FC Groningen 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 08, 2009 1:08 pm

Ze hadden Real Madrid verslagen om z'n handtekening. :smallgrin.gif:

Jammer dat Cahais bij Groningen vooral z'n waardeloze mentaliteit heeft getoond. Zoals ik al zei denk ik toch dat hij beter in het Duitse voetbal past. Opnieuw proberen in de BuLi dus.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 08, 2009 1:26 pm

Zo zie je maar, talent zegt niet alles.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33955
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jan 08, 2009 1:49 pm

Enganche schreef:Ze hadden Real Madrid verslagen om z'n handtekening. :smallgrin.gif:

Jammer dat Cahais bij Groningen vooral z'n waardeloze mentaliteit heeft getoond. Zoals ik al zei denk ik toch dat hij beter in het Duitse voetbal past. Opnieuw proberen in de BuLi dus.
Daar kun je wel slagen met een waardeloze mentaliteit? :666.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 08, 2009 2:02 pm

Nee. Die jongen zal wakker moeten worden. Het is geen juniorenvoetbal en je moet wel je best doen.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » do jan 08, 2009 4:13 pm

Enganche schreef:Ze hadden Real Madrid verslagen om z'n handtekening. :smallgrin.gif:

Jammer dat Cahais bij Groningen vooral z'n waardeloze mentaliteit heeft getoond. Zoals ik al zei denk ik toch dat hij beter in het Duitse voetbal past. Opnieuw proberen in de BuLi dus.
Ja dat is lekker makkelijk. Als een speler die jij goed vind het maakt dan ben jij een goede scout, en als hij het niet maakt dan ligt het aan z'n mentaliteit :smallgrin.gif:

Kan je het nooit verkeerd doen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do jan 08, 2009 4:19 pm

Wat nou lekker makkelijk? Ik heb al aangegeven dat ik hem fout heb ingeschat met betrekking tot het Nederlandse voetbal. Dat hij beter past in bijv. het Duitse voetbal. Was moeilijker voor mij om te beoordelen dan normaal, omdat hij vooral op jeugdniveau heeft gespeeld. Eerst lezen voordat je met kritiek komt, Hoeladans.

En verder ligt het inderdaad aan de mentaliteit van Cahais dat het helemaal niets met hem is geworden bij Groningen. Natuurlijk is hij niet bepaald wendbaar, maar dat was een jongen als Kruiswijk ook niet. Maar goed, jij gelooft niet wat ik zeker weet over Cahais, dus dan houdt het op. Ik kan het je verder ook niet kwalijk nemen. Maar het minste wat je kan doen is wel gewoon blijven lezen, hè.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 18, 2009 7:47 pm

Granqvist laat weer eens zien totaal niet wendbaar te zijn. Die Godee ging zo om hem heen, midden in het strafschopgebied.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33955
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo jan 18, 2009 8:40 pm

Mooi, we kennen het zwakke punt van Groningen dus.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za mar 07, 2009 8:21 pm

De boertjes met 9 tegen 11 van Heerenveen!! 1-1 tussenstand!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za mar 07, 2009 9:00 pm

Zlatan Son of God schreef:De boertjes met 9 tegen 11 van Heerenveen!! 1-1 tussenstand!
Ze ziijn weer geholpen door onze vriend Re :kots: gelneef

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za mar 07, 2009 9:23 pm

2 terechte rode kaarten!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za mar 07, 2009 9:47 pm

Zlatan Son of God schreef:2 terechte rode kaarten!!
Eerst wel tweede onzin :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za mar 07, 2009 9:52 pm

Bal wegtrappen is geel en erg dom als je al geel hebt.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo mar 08, 2009 12:04 am

Ben jaloers als ik die Berg bij FC Groningen zie voetballen. Type Petterson, zou ik Graag bij Ajax aan het werk zien. Verzet Bergen werk, vaak aanspeelbaar, goed in de kaats, neus voor de goal. De ideale man om voorin met Sulejmani en Suarez te spelen.
Ajax!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo mar 08, 2009 1:28 am

Brr, liever niet. Vind het een net-nietje, een wat betere Rosenberg. Nee bedankt.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 08, 2009 3:38 am

Ik vond de kaarten ook terecht. Meerdink had al twee harde overtredingen gemaakt en Wegereef kan je niet de schuld geven van de domme actie van Garcia. Sterker nog, als alle scheidsrechters een tweede geel zouden geven in zo'n situatie in plaats van dat geschipper, dan zouden spelers er snel genoeg mee stoppen. Nu denken die jongens er echter mee weg te komen en krijg je de verontwaardiging wanneer ze wel een keer aangepakt worden.

Die oh zo sympathieke Jans heeft zich overigens weer eens misdragen. Wat een rare snuiter is dat toch.
Giacomo Puccini schreef:Ben jaloers als ik die Berg bij FC Groningen zie voetballen. Type Petterson, zou ik Graag bij Ajax aan het werk zien. Verzet Bergen werk, vaak aanspeelbaar, goed in de kaats, neus voor de goal. De ideale man om voorin met Sulejmani en Suarez te spelen.
Niet snel genoeg en een te lage handelingssnelheid. Ik hoef hem niet. Sowieso lijkt het wel alsof ze bij Groningen op traagheid scouten. Ga maar na. Er loopt (vrijwel) geen enkele snelle speler tussen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mar 08, 2009 4:38 am

Ik vond die kaart voor GG wat overdreven.

Ron Jans daarentegen zouden ze een paar maandjes moeten schorsen.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » zo mar 08, 2009 8:56 am

Enganche schreef:Niet snel genoeg en een te lage handelingssnelheid. Ik hoef hem niet. Sowieso lijkt het wel alsof ze bij Groningen op traagheid scouten. Ga maar na. Er loopt (vrijwel) geen enkele snelle speler tussen.
Klopt! De man met hoed in het pak met schapen logo is de hoofdscout voor Noord en Zuid Amerika van de Groningers. Hier gefotografeerd tijdens de talentendagen van de LA Galaxy.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo mar 08, 2009 12:08 pm

Hahahaha, mooie!

Ik vind Berg niet zo traag hoor, wat sneller dan Huntelaar in ieder geval. Als aanspeelpunt hoef je bovendien niet supersnel te zijn. De vergelijking met Rosenberg raakt kant nog wal, compleet verschillende types. Rosenberg speelde zijn beste wedstrijden bij Ajax aan de zijkanten, Berg is een man die centraal speelt en de mensen om hem heen beter laat functioneren.

Ajax heeft genoeg spelers die op techniek en snelheid een beslissende actie kunnen maken, zo'n spits zoeken we niet. Wat we missen is een teamspeler voorin, iemand die de eerste of tweede paal opzoekt als er een voorzet vanaf de zijkanten komt, iemand die de bal vasthoudt voorin, iemand die zich aanbiedt en tijd creëert voor middenvelders om bij te sluiten. Berg kan dat uitstekend.
Ajax!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma mar 09, 2009 7:59 am

Enganche schreef:Die oh zo sympathieke Jans heeft zich overigens weer eens misdragen. Wat een rare snuiter is dat toch.
Misdragen ?
Hij schiet een bal weg die voor zijn voeten komt, om daarmee aan te geven dat hij de 2e kaart voor Garcia erg overdreven vond. Ik zie het probleem niet zo daarvan, ik vond de kaart ook wat overdreven en Jans heeft alleen zichzelf met die actie.
Tijdens de persconferentie toonde hij overigens weer zijn droge humor :icon_biggrin.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma mar 09, 2009 4:18 pm

Jans accepteert schikkingsvoorstel KNVB
09/03/2009 16:00

FC Groningen-trainer Ron Jans heeft het schikkingsvoorstel van de KNVB-aanklager geaccepteerd.

Scheidsrechter Jan Wegereef stuurde Jans afgelopen zaterdag in de slotfase van de uitwedstrijd tegen SC Heerenveen weg nadat de trainer de bal de tribune had ingeschoten. Ook de aanklager van de KNVB achtte een straf op zijn plaats.

Met het voorstel – één duel voorwaardelijk en vijfhonderd euro boete – kan Jans leven. Vrijdag neemt hij in het thuisduel met Roda JC weer plaats op de bank.

Voor aanklager was het de tweede keer dat hij zich moest buigen over een straf voor Jans. In januari kwam de coach weg met een berisping naar aanleiding van de wedstrijd tegen SC Heerenveen. Jans stak na afloop van dat duel een middelvinger op naar het arbitrale trio.
Die Jans komt er toch elke keer weer goed mee weg. ik snap er echt niks van. Blijkbaar ligt er een goed lijntje tussen Groningen en Zeist.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mar 09, 2009 5:18 pm

Baseman schreef:Hij schiet een bal weg die voor zijn voeten komt, om daarmee aan te geven dat hij de 2e kaart voor Garcia erg overdreven vond.
En om tijd te rekken. En uit frustratie, net als die middelvinger.

Bij Ajax en PSV worden dit soort dingetjes enorm uitvergroot, vergeet dat niet.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 09, 2009 6:42 pm

Baseman schreef:
Enganche schreef:Die oh zo sympathieke Jans heeft zich overigens weer eens misdragen. Wat een rare snuiter is dat toch.
Misdragen ?
Hij schiet een bal weg die voor zijn voeten komt, om daarmee aan te geven dat hij de 2e kaart voor Garcia erg overdreven vond. Ik zie het probleem niet zo daarvan, ik vond de kaart ook wat overdreven en Jans heeft alleen zichzelf met die actie.
Tijdens de persconferentie toonde hij overigens weer zijn droge humor :icon_biggrin.gif:
Ja, hilarisch. :confused.gif: :blush.gif:

Ik vind het een rare vent. Dat sympathieke van hem is compleet gespeeld, heb ik het idee. Een trainer die een bal de tribunes intrapt. Ik heb het zelden tot nooit gezien hoor. Zou dus niet weten waarom ik dat maar normaal moet vinden.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma mar 09, 2009 7:22 pm

Hij trapte de bal niet in de tribune maar wel weg. Dat mag niet.

De stelling van Zlatan Son of God dat Jans er te makkelijk vanaf is gekomen klopt niet. Jans is naar de tribune gestuurd en daarmee dus direct gestraft. Daar bovenop heeft hij nog een geldboete plus een waarschuwing middels een duel voorwaardelijk gekregen. Zo makkelijk is hij dus niet weggekomen met een actie waar normaal gesproken slechts geel voor staat. Uiteraard heeft een trainer wel een voorbeeldfunctie en is deze straf dus op zijn plaats.
Ajax!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di mar 10, 2009 7:37 am

Enganche schreef:Een trainer die een bal de tribunes intrapt. Ik heb het zelden tot nooit gezien hoor. Zou dus niet weten waarom ik dat maar normaal moet vinden.
Ik heb Van Gaal een karatetrap in de lucht zien maken tijdens een wedstrijd, om de scheids duidelijk te maken dat er een dergelijke overtreding plaats had gevonden. Ik heb dat daarvoor of daarna nooit meer gezien, maar dat maakt het voor mij niet abnormaal.

Ik vond de actie van Van Gaal geweldig, evenals dat ik de actie van Jans kan waarderen. Een trainer heeft inderdaad een voorbeeldfunctie, maar hij is ook gewoon een mens. En ik hou er wel van als mensen hun emoties tonen en ook laten zien dat ze persoonlijkheid hebben.

PS: Ik vind het wel wat vreemd dat Romero zijn hand mag breken van jou, maar Jans niet een bal weg mag schoppen. Beiden uiten hun emoties en kunnen zich op dat moment even niet inhouden. Ik zie het probleem niet zo (afgezien dan van de blessure bij Romero).

Gesloten