FC Twente 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Epi Drost

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » vr mei 20, 2011 11:05 am

joey schreef:Ken je die jongen? :confused.gif:
Verdedigende middenvelder.

Munsterman is vandaag in Manchester om met hun academie te overleggen. Verwacht wordt dat er nog twee Brazilianen onze kant op komen.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mei 20, 2011 11:05 am

De fruitsschaal viel tussen twee CL wedstrijden in, in Enschede was Ajax, zeker de eerste helft, superieur aan Twente. Maar goed, mij maakt het niet uit hoor, maar de ranglijst liegt over het algemeen niet.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 20, 2011 11:06 am

Dat zullen dan Churchilly en Chamberlainy zijn. :hypocrite.gif:

Wat vind jij van dat gedoe, Epi? Schiet Twente er iets mee op?
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mei 20, 2011 11:07 am

Ajax heeft van de wedstrijden binnen de top drie helemaal niets verloren.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » vr mei 20, 2011 11:32 am

LucaS schreef:De fruitsschaal viel tussen twee CL wedstrijden in, in Enschede was Ajax, zeker de eerste helft, superieur aan Twente. Maar goed, mij maakt het niet uit hoor, maar de ranglijst liegt over het algemeen niet.
Aan de ene kant zeg je de ranglijst liegt niet, aan de andere kant was Ajax superieur bij Twente uit zonder dat het gewonnen heeft? Ik ben het met je eens, wederom, dat de ranglijst niet liegt. Ik zeg alleen dat het niet zo vreemd is dat Twente voor VI de favoriet was. Twente had net de beker gewonnen, uit bij ADO, thuis dik van Willem II. Ajax won zeer moeizaam bij NEC en Heerenveen en verloor de bekerfinale.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mei 20, 2011 11:36 am

Vond jij ADO uit overtuigend?
Nogmaals Epi, ieder mag vinden wat hij wil, maar ik heb me verbaasd (ook voor de laatste competitiewedstrijd) dat veel mensen riepen dat Twente veel beter was dan Ajax. En dan ging het niet alleen over de laatste paar wedstrijden.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr mei 20, 2011 11:37 am

Twente had nou niet bepaald een erg overtuigende reeks neergezet. Ado uit hadden ze gewoon kunnen verliezen, aangezien Ado vele malen sterker waren. En Willem II is niet serieus te nemen. Daarvoor was het ook al weken erg matig wat Twente liet zien. Het is niet voor niks dat Ajax terug kwam in de titelstrijd. Of moeten we dit dan ook bestempelen als een ijzersterke comeback?!

En laten we de stellingen bij VI nou helemaal niet serieus nemen, want als er drie mannen in Nederland zijn die zo snel van mening veranderen zijn het de drie stamgasten van kroeg VI wel.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » vr mei 20, 2011 11:37 am

joey schreef:Dat zullen dan Churchilly en Chamberlainy zijn. :hypocrite.gif:

Wat vind jij van dat gedoe, Epi? Schiet Twente er iets mee op?
Ja hoor, overwegend goede ervaringen gehad met premiership huurlingen, zoals ik al zei. Ik heb natuurlijk liever een transferbudget van 200 miljoen maar zo is het nou eenmaal niet. Je moet roeien met de riemen die je hebt. Die 18-jarige Brazilianen komen overigens gewoon in ons jeugdteam voetballen. Ze worden niet aangetrokken voor het eerste.

We worden gelinkt met John Guidetti, Zweeds jeugdinternational en aanvaller die weg mag bij Man City. Is goed bevriend met Bajrami en zijn agent is al een tijd Twente's Scandinavische contact. Wellicht is Munsterman in Manchester vandaag om ook nog bij een andere club te overleggen.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » vr mei 20, 2011 11:39 am

LucaS schreef:Vond jij ADO uit overtuigend?
Nogmaals Epi, ieder mag vinden wat hij wil, maar ik heb me verbaasd (ook voor de laatste competitiewedstrijd) dat veel mensen riepen dat Twente veel beter was dan Ajax. En dan ging het niet alleen over de laatste paar wedstrijden.
Natuurlijk heb je je daarover verbaasd. Jij bent Ajax fan.

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr mei 20, 2011 11:58 am

Epi Drost schreef:Die 18-jarige Brazilianen komen overigens gewoon in ons jeugdteam voetballen. Ze worden niet aangetrokken voor het eerste.
Blokkeren ze de ontwikkeling van de jonge Nederlandse talenten niet? Als het maar voor één jaar is is het zonde, vind ik. En omdat ze per se moeten spelen houden ze de ontwikkeling van een Nederlands talent stil. Ik kan me herinneren dat Wellington ook werd aangetrokken en uitsluitend in het tweede voetbalde. Parker ook een tijd. Akram. Vrij veel. Niet alles wat uit het buitenland komt is goed. Er was ook een tijd dat PSV daar ook over dacht. Het tweede elftal werd overspoeld met Braziliaantjes, Australiërs, Chinezen, noem het maar op. Uiteindelijk haalde niemand het eerste elftal en koste het PSV veel geld. Ik neem aan dat de huurlingen van Man Utd niet kosteloos worden gehuurd?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 20, 2011 12:05 pm

Om precies die reden vind ik dat soort constructies helemaal niets. Grote kans dat je die spelers nooit in je eerste elftal ziet terwijl ze wel de ontwikkeling van je eigen jeugdspelers blokkeren.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 20, 2011 12:11 pm

Epi Drost schreef:Die 18-jarige Brazilianen komen overigens gewoon in ons jeugdteam voetballen. Ze worden niet aangetrokken voor het eerste.
Huh? Wat is daar de zin van? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » vr mei 20, 2011 12:36 pm

D_skilled schreef:
Blokkeren ze de ontwikkeling van de jonge Nederlandse talenten niet? Als het maar voor één jaar is is het zonde, vind ik. En omdat ze per se moeten spelen houden ze de ontwikkeling van een Nederlands talent stil. Ik kan me herinneren dat Wellington ook werd aangetrokken en uitsluitend in het tweede voetbalde. Parker ook een tijd. Akram. Vrij veel. Niet alles wat uit het buitenland komt is goed. Er was ook een tijd dat PSV daar ook over dacht. Het tweede elftal werd overspoeld met Braziliaantjes, Australiërs, Chinezen, noem het maar op. Uiteindelijk haalde niemand het eerste elftal en koste het PSV veel geld. Ik neem aan dat de huurlingen van Man Utd niet kosteloos worden gehuurd?
Krijgen een salaris neem ik aan, maar een luxe leven zal het niet zijn want buitenlandse spelers onder de 19 worden in gastgezinnen geplaatst bij Twente. Ze zullen ook wel speeltijd krijgen in de beker of zo, en als ze goed bevallen kans op het eerste. Natuurlijk is het verre van ideaal, ik heb ook liever Twentse jeugd die alle kans krijgt. Maar stel van de drie Brazilianen zit er 1 bij die geweldig is.

Het zijn de Twente scouts die ze uitkiezen. Die Gladstony zat hier al een paar maanden mee te trainen en te spelen, op proef. Er zijn inmiddels ook al weer twee Brazilianen teruggestuurd. Het is niet zo dat we iedere koekenbakker hier bij de jeugd plaatsen.

jabu

FC Twente 2010-2011

Bericht door jabu » vr mei 20, 2011 12:36 pm

Epi Drost schreef:Munsterman is vandaag in Manchester om met hun academie te overleggen. Verwacht wordt dat er nog twee Brazilianen onze kant op komen.
Overleggen klinkt idd beter dan begging for leftovers :hypocrite.gif:
D_skilled schreef:Ik neem aan dat de huurlingen van Man Utd niet kosteloos worden gehuurd?
Waarom zou Twente gaan betalen voor het huren van jeugdspelers die de doorstroom van eigen jeugd blokkeren?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr mei 20, 2011 12:40 pm

joey schreef:
Huh? Wat is daar de zin van? :confused.gif:
Part of the deal, neem ik aan. Weten wij alles van. :blush.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » vr mei 20, 2011 12:56 pm

Epi Drost schreef:
LucaS schreef:Vond jij ADO uit overtuigend?
Natuurlijk heb je je daarover verbaasd. Jij bent Ajax fan.
Dat zal vast meespelen, andersom ook trouwens. Maar het kan niet zo zijn dat een ploeg die veel beter is in de competitie achter de veel slechtere ploeg eindigt.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » vr mei 20, 2011 1:15 pm

LucaS schreef:
Dat zal vast meespelen, andersom ook trouwens. Maar het kan niet zo zijn dat een ploeg die veel beter is in de competitie achter de veel slechtere ploeg eindigt.
Ja natuurlijk, andersom is het ook zo. Ik zeg alleen dat het zo raar niet was om te denken dat Twente favoriet was voor de titel. Er waren zelfs op dit forum genoeg Ajax fans die dat dachten toch.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr mei 20, 2011 2:03 pm

Dit forum is niet objectief :hypocrite.gif: Een paar jaar terug vonden velen hier dat AZ de komende jaren favoriet zou zijn. Ze zijn 1 keer kampioen geworden.

Met lagere budgetten dan de top2 moet je ontzetten creatief zijn en ontzettend veel geluk hebben. Dat had Az twee jaar en jullie ook de afgelopen 2 jaar. maar je kan je geen enkele misstap veroorloven. Denk je dat je kampioen had geworden als niet ruiz, maar Cisse was gekomen bijvoorbeeld?

Ajax en psv kunnen zich een miskoop veroorloven, kleinere ploegen kunnen dat niet.

999

Bericht door 999 » vr mei 20, 2011 2:59 pm

:ajaxscarf.gif:
Blij met de punten ...

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » vr mei 20, 2011 6:47 pm

El Clavo schreef:Dit forum is niet objectief :hypocrite.gif: Een paar jaar terug vonden velen hier dat AZ de komende jaren favoriet zou zijn. Ze zijn 1 keer kampioen geworden.

Met lagere budgetten dan de top2 moet je ontzetten creatief zijn en ontzettend veel geluk hebben. Dat had Az twee jaar en jullie ook de afgelopen 2 jaar. maar je kan je geen enkele misstap veroorloven. Denk je dat je kampioen had geworden als niet ruiz, maar Cisse was gekomen bijvoorbeeld?

Ajax en psv kunnen zich een miskoop veroorloven, kleinere ploegen kunnen dat niet.
Twente had dit seizoen al hogere inkomsten dan PSV, en volgend seizoen een hogere begroting dan PSV. Het is je wellicht ontgaan maar Twente is financieel de tweede club van het land. Daarnaast zijn we in de top drie volgens de KNVB de enige financieel gezonde club. Dus wie kan zich hier nou miskopen veroorloven. Dat geouwehoer over geluk, hou toch op zeg. Als je nou nog niet door hebt dat Twente structureel doorgroeit dan weet ik het ook niet meer. Twente is in geen enkel opzicht met AZ te vergelijken.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mei 20, 2011 7:17 pm

Waarom zit Ajax overigens niet in de beste categorie? Fors positief vermogen en winst, wat meer kan je doen?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 20, 2011 7:32 pm

Heeft dat niet te maken met het percentage van de begroting dat op gaat aan salaris? Als Ajax het huidige beleid doortrekt in de toekomst dan staan we straks ook weer in die categorie. Maar goed, dat is natuurlijk geen doel op zich.

Ik zou het in ieder geval erg leuk vinden als Twente definitief aansluit. Dat is alleen maar goed voor het niveau van de Nederlandse competitie en daarmee ook voor Ajax. Daarbij heb ik veel sympathie voor Twente en ik zie dan ook met veel plezier toe hoe ze proberen om PSV te passeren.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr mei 20, 2011 11:39 pm

Ik ook!
IK GELOOF!!!!!!

Wouter

Bericht door Wouter » vr mei 20, 2011 11:48 pm

Het verschil tussen Ajax en Twente is natuurlijk al twee jaar lang minimaal. Vorig seizoen miste ajax op een haar na de landstitel, nu haalt de club het net.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » za mei 21, 2011 12:07 pm

Twente schijnt serieus werk te maken van Fer en het Guidetti gerucht lijkt ook op waarheid gebaseerd te zijn. Daarnaast worden Verhoek en Toornstra nog steeds genoemd maar dat blijft bij vage geruchten.

Ruiz heeft in de wandelgangen aangegeven niet te willen vertrekken, heeft namelijk een kersvers Twents vriendinnetje. Douglas schijnt ook te willen blijven, zijn eveneens Twentse vriendinnetje is net bevallen van hun eerste kind.

Als we de schade beperkt kunnen houden tot Janssen kan het wel weer eens een mooi seizoen worden.

Gesloten