AZ
De Messias niet nee, maar toch wel de beste (Nederlandse) trainer als het aankomt op het opbouwen van een jong elftal. AZ was het dit seizoen net niet, maar ik weet zeker dat men volgend seizoen weer een stap vooruit zet. In het doel gaan ze er in ieder geval alvast op vooruit. Dat kan al heel wat schelen.
Van Gaal is en blijft voor mij gewoon een held. Daar doet geen enkele uitspraak die hij als trainer van AZ doet iets aan af. Ik kan nog altijd intens genieten van de beelden van Van Gaal als Ajax-trainer. De karatetrap, de manier waarop hij Kluivert toesprak voor z’n invalbeurt in de finale, het moment dat de Feyenoord aanhang begon met kwetsende spreekkoren over z’n overl…Blegh, laat maar. Ik leef nog steeds intens mee met de man wanneer ik beelden van hem zie. Wat een passie, gedrevenheid en vakmanschap. En als je dan hoort dat hij naast z’n nare trekjes ook nog eens heel sympathiek kan zijn, dan kan je alleen maar beamen dat de man een absolute topper is.
En laten we niet vergeten dat de man naar alle waarschijnlijkheid nog gewoon bij Ajax had gezeten als Ajax een paar jaar terug niet voor die oetlul had gekozen.
Van Gaal is en blijft voor mij gewoon een held. Daar doet geen enkele uitspraak die hij als trainer van AZ doet iets aan af. Ik kan nog altijd intens genieten van de beelden van Van Gaal als Ajax-trainer. De karatetrap, de manier waarop hij Kluivert toesprak voor z’n invalbeurt in de finale, het moment dat de Feyenoord aanhang begon met kwetsende spreekkoren over z’n overl…Blegh, laat maar. Ik leef nog steeds intens mee met de man wanneer ik beelden van hem zie. Wat een passie, gedrevenheid en vakmanschap. En als je dan hoort dat hij naast z’n nare trekjes ook nog eens heel sympathiek kan zijn, dan kan je alleen maar beamen dat de man een absolute topper is.
En laten we niet vergeten dat de man naar alle waarschijnlijkheid nog gewoon bij Ajax had gezeten als Ajax een paar jaar terug niet voor die oetlul had gekozen.
www.ad.nlSalmon heeft aanbod van AZ
Glenn Salmon, topscorer van NAC, heeft een aanbod gekregen van AZ. De transfer van de Zuid-Afrikaanse international (29) gaat echter alleen door als spits Danny Koevermans aan een buitenlandse club wordt verkocht.
Koevermans, goed voor 22 doelpunten dit seizoen, staat door zijn sterke optredens bij AZ in de belangstelling van een groot aantal buitenlandse clubs.
Salmon besloot vanwege de interesse uit Alkmaar deze week op het allerlaatste moment een contractverlenging af te slaan. Dit tot ergernis van de technische leiding in Breda, die al wekenlang met hem onderhandelde over een drie-jarige verbintenis.
NAC heeft zelf een nieuwe centrale verdediger op het oog. De 25-jarige Tyrone Loran van RBC kan bij de club van Ernie Brandts aan de slag.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
sportwereld.beAZ wil Pocognoli
ALKMAAR - Het Nederlandse AZ uit Alkmaar zou eerstdaags een officieel bod uitbrengen op Sébastien Pocognoli van Racing Genk. Dat meldt Het Laatste Nieuws.
De jonge linksachter moet bij de club van Moussa Dembele en Maarten Martens als vervanger dienen voor Tim De Cler. Pocognoli zou ongeveer 4 miljoen euro kosten.
" Als Genk en ik er beter van worden, zie ik niet in wat een transfer tegenhoudt," aldus Pocognoli in een gesprek met Het Laatste Nieuws. "AZ is een mooie carrièrestap. Wil Genk me houden, dan moeten daar sportieve en financiële garanties tegenoverstaan."
Het stinkt aan alle kanten!
Ken die Belg alleen van naam, maar één Urby is inderdaad genoeg. Blijft staan dat ik vind dat Ajax een linksback nodig heeft die kan verdedigen.De Dominee schreef:Klopt, De Cler gaat hoogst waarschijnlijk weg. Met Pocognoli dus een zelfde voetballer als Urby.
Goede zet van AZ. Jammer voor Ajax, maar die hebben hem simpelweg niet nodig.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Nu.nlPocognoli kiest voor AZ
ALKMAAR - Sébastien Pocognoli speelt het komende voetbalseizoen hoogstwaarschijnlijk voor AZ. De talentvolle 19-jarige verdediger staat ook in de belangstelling van verschillende Duitse, Italiaanse en Franse clubs, maar hij heeft zijn keuze op de Alkmaarders laten vallen.
"Voor mezelf ben ik eruit", liet de Belg vrijdag weten. "Ik heb een goed gevoel overgehouden aan een telefonisch gesprek met technisch manager Marcel Brands.
Ook mijn landgenoten Maarten Martens en Moussa Dembélé vertelden positieve verhalen over AZ en trainer Louis van Gaal. AZ is een goede club voor een jonge speler zoals ik."
Genk
Volgens Pocognoli heeft Genk nog niets gehoord van AZ. "Daar wacht ik nu op. Volgens mij moet ik tussen de twee en vier miljoen euro opbrengen."
Pocognoli maakt net als Martens en Dembélé deel uit van de voorselectie van Jong België voor het Europees kampioenschap van 10 tot en met 23 juni in Nederland.
Bij AZ moet hij de opvolger worden van Tim de Cler, die vermoedelijk bij de Noord-Hollanders vertrekt.
Is het netjes dat Genk nog niets gehoord heeft van AZ maar dat Marcel Brands wel telefonisch contact met hem heeft opgenomen?

Ja hoor eens, zulke verwijten maken we alleen Ajax!
www.sportwereld.be meldt dat Pocognoli rond is met AZ. De clubs moeten er nog uitkomen.

www.sportwereld.be meldt dat Pocognoli rond is met AZ. De clubs moeten er nog uitkomen.
Mooi van Cziommer. Derksen begon weer eens op Ajax te zeiken, zegt Cziommer: 'Ik vind Ajax wel een prachtige club en een heel belangrijke club voor het Nederlandse voetbal.' En hij gaf ruiterlijk toe dat hij voor AZ gekozen had omdat hij dacht dat hij bij Ajax nooit in de basis zou komen.