FC Twente 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Duke » za mei 08, 2010 10:45 pm

McClaren bij VfL Wolfsburg

WOLFSBURG - Steve McClaren is hard op weg naar een dienstverband bij VfL Wolfsburg. De FC Twente-trainer maakt inmiddels serieus werk van de interesse van de Bundesligaclub. Bronnen in Duitsland melden dat McClaren vrijdag is gesignaleerd bij VfL Wolfsburg. De trainer van FC Twente keek rond bij zijn wellicht toekomstige werkgever en voerde gesprekken met Wolfsburg-manager Dieter Hoeness.

De besprekingen zijn nog niet afgerond en worden over het weekeinde heen getild. De manager van McClaren wil het bezoek aan Wolfsburg niet bevestigen, maar geeft wel aan, dat McClaren op korte termijn een beslissing over zijn toekomst neemt. ,,Er zijn veel geïnteresseerde clubs. Hij gaat het weekeinde gebruiken om na te denken over zijn toekomst. Hij is thuis in Engeland met zijn vrouw en zijn zonen en zal hen betrekken bij het maken van zijn beslissing", aldus Colin Gordon.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za mei 08, 2010 11:24 pm

Ik weet nog wel een leuke opvolger voor hem...

Koeman is nog vrij...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mei 10, 2010 7:41 am

Volgens diverse media wordt Bruma zo goed als zeker verhuurd aan Twente (door Chelsea) voor één seizoen.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma mei 10, 2010 8:55 am

LucaS schreef:Lange termijn strategie, lange termijn succes? Kom over dertig jaar, en 8 europacupfinales, nog eens terug. Drie jaar boven Ajax? Nou, poehpoeh :excited.gif:

De grote namen in de verschillende landen zijn over de lange termijn eigenlijk bijna altijd dezelfde. Soms komt er eens een paar jaar een andere club zich bij die top melden, maar blijven doen ze feitelijk nooit. Ik gun het je van harte dat Twente dat gaat lukken, maar drie jaar lijkt me nog niet het begin van bewijs dat dat ook werkelijk het geval is. 'Zelfs' Feyenoord is nog een veel grotere club dan Twente,
Ja natuurlijk zijn Ajax en Feyenoord grotere clubs dan Twente. Zullen ze altijd blijven. Maar wat koop je daar nou precies voor tegenwoordig, voor die status? Het enige wat ik kan bedenken is de verkoopprijs. Een Ajax speler zal altijd voor meer geld verkocht worden aan het buitenland dan een Twente speler, zelfs al zijn ze van vergelijkbaare kwaliteit. Maar wat voor invloed heeft die status verder? Geen, afgaande op de resultaten van de afgelopen vijf jaar. Dat is mijn punt. Ajax zit in hetzelfde schuitje als Twente. Twente kan spelers en trainers verliezen deze zomer, maar Ajax ook. Dat besef is er bij veel Ajax fans niet volgens mij, en bij jullie bestuur ook niet. Ajax betaalt hogere salarissen dan Twente, maar ook dat is nauwelijks relevant als het om het aantrekken van topspelers gaat gezien het feit dat zelfs een middenmoter in Duitsland nog meer dan Ajax betaalt.

Bruma op huurbasis dus, dat is mooi nieuws.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mei 10, 2010 9:01 am

Bruma lijkt me niet zo'n versterking. Kon in Jong Oranje al amper mee.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 10, 2010 9:06 am

Dacht dat hij het daar niet onaardig deed? Al zegt ook dat niks aangezien Pieters de aanvoerder van dat elftal is :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » ma mei 10, 2010 9:12 am

Epi Drost schreef:
LucaS schreef:Lange termijn strategie, lange termijn succes? Kom over dertig jaar, en 8 europacupfinales, nog eens terug. Drie jaar boven Ajax? Nou, poehpoeh :excited.gif:

De grote namen in de verschillende landen zijn over de lange termijn eigenlijk bijna altijd dezelfde. Soms komt er eens een paar jaar een andere club zich bij die top melden, maar blijven doen ze feitelijk nooit. Ik gun het je van harte dat Twente dat gaat lukken, maar drie jaar lijkt me nog niet het begin van bewijs dat dat ook werkelijk het geval is. 'Zelfs' Feyenoord is nog een veel grotere club dan Twente,
Ja natuurlijk zijn Ajax en Feyenoord grotere clubs dan Twente. Zullen ze altijd blijven. Maar wat koop je daar nou precies voor tegenwoordig, voor die status? Het enige wat ik kan bedenken is de verkoopprijs. Een Ajax speler zal altijd voor meer geld verkocht worden aan het buitenland dan een Twente speler, zelfs al zijn ze van vergelijkbaare kwaliteit. Maar wat voor invloed heeft die status verder? Geen, afgaande op de resultaten van de afgelopen vijf jaar. Dat is mijn punt. Ajax zit in hetzelfde schuitje als Twente. Twente kan spelers en trainers verliezen deze zomer, maar Ajax ook. Dat besef is er bij veel Ajax fans niet volgens mij, en bij jullie bestuur ook niet. Ajax betaalt hogere salarissen dan Twente, maar ook dat is nauwelijks relevant als het om het aantrekken van topspelers gaat gezien het feit dat zelfs een middenmoter in Duitsland nog meer dan Ajax betaalt.

Het gaat niet om de status. Het gaat om de poet. Als Twente een speler wil en Ajax wil deze ook, dan is het pleit al beslecht. Ajax betaalt veel meer dan Twente. Sterker nog, ik denk dat veel spelers van Twente Ajax als een stapje vooruit zien (al is het alleen maar voor het geld).

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 10, 2010 9:18 am

Epi Drost schreef:

Afgaande op de laatste 5 jaar heb je gelijk, maar de laatste 5 jaar zijn niet exemplarisch voor Ajax. De afgelopen 5 jaar is de realistische Ajacied, nooit onder de indruk geweest van het beleid. Trainers waar je vantevoren je vraagtekens bij zette en aankopen die nergens op sloegen. Onder Van den Boog is een andere koers ingezet en we hebben daar al bijna de vruchten van kunnen plukken. Maar wat jij hierboven neerzet is tegenstrijdig met je eerdere postings. Je gaf eerst aan dat Ajax de boot aan het missen was en dat alles wat Twente aanraakte, in goud veranderde. Nu zeg je dat Ajax én Twente in hetzelfde schuitje zitten... Enlighten me.

Verder heeft Ajax altijd moeten concurreren met het 'rijke' buitenland, maar toch is de basis van Ajax altijd beter dan de subtop van Duitsland en Frankrijk. Ook nu lopen er spelers die linea recta naar een absolute topclub kunnen gaan en daar in de basis staan. Als we (met een beetje mazzel en de kredietcrisis) spelers als Van der Wiel kunnen behouden, kunnen er echt leuke dingen gebeuren. Ik zie het niet zo somber in voor Ajax. De jaarcijfers geven nog maar eens aan dat Ajax zich volledig moet richten op de jeugd. En je ziet die tendens al met een complete achterhoede van Ajax-jeugd.

Twente zal het altijd moeten doen met risicovolle aankopen (immers, Twente heeft nog minder geld en exposure dan Ajax). Als die aankopen renderen (Ruiz) zit je goed, maar er komen ongetwijfeld ook mindere goden binnen. En Twente gaat huurovereenkomsten aan met Chelsea. Ook dat klinkt leuk, maar financieel wordt je daar niks wijzer van.
Whitey on the moon.

Duke

Bericht door Duke » ma mei 10, 2010 9:19 am

Het vertrek van McLaren schijnt zeker te zijn als ik het AD van vandaag mag geloven. Tenzij er nog een topclub langskomt, zal hij naar Wolfsburg vertrekken.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 10, 2010 9:20 am

Zie Demy de Zeeuw.

Als Ajax Ruiz zou willen is hij ook weg hoor. Als hij bij Ajax goed speelt gaat hij naar Real Madrid, Milan, Arsenal etc. Nu kan hij kiezen uit Tottenham, Villareal e.d.
IK GELOOF!!!!!!

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma mei 10, 2010 9:26 am

Peter schreef: Het gaat niet om de status. Het gaat om de poet. Als Twente een speler wil en Ajax wil deze ook, dan is het pleit al beslecht. Ajax betaalt veel meer dan Twente. Sterker nog, ik denk dat veel spelers van Twente Ajax als een stapje vooruit zien (al is het alleen maar voor het geld).
Ook PSV betaalt meer dan Twente maar Chelsea stalt al een aantal jaren liever zijn beloftes bij Twente dan bij PSV. Vooral voor jongere spelers en de echt grote elite clubs in het buitenland is blijkbaar geld niet alles bepalend. Trouwens dat salarishuis van Ajax gaat volgens van de Boog toch op de schop deze zomer? Uit pure financiele noodzaak?

Na de Elia soap is nu wel bekend dat Twente geen spelers wil/hoeft te verkopen aan de concurrentie in de eredivisie. Ook bij Twente zitten de scouts van de buitenlandse clubs. Net zoals bij Heerenveen, Groningen enz. Waarom zouden provincieclubs nog spelers aan Ajax verkopen als ze ze ook voor hetzelfde of meer geld aan het buitenland kwijt kunnen? Wederom, Ajax heeft de luxepositie niet meer die ze zelfs twee jaar geleden nog wel hadden. Ik hoop voor jullie dat jullie bestuur dat doorheeft want er maar vanuit gaan dat de meest getalenteerde Nederlandse of eredivisie spelers vanzelfsprekend voor Ajax kiezen is echt achterhaald. Net als provincieclubs moet ook Ajax creatief worden in de scouting.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma mei 10, 2010 9:27 am

Rishi schreef:Zie Demy de Zeeuw.

Als Ajax Ruiz zou willen is hij ook weg hoor. Als hij bij Ajax goed speelt gaat hij naar Real Madrid, Milan, Arsenal etc. Nu kan hij kiezen uit Tottenham, Villareal e.d.
Jij denkt serieus dat Ruiz liever naar Ajax gaat dan naar Tottenham of Villareal?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma mei 10, 2010 9:32 am

Epi Drost schreef:Ook PSV betaalt meer dan Twente maar Chelsea stalt al een aantal jaren liever zijn beloftes bij Twente dan bij PSV.
Dat komt omdat PSV die verhoudingen heeft opgeblazen.

Na de Elia soap is nu wel bekend dat Twente geen spelers wil/hoeft te verkopen aan de concurrentie in de eredivisie. Ook bij Twente zitten de scouts van de buitenlandse clubs. Net zoals bij Heerenveen, Groningen enz. Waarom zouden provincieclubs nog spelers aan Ajax verkopen als ze ze ook voor hetzelfde of meer geld aan het buitenland kwijt kunnen? Wederom, Ajax heeft de luxepositie niet meer die ze zelfs twee jaar geleden nog wel hadden. Ik hoop voor jullie dat jullie bestuur dat doorheeft want er maar vanuit gaan dat de meest getalenteerde Nederlandse of eredivisie spelers vanzelfsprekend voor Ajax kiezen is echt achterhaald. Net als provincieclubs moet ook Ajax creatief worden in de scouting.
Het gaat er ook om wat de speler zelf wil. Elia wilde trouwens best, maar Ajax kon niet en Elia en De Zeeuw kopen.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma mei 10, 2010 9:33 am

GangstaRiB schreef:
Twente zal het altijd moeten doen met risicovolle aankopen (immers, Twente heeft nog minder geld en exposure dan Ajax). Als die aankopen renderen (Ruiz) zit je goed, maar er komen ongetwijfeld ook mindere goden binnen. En Twente gaat huurovereenkomsten aan met Chelsea. Ook dat klinkt leuk, maar financieel wordt je daar niks wijzer van.
Twente is de enige club in de eredivisie die potentiele transferwaarde van spelers niet op de begroting opvoert (volgens VI en de KNVB). De groei in de begroting komt bij Twente van het stadion, dat ons eigendom is en dat constant wordt uitgebreid ook met niet voetbal activiteiten. Er wordt in de Veste zeven dagen per week omzet gemaakt. Dat is nou precies waar ik het steeds over heb. Twente kan er financieel niet vanuit gaan dat het ieder jaar CL speelt, en doet dat dan ook niet. Ajax lijkt dat wel te doen. Wederom het lijkt alsof er een gevoel bij Ajax heerst dat de natuurlijke orde weldra wel weer hersteld zal worden, op een organische manier. Het lijkt mij niet verstandig om zo achterover te hangen. Twente blijft voorlopig wel doorgroeien, met of zonder goede resultaten op het veld.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 10, 2010 9:37 am

Peter schreef:Het gaat niet om de status. Het gaat om de poet. Als Twente een speler wil en Ajax wil deze ook, dan is het pleit al beslecht. Ajax betaalt veel meer dan Twente. Sterker nog, ik denk dat veel spelers van Twente Ajax als een stapje vooruit zien (al is het alleen maar voor het geld).
Dat wel, maar Ajax kan geen hoge transfersommen meer betalen.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 10, 2010 9:39 am

Epi Drost schreef:
Rishi schreef:Zie Demy de Zeeuw.

Jij denkt serieus dat Ruiz liever naar Ajax gaat dan naar Tottenham of Villareal?
Zeg ik dat? Maar Ajax is zelfs nu, nu Twente kampioen is, een stap vooruit.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 10, 2010 9:40 am

Epi Drost schreef:
GangstaRiB schreef:
Twente is de enige club in de eredivisie die potentiele transferwaarde van spelers niet op de begroting opvoert (volgens VI en de KNVB). De groei in de begroting komt bij Twente van het stadion, dat ons eigendom is en dat constant wordt uitgebreid ook met niet voetbal activiteiten. Er wordt in de Veste zeven dagen per week omzet gemaakt. Dat is nou precies waar ik het steeds over heb. Twente kan er financieel niet vanuit gaan dat het ieder jaar CL speelt, en doet dat dan ook niet. Ajax lijkt dat wel te doen. Wederom het lijkt alsof er een gevoel bij Ajax heerst dat de natuurlijke orde weldra wel weer hersteld zal worden, op een organische manier. Het lijkt mij niet verstandig om zo achterover te hangen. Twente blijft voorlopig wel doorgroeien, met of zonder goede resultaten op het veld.
Twente is dan ook geen topclub slimmerik.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 10, 2010 10:23 am

Epi Drost schreef:Twente is de enige club in de eredivisie die potentiele transferwaarde van spelers niet op de begroting opvoert (volgens VI en de KNVB). De groei in de begroting komt bij Twente van het stadion, dat ons eigendom is en dat constant wordt uitgebreid ook met niet voetbal activiteiten. Er wordt in de Veste zeven dagen per week omzet gemaakt. Dat is nou precies waar ik het steeds over heb. Twente kan er financieel niet vanuit gaan dat het ieder jaar CL speelt, en doet dat dan ook niet. Ajax lijkt dat wel te doen. Wederom het lijkt alsof er een gevoel bij Ajax heerst dat de natuurlijke orde weldra wel weer hersteld zal worden, op een organische manier. Het lijkt mij niet verstandig om zo achterover te hangen. Twente blijft voorlopig wel doorgroeien, met of zonder goede resultaten op het veld.
Zoals je zelf al zei: bij Ajax wordt er gesneden in de salarishuishouding.

In de ene post ga je linksom, dan weer rechtsom.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » ma mei 10, 2010 10:37 am

Epi Drost schreef: Ook PSV betaalt meer dan Twente maar Chelsea stalt al een aantal jaren liever zijn beloftes bij Twente dan bij PSV. Vooral voor jongere spelers en de echt grote elite clubs in het buitenland is blijkbaar geld niet alles bepalend. Trouwens dat salarishuis van Ajax gaat volgens van de Boog toch op de schop deze zomer? Uit pure financiele noodzaak?
Al jaren? Wie dan allemaal? Dit jaar huurt men Stoch, Rajkovic en Osei, maar wie waren het dan in die voorgaande jaren? Trouwens, die drie komen gewoon via Lemic de poort binnenwandelen, daar hij bij PSV uitgekotst werd.
Epi Drost schreef: Na de Elia soap is nu wel bekend dat Twente geen spelers wil/hoeft te verkopen aan de concurrentie in de eredivisie. Ook bij Twente zitten de scouts van de buitenlandse clubs. Net zoals bij Heerenveen, Groningen enz. Waarom zouden provincieclubs nog spelers aan Ajax verkopen als ze ze ook voor hetzelfde of meer geld aan het buitenland kwijt kunnen? Wederom, Ajax heeft de luxepositie niet meer die ze zelfs twee jaar geleden nog wel hadden. Ik hoop voor jullie dat jullie bestuur dat doorheeft want er maar vanuit gaan dat de meest getalenteerde Nederlandse of eredivisie spelers vanzelfsprekend voor Ajax kiezen is echt achterhaald. Net als provincieclubs moet ook Ajax creatief worden in de scouting.
Als Ajax de juiste prijs biedt, dan is iedere speler van Twente haalbaar. Feit is alleen dat we nu even wat minder bij kas zitten, maar bij een eventuele verkoop van Suarez, vdWiel en Stekelenburg kan dat ook zo maar weer anders zijn. Van mij mag je best geloven dat de meest getalenteerde speler niet vanzelfsprekend voor Ajax kiest, hoor. Ik weet alleen dat als je de contracten van Twente en Ajax op de post krijgt toegestuurd je je conclusies al trekt. Feit is alleen dat Ajax geen interesse heeft getoond in Kuiper, Tiendalli, L. de Jong of Wisgerhof, waardoor ze nu bij Twente spelen.

Groningen deed ook altijd zo stoer dat ze niet aan Ajax hoeven te verkopen, maar als Ajax vervolgens de juiste prijs neerlegt is het binnen no-time beklonken. Vergeet niet dat Ajax vaak gigantisch veel geld neertikt voor spelers uit de eigen competitie, hoor. Zal nu, gezien de markt, anders zijn, maar er is natuurlijk geen hond die 4.5 miljoen voor Silva neerlegt of 16.25 miljoen voor Sulejmani. Net zo goed dat er geen buitenlandse club zal zijn die voor Ruiz 20 miljoen neerlegt.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma mei 10, 2010 10:44 am

Rishi schreef: Twente is dan ook geen topclub slimmerik.
Heb ik dat gezegd dan? We streven dat ook helemaal niet na. We willen in de top van de eredivisie meedoen, maar dat is iets heel anders dan de status van een Ajax of Feyenoord nastreven. En ik denk echt dat die ''we zijn een topclub' gedachte Ajax alleen maar tegenhoudt in zijn ontwikkeling.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma mei 10, 2010 10:45 am

Jöhnk schreef:Bruma lijkt me niet zo'n versterking. Kon in Jong Oranje al amper mee.
In Jong Oranje maakt hij juist veel indruk. Veruit de beste verdediger. Kan zo zijn dat hij in een wedstrijd slecht speelde, maar over alle wedstrijden genomen was hij indrukwekkend.

Duke

Bericht door Duke » ma mei 10, 2010 10:52 am

Het is in ieder geval interessant om zo'n jongen regelmatig te kunnen zien spelen.

Salvador Dali

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma mei 10, 2010 10:55 am

Epi Drost schreef:
Rishi schreef: Twente is dan ook geen topclub slimmerik.
Heb ik dat gezegd dan? We streven dat ook helemaal niet na.
Jazeker wel. Want PSV is een topclub, en die willen jullie voorbij.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma mei 10, 2010 10:56 am

Peter schreef: Al jaren? Wie dan allemaal? Dit jaar huurt men Stoch, Rajkovic en Osei, maar wie waren het dan in die voorgaande jaren? Trouwens, die drie komen gewoon via Lemic de poort binnenwandelen, daar hij bij PSV uitgekotst werd.

Als Ajax de juiste prijs biedt, dan is iedere speler van Twente haalbaar. Feit is alleen dat we nu even wat minder bij kas zitten, maar bij een eventuele verkoop van Suarez, vdWiel en Stekelenburg kan dat ook zo maar weer anders zijn. Van mij mag je best geloven dat de meest getalenteerde speler niet vanzelfsprekend voor Ajax kiest, hoor. Ik weet alleen dat als je de contracten van Twente en Ajax op de post krijgt toegestuurd je je conclusies al trekt. Feit is alleen dat Ajax geen interesse heeft getoond in Kuiper, Tiendalli, L. de Jong of Wisgerhof, waardoor ze nu bij Twente spelen.

Groningen deed ook altijd zo stoer dat ze niet aan Ajax hoeven te verkopen, maar als Ajax vervolgens de juiste prijs neerlegt is het binnen no-time beklonken. Vergeet niet dat Ajax vaak gigantisch veel geld neertikt voor spelers uit de eigen competitie, hoor. Zal nu, gezien de markt, anders zijn, maar er is natuurlijk geen hond die 4.5 miljoen voor Silva neerlegt of 16.25 miljoen voor Sulejmani. Net zo goed dat er geen buitenlandse club zal zijn die voor Ruiz 20 miljoen neerlegt.
Stoch, Rajko, Osei en nu dus Bruma. Zou Ajax of PSV Bruma niet willen hebben denk je? Wat kan ons die Lemic nou wat schelen zolang hij dat soort spelers binnenhaalt. Of dat het op huurbasis is. We kunnen dit soort kaliber spelers nooit kopen, wel huren.

Ik begrijp je tweede punt niet helemaal. Je hebt het over Ajax dat iedereen kan krijgen als het de juiste prijs neerlegt. Was 16 miljoen de juiste prijs voor Sulejmani? 4.5 miljoen voor Silva? Is dat nou echt je punt? Spreekt dit in het voordeel van Ajax naar jouw mening?

Dat een speler voor Ajax financieel haalbaar is wil niet zeggen dat die speler ook naar Ajax toekomt. Wat er nu anders is dan twee jaar geleden is dat buitenlandse clubs ook bij Twente op de tribune gaan zitten scouten. Dat is dan ook de reden dat Twente niet aan Ajax hoeft te verkopen. Twente met Groningen of Heerenveen vergelijken is raar. Twente heeft volgend seizoen een budget van 42 miljoen en speelt CL.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma mei 10, 2010 10:58 am

Bertje schreef:
Zoals je zelf al zei: bij Ajax wordt er gesneden in de salarishuishouding.

In de ene post ga je linksom, dan weer rechtsom.
Het besef dat er gekort moet worden is er maar ik heb niet het idee dat er een plan is voor de lange termijn. Inzetten op de jeugd is leuk en aardig maar niet als die jeugd niet tegen de scoutingkwaliteiten van andere clubs op kan.

Plaats reactie