PSV 2008 - 2009
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Als PSV alles wint, dan wordt Ajax never kampioen. Hoe meer ze er daar verliezen, hoe groter de kans wordt. Ergo, ik geniet met volle teugen!Vedette-10- schreef:Een beetje zielig, calimero-achtig, om te genieten van deze zwakke prestatie van PSV.. Van de grootheid van Ajax kan je niet genieten, dus dan is het wel zo goed om te zien dat de regerend kampioen ook niet meer zo groots speelt. Jezus: wat zijn veel Ajacieden diep gezonken.![]()

Laatst gewijzigd door peter op za nov 08, 2008 9:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Je moet kampioen worden omdat jij zo goed bent, niet omdat je minder zwak bent dan de rest. Je moet altijd willen imponeren, spelen als een kampioen en dat moet resulteren in succes. Als je geeneens speelt als een kampioen, hoe kan je dan de grootheid zijn?
Dat is waarom ik PSV nooit heb erkent als de voetbalgrootheid van Nederland, omdat ik hun stijl heb verafschuwd. We lijken verdomd veel op PSV nu, on-Ajax en toch zo'n blije stemming. Er maar niet van bewust (willen zijn) hoe zwak het is..
Dat is waarom ik PSV nooit heb erkent als de voetbalgrootheid van Nederland, omdat ik hun stijl heb verafschuwd. We lijken verdomd veel op PSV nu, on-Ajax en toch zo'n blije stemming. Er maar niet van bewust (willen zijn) hoe zwak het is..
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op za nov 08, 2008 10:00 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Ach...van wie wint NEC niet...Peter schreef:Dit zijn de krenten in de pap of niet? Winnen van Ajax doet altijd een beetje pijn, maar deze zijn des te leuker. Gefeliciteerd Ramoon en BanJavi.

Als AJAX komt ben ik er nooit bij...dan geef ik mijn kaart aan een Ajacied die er wel graag bij wil zijn... Thnx, Peter!
Op zich heb je daar gelijk in. Hopelijk komt Ajax met een fitte selectie in de 2e helft van het seizoen eindelijk aan het voetbal van een kampioen toe. Maar Psv heeft tot mijn grote ergernis al zo vaak punten en titels gepakt zonder enige glans of overtuiging, dat ik ze graag op hun bek zie gaan. Dat had ik zeker niet gehad, als Psv een reputatie had van presteren met attractief aanvallend voetbal.Vedette-10- schreef:Je moet kampioen worden omdat jij zo goed bent, niet omdat je minder zwak bent dan de rest. Je moet altijd willen imponeren, spelen als een kampioen en dat moet resulteren in succes. Als je geeneens speelt als een kampioen, hoe kan je dan de grootheid zijn?
-
Ik begrijp je heel goed, jij bent tenminste een echte Jood: respect!Zuidema schreef: Op zich heb je daar gelijk in. Hopelijk komt Ajax met een fitte selectie in de 2e helft van het seizoen eindelijk aan het voetbal van een kampioen toe. Maar Psv heeft tot mijn grote ergernis al zo vaak punten en titels gepakt zonder enige glans of overtuiging, dat ik ze graag op hun bek zie gaan. Dat had ik zeker niet gehad, als Psv een reputatie had van presteren met attractief aanvallend voetbal.

Dat had je ook niet gehad als hun spel niet geresulteerd had in een hogere klassering dan Ajax, het is allemaal zo vergelijken. Ik bedoel: je moet naar jezelf kijken. Ik zie geen reden tot vreugde, want Ajax beschadigd de eigen reputatie ondanks dat ze -trouwens geeneens fantastische- resultaten boeken.
Zie het als het gevulde glas. Ben je tevreden als het voller is dan van de rest, of kijk je naar hoeveel er nog leeg is. Dan kijk je eigenlijk alleen nog naar het resultaat. Want hoeveel risico neem je in de speelstijl: hoe moeilijk maak je het om de alertheid te behouden. Een attractieve stijl kost kracht als het niet gesmeerd loopt, maar toon je karakter of ga je jezelf verloochenen om te kunnen behalen wat je wil behalen?
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op za nov 08, 2008 10:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Overigens ook met dank aan Ajax, dat met zijn gedonder en gedoe zichzelf altijd wel weer ergens in de voet schoot.Donkey Shot schreef:volgens mij is psv zo al 3 keer achter elkaar Kampioen geworden. alleen 2004-05 waren ze echt sterkerVedette-10- schreef:Je moet kampioen worden omdat jij zo goed bent, niet omdat je minder zwak bent dan de rest.
@Vedette-10-: even voor de duidelijkheid: wat versta je onder karakter tonen als het aanvallend niet gesmeerd loopt en wat onder jezelf verloochenen?
Dus jij was in 2001-2002 ook niet gelukkig met het uiteindelijke kampioenschap doordat psv destijds zo'n zelfde seizoensstart als nu?Vedette-10- schreef:Je moet kampioen worden omdat jij zo goed bent, niet omdat je minder zwak bent dan de rest. Je moet altijd willen imponeren, spelen als een kampioen en dat moet resulteren in succes. Als je geeneens speelt als een kampioen, hoe kan je dan de grootheid zijn?
Nee hoor, het een sluit het ander niet uit. Ik geniet van het gepruts van PSV, maar ik erger me kapot aan het gepruts van Ajax. En ik hoop natuurlijk dat Ajax, ondanks zijn gepruts, kampioen wordt. Daar ben ik Ajacied voor.Vedette-10- schreef:Een beetje zielig, calimero-achtig, om te genieten van deze zwakke prestatie van PSV.. Van de grootheid van Ajax kan je niet genieten, dus dan is het wel zo goed om te zien dat de regerend kampioen ook niet meer zo groots speelt. Jezus: wat zijn veel Ajacieden diep gezonken.![]()

Het stinkt aan alle kanten!
-
-Dat je vasthoud aan jouw speelstijl ondanks de ploeg geen geöliede machine is en dat je de gevolgen voor lief neemt. Ook schik je met de wetenschap dat je geen zekerheid op succes hebt.Zuidema schreef:
@Vedette-10-: even voor de duidelijkheid: wat versta je onder karakter tonen als het aanvallend niet gesmeerd loopt en wat onder jezelf verloochenen?
-Dat je het niet doet, om alsnog succes te heben. Met andere woorden: de manier waarop is niet van gelijke waarde als het resultaat.
-
Toen was ik nog niet zo eigen-wijs als nu, maar als ik nu moet vertellen hoe ik erop terugkijk dan zou ik antwoorden:Laudrup schreef: Dus jij was in 2001-2002 ook niet gelukkig met het uiteindelijke kampioenschap doordat psv destijds zo'n zelfde seizoensstart als nu?
Dubbel gevoel. Aan de ene kant blij met het resultaat; maar aan de andere kant teleurgesteld, want het was absoluut niet grandioos.
Hm, dat eerste vind ik wat naief klinken en het andere klinkt inderdaad als Psv. Ik neem er graag het gulden midden van: met aanvallend, attractief spel in een vaste speelstijl een resultaat proberen neer te leggen, maar als dat niet lukt er in ieder geval voor zorgen dat je niet zelf in het mes loopt.Vedette-10- schreef:-Dat je vasthoud aan jouw speelstijl ondanks de ploeg geen geöliede machine is en dat je de gevolgen voor lief neemt. Ook schik je met de wetenschap dat je geen zekerheid op succes hebt.Zuidema schreef:
-Dat je het niet doet, om alsnog succes te heben. Met andere woorden: de manier waarop is niet van gelijke waarde als het resultaat.
Overigens is het invoeren van een attractieve aanvallende speelstijl zonder achterin veel weg te geven natuurlijk niet iets wat je met je team van de een op de andere dag voormekaar hebt. Dat vergt veel trainen, bijslijpen, noem maar op. Maanden, misschien wel jaren, zoals Bergkamp al zei. Ik hoop dat Ajax momenteel in een fase zit, dat ze met vallen en opstaan weer naar die speelstijl toegroeien, voorzover mogelijk met deze spelers.
En daar zal in de tussentijd helaas wel eens een wedstrijd tusen zitten dat het resultaat belangrijker is dan het amusement. Zolang Ajax maar in dat groeiproces zit en uiteindelijk weer voortdurend resultaat aan fraai voetbal kan koppelen.
Ik ben er nog niet uit, Joey. Soms verrast Ajax me heel aangenaam op 1 of meer punten, soms stellen ze me verschrikkelijk teleur. Er is nog geen peil op te trekken, hoewel ik een paar spelers wel beter vind spelen. Of dat de verdienste van MVB is? Geen flauw idee.joey schreef:Je hoopt het, maar verwacht je het ook, Zuidema?
Een factor die daarin meespeelt is natuurlijk de kwaliteit van je spelers. Je kan als coach wel veel willen, maar als je spelers niet de vereiste capaciteiten hebben en dat ze ook niet aan te leren valt, houdt het wel op met alle fraaie plannen. Ajax zit wat dat betreft in een flink lastige situatie. Een aantal jaren geleden kon je nog spelers scouten uit de 2e garnituur. Voldoende voor het spel van Ajax. Maar de kapitaalkrachtige clubs romen de markt wel zo verschrikkelijk af, dat je alleen nog met 3e of 4e garnituur aan de slag kunt, een uitzonderingetje daargelaten. Dat blijft dus behelpen. Een Oleguer en een Vermaelen zijn bijvoorbeeld best wel goedwillende jongens, maar hun opbouwende kwaliteiten en gevoel voor positie zijn schrijnend. Dan zit je dus al met een fors probleem in je opbouw van achteruit en het inschuiven voor de man-meer op het middenveld.
-
Ik vind dat Ajax de wedstrijd eruit moet proberen te slepen met de eigen speelstijl/filosofie/religie, dat het ff een keer iets minder grandioos of succesvol is maakt niet uit: dan weet je waar je staat en oefening baart kunst. Om uiteindelijk toch succes te behalen moet je wel genoeg routine zorgen in de ploeg.Zuidema schreef: Hm, dat eerste vind ik wat naief klinken en het andere klinkt inderdaad als Psv. Ik neem er graag het gulden midden van: met aanvallend, attractief spel in een vaste speelstijl een resultaat proberen neer te leggen, maar als dat niet lukt er in ieder geval voor zorgen dat je niet zelf in het mes loopt.
Overigens is het invoeren van een attractieve aanvallende speelstijl zonder achterin veel weg te geven natuurlijk niet iets wat je met je team van de een op de andere dag voormekaar hebt. Dat vergt veel trainen, bijslijpen, noem maar op. Maanden, misschien wel jaren, zoals Bergkamp al zei. Ik hoop dat Ajax momenteel in een fase zit, dat ze met vallen en opstaan weer naar die speelstijl toegroeien, voorzover mogelijk met deze spelers.
En daar zal in de tussentijd helaas wel eens een wedstrijd tusen zitten dat het resultaat belangrijker is dan het amusement. Zolang Ajax maar in dat groeiproces zit en uiteindelijk weer voortdurend resultaat aan fraai voetbal kan koppelen.
Ik denk dat we wat dat betreft niet eens zo ver van mekaar af zitten. Ik heb het in principe ook niets liever dan zo. Of je je dat kan veroorloven met deze spelers en deze trainer is voor mij alleen nog wel een grote vraag. Een filosofie is leuk, maar als de spelers en/of de trainer niet op die manier kunnen spelen cq. trainen, houden alle fraaie plannen in die richting wel op.Vedette-10- schreef: Ik vind dat Ajax de wedstrijd eruit moet proberen te slepen met de eigen speelstijl/filosofie/religie, dat het ff een keer iets minder grandioos of succesvol is maakt niet uit: dan weet je waar je staat en oefening baart kunst. Om uiteindelijk toch succes te behalen moet je wel genoeg routine zorgen in de ploeg.
Bovendien kan je je helaas tegenwoordig amper nog puntverlies veroorloven. Het behalen van het CL-miljoenenbal is zo verschrikkelijk belangrijk geworden, dat je wel eens tevreden moet zijn met het puur op resultaat spelen, hoe lelijk misschien ook. Vroeger maakte het missen van een titel door een aantal zeperds i.v.m. allerhande (leerzame) fouten niet zoveel uit. Jammer natuurlijk van de titel, maar Europacup I, Europacup II of Uefacup ontliepen mekaar qua inkomsten toch niet zoveel. Nu móet je wel die titel pakken of de voorronde CL bereiken en winnen, anders loop je tientallen miljoenen euri mis en dus een grote kans op groei en continuiteit. Erger nog: het verlies gaat zelfs dubbelop, want je verrijkt dan direct je aartsrivaal, zonder dat die er iets voor hoeft te doen (behalve kampioen worden natuurlijk). Zo hebben we Psv de afgelopen jaren al tientallen miljoenen euri in de schoot geworpen.
Er schiet me nu trouwens een uitspraak van Cruijff uit het verleden te binnen: "Eerst moeten we zorgen dat we met 3-0 voorstaan, daarna gaan we genieten." Daar spreekt zelfs bij Cruijff, de meest offensieve trainer ooit, al uit dat boven alles eerst de punten veilig moeten zijn. Het AJAX van Cruijff en Keizer kon met name in 1973 ongelooflijk efficient en effectief op resultaat spelen, voordat ze gingen swingen. Als ze dat al wilden. Als die klasbakken de wedstrijd al zo invulden met the best of both worlds, wat mogen we dan eigenlijk nog verlangen van het huidige Ajax met veel beperkter materiaal?
Maar goed, laten we dit item hierbij maar afronden. Deze topic is immers gereserveerd voor het wel en wee van Psv.

Tja, blij wordt ik er eigenlijk niet van.Competitie van de ARMOEDE ..Stevens weet het ook niet meer na wanprestatie
PSV IN NOOD
NIJMEGEN, zondag
Anderhalf jaar geleden moest toenmalig PSV-captain Phillip Cocu na een nederlaag in Nijmegen opgewonden Eindhovense fans toespreken om hen tot rust te manen. Het was april en de landstitel verdween destijds langzaam uit zicht. Gisteren verloor PSV opnieuw van NEC, dit keer met 1-0, en opnieuw zijn de zorgen groot. Al vier keer in tien wedstrijden verloor PSV, gisteravond leek het elftal in niets op een titelkandidaat. ,,Dit is de grootste teleurstelling dit seizoen, ik heb een slecht PSV gezien”, aldus coach Huub Stevens.
Een dag voor de ontmoeting met NEC roemde Stevens nog de instelling van zijn spelers, maar 24 uur later bleek dat een ’goede instelling’ voor deze Eindhovense selectie absoluut geen garantie is voor overwinningen. Tegen NEC, waar Jhon van Beukering wegens een hoog vetpercentage uit de selectie is verwijderd, liet het wisselvallige PSV weer eens zien dat het huidige elftal veel te weinig zekerheidjes kent.
Na twee competitiezeges en een goed eerste uur tegen Olympique Marseille, bleek dat de Eindhovense ruggengraat zo stevig is als een in de thee gedoopt meelbiscuitje. Werkelijk iedere PSV-er raakte de bal meerdere malen op een manier waarvoor hij zich moet schamen. NEC was zuiniger op de bal, feller, voetbalde makkelijker en kwam in de 12e minuut op voorsprong. Bas Sibum kopte een corner van Lasse Schöne door, de vrijstaande Peter Wisgerhof schoot simpel binnen: 1-0. ,,Die standaardsituatie hebben we uitentreuren belicht”, mokte Stevens.
Direct na de openingstreffer stuurde NEC-er Lorenzo Davids onbedoeld Dzsudzsak richting zijn eigen doelman Gabor Babos. De Hongaar redde echter formidabel op de knal van zijn landgenoot. Het bij vlagen heerlijk combinerende NEC ging zonder dat het echte weerstand ontmoette op zoek naar een tweede treffer. Bouaouzan, Schöne, El-Akchaoui en Ntibazonkiza waren met schoten dicht bij een doelpunt.
Hoewel PSV ook na rust nauwelijks voorwaartse druk wist te creëren, wisselde Stevens in eerste instantie niet met aanvallende intenties. Met Lazovic voor Koevermans en Kromkamp voor Marcellis bleef het aantal offensief opererende mensen gelijk. De Serviër maakte net als Koevermans niets klaar en velde ook nog eens Wisgerhof met een elleboogstoot. Luinge zag dat over het hoofd.
De wissel Nijland voor Wuytens en het doorschuiven van verdediger Simons deed wel vermoeden dat de gasten nog iets wilden forceren, maar de onmacht waarmee PSV opereerde was stuitend en schrikbarend. Omdat geen enkele club in de eredivisie vooralsnog onfeilbaar is gebleken, mag PSV nog hopen op een revival. Houvast daarvoor werd in Nijmegen echter niet gevonden. De vraag of zijn spelers nog wel vertrouwen hebben in zijn aanpak schoof Stevens door naar de kleedkamer. ,,Dat moet je aan de spelers vragen.” Voor het verdwijnen van het volgens hem vorige week nog verworven nieuwe elan had Stevens geen verklaring. ,,Ik weet niet hoe dit kan.” Algemeen directeur Jan Reker was wat duidelijker. ,,Ik heb nog geen enkel signaal gekregen dat Huub niet bij deze groep past. Het elftal is gewoon niet in vorm, dat kan gebeuren. In zo’n situatie moet je rustig blijven.” Niet eenvoudig met uitbeurten tegen AZ voor de beker (woensdag) en Ajax (zondag) voor de deur.
Hoofdtrainer Stevens vergrootte met zijn laatste opmerking van de avond de onrust niettemin toch nog een beetje. ,,Wat ik hieraan kan doen? Ik kan nu geen nieuwe spelers halen en moet het doen met de spelers die ik heb.”
Blij met de punten ...