.. :)... misschien na 1 oktober wel... da's enerverend genoeg dan, toch?De Dominee schreef:Dat doe ik dan ook vrijwel nooit. Maar goed, nu ik er toch was (in de hoop op iets enerverends bij NEC for a change) en ik wéér teleurgesteld werd kon ik me even niet meer inhouden.
Maar ik ken het hoor... even je gal spuwen... mag best hoor... doe ik ook wel eens.
Ik ben nu eenmaal een nieuws-junkie...
- Ramona
banjavi schreef: Tsja... zit je dan met je seizoenskaart.. :)
Nee hoor, of worden ze dan niet naar de eerste divisie geschopt...?
Ook dan blijf ik supporten iig.
Volgens mij mag je dan geen betaald voetbal meer spelen...
Maar het zal allemaal wel weer meevallen.
De VVD en groen links (geloof ik) willen weer even popie jopie doen en zeggen dat ze het er niet mee eens zijn totdat puntje bij paaltje komt en verkoopt NEC gewoon vanalles aan de gemeente.
Dan zit je volgend jaar (of over een paar jaar) weer met hetzelfde probleem, dus ach...
Maar het zal allemaal wel weer meevallen.
De VVD en groen links (geloof ik) willen weer even popie jopie doen en zeggen dat ze het er niet mee eens zijn totdat puntje bij paaltje komt en verkoopt NEC gewoon vanalles aan de gemeente.
Dan zit je volgend jaar (of over een paar jaar) weer met hetzelfde probleem, dus ach...
- Ramona
Hmmzzz...
Wordt woensdag vervolgd dus...
...eerst morgen...je zou op mijn kaart meekunnen, BJ...
PM maar ff in dat geval.
http://www.detrouwehonden.nl/
Wordt woensdag vervolgd dus...
...eerst morgen...je zou op mijn kaart meekunnen, BJ...
PM maar ff in dat geval.
Vooruitblik NEC-AZ
vrij. 17 september 2010
Aankomende zondag is het weer zover: een thuisduel tegen AZ in onze eigen Goffert. Wanneer je tegen iemand die de Eredivisie niet volgt zegt dat de landskampioen van twee jaar geleden op bezoek komt, zal die waarschijnlijk meteen zeggen dat het een zeer zware opgave gaat worden en dat een doelpunt scoren mooi meegepakt is. Niets is minder waar: sinds het vertrek van Louis van Gaal is AZ niet meer dan een goede middenmoter geworden die weer moet gaan knokken voor de play-offs voor de Europa League. Ook dit seizoen blijven de resultaten tot ergenis van trainer Gert-Jan Verbeek uit: de club staat met drie punten samen met twee andere clubs op de zeventiende plek.
Vooral het scoren is bij de Alkmaarders een groot probleem. De nieuwkomer Gert-Jan Verbeek heeft al sinds de start van de competitie een elftal gezien met zeer veel potentie: er zijn mooie combinaties, het spel loopt vaak soepel en er zijn tientallen (goede) kansen per wedstrijd. Aan het afwerkend vermogen, ook niet geheel onbelangrijk, schort het nog een beetje in Alkmaar: Maarten Martens, Erik Falkenburg (2x), Rasmus Elm en Kollbein Sighthórsson zijn de enige doelpuntenmakers in de Eredivisie van dit seizoen, een statistiek waarmee AZ garant staat voor de top drie minst scorende Eredivisieploegen van dit seizoen.
Toch is AZ een ploeg die we in onze eigen Goffert niet moeten onderschatten. Van de afgelopen zeven duels in eigen huis wonnen we slechts één duel, in het succesjaar 2008. Toen wonnen we met maarliefst 5-2 door doelpunten van Kevin Bobson, Brett Holman, Jhon van Beukering, Peter Wisgerhof en tot slot Jeroen Drost (allen niet meer werkzaam voor NEC). Het komt daarom ook niet slecht uit dat de Kaasboeren uit Alkmaar afgelopen donderdag een wedstrijd in de Europa League moesten afwerken: de club scoorde pas laat in de wedstrijd (met moeite) de 2-1 tegen FC Sheriff, een ontmoeting die hopelijk veel krachten heeft gekost.
Statistieken
Aan de statistieken te zien zijn wij zondag weer aan de beurt om te winnen:
Eredivisiewedstrijden tegen Alkmaar Zaanstreek-combinatie
Gespeeld Gewonnen Gelijk Verloren DV DT
Thuis 27 10 8 9 28 28
Uit 27 2 11 14 16 56
Totaal 54 12 19 23 44 84
En de afgelopen duels:
Datum Thuisteam Uitteam Uitslag
19-12-2010 AZ NEC 14:30
19-09-2010 NEC AZ 14:30
10-04-2010 NEC AZ 0-0
19-09-2009 AZ NEC 0-1
08-03-2009 NEC AZ 0-1
28-12-2008 AZ NEC 1-0
10-02-2008 NEC AZ 5-2
03-11-2007 AZ NEC 4-0
24-12-2006 AZ NEC 0-0
10-09-2006 NEC AZ 0-2
Afwezigen
Niet alleen verloren we afgelopen weekend de wedstrijd tegen PSV, we verloren ook een van onze beste spelers tot nu toe: Leroy George. De rappe aanvaller viel in het duel uit na een overtreding van Erik Pieters en kan niet op tijd worden klaargestoomd voor aanstaande zondag. Ook het meespelen van Bas Sibum is nog onzeker: hij verliet donderdag geblesseerd de training. Alleen maar slecht nieuws? Nee. Mocht Sibum er niet bij zijn dan kan zijn plek worden ingenomen door Niki Zimling die terug komt van een blessure én ook Rens van Eijden kan weer ingezet worden na zijn griepje. Dit gaat ten koste van Mark Otten.
Vermoedelijke opstelling NEC: Cillessen; Will, Van Eijden, Zomer, Nuytinck; Sibum (Zimling), Schöne, Davids; Chatelle, Vleminckx, Goossens.
Bij AZ kunnen we helaas niet genieten van onze oudgediende Brett Holman. De aanvaller brak min of meer door bij NEC en scoorde 18 doelpunten in 69 officiële wedstrijden. De wedstrijd van aankomende zondag moet hij helaas aan zich voorbij laten gaan wegens een blessure. Ook Charlison Benschop (niet wedstrijdfit) en Simon Poulsen (hamstring) zijn er niet bij. Tot slot is Maarten Martens nog een twijfelgeval (griep).
Unibet
De heren van het gokbureau Unibet hebben in ieder geval al veel meer vertrouwen in NEC dan in AZ. Wie NEC laat winnen krijgt voor iedere euro maarliefst 3,55 terug tegenover 2,05 voor AZ. Een gelijkspel levert 3,30 op.
We sluiten af met de woorden van de coach van AZ, Gert-Jan Verbeek:
“Als oefenmeester heb ik me aardig door uitwedstrijden tegen NEC heen gerold”, ging Verbeek terug in de geschiedenis. “Verleden jaar stonden we met Heracles al binnen een half uur met 0-2 voor. Uiteindelijk wonnen we geloof ik met 1-3. Doordat NEC vorig seizoen vaak tegen onze eerstvolgende tegenstander speelde, zat ik daar regelmatig op de tribune. NEC is een ploeg die verrassend terug in een wedstrijd kan komen. Na een slechte eerste helft kunnen ze na rust opeens geweldig spelen.”
Bennieboy
Zal de wave voor het eerst sinds 2008 weer door de Goffert razen?
Morgen gaat helaas niet.... dan moet ik thuis vanalles doen... :(
Johan Derksen heeft volkomen gelijk op TV. Ik kan de constructie niet eens herschrijven, maar als het zo moet dan doeken ze de boel maar op...
Zo kan je niet serieus een club runnen...
Je schaamt je als supporter toch dood als dit doorgaat??
Ik verberg mij hier dan op dit forum..
Zo kan je niet serieus een club runnen...
Je schaamt je als supporter toch dood als dit doorgaat??
Ik verberg mij hier dan op dit forum..

Waarschijnlijk gaat Groenlinks gewoon akkoord straks hoor... daar ben ik eigenlijk helemaal niet zo bang voor... maar dan nog... als je met zulke beroerde constructies moet komen dan heb je geen bestaansrecht op langer termijn.
Amateurisme ten top dit...
Eendracht deal niet waterdicht
Geplaatst op: 21-09-10 om: 06:58 door:Door: PTK2000
Het voortbestaan van voetbalclub NEC hangt meer dan ooit aan een zijden draadje. Financieel staat de Nijmeegse club er heel beroerd voor. Er was een oplossing, namelijk een aantrekkelijke deal met de gemeente, maar die staat op losse schroeven. Uit juridisch advies dat Nijmegen heeft ingewonnen, blijkt dat die deal niet waterdicht is.
Er staat namelijk niets op papier waaruit blijkt dat NEC het keiharde recht heeft het eigen trainingscomplex te kopen van de gemeente. Dat blijkt uit een onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van de gemeenteraad.
Nijmegen wil NEC 2,2 miljoen euro betalen als de voetbalclub afziet van de koop van het Eendracht-complex. NEC heeft dit geld hard nodig omdat de club in financiële problemen zit.
Advocatenkantoor Hekkelman stelt wel dat de gemeente moet onderhandelen met NEC en dat de gemeente deze deal mag sluiten. Of het om ongeoorloofde staatssteun gaat, is niet onderzocht. De gemeenteraad heeft daar niet naar gevraagd. Woensdagavond is er een extra raadsvergadering over de kwestie.
Bron: Omroep Gelderland
banjavi schreef:Waarschijnlijk gaat Groenlinks gewoon akkoord straks hoor... daar ben ik eigenlijk helemaal niet zo bang voor... maar dan nog... als je met zulke beroerde constructies moet komen dan heb je geen bestaansrecht op langer termijn.
Hoe verassend dit.. NEC krijgt weer uitstel van executie...
Ergens vind ik het wel jammer, want op langer termijn schiet je hier niets mee op, denk ik. Het blijft gewoon aanmodderen op deze manier op kosten van de gemeente... helaas... ik schaam me diep.Gemeenteraad lijkt in te stemmen met deal
Geplaatst op: 21-09-10 om: 12:35 door:
De Nijmeegse gemeenteraad stemt waarschijnlijk in met de zogenoemde Eendrachtdeal, die voetbalclub NEC aan 2,2 miljoen euro helpt en daarmee cruciaal is voor de toekomst van de club. Dat meldt De Gelderlander vandaag.
Coalitiepartij GroenLinks, dat grote twijfels had, is alsnog bereid haar goedkeuring te verlenen. Daarmee is er een raadsmeerderheid voor, want ook coalitiegenoten PvdA en D66 steunen de deal.
"Wij zijn akkoord mits er harde afspraken komen over de terugbetalingsverplichtingen"', zegt GroenLinks-fractievoorzitter Noel Vergunst. "En wat ons betreft is het ook: eens maar nooit weer. Het is de laatste keer dat wij met een dergelijke financiële constructie instemmen." Ook oppositiepartij CDA lijkt in te zullen stemmen met de Eendrachtdeal.
Bron: De Gelderlander

Sorry Wouter en Poeder... ik zal niet meer klagen over dat Vistas de hand boven het hoofd wordt gehouden... dat Wanbeleid uit Nijmegen wordt ook goedgekeurd.

- Ramona
Over het spelletje maar weer, waar het toch om draait...
Vooruitblik FC Dordrecht-NEC
din. 21 september 2010
De heren van de KNVB hebben weer een midweeks programma ingelast: aankomende donderdag gaan we op bezoek bij FC Dordrecht om een lekker ouderwets bekerduel te spelen. Het is echter te hopen dat Wiljan Vloet de koppen deze week weer omhoog heeft kunnen krijgen na de wanvertoning van afgelopen zondag; zelfs tegen clubs uit de Jupiler League ga je met dit niveau onderuit.
Ook de mannen uit Dordrecht hebben er een slechte generale opzitten: in een vermakelijk duel verloren 'de Schapenkoppen' in eigen huis op het nippertje van FC Den Bosch met 3-4. Lang mocht er in Dordrecht gehoopt worden op een puntje; in de 89ste minuut scoorde Jongebloet de gelijkmaker voor Dordrecht maar in de extra tijd van de extra tijd scoorde Verbeek alsnog de winnende treffer voor Den Bosch.
Toch is er een lichtpuntje te zien bij Football Club Dordrecht. Vóór het duel van afgelopen zondag werd er slechts drie keer gescoord in vijf duels, iets wat FC Dordt met stipt de minst scorende Jupiler League club maakte. Met de verdubbeling van het aantal doelpunten afgelopen zondag draagt men deze titel af aan Almere City. Momenteel bezit FC Dordrecht met twee punten de veertiende plek in de Jupiler League. De enige overwinning werd tot nu toe geboekt op Stormvogels Telstar. Hierdoor kwam de ploeg van Henny Lee eindelijk van de niet geheel oogstrelende -1 (de club kreeg een punt in mindering vanwege het niet voldoen aan een van de licensie-eisen) op de ranglijst af.
Eerdere ontmoetingen
Er zullen maar weinig mensen zijn die zich de laatste officiële ontmoeting tegen FC Dordrecht kunnen herinneren. Het laatste onderlinge duel dateert uit 2009; deze vriendschappelijke wedstrijd werd echter in de rust gestaakt door aanhoudend noodweer (0-0). De laatste keer dat er een officieël duel werd gespeeld kwam NEC nog uit tegen Dordrecht '90. In 2000 bekerde onze club door naar de halve finale door een 2-0 overwinning op de club uit Dordrecht. Met Jaap Uilenberg als scheidsrechter zagen trainer Ron de Groot en zo'n 4500 toeschouwers hoe Jack de Gier en Bart Latuheru NEC naar de overwinning hielpen.
De laatste keer dat Dordrecht '90 van ons won dateert uit 1995: toen zorgde een doelpunt van Romeo Wouden er voor dat de eerste (en laatste) uitwedstrijd van NEC bij Dordrecht in de Eredivisie verloren ging.
Nog wat statistiekjes om tijdens de autocombi over te praten:
Duels in de Eerste Divisie tegen de club uit Dordrecht
Gespeeld Gewonnen Gelijk Verloren DV DT
Thuis 6 4 1 1 12 4
Uit 6 1 1 4 6 10
Totaal 12 5 2 5 18 14
Datum Thuisteam Uitteam Uitslag
23-09-2010 FC Dordrecht NEC 20:00
21-07-2009 FC Dordrecht NEC gest.
17-07-2007 FC Dordrecht NEC 3-2
20-07-2005 FC Dordrecht NEC 1-2
16-02-2000 NEC Dordrecht 90 2-0
08-04-1995 Dordrecht 90 NEC 1-0
06-11-1994 NEC Dordrecht 90 4-0
15-01-1994 NEC Dordrecht 90 1-0
21-08-1993 Dordrecht 90 NEC 3-1
30-04-1989 DS '79 NEC 1-0
Erelijst
Wie de seizoengids openbladert naar de pagina van FC Dordrecht ziet dat er een hoop streepjes staan bij de erelijsten. Slechts twee spelers van de selectie hebben een succesje aan hun CV kunnen toevoegen: Juanito Sequeira werd met Excelsior in 2006 de kampioen van de Eerste Divisie en spits Cecilio Lopes heeft twee interlands gespeeld voor Kaapverdië. Nick Coster, Cecilio Lopes en Didi Longuet zijn de enige spelers die kunnen zeggen dat ze een Eredivisiewedstrijd hebben gespeeld. Verdediger Bart van Muyen komt zelfs al zijn hele leven uit voor de club uit Dordrecht en maakte zelfs nog één seizoen van Dordrecht '90 mee.
Bij NEC zullen alleen Rick ten Voorde (FC Emmen), Rémy Amieux (FC Eindhoven), Mark Otten (Excelsior), Bas Sibum (FC Emmen), Lasse Schöne (de Graafschap), Joost Ebergen (FC Oss) en tot slot Niels Wellenberg (Go Ahead Eagles) nog iets weten over eerdere ontmoetingen met de Schapenkoppen.
Gezien alle weetjes en feiten moet het niet heel moeilijk worden in Dordrecht: een van de minst scorende Jupiler League ploegen die slechts één keer heeft gewonnen dit seizoen. Ook de heren van Unibet zullen de statistieken hebben bekeken; ze hebben maarliefst 4,50 over voor iedere euro die je inzet mocht de 2e-divisie club winnen. Een overwinning van NEC daarentegen staat garant voor 1,75.
Dordrecht, here we come!
Bennieboy
Ja Ramoon, maar het spelletje kan niet fatsoenlijk gespeeld worden zonder enig (financieel) beleid...
NEC moet zich echt kapotschamen.. (maar volgens mij had ik dat al gezegd)
Maar weer terug naar het spelletje... ;)
NEC moet zich echt kapotschamen.. (maar volgens mij had ik dat al gezegd)
Maar weer terug naar het spelletje... ;)
- Ramona
'kWeet 't BanJovi...
...wat dat betreft doen ze weinig onder voor de overkant; wel met die kanttekening dat Vitesse zielloos is.
...wat dat betreft doen ze weinig onder voor de overkant; wel met die kanttekening dat Vitesse zielloos is.
Ja... nu ja... maar voorheen niet... toen ze ook bij de gemeentes aanklopten voor geld. (dus toen deed wat NEC nu doet)
Vitesse is zielloos... NEC is zielIG!
Vitesse is zielloos... NEC is zielIG!
Er gebeurt ten minste nog wat bij Vitesse. NEC dat is volgens mij echt opgericht om aan 18 eredivisieclubs te kunnen komen.Ramona schreef:'kWeet 't BanJovi...
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
- Ramona
Niet dat het mij verder zo boeit, ieder z'n mening, maar...stukje historie...
1900-1905 Kicken en shotten aan de Waal
De eerste drie zinnen in de inleiding van het jubileumboek `N.E.C. 1900-1950´ zijn zo prachtig en tegelijkertijd zo typerend voor onze club dat we jullie deze drie zinnen niet willen onthouden:
´Wij schrijven hier de geschiedenis van N.E.C. het vroegere EENDRACHT, dat werd opgericht in 1900.
Mannen, eenvoudig van afkomst, eerzaam in het ambacht, arm aan goed en geld, maar edel van inborst, energiek van ondernemingszin, en daadkrachtig in doorzetten. Edelmoedig in offervaardigheid, en lankmoedig in de liefde voor hun zaak, DAT waren de oprichters van Eendracht.´
Deze drie zinnen zeggen eigenlijk al erg veel. Hardwerkende arbeiders die weinig te makken hadden, maar met een enorme dosis wilskracht het toch voor elkaar kregen om een heuse voetbalclub op te richten. Dat is simpel gezegd het verhaal over de oprichting van onze club.