PSV
Klopt. Maar die mannen zijn wel in staat om ook als het niet loopt desondanks een club te bedwingen die de potentie bezit om de CL te winnen.Maartoe schreef: Al met al een saaie wedstrijd waar Liverpool echt voor een gelijkspel kwam en de mannen van :koe: niet beter konden.
Qua pure professionaliteit kan Ajax nog veel van PSV leren.
Meen je dat nou? Ik vond het een onthutsend slechte wedstrijd. Zonder dollen wel een van de slechtste CL-wedstrijden die ik ooit heb gezien, denk ik. Kijkend naar het resultaat uit de andere wedstrijd zou dit wel eens groep kunnen worden die vergelijkbaar is met de Man U-Benfica-Villarreal-Lille-groep van vorig seizoen.Raymon schreef:Verder wel een aardige partij. Al missen bij teams klasse.
PSV miste duidelijk een aanspeelpunt voorin. Farfan en Koné zaten niet lekker in de wedstrijd, al ging er van Koné tenminste nog wat dreiging uit en had hij twee goede kansen.
Liverpool miste weer wat voor aansluiting dan ook vanuit het middenveld. Sowies mazzelde PSV dat Benitez met de belachelijke beslissing kwam om Gerrard, Xabi Alonso, Luis Garcia en Crouch op de bank te laten. Zenden en Warnock waren in de rust allebei rijp voor een wissel.
Bij PSV stonden Kromkamp en Reiziger te schutteren. Wat liepen die jongens te dromen.
Ik vond Mendez zeker niet onverdienstelijk spelen. Hij was aardig sterk aan de bal, maakte voor zijn doen behoorlijk wat meters en probeerde het spel te verdelen. Ik denk wel dat de andere middenvelders vanwege zijn wat vrijere rol minder goed functioneerden. Nu heeft het PSV niet echt pijn gedaan omdat PSV nog 4-4-2 speelde, maar ik denk dat het een stuk moeilijker zou worden voor Cocu en Simons met Mendez alleen op het middenveld.
@ Steef: Salcido deed het niet verkeerd als centrale verdediger, hè? ;)
Ik cvond Mendez wat goede acties en momenten afwisselen met ontzettend slordig balverlies op normaalgesproken fatale plekken. Dat-ie aardig kan schieten wisten we al een tijdje (geen bal op doel trouwens, dat ook weer niet), maar welke journalist na Willem II - PSV wist te verkondigen dat-ie tweebenig is, moet echt een andere speler hebben bekeken. Stijver dan stijf rechts. Vaak ook spelvertragend en postbodevoetbal.
Voor de rest vond ik het zeker geen saaie wedstrijd, met vooral in de eerste helft een tactisch sterke wedstrijd. Liverpool liet Alex en Salcido vrij in de opbouw en zette pas druk als de backs van PSV (Reiziger was vandaag weer weegaloos. :nooo: ) om zo de fout te forceren in de inspeelpass.
Zenden en Sissoko bleven in hun zones en dekten de ruimte tussen de defensie en het middenveld af. Juist een zone waar PSV Liverpool pijn dacht te kunnen doen. De uberzwakke Pennant (voetbalintellect 0) en de ook matige Fabio Aurelio (het is geen back, het is geen half, het is een Braziliaanse 6) kantelden keurig door.
Vooral Mendez viel mij juist tegen in de eerste helft omdat zich een vrij Zuid Amerikaans middenveld spel ontsponde waarin men juist achter de Zenden en Sissoko moest spelen en niet zonder enige druk ervoor zoals Mendez en Afellay steeds maar weer deden.
In de tweede helft verbaasde Benitez vriend en vijand door breker Sissoko te wisselen voor passer, maar defensief kwetsbare Xabi Alonso. Pas toen wam er meer ruimte aangezien het duo Alonso - Zenden nooit dezelfde compactheid toonde als ervoor.
Benitez leek zijn fout in te zien en bracht Gerrard voor Bellamy om 4-5-1 te gaan spelen en Simons (geweldig!) weg te krijgen van het controleren van het middenveld, waardoor ook Mendez en de zwakke Afellay niet meer zo makkelijk in de ruimte in de rug van Alonso konden komen.
Hierna werd het eigenlijk weer een patstelling en was 0-0 wel de terechte uitslag.
Paar spelers een goede wedstrijd zien spelen (de backs van Liverpool, vooral de linksback Warnock, Agger ook erg sterk. Bij PSV Simons vooral, gevolgd door Salcido en Alex) en een paar 6-jes waardonder Kuyt en Mendez.
Ik heb me niet verveeld hoor. Verre van zelfs.
Voor de rest vond ik het zeker geen saaie wedstrijd, met vooral in de eerste helft een tactisch sterke wedstrijd. Liverpool liet Alex en Salcido vrij in de opbouw en zette pas druk als de backs van PSV (Reiziger was vandaag weer weegaloos. :nooo: ) om zo de fout te forceren in de inspeelpass.
Zenden en Sissoko bleven in hun zones en dekten de ruimte tussen de defensie en het middenveld af. Juist een zone waar PSV Liverpool pijn dacht te kunnen doen. De uberzwakke Pennant (voetbalintellect 0) en de ook matige Fabio Aurelio (het is geen back, het is geen half, het is een Braziliaanse 6) kantelden keurig door.
Vooral Mendez viel mij juist tegen in de eerste helft omdat zich een vrij Zuid Amerikaans middenveld spel ontsponde waarin men juist achter de Zenden en Sissoko moest spelen en niet zonder enige druk ervoor zoals Mendez en Afellay steeds maar weer deden.
In de tweede helft verbaasde Benitez vriend en vijand door breker Sissoko te wisselen voor passer, maar defensief kwetsbare Xabi Alonso. Pas toen wam er meer ruimte aangezien het duo Alonso - Zenden nooit dezelfde compactheid toonde als ervoor.
Benitez leek zijn fout in te zien en bracht Gerrard voor Bellamy om 4-5-1 te gaan spelen en Simons (geweldig!) weg te krijgen van het controleren van het middenveld, waardoor ook Mendez en de zwakke Afellay niet meer zo makkelijk in de ruimte in de rug van Alonso konden komen.
Hierna werd het eigenlijk weer een patstelling en was 0-0 wel de terechte uitslag.
Paar spelers een goede wedstrijd zien spelen (de backs van Liverpool, vooral de linksback Warnock, Agger ook erg sterk. Bij PSV Simons vooral, gevolgd door Salcido en Alex) en een paar 6-jes waardonder Kuyt en Mendez.
Ik heb me niet verveeld hoor. Verre van zelfs.
Ik zei toch dat Salcido het wel zou kunnen in het centrum. Al is 1 wedstrijd natuurlijk niet meteen maatgevend.
Ik vond naast Mendez wel meer spelers erg slordig, waardoor het geen aantrekkelijke wedstrijd was. Tactisch was het dan misschien sterk, maar voetbaltechnisch gezien en qua samenspel zeker niet. Sowieso waren beide ploegen over het algemeen veel te voorzichtig om er echt iets van te maken.
Als ik niet beter zou weten had ik gedacht dat het een wedstrijd was waarin beide ploegen bij een gelijkspel door zouden gaan. ;)
Ik vond naast Mendez wel meer spelers erg slordig, waardoor het geen aantrekkelijke wedstrijd was. Tactisch was het dan misschien sterk, maar voetbaltechnisch gezien en qua samenspel zeker niet. Sowieso waren beide ploegen over het algemeen veel te voorzichtig om er echt iets van te maken.
Als ik niet beter zou weten had ik gedacht dat het een wedstrijd was waarin beide ploegen bij een gelijkspel door zouden gaan. ;)
En Thomas, Salcido speelde centraal....als mandekker. Meestal zal men echter in Nederland ploegen tegen komen die met buitenspelers aantreden en dan zijn juist de backs mensen die een man moeten dekken en heb je centraal een voorstopper/libero of een voorstopper/allrounder en dan denk ik dat Salcido niet de meest geschikte optie is.
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Het was duidelijk dat Liverpool in eerste instantie niet kwam om te winnen met die B opstelling, lijkt mij een compliment voor psv. Toen in de tweede helft duidelijk werd dat psv toch niet ging scoren kwamen opeens wel de basisspelers in actie en die maakten bijna het verschil. Dat ga je uit gewoon verliezen, dat is iig duidelijk.
De eerste helft was niet echt spannend, het was inderdaad een tactisch steekspel. De tweede helft gebeurde er meer, maar een gelijkspel gaf de verhoudingen goed weer.
Geen slecht begin voor PSV !
Liverpool maakte gisteren niet heel veel indruk, maar het blijft een topploeg en de winnaar van de vorige CL. Nu de overige thuiswedstrijden winnen en uit een keer en de volgende ronde is binnen.
Heb je me niet zien staan ? Ik was degene met dat immense Kluivert in Oranje spandoek :bis:
Geen slecht begin voor PSV !
Liverpool maakte gisteren niet heel veel indruk, maar het blijft een topploeg en de winnaar van de vorige CL. Nu de overige thuiswedstrijden winnen en uit een keer en de volgende ronde is binnen.
:DMaartoe schreef:Zat Baseman echt in het stadion? ;)Jöhnk schreef:Er klonk zelfs een applaus toen Kluivert ging warmlopen.
Heb je me niet zien staan ? Ik was degene met dat immense Kluivert in Oranje spandoek :bis:
-
- AT Toto winner 15/16
Dat heeft er mee te maken dat je wel constant loopt te zeiken op Psv en met name ook op Koeman terwijl AJAX in europa er veel minder van bakt dan Psv. Liverpool is van een veel beter niveau dan Kopenhagen, een gelijkspel is gewoon een goed resultaat.joey schreef:Liverpool zonder Gerrard wint zeker de CL niet.
Natuurlijk wint Kopenhagen de CL niet, maar wat heeft dat ermee te maken?
- Giacomo Puccini
Steef, snap jij als Zuid-Amerika expert dat de clubs uit de Serie A, Primera Division en Premier League Salcido hebben laten lopen waardoor een Nederlandse club hem kon halen? Ik bedoel, zelfs ík kon zien dat Salcido één van de uitblinkende verdedigers op het WK was, en het was niet voor het eerst dat hij in het Mexicaanse team stond dus de hele wereld heeft hem al vaak genoeg aan het werk kunnen zien. Waarom gaat zo iemand naar PSV? Ik snap daar niets van.Steef schreef:Paar spelers een goede wedstrijd zien spelen (de backs van Liverpool, vooral de linksback Warnock, Agger ook erg sterk. Bij PSV Simons vooral, gevolgd door Salcido en Alex) en een paar 6-jes waardonder Kuyt en Mendez.
Ik vond het trouwens ook absoluut geen saaie wedstrijd, eigenlijk zelfs erg leuk. Voetbal op hoog niveau waarin de kansen op één hand te tellen waren maar aan een kans gaan dan ook meestal één of meerdere fouten vooraf, en zoveel fouten werden er niet gemaakt.
Ajax!
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ik vond Salcido goede momenten met hele slechte momenten afwisselen. Nog absoluut geen topper maar misschien komt dat nog. Hij moet misschien z'n draai nog een beetje vinden. En met 2 van zulke backs zou ik ook zenuwachtig worden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Precies.Maartoe schreef:Dus in elk topic moet constant de parallel met Ajax getrokken worden? Je mag hier dus niets meer over PSV en haar tegenstanders zeggen zonder dat te vergelijken met Ajax en haar tegenstanders?
PSV wil naar de volgende ronde, toch? Dan moeten de thuiswedstrijden gewonnen worden, zeker als de tegenstander de belangrijkste spelers spaart. Ik denk dat PSV het nu heel moeilijk gaat krijgen, want uit zie ik ze niet veel punten pakken.
Even terug komen op Ernest Faber:
volClubman Ernest Faber teleurgesteld in PSV
EINDHOVEN, 13 september 2006 12:39 - Vorige week diende trainer Ernest Faber van Jong PSV zijn ontslag in. De clubman pur sang was maar liefst 23 jaar actief bij zijn PSV. In het AD laat de oud-verdediger van de Eindhovenaren weten zwaar teleurgesteld te zijn in het jeugdbeleid van de landskampioen.
"PSV neemt het belofteteam niet serieus. Vorig seizoen heb ik aangegeven dat er spelers bij moesten komen. De selectie van Jong PSV was te klein en steeds was er de onzekerheid over beschikbaarheid van spelers uit het eerste. Zo kon ik geen talenten klaarstomen. Telkens stelde de club mij nieuwe spelers in het vooruitzicht. Ik dacht dat men Jong PSV eindelijk serieus ging nemen. Maar die afspraak is men niet nagekomen. Ik voel me een echte PSV'er, maar op deze manier wilde ik niet doorgaan. Scout Willy van der Kuylen was de enige die het probleem ook zag", verklaart Faber zijn frustraties.
Wat hem nog het meest pijn deed was dat er na 23 jaar geen andere functie beschikbaar was binnen PSV. "Ik heb PSV de gelegenheid gegeven een opvolger te vinden. Zelf was ik bereid om een ander jeugdelftal te trainen, maar volgens de technische leiding was er niks beschikbaar. De club moet er wél voor waken dat het echte clubmensen bij zich houdt en haalt. Er moeten mensen komen die allemaal dezelfde gedachten hebben en het beste voor hebben met PSV. Dan komt het goed."
Inmiddels heeft PSV in Anton Janssen een vervanger voor Ernest Faber gevonden als trainer van Jong PSV. En ja, Janssen is een oud-PSV'er.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik ben minder onder de indruk van Psv dan in voorgaande jaren. Het team van Koeman speelde niet compact en viel bij balverlies in twee stukken uiteen (waar kennen we dat van?). Cocu werd node gemist
Ook ontbrak het Psv aan een aanspeelpunt. De ongevaarlijke opportunist Kone leed onnoemelijk veel balverlies.
Kluivert en Cocu zullen iets extra's moeten brengen, want op deze voet haalt Psv de tweede ronde niet.
Ook ontbrak het Psv aan een aanspeelpunt. De ongevaarlijke opportunist Kone leed onnoemelijk veel balverlies.
Kluivert en Cocu zullen iets extra's moeten brengen, want op deze voet haalt Psv de tweede ronde niet.
- Giacomo Puccini
Waarom kan PSV geen punten pakken in de uitwedstrijden? Ik kan me nog herinneren dat Ajax onder Koeman met 3 punten uit Lyon terugkwam dus waarom pakt PSV ze ook niet alle 6 tegen Bordeaux? PSV hoeft in deze poule geen wedstrijden te verliezen, ook niet uit. Met Kluivert en Cocu erbij heeft PSV bovendien veel meer scorend vermogen dan gisteren.joey schreef:Precies.Maartoe schreef:Dus in elk topic moet constant de parallel met Ajax getrokken worden? Je mag hier dus niets meer over PSV en haar tegenstanders zeggen zonder dat te vergelijken met Ajax en haar tegenstanders?
PSV wil naar de volgende ronde, toch? Dan moeten de thuiswedstrijden gewonnen worden, zeker als de tegenstander de belangrijkste spelers spaart. Ik denk dat PSV het nu heel moeilijk gaat krijgen, want uit zie ik ze niet veel punten pakken.
Ajax!
Klein, behoorlijk vaak slordig in de inspeelpass, in de zone niet sterk, weinig fysieke kracht.Giacomo Puccini schreef: Steef, snap jij als Zuid-Amerika expert dat de clubs uit de Serie A, Primera Division en Premier League Salcido hebben laten lopen waardoor een Nederlandse club hem kon halen? Ik bedoel, zelfs ík kon zien dat Salcido één van de uitblinkende verdedigers op het WK was, en het was niet voor het eerst dat hij in het Mexicaanse team stond dus de hele wereld heeft hem al vaak genoeg aan het werk kunnen zien. Waarom gaat zo iemand naar PSV? Ik snap daar niets van.
.
Zomaar wat redenen die mee zouden kunnen spelen. Ik vind het trouwens wel een aardige mandekker hoor. Geen supernivo, maar bruikbaar.
Mja, in Nederland worden jongens als Salcido en Mendez nu al gehypet als superspelers. Dat valt allemaal best wel mee/tegen. Bruikbaar voor speciale assignments, maar de top of subtop heeft niet zitten slapen hoor.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe PSV eruit gaat zien mocht Kluivert een basisplaats veroveren. Cocu - Simons - Mendes erachter? Kan werken voor Mendez, maar of het elftal daar ook sec beter van wordt weet ik niet. Clcu wordt dan weer controlerender en dat kan goed zijn op zijn leeftijd. Maar voor Simons wordt het zwaar. Cocu - Simons - Afellay? Cocu - Simons - Aisatti? Of Mendez hangend op de plek waar nu Kone of Farfan staat en Kone laten vallen?
On vera.
Laatst gewijzigd door Feest op wo sep 13, 2006 1:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Alaindebanaan
- Giacomo Puccini
Gewoon Salcido met Alex in het centrum, en Ball of Reiziger op links. Een ijzersterk verdedigingscentrum en middenveld lijkt me met name in topwedstrijden belangrijker dan een linksback zonder al te veel aanvallende toegevoegde waarde. Simons is als middenvelder fantastisch en onmisbaar, daar laten staan dus.
Ajax!