PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Rembrandt III

Bericht door Rembrandt III » wo sep 13, 2006 1:29 pm

Steef schreef: On vera.
on verra

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo sep 13, 2006 1:34 pm

Steef schreef:Hoezo, Neef?
"Fantastisch", "Ijzersterk" "Onmisbaar", zomaar wat gebruikte termen...

Feest

Bericht door Feest » wo sep 13, 2006 1:43 pm

Simons is goed hoor als controleur. Niet te weinig.

MVH

Bericht door MVH » wo sep 13, 2006 2:06 pm

Psv mist een "fantastische" rechtsback en een "ijzersterke" linksback en die zijn beide toch "onmisbaar".
:yes:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo sep 13, 2006 2:28 pm

Wel leuk dat de commentator die Mendez weer helemaal ging ophemelen. Die speelde vrij slecht, maar door wat schotjes en een steekballetje was hij opeens de dragende speler van PSV. Laat me niet lachen, zeg. 3x cruciaal balverlies die een beetje tegenstander zou afstraffen, maar dat hoort er waarschijnlijk bij.

Baseman

Bericht door Baseman » wo sep 13, 2006 2:29 pm

Duke schreef:Wat hier niet bij staat, maar wel in het AD, is dat Faber de verantwoordelijkheid voor het niet serieus nemen van Jong PSV vooral neerlegt bij Stan Valkcx en Rob Westerhof.
Wat er helemaal niet bijstaat is dat Faber misschien wel gewoon geen goede coach is...

Degenen op het PN die veel wedstrijden van Jong PSV zien zijn in ieder geval nooit te spreken geweest over de coach Faber, het is dan ook geen toeval dat er verder niets voor hem was binnen PSV.

Jammer, maar niet iedereen is een goede coach. Zo simpel kan het zijn.

Rembrandt III

Bericht door Rembrandt III » wo sep 13, 2006 2:31 pm

Baseman schreef:
Duke schreef:Wat hier niet bij staat, maar wel in het AD, is dat Faber de verantwoordelijkheid voor het niet serieus nemen van Jong PSV vooral neerlegt bij Stan Valkcx en Rob Westerhof.
Wat er helemaal niet bijstaat is dat Faber misschien wel gewoon geen goede coach is...

Degenen op het PN die veel wedstrijden van Jong PSV zien zijn in ieder geval nooit te spreken geweest over de coach Faber, het is dan ook geen toeval dat er verder niets voor hem was binnen PSV.

Jammer, maar niet iedereen is een goede coach. Zo simpel kan het zijn.
Is dat het belangrijkste dan? Hoe was de trainer Faber? Het lijkt me dat hij de meeste verdedigers toch wel iets wijzer kan maken over hoe ze moeten verdedigen. Ton Boot voor de groep zetten zou misschien betere resultaten geven, maar worden de spelers (en dus later PSV 1) daar ook beter van?

Feest

Bericht door Feest » wo sep 13, 2006 2:33 pm

Peter schreef:Wel leuk dat de commentator die Mendez weer helemaal ging ophemelen. Die speelde vrij slecht, maar door wat schotjes en een steekballetje was hij opeens de dragende speler van PSV. Laat me niet lachen, zeg. 3x cruciaal balverlies die een beetje tegenstander zou afstraffen, maar dat hoort er waarschijnlijk bij.
Cziommer-syndroom noem ik dat.

Slecht vond ik Mendez trouwens niet. Gewoon, zoals ik hem ken.

Cziommer, Hofs, Mendez. Mijn spelers zullen het nooit worden.

Ik ben heel benieuwd naar Mendez als Kluivert erbij is en Koeman Kone links houdt en Farfan rechts (als-ie dat al doet). Naast Cocu en Simons kan iedereen redelijk uitblinken en ik ben benieuwd of hem dat lukt.

peter

Bericht door peter » wo sep 13, 2006 2:36 pm

Het had slecht kunnen aflopen, laat ik het zo zeggen. Hij speelde wel vrij dwingend op het middenveld en deed alsof het om hem draaide.

Feest

Bericht door Feest » wo sep 13, 2006 2:39 pm

Dwingend spelen op een positie in het veld waar de tegenstander het toelaat is niet lastig. En dat balverlies zit er al jaren in.

Even de postings die ten tijden van het aantrekken op PSV Netwerk heb gedaan erbij pakken:

Gepost op 28 juli 2006 om 21:29:50.

--------------------------------------------------------------------------------
Rechter of centrale middenvelder. Overschat. Gaat wel veel en vaak diep, maar komt dan meestal niet verder dan een afzwaaier of een mislukte voorzet. Denkt dat-ie beter is, dan-ie eigenlijk is.

Luis Valencia is wel een klasbak.

Vak: -
Reg.: 7 juli 2004 Gepost op 28 juli 2006 om 22:24:39.

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
Olai schreef:

Hij heeft wel een vernietigend afstandschots lees ik hier en daar.

Ja, alleen gebruikt-ie het iets te vaak en vaak van iets te ver. 99% vliegt dan ook over en naast. Beetje jammer ook dat-ie ook uithaalt als anderen er beter voorstaan of als-ie het niet meer weet.

Wel goed gevoel voor de ruimte en altijd onderweg, helaas fysiek nogal flink licht.

Luis Antonio Valencia is een paar klassen beter.

Reg.: 7 juli 2004 Gepost op 28 juli 2006 om 22:47:37.

Hij zou als Park kunnen spelen. Altijd onderweg tussen de linies op zoek naar de ruimte en de goal. Maar oh, wat kan die gozer irritant zijn als-ie niet in de wedstrijd zit en toch maar blijft rossen op die goal.

Reg.: 7 juli 2004 Gepost op 30 juli 2006 om 13:09:00.

quote:
dergreuste schreef:

Hoe gaan we spelen aankomend jaar? 3-6-1 gezien alle middenvelders?

Heeft Flamengo ook succes mee behaald.

Mendez is een behoorlijke middenvelder met een goed rechterbeen en iemand die altijd in beweging is tussen de linies. Niettemin is-ie bij Ecuador en LDU Quito de man en hoeft-ie in de omschakeling niks te doen en heeft hij een vrije rol waarin de andere middenvelder het vuile werk voor 'm opknappen. Daarnaast is-ie vreselijk zelfzuchtig en haalt-ie veel te veel uit van belachelijke afstanden.

Soort Cziommer. De hele wereld heeft echt niet zitten slapen dat er een wereldspeler van 27 nog in Ecuador rondliep die volledig buiten zijn schuld al in Mexico is geflopt.

Geen extra klasse, geen restwaarde. Komt er bij mij niet in. Maar misschien pikt-ie het op en wordt het idd. een soort Park. Ik heb mijn twijfels.

Reg.: 7 juli 2004 Gepost op 31 juli 2006 om 12:48:54.

Ik vind het geen type Van Bommel en al helemaal niet bruikbaar als opvolger van Cocu. Veel verschillender dan Mendez en Cocu ga je ze niet vinden:

Cocu: Links, fysiek sterk, tactisch prima, omschakeling en positionering foutloos, sterk in de lucht, teamspeler

Mendez: Rechts, tussen de linies spelend, amper duelkracht, omschakeling matig, heeft controlerende spelers om zich heen nodig, goed gevoel voor ruimte en altijd vooruit spelend, maar wel met veel risico en veel buitenkant voet, egocentrisch.

Mendez doet mij vooral aan Cziommer denken.

Talentje

Reg.: 7 juli 2004 Gepost op 31 juli 2006 om 13:49:06.

quote:
Pietje Panna schreef:

(...)

Heb jij Mendez al meer als 5 wedstrijden zien spelen? Om ook daadwerkelijk een goed oordeel over hem te kunnen geven. Ik durf te wedden van niet..

Ik denk wel 50+ wedstrijden. Ten eerste is Reasco (links/rechtsback, nu naar SPFC) ergens vorig jaar aangeboden aan Feyenoord en heb ik hem toen bekeken en uiteraard ook de overbekende Mendez weer gezien.

Ten tweede heeft LDU vele Libertadores/Sudamericana duels gespeeld tegen clubs met jongens die op mijn scoutingslijst staan.

Mendez is geen slechte speler, maar ik vind 'm niet geschikt voor West-Europa. Daarnaast vind ik dat wat je uit Zuid Amerika haalt extra kwaliteit moet hebben dat je in Europa niet vindt, een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding moet hebben en daarnaast in 2 a 3 jaar voor een veelvoud doorverkocht dient te kunnen moeten worden.

Mendez heeft iig. 2 van de 3 criteria niet.

Reg.: 7 juli 2004 Gepost op 31 juli 2006 om 14:04:05.

Ik zie zelf liever wat completere middenvelders die ten eerste in dienst van de aanvallers en het elftal spelen, controleren en recupereren en daarnaast dan ook extra klasse hebben om zelf creatief/beslissend te zijn. Mendez zou in mijn ogen alleen hangend rechts eventueel kunnen spelen, maar voor posities links/rechts centraal op het middenveld vind ik hem voor Europese begrippen ongeschikt. Vergeet niet dat die zwakke punten zelfs in de fysiek toch niet bijster sterke Mexicaanse competitie al aan het licht kwamen. Ook op het WK werd hij ontlast door de wat onderschatte Segundo Castillo en Edwin Tenorio, terwijl ook L A Valencia (wel een speler die ik Van Bommel-achtig vind en die ook links op het middenveld uit de voeten kan (al vind ik 'm rechts beter) ) veel hielp in de omschakeling.

Ik denk trouwens dat Mendez een stuk minder dan 3 miljoen kost, maar ik zie ook niet in hoe je een speler van straks 29/30 voor een veelvoud van het aankoopbedrag door zou kunnen verkopen.

PSV zit in een selling market. Buy low, sell high. Mendez past niet in dat profiel.

Reg.: 7 juli 2004 Gepost op 31 juli 2006 om 14:15:47.

Ik durf Mendez geen waslap of prutser te noemen, dat gaat wat te ver. Maar zeker geen onmisbare schakel voor PSV of een wereldinvestering. De lat voor Niet EU-ers hoort nu eenmaal hoger te liggen dan voor Europeanen.

Daarnaast ken ik genoeg jongere, completere middenvelders die wel meerwaarde zouden hebben en perfecte investeringen zouden zijn.

Een aantal van die jongens kent De Visser trouwens ook, maar die legt-ie meteen neer bij Chelsea.

PSV mag het dus met de afdankertjes en het geen Chelsea-nivo grut doen, als het aan De Visser ligt.

quote:
Mr. Gallagher schreef:

(...)
Bedankt voor je interessante bijdrage. Een hele goede investering is hij inderdaad niet, maar als hij niet veel hoeft te kosten hoeft hij ook geen grote meerwaarde te hebben, al zou dat natuurlijk nog mooier zijn.

Een opvolger van Cocu is hij in jouw ogen dus niet. Denk je niet dat hij zijn verdedigende kwaliteiten weer zou kunnen aanboren (hij was ooit rechtsback) als een coach dat van hem vraagt? Zijn loopvermogen wordt immers alom geprezen, zou het niet zo kunnen zijn dat hij nu weliswaar in een luxepositie speelt bij zijn club, maar nog wel wat meer uit zichzelf zou kunnen halen? Zou het niet zelfs mogelijk kunnen zijn dat men hem weer als rechtsback wil gaan gebruiken?

Even :offtopic , Valencia zit toch al in Spanje? Lijkt me voor Nederland niet meer zo haalbaar.

Rechtsback heb ik ook nog even aan gedacht, maar lijkt mij niet ideaal. Z'n duelkracht is onder de maat en echt explosief is-ie ook niet. Nu kan je natuurlijk achterin doorsluiten met Salcido en je rechtsback defensief ontlasten, maar zelfs dan zou Mendez niet bovenaan mijn lijst staan.

Valencia leek mij onhaalbaar, ja.

Talentje

Reg.: 7 juli 2004 Gepost op 31 juli 2006 om 14:39:46.

Tuurlijk kan-ie naast Cocu en Simons uit de voeten. Wie niet? Denk alleen niet dat-ie zo goed is dat het hele elftal zich aan dient te passen aan de grillen van Edison Mendez.

Mja, ik leg de lat dan ook flink hoog.

Gepost op 31 juli 2006 om 16:08:24.

quote:
Folkert schreef:

Ik heb me net even geregistreerd om te kunnen reageren ja, want ik denk dat SteefNY persoonlijk niet echt gecharmeerd is van deze speler en daardoor te veel nadruk legt op zijn minpunten.

Klopt. Net zoals ik niet gecharmeerd ben van Cziommer. Genoeg mensen die dat wel een goede speler vinden. Mendez moet gewoon lekker in Z Amerika blijven, dat spelletje is perfect voor 'm.

Van mijn part gaat-ie net als Reasco in Brazilie ballen. Nog minder druk op de bal, meer ruimte op het middenveld. Perfect voor Edison.

quote:
lindsaywilson schreef:

(...)

dat zijn toch geen misselijke cijfers voor een middenvelder.......

Theo Janssen heeft ook betere cijfers dan Stijn Schaars.

3x raden van wie ik gecharmeerder ben.

Talentje

Reg.: 7 juli 2004 Gepost op 31 juli 2006 om 18:16:19.

Heb 'm nooit lui genoemd. Alleen in de omschakeling. Heb ook gezegd dat-ie hangend op rechts best uit de voeten zou kunnen, maar dat ik er geen v Bommel en al helemaal geen Cocu in zie. En daarnaast heb ik gezegd dat hij mijn eerste keus niet zo zijn, vanwege kwaliteit en vooral leeftijd en doorverkoopbaarheid.

Ja, lezen is lastig.

SteefNY
Talentje

Reg.: 7 juli 2004 Gepost op 4 augustus 2006 om 01:55:16.

1e keus LA Valencia is naar Wigan op huurbasis. PSV zal nu dus wel Mendez pakken

Nou, is dat nou bezijdens de waarheid? Vrij objectief, lijkt mij.
Laatst gewijzigd door Feest op wo sep 13, 2006 2:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

peter

Bericht door peter » wo sep 13, 2006 2:42 pm

Precies. Verder heb ik die Mendez nog nooit op de goal zien schieten. Op het WK had hij helemaal de 'schietende ziekte' en bij PSV begint dit ook al weer te komen.

Verder blijf ik die Koné maar weinig speciaals vinden, die nog steeds dezelfde mankementen blijft houden.

Jim

Bericht door Jim » wo sep 13, 2006 2:46 pm

Steef schreef:Naast Cocu en Simons kan iedereen redelijk uitblinken en ik ben benieuwd of hem dat lukt.
Je geeft zelf het antwoord al.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 13, 2006 3:10 pm

Dus De Visser brengt alleen tweede garnituur bij PSV aan? Leuke scout.... :nooo:
Het stinkt aan alle kanten!

Feest

Bericht door Feest » wo sep 13, 2006 3:12 pm

Ik weet heel zeker dat hij namen achterhoudt of achter heeft gehouden, ja.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo sep 13, 2006 3:14 pm

Waarom zou hij dat doen?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 13, 2006 3:14 pm

Zal wel moeten van 'meneer Roman'.... Anders mag hij niet meer langskomen op die boot. :aai: ;)

PSV heeft hier dus weinig aan.

Baseman

Bericht door Baseman » wo sep 13, 2006 4:17 pm

Rembrandt III schreef:Is dat het belangrijkste dan?
Nou ja, het lijkt me wel handig dat de coach van Jong PSV tactisch inzicht heeft, de juiste opstelling maakt en de juiste wissels toepast. Allemaal zaken waar Faber blijkbaar moeite mee had.

Een goed paard maakt nog geen goede ruiter was het toch ? :D

Als trainer voldeed hij ook niet, anders had PSV hem wel behouden. Of hij wilde niet als specifieke trainer gebruikt worden, dat kan ook.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 13, 2006 6:45 pm

Volgens NiNi (die jij hoog hebt zitten, dat weet ik) is Faber vertrokken omdat hij ruzie heeft gehad met Koeman. Zie OJK.

Baseman

Bericht door Baseman » wo sep 13, 2006 8:46 pm

Tsja, dit zegt Valckx erover:
PSV betreurt vertrek Ernst Faber
Door Frans van den Nieuwenh
EINDHOVEN – PSV vindt het ’jammer’ dat Ernest Faber besloten heeft terug te treden als coach van het tweede elftal. Manager technische zaken Stan Valckx zei woensdag dat het besluit om uit elkaar te gaan eenzijdig door Faber is genomen.
„In onze ogen is er absoluut geen sprake van een conflict. Verre van dat, zelfs. Wat ons betreft had Ernest niet weggehoeven, maar hij was zelf zeer stellig.”
Faber legde deze week zijn functie neer uit onvrede over de gang van zaken rond Jong PSV dat na drie wedstrijden met nul punten onderaan de ranglijst bungelt. Volgens Faber is de club afspraken over het op sterkte houden van het team niet nagekomen. Valckx bestrijdt die lezing: „In maart, april heeft Ernest aangegeven, dat hij graag met een volledige groep wil werken. Wij hebben getracht daar zoveel mogelijk aan tegemoet te komen. Jong PSV bestaat uit dertien, veertien spelers. Die groep wordt wekelijks aangevuld met jongens die buiten de boot vallen bij het eerste team en talenten uit de A-jeugd. Als coach van het tweede weet je dat er zo gewerkt wordt, dat is bij elke club hetzelfde. Daar moet een trainer flexibel mee om kunnen gaan.”
Valckx vermoedt dat Faber ’misschien wat ongeduldig’ is. „Als jonge, onervaren trainer is het niet zo gemakkelijk om met zo’n situatie om te gaan. Je werkt vaak met verschillende opstellingen. Dat neemt niet weg dat wij het jammer vinden dat Ernest geen toekomst meer ziet bij de club en verzocht heeft zijn contract te laten ontbinden.” Faber is vervangen door Anton Janssen, die maandag in de wedstrijd Jong PSV-Jong VVV voor het eerst op de bank zit.

Bron: ED
Volgens NiNi was Faber boos dat Koeman geen spelers af wilde staan...maar bij mijn weten moeten spelers opgeleid worden en niet meelopen met spelers uit het eerste. Niet voor niets stromen spelers uit de A en zelfs de B sneller door naar jong PSV.

PS: NiNi meldde het vertek van Faber 4 of 5 dagen voor zijn officiele vertrek, tussendoor was Faber ook gewoon nog coach van een wedstrijd van jong PSV. Ik heb NiNi niet voor niets zo hoog zitten.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 13, 2006 9:21 pm

Ach, je weet hoe het gaat. Als een club afscheid neemt van een ex-speler die als trainer niet zo bevalt, klaagt zo iemand 'dat er zoveel jaar clubverleden de deur uitloopt'. Vind ik altijd een slecht argument, want blijkbaar gaat er geen (aanstaande) toptrainer aan iemand verloren... ;)

Maar Koeman is natuurlijk niet het type dat meedenkt. Hij zegt het zelf, hij is een prestatietrainer, geen opbouwtrainer.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo sep 13, 2006 9:37 pm

Ah. Een soort Kovac dus? :D
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 13, 2006 9:49 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ah. Een soort Kovac dus? :D
Dat zou hij wel willen. ;)

J.C.

Bericht door J.C. » vr sep 15, 2006 9:04 am

Blessure velt Phillip Cocu

Vrijdag 15 september 2006 - EINDHOVEN – Phillip Cocu is uitgeschakeld door een spierblessure in het bovenbeen. De aanvoerder van PSV had al enige dagen last van de spier.

In het Anna Ziekenhuis in Geldrop is een mri-scan gemaakt en die wees uit dat de quadriceps, de voorste bovenbeenspier, gescheurd is. Het herstel zal minstens twee tot drie weken vergen. Cocu mist dus zeker de volgende Champions League-wedstrijd, op 27 september uit tegen Bordeaux.
Bron: BN/De Stem

joey
Erelid

Bericht door joey » vr sep 15, 2006 10:01 am

Oei, een tegenvaller voor PSV. :yes:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr sep 15, 2006 10:03 am

Ik heb liever dat dit soort problemen zich voordoen vanaf het moment dat ze de punten voor Nederland al binnen hebben.

Gesloten