N.E.C. 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo aug 31, 2008 9:18 am

Komst Leonardo onzeker
Door: | Gepubliceerd: Vandaag 00:22

De komst van Leonardo naar NEC, is alles behalve zeker. Met nog twee dagen te gaan in de transferperiode, ligt de bal op dit moment in Amsterdam, na mislukte pogingen aan de onderhandelingstafel. Een teleurgestelde Carlos Aalbers liet dit na de wedstrijd tegen De Graafschap weten.

NEC heeft al meerdere pogingen ondernomen om de snelle vleugelspeler naar Nijmegen te halen, maar dit bleek niet succesvol. Na de laatste poging heeft NEC de hoop op een goede afloop opgegeven en wachten nu op eventuele actie uit Amsterdam. ''Op een gegeven moment houdt het op'', aldus Aalbers.

De technisch directeur is teleurgesteld en verwacht niet dat er nog spelers worden gekocht deze periode mocht de deal met de Ajacied niet doorgaan. ''Op korte termijn is het kopen van een speler niet meer mogelijk. De opties die we hadden hebben we niet naar Nijmegen kunnen halen, wat erg teleurstellend is.'' Over de komst van Ramon Zomer en Rachid Bouaouzan is hij wel tevreden. ''Bouaouzan heeft bij Sparta laten zien dat hij een volwaardige Eredivisie-speler is en er gaat veel dreiging van deze jongen uit.''

Ook licht hij nog het niet meespelen van Jonas Olsson uit, die vertrekt naar West Bromwich Albion. ''Zij toonden een tijd geleden al interesse, maar we hoorden toen een periode helemaal niks meer van hun kant. Nu kwamen zij plotseling weer bij ons en werden nu wel concreet. Omdat het allemaal op het laatste moment ging en wij Jonas eigenlijk niet wilde missen tijdens de eerste wedstrijd, hebben wij dit bij de zaakwaarnemer van Jonas neergelegd. Nadat er sneller een handtekening was geplaatst dan gedacht, werd het risico om Jonas toch mee te laten spelen voor ons, en WBA, te groot. In overleg met Mario Been heeft Jonas besloten niet mee te spelen.''

Bron: www.forzaNEC.nl

Ramona

Bericht door Ramona » zo aug 31, 2008 9:41 am

Jonas, bedankt... :sad.gif:

Afscheidnemende Jonas Olsson wilde zelf niet spelen Uitgegeven op 31 augustus 2008 0:28

Jonas Olsson zou nog één keer voor N.E.C. spelen voor zijn vertrek naar West Bromwich Albion. Maar hij wilde zelf liever niet voetballen.
"Het risico was te groot dat ik geblesseerd zou raken, concentratieproblemen zou hebben of niet vol de duels in zou gaan", verklaart Olsson. "Hoewel dat laatste me zeker wel was gelukt."

Als hij had gemoeten, had hij gespeeld. "Dat zei ik tegen de trainer. Die besloot me niet te laten spelen. N.E.C. en ik wilde deze transfer allebei. Ik ben blij dat de club nog transfergeld voor me krijgt."

Olsson heeft zich al nieuwe doelen gesteld. "Ik wil een basisplaats verdienen in Engeland. En ik heb altijd gezegd dat ik voor de Zweedse nationale ploeg wil spelen. De kans dat me dat lukt in Engeland is groter."

"Ik ga N.E.C. heel erg missen. Vooral de spelersgroep. De sfeer in de kleedkamer is echt geweldig hier. Ik ben alle mensen bij deze club heel erg dankbaar voor alles dat ze voor me hebben gedaan."

Bron: Omroep Gelderland

Na afloop van de wedstrijd ontving Olsson, in clubkostuum, een klaterend applaus vanaf de tribunes en werd hij door zijn ploeggenoten op de schouders genomen. Olsson speelde 3 seizoenen voor N.E.C. waarin hij 93 competitieduels speelde. Hij scoorde daarin vijf keer.

Bron: www.nec-nijmegen.nl

Afbeelding

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo aug 31, 2008 10:47 am

Konden die Superboeren niet verkroppen dat Schone nu bij NEC speelde? Hij was echt iedere keer het slachtoffer.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo aug 31, 2008 10:48 am

Jinne schreef:Konden die Superboeren niet verkroppen dat Schone nu bij NEC speelde? Hij was echt iedere keer het slachtoffer.
Ja... belachelijk inderdaad.. hoe die jongen aangepakt werd... en de scheids deed er nix aan... ja.. Worm geel geven voor een 'schwalbe'.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona

Bericht door Ramona » zo aug 31, 2008 10:49 am

Hij zal idd behoorlijk wat blauwe plekken hebben... :excited.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo aug 31, 2008 11:32 am

Been praat niet meer over rood Worm
NEC won zaterdag de seizoensouverture tegen De Graafschap met 2-0. Smet op de avond was de rode kaart voor aanvaller Rutger Worm. Trainer Mario Been wilde na afloop echter geen woorden meer vuil maken aan de onnodige rode prent.

Worm kwam in de 63e minuut in de ploeg voor Tim Janssen. Veertien minuten later maakte de schaduwspits 2-0, maar in alle vreugde trok hij zijn shirt uit. De arbiter bestrafte hem met geel. Omdat Worm enkele minuten daarvoor ook al geel had gehad voor een schwalbe, kon hij direct na zijn doelpunt weer naar de kant.

"Hij heeft zijn excuses aangeboden in de kleedkamer en daarmee is voor mij de kous af", reageerde Been tegen ELF. "Al heeft dat inherent wel te maken met het resultaat."

Been meldde eveneens dat NEC zich nog gaat versterken. "Er speelt iets in de verte. Meer kan ik daar nu niet over kwijt."
voetbalprimeur.nl

Arwin

Bericht door Arwin » zo aug 31, 2008 12:15 pm

De Graafschap speelde inderdaad weer smerig, maar dat zijn we ondertussen wel gewend van ze. Toch wil ik Worm bedanken, dat is namelijk het enige moment van de avond geweest waarop ik nog een glimlach op mijn gezicht kon toveren na Willem II-Ajax. Wat een ongelooflijke sukkel ben je als je een tweede gele kaart pakt voor het uittrekken van je shirt na een doelpunt. :smallgrin.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo aug 31, 2008 12:22 pm

Arwin schreef:De Graafschap speelde inderdaad weer smerig, maar dat zijn we ondertussen wel gewend van ze. Toch wil ik Worm bedanken, dat is namelijk het enige moment van de avond geweest waarop ik nog een glimlach op mijn gezicht kon toveren na Willem II-Ajax. Wat een ongelooflijke sukkel ben je als je een tweede gele kaart pakt voor het uittrekken van je shirt na een doelpunt. :smallgrin.gif:
En dat als je vorig jaar de fair play prijs hebt gewonnen... althans, dat zeiden ze gisteren bij het commentaar...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo aug 31, 2008 6:19 pm

Superboertjes met blote borst!?
Het viel ons gisteren op dat er in het uitvak nogal wat boertjes met blote borst stonden te springen, de hele avond hadden ze geen shirt aan. En op zich was het lekker weer, maar na tienen is het toch wat frisjes.
Na enige navraag wisten wij dat ze hun shirtjes ook niet kónden aantrekken. Die hadden ze namelijk niet meer; die hadden ze 's middags in de stad in moeten leveren bij een aantal NEC-supporters die het toch wat overdreven vonden dat de heren met 'Ultra Doetinchem' op hun shirtje in ónze stad rondliepen...
Tja...
eniesee.nl

als dit waar is vind ik het ook wat overdreven dat diezelfde supporters van NEC, die die shirtjes hebben afgenomen, nog toegang hebben tot het stadion.

Wouter

Bericht door Wouter » ma sep 01, 2008 1:11 am

joey schreef:Zeer terecht, je hebt gelijk. Jij bent verstandig. :neutral.gif:

Goede start van NEC. Haha, Vitesse staat met een een stukje achter. :headbang.gif:
Zal ook wel zo blijven. Ik vrees dat wij samen met Den Haag, Sparta en De Graafschap onderin gaan bungelen.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma sep 01, 2008 7:56 am

Carlos Aalbers had Zomer en Bouaouzan liever gekocht
maa. 1 september 2008

Vandaag in de Gelderlander

Carlos Aalbers had Ramon Zomer en Rachid Bouaouzan liever gekocht
Het gezicht van Carlos Aalbers was zaterdag getekend door vermoeidheid. De technisch directeur van NEC had er een tro­penweek vol intensieve onderhan­delingen op zitten.

Aalbers was blij dat hij het vertrek van Jonas Olsson had weten op te vangen door Ramon Zomer aan te trekken. En ook had hij de wens van Mario Been om de aanval te versterken kunnen honoreren met de komst van Rachid Bouaouzan. Wat hem minder zinde, was het feit dat NEC beide voetballers moet huren. „Daar ben ik niet te­vreden over. Wij willen spelers het liefst vastleggen om waarde op het veld te creëren. Maar door om­standigheden hebben we ons be­leid in dit geval moeten bijstellen. Het was de enige manier om deze spelers te krijgen.”

De hoop dat Ajacied Leonardo op de valreep nog aan de selectie wordt toegevoegd, is niet groot meer. Aalbers: „Leonardo wil graag, maar we moeten er eerst uit zien te komen met zijn club. Ajax zit zeer hoog in de boom voor een speler die tweede of derde keus is op zijn positie en bovendien een aflopend contract heeft. We heb­ben drie, vier keer onderhandeld, maar ergens is grens bereikt. De bal ligt nu in Amsterdam.”
detrouwehonden.nl

Ik heb toch ergens het vermoeden dat ze bij NEC een foutje in de onderhandelingen hebben gemaakt... veel te laat aangeklopt omdat ze teveel bezig waren met 2 andere spelers en het vertrek van Olsson niet hebben 'ingecalculeerd'... eigen schuld, denk ik dan maar.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma sep 01, 2008 3:49 pm

Lens houdt NEC in het achterhoofd
Als Jeremain Lens in december geen basisplaats heeft bij AZ wil hij in de winterstop terug naar NEC. Dat heeft hij zich laten ontvallen in De Gelderlander.

"Door een blessure heb ik de hele voorbereiding gemist. Mocht in december blijken dat het niet lukt bij AZ, blijft NEC mijn eerste optie. Dat heb ik altijd gezegd", zo zegt de aanvaller, die zondag tegen NAC Breda (1-2 verlies) overigens in de basis stond.

Vorig seizoen maakte hij furore bij de club uit Nijmegen. Daarom behoudt NEC een plaatsje in het hart van Lens. "Als het kan, kom ik dit seizoen naar de thuiswedstrijden van NEC."
voetbalprimeur.nl

Hier weet hij Aalbers en Co wel mee te paaien waarschijnlijk. Nu gaan die lui achterover hangen en wachten tot de winterstop. Ik ga ervanuit dat er dus niets meer bijkomt in de hoop dat hij in de winterstop NEC uit het slop komt trekken... gebeurd dat niet... jammer dan. (dit is mijn voorspelling).

Ramona

Bericht door Ramona » ma sep 01, 2008 4:03 pm

Tja, hij stond overigens in 1e instantie niet in de basis; weet ff niet wie er met een blessure afgevallen was en 'kheb ook geen uitzoektijd, maar ik snap 't wel ja...

Ramona

Bericht door Ramona » ma sep 01, 2008 4:14 pm

Voor wat het waard is...

NEC haalt Collins John binnen
Door Sander Berends
Maandag, 01 september 2008, 17:03

NEC heeft Collins John aangetrokken. De 22-jarige aanvaller wordt momenteel gekeurd in Nijmegen en zal daarna een contract ondertekenen. John is afkomstig van Fulham FC, waar hij transfervrij mocht vertrekken.

Zijn avontuur in Londen kan niet echt een succes worden genoemd. Hij kon geen basisplaats veroveren en werd het afgelopen seizoen uitgeleend aan Leicester City en Watford FC. Bij die laatste club raakte hij snel geblesseerd.

John was aanvankelijk een groot talent bij FC Twente. Hij speelde ook nog twee duels in Oranje.

Bron: elf-voetbal.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 01, 2008 4:18 pm

John was aanvankelijk een groot talent bij FC Twente. Hij speelde ook nog twee duels in Oranje.
O ja, die hebben we ook nog gehad. Was al weer vergeten.
Het stinkt aan alle kanten!

Ramona

Bericht door Ramona » ma sep 01, 2008 4:20 pm

Ik vermoed dat het waar is...op forzaNEC wordt het ook gemeld nu...niet slecht, lijkt me... :headbang.gif:

NEC trekt Collins John aan!
Door: Chiron | Gepubliceerd: Vandaag 16:31 | Laatst bewerkt: Vandaag 17:15

NEC heeft op de laatste dag van de transfermarkt alsnog een slag weten te slaan. De Nijmegenaren versterken zich per direct met Collins John.

De 22-jarige aanvaller maakte furore bij FC Twente alvorens hij op 19-jarige leeftijd voor een miljoenenbedrag naar Engeland vertrok. In het laatste half jaar voor de Tukkers scoorde John, aan de zijde van Blaise N'kufo negen keer in achttien duels. Bij Fulham scoorde de aanvaller, die net als Jeremain Lens hangend aan de buitenkant kan spelen, twintig keerde in de ijzersterke Premier League.

Het laatste jaar werd de geboren Liberiaan tweemaal verhuurd. De tweevoudig Nederlands international tekent vandaag een contract voor vooralsnog onbekende duur.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma sep 01, 2008 4:26 pm

Als er iemand hem weer aan het voetballen kan krijgen, dan is het Been wel. Dan zou het een mooie transfer zijn voor NEC.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma sep 01, 2008 5:48 pm

Ik durf het bijna niet te zeggen, want het is toch een kakkie maar ik denk dat Been een prima trainer is, vind hem trouwens ook wel zinnige dingen zeggen als analist.

Ramona

Bericht door Ramona » ma sep 01, 2008 6:36 pm

Werk aan de winkel voor Mario...

Collins John per direct van Fulham FC naar N.E.C.
Uitgegeven op 01 september 2008 18:00

Collins John (22) maakt per direct de overstap van de Engelse Premier League naar de Nederlandse Eredivisie. De aanvaller komt gedurende dit seizoen op huurbasis uit in het rood-groen-zwart van N.E.C.
Ook heeft N.E.C. een eenzijdige optie om met Collins John een contract te sluiten voor de seizoenen 2009-2010 en 2010-2011.
John begon zijn voetballoopbaan in Nederland bij de amateurs van vv DES Nijverdal waarna hij in 2002 zijn profdebuut maakte voor FC Twente. In januari 2004 ging hij naar Fulham FC.
Eveneens in 2004 maakte John zijn debuut in het Nederlands elftal. In 2006 maakte hij deel uit van de selectie van Jong Oranje. Hiermee werd hij Europees kampioen onder 21.
Rachid Bouaouzan wil verrassen met N.E.C.
Uitgegeven op 01 september 2008 17:46

Rachid Bouaouzan (Rotterdam, 20 februari 1984) speelt het komende seizoen op huurbasis bij N.E.C. Bouaouzan wordt gehuurd van het Engelse Wigan Athletic FC. NEC-Nijmegen.nl zoekt hem op voor zijn eerste reactie als speler van N.E.C.
Bouaouzan kijkt tevreden om zich heen als hij het McDOS Goffertstadion inloopt. ‘Ik heb met Sparta twee keer hier gevoetbald en vind het een prachtig stadion.’ De snelle aanvaller zag in Engeland weinig toekomst meer en greep toen de mogelijk om in Nijmegen te voetballen. ‘Ook al was het sportief gezien niet succesvol, ik heb toch veel goede herinneringen aan Engeland overgehouden. In Engeland ben ik als mens en voetballer meer volwassen geworden.’

Over zijn nieuwe club is Bouaouzan direct positief. ‘Mijn eerste indruk is dat dit een hele gezellige, warme club is. Zoals ik al zei, ik vind dit een prachtig stadion en als de supporters erachter gaan staan kunnen er mooie dingen gebeuren. Ik heb de selectie nog niet ontmoet maar hoorde van Youssef El-Akchaoui dat het een goede, gretige groep is, dus dat klinkt goed. Ik volgde in Engeland de Eredivisie op de voet en heb ook ik genoten van N.E.C.’s tweede seizoenshelft.’

Bouaouzan vindt het ook lekker om in Nederland terug te zijn en is al op zoek naar een huis in Nijmegen. ‘Het is lekker om weer bij familie en vrienden in de buurt te zijn en om je eigen taal weer te spreken. Maar ik ben hier gekomen om weer te gaan voetballen en dat is wat nu telt. Individueel hoop ik snel zo goed mogelijk te presteren en belangrijk te zijn voor de club. Daarnaast moeten we gaan proberen om de lijn die het vorige halfjaar is ingezet door te zetten en zo hoog mogelijk te eindigen. Het is mooi dat we UEFA-Cup spelen en met deze selectie denk ik dat we voor een verrassing kunnen gaan zorgen.’

Bouaouzan is ook terug in het land waar hij weer geconfronteerd zal worden met de overtreding op Niels Kokmeijer in 2004. ‘Voor mij is de zaak achter de rug. Ik hoop dat de mensen mij op mijn voetbalkwaliteiten kunnen beoordelen. Ik zou nooit iemand bewust blesseren. Mensen die mij kennen weten dat ik niet zo in elkaar zit. Het heden is voor mij nu belangrijker dan het verleden. Sommige mensen hebben een verkeerd beeld van me. Het is aan mij om bij N.E.C. de échte Bouaouzan te laten zien.’

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma sep 01, 2008 6:46 pm

Hebben jullie juist geen middenvelders en verdedigers nodig?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma sep 01, 2008 6:47 pm

Ze nemen een voorbeeld aan ons. :headbang.gif:

:blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Ramona

Bericht door Ramona » ma sep 01, 2008 6:51 pm

Nee hoor, een type Lens werd nog gemist; de rest is al aardig opgevangen met Zomer en Radomski... Otten komt eraan, dus de selectie is aardig compleet vind ik... Heel anders dus dan bij onzz aller AJAX... :1evil.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma sep 01, 2008 7:15 pm

Ik vind John in potentie een heel aardige speler voor NEC. Ik weet niet hoe hij er nu voorstaat, maar voorin konden ze nog wel wat gebruiken. Iets teveel huurconstructies misschien, maar dat kon waarschijnlijk niet anders.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ramona

Bericht door Ramona » ma sep 01, 2008 7:31 pm

Duke schreef:Ik vind John in potentie een heel aardige speler voor NEC. Ik weet niet hoe hij er nu voorstaat, maar voorin konden ze nog wel wat gebruiken. Iets teveel huurconstructies misschien, maar dat kon waarschijnlijk niet anders.
Het genuil is verstomd op het NECforum; zal wel een goed teken zijn idd...

Bij Collins (transfervrij) is wel een eenzijdige optie gedongen om een contract te sluiten voor de seizoenen 2009-2010 en 2010-2011...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma sep 01, 2008 8:05 pm

Ik ben ook maar even gestopt met nuilen... vind het een prima speler voor NEC... en Been kan hier wel wat mee, denk ik.

En als het echt slecht gaat met NEC dan bel ik gewoon Astro-tijd... die hebben altijd een goede oplossing, hoor ik net op TV. :-)

Gesloten