Financieel ja. En die doelstelling hebben we al bijna bereikt.Jöhnk schreef:
Jazeker wel. Want PSV is een topclub, en die willen jullie voorbij.
FC Twente 2009-2010
Re: FC Twente 2009-2010
Ajax heeft ook gesneden in de jeugdopleiding. Daarnaast bewijst de Ajaxjeugd (Vertonghen, vd Wiel, Alderweireld, de Jong, Emanuelson, Anita, Stekelenburg) nu al de meeste Eredivisieclubs de baas te zijn. Ook Twente verloor in de ArenA.Epi Drost schreef:Het besef dat er gekort moet worden is er maar ik heb niet het idee dat er een plan is voor de lange termijn. Inzetten op de jeugd is leuk en aardig maar niet als die jeugd niet tegen de scoutingkwaliteiten van andere clubs op kan.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Dus ook sportief. Zou gek zijn anders.
Hoe kom je erbij dat je PSV voorbij gaat?
En over welke scoutingskwaliteiten heb je het?
Van PSV? Toivonen, Amrabat, Maza, Pieters
Van Feyenoord? Hier hoef ik geen namen te noemen
Van Twente? Tiendalli, Kuipers, Parker, Osei en David Beckham?
IK GELOOF!!!!!!
-
Precies.. gewoon blijven downplayen. Op die manier blijft Twente de eeuwige underdog. Het nieuwe PSV zullen we maar zeggen.Epi Drost schreef:Heb ik dat gezegd dan? We streven dat ook helemaal niet na. We willen in de top van de eredivisie meedoen, maar dat is iets heel anders dan de status van een Ajax of Feyenoord nastreven. En ik denk echt dat die ''we zijn een topclub' gedachte Ajax alleen maar tegenhoudt in zijn ontwikkeling.Rishi schreef: Twente is dan ook geen topclub slimmerik.
Whitey on the moon.
En Ajax verloor in de Grolsch Veste en werd geen kampioen dus wat is je punt nou eigenlijk?Bertje schreef:
Ajax heeft ook gesneden in de jeugdopleiding. Daarnaast bewijst de Ajaxjeugd (Vertonghen, vd Wiel, Alderweireld, de Jong, Emanuelson, Anita, Stekelenburg) nu al de meeste Eredivisieclubs de baas te zijn. Ook Twente verloor in de ArenA.
PSV schroeft de begroting omlaag naar onder de 50 miljoen en Twente zit al op 42 miljoen. Dus we komen financieel al heel dichtbij.Rishi schreef:Hoe kom je erbij dat je PSV voorbij gaat?
Als je vindt dat Twente geen scoutingskwaliteiten heeft en geen eigen jeugd dan ben ik wel erg benieuwd naar hoe je het succes van Twente verklaard.
Dat is onzin. Het is gewoon een feit dat Ajax en Feyenoord de grootste clubs van Nederland zijn qua geschiedenis en supportersgroep en ook aandacht van de media. Dan kun je wel gaan roepen dat je die status ook wilt maar dat is een illusie. Wij gaan gewoon lekker door op de ingeslagen weg. Wat de rest van Nederland doet of ervan vindt moet het zelf maar weten.GangstaRiB schreef:
Precies.. gewoon blijven downplayen. Op die manier blijft Twente de eeuwige underdog. Het nieuwe PSV zullen we maar zeggen.
Mijn punt is dat de Ajaxjeugd al heel aardig mee kan in de top van de Eredivisie. Dat staat er ook gewoon. Is je ontgaan?Epi Drost schreef:En Ajax verloor in de Grolsch Veste en werd geen kampioen dus wat is je punt nou eigenlijk?
En dat Ajax geen kampioen werd heeft er logischerwijs ook mee te maken dat Ajax een minder stabiel fundament had dan Twente. Jol is dit seizoen begonnen. McClaren was al een tijdje bezig. Het verschil was maar één punt, hè.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Niemand zegt dat Twente Ajax of Feyenoord achterna wil, maar ze willen wel degelijk een topclub worden. Dat heeft Van Halst zelf impliciet gezegd.Epi Drost schreef:Dat is onzin. Het is gewoon een feit dat Ajax en Feyenoord de grootste clubs van Nederland zijn qua geschiedenis en supportersgroep en ook aandacht van de media. Dan kun je wel gaan roepen dat je die status ook wilt maar dat is een illusie. Wij gaan gewoon lekker door op de ingeslagen weg. Wat de rest van Nederland doet of ervan vindt moet het zelf maar weten.GangstaRiB schreef:
Precies.. gewoon blijven downplayen. Op die manier blijft Twente de eeuwige underdog. Het nieuwe PSV zullen we maar zeggen.
Vind ik ook wel mooi, het uitspreken van ambities. Dat hoort er ook een beetje bij als je echt iets wil.
Twente doet niet aan eigen jeugd, maar aan jeugdscouting.Epi Drost schreef:
PSV schroeft de begroting omlaag naar onder de 50 miljoen en Twente zit al op 42 miljoen. Dus we komen financieel al heel dichtbij.
Als je vindt dat Twente geen scoutingskwaliteiten heeft en geen eigen jeugd dan ben ik wel erg benieuwd naar hoe je het succes van Twente verklaard.
Inderdaad. Welke eigen jeugd is nou doorgebroken bij Twente?
Brama?
Brama?
IK GELOOF!!!!!!
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
las net op voetbalzone.nl dat chelsea zeer te spreken is over de samenwerking en dat Twente dichtbij zit bij het huren van Bruma. Daarnaast wordt er ook gesproken over het verlengen van de aanwezige huurlingen van chelsea bij twente.
Al met al veel huurlingen maar verder...
Trouwens die Bruma zou ik graag in het Ajax shirt zien.
Al met al veel huurlingen maar verder...
Trouwens die Bruma zou ik graag in het Ajax shirt zien.
Weer op zoek naar een Interim coach..
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik vergelijk Twente niet met Groningen en Heerenveen, want ik refereer naar jouw post "Ook bij Twente zitten de scouts van de buitenlandse clubs. Net zoals bij Heerenveen, Groningen enz. Waarom zouden provincieclubs nog spelers aan Ajax verkopen als ze ze ook voor hetzelfde of meer geld aan het buitenland kwijt kunnen?"Epi Drost schreef:Stoch, Rajko, Osei en nu dus Bruma. Zou Ajax of PSV Bruma niet willen hebben denk je? Wat kan ons die Lemic nou wat schelen zolang hij dat soort spelers binnenhaalt. Of dat het op huurbasis is. We kunnen dit soort kaliber spelers nooit kopen, wel huren.Peter schreef: Al jaren? Wie dan allemaal? Dit jaar huurt men Stoch, Rajkovic en Osei, maar wie waren het dan in die voorgaande jaren? Trouwens, die drie komen gewoon via Lemic de poort binnenwandelen, daar hij bij PSV uitgekotst werd.
Als Ajax de juiste prijs biedt, dan is iedere speler van Twente haalbaar. Feit is alleen dat we nu even wat minder bij kas zitten, maar bij een eventuele verkoop van Suarez, vdWiel en Stekelenburg kan dat ook zo maar weer anders zijn. Van mij mag je best geloven dat de meest getalenteerde speler niet vanzelfsprekend voor Ajax kiest, hoor. Ik weet alleen dat als je de contracten van Twente en Ajax op de post krijgt toegestuurd je je conclusies al trekt. Feit is alleen dat Ajax geen interesse heeft getoond in Kuiper, Tiendalli, L. de Jong of Wisgerhof, waardoor ze nu bij Twente spelen.
Groningen deed ook altijd zo stoer dat ze niet aan Ajax hoeven te verkopen, maar als Ajax vervolgens de juiste prijs neerlegt is het binnen no-time beklonken. Vergeet niet dat Ajax vaak gigantisch veel geld neertikt voor spelers uit de eigen competitie, hoor. Zal nu, gezien de markt, anders zijn, maar er is natuurlijk geen hond die 4.5 miljoen voor Silva neerlegt of 16.25 miljoen voor Sulejmani. Net zo goed dat er geen buitenlandse club zal zijn die voor Ruiz 20 miljoen neerlegt.
Ik begrijp je tweede punt niet helemaal. Je hebt het over Ajax dat iedereen kan krijgen als het de juiste prijs neerlegt. Was 16 miljoen de juiste prijs voor Sulejmani? 4.5 miljoen voor Silva? Is dat nou echt je punt? Spreekt dit in het voordeel van Ajax naar jouw mening?
Dat een speler voor Ajax financieel haalbaar is wil niet zeggen dat die speler ook naar Ajax toekomt. Wat er nu anders is dan twee jaar geleden is dat buitenlandse clubs ook bij Twente op de tribune gaan zitten scouten. Dat is dan ook de reden dat Twente niet aan Ajax hoeft te verkopen. Twente met Groningen of Heerenveen vergelijken is raar. Twente heeft volgend seizoen een budget van 42 miljoen en speelt CL.
Is dat echt mijn punt? Ja, dat is mijn punt. Ajax bewijst met de aankoop van de Zeeuw gewoon weer dat ze jongens van de subtoppers aan zich kunnen binden. Elia wilde ook gewoon wel naar Ajax, maar daar kwam Ajax niet over de brug. Leuk dat buitenlandse clubs voor Twente spelers op de tribune zitten, maar presteren ze ook in het buitenland? Ajax levert kwaliteit op wat door kan groeien naar de absolute top. Bij Twente hebben ze mooi geld gevangen voor Elia, Engelaar, Braafheid en eventueel Arnautovic, maar voorlopig lijkt alleen Elia die stap aan te kunnen.
Verder heb ik geen idee of Ajax en PSV Bruma willen hebben. Je doet net alsof die gozer voor Twente kiest terwijl Ajax ook interesse had. Nee, dus.
Ajax met al dat geld en die aantrekkingskracht die ze hebben als grote club al zes jaar geen kampioen. Leuk voor jullie dat jullie oudspelers goed terechtkomen, maar wat hebben jullie daar als club verder aan?Peter schreef: Is dat echt mijn punt? Ja, dat is mijn punt. Ajax bewijst met de aankoop van de Zeeuw gewoon weer dat ze jongens van de subtoppers aan zich kunnen binden. Elia wilde ook gewoon wel naar Ajax, maar daar kwam Ajax niet over de brug. Leuk dat buitenlandse clubs voor Twente spelers op de tribune zitten, maar presteren ze ook in het buitenland? Ajax levert kwaliteit op wat door kan groeien naar de absolute top. Bij Twente hebben ze mooi geld gevangen voor Elia, Engelaar, Braafheid en eventueel Arnautovic, maar voorlopig lijkt alleen Elia die stap aan te kunnen.
Het feit dat veel spelers het bij Twente goed doen en bij hun volgende club niet onderstreept alleen maar de kracht van het Twente collectief.
McClaren was al een tijdje bezig maar moest meer nieuwe spelers inpassen dan Jol. Dat moet jij op jouw beurt niet vergeten. We verliezen al drie jaar in bijna elke transferperiode belangrijke basisspelers. Dat we dat toch hebben op kunnen vangen steeds bewijst dat er iets fundamenteel goed zit bij Twente. Dat verandert voorlopig niet. Wij verwachten echt niet dat we ieder jaar kampioen worden hier. Wel dat we voorlopig in de top drie mee blijven doen. Sommigen onder jullie vinden dat blijkbaar te hoog gegrepen voor Twente. Dat moet je zelf weten. Maar de feiten spreken voor zich.Bertje schreef:
Mijn punt is dat de Ajaxjeugd al heel aardig mee kan in de top van de Eredivisie. Dat staat er ook gewoon. Is je ontgaan?
En dat Ajax geen kampioen werd heeft er logischerwijs ook mee te maken dat Ajax een minder stabiel fundament had dan Twente. Jol is dit seizoen begonnen. McClaren was al een tijdje bezig. Het verschil was maar één punt, hè.
Bij Ajax hebben ze jarenlang teveel aankopen gedaan. En daar is niks mee gepresteerd. Dit jaar hebben ze op de jeugd gegokt en resulteerde dat bijna in de titel.
Ajax had de laatste jaren een waardeloos beleid. Twente een beleid dat alleen maar respect verdient. Maar spelers zien ook in dat je beter via Ajax naar het buitenland kunt gaan dan via Twente. Dat geeft Peter aan in zijn post.
Ajax had de laatste jaren een waardeloos beleid. Twente een beleid dat alleen maar respect verdient. Maar spelers zien ook in dat je beter via Ajax naar het buitenland kunt gaan dan via Twente. Dat geeft Peter aan in zijn post.
IK GELOOF!!!!!!
Jol moest alle speler opnieuw inpassen...Epi Drost schreef:McClaren was al een tijdje bezig maar moest meer nieuwe spelers inpassen dan Jol. Dat moet jij op jouw beurt niet vergeten. We verliezen al drie jaar in bijna elke transferperiode belangrijke basisspelers. Dat we dat toch hebben op kunnen vangen steeds bewijst dat er iets fundamenteel goed zit bij Twente. Dat verandert voorlopig niet. Wij verwachten echt niet dat we ieder jaar kampioen worden hier. Wel dat we voorlopig in de top drie mee blijven doen. Sommigen onder jullie vinden dat blijkbaar te hoog gegrepen voor Twente. Dat moet je zelf weten. Maar de feiten spreken voor zich.
Verder generaliseer je wanneer je het je uitkomt en overdrijf je enorm.
Ik snap ook niet zo goed wat je wilt horen. Iedereen hier heeft respect voor het beleid van Twente. Wil je nou van ons horen dat Ajax het helemaal verkeerd doet?
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Niets, maar dat is de discussie ook helemaal niet. Als de discussie was geweest of Ajax in de afgelopen zes jaar kampioen is geworden, dan waren we gauw klaar. Het gaat erom dat wij nog altijd prima spelers van subtoppers aan ons weten te binden en dat als wij samen met Twente interesse hebben in speler X hij 9 van de 10 keer kiest voor Ajax. Dat was de discussie.Epi Drost schreef:Ajax met al dat geld en die aantrekkingskracht die ze hebben als grote club al zes jaar geen kampioen. Leuk voor jullie dat jullie oudspelers goed terechtkomen, maar wat hebben jullie daar als club verder aan?Peter schreef: Is dat echt mijn punt? Ja, dat is mijn punt. Ajax bewijst met de aankoop van de Zeeuw gewoon weer dat ze jongens van de subtoppers aan zich kunnen binden. Elia wilde ook gewoon wel naar Ajax, maar daar kwam Ajax niet over de brug. Leuk dat buitenlandse clubs voor Twente spelers op de tribune zitten, maar presteren ze ook in het buitenland? Ajax levert kwaliteit op wat door kan groeien naar de absolute top. Bij Twente hebben ze mooi geld gevangen voor Elia, Engelaar, Braafheid en eventueel Arnautovic, maar voorlopig lijkt alleen Elia die stap aan te kunnen.
Het feit dat onze oudspelers goed terechtkomen zegt overigens wel iets. Het betekent dat er een bepaald kwaliteitsstempel aan onze spelers zit, waardoor grotere clubs ook sneller meer geld voor deze spelers zullen neertellen.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Menig Twente supporter zal met weemoed terug denken aan dit afgelopen seizoen. Waarom, als ik gisteren al die wedstrijden weer terug zie bij SS dan is het niet alleen geluk maar vooral 100% mazzel. Daarbij is Ruiz voor 95% bij betrokken en scheelt dat zo'n 16 punten. Die punten en mazzel ga je niet meer zoveel halen in het nieuwe seizoen dus zal men denk ik derde of vierde eindigen. Twente is een one day fly kampioen.
Dat soort spelers? Die Osei bakt er vooralsnog helemaal niets van. En dat is nou juist het probleem met die connecties. Het blijft geven en nemen. Er komen dus goede spelers binnen, maar af en toe zal FC Twente ook een flink twijfelgeval af moeten nemen. Zo ging het ook bij PSV.Epi Drost schreef:Stoch, Rajko, Osei en nu dus Bruma. Zou Ajax of PSV Bruma niet willen hebben denk je? Wat kan ons die Lemic nou wat schelen zolang hij dat soort spelers binnenhaalt. Of dat het op huurbasis is. We kunnen dit soort kaliber spelers nooit kopen, wel huren.Peter schreef: Al jaren? Wie dan allemaal? Dit jaar huurt men Stoch, Rajkovic en Osei, maar wie waren het dan in die voorgaande jaren? Trouwens, die drie komen gewoon via Lemic de poort binnenwandelen, daar hij bij PSV uitgekotst werd.
Als Ajax de juiste prijs biedt, dan is iedere speler van Twente haalbaar. Feit is alleen dat we nu even wat minder bij kas zitten, maar bij een eventuele verkoop van Suarez, vdWiel en Stekelenburg kan dat ook zo maar weer anders zijn. Van mij mag je best geloven dat de meest getalenteerde speler niet vanzelfsprekend voor Ajax kiest, hoor. Ik weet alleen dat als je de contracten van Twente en Ajax op de post krijgt toegestuurd je je conclusies al trekt. Feit is alleen dat Ajax geen interesse heeft getoond in Kuiper, Tiendalli, L. de Jong of Wisgerhof, waardoor ze nu bij Twente spelen.
Groningen deed ook altijd zo stoer dat ze niet aan Ajax hoeven te verkopen, maar als Ajax vervolgens de juiste prijs neerlegt is het binnen no-time beklonken. Vergeet niet dat Ajax vaak gigantisch veel geld neertikt voor spelers uit de eigen competitie, hoor. Zal nu, gezien de markt, anders zijn, maar er is natuurlijk geen hond die 4.5 miljoen voor Silva neerlegt of 16.25 miljoen voor Sulejmani. Net zo goed dat er geen buitenlandse club zal zijn die voor Ruiz 20 miljoen neerlegt.
Maar is het op dit moment bewezen dat de jeugdopleiding van Ajax niet op kan tegen de scoutingkwaliteiten van andere clubs? Ik zou eerder zeggen dat het aankoopbeleid van Ajax niet op kan tegen het aankoopbeleid van een aantal andere clubs (bij een aantal van die aankopen van FC Twente is natuurlijk geen scout aan te pas gekomen). Ajax gaf namelijk meer geld uit, maar ging er amper op vooruit. Twente gaf minder geld uit, haalde ook een behoorlijk aantal missers, maar het team is er de afgelopen jaren keer op keer op vooruit gegaan. Erg knap.Epi Drost schreef:Het besef dat er gekort moet worden is er maar ik heb niet het idee dat er een plan is voor de lange termijn. Inzetten op de jeugd is leuk en aardig maar niet als die jeugd niet tegen de scoutingkwaliteiten van andere clubs op kan.Bertje schreef:
Zoals je zelf al zei: bij Ajax wordt er gesneden in de salarishuishouding.
In de ene post ga je linksom, dan weer rechtsom.
Dit seizoen was het verschil echter één punt en bij Ajax speelden er geregeld zeven spelers uit de eigen opleiding in het eerste elftal. Spelers die dus nagenoeg niets hebben gekost. FC Twente werd kampioen, maar in eerste instantie werd bijvoorbeeld de voorkeur gegeven aan Cissé in plaats van Ruiz. Knap dat men uiteindelijk vertrouwen had in Ruiz (waar andere Nederlandse clubs dat niet hadden), maar er kwam dus ook een portie mazzel bij kijken. Ajax zal de komende jaren voornamelijk naar de jeugdopleiding kijken, dus nu zal moeten blijken of het hoofdzakelijk afhankelijk zijn van de jeugdopleiding niet op kan tegen het aankoopbeleid van bijvoorbeeld FC Twente.
Haha inderdaad. Ik zat ook te kijken. Wat een fucking geluk zeg.Toppie schreef:Menig Twente supporter zal met weemoed terug denken aan dit afgelopen seizoen. Waarom, als ik gisteren al die wedstrijden weer terug zie bij SS dan is het niet alleen geluk maar vooral 100% mazzel. Daarbij is Ruiz voor 95% bij betrokken en scheelt dat zo'n 16 punten. Die punten en mazzel ga je niet meer zoveel halen in het nieuwe seizoen dus zal men denk ik derde of vierde eindigen. Twente is een one day fly kampioen.
Ik denk dat iedere club uit de competitie liever tegen Twente speelt dan tegen Ajax.
IK GELOOF!!!!!!
-
Daarom zei ik al eerder dat Twente vanaf volgend seizoen anders benaderd gaat worden. AZ kon het in het kampioensjaar ook de meeste slechte wedstrijd naar hun hand zetten, het seizoen daarna verloren ze die wedstrijden wél. Tegenstander zal toch iets meer geven dan normaal.Rishi schreef:Haha inderdaad. Ik zat ook te kijken. Wat een fucking geluk zeg.Toppie schreef:Menig Twente supporter zal met weemoed terug denken aan dit afgelopen seizoen. Waarom, als ik gisteren al die wedstrijden weer terug zie bij SS dan is het niet alleen geluk maar vooral 100% mazzel. Daarbij is Ruiz voor 95% bij betrokken en scheelt dat zo'n 16 punten. Die punten en mazzel ga je niet meer zoveel halen in het nieuwe seizoen dus zal men denk ik derde of vierde eindigen. Twente is een one day fly kampioen.
Ik denk dat iedere club uit de competitie liever tegen Twente speelt dan tegen Ajax.
Whitey on the moon.
Yup. Dan klappen ze niet meer voor Twente hoor in alle stadions.
IK GELOOF!!!!!!