FC Twente 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » wo mei 12, 2010 10:48 am

Rishi schreef:Britse trainers zijn waardeloos.

En Ruiz gaat natuurlijk weg. Die gaf in het begin van het seizoen aan dat hij weg zou willen na 1 jaar goed presteren. En hij hoeft maar maximaal 15 miljoen te kosten.

En dat geld is overigens niet in z'n geheel voor Twente.
McClaren is ook een Brit dus dat valt wel mee.

Ruiz gaf overigens aan het begin van het seizoen aan 2 seizoenen te willen blijven. Hij had zelf waarschijnlijk ook niet verwacht dat het zo snel met hem zou gaan.

Voor Twente is 15 miljoen heel veel geld. Vooral als je bedenkt dat we een jaar geleden 5 miljoen voor hem hebben betaald. Welke club wil voor 15 miljoen het risico nemen met een speler die zich alleen in kleine competities bewezen heeft? Dat zijn er niet zo veel denk ik.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » wo mei 12, 2010 10:51 am

Jöhnk schreef: De standaardgeruchten dus. In de praktijk komt daar meestal weinig van terecht.

Maar zoals gezegd: er ZIJN al drie basisspelers, een trainer en een assistent weg. Dat is niet niks.
We zijn het gewend he. Als we de volle mep maar krijgen voor jongens als Douglas en Ruiz dan kan ik me er wel bij neerleggen.

Lionel
Berichten: 47510
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Lionel » wo mei 12, 2010 10:51 am

Liberiaanse spelers zijn ook ruk.. of klopt dat niet omdat George Weah ook een Liberiaan is?

Ruiz gaf aan dat hij maximaal twee jaar wilde blijven maar als hij goed zou presteren misschien zelfs 1 jaar. Dus die is gewoon weg hoor.

En van die 15 miljoen is een deel voor zijn oude club. Twente heeft hem kunnen halen dankzij allerlei moeilijke constructies. Maar ondanks die constructies een geweldige aankoop natuurlijk :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » wo mei 12, 2010 10:54 am

Rishi schreef:Liberiaanse spelers zijn ook ruk.. of klopt dat niet omdat George Weah ook een Liberiaan is?

Ruiz gaf aan dat hij maximaal twee jaar wilde blijven maar als hij goed zou presteren misschien zelfs 1 jaar. Dus die is gewoon weg hoor.

En van die 15 miljoen is een deel voor zijn oude club. Twente heeft hem kunnen halen dankzij allerlei moeilijke constructies. Maar ondanks die constructies een geweldige aankoop natuurlijk :biggthumpup.gif:
Gent krijgt gewoon een deel bij Ruiz verkoop, dat is heel normaal. Als HSV Elia verkoopt (aan Bayern wordt gezegd) krijgen we ook drie miljoen mee.

Een club als Twente moet nou eenmaal creatief zijn bij het afsluiten van contracten. Zonder clausules krijgen we dat soort spelers niet binnen. Dan kun je wel principieel zijn zoals Heerenveen maar daar schiet je weinig mee op.

Wat trainers betreft: ik heb alle vertrouwen in ons bestuur.

Lionel
Berichten: 47510
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Lionel » wo mei 12, 2010 11:03 am

Ik ben benieuwd hoeveel Twente gaat overhouden.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door brigade zuid » wo mei 12, 2010 1:16 pm

Waarom wil Ronnie Stam weg eigenlijk? Mis je niet veel aan trouwens, typisch zo'n speler waar je nu op kan doorselecteren.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Aristides » wo mei 12, 2010 3:42 pm

Rishi schreef:Ik ben benieuwd hoeveel Twente gaat overhouden.
Vorig jaar dachten velen dat AZ wel spelers zou kwijtraken; superieur kampioen, de topscorer, de keeper van het Argentijnse elftal, maar wie ging er? Demy de Zeeuw naar Ajax.

De kans dat veel spelers Twente verlaten voor een topclub lijkt mij niet zo groot, meestal komen de transfers na een WK/EK en welke Twente-speler (die niet geleend is) zal het goed doen op het WK? Die Zuid-Afrikaan die nauwelijks heeft gespeeld?

Het grote geld is er niet meer en Ruiz speelt al jaren in Europa, scoort nu veel, maar Alves, KJH scoorden veel vaker en zijn in het buitenland tegengevallen, het aantal doelpunten zegt niet alles.

Douglas? In het geval dat McLaren een 'speler naar keuze' mag kopen bij Twente, zal hij misschien vertrekken, maar Engeland komt hij niet in en de subtop in Spanje en Italië koopt wel een goedkope 'Slowaak' van het WK.

De Nederlandse spelers zijn niet zo in trek, uitblinken in de CL is er niet bij, zelfs gratis spelers zijn niet altijd in trek, zie Biseswar vorige zomer en volgens mij is De Guzman ook niet gratis opgepikt (Wat het bod van de € 10.000.000 nog onwaarschijnlijker maakt)

Stam? Ik hoop niet dat Ajax aan hem denkt, een rechtsback vind je in eigen gelederen of wordt het toch weer Silva?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11436
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Toppie » ma mei 17, 2010 8:46 am

Ruiz in beeld bij Wolfsburg Van onze Telesportredactie
WOLFSBURG - Op het lijstje van mogelijke versterkingen voor het kapitaalkrachtige VfL Wolfsburg prijkt in de persoon van FC Twente-aanvaller Bryan Ruiz een pikante naam. Voormalig FC Twente-trainer Steve McClaren heeft deze zomer bij zijn nieuwe werkgever een flinke oorlogskas tot zijn beschikking om aankopen te doen.

Zeker als de belangstelling van Chelsea, AC Milan en Manchester United in Wolfsburg-aanvaller Edin Dzeko in een transfer uitmondt, is de 15 miljoen euro die wordt genoemd als vraagprijs voor Ruiz geen enkel probleem voor de club uit de Volkswagenstad.

Intussen oriënteert FC Twente zich al wel op vleugelaanvallers, ook omdat nog onzeker is of Miroslav Stoch komend seizoen opnieuw kan worden gehuurd van Chelsea. De Zweedse linksbuiten Emir Bajrami (22) van IF Elfsborg is een van de spelers, die nadrukkelijk wordt gevolgd. De aanvaller van Kosovaarse komaf is een van de grotere beloften in de Zweedse competitie.
Zo die is ook weg, dag Twente

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » ma mei 17, 2010 9:13 am

Toppie schreef:Zo die is ook weg, dag Twente
Dit is uit De Telegraaf. De krant die twee jaar geleden drie weken vol hield dat Twente Koster als nieuwe trainer zouden krijgen, de krant die zeker wist dat Elia bij Ajax terecht zou komen, etc.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » ma mei 17, 2010 9:14 am

Munsterman schijnt op bezoek te zijn geweest bij Frank Rijkaard in Istanbul. Beetje kansloze missie maar niet geschoten is altijd mis.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Hoeladans » ma mei 17, 2010 5:43 pm

Rijkaard bakt er niets van in Turkije.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Marillion » ma mei 17, 2010 5:46 pm

Tja, je moet wat als je hem niet aan de telefoon krijgt. :smallgrin.gif:

Ik vraag me af of het een verstandige keuze zou zijn. Rijkaard heeft het goed gedaan bij Barcelona maar verder is hij vooralsnog geen doorslaand succes als trainer. Hij is natuurlijk een prima uithangbord voor een club maar volgens mij is Twente beter af met een ander type.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door peter » ma mei 17, 2010 6:26 pm

'McClaren geeft leiding Wolfsburg opdracht Douglas en Ruiz te halen'
Maandag, 17 mei 2010 om 16:59 | Wed € 50 euro gratis op wedstrijden

Volgens het Algemeen Dagblad heeft Steve McClaren de leiding van zijn nieuwe club VfL Wolfsburg de opdracht gegeven om zowel verdediger Douglas als aanvaller Bryan Ruiz weg te halen bij FC Twente. De twee spelers behoorden tot de sterkhouders van de ploeg die zich het voorbije seizoen liet kronen tot beste van Nederland.
/

De twee zouden gehaald moeten worden met het geld dat binnenkomt na de verkoop van spits Edin Dzeko. De Bosniër staat in de belangstelling van topclubs als Chelsea, Manchester United en AC Milan en lijkt de Duits kampioen van het seizoen 2008/09 komende zomer te gaan verlaten. Voor het binnenhalen van Ruiz (vijftien miljoen) en Douglas (acht miljoen) is zo’n 23 miljoen euro nodig.

McClaren zou van de directie van Wolfsburg de toezegging hebben gekregen dat hij dertig miljoen euro mag spenderen om zijn selectie te versterken. Miroslav Stoch, die door FC Twente werd gehuurd van Chelsea, vertrekt mogelijk ook uit Enschede. Aanvaller Emir Bajrami van het Zweedse IF Elsborg geldt als een belangrijke gegadigde om hem op te volgen.

VZ
But hey that's football, zo zou McClaren het zeggen.

Ben erg benieuwd waar Twente dat geld vervolgens in zou willen investeren. In Nederland loopt er weinig rond, namelijk.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door LucaS » ma mei 17, 2010 7:12 pm

Wat onsympathiek
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Marillion » ma mei 17, 2010 7:16 pm

Mwah, als Twente tweemaal de hoofdprijs mag ontvangen denk ik dat ze er geen problemen mee hebben.

Op het eerste gezicht is het misschien niet leuk als een trainer spelers meeneemt. Maar die spelers gaan toch wel een keer weg. Is het niet met McLaren richting Wolfsburg dan gaan ze wel ergens anders heen. Twente is nu eenmaal geen eindstation voor talentvolle spelers. Het zou pas vervelend worden als McLaren gebruik/misbruik zou maken van kennis over contracten of interne afspraken om de spelers zo voor een prikkie weg te halen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13816
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Jinne » ma mei 17, 2010 8:00 pm

Arnautovic kan mee naar Wolfsburg volgens De Snor.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door wimpey » ma mei 17, 2010 8:32 pm

Jinne schreef:Arnautovic kan mee naar Wolfsburg volgens De Snor.
Dan kan ie aan de bak tegen Ruiz, Grafite en Obafemi Martins. :smallgrin.gif:
Marillion schreef: Rijkaard heeft het goed gedaan bij Barcelona maar verder is hij vooralsnog geen doorslaand succes als trainer.
Idd. Bij Barca kan iedereen, die een training kan leiden, presteren. Rijkaard kreeg bij binnenkomst destijds Ronaldinho en Eto'o in de schoot geworpen. Dat maakt het allemaal effe een stukkie makkelijker...

Ik vraag me af of Rijkaard en Guardiola bij Twente het hoofd boven water zouden houden. Rijkaard is dat bij Sparta en Gala i.i.g. niet gelukt. En de mondaine Rijkaard in Hengelo / Enschede?! Het lijkt me gedoemd te mislukken.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door peter » ma mei 17, 2010 8:34 pm

Bij Barcelona had hij nota bene een verdomd goeie assistent.

Nee serieus, Twente moet gewoon een coach aanstellen met dezelfde bloedgroep. Geen Adriaanse, Rijkaard of weet ik veel wie.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Bert » ma mei 17, 2010 8:48 pm

Werken bij clubs als Twente en AZ is natuurlijk ook heel wat anders dan werken bij clubs als Inter Milaan en Barcelona. Dat betekent niet per se dat presteren bij de ene club knapper is dan presteren bij de andere club.

Ieder heeft zo zijn eigen specialiteit.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door peter » ma mei 17, 2010 8:50 pm

Absoluut. McClaren is gigantisch geflopt bij Engeland. Daar zie ik een Rijkaard bijvoorbeeld beter presteren.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door wimpey » ma mei 17, 2010 9:14 pm

Peter schreef:Bij Barcelona had hij nota bene een verdomd goeie assistent.
Rijkaard was toch assistent bij Barca? :confused.gif: :excited.gif:
Nee serieus, Twente moet gewoon een coach aanstellen met dezelfde bloedgroep. Geen Adriaanse, Rijkaard of weet ik veel wie.
Precies. Neem BvM ofzo. Die heeft over een aantal weken vast niets beters te doen... :smallgrin.gif: Iemand als Sollied zou me een goede keuze lijken.
Bertje schreef:Werken bij clubs als Twente en AZ is natuurlijk ook heel wat anders dan werken bij clubs als Inter Milaan en Barcelona. Dat betekent niet per se dat presteren bij de ene club knapper is dan presteren bij de andere club.
Het lijkt me dat het bij een topclub meer op managen aan komt. Bij Twente meer op trainen. Twente kampioen maken lijkt me zwaarder en intensiever dan met Barca de CL winnen.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » di mei 18, 2010 8:41 am

Ik denk nog steeds dat Ruiz blijft tot de winterstop. Ik geloof wel het Arnautovic naar Wolfsburg gerucht. Arnautovic is een beetje een probleemkind voor ons - hij vindt Twente een gepasseerd station (van gebrek aan zelfvertrouwen heeft ie nooit last gehad) en Munsterman vindt hem een gepasseerd station. Dus als Wolfsburg een leuk bedrag voor hem neer wil leggen, strikje d'rom.

Bayern wil blijkbaar ook een flink bedrag (14 miljoen) aftikken voor Douglas. Maar ik moet het allemaal nog zien, vooral ook omdat dit een WK jaar is. Na een WK worden er altijd veel impulsaankopen gedaan.

Wat betreft trainers: ik denk juist dat het helemaal niet zo moeilijk is om bij Twente te slagen. Organisatie staat als een huis, enige wat de nieuwe trainer moet doen is niks veranderen en op dezelfde weg voortborduren. We hebben iemand nodig die niet een al te grote stempel op de organisatie wil drukken. Adriaanse valt dan al gelijk af.

Lionel
Berichten: 47510
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Lionel » di mei 18, 2010 9:22 am

Douglas gaat voor max. 8 miljoen weg..

En de organisatie staat dan wel goed, aanvallend mag er een Messi worden aangetrokken om tot dezelfde prestaties te komen als vorig jaar.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door joey » di mei 18, 2010 9:37 am

Epi Drost schreef:Ik denk nog steeds dat Ruiz blijft tot de winterstop.
Waarom dan? Waarom zou hij niet nu vertrekken??? :confused.gif:
Ik geloof wel het Arnautovic naar Wolfsburg gerucht. Arnautovic is een beetje een probleemkind voor ons - hij vindt Twente een gepasseerd station (van gebrek aan zelfvertrouwen heeft ie nooit last gehad) en Munsterman vindt hem een gepasseerd station. Dus als Wolfsburg een leuk bedrag voor hem neer wil leggen, strikje d'rom.
Kortom, je hoopt het. Ik kan me best voorstellen dat je hoopt op een goede transfersom voor deze inmiddels voor Twente tot een probleem geworden speler, maar heb je ook aanwijzingen dat er een club is die hem wil hebben? Als ik McLaren was, zou ik Ruiz meenemen in plaats van een enorm risico te nemen met die maffe Arnoutovic.
Bayern wil blijkbaar ook een flink bedrag (14 miljoen) aftikken voor Douglas. Maar ik moet het allemaal nog zien, vooral ook omdat dit een WK jaar is. Na een WK worden er altijd veel impulsaankopen gedaan.
Veertien miljoen? Kun je een linkje geven waaruit dat blijkt?
Wat betreft trainers: ik denk juist dat het helemaal niet zo moeilijk is om bij Twente te slagen. Organisatie staat als een huis, enige wat de nieuwe trainer moet doen is niks veranderen en op dezelfde weg voortborduren. We hebben iemand nodig die niet een al te grote stempel op de organisatie wil drukken. Adriaanse valt dan al gelijk af.
Waarom willen ze hem dan?
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door FlaFlu » di mei 18, 2010 11:02 am

Ruiz lijkt mij een zekerheidje om te vertrekken.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di mei 18, 2010 11:18 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie