FC Twente 2010-2011
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Re: FC Twente 2010-2011
Paul en Epi, gefeliciteerd met de tweede plaats. Mooi dat jullie PSV financieel weer een beetje dichter richting Feyenoord hebben geduwd. Veel succes straks in de voorronde tegen FC Metalfabrik Azerbaidzjan!
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
Epi Drost schreef:Ajax gefeliciteerd, volkomen terecht gewonnen vandaag. Op het juiste moment het beste uit de selectie gehaald terwijl Twente juist vandaag matig presteerde. Niets op af te dingen, respect dus.

Bedankt Epi. We staan er denk ik allemaal een beetje van te kijken hoe goed het vandaag voor ons is gelopen. Klasse dat je hier ff nog langs bent gekomen. Valt me in het algemeen ook op dat de Twente fan vrij sportief is en zich een goede verliezer toont. Respectvol. Als dat een deel is van de club cultuur dan kunnen we daar nog wat van leren in Amsterdam. En niet alleen in Amsterdam maar ook in Rotterdam. En ook in Eindh... oeps daar gaan we weer, sorry. Cheers!
Inderdaad, zeg. Kan het eigenlijk nog steeds niet goed geloven.Dubbel schreef: Bedankt Epi. We staan er denk ik allemaal een beetje van te kijken hoe goed het vandaag voor ons is gelopen.
Zeker heel netjes. Bedankt Epi, voor de felicitaties en de mooie woorden.Klasse dat je hier ff nog langs bent gekomen. Valt me in het algemeen ook op dat de Twente fan vrij sportief is en zich een goede verliezer toont. Respectvol.

Hehe... Wel leerzaam ja, maar of ik er ook van wil leren...Als dat een deel is van de club cultuur dan kunnen we daar nog wat van leren in Amsterdam. En niet alleen in Amsterdam maar ook in Rotterdam. En ook in Eindh... oeps daar gaan we weer, sorry. Cheers!

Goede verliezers inderdaad in Twente. Maar om nu de hele busrit van gisteravond live op TV Oost uit te zenden is ook weer wat overdreven.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
www.nusport.nlStam sleept FC Twente voor de rechter
AMSTERDAM - Ronnie Stam sleept zijn oude club FC Twente voor de rechter. De 26-jarige verdediger van Wigan Athletic zou nog recht hebben op een percentage van de 3,5 miljoen euro die Twente aan het begin van het seizoen ontving voor zijn transfer.
Het zou gaan om 150.000 euro, meldt De Telegraaf maandag.
De voormalig speler van NAC Breda is ook niet te spreken over Twente-voorzitter Joop Munsterman, die laatdunkend over hem heeft gesproken.
Het bestuurslid meldde eerder dat Stam als speler van Twente er tegen opzag om te spelen tegen Feyenoord en Ajax. "Ik weet waarom hij dit doet. Het is, omdat ik een rechtszaak heb lopen tegen de club", vertelt Stam.
De verdediger is teleurgesteld in zijn voormalig voorzitter. "Als hij toch iets wil zeggen, kan hij beter met iets komen waar een kern van waarheid in zit. Beetje zielig voor iemand met zo'n staat van dienst."
Salvador Dali
Salvador Dali
Hoeveel wedstrijden ( clubs ) moet Twente spelen zodat ze ook daadwerkelijk in de C.l zitten ?.
Blij met de punten ...
Vier, de derde en vierde voorronde. De derde voorronde is misschien nog wel te doen, maar daarna zal het wel een stuk lastiger worden.
Tegenstanders als die van Ajax een jaar geleden moet Twente kunnen hebben.
Het stinkt aan alle kanten!
De vraag is alleen: wat voor een Twente staat er volgend seizoen?
Janssen zal wel vertrekken, die heeft een fantastisch seizoen gekend. Ruiz en Douglas vraag ik me af, die hebben allebei een redelijk teleurstellend seizoen gekend.
Nogmaals, felicitaties met de titel. Volledig verdiende overwinning. Onbegrijpelijk hoe Twente gisteren volledig door de ondergrens zakte.
Janssen zal wel vertrekken, die heeft een fantastisch seizoen gekend. Ruiz en Douglas vraag ik me af, die hebben allebei een redelijk teleurstellend seizoen gekend.
Nogmaals, felicitaties met de titel. Volledig verdiende overwinning. Onbegrijpelijk hoe Twente gisteren volledig door de ondergrens zakte.
Dank, Paul.
Tja, dat weet je niet. Blijft bij elke Nederlandse club altijd afwachten. Janssen zal inderdaad vertrekken en Ruiz is ook aan iets anders toe, denk ik. Maar voor de rest...
Die VCL is heel vervelend. Verpest de voorbereiding.

Tja, dat weet je niet. Blijft bij elke Nederlandse club altijd afwachten. Janssen zal inderdaad vertrekken en Ruiz is ook aan iets anders toe, denk ik. Maar voor de rest...
Die VCL is heel vervelend. Verpest de voorbereiding.
Al hebben we wel het geluk dat er geen EK of WK is, dat kwam er vorig jaar bij jullie ook nog eens bij.
Ik heb op zich voldoende vertrouwen in de technische leiding van Twente om te weten dat er volgend jaar een elftal staat wat weer mee kan doen om de prijzen. Het is alleen te hopen dat het afgelopen is met jongens als Parker, Akram en Borat. Daar win je de oorlog niet mee en ze kosten handenvol geld. Het is niet allemaal hosanna bij de scouting.
Ik heb op zich voldoende vertrouwen in de technische leiding van Twente om te weten dat er volgend jaar een elftal staat wat weer mee kan doen om de prijzen. Het is alleen te hopen dat het afgelopen is met jongens als Parker, Akram en Borat. Daar win je de oorlog niet mee en ze kosten handenvol geld. Het is niet allemaal hosanna bij de scouting.
Klopt, en een speler als Theo Janssen zal moeilijk te vervangen zijn.
Het belangrijkste voor Twente is om rustig te blijven en niet krampachtig te proberen het succes vast te houden. Wat dat betreft is het misschien wel een zegen voor de club dat het gisteren niet gelukt is.
Het belangrijkste voor Twente is om rustig te blijven en niet krampachtig te proberen het succes vast te houden. Wat dat betreft is het misschien wel een zegen voor de club dat het gisteren niet gelukt is.
Waarom? Is puur gericht op de regio, ze vallen er verder toch niemand lastig mee.Duke schreef:Goede verliezers inderdaad in Twente. Maar om nu de hele busrit van gisteravond live op TV Oost uit te zenden is ook weer wat overdreven.
Ik zat net de videos terug te kijken, het was echt geweldig. Dwars door alle volksbuurten van Enschede, daar waar het echte hart van Twente klopt, en door de oude Diekmanbuurt. Die huldiging van vanavond kan me gestolen worden maar die tocht door Enschede was prachtig.
Je moet ook een beetje geluk hebben met de scouting. We zijn winstgevend, als 1 van de weinigen in de erdivisie, dus met die handen vol kostende mislukkelingen valt het dik mee.Paul1985 schreef: Ik heb op zich voldoende vertrouwen in de technische leiding van Twente om te weten dat er volgend jaar een elftal staat wat weer mee kan doen om de prijzen. Het is alleen te hopen dat het afgelopen is met jongens als Parker, Akram en Borat. Daar win je de oorlog niet mee en ze kosten handenvol geld. Het is niet allemaal hosanna bij de scouting.
PSV moet financieel een stap terugdoen en Feyenoord blijft nog wel een tijdje in de ellende zitten. Dat Twente mee blijft doen om de prijzen lijkt me dan ook redelijk logisch.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Tukkers, het was een schitterende strijd... te vaak hebben we verloren, nu zat het eindelijk eens mee. Hulde voor het sterke seizoen en gefeliciteerd met de voorronde Champions League. Je moet er niet aan denken dat die gasten uit Eindhoven daar nog mee aan de haal zouden gaan.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Persoonlijk hoop ik dat Twente er dik af gaat in de voorronde CL. Laat Ajax alles maar in de pocket stoppen.joey schreef:Tegenstanders als die van Ajax een jaar geleden moet Twente kunnen hebben.
Epi Drost schreef:PSV moet financieel een stap terugdoen en Feyenoord blijft nog wel een tijdje in de ellende zitten. Dat Twente mee blijft doen om de prijzen lijkt me dan ook redelijk logisch.
Voetbal heeft weinig met logica te maken. Voor hetzelfde geld stort Twente helemaal in en komten PSV en F. juist weer terug. De afgelopen jaren is het Twente voor de wind gegaan, maar dat hoeft niet per se zo te blijven. Succes is nooit vanzelfsprekend, en op het moment dat je gaat denken van wel is de nederlaag nabij.
Mwah, Overijssel is meer dan alleen Twente...Epi Drost schreef:Waarom? Is puur gericht op de regio, ze vallen er verder toch niemand lastig mee.Duke schreef:Goede verliezers inderdaad in Twente. Maar om nu de hele busrit van gisteravond live op TV Oost uit te zenden is ook weer wat overdreven.
Maar RTV Oost staat ook wel bekend als RTV Twente.

Salvador Dali
Salvador Dali
PSV en Feyenoord zijn ingestort op het veld als direct gevolg van het financieel instorten van de club. Dat gaat bij Twente niet gebeuren. Het is geen geluk dat Twente al weer drie jaar bovenin meedraait. Logisch gevolg van goed en ambitieus bestuur. Het kan best wel een jaar minder gaan hoor. Je kunt ook maar zo derde worden. Maar dat had Ajax ook kunnen overkomen dit seizoen.joey schreef:
Voetbal heeft weinig met logica te maken. Voor hetzelfde geld stort Twente helemaal in en komten PSV en F. juist weer terug. De afgelopen jaren is het Twente voor de wind gegaan, maar dat hoeft niet per se zo te blijven. Succes is nooit vanzelfsprekend, en op het moment dat je gaat denken van wel is de nederlaag nabij.
Niet zo gek toch. Enschede is veruit de grootste stad van Overijssel en 60% van de Overijsselse bevolking woont in Twente.Duke schreef: Mwah, Overijssel is meer dan alleen Twente...
Maar RTV Oost staat ook wel bekend als RTV Twente.
Dankjewel. De teleurgestelde koppen van Judas 1 en Judas 2 in Eindhoven zijn voor ons een pleister op de wonde.Thijs schreef:Tukkers, het was een schitterende strijd... te vaak hebben we verloren, nu zat het eindelijk eens mee. Hulde voor het sterke seizoen en gefeliciteerd met de voorronde Champions League. Je moet er niet aan denken dat die gasten uit Eindhoven daar nog mee aan de haal zouden gaan.
Ik las ergens dat Twente tegen Bayern Munchen, Lyon enzo kan loten... Brrrrrr
IK GELOOF!!!!!!
Epi Drost schreef:PSV en Feyenoord zijn ingestort op het veld als direct gevolg van het financieel instorten van de club. Dat gaat bij Twente niet gebeuren. Het is geen geluk dat Twente al weer drie jaar bovenin meedraait. Logisch gevolg van goed en ambitieus bestuur. Het kan best wel een jaar minder gaan hoor. Je kunt ook maar zo derde worden. Maar dat had Ajax ook kunnen overkomen dit seizoen.joey schreef:
Dat laatste zal ik zeker niet ontkennen. We hebben een hoop geluk gehad. Maar dat mag ook wel een keer, vind ik. Ooit moet het ook eens meezitten.
Het is niet zo dat je dit en dat en dat doet en dan heb je succes. Zo werkt het niet. Je hebt te maken met de vorm van het team en de spelers, met blessures, met de arbitrage, met de concurrentie, enz. Onderschat vooral dat laatste niet. Dat Twente kampioen is geworden, is ook een gevolg van het feit dat de Nederlandse top de laatste jaren zwaar aan kwaliteit heeft ingeboet. Dat geldt met name voor PSV. Het PSV van een paar jaar terug (Met Gomes. Alex, Farfan, Hiddink) was dit jaar waarschijnlijk met vijftien tot twintig punten voorsprong kampioen geworden. Twente heeft zich verbeterd, maar de topclubs zijn richting subtop gegaan.
Het Roda van midden jaren negentig (ter vergelijking) was waarschijnlijk de sterkste niet-topclub van de laatste decennia. Het Ajax van LVG kon die ploeg maar net achter zich houden. Roda had toen de pech dat Ajax wereldtop was.
Dan heb je het over hele andere tijden in het voetbal. Er was toen altijd wel 1 verrassing, Willem II bijvoorbeeld. Twente is in de jaren negentig ook een aantal keren achter elkaar in de top drie geeindigd. Maar de situatie is nu heel anders. De subtop is structureel sterker geworden omdat de financiele verschillen met de top veel kleiner zijn geworden. De televisiegelden stellen in Nederland niets voor, de KNVB is een stuk strenger qua financieel beleid dan in bonden in andere landen, en de champions league is er vooral op gericht om rijke clubs in rijke competities nog rijker te maken. Dat betekent voor Ajax en PSV dat ze nauwelijks financieel door kunnen groeien, tenzij Ajax een groter stadion in eigen eigendom krijgt, en tenzij PSV het stadion dramatisch uitbreidt. Ondertussen hebben diverse subtoppers hun financiele plafond nog niet bereikt dus de financiele verschillen worden steeds kleiner.joey schreef:
Dat laatste zal ik zeker niet ontkennen. We hebben een hoop geluk gehad. Maar dat mag ook wel een keer, vind ik. Ooit moet het ook eens meezitten.
Het is niet zo dat je dit en dat en dat doet en dan heb je succes. Zo werkt het niet. Je hebt te maken met de vorm van het team en de spelers, met blessures, met de arbitrage, met de concurrentie, enz. Onderschat vooral dat laatste niet. Dat Twente kampioen is geworden, is ook een gevolg van het feit dat de Nederlandse top de laatste jaren zwaar aan kwaliteit heeft ingeboet. Dat geldt met name voor PSV. Het PSV van een paar jaar terug (Met Gomes. Alex, Farfan, Hiddink) was dit jaar waarschijnlijk met vijftien tot twintig punten voorsprong kampioen geworden. Twente heeft zich verbeterd, maar de topclubs zijn richting subtop gegaan.
Het Roda van midden jaren negentig (ter vergelijking) was waarschijnlijk de sterkste niet-topclub van de laatste decennia. Het Ajax van LVG kon die ploeg maar net achter zich houden. Roda had toen de pech dat Ajax wereldtop was.
Je kunt wel beweren dat geld geen doorslaggevende rol speelt. Maar als je naar de feiten kijkt doet dat het wel. Kijk je moet natuurlijk wel ergens beginnen, er moet wel een basis voor structurele groei zijn. Bij Twente was die basis sterk aanwezig, ik denk dat Groningen bijvoorbeeld in potentie ook nog veel meer kan groeien, net als Twente ook zonder suikeroom.
Het enige geluk dat Twente heeft, als je dat zo wilt noemen, is dat we bekwame bestuurders hebben met ambitie.
Money talks. Ajax werd in 2002 ook vanuit het niets kampioen, maar wel nadat er grof geld werd neergelegd voor Zlatan, Maxwell en Mido.
AZ werd kampioen door miljoenenaankopen. En Twente heeft voor Janko en Ruiz ook de nodige centen neergeteld. Waarom zou psv zomaar terug kunnen keren? Die hebben letterlijk geen stuiver te makken en zullen hun beste spelers zelfs moeten verkopen.
AZ werd kampioen door miljoenenaankopen. En Twente heeft voor Janko en Ruiz ook de nodige centen neergeteld. Waarom zou psv zomaar terug kunnen keren? Die hebben letterlijk geen stuiver te makken en zullen hun beste spelers zelfs moeten verkopen.