FC Twente 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Lionel » ma mei 10, 2010 10:41 pm

Als ze Co de kans geven kan hij ze wel omhoog helpen hoor. En dan bedoel ik structureel beter gaan voetballen.

Die wedstrijd tegen Vitesse is inderdaad een perfect voorbeeld van 10.000% mazzel en 100% geluk.. En zo zijn er nog zat voorbeelden. En tuurlijk heeft Twente het goed gedaan, het beleid is redelijk goed te noemen, de club is alleen door Ajax weggespeeld en zelfs Europees zat er meer in tegen een goede tegenstander.

Twente heeft gewoon niet gespeeld als een kampioen. En Ajax het laatste half jaar wel. Iets te laat. En dat frustreert me misschien iets teveel... :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Duke » di mei 11, 2010 8:29 am

Chelsea laat ook Van Aanholt niet vertrekken

FC Twente kan de komst van Jeffrey Bruma en Patrick van Aanholt voorlopig uit het hoofd zetten. Chelsea laat de twee Nederlanders het komende halfjaar niet vertrekken.

FC Twente en PSV waren zeer geïnteresseerd in het op huurbasis overnemen van het duo. Ook een rij Engelse, Duitse en Franse clubs hadden zich al in Londen voor Bruma en Van Aanholt gemeld, maar zonder succes.

"We zijn heel tevreden over de ontwikkeling van deze jongens", zegt technisch directeur Frank Arnesen in De Telegraaf. "We hebben een persoonlijk ontwikkelingsplan opgesteld en het is voor beiden goed om meer ervaring op te doen bij de A-selectie via de training en speelminuten in het eerste elftal. Ze blijven zeker tot de winterstop bij Chelsea."

Het standpunt van Chelsea heeft mede te maken met de 'home grown-regel', die komend seizoen door de Engelse voetbalbond zal worden gebruikt. Daardoor zijn Engelse clubs verplicht de selectie gedeeltelijk samen te stellen uit zelf opgeleide spelers. Bruma en Van Aanholt maken al sinds 2007 deel uit van de opleiding.
Voetbalprimeur
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Marillion » di mei 11, 2010 9:46 am

D_skilled schreef:FC Twente wil Co Adriaanse als trainer, volgens de Snor. Als die niet komt dan willen ze met een Engelse manager in zee. Bovendien stopt van Wonderen ermee.

Co lijkt me i.i.g. een onhaalbare kaart.
Ik snap weinig van het lijstje van Twente als deze info klopt. Hoezo wil je Adriaanse óf een Engelse manager? Je zou zeggen dat je een profielschets maakt en vervolgens gaat kijken wie er in dat plaatje past. Gevoelsmatig zet ik Adriaanse nou niet direct op één lijn met de gemiddelde Engelse manager. Overigens zie ik het Co ook niet doen. Hij heeft bewust voor het grote geld gekozen. Die komt echt niet terug voor een lager salaris en dan ook nog eens in een situatie waarbij het afbreukrisico groot is. Het is immers bijna onmogelijk om het beter te doen dan McLaren.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door joey » di mei 11, 2010 9:48 am

Marillion schreef:Ik snap weinig van het lijstje van Twente als deze info klopt. Hoezo wil je Adriaanse óf een Engelse manager? Je zou zeggen dat je een profielschets maakt en vervolgens gaat kijken wie er in dat plaatje past.
Zo gaat dat meestal niet. Clubs willen een grote naam. Ajax had voor dit seizoen Adriaanse én Jol op een lijstje staan. Zijn ook totaal andere types.

Adriaanse komt echt niet. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat hij driekwart van zijn salaris gaat inleveren voor een ongewis avontuur in Enschede.

Ik zie dit wel met genoegen aan. Als Adriaanse niet komt, weten ze het niet meer. Dan hebben ze blijkbaar advies nodig van McLaren.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Duke » di mei 11, 2010 9:52 am

McClaren naar VfL Wolfsburg

UPDATE ENSCHEDE - Steve McClaren verkast als verwacht naar VfL Wolfsburg. De kampioenenmaker van FC Twente bereikte met de Duitse kampioen van 2009 overeenstemming over een tweejarig contract. De Engelse trainer maakte het nieuws vanmorgen zelf bekend via dagblad TC Tubantia.

McClaren was twee jaar bij FC Twente in dienst. ,,Ik heb in Twente twee fantastische jaren gehad en het is ook fantastisch geëindigd. Ik had mijn vrouw en kinderen beloofd dat ik maximaal twee jaar bij hen weg zou zijn. We gaan nu allemaal in Duitsland wonen,'' tekent Tubantia op. De familie van McClaren bleef in zijn Twentse periode in Engeland wonen, maar gaat nu met hem mee naar Zuid-Duitsland.

McClaren was twee jaar bij FC Twente in dienst. De voormalig bondscoach van Engeland was uiterst succesvol in Enschede. In 2008/2009 loodste hij de club naar de bekerfinale (waarin verloren werd van sc Heerenveen) en naar de tweede plaats in de eredivisie. Afgelopen seizoen presteerde McClaren nòg beter. Hij bezorgde FC Twente de eerste landstitel in de clubgeschiedenis.

Ook assistent-trainer Kees van Wonderen stopt. De oud-Feyenoorder is met de clubleiding van FC Twente in gesprek over een nieuwe functie binnen de club.
Skibbe en Rijkaard op lijstje van FC Twente

ENSCHEDE - Nu Steve McClaren een tweejarig contract met VfL Wolfsburg overeen is gekomen, is FC Twente naarstig op zoek naar een opvolger. Voorzitter Joop Munsterman wil het liefst een kloon van de Engelsman. Bovenaan het verlanglijstje, meldt het AD, staan Michael Skibbe (Eintracht Frankfurt) en Frank Rijkaard (Galatasaray).

FC Twente betreurt het vertrek van McClaren, maar gunt hem zijn transfer. Niettemin zoekt de kampioen nu naar een getrouwe kopie van de Engelsman. De landskampioen wil hoe dan ook een toptrainer, die zijn sporen in het voetbal verdiend heeft.

De Duitser Michael Skibbe voldoet aan het profiel en staat bovenaan het verlanglijstje in Enschede, maar de ex-oefenmeester van onder meer Borussia Dortmund en Bayer Leverkusen heeft nog een doorlopend contract bij Eintracht Frankfurt.

Ook Frank Rijkaard behoort tot het groepje kandidaten. Voorzitter Joop Munsterman belde hem in 2008 al eens, maar kwam toen niet verder dan zijn vrouw. Twee jaar later ziet de wereld er beduidend anders uit. Rijkaard staat onder druk bij Galatasaray en FC Twente is niet langer een omhooggevallen provincieclub, maar de trotse landskampioen van Nederland.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Lionel » di mei 11, 2010 9:53 am

Beter advies van McClaren dan van JC :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Michael_B » di mei 11, 2010 10:01 am

Mowah. Skibbe ken ik niet maar Rijkaard lijkt me geen topper. Mclaren ook niet, dus wellicht dat het wat dat betreft qua 'kloon' wel klopt.

Verwacht alleen niet dat Rijkaard naar Twente gaat.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Jöhnk » di mei 11, 2010 10:22 am

Zuid Duitsland???

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door peter » di mei 11, 2010 10:31 am

Haha dat las ik ook al. In Wolfsburg zou ik nog niet dood gevonden willen worden. Lelijke stad.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » di mei 11, 2010 11:19 am

Skibbe, Rijkaard en Laudrup worden nog steeds genoemd hier maar er schijnt concrete interesse te zijn in 1 man: Michel Preud'homme.

VI is trouwens helemaal niet goed geinformeerd over Twente over het algemeen. Derksen zei twee jaar geleden zeker te weten dat Koster onze kant uit kwam.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » di mei 11, 2010 11:20 am

Peter schreef:Haha dat las ik ook al. In Wolfsburg zou ik nog niet dood gevonden willen worden. Lelijke stad.
Ik denk dat met Volkswagen miljoenen ook Wolfsburg leuk kan zijn.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » di mei 11, 2010 11:21 am

GangstaRiB schreef:Er zijn maar weinig trainers die McLaren kunnen evenaren. Ik ben nog steeds niet echt overtuigd van McLaren, maar hij doet ongetwijfeld iets goed. Voor de rest moet je maar afwachten wat voor type trainer je krijgt, als McLaren een Engelsman mag aanraden. Adriaanse zou een goede zet zijn, die maakt iedere ploeg beter. Maar goed, Co is z'n oliedollars aan het innen.
Adriaanse? Alsjeblieft niet zeg. Die probeert zelfs de koffiejuffrouw zijn wil nog op te leggen. Past hier voor geen meter.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door D_skilled » di mei 11, 2010 11:23 am

Preud'Homme is echter niet de internationale trainer die FC Twente graag ziet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Jöhnk » di mei 11, 2010 11:29 am

Uitstekende trainer.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Michael_B » di mei 11, 2010 11:33 am

Maar heeft hij ook interesse?
Face your fears and live your dreams, No Fear

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door D_skilled » di mei 11, 2010 11:34 am

Maar ik zie de naam van Preud'Homme nergens met FC Twente in verband worden gebracht. Wel met die van AC Milan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door FlaFlu » di mei 11, 2010 11:39 am

Epi Drost schreef:
Enganche schreef:Waarom ga je niet in op mijn argumenten, Epi?

AZ had het geld van Scheringa nodig om aan een kampioenschap te komen, FC Twente had het geld van de gemeente nodig om aan een kampioenschap te komen. Die clubs uit de provincie moeten toch ergens een boost vandaan halen. Maar AZ heeft net als FC Twente ook gewoon goed beleid gevoerd met dat geld. En het heeft niet meer met geld gesmeten dan andere ambitieuze clubs in Nederland. Ze zijn niet voor niets heel geleidelijk naar het kampioenschap toe gegroeid. Het klopt natuurlijk wél dat AZ qua achterland niet kan concurreren met een club als FC Twente, dus had men op de lange termijn het geld van een externe financiëerder harder nodig dan FC Twente. Maar dat neemt dus niet weg dat FC Twente nu net zo goed niet was geweest waar het nu is zonder het geld van derden.
Je kunt de twee situaties niet vergelijken. Het geld van Scheringa was een gift van een ondernemer. Het geld van de gemeente is een hypotheek op het stadion, dat keurig netjes en zelfs versneld terug wordt betaald. Vindt je dat iemand die een hypotheek neemt op zijn bedrijfspand een onverantwoord risico neemt? Het geld van de gemeente is geen hobby van een stel ambtenaren, het was een weloverwogen beslissing. De publiciteit die Twente oplevert voor de gemeente Enschede is die hypotheek meer dan waard, lees er de interviews met de city marketeers en de burgemeester maar op na. We zijn WK stad met dank aan dat stadion bijvoorbeeld. Dat betekent economisch heel veel voor de hele regio.

AZ werd verder natuurlijk netjes geleid, daar niet van. Maar financieel afhankelijk zijn van 1 man is wel een ander verhaal dan een hypotheek hebben van je gemeente.
AZ is duidelijk afhankelijk geweest van het geld van Scheringa om door te stoten naar de top van Nederland. De voorwaarden om een stabiele subtopper te blijven zijn nu echter veel en veel beter dan ze 10 jaar geleden waren (de salarissen liggen waarschijnlijk nog te hoog, maar dat is bij de meeste clubs in Nederland zo), ook al is Scheringa inmiddels weg. Aan de huidige beleidsbepalers om aan te tonen dat men AZ kan behouden voor de subtop van Nederland.

Wat Twente betreft ben ik benieuwd naar wat het vertrek van McClaren teweeg brengt. Afgelopen zomer werd er na het vertrek van Van Gaal ook een leegloop verwacht bij AZ, maar die leegloop bleef uit. Veel meer spelers dan Ruiz en misschien Douglas zie ik niet zo snel vertrekken. Al is er ook wat haast geboden met betrekking tot Ronnie Stam, geloof ik.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Michael_B » di mei 11, 2010 11:43 am

Tja, Mclaren, Ruiz, Perez, Kufo en Douglas weg...Mogelijk Stam. Ik vind dat een aardige (kwalitatieve) leegloop.
Face your fears and live your dreams, No Fear

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door D_skilled » di mei 11, 2010 11:46 am

Plus Stoch keert terug naar Chelsea. Misschien is er ook interesse in Theo Janssen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Jöhnk » di mei 11, 2010 11:47 am

Tot nu toe zijn er drie basisspelers, een hoofdtrainer en een assistent weg. Dat gaat natuurlijk wel hard.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Bert » di mei 11, 2010 11:47 am

Voor een jongen als Theo Janssen komt in deze financieel barre tijden echt niemand, hoor.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door FlaFlu » di mei 11, 2010 11:57 am

Jöhnk schreef:Tot nu toe zijn er drie basisspelers, een hoofdtrainer en een assistent weg. Dat gaat natuurlijk wel hard.
Drie basisspelers? Perez en N'Kufo. Of reken je Ruiz alvast mee? :wink.gif:

Jammer voor FC Twente dat Chelsea Van Aanholt niet wil laten gaan. Die had Tiendalli er binnen no time uitgespeeld.

MvB
Berichten: 255
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 11:08 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door MvB » di mei 11, 2010 12:00 pm

Enganche schreef:
Jöhnk schreef:Tot nu toe zijn er drie basisspelers, een hoofdtrainer en een assistent weg. Dat gaat natuurlijk wel hard.
Drie basisspelers? Perez en N'Kufo. Of reken je Ruiz alvast mee? :wink.gif:
Stoch neem ik aan? Of mag twente hem nog een jaartje lenen?

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door D_skilled » di mei 11, 2010 12:00 pm

Stoch gaat terug naar Chelsea, Enganche. Drie basisspelers dus.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Lionel » di mei 11, 2010 12:04 pm

Wat gaat Stoch bij Chelsea doen dan?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie