www.ad.nlNiemand zal voorzitter Westerhof missen, hij was een passant
Hugo Borst
Toen Rob Westerhof een paar weken geleden het nieuwe jeugdcomplex van PSV opende, bedankte hij Jan en alleman maar niet Guus Hiddink, die onder meer geldschieters vond om de accommodatie te financieren.
Flauw en stom natuurlijk, want het werd meteen uitgelegd als kinnesinne van de voorzitter van PSV.
Ik schaam me eerlijk gezegd een beetje voor mijn stad- en clubgenoot Rob Westerhof, die twee jaar geleden optimistisch begon in Eindhoven. De Rotterdammer had zijn sporen (in het buitenland) bij Philips verdiend.
Maar zoals zo vaak blijkt een geslaagde loopbaan in het bedrijfsleven geen garantie om in de hermetische, eigenzinnige, malle voetbalwereld je draai te vinden als bobo.
Hij heeft het niet kunnen maken. Westerhof doet waarover zijn collega Van den Herik niet peinst, lijkt het. De grijze maar vitale zestiger stopt er op 1 oktober mee. Hij zegt dat hij het te druk heeft. Zou kunnen.
Hij schijnt er nogal wat commissariaatjes op na te houden. Ook het schoorsteentje van een gevulde gepensioneerde zakenman moet kennelijk blijven roken, maar ik hou het erop dat hij het wel gezien heeft bij PSV.
Ze hebben hem wat gecorrigeerd daar in Eindhoven. Het pijnlijkst was de contractonderhandeling met doelman Gomes. De overeenkomst moest verlengd. Westerhof deed de Braziliaan een ruimhartig aanbod.
President-commissaris Jan Timmer overrulede zijn voorzitter. Gomes in alle staten vanwege het plots verlaagde aanbod. Op televisie hoorden we de sluwe Hiddink Gomes troosten dat hij er zich wel even mee zou bemoeien en dat alles goed kwam. Eerst gepiepeld worden door Timmer, vervolgens door Hiddink. Dat voelt niet lekker.
Rob Westerhof heeft het niet gemakkelijk gehad de voorbije twee jaar. De liefde voor Harry van Raaij is extreem in PSV-kringen. Zo'n (cult)figuur vervangen is onmogelijk. Als je het dan ook nog eens hiërarchisch aflegt tegen die hork van een Timmer en het niet klikt met de sluwe Hiddink, tja dan wacht je eenzaamheid.
Niemand zal hem missen. Westerhof was een passant. Ach, hij leed als zo velen vóór hem aan mediageilheid. 63 jaar en toch nog zo graag je zegje willen doen. Die geldingsdrang breekt je op. Want de woorden die je gisteren uitsprak worden morgen tegen je gebruikt.
Dus toen hij zei dat kandidaat-trainer Ronald Koeman eerst maar ervaring op moest doen in het buitenland was dat niet handig. Want toen iedereen afzegde werd het alsnog Ronald Koeman.
Al die tijd had Westerhof Huub Stevens in de wachtkamer laten zitten. De Limburger liet hij in de waan dat hij een voorname kandidaat was. Na weken moest Stevens zelf bellen (geen gehoor) om een uur later op zijn antwoordapparaat van Westerhof te horen dat hij niet de nieuwe trainer van PSV zou worden.
Jokken ging Westerhof gemak kelijk af, maar het kwam hem vaak duur te staan. Toen hij ons bij Studio Voetbal op de mouw speldde dat Alex eigendom was van PSV, corrigeerde Guus Hiddink hem prompt: Néé, Alex is van Chelsea! Zo ongeveer ging het ook met Kalou en onlangs met Kromkamp. Hij loog dat er geen interesse was, maar Hiddink (Kalou) en Koeman (Kromkamp) spraken hem tegen. Wat Kluivert betreft had hij wel een punt. Westerhof sprak over het verhoogde bedrijfsrisico, maar trainer Koeman wilde de spits onder alle omstandigheden. Zo woog alles wat Westerhof zei op het laatst nog maar een paar gram, tot zijn woorden tenslotte gewichtloos waren. Daarom heeft hij wel een wijs besluit genomen door te vertrekken.
Ik hoop niet dat hij de ambitie heeft om voorzitter te worden van de club waar hij ooit voor speelde. Hoe groot zijn liefde voor de Oude Dame met de mooiste voorgevel van Nederland ook is, voor mij is hij toch een soort Charisteas, die zondag - ik voel het gewoon - op het Kasteel gaat scoren.
Ik wens PSV sterkte bij het zoeken naar een goede voorzitter. Een echte leider is dringend gewenst. Er is na het vertrek van Van Raaij en Hiddink (en binnenkort Timmer) een machtsvacuüm ontstaan.
Laatst viel de naam van Kees Ploegsma. Die heeft een goed netwerk, is een echte PSV-supporter en verdient, nadat hij jaren geleden op een beetje vervelende manier vertrok, een mooie rentree. Of keert good-old Erik van Muiswinkel alsnog terug?
PSV
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dat laatste geldt wel voor meer mensen.Peter schreef:Die TBS kan breien, zeg. Als je hem aan het woord laat, ben je gelijk een minuutlang zoet. Het is ook nooit ja of nee, maar altijd een verhaal van hier tot gunder.
TBS wil graag heel intelligent en interessant overkomen (dat gedrag zal wellicht stammen uit zijn beginjaren met Cruyff) terwijl hij daarvoor in ieder geval verbaal en waarschijnlijk geestelijk niet genoeg bagage heeft.
Toch weet ik zeker dat TBS een echt voetbaldier is en er met name tactisch erg veel kijk op heeft. Dat kon je ook gisteren tussen de verbale warboel door duidelijk merken.
Dat heeft Koeman goed gezien. Hij heeft groot gelijk dat hij daar gebruik van maakt en de rest maar voor lief neemt.
O, dat is ook al de schuld van Cruijff? :DJim schreef: TBS wil graag heel intelligent en interessant overkomen (dat gedrag zal wellicht stammen uit zijn beginjaren met Cruyff).
Weet het niet hoor. TBS deed het goed in Barcelona, maar hij heeft al een paar jaar geen indruk gemaakt.
Het stinkt aan alle kanten!
Nou, Cruyff heeft daar ook een handje van. Die kletst ook eindeloos en ook bepaald niet grammaticaal/syntactisch foutloos over zaken waar een veel korter antwoord mogelijk is.joey schreef:O, dat is ook al de schuld van Cruijff? :DJim schreef: TBS wil graag heel intelligent en interessant overkomen (dat gedrag zal wellicht stammen uit zijn beginjaren met Cruyff).
Weet bijna zeker dat hij dit bewust doet om interessant over te komen en zo het aureool van een onbegrepen genie te verkrijgen dat zogenaamd een paar stappen verder denkt dan de gewone sterveling.
TBS wil daar dolgraag in mee gaan. Met de bekende gevolgen.
Zoals veel supporters ben je bijzonder kort van memorie.joey schreef: Weet het niet hoor. TBS deed het goed in Barcelona, maar hij heeft al een paar jaar geen indruk gemaakt.
De eerste anderhalf jaar bij Ajax onder Koeman werd TBS door menig Ajax-supporter nog de hemel in geprezen vanwege zijn veronderstelde tactische inbreng bij de zeer redelijk succesvolle CL-campagne van het piepjonge Ajax.
Ook afgelopen seizoen bij Benfica heeft TBS naar mijn mening wel degelijk een belangrijke inbreng gehad bij de uitschakeling van gerenommeerde clubs als Manchester United en Liverpool.
Benfica heeft zelfs het grote Barcelona nog heel aardig partij kunnen bieden, terwijl het ware krachtsverschil in kwalitatief opzicht enorm was.
Ik denk dat TBS daaraan in tactisch opzicht wel degelijk zijn steentje heeft bijgedragen.
Maar dat wensen we natuurlijk niet (meer) te onderkennen. Zeker niet nu hij bij PSV zit.
Volgens de krant speelde PSV afgelopen zaterdag 4-4-2Jöhnk schreef:Zou Koeman de analyses van Bruins Slot begrijpen? :X
Volgens mij heeft de aanwezigheid van Bruins Slot vooral te maken met het 'hogere doel' van Koeman.
Ook het volharden in het handhaven van het 4-3-3 systeem, ookal is het spelersmateriaal niet geschikt, heeft te maken met dat hogere doel.
Dat zal wel veranderen als Patje fit is.
Btw, is het al te merken dat Koeman, zoals beloofd, veel aanvallender speelt dan Hiddink?
Btw, is het al te merken dat Koeman, zoals beloofd, veel aanvallender speelt dan Hiddink?
Laatst gewijzigd door Jöhnk op ma sep 11, 2006 3:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, weet jij dat bijna zeker? Jij bent de Cruijffoloog hier? :aai:Jim schreef:Weet bijna zeker dat hij dit bewust doet om interessant over te komen en zo het aureool van een onbegrepen genie te verkrijgen dat zogenaamd een paar stappen verder denkt dan de gewone sterveling.
Wat een kontlikker dan. Maar die indruk had ik al. :XTBS wil daar dolgraag in mee gaan. Met de bekende gevolgen.
Maar de laatste twee jaar niet.... Misschien had het niets met TBS te maken, maar eerder met inbreng van een speler als Chivu.De eerste anderhalf jaar bij Ajax onder Koeman werd TBS door menig Ajax-supporter nog de hemel in geprezen vanwege zijn veronderstelde tactische inbreng bij de zeer redelijk succesvolle CL-campagne van het piepjonge Ajax.
De supporters van Benfica vinden dat hun club het afgelopen seizoen verschrikkelijk voetbal speelde. Lees de betreffende fora er maar op na.Ook afgelopen seizoen bij Benfica heeft TBS naar mijn mening wel degelijk een belangrijke inbreng gehad bij de uitschakeling van gerenommeerde clubs als Manchester United en Liverpool.
Benfica heeft zelfs het grote Barcelona nog heel aardig partij kunnen bieden, terwijl het ware krachtsverschil in kwalitatief opzicht enorm was.
Ik denk dat TBS daaraan in tactisch opzicht wel degelijk zijn steentje heeft bijgedragen.
Ik vind het wel lollig dat hij bij PSV zit. Bij Ajax hoef ik hem niet meer te zien.Maar dat wensen we natuurlijk niet (meer) te onderkennen. Zeker niet nu hij bij PSV zit.
Nou nee, maar af en toe geef ik mijn mening over mensen.joey schreef: Zo, weet jij dat bijna zeker? Jij bent de Cruijffoloog hier? :aai:
Iets waar jij zo ongeveer je levenstaak van lijkt te hebben gemaakt.
Dat bedoel ik. Jij hoeft kennelijk heel veel mensen niet meer bij Ajax te zien.joey schreef: Ik vind het wel lollig dat hij bij PSV zit. Bij Ajax hoef ik hem niet meer te zien.
Pffff.... :sad:Jim schreef: Nou nee, maar af en toe geef ik mijn mening over mensen.
Iets waar jij zo ongeveer je levenstaak van lijkt te hebben gemaakt.
Eerlijk gezegd denk ik dat Cruijff gewoon praat zoals hij praat, net als jij en ik. Ik heb nooit de indruk dat hij het zelf zo ingewikkeld vindt wat hij zegt.
Een gokje: ik ben vast niet de enige in dit geval. ;)Dat bedoel ik. Jij hoeft kennelijk heel veel mensen niet meer bij Ajax te zien.
(En ja, een hoop mensen hebben er een zooitje van gemaakt bij Ajax de afgelopen tien jaar. Die hoef ik allemaal niet meer terug te zien.) En zeker types niet die Ajax 'de andere kant' noemen, omdat ze bij de concurrentie werken! :X )
-
- AT Toto winner 15/16
Jij wilde toch niks meer met psv te maken hebben?Baseman schreef::drecul2:
Is het nu mijn schuld dat jij al zo lang in een depressie zit en bijna altijd negatief bent ?
Willem II verdedigde niet briljant, maar die ballen moeten er nog wel in. Daarbij gaat er aan elke goal minimaal 1 fout vooraf...PSV won dik verdiend, zo simpel is het. Al hadden ze in de 2e helft de voorsprong wel mogen uitbouwen.
-
- AT Toto winner 15/16