AZ

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 09, 2007 3:37 pm

De Messias niet nee, maar toch wel de beste (Nederlandse) trainer als het aankomt op het opbouwen van een jong elftal. AZ was het dit seizoen net niet, maar ik weet zeker dat men volgend seizoen weer een stap vooruit zet. In het doel gaan ze er in ieder geval alvast op vooruit. Dat kan al heel wat schelen.

Van Gaal is en blijft voor mij gewoon een held. Daar doet geen enkele uitspraak die hij als trainer van AZ doet iets aan af. Ik kan nog altijd intens genieten van de beelden van Van Gaal als Ajax-trainer. De karatetrap, de manier waarop hij Kluivert toesprak voor z’n invalbeurt in de finale, het moment dat de Feyenoord aanhang begon met kwetsende spreekkoren over z’n overl…Blegh, laat maar. Ik leef nog steeds intens mee met de man wanneer ik beelden van hem zie. Wat een passie, gedrevenheid en vakmanschap. En als je dan hoort dat hij naast z’n nare trekjes ook nog eens heel sympathiek kan zijn, dan kan je alleen maar beamen dat de man een absolute topper is.

En laten we niet vergeten dat de man naar alle waarschijnlijkheid nog gewoon bij Ajax had gezeten als Ajax een paar jaar terug niet voor die oetlul had gekozen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo mei 13, 2007 9:07 am

Salmon heeft aanbod van AZ

Glenn Salmon, topscorer van NAC, heeft een aanbod gekregen van AZ. De transfer van de Zuid-Afrikaanse international (29) gaat echter alleen door als spits Danny Koevermans aan een buitenlandse club wordt verkocht.
Koevermans, goed voor 22 doelpunten dit seizoen, staat door zijn sterke optredens bij AZ in de belangstelling van een groot aantal buitenlandse clubs.

Salmon besloot vanwege de interesse uit Alkmaar deze week op het allerlaatste moment een contractverlenging af te slaan. Dit tot ergernis van de technische leiding in Breda, die al wekenlang met hem onderhandelde over een drie-jarige verbintenis.

NAC heeft zelf een nieuwe centrale verdediger op het oog. De 25-jarige Tyrone Loran van RBC kan bij de club van Ernie Brandts aan de slag.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Daniel

Bericht door Daniel » zo mei 13, 2007 3:19 pm

Waarom speelt AZ eigenlijk met rouwbanden om?

Arwin

Bericht door Arwin » zo mei 13, 2007 3:21 pm

Daniel_vT schreef:Waarom speelt AZ eigenlijk met rouwbanden om?
Stadionspeaker die ze al 17 jaar hadden is overleven op 58 jarige leeftijd van de week.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 14, 2007 3:35 pm

AZ wil Pocognoli

ALKMAAR - Het Nederlandse AZ uit Alkmaar zou eerstdaags een officieel bod uitbrengen op Sébastien Pocognoli van Racing Genk. Dat meldt Het Laatste Nieuws.

De jonge linksachter moet bij de club van Moussa Dembele en Maarten Martens als vervanger dienen voor Tim De Cler. Pocognoli zou ongeveer 4 miljoen euro kosten.

" Als Genk en ik er beter van worden, zie ik niet in wat een transfer tegenhoudt," aldus Pocognoli in een gesprek met Het Laatste Nieuws. "AZ is een mooie carrièrestap. Wil Genk me houden, dan moeten daar sportieve en financiële garanties tegenoverstaan."
sportwereld.be
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 14, 2007 3:40 pm

4 miljoen voor een reservelinksback? In FM kan hij ook als linkeraanvallende middenvelder uit de voeten
dan lijkt het me al een stuk logischer
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 14, 2007 3:54 pm

Pocognoli is tien keer beter dan De Cler, dus die wordt daar echt geen reserve hoor.

Jesse

Bericht door Jesse » ma mei 14, 2007 4:36 pm

Ik dacht dat de Cler weg ging?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma mei 14, 2007 4:42 pm

Klopt, De Cler gaat hoogst waarschijnlijk weg. Met Pocognoli dus een zelfde voetballer als Urby.

Goede zet van AZ. Jammer voor Ajax, maar die hebben hem simpelweg niet nodig.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Aristides

Bericht door Aristides » ma mei 14, 2007 6:24 pm

De Dominee schreef:Klopt, De Cler gaat hoogst waarschijnlijk weg. Met Pocognoli dus een zelfde voetballer als Urby.

Goede zet van AZ. Jammer voor Ajax, maar die hebben hem simpelweg niet nodig.
Ken die Belg alleen van naam, maar één Urby is inderdaad genoeg. Blijft staan dat ik vind dat Ajax een linksback nodig heeft die kan verdedigen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

jabu

Bericht door jabu » vr mei 18, 2007 7:26 pm

Pocognoli kiest voor AZ

ALKMAAR - Sébastien Pocognoli speelt het komende voetbalseizoen hoogstwaarschijnlijk voor AZ. De talentvolle 19-jarige verdediger staat ook in de belangstelling van verschillende Duitse, Italiaanse en Franse clubs, maar hij heeft zijn keuze op de Alkmaarders laten vallen.

"Voor mezelf ben ik eruit", liet de Belg vrijdag weten. "Ik heb een goed gevoel overgehouden aan een telefonisch gesprek met technisch manager Marcel Brands.
Ook mijn landgenoten Maarten Martens en Moussa Dembélé vertelden positieve verhalen over AZ en trainer Louis van Gaal. AZ is een goede club voor een jonge speler zoals ik."

Genk

Volgens Pocognoli heeft Genk nog niets gehoord van AZ. "Daar wacht ik nu op. Volgens mij moet ik tussen de twee en vier miljoen euro opbrengen."

Pocognoli maakt net als Martens en Dembélé deel uit van de voorselectie van Jong België voor het Europees kampioenschap van 10 tot en met 23 juni in Nederland.

Bij AZ moet hij de opvolger worden van Tim de Cler, die vermoedelijk bij de Noord-Hollanders vertrekt.
Nu.nl

Is het netjes dat Genk nog niets gehoord heeft van AZ maar dat Marcel Brands wel telefonisch contact met hem heeft opgenomen? :hypocrite.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mei 18, 2007 7:33 pm

Touché, Jabu. :drecul.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 21, 2007 2:08 pm

Ja hoor eens, zulke verwijten maken we alleen Ajax! :excited.gif:

www.sportwereld.be meldt dat Pocognoli rond is met AZ. De clubs moeten er nog uitkomen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 21, 2007 9:56 pm

Mooi van Cziommer. Derksen begon weer eens op Ajax te zeiken, zegt Cziommer: 'Ik vind Ajax wel een prachtige club en een heel belangrijke club voor het Nederlandse voetbal.' En hij gaf ruiterlijk toe dat hij voor AZ gekozen had omdat hij dacht dat hij bij Ajax nooit in de basis zou komen. :worshippy.gif:

Duke

Bericht door Duke » ma mei 21, 2007 9:58 pm

Dat siert hem dan wel weer. :biggthumpup.gif:

Salvador Dali

Jesse

Bericht door Jesse » ma mei 21, 2007 9:58 pm

Had ik niet van hem verwacht. Goede actie. :koe.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 21, 2007 9:58 pm

Zo, ik denk dat er zelden een speler in de Eredivisie is geweest die zo snel aan sympathie heeft gewonnen als Cziommer. :biggthumpup.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 21, 2007 10:00 pm

Een etter op het veld hoeft geen etter buiten het veld te zijn.

Jan Wouters zei ooit dat hij moest huilen bij films waarin dierenleed voorkwam.

Baseman

Bericht door Baseman » di mei 22, 2007 6:41 am

Zo zie je maar weer, als je positief bent over Ajax ben je meteen een goede kerel :icon_biggrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » di mei 22, 2007 6:48 am

Een goede kerel? Ach het pleit iig wel voor je voetbalintelligentie en -inzicht! :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 22, 2007 8:41 am

Baseman schreef:Zo zie je maar weer, als je positief bent over Ajax ben je meteen een goede kerel :icon_biggrin.gif:
Dat weet ik niet, ik ken die vent verder niet. Maar dit was in elk geval dapper van hem, want iets positiefs over Ajax zeggen valt niet goed in Alkmaar.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » di mei 22, 2007 8:46 am

Zou hij niet heel misschien benaderd kunnen zijn door AJAX? :whistling.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » di mei 22, 2007 8:50 am

Nu niet meer. Toen hij nog transfervrij was wel, denk ik.

Duke

Bericht door Duke » di mei 22, 2007 9:09 am

Ik denk het ook. Hij heeft trouwens toch ook bij AZ een aardige tijd op de bank gezeten? Hij was zeker geen basisspeler dit seizoen, pas de laatste weken staat hij (vanwege blessures) in de basis.

Salvador Dali

Jesse

Bericht door Jesse » di mei 22, 2007 9:11 am

Inderdaad. En van Gaal brengt dat mooi door te zeggen dat Cziommer nu gewoon in de vorm van z'n leven is.

Gesloten