NEC
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Voorproefje? :eusa_dance: :cheer: :eusa_pray:
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
...en Engin viel in dus... :xyxthumbs:

Andrzej Niedzielan schiet Jong N.E.C. voorbij Jong Vitesse (02/10/2006)
Maandagavond boekte Jong N.E.C. de tweede competitiezege van het seizoen. In het McDOS Goffertstadion versloeg het team van trainer Wim Rip aartsrivaal Jong Vitesse met 1-0. Het enige doelpunt van de niet al te beste wedstrijd werd in de 38ste minuut gescoord door Andrzej Niedzielan, die daarmee sportieve revanche nam op zijn terugzetting naar Jong N.E.C.
Naast Niedzielan speelden bij Jong N.E.C. ook Rutger Worm, Mark Otten, Patrick Pothuizen, Theo Dams, Paul Jans, Bas Bakker, Raymon van Emmerik en Dominique Kivuvu uit de eerste selectie mee.
Bij Jong Vitesse verschenen bekende namen als Due, Junker, Blondelle, Benson, Rojer en De Meersman in het veld.
Andrzej Niedzielan terug in eerste selectie (03/10/2006)
Andrzej Niedzielan traint vanaf dinsdag weer mee met de eerste selectie. De Poolse spits werd vorige week door trainer Mario Been naar het beloftenteam teruggezet wegens onprofessioneel gedrag.
...en Engin viel in dus... :xyxthumbs:
Er mogen er een paar meedoen die niet aan spelen toekomen bij het eerste. De rest is onder de 23 (?) en dus jong.Ramona schreef:Ik snap die term 'jong' uberhaupt niet zo...of mogen er sowieso een x-aantal oudere spelers meedoen...? Zoals ene Potje bijv. ... ;)Steef schreef:Due en Junker bij Jong Vitesse. :hypocrite:
- Ramona
NAK - NEK...een van de weinige keren dat de egten hun cluppie zo noemen...
...ach ja... tiswa nietwaar... :X :cheer:
...ach ja... tiswa nietwaar... :X :cheer:
Voorbeschouwing NAC Breda - N.E.C.
zaterdag 14 oktober 2006, 19:30 uur, Rat Verleghstadion, Breda
Scheidsrechter: R. Temmink
NAC Breda Website: www.nac.nl
Geblesseerd: Elshot, overige info volgt
Twijfelgevallen: n.n.b.
Geschorst: n.n.b.
N.E.C.
Geblesseerd: n.n.b.
Twijfelgevallen: n.n.b.
Geschorst: n.n.b.
Enkele dagen voor de wedstrijd volgt hier een uitgebreide voorbeschouwing en mogelijke opstellingen.
Vorig seizoen verloor N.E.C. met 2-1 in Breda, ondanks een snelle goal van Saïd Boutahar in de eerste minuut
Historie in de eredivisie:
Aantal keren winst NAC Breda 11
Aantal keren gelijkspel 9
Aantal keren winst N.E.C. 6
Doelsaldo 25 - 26
Eerste ontmoeting 05 mei 1968 0 - 0
Laatste 6 ontmoetingen 04 nov 2000 2 - 2 (2-1)
13 apr 2002 1 - 3 (1-1)
31 aug 2002 0 - 0 (0-0)
27 mrt 2004 5 - 2 (5-0)
19 mrt 2005 1 - 2 (0-0)
08 apr 2006 2 - 1 (1-1)
Grootste winst NAC Breda 14 feb 1981 4 - 0 (1-0)
Grootste winst N.E.C.
21 apr 1974
21 feb 1976
13 apr 2002 1 - 3
0 - 2
1 - 3 (1-1)
Bron: Infostradasports
Geknipt en geplakt van: http://www.nec-nijmegen.nl/
- Alaindebanaan
- Ramona
...en de rest van het verhaal...
Zaterdagavond staat er voor N.E.C. een 'Avondje NAC' op het programma. In het Rat Verleghstadion spelen beide teams de 7e competitiewedstrijd van het seizoen. NAC staat 12e met 7 punten, N.E.C. neemt de 15e plaats in met 4 punten.
NAC Breda
Bij NAC Breda is er tijdens de zomerstop veel veranderd. De Brabantse club beleefde een bizar vorig seizoen waarin het ternauwernood via de nacompetitie in de eredivisie bleef. Eerst werd trainer Ton Lokhoff ontslagen en werd hij verrassend opgevolgd door Cees Lok, die even daarvoor bij N.E.C. was opgestapt. Kort daarna vertrok 'Mr. NAC' Pierre van Hooijdonk naar Feyenoord. Onder Lok belandde de ploeg in de nacompetitie waarin het na de eerste wedstrijd tegen TOP Oss afscheid nam van Lok omdat de verhouding tussen de trainer en enkele spelers was verstoord.
Door de lange onzekerheid over het behoud van het eredivisieschap duurde het ook lang voordat de nieuwe trainer Ernie Brandts werd aangetrokken. Hij kwam van FC Volendam. Op de transfermarkt waren de Bredanaars weer behoorlijk actief. O.a. Vidmar, Jenner, Mendes Da Silva, Sno, Derijck en Schollen vertrokken uit Breda. Daarvoor terug kwamen o.a. Zoetebier (PSV), Tamerus (Heracles), De Graaf, Mtliga (Feyenoord), Mathijsen (AZ) en Pinas (Cercle Brugge).
Het seizoen begon slecht in Breda. De openingswedstrijd tegen AZ werd met liefst 8-1 verloren, daarna volgde een 1-2 nederlaag tegen Ajax. Bovendien kwam Brandts in conflict met de spelers Leonardo en later met Diba. Beide spelers werden voor enige tijd verbannen uit de selectie maar zijn inmiddels weer in genade aangenomen. De uitduels tegen ADO Den Haag (0-2) en Vitesse (0-1) werden vervolgens gewonnen, waardoor er eindelijk wat rust kwam. Daarna volgde een 0-0 gelijkspel in de broedertwist tegen Willem II waarna twee weken geleden nipt met 3-2 werd verloren van Feyenoord.
NAC kan zaterdag niet beschikken over de geblesseerden Elshot, Diba en Zonneveld. Leonardo is de speler om het meest in de gaten te houden. De dribbelaar scoorde vorig seizoen 8 keer in 14 wedstrijden en is ook dit seizoen weer de gevaarlijkste aanvaller.
N.E.C.
N.E.C. weet waar wat winnen is. Na vijf competitienederlagen zonder winst boekte de ploeg twee weken geleden tegen Heracles Almelo de eerste zege. De Almelose ploeg werd met 2-0 verslagen en met name in de eerste helft speelde de ploeg van Mario Been goed voetbal waarbij er veel kansen werden gecreëerd. De zege smaakt naar meer en na een week waarin veel spelers afwezig waren wegens interlandverplichtingen zal men ook NAC Breda willen verslaan om de weg naar boven verder in zetten.
Het is op dit moment nog niet bekend welk strijdplan Been gaat gebruiken om de Bredanaars te verslaan. Op Ferne Snoyl na, die kampt met een buikspierblessure, beschikt Been over een fitte selectie waarin ook Andrzej Niedzielan weer is opgenomen. De Pool werd wegens onprofessioneel gedrag een week teruggezet naar Jong N.E.C. Die ploeg bezorgde hij prompt de overwinning tegen rivaal Jong Vitesse waarna Niedzielan na een goed gesprek zijn excuses aanbood en weer in genade werd aangenomen. Of hij ook speelt valt nog te bezien aangezien Been keuzemogelijkheden te over heeft. Voor doelman Babos lijkt de achterlinie met Nalbantoglu, Wisgerhof, Olsson en El-Akchaoui vast te staan. Op het middenveld en in de aanval zijn er wel vraagtekens. Kiest Been bijvoorbeeld voor 3 middenvelders en 3 aanvallers of kiest hij voor een iets behoudender 4-4-2 systeem? In ieder geval kan hij door de blessure van Snoyl het 'winning team' niet handhaven.
Historie
Vorig seizoen stonden beide teams drie keer tegenover elkaar. In Nijmegen eindigde het competitieduel in een 1-1 gelijkspel. Julian Jenner opende de score voor NAC, in de tweede helft scoorde Björn van der Doelen de gelijkmaker. Ook in het bekertoernooi kwamen beide ploegen elkaar tegen. In een zinderende wedstrijd won N.E.C. na strafschoppen.
In Breda verloor N.E.C. met 2-1 van de ploeg die toen onder leiding stond van voormalig N.E.C.-trainer Cees Lok. Saïd Boutahar gaf N.E.C. een droomstart door na 19 seconden al te scoren, maar Diba en Leonardo bezorgden de thuisploeg alsnog de volle winst.
Bijzonderheden
Voor twee spelers heeft de wedstrijd een bijzonder tintje. Doelman Gábor Babos speelde vier seizoenen voor de Bredase club. Mike Zonneveld speelde voor zijn transfer naar Breda vier seizoenen in het rood-groen-zwart. Zaterdag ontbreekt 'Mighty Mike' hoogstwaarschijnlijk wegens een knieblessure.
Mogelijke opstellingen:
NAC Breda : Edwin Zoetebier; Patrick Mtiliga, Patrick Zwaanswijk, Rob Penders, Ronnie Stam; Arne Slot, Danny Mathijssen, Edwin de Graaf; Brian Pinas, Leonardo, Maceo Rigters.
N.E.C. : Gábor Babos; Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Jonas Olsson, Youssef El-Akchaoui; Edgar Barreto, Saïd Boutahar, Rutger Worm; Romano Denneboom, Andrzej Niedzielan (of Brett Holman), Chris Eagles.
F.A.
De T.NEC-speler Boutahar: „Niets liever dan naar de ArenA”
DROMEN VAN AJAX
NIJMEGEN, vrijdag
Na een kortstondige regenbui, schijnt de zon weer voor Said Boutahar (24). De middenvelder verbeet zich de afgelopen weken op de reservebank van NEC, maar gooide anderhalve week geleden tegen Heracles Almelo (2-0) met twee treffers alle frustratie van zich af. De Marokkaanse bondscoach Mohammed Fakhir en Ajax-trainer Henk ten Cate vijzelden het vertrouwen van de Rotterdammer vervolgens verder op. De één door hem op te roepen voor het Marokkaanse elftal en de ander door hem openlijk te prijzen. „Ik voel me ongelooflijk gevleid”, aldus Boutahar.
Fakhir moest hij teleurstellen. „Tegen Heracles kreeg ik een schop tegen beide enkels. In overleg met de dokter en de trainer (Mario Been, red.) besloot ik om me af te melden.” De kans dat Ten Cate ook nul op het rekest krijgt als hij zich in Nijmegen meldt, is een stuk kleiner. „Ik wil niets liever dan naar de Amsterdam ArenA.”
De uitleg volgt. „Als zo’n grote trainer aangeeft dat hij het in je ziet zitten, doet dat wel iets met je. Ik weet zeker dat meneer Ten Cate me een betere voetballer kan maken. Daarnaast is Ajax een club die niet alleen in Nederland, maar in de hele wereld tot de verbeelding spreekt. Het is voor iedereen een droom om daarvoor te mogen voetballen.”
Dat laatste klinkt wat vreemd uit de mond van een Rotterdammer, die in de jeugdopleiding van Feyenoord voetbalde. „Maar de haat tussen Feyenoord en Ajax heb ik nooit op die manier gevoeld. Bovendien is er op dit moment eigenlijk geen band meer met Feyenoord. Ik heb nooit echt een kans gekregen, alleen een halfjaar meegetraind en ben in het eerste niet verder gekomen dan twee korte invalbeurten. De club heeft me beoordeeld en niet goed genoeg bevonden. Net als een groot aantal andere jongens die nu in de eredivisie of zelfs in het buitenland spelen. Nee, Feyenoord staat me niet in de weg om eventueel naar Ajax te gaan.”
Hoe serieus de Amsterdamse belangstelling is in dit stadium, weet Boutahar niet. „Ik ben na dit seizoen transfervrij en hoop op een belletje van de trainer.” Ten Cate gaf onlangs in een interview met Voetbal International aan dat Boutahar een speler is met wie hij wel eens aan de gang zou willen gaan, omdat hij hem buitengewone kwaliteiten toedicht. De middenvelder ziet zichzelf al in een roodwit shirt stralen. „Nadat ik weg moest bij Feyenoord, bleef ik ervan overtuigd dat ik goed genoeg was voor een topclub. Ik prentte mezelf in dat ik via een omweg alsnog de top zou halen. En wie weet…”
Boutahar vermoedt in de ArenA te kunnen verbazen.
„Ik denk dat mijn spel bij Ajax beter tot zijn recht komt. Het technische en tactische niveau van een topclub als Ajax ligt natuurlijk hoger dan bij NEC. Voetballen in een kleinere ruimte ligt mij van nature beter. Daarmee haal ik het beste in mezelf naar boven.”
Maar hoe valt het te rijmen dat zijn naam rond zingt bij Ajax, terwijl hij de eerste weken van het seizoen wisselspeler was bij NEC? „Dat ik niet speelde, was volgens de trainer een tactische keuze. Ik trainde prima, viel goed in en gelukkig moest hij uiteindelijk wel op me terugvallen.”
Ondanks zijn twee treffers tegen Heracles Almelo weigert hij een lange neus naar zijn trainer te trekken. „Waarom zou ik? Het ging erom dat we na een ongelooflijk zwaar begin eindelijk de eerste overwinning zouden boeken. Het belang van NEC staat voorop; niet het belang van Boutahar.” Ook de suggestie dat hij nu de komende weken wel zeker zal zijn van een basisplaats, valt verkeerd. „Onzin. Een speler moet op trainingen en in wedstrijden altijd weer bewijzen tot de beste elf te behoren. Iemand die op de automatische piloot speelt, doet zijn elftal en zichzelf tekort.”
De lovende woorden van Ten Cate ten spijt richt Boutahar het vizier nu weer volledig op NEC, dat overigens nog geen poging heeft ondernomen het aflopende contract van Boutahar te verlengen. „Dromen over de toekomst is leuk, maar het heden is natuurlijk het belangrijkste. Ik denk dat de overwinning op Heracles Almelo de ommekeer betekent en dat NEC dit seizoen tot mooie dingen in staat is. We hebben een jonge, talentvolle groep die het heel veel clubs lastig kan maken. We hebben een plaats in het linkerrijtje echt nog niet uit ons hoofd gezet.”
Blij met de punten ...
- Ramona
Wedstrijdverslag NAC Breda - N.E.C.
0 2
Zaterdag 14 oktober 2006, Rat Verlegh Stadion, Breda
Scheidsrechter: R. Temmink
Toeschouwers: 15.000
Scoreverloop: 17' Denneboom 0-1, 21' Denneboom 0-2
Gele kaart: Stam (NAC), Olsson, Kivuvu, Otten (N.E.C.)
Rode kaart: -
Denneboom schiet N.E.C. naar de overwinning
N.E.C. boekte zaterdagavond in Breda de tweede zege van het seizoen. Tegen NAC werd het 0-2, deze stand werd al bij rust bereikt. Romano Denneboom was de grote man bij N.E.C., hij scoorde beide treffers. De eerste goal viel na 17 minuten toen Denneboom profiteerde van een misverstand in de NAC-verdediging en van dichtbij raakschoot. De 0-2 viel vier minuten later toen Denneboom de bal met een schitterende volley in de kruising joeg.
Trainer Mario Been speelde met dezelfde formatie die twee weken geleden Heracles Almelo met 2-0 versloeg. Zijn team was op één positie gewijzigd; Mark Otten verving Ferne Snoyl, die kampte met een buikspierblessure. Andrzej Niedzielan zat ook weer bij de selectie en begon op de bank.
In de eerste helft had de thuisploeg het meeste balbezit maar was N.E.C. uiterst effectief. Na een misverstand in de verdediging van NAC (Zwaanswijk kopte tekort terug op doelman Zoetebier) kon Romano Denneboom profiteren en simpel scoren: 0-1. NAC had in de eerste helft eigenlijk maar één echte kans. Direct na de openingstreffer trapte oud-N.E.C.'er Mike Zonneveld de bal via doelman Gábor Babos, die een NAC-verleden heeft, snoeihard op de lat. Een paar minuten later scoorde Romano Denneboom uit een corner van Saïd Boutahar op schitterende wijze de 0-2. Denneboom nam de bal r in één keer op de slof en de bal verdween snoeihard in de kruising achter Zoetebier. Even later ging een schot van Boutahar rakelings voorlangs.
Vlak voor rust moest Edgar Barreto noodgedwongen het veld per brancard verlaten. Hij verstapte zich en het is afwachten hoe ernstig zijn blessure is. Dominique Kivuvu was zijn vervanger.
Tijdens de rust wisselde NAC twee keer. Slot en Diba kwamen voor De Graaf en Rigters. De thuisploeg hield het initiatief maar werd niet echt gevaarlijk, dat was mede de verdienste van de stugge verdediging van N.E.C. N.E.C. was dat wel in de counter. Eerst werd een corner van Boutahar bijna in eigen doel gewerkt, daarna zag Brett Holman zijn schot gepakt door Zoetebier. Een schot van Boutahar ging voorlangs.
In de slotfase bracht de thuisploeg spits Tamerus voor Leonardo, die nauwelijks in de wedstrijd was voorgekomen. Mario Been bracht Andrzej Niedzielan voor Chris Eagles en Patrick Pothuizen kwam twee minuten voor tijd als extra slot op de deur in het veld voor Saïd Boutahar. Gábor Babos redde subliem op een kopbal van Penders en ook Slot en Tamerus kregen kansjes. De grootste kans was er nog voor Andrzej Niedzielan die een voorzet van Brett Holman in één keer op de slof nam. Het schot belandde helaas op de paal.
Na deze overwinning staat N.E.C. op 7 punten uit 7 duels, evenveel als NAC Breda, en is de weg naar boven ingezet na de moeilijke seizoenstart. De ploeg van Been kan vol vertrouwen uitkijken naar volgende week als de kraker N.E.C. - Vitesse op het programma staat.
F.A.
Opstellingen:
NAC Breda: Edwin Zoetebier, Ronnie Stam, Rob Penders, Patrick Zwaanswijk, Patrick Mtiliga, Edwin de Graaf (46' Arne Slot), Danny Mathijssen, Mike Zonneveld, Maceo Rigters (46' Anouar Diba), Leonardo (70' Tamerus), Brian Pinas.
N.E.C. : Gábor Babos; Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Jonas Olsson, Youssef El-Akchaoui; Edgar Barreto (40' Dominique Kivuvu), Saïd Boutahar (88' Patrick Pothuizen), Mark Otten; Romano Denneboom, Brett Holman, Chris Eagles (79' Andrzej Niedzielan).
Foto's door Broer van den Boom
Wat een eikel blijft die Leonardo toch btw...geen handje geven toen hij werd gewisseld met Tamerus... :nooo:
- Ramona
Mooi stukje over de sympathieke Babos, die sneller in de harten van de supporters gesloten is dan verwacht na 't vertrek van Dennis...
‘Keepers moeten hier een soort tweede Maradona zijn' (14/10/2006)
Voor Gábor Babos is het leven van een keeper heel simpel; je moet de ballen eruit houden. Hoe maakt niet uit. Vorig seizoen leverde die onorthodoxe benadering de Hongaar meteen een clubrecord op. Vanavond gaat hij met N.E.C. op bezoek bij oude liefde NAC.
Gábor Babos rekent vanavond tegen zijn oude liefde NAC op een goed resultaat. Foto: Theo van Zwam/De Gelderlander
Tuurlijk gaat het goed met Gábor Babos, wat is dat nou voor een vraag. De Hongaarse keeper heeft het prima naar zijn zin in Nijmegen. Zeker sinds hij eind april een driejarig contract tekende bij N.E.C. „Dat is toch anders dan wanneer je gehuurd bent. Pas toen ik dat contract tekende, voelde ik me echt N.E.C.'er. Ben ik niet meer bezig met Feyenoord.“
Het verleden telt niet zwaar voor de doelman, die via MTK Boedapest, NAC en Feyenoord in Nijmegen terecht kwam. Babos wil vooruit. „Die eerste vijf wedstrijden van dit seizoen ben ik al bijna weer vergeten. Net als mijn periode bij Feyenoord. Iedereen kent goede en mindere tijden. Anders zit je wel bij Barcelona. Helaas voor mij had ik mijn mindere periode toen ik bij Feyenoord zat.“
Het zijn niet alleen de vervelende zaken, die Babos in de mand der vergetelheid gooit. Zelfs aan het clubrecord van vorig jaar, 693 minuten achtereen geen doelpunt tegen, denkt hij zelden meer. Terwijl hij daarmee een mooie titel van clubheld Dennis Gentenaar afpakte en de naam Babos weer in de hoofden van de mensen keepte. „Dat was prachtig en ik hoop dat het nog een keer lukt dat record te breken. Maar ook die mooie periode is verleden tijd.“
Het hier en nu waar Babos in leeft, bevalt hem. „Ik ben heel positief. We hebben een zware competitiestart gehad en dat is moeilijk. Nergens ter wereld zijn mensen blij als je verliest. Maar toen het nodig was, wonnen we van Heracles. Nu kunnen we omhoog kijken. Met een goede groep en een uitstekende trainer heb ik er veel vertrouwen in.“
Dat blijkt. Voor de wedstrijd van vanavond uit bij NAC verwacht Babos minimaal een punt. „Het blijft bijzonder om daar te komen“, zegt Babos over de Bredase club waar Henk ten Cate hem in 2000 mee naar toe nam en hij vier jaar keepte. „Toen ik bij NAC kwam, vroeg iedereen: ‘Wie is Babos'. Nu kennen de meeste mensen me wel. Het geeft een goed gevoel daar te zijn en ik ben er nog altijd welkom. Maar op het veld interesseert me dat niet.“
Dan gaat het Babos er alleen maar om die bal uit het doel te houden. „Het maakt me niet uit hoe. Stompen, schoppen, koppen. Tegen Heracles kreeg ik bijna niets te doen, maar die twee momenten dat het nodig was, stond ik er. Dat is fantastisch. Als ik de nul houdt, voelt dat voor mij hetzelfde als het scoren van de winnende tegen Vitesse voor Rutger Worm.“
Het is de reden dat Babos zijn vak zo mooi vindt. „Je bent de laatste man voor het doel. Jij krijgt de doelpunten tegen. Het team ook natuurlijk, maar vooral jij. Je bent ook makkelijk de negatieve held, zoals vorig jaar tegen RKC toen ik onder die bal doorkopte. Die uitdaging maakt het zo interessant. Al moet je in Nederland als keeper wel een soort tweede Maradona zijn. Je moet terugspeelballen links en rechts kunnen stoppen, met beide voeten goede passes geven en ook nog goed keepen. In het buitenland is het vooral belangrijk dat die bal er niet ingaat.“
In zijn opsomming vergeet Babos nog één ding. Hij moet spelers op hun plaats zetten. Met zijn 1.96 meter en zijn zware stem is hij daar de perfecte figuur voor. „In de kleedkamer heb ik geen grote mond, op het veld wel. Toch probeer ik dingen altijd op een rustige manier op te lossen.“
Na Patrick Pothuizen, is Babos (volgende week wordt hij 32 jaar) verreweg de oudste speler in de selectie. „Nee, we zijn niet helemaal dezelfde types. Patrick is de jolly joker. Het is raar dat ik nu na hem kom. Daaraan merk je toch dat je ouder wordt. Tuurlijk probeer ik de jonge spelers te helpen. Na de training trappen we vaak een balletje en praten wat over de wedstrijden. Als ze willen, geef ik ze advies.“
Verder voelt Babos zich als ieder ander. „Ik ben gewoon een keeper. Mario Been overlegt wel regelmatig met mij, maar dat doet hij ook met Peter Wisgerhof en Pothuizen.“
Het is een trainer naar zijn hart die Babos soms om zijn mening vraagt. „We zijn scherper dan vorig seizoen. Toen waren er vaak twee of drie spelers geblesseerd. Nu bijna nooit en als iemand iets heeft, is dat vaak na een paar dagen weer over. Bij Been is iedereen gelijk en krijgt iedereen kansen. Hij is ambitieus en geeft de spelers veel vertrouwen. Dat is belangrijk bij een jonge groep.“
Wisgerhof zei onlangs dat N.E.C. over een paar jaar structureel moet meedoen om Europees voetbal. „Dat kan nu ook al“, zegt Babos. „We weten pas na 34 wedstrijden echt hoe goed we zijn, maar het is een mooie groep. Tuurlijk zijn we jong, maar in elke linie zit ervaring. En misschien heeft Boutahar de goede vorm nu te pakken en gaat hij het verschil maken. We hoeven ook niet altijd goed te voetballen. Als we maar winnen.“
Bron: De Gelderlander, door Dolf Schellekens
- Ramona
Barreto voorlopig uitgeschakeld
Door: Steven, ForzaNEC.nl
NEC Nijmegen kan de komende tijd niet over Edgar Barreto beschikken. De middenvelder viel in de wedstrijd tegen NAC Breda uit met een enkel- en een knieblessure. Zijn blessure komt op een slecht moment omdat Fiorentina onlangs nog interesse toonde.
Barreto heeft inmiddels een onderzoek ondergaan en daaruit is gebleken dat de binnenband van zijn knie is beschadigd. Toch denkt coach Mario Been dat de blessure niet heel ernstig is. ''Het ziet er niet heel slecht uit, maar we moeten even afwachten'', zo zei hij op de persconferentie na afloop van het duel.
Bron: Voetbalprimeur
Inzetbaar tegen Vitas? Het lijkt minder ernstig dan zich liet aanzien op tv... :eusa_pray: :eusa_pray:
- Fenerbahce