PSV
Alleen jammer dat ie in het spel naar voren zo weinig brengt. Onder druk lijdt ie wel erg makkelijk balverlies als ie het spel voorwaarts wil verleggen. Werd tegen Liverpool weer eens duidelijk. Hij is te een-dimensionaal in z'n spel om het bij een grotere club in een betere competitie te maken.Steef schreef:Simons is goed hoor als controleur. Niet te weinig.
Koeman houdt zich trouwens volledig aan z'n belofte dat ie PSV aantrekkelijker zal laten spelen! ;)
-
- AT Toto winner 15/16
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- AT Toto winner 09/10
- AT Toto winner 09/10
-
- AT Toto winner 15/16
Je hoorde waarschijnlijk heel de wedstrijd Feyenoorders zingen. Er is volgens mij twee keer En wie niet springt aangeheven verder niets door de PSV aanhang.
Ik ga me trouwens ook niet overdreven inspannen tegen een subtopper hoor. Charmant dat ze een uitvak volkrijgen, maar het elftal is zo onthutsend zwak, ze konden amper een goede pass versturen...
PSV had met dubbele cijfers moeten en kunnen winnen. Maar mede dankzij Vink bleef Feyenoord op de been. Ze mochten doen wat ze wilden met de aanvallers van PSV en aan de andere kant werd ieder pietluttig ding afgefloten als een overtreding van een PSV-verdediger. En Hofs had er met rood wegens natrappen afgemoeten. Maar goed 3 punten in de tas en een zeer eenvoudige overwinning. Even aanzetten en Feyenoord was nergens meer :cheer: .
fyi ik heb ook geklapt toen Kluivert het veld op kwam, maar dat was meer om de Feyenoordmongolen te overstemmen. Kluivert is dan misschien een moordenaar, hij is nu wel ónze moordenaar ;)
Qua techniek is hij trouwens onovertroffen binnen de PSV selectie zeg. Zo makkelijk en snel als hij een bal doortikt of stillegt. Maar toch is het een vreemd gezicht. :sad:
Ik ga me trouwens ook niet overdreven inspannen tegen een subtopper hoor. Charmant dat ze een uitvak volkrijgen, maar het elftal is zo onthutsend zwak, ze konden amper een goede pass versturen...
PSV had met dubbele cijfers moeten en kunnen winnen. Maar mede dankzij Vink bleef Feyenoord op de been. Ze mochten doen wat ze wilden met de aanvallers van PSV en aan de andere kant werd ieder pietluttig ding afgefloten als een overtreding van een PSV-verdediger. En Hofs had er met rood wegens natrappen afgemoeten. Maar goed 3 punten in de tas en een zeer eenvoudige overwinning. Even aanzetten en Feyenoord was nergens meer :cheer: .
fyi ik heb ook geklapt toen Kluivert het veld op kwam, maar dat was meer om de Feyenoordmongolen te overstemmen. Kluivert is dan misschien een moordenaar, hij is nu wel ónze moordenaar ;)
Qua techniek is hij trouwens onovertroffen binnen de PSV selectie zeg. Zo makkelijk en snel als hij een bal doortikt of stillegt. Maar toch is het een vreemd gezicht. :sad:
www.volkskrant.nlPSV dompelt Feyenoord verder in ellende
ANP
EINDHOVEN - In een meeslepende maar zwakke topper heeft PSV zondag met 2-1 gewonnen van Feyenoord. Door dat resultaat begint de seizoensstart van Feyenoord desastreuze vormen aan te nemen. Na vier duels heeft de ploeg van Erwin Koeman pas vier punten. PSV stijgt door het resultaat richting de top van de eredivisie.
De eindstand had anders kunnen uitvallen. Beide trainers wilden na afloop niet lang stilstaan bij de arbitrale dwalingen. ‘Dat was redelijk in evenwicht volgens mij’, aldus PSV-coach Ronald Koeman. Hij somde de voorvallen op. Voor rust een goal van Koné ten onrechte afgekeurd, na de pauze een doelpunt van Feyenoord. In de slotfase claimden beide clubs een strafschop. Feyenoords aanvoerder Lucius: ‘Laat ik er maar niet teveel over zeggen. Ik denk dat de beelden duidelijk zijn.’
Pas in de tweede helft verdiende de wedstrijd tussen PSV en Feyenoord het predicaat ‘topper’ enigszins. Niet dat het spel van beide ploegen in die fase hoogstaand was - daarvoor ging er aan beide kanten teveel mis - maar er gebeurde van alles. Feyenoord ging op zoek naar de gelijkmaker en PSV was voortdurend gevaarlijk in de counter.
Overigens zag het er in de eerste helft lang niet naar uit dat de Rotterdammers een rol van betekenis zouden spelen in het Philips-stadion. De manier waarop Feyenoord zich in Eindhoven aanvankelijk manifesteerde, beloofde niet veel goeds. PSV liep simpel uit naar een riante 2-0-voorsprong. Een laat doelpunt van De Guzman - 2-1 in de 45e minuut - bracht onvermoede krachten bij Feyenoord naar boven.
De vechtlust en veerkracht die de ploeg daarna vertoonde, waren in Eindhoven uiteindelijk niet genoeg. In de competitie is de club daardoor slechts een middenmoter, met vier punten uit evenveel duels. Ook intern is het mis in Rotterdam. Een spandoek met daarop levensgroot ‘Van den Herik rot op’ vertelde veel over de gemoedstoestand van de supporters.
‘We weten waar we staan’, aldus Feyenoord-coach Erwin Koeman, die wel vond dat de tweede helft hoopgevend was: ‘ We zijn niet dood, maar we leven. We zitten op zit moment in een moeilijke fase. Dat weten we en daar moeten we oplossingen voor vinden.’
Voor rust was de krachtsverhouding tussen PSV en Feyenoord groot. ‘Er was eigenlijk niets aan de hand. We speelden goed en de jongens voorin waren heel erg dreigend. Dat beeld veranderde echter 10 seconden voor de pauze toen Feyenoord de 2-1 maakte,’ aldus Ronald Koeman.
Farfan zette zijn ploeg al in de achtste minuut op voorsprong. Hij scoorde uit een vrije trap waarop Timmer zich verkeek. Alex maakte in de 43e minuut 2-0. In de laatste seconde voor rust nam De Guzman 2-1 voor zijn rekening. Een onverwachte goal, maar wel één die er voor zorgde dat het duel spannend bleef tot in de laatste minuut.
Vooral in de slotfase was het druk voor beide doelen. Feyenoord dacht in de 88e minuut uit een hoekschop te scoren, maar het doelpunt werd afgekeurd wegens het hinderen van doelman Gomes. Onterecht, de keeper struikelde over de benen van zijn ploeggenoot Carlos Salcido.
PSV bleef daardoor overeind, maar had het duel al veel eerder moeten beslissen. Ronald Koeman: ‘Koné speelde een fantastische wedstrijd en ik heb erg van hem genoten. Maar het overzicht en de laatste pass ontbraken bij hem. Rendement is ook belangrijk in het voetbal. Hij moet leren op de juiste momenten de juiste beslissingen te nemen. We hebben het onszelf daardoor te moeilijk gemaakt.’
Het vetgedrukte ben ik niet met hem eens. Er zaten twee acties bij die hij te ver doorvoerde. Maar bij de anderen viel hem weinig te verwijten. Hij was er iedere keer zo snel uit dat er geen aansluiting was en hij de bal niet kwijtkon. Koné moet gewoon in het centrum spelen zodat hij de actie zelf af kan maken en minder afhankelijk is van zijn medespelers.