FC Twente 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
wimpey

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door wimpey » za mei 14, 2011 7:23 pm

Joop Munsterman schreef: En dan dacht ik: Wie gaot d'r an.
Joop Munsterman schreef: Maar een jongen als Ronnie Stam die dacht: oh jee, we moeten vandaag tegen Feyenoord.
Joop Munsterman schreef: Dat moet je niet meer hebben als je vooruit wilt, hoe jammer we het ook vonden dat hij wegging.”
Volgens mij heb je dan ook niets aan Joop Munsterman. Als je vooruit wilt tenminste. Hoe jammer dat ook is.

goodfella

Bericht door goodfella » za mei 14, 2011 8:13 pm

Wouter schreef:Mwah, alle Nederlandse clubs, inclusief Ajax, trokken toen veel minder toeschouwers.
De Meer was ook niet zo bijster groot!

Maar in 1995 eerste ronde CL Milan uit wel gewoon 20.000 aanvragen voor een kaart hoor. :neutral.gif:

Twente begint overigens knap irritant te worden. Doen mee om de prijzen en ze hebben me ineens een grote misplaatste bek. Om te kotsen die Duitsers.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » za mei 14, 2011 10:25 pm

wimpey schreef: Volgens mij heb je dan ook niets aan Joop Munsterman. Als je vooruit wilt tenminste. Hoe jammer dat ook is.
Van faillissement naar kampioenschap binnen de zeven jaar. Waardeloze voorzitter en idd niet bepaald iemand om vooruitgang te leiden.

Sarcasme modus uit nu. Munsterman is niet perfect en hij had de naam Ronnie Stam niet moeten noemen. Maar zeggen dat je niets hebt aan Munsterman is de grootste grap ooit.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » za mei 14, 2011 10:28 pm

goodfella schreef: De Meer was ook niet zo bijster groot!

Maar in 1995 eerste ronde CL Milan uit wel gewoon 20.000 aanvragen voor een kaart hoor. :neutral.gif:

Twente begint overigens knap irritant te worden. Doen mee om de prijzen en ze hebben me ineens een grote misplaatste bek. Om te kotsen die Duitsers.
Ik vind het prima hoor maar je kunt niet volhouden dat je Twente om te kotsen vindt en tegelijkertijd Twente een onbeduidend clubje vinden.

Overigens plaatste Twente in de zeventiger jaren noodtribunes om het gebrek aan capaciteit op te vangen in de Europacup waarin uit en thuis tegen Juventus werd gewonnen.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » za mei 14, 2011 10:31 pm

Wouter schreef:Mwah, Twente leeft volgens mij voor een groot deel van een goede scouting en een goede technische staf...
Je vergeet Vertonghen´s wijze woorden. Ze leven ook nog eens dankzij goede voorzetten en goede koppers. Is natuurlijk allemaal helemaal niet relevant voor de prestaties van een voetbalclub, goede scouting, een goede technische staf, goede voorzetten en goede koppers. Wat moet je er allemaal mee.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » za mei 14, 2011 10:34 pm

goodfella schreef: Lekker met je 4.000 mede supporters in het Diekman zitten. Als Ajax op bezoek kwam, was het Diekman van Ajax. Op alle fronten! :smallgrin.gif:
Ja vroeger he. Ik kan me nog herinneren dat ik al onder de indruk was van Ajax toen ze het veld op kwamen om op te warmen. Das war einmal, zoals we hier in Duitsland zeggen. Ik weet niet zeker wie daar een einde aan gemaakt heeft, Prince Polley of Vennegoor of Hesselink. Ik denk die laatste want het was wel erg leuk om die nummer 1 stropdassen in een depressie te zien verzinken tijdens dat jubileumfeest.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za mei 14, 2011 10:37 pm

Vorig jaar was het verschil een punt met Ajax en als wij morgen winnen, dan is het dus twee punten in ons voordeel. Over twee jaar gezien hebben we dan dus meer punten gehaald dan Twente. Echt, Twente doet het fantastisch met de middelen die ze hebben, maar laten we het allemaal ook niet overdrijven, zeg. Ajax presteert bagger (in onze ogen), maar zit nog altijd op het vinkentouw. Het is een schande dat we niet superieur zijn aan een provincieclub als Twente, maar de verheerlijking van Twente slaat wel door, hoor. Feitelijk gezien presteert Twente namelijk net zo goed als Ajax en misschien ietsje beter. Die nuance mag wel eens aangebracht worden.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » za mei 14, 2011 10:58 pm

Peter schreef:Vorig jaar was het verschil een punt met Ajax en als wij morgen winnen, dan is het dus twee punten in ons voordeel. Over twee jaar gezien hebben we dan dus meer punten gehaald dan Twente. Echt, Twente doet het fantastisch met de middelen die ze hebben, maar laten we het allemaal ook niet overdrijven, zeg. Ajax presteert bagger (in onze ogen), maar zit nog altijd op het vinkentouw. Het is een schande dat we niet superieur zijn aan een provincieclub als Twente, maar de verheerlijking van Twente slaat wel door, hoor. Feitelijk gezien presteert Twente namelijk net zo goed als Ajax en misschien ietsje beter. Die nuance mag wel eens aangebracht worden.
De top drie, inclusief Twente, presteert het hele seizoen al wisselvallig. Maar Twente staat meer dan Ajax op in grote wedstrijden dit seizoen, zowel in Europa als in de eredivisie. Qua resultaten tegen de eredivisie top drie heeft Twente het beste gepresteerd. Daarnaast heeft Twente nog steeds behoorlijk wat minder te besteden dan Ajax. Het is dan ook niet zo gek dat Twente positieve media aandacht krijgt. Vooral ook afgezet tegen de problemen op bestuurlijk niveau in Amsterdam. Twente is een betrekkelijk ongecompliceerde club die boven kunnen presteert en geen geldproblemen heeft. Alhoewel Ajax altijd de grootste club van Nederland zal blijven is het niet zo raar dat mensen positief reageren op de frisse wind die Twente volgens velen toch is. Toch.

Wederom ik heb geen idee wat het wordt hoor morgen. De kwaliteitsverschillen zijn klein en het kan alle kanten op. Maar hoe het ook afloopt het is hoe dan ook een topseizoen voor Twente. Dat wij dat vinden en dat daarop wordt neergekeken in Amsterdam, dat zal me met alle respect een zorg zijn.

LucaS

Bericht door LucaS » zo mei 15, 2011 7:33 am

Tja, en tegen de kleine clubs heeft twente dus minder gepresteerd. Wie is er dan wisselvallig?
I think I lost my fucking headache

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo mei 15, 2011 9:41 am

Epi Drost schreef:
El Clavo schreef:Dat is de discussie hier niet. Het gaat er om dat bepaalde supporters van een club opeens een beetje grootheidswaanzin krijgen. Dat zag je tôt 2 jaar terug ook bij AZ. Werd er opeens over een top4 gesproken. Dat kan in Enschede ook zomaar gebeuren.
Arrogante fans heb je overal, dat heb je als club niet in de hand. Maar de dingen die De Boer, Vertonghen en Alderweireld eruit gekraamd hebben rond en na de bekerfinale, die zul je niemand die bij Twente op de loonlijst staat horen zeggen.

En wederom, ik moet er hard om lachen als ik iemand weer Twente met AZ zie vergelijken. Struisvogel argumenten.
Waarin denk je dat jullie zo anders zijn? Nog 2 of 3 Onyewu's of Bachrami's'en je doet gewoon weer meer om plek 5 tm 8. Met grote budgetten kun je je wel wat miskopen veroorlove, met een laag budget houd je dat 2 jaar vol.
Laatst gewijzigd door El Clavo op zo mei 15, 2011 11:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo mei 15, 2011 10:45 am

'Een jongen als Stam dacht: 'oh jee, we moeten tegen Feyenoord''
Zaterdag, 14 mei 2011 om 12:22

Joop Munsterman is trots op de ontwikkeling die FC Twente doormaakt. De Tukkers werden vorig jaar voor het eerst kampioen van Nederland en kunnen de titel zondag prolongeren, wanneer er niet wordt verloren bij Ajax. Munsterman ziet zijn club uitgroeien tot een echte topclub en stelt in het Algemeen Dagblad dat hij momenteel de juiste spelers onder contract heeft staan.
/

Hij maakt de vergelijking met het verleden: “Als wij in de Kuip speelden, ging het jaren achter elkaar hetzelfde”, zegt Munsterman. “Dan waren we heer en meester, tot iemand van ons er eentje van Feyenoord voor zijn schenen schopte. Opeens stond dan dat prachtige, veelkoppige monster op, op de tribunes. Dan begon dat hele stadion te brullen en te schudden. En dan dacht ik: Wie gaot d'r an. Gingen we toch weer de boot in.”

Dat is verleden tijd. “Bryan Ruiz, denk je dat die een seconde wakker ligt van Feyenoord, of van Ajax? Douglas? Daar kun je beleid op maken, daar ben ik heilig van overtuigd. Maar een jongen als Ronnie Stam die dacht: oh jee, we moeten vandaag tegen Feyenoord. Dat moet je niet meer hebben als je vooruit wilt, hoe jammer we het ook vonden dat hij wegging.”

VZ
Een slimme journalist vraagt dan waarom Cissé eigenlijk eerste keus was boven Ruiz.

Zulke zaken zijn dus bepalend in de voetballerij.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mei 15, 2011 4:12 pm

Epi's Twente-cultuur:

Teleurstelling in Enschede na verlies FC Twente
zondag 15 mei 2011 | 16:54 uur

In de binnenstad van Enschede hebben supporters van FC Twente teleurgesteld gereageerd op het verlies van FC Twente.

Groepen supporters dropen ontgoocheld af, een enkeling liet een traan. Het feestprogramma in de binnenstad gaat niet door. De rondrit met de spelers in een open bus door een deel van Enschede gaat wel door. Ajax versloeg zondagmiddag FC Twente met 3-1.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mei 15, 2011 4:32 pm

You only sing when you're winning! Sing when you're winning!

Die Tukkers kennen hun plek weer even. :biggthumpup.gif:

peter

Bericht door peter » zo mei 15, 2011 4:35 pm

In ieder geval gefeliciteerd nog met die beker.

Twente speelde vlak, zeg. De aanval kwam totaal niet uit de verf.

Frank

Bericht door Frank » zo mei 15, 2011 4:37 pm

wimpey schreef:Epi's Twente-cultuur:

In de binnenstad van Enschede hebben supporters van FC Twente teleurgesteld gereageerd op het verlies van FC Twente.

Groepen supporters dropen ontgoocheld af, een enkeling liet een traan. Het feestprogramma in de binnenstad gaat niet door. De rondrit met de spelers in een open bus door een deel van Enschede gaat wel door. Ajax versloeg zondagmiddag FC Twente met 3-1.
En jij denkt dat het bij Ajax wel door zou zijn gegaan als Ajax de beker had gewonnen en de titel niet had gehaald?

Ik kan er niets aan doen, vind je af en toe behoorlijk kleinzielig...
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo mei 15, 2011 5:20 pm

Respect voor Twente overigens, ze hebben toch weer prima seizoen gedraaid, met bekerwinst en voorronde CL. :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » zo mei 15, 2011 7:44 pm

Frank schreef: Ik kan er niets aan doen, vind je af en toe behoorlijk kleinzielig...
Absoluut. Maar ik ben wél lekker kampioen, boertje. :ajaxscarf.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo mei 15, 2011 8:00 pm

Het is ondanks alles wel feest langs de weg in Twente.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » zo mei 15, 2011 8:43 pm

Terecht. Prima seizoen voor de tukkers. Dit is even zuur, want je wordt keihard afgetroefd op wilskracht, maar in the end pak je een prijs en kwalificeer je je voor voorronde CL. Wij waren er vorig jaar best blij mee.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mei 15, 2011 8:46 pm

Peter schreef:Terecht. Prima seizoen voor de tukkers. Dit is even zuur, want je wordt keihard afgetroefd op wilskracht, maar in the end pak je een prijs en kwalificeer je je voor voorronde CL. Wij waren er vorig jaar best blij mee.
Volgend seizoen gaat het weer tussen Twente en Ajax.

Ze zullen daar wel een paar chokers moeten dumpen. Ze zouden toch zo stoicijns zijn, zeiden ze? Dat viel effe tegen.

Maar alle respect voor Twente. Uiteindelijk zal deze ervaring ze sterker maken.

Paul1985

Bericht door Paul1985 » zo mei 15, 2011 8:46 pm

Peter schreef:Terecht. Prima seizoen voor de tukkers. Dit is even zuur, want je wordt keihard afgetroefd op wilskracht, maar in the end pak je een prijs en kwalificeer je je voor voorronde CL. Wij waren er vorig jaar best blij mee.
Inderdaad, zo denk ik er ook over. Zuur om afgetroefd te worden op mentaliteit en strijd, dat komt wel hard aan. Titel mislopen is tot daar aan toe, maar vooral de manier waarop is erg frustrerend.

peter

Bericht door peter » zo mei 15, 2011 8:54 pm

wimpey schreef:
Volgend seizoen gaat het weer tussen Twente en Ajax.

Ze zullen daar wel een paar chokers moeten dumpen. Ze zouden toch zo stoicijns zijn, zeiden ze? Dat viel effe tegen.

Maar alle respect voor Twente. Uiteindelijk zal deze ervaring ze sterker maken.
Ik ben alleen bang dat chokers blijven staan. Janssen en Ruiz zullen vertrekken en dat waren de enige twee die zich lieten zien. Chadli en de Jong waren bleu en het middenveld van Ajax won op wilskracht. Het centrum van Twente was wederom niet soeverein.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo mei 15, 2011 10:12 pm

wimpey schreef:Epi's Twente-cultuur:

Het team is feestelijk ingehaald en rijdt nu door een menigte van duizenden mensen over de singels, en morgen volgt zoals gepland de huldiging. Dus dat heb je verkeerd. Wij zijn ontzettend trots op ons team. Voor het derde opvolgende jaar in de top twee en twee prijzen gewonnen dit seizoen. Als je een club bent met de derde begroting van het land kun je daar gelukkig mee zijn. Vooral ook omdat je verdiend verloren hebt vandaag.

Ajax gefeliciteerd, volkomen terecht gewonnen vandaag. Op het juiste moment het beste uit de selectie gehaald terwijl Twente juist vandaag matig presteerde. Niets op af te dingen, respect dus.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 15, 2011 10:18 pm

Dank je, Epi. Dat is sportief van je. :biggthumpup.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 15, 2011 10:20 pm

Ja, mooie reactie. Ik ben ook blij dat PSV niet heeft gewonnen. Twente verdient het om 2e te worden. :biggthumpup.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gesloten