Dat van Roda is een incident.Heerenveen haalt de laatste jaren regelmatig Europees voetbal en presteert dan gewoon heel behoorlijk.Beloki schreef:Ik heb ze geen kwart of halve finales zien halen. Ja, overwinteren. Nou, pfoe. Knap hoor. Vooral tegen dat soort tegenstanders. AZ halve finale, Roda kwart meen ik paar jaar terug. Maar iig verder dan Heerenveen ooit gehaald heeft.
SC Heerenveen
Ik vind Heerenveen ook de meest stabiele subtopper van Nederland, AZ hier niet meer bijgerekend. Heerenveen haalt als een van de weinige niet topploegen uit Nederland in Europa nog wel eens resultaten, zo hebben ze de laatste twee jaar de poulefase van de Uefa Cup overleeft. Andere Nederlandse subtoppers halen dit niet, dus ja, zij doen het voor Nederlandse begrippen goed in Europa.
VAN DER VELDE SLAAT WILD OM ZICH HEEN
HEERENVEEN, donderdag
Vlak voor zijn vertrek als voorzitter van SC Heerenveen (zondag) is Riemer van der Velde op een vreselijke manier uit zijn slof geschoten als gastspreker op een sponsoravond van amateurclub Excelsior’31 uit Rijssen. Hij veegde de vloer aan met meerdere bekenden uit de voetballerij. „Die Timmer van PSV was bij ons nooit in de raad van commissarissen gekomen. Wat een eikel is dat, zeg! Hoe hij met het belang van zijn club omgaat, een schande is het!”
Zijn collega Jorien van den Herik kan bij Van der Velde geen goed doen. „Ik weet niet wat hij aan het doen is, maar het is niet in het belang van Feyenoord. Dat kan ik je verzekeren.” En: „Bij Ajax haalt men zelfs een ijscoboer (Maarten Fontein, red.) in huis die amper weet dat een bal rond is. Dat zo iemand vervolgens ook nog eens onze belangen moet vertegenwoordigen in de UEFA… Tja, dan zijn we in Nederland het spoor goed bijster.”
Over de nieuwe generatie trainers: „De twee Koemannen en Van Basten moeten eerst maar weer eens de schoolbanken in, vind ik. Je mag denken wat je wilt over Van Gaal, Adriaanse en vooral Hiddink, maar die hebben pas écht verstand van voetbal.” Abe Lenstra werd in zijn ogen ondergewaardeerd: „Ik durf te beweren dat als Abe op de dag en plaats van Johan Cruyff was geboren en niet in Heerenveen, maar in Amsterdam had gevoetbald, de ArenA het Abe Lenstra Stadion had geheten. Abe heeft vooral landelijk nooit de credits gekregen voor zijn exceptionele voetbaltalent.”
Over ADO-supporters: „Bij Heerenveen schop ik iedereen die niet fatsoenlijk is persoonlijk de deur uit. Deden ze dat ook maar bij ADO. Die supporters zijn het grootste tuig van de richel dat bestaat.” En tot slot benadert hij Gertjan Verbeek kritisch: „Hij is een heel goede trainer voor SC Heerenveen. Maar een toptrainer? Da’s toch wat anders.”
De T.
Blij met de punten ...
-
- Daily Blind
En dat nog wel in Rijssen :DVoetske schreef:VAN DER VELDE SLAAT WILD OM ZICH HEEN
HEERENVEEN, donderdag
Vlak voor zijn vertrek als voorzitter van SC Heerenveen (zondag) is Riemer van der Velde op een vreselijke manier uit zijn slof geschoten als gastspreker op een sponsoravond van amateurclub Excelsior’31 uit Rijssen. Hij veegde de vloer aan met meerdere bekenden uit de voetballerij. „Die Timmer van PSV was bij ons nooit in de raad van commissarissen gekomen. Wat een eikel is dat, zeg! Hoe hij met het belang van zijn club omgaat, een schande is het!”
Zijn collega Jorien van den Herik kan bij Van der Velde geen goed doen. „Ik weet niet wat hij aan het doen is, maar het is niet in het belang van Feyenoord. Dat kan ik je verzekeren.” En: „Bij Ajax haalt men zelfs een ijscoboer (Maarten Fontein, red.) in huis die amper weet dat een bal rond is. Dat zo iemand vervolgens ook nog eens onze belangen moet vertegenwoordigen in de UEFA… Tja, dan zijn we in Nederland het spoor goed bijster.”
Over de nieuwe generatie trainers: „De twee Koemannen en Van Basten moeten eerst maar weer eens de schoolbanken in, vind ik. Je mag denken wat je wilt over Van Gaal, Adriaanse en vooral Hiddink, maar die hebben pas écht verstand van voetbal.” Abe Lenstra werd in zijn ogen ondergewaardeerd: „Ik durf te beweren dat als Abe op de dag en plaats van Johan Cruyff was geboren en niet in Heerenveen, maar in Amsterdam had gevoetbald, de ArenA het Abe Lenstra Stadion had geheten. Abe heeft vooral landelijk nooit de credits gekregen voor zijn exceptionele voetbaltalent.”
Over ADO-supporters: „Bij Heerenveen schop ik iedereen die niet fatsoenlijk is persoonlijk de deur uit. Deden ze dat ook maar bij ADO. Die supporters zijn het grootste tuig van de richel dat bestaat.” En tot slot benadert hij Gertjan Verbeek kritisch: „Hij is een heel goede trainer voor SC Heerenveen. Maar een toptrainer? Da’s toch wat anders.”
De T.
Eerlijk gezegd vind ik het lachwekkend, maar ik kan me voorstellen dat het geen bijster verstandige zet is. Ook bijna ongeloofwaardig dat de man die 23 jaar lang fatsoen gepredikt heeft, dit soort uitspraken doet. Alsof hij even helemaal losslaat. Een puber voor het eerst op vakantie zonder ouders, zoiets.
De T.ADO en PSV verbolgen over uitlatingen Van der Velde
HEERENVEEN, vrijdag
ADO Den Haag en PSV hebben ontstemd gereageerd op de ontboezemingen van SC Heerenveenvoorzitter Riemer van der Velde op een sponsorbijeenkomst van Excelsior’31 uit Rijssen. De preses, die zondag na 23 jaar afscheid neemt van de Friese club, noemde de supporters van ADO „het grootste tuig van de richel dat bestaat”. ADO-voorzitter John van Ringelenstein weet dat Van der Velde af en toe ongenuanceerd uit de hoek kan komen, maar vindt dat hij nu echt uit de bocht is gevlogen. „We zullen hem persoonlijk om opheldering vragen en als hij alles overeind houdt zonder nuance, dan zullen we zeker ontbreken op zijn afscheid. Dat zal dan een privéfeestje worden, want ik kan me niet voorstellen dat andere clubs, zoals Ajax, Feyenoord en PSV, er anders over denken.”
De passage over Jan Timmer, voormalig Philipstopman en tegenwoordig voorzitter van de raad van commissarissen, is helemaal verkeerd gevallen bij PSV. „Wat een eikel is dat, zeg!” liet Van der Velde zich ontvallen over Timmer. Frits Schuitema, per 1 oktober op ad-interimbasis de nieuwe voorzitter van PSV, was ’not amused’. „Deze uitlating is onbegrijpelijk en onacceptabel. Zoiets zeg je gewoon niet over een grote mijnheer als Jan Timmer. Dat geeft geen pas.” Toevalligerwijs speelt PSV zondag in het Abe Lenstra-stadion tegen SC Heerenveen. „Bij die gelegenheid zal ik Van der Velde erop aanspreken”, aldus Schuitema. De Friezen hadden bij PSV juist het verzoek ingediend om het duel wat later te laten beginnen vanwege de festiviteiten rondom het afscheid van Van der Velde. „Als je dit soort dingen zegt, moet je niet verwachten dat wij gaan meewerken aan een feestje. Voorlopig is de stand van zaken dat we gewoon om half drie beginnen”, aldus Schuitema.
Riemer van der Velde legde in Heerenveen uit hoe hij tot de veelbesproken uitlatingen was gekomen. ,,Ik werd door Excelsior’31 uitgenodigd om op een Voetbal Insite-achtige manier over voetbal te discussiëren. Om er geen saaie avond van te maken wordt er op dergelijke sponsorbijeenkomsten altijd een beetje gechargeerd. Daarom heb ik gevraagd of er geen journalisten waren en of het gesprek binnenskamers kon blijven. Met de club en de aanwezigen zijn daar afspraken over gemaakt. Helaas hebben sommige mensen zich daar niet aan gehouden.”
Inmiddels voerde Van der Velde overleg met Jorien van den Herik, die hij verweet met van alles behalve Feyenoord bezig te zijn. De kou tussen beide voorzitters is uit de lucht, maar Van der Velde wilde niet op de inhoud van het gesprek ingaan. ,,Er is al genoeg gezegd.”
ADO-preses Van Ringelenstein vindt dat Van der Velde met zijn uitlatingen, al dan niet gedaan in beslotenheid, vooral zichzelf te kijk heeft gezet. „Zijn eigen geloofwaardigheid heeft hij nog het meest geweld aangedaan met zijn uitlatingen aan het adres van capabele mensen.”
Ook Heerenveen-trainer Gertjan Verbeek reageerde na de plaatsing van zijn ploeg voor de groepsfase van de UEFA Cup op de uitlatingen van zijn voorzitter. ,,Dit is goed voor de club, voor de Europese ervaring van de spelers en voor mij. Misschien dat ik er in die vier wedstrijden in slaag een topcoach te worden”, grapte hij. Van der Velde had aangegeven Verbeek een goede trainer voor Heerenveen te vinden, maar nog geen toptrainer.
Blij met de punten ...
- Alaindebanaan
Met andere woorden: Van der Velde wilde wat populair scoren op een sponsoravondje bij een amateurclub, en is nu het lulletje omdat het toch altijd uitlekt........ :D
Tsja als je Johan Derksen wilt spelen moet je ook gewoon voor je uitspraken uitkomen, Riemer..... :aai:
Tsja als je Johan Derksen wilt spelen moet je ook gewoon voor je uitspraken uitkomen, Riemer..... :aai:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
Toch altijd weer leuk om te zien dat personen, met een borrel op en denkend dat toch niemand er notie van kan nemen, hun ware aard laten zien.Die Riemer van der Velde blijkt niks meer dan een luchtballon te zijn, die bij bv. Studio S. een ander gezicht laat zien dan dat ie eigenlijk heeft ...
Neppert :yes:
Neppert :yes:
Blij met de punten ...
- Alaindebanaan
Nee hij gaat met pensioen....Marillion schreef:Wat een ophef over een paar uitspraken zeg. Laat die man lekker zeuren, binnenkort gaat ie lekker weer scandinaviers scouten en zijn we er allemaal weer vanaf.
Dat psv dan zondag niet meer wil meewerken vind ik pas treurig. Neem jezelf toch niet zo serieus zeg.....
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.:
- Giacomo Puccini
Maar Derksen doet zijn uitspraken wel open en bloot voor de landelijke media en camera's, ook met de betrokkenen recht tegenover zich.Bertje schreef:Doet Derksen ook niet, hoor.Alaindebanaan schreef:Tsja als je Johan Derksen wilt spelen moet je ook gewoon voor je uitspraken uitkomen, Riemer..... :aai:
Vind ik toch wat anders dan mensen zwaar bekritiseren in een of ander achteraf zaaltje, vantevoren informerend of er niemand aanwezig is die de teksten naar buiten kan/zal brengen.
Iedereen mag van mij roepen wat hij wil, ook Riemer van der Velde, maar de stiekeme wijze waarop dit is geschied, verdient bitter weinig waardering.
Het waarheidsgehalte van het gedebiteerde speelt daarbij geen rol.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Helemaal kwalijk neem ik het Riemer toch niet. Ik heb eens de advocatuur vertegenwoordigd in een discussieforum met hotemetoten van rechtbanken en het OM. Daar wordt ook vantevoren gecheckt of er pers is of niet; je kunt dan namelijk makkelijker gechargeerde uitspraken doen als de sfeer dat toelaat; iedere aanwezige zal dat dan op waarde weten te schatten; wanneer het de volgende dag in de krant zou staan, zonder dat de lezer de sfeer kent of de context, is zoiets al snel uit zijn verband gerukt en loopt het uit de hand. Mooi recent voorbeeld: Donner met zijn sharia.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- Alaindebanaan
Dat bedoelde ik......Jim schreef:Maar Derksen doet zijn uitspraken wel open en bloot voor de landelijke media en camera's, ook met de betrokkenen recht tegenover zich.Bertje schreef:Doet Derksen ook niet, hoor.Alaindebanaan schreef:Tsja als je Johan Derksen wilt spelen moet je ook gewoon voor je uitspraken uitkomen, Riemer..... :aai:
Vind ik toch wat anders dan mensen zwaar bekritiseren in een of ander achteraf zaaltje, vantevoren informerend of er niemand aanwezig is die de teksten naar buiten kan/zal brengen.
Iedereen mag van mij roepen wat hij wil, ook Riemer van der Velde, maar de stiekeme wijze waarop dit is geschied, verdient bitter weinig waardering.
Het waarheidsgehalte van het gedebiteerde speelt daarbij geen rol.
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.: