PSV 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Harm

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Harm » do jul 30, 2009 11:15 am

‘PSV mag niet verder wegzakken’
Door MARTIJN VAN BEETEN
EINDHOVEN - Fred Rutten heeft bij zijn aanstelling als hoofdcoach van PSV één opdracht meegekregen. De club die na vier landstitels op een rij uit de top-3 kukelde, moet weer een prijzenpakker worden. Dat kan alleen met rust in de tent.
afbeelding vergroten Fred Rutten doceert op de training van PSV. FOTO PRO SHOTS
,,PSV heeft het afgelopen seizoen een ‘hanger’ gehad,’’ zegt Rutten. ,,We moeten zorgen dat die niet dieper gaat. Niet nog verder naar beneden, maar de zaak ombuigen. Dat is mijn opdracht. Daar gaan we dus hard aan werken. Het mag duidelijk zijn dat de vierde plek van vorig seizoen een signaal is. Maar we moeten niet gaan doemdenken.’’

Het tegenvallende vorige seizoen, onder Huub Stevens en later Dwight Lodeweges, telt niet voor Rutten. ,,Ik wil niet leven in het verleden, ik wil voorwaarts. Ik kan nu nog geen waarde-oordeel geven of dat vorige seizoen deel uitmaakt van een structurele ontwikkeling of dat het ging om een incident.’’

Er zou in de aanloop naar de eerste belangrijke wedstrijd van dit seizoen, vanavond tegen Cherno More Varna uit Bulgarije, ruimte kunnen zijn voor onrust. De laatste drie oefenduels (Sivasspor, KRC Genk en Team Cocu) konden door een reeks rode kaarten amper een goede test worden genoemd. Rutten duwt het weg, komt met de opmerking dat hij ,,niet in die gedachte zit.’’

Wie goed naar zijn trainingen kijkt, ziet een psycholoog in actie. ,,Als je in de frustratie zit, moet je op zoek naar kwaliteit,’’ hoor je dan. Bewust, is een woord dat vaak over de Herdgang galmt. En ritme.

Tijdens een trainingskamp in het Duitse Herzlake nam Rutten de tijd om zijn werkwijze toe te lichten. ,,Eerst moet het team de gedachte begrijpen die wij als technische staf voor ogen hebben. Ik wil ageren en niet achter de situatie aan lopen. PSV moet als voetbalbedrijf ook ontwikkelingen voor zijn en niet reageren als iets al is gebeurd. Voorlopig ligt mijn focus op het team. Een ander denkpatroon krijg je niet binnen vier tot zes weken.’’

Rutten wil dat zijn voetballers nadenken, bij alles wat ze doen. Elke pass moet een boodschap bevatten. ,,Wij willen dat de spelers hun vak bewust beleven, dat ze weten waarom ze iets doen. Op de training heel bewust afwerken en niet zomaar iets doen.’’

Hij sleutelt in een belangrijke fase. Het bereiken van de groepsfase van de Europa League is een must voor PSV. Er moeten twee voorronden voor worden overleefd. Dat PSV meteen aan de bak moet in de Europa League, zonder ritme te hebben opgedaan in de eredivisie, is niet optimaal. ,,Het is zoals het is. En daar moet je naar handelen. PSV wil graag in die poulefase komen, maar ik hoef daarom niet anders te handelen of voorzichtiger te zijn.’’

Rutten weet dat het straks dringen wordt in de kop van de eredivisie. ,,Een brede groep zal meedoen om de titel. Clubs uit de voormalige subtop doen investeringen die zelfs wij ons niet kunnen veroorloven. Dan doe je mee. Ik geloof niet dat je wat vorig seizoen met de competitie is gebeurd, een incident kunt noemen. De grotere clubs moeten begrotingstechnisch een stapje terug, de anderen komen juist omhoog.’’

PSV moet ageren, benadrukt Rutten. ,,Het is zaak om de huidige begroting minimaal te handhaven. Je kunt je onderscheiden als club door prijzen te pakken. PSV is een warme club, maar dat huiskamergevoel moet zijn gekoppeld aan een topsportklimaat. Het is echt niet zo dat wij morgen worden ingehaald door andere clubs, maar het is wel zaak om alert te zijn. En om bepaalde ontwikkelingen voor te zijn.’’

Voor doemscenario’s, PSV dat zijn status als topclub verliest bijvoorbeeld, moet je niet bij Rutten zijn. ,,We moeten het doemdenken uitbannen. In die staat kun je niet helder analyseren en dat is nodig om juist te handelen.’’

Rutten krijgt daarbij hulp van een door hem uitgekozen technische staf, met onder anderen Erik ten Hag en René Eijkelkamp. ,,Ik heb bij mijn aanstelling duidelijk gemaakt dat ik een kwalitatief hoogwaardige technische staf wilde. Ik ben nogal ongeduldig. Ik ben niet snel tevreden, tevredenheid leidt tot luiheid. Het is belangrijk dat anderen de rem erop zetten. Ik heb mensen om me heen met een uitgesproken mening. Zij durven die ook te etaleren. Die mening verschilt geregeld van de mijne, zij hebben andere denkpatronen. Dat is goed, het houdt de zaak in beweging.’’
www.ad.nl

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » do jul 30, 2009 11:22 am

'Spelersgroep is vertrouwen in Isaksson kwijt'
Geschreven op donderdag, 30 juli om 08:05

Andreas Isaksson lijkt het vertrouwen van enkele ploeggenoten bij PSV kwijt te zijn. De Zweedse doelman, vorig seizoen nog ongenaakbaar onder de lat bij de Brabanders, dreigt donderdagavond in de wedstrijd tegen Cherno More Varna te worden gepasseerd voor Cássio Ramos. Enkele spelers hebben onderling zelfs weddenschappen afgesloten over wie er vanavond onder de lat staat, zo bericht De Telegraaf.

Coach Fred Rutten zal enkele spelers expres buiten de boot laten vallen, zodat zij aantrekkelijk blijven voor andere clubs die Europees voetbal spelen. Isaksson leek lange tijd zeker te zijn van zijn plaats, maar nu wordt gesuggereerd dat de Zweed donderdag één van de spelers zal zijn die buiten de basiself blijft. De concurrentiestrijd tussen de ervaren Zweed en het jonge talent Ramos is onderwerp van gesprek in de kleedkamer en navraag binnen de groep leert dat Isaksson niet meer het volle vertrouwen geniet.

Rutten wilde niet aangeven of de status van Ramos, die eigenlijk verhuurd mocht worden, door zijn degelijke voorbereiding anders is geworden. "Cassio wilde ons overtuigen. Ik heb hem de afgelopen zes weken aan het werk gezien als keeper en leren kennen als persoon", luidt zijn nietszeggende antwoord op de vraag wie zijn voorkeur geniet. "Mijn beoordeling is objectief. Ik neem de vrijheid om iedere speler apart te bekijken en indien nodig een eerder oordeel te wijzigen."

De coach heeft het verzoek van Ramos om hem niet al op voorhand tijdelijk naar een andere club te laten verkassen, in ieder geval serieus genomen. In de negen oefenduels die PSV speelde, kreeg de Braziliaan 331 speelminuten. Bijna honderd minuten meer dan Isaksson, die in verband met interlands in juni wat later begon en vervolgens rustig werd opgetraind. "Ik heb een mooi beeld van Cassio kunnen krijgen", aldus Rutten, die Isaksson vorig seizoen vier keer live negentig minuten aan het werk zag.

www.voetbalzone.nl
Oei, dat is geen goed teken.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 30, 2009 11:37 am

Isaksson moet blijven! :1evil.gif: :headbang.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Harm

Bericht door Harm » do jul 30, 2009 2:23 pm

Justin schreef:
'Spelersgroep is vertrouwen in Isaksson kwijt'
Geschreven op donderdag, 30 juli om 08:05

Andreas Isaksson lijkt het vertrouwen van enkele ploeggenoten bij PSV kwijt te zijn. De Zweedse doelman, vorig seizoen nog ongenaakbaar onder de lat bij de Brabanders, dreigt donderdagavond in de wedstrijd tegen Cherno More Varna te worden gepasseerd voor Cássio Ramos. Enkele spelers hebben onderling zelfs weddenschappen afgesloten over wie er vanavond onder de lat staat, zo bericht De Telegraaf.

Coach Fred Rutten zal enkele spelers expres buiten de boot laten vallen, zodat zij aantrekkelijk blijven voor andere clubs die Europees voetbal spelen. Isaksson leek lange tijd zeker te zijn van zijn plaats, maar nu wordt gesuggereerd dat de Zweed donderdag één van de spelers zal zijn die buiten de basiself blijft. De concurrentiestrijd tussen de ervaren Zweed en het jonge talent Ramos is onderwerp van gesprek in de kleedkamer en navraag binnen de groep leert dat Isaksson niet meer het volle vertrouwen geniet.

Rutten wilde niet aangeven of de status van Ramos, die eigenlijk verhuurd mocht worden, door zijn degelijke voorbereiding anders is geworden. "Cassio wilde ons overtuigen. Ik heb hem de afgelopen zes weken aan het werk gezien als keeper en leren kennen als persoon", luidt zijn nietszeggende antwoord op de vraag wie zijn voorkeur geniet. "Mijn beoordeling is objectief. Ik neem de vrijheid om iedere speler apart te bekijken en indien nodig een eerder oordeel te wijzigen."

De coach heeft het verzoek van Ramos om hem niet al op voorhand tijdelijk naar een andere club te laten verkassen, in ieder geval serieus genomen. In de negen oefenduels die PSV speelde, kreeg de Braziliaan 331 speelminuten. Bijna honderd minuten meer dan Isaksson, die in verband met interlands in juni wat later begon en vervolgens rustig werd opgetraind. "Ik heb een mooi beeld van Cassio kunnen krijgen", aldus Rutten, die Isaksson vorig seizoen vier keer live negentig minuten aan het werk zag.

http://www.voetbalzone.nl
Oei, dat is geen goed teken.
Dit artikel had ik ook gezien, maar ik vind het nogal suggestief. Wat mij betreft flikkeren ze die Zweed gisteren buiten, maar er staat eigenlijk helemaal niks betrouwbaars in het artikel, alleen maar gespeculeer.

999

Bericht door 999 » do jul 30, 2009 2:30 pm

Enkele PSV’ers gokken op Cassio Ramos als eerste keeper

Twijfels over Isaksson

EINDHOVEN, donderdag

De vorig seizoen nog onaantastbare keeper Andreas Isaksson dreigt bij PSV van zijn voetstuk te vallen. Enkele spelers hebben onderling zelfs kleine weddenschappen afgesloten over wie er vanavond tegen het Bulgaarse Cherno More Varna, in de derde voorronde van de Europa League, onder de lat staat. De concurrentiestrijd tussen de ervaren Zweed en het jonge talent Cassio Ramos is onderwerp van gesprek in de kleedkamer en navraag binnen de groep leert dat Isaksson in elk geval niet meer het volle vertrouwen geniet.

Coach Fred Rutten voelt, ondanks dat er onduidelijkheid onder zijn manschappen heerst, geen enkele behoefte om eerder dan vandaag te vertellen wie de ongetwijfeld spaarzame doelpogingen van de Bulgaren moet pareren.

Ook wil hij niet zeggen of de status van Cassio, die eigenlijk verhuurd mocht worden, door zijn degelijke voorbereiding anders is geworden. „Cassio wilde ons overtuigen. Ik heb hem de afgelopen zes weken aan het werk gezien als keeper en leren kennen als persoon”, luidt zijn nietszeggende antwoord op de vraag wie zijn voorkeur geniet. „Mijn beoordeling is objectief. Ik neem de vrijheid om iedere speler apart te bekijken en indien nodig een eerder oordeel te wijzigen”, voegt hij nog meer mist toe aan de discussie.

Hoewel de selectieleden onderling volop speculeren over de strijd tussen Ramos en Isaksson, wil niemand zich officieel uitspreken over zijn voorkeur. Uit de geluiden mag opgemaakt worden dat Isaksson vorig seizoen geen onuitwisbare indruk heeft gemaakt. De international met de zo grijze uitstraling kende ontegenzeggelijk een aantal sterke wedstrijden, maar dook ook met regelmaat onder een voorzet door. Ramos, die de laatste maanden van de vorige jaargang op huurbasis bij Sparta speelde, heeft velen tijdens de voorbereiding geimponeerd. Zijn ploeggenoten roemen zijn reflexen en de progressie die hij heeft geboekt op het onderdeel ’meevoetballen’.

Rutten heeft het verzoek van Ramos om hem niet al op voorhand tijdelijk naar een andere club te laten verkassen, serieus genomen. In de negen oefenduels die PSV speelde, kreeg de Braziliaan 331 speelminuten. Bijna honderd minuten meer dan Isaksson, die in verband met interlands in juni wat later begon en vervolgens rustig werd opgetraind. „Ik heb een mooi beeld van Cassio kunnen krijgen”, aldus Rutten, die Isaksson in de slotfase van vorig seizoen vier keer live negentig minuten aan het werk zag.

Uit de laatste trainingen viel ook niet af te leiden welke spits Rutten vanavond opstelt. In de verscheidene oefenvormen – partijspel, positiespel en standaardsituaties – wisselde hij voortdurend met Danny Koevermans en Ola Toivonen. Aankoop Stanislav Manolev is vrijgegeven door de Bulgaarse bond en inzetbaar tegen zijn landgenoten. Zhou Haibin (rug), Funso Ojo (heup), Mike Zonneveld (rug), Reimond Manco (knie) en Francisco Rodriguez (lies) zijn door blessures niet beschikbaar.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 30, 2009 7:00 pm

Bij PSV zit het kapitaal zo onderhand op de bank. Pieters, Maza, Isaksson, Koef, Lazo: is al gauw een miljoen of 20.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 30, 2009 7:12 pm

Isaksson speelt vanavond gewoon. Ik neem aan dat hij dus voorlopig ook wel gewoon eerste keeper zal blijven.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 30, 2009 8:27 pm

Affelay tot dusver een roepende in de woestijn...

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jul 30, 2009 8:33 pm

Hij moet ook niet steeds proberen die woestijn lopend over te steken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 30, 2009 8:37 pm

Duke schreef:Hij moet ook niet steeds proberen die woestijn lopend over te steken.
Hij is de enige die met de bal aan de voet gevaar sticht. Wat opvalt is dat ze allemaal veel met de bal lopen. Het gaat veel te langzaam. Handelingssnelheid van veel PSV'ers ligt ronduit laag.

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 30, 2009 9:09 pm

In een woord: statisch. PSV heeft m.n. een probleem op het middenveld. Het duurt van achteruit allemaal zóó lang. Veel te weinig verrassing en beweging. En Amrabat en Toivonen bakten er ook weer niets van. Nu wat opportunisme in de vorm van Koef en Lazo, kans op succes lijkt me met hen erbij iets groter.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jul 30, 2009 9:18 pm

Het doet me denken aan de voorronde wedstrijden die Ajax de afgelopen jaren moest spelen. Toevalsvoetbal.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

generaal

Bericht door generaal » do jul 30, 2009 9:20 pm

Eindelijk komt Bakkal er in. Het blijft een gotspe dat die man geen basisplaats heeft.

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 30, 2009 9:21 pm

Duke schreef:Het doet me denken aan de voorronde wedstrijden die Ajax de afgelopen jaren moest spelen. Toevalsvoetbal.
Great minds think alike. :biggthumpup.gif:

Mijn Ajax flash-back: proberen combinatievoetbal te spelen terwijl je daar de spelers niet voor hebt.

Er schuift geen CV door, de backs schakelen zich niet in en Simons en met name die Ente halen op het middenveld het tempo eruit. De enigen die me kunnen bekoren zijn Affelay en die Hongaar.

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 30, 2009 9:22 pm

generaal schreef:Eindelijk komt Bakkal er in. Het blijft een gotspe dat die man geen basisplaats heeft.
Mee eens. PSV schreeuwt om een middenvelder met diepgang, variatie en verrassing in z'n spel. Tactisch zeer zwakke coaching van Rutten.

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 30, 2009 9:23 pm

Zou er trouwens een slechtere rechtsback in de HCE zijn dan Kromkamp? Een aanfluiting.

generaal

Bericht door generaal » do jul 30, 2009 9:25 pm

wimpey schreef:Zou er trouwens een slechtere rechtsback in de HCE zijn dan Kromkamp? Een aanfluiting.
En dan strijkt hij ook nog een jaarsalaris van 1,4 miljoen euro op.

generaal

Bericht door generaal » do jul 30, 2009 9:34 pm

In your face, Fredje.

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 30, 2009 9:35 pm

1-0, door de keeper.

Feest

Bericht door Feest » do jul 30, 2009 9:35 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 2:07 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » do jul 30, 2009 9:36 pm

Steef schreef:Was Marcellis, blinde...
Duh.

Ik denk dat hij op Fredje Rutten doelde, Steven.

Publiek gaat helemaal los na deze galavoorstelling. :excited.gif:

Wanneer PSV zo blijft ballen worden ze gewoon weer 4e. Eens kijken of Rutten die Ente er naast durft te zetten.
Laatst gewijzigd door wimpey op do jul 30, 2009 9:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

generaal

Bericht door generaal » do jul 30, 2009 9:37 pm

Steef schreef:Was Marcellis, blinde...(voor generaal dit)
En dus?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do jul 30, 2009 9:37 pm

pffft wat vinden we van dit PSV? vergelijkbaar met vorig seizoen? misschien zelfs wel minder! Die worden geen kampioen zo!

Feest

Bericht door Feest » do jul 30, 2009 9:39 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 2:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

generaal

Bericht door generaal » do jul 30, 2009 9:39 pm

WP_LeGeNd schreef:pffft wat vinden we van dit PSV? vergelijkbaar met vorig seizoen? misschien zelfs wel minder! Die worden geen kampioen zo!
Rutten is nog niet uitgekocht, een aantal spelers zal binnen afzienbare tijd vertrekken en het team nog op elkaar worden ingespeeld.

Plaats reactie