Mijn stijl ook niet... maar snap 't wel...Voetske schreef:Persoonlijk vindt ik wat deze supporters doen om te kotsen .. achterlijke gladiolen ...
PSV deel 2
Ik snap dat niet, leef je uit op een forum zoals hier maar ga niet een beetje staan te bleren ( dreigen ) over dingen waar je geen verstand van hebt ...Ramona schreef:Mijn stijl ook niet... maar snap 't wel...Voetske schreef:Persoonlijk vindt ik wat deze supporters doen om te kotsen .. achterlijke gladiolen ...
Blij met de punten ...
De T.LIJDENSWEG VOOR PSV
NIJMEGEN, maandag
Omdat provinciegenoot RKC Waalwijk de reddende hand toestak, blijft PSV ondanks de onthutsende 2-1 nederlaag tegen NEC aan kop van de eredivisie. Vanuit Eindhovens perspectief moet echter worden gevreesd dat het alleen maar uitstel van executie is geweest, want in Nijmegen werd duidelijk dat de vormcrisis nog lang niet voorbij is. ,,Ik heb de overtuiging dat het nog niet beslist is, de concurrenten moeten ook hun wedstrijden blijven winnen. De druk op hen neemt toe, dus dat zal niet altijd meevallen”, sprak PSV-trainer Ronald Koeman zaterdagavond profetische woorden. Maar tegelijkertijd realiseerde hij zich dat de situatie voor zijn dolende ploeg heel moeilijk blijft. ,,Het zal voor ons heel lastig worden. In deze wedstrijd zaten geen aanknopingspunten. Het was echt heel slecht.”
Het was schrijnend dat de 2-1 zege van NEC nog een milde uitkomst mocht heten, want PSV kreeg in Nijmegen werkelijk alle hoeken van het veld te zien. „In de eerste helft hebben we een fase van totale desorganisatie gekend. NEC maakte er twee, maar had er zes moeten maken”, gaf Koeman eerlijk toe.
Wat er momenteel met PSV aan de hand is, valt niet meer te herleiden tot een niet gekomen aanvallende versterking of de afwezigheid van Alex. Het demasqué tegen NEC liet een ploeg zien, die elke vorm van vastigheid en zelfvertrouwen mist en totaal geen onderlinge chemie meer heeft. ,,Het vertrouwen is tot een minimum gedaald. We missen de zekerheden in ons spel. Dat is er steeds meer ingekropen en het blijkt heel lastig om dat terug te krijgen”, erkende Phillip Cocu.
De nederlaag in Nijmegen betekende de zesde wedstrijd zonder zege op een rij voor PSV, een zeldzame reeks in de clubgeschiedenis. In de afgelopen 51 seizoenen kwam dat slechts zesmaal eerder voor, voornamelijk in de magere jaren zestig.
Omdat Ajax net als ruim een maand geleden – toen PSV ook dreigde te capituleren – dure punten verloor, bleef de Eindhovense ploeg voor de twintigste opeenvolgende speelronde bovenaan staan in de eredivisie.
De misstappen van de concurrentie doen echter niets af aan de ongekende terugval die PSV zelf doormaakt. Eind december, toen PSV met een voorsprong van elf punten de winterstop inging, sprak Koeman nog vol vertrouwen dat hij niet geloofde dat zijn ploeg nog vier duels zou gaan verliezen. Van de elf wedstrijden sindsdien heeft PSV er echter ternauwernood vier gewonnen. De laatste zege dateert alweer van 3 maart, toen RKC aan de kant werd gezet.
„We moeten allemaal in de spiegel kijken”, aldus Cocu. „We spelen niet eens zozeer tegen een tegenstander, maar vooral tegen onszelf. Het lukt ons niet om het tij te keren. Met Barcelona hebben we er ook wel eens beroerd voor gestaan, maar zo’n beroerde fase als deze heb ik nog nooit meegemaakt. Het is heel vervelend dat ik dit nu nog mee moet maken”, verwees de aanvoerder naar zijn naderende afscheid.
In de tweede helft gaf Cocu met de aansluitingstreffer PSV nog een tijdje de hoop op een punt, maar de twee goals van de ontketende Australiër Brett Holman bleken genoeg voor de verdiende Nijmeegse zege. De namen van de twee andere Nijmeegse uitblinkers waren vanuit PSV-perspectief uiterst pikant. Romano Denneboom zag in de winterstop nog een transfer naar PSV afketsen, terwijl Roy Beerens door PSV is verhuurd. „Natuurlijk heb ik hier een raar gevoel bij, want PSV zit in mijn bloed. Maar ik draag nu deze kleuren en dan geef ik daar honderd procent voor.”
De zwaar ontgoochelde PSVaanhangers weigerden na afloop in de bussen te stappen en hielden de spelersbus tegen, omdat ze een reactie van Cocu verlangden. De routinier sprak de fans per megafoon toe. „Ik heb verteld dat ik hun teleurstelling volkomen begrijp, want ik ben er zelf ook dooden doodziek van. Voetballend lukt het niet en dan zul je het op een andere manier moeten proberen. Het enige wat we kunnen doen is drie wedstrijden keihard bikkelen.”
NEC - PSV 2-1 (2-0). 22. Holman 1-0, 24. Holman 2-0, 61. Cocu 2-1. Scheidsrechter: Van Egmond. Toeschouwers: 14.000. Gele kaart: Da Costa, Cocu (PSV).
Blij met de punten ...
De T.Ongewone taferelen op trainingscomplex De Herdgang versterken het crisisgevoel
RUMOER BIJ PSV
EINDHOVEN, dinsdag
Het gelukkige behoud van de koppositie in de eredivisie heeft de crisisgevoelens bij PSV niet weggenomen. Bij de ochtendtraining meldde zich gisteren een opstandig deel van de achterban, een unicum voor de Eindhovense club, die zich altijd afficheert als een gemoedelijke vereniging. ,,Ergens heb ik er nog wel begrip voor, want ik ben zelf ook heel ontevreden over hoe het nu gaat”, aldus trainer Ronald Koeman. ,,Het voetbal is van het volk en hier moet je niet voor weglopen, hoe moeilijk de situatie ook is.”
Normaal gesproken is PSV’s trainingscomplex De Herdgang een oase van rust, maar ook in Eindhoven is de trend van ontevreden supporters die op hoge toon verhaal komen halen voor tegenvallende prestaties doorgedrongen. De training in de aanloop naar de Champions League-wedstrijd tegen Liverpool moest zelfs korte tijd worden onderbroken, toen een groepje van circa twintig amokmakers het veld op kwam.
Het was overigens al de derde keer sinds de nederlaag tegen NEC dat er tekst en uitleg gegeven moest worden. Zaterdagavond moest aanvoerder Phillip Cocu zowel bij vertrek uit Nijmegen als bij aankomst in Eindhoven, waar de poort van het trainingscomplex was geblokkeerd, een woordje spreken.
De kritische teksten van de fans aan zijn adres waren Koeman niet ontgaan. ,,Dit is inherent aan het voetbal. Als trainer ben je vaak de kop van Jut. Je wordt snel op de troon gezet, maar valt daar ook weer snel vanaf. Daar zit soms geen week tussen. Als je daar niet mee om kunt gaan, moet je geen trainer worden.”
![]()
Voorafgaand aan de ochtendtraining keek Koeman met zijn ploeg op video de desastreuze eerste helft tegen NEC terug. ,,Op sommige momenten vond ik het elftal apathisch. Zoals bij die aanslag van achteren door Olsson vroeg in de wedstrijd. Daar werd helemaal niet op gereageerd en dat vind ik onbegrijpelijk.”
De helpende hand van Ajax bracht de hoop terug in de Eindhovense harten. ,,Natuurlijk is het gelijkspel van Ajax een meevaller, maar inmiddels is er een tweede concurrent en AZ lijkt momenteel meer dan PSV en Ajax de ploeg in vorm.”
De PSV’ers hebben het besef dat het herstel niet langer op zich kan laten wachten. In dat verband ziet Koeman ook de return tegen Liverpool van morgen, die na de eerdere 3-0 nederlaag een formaliteit is. ,,Wij hebben behoefte aan een goede wedstrijd, waarin we de goede organisatie terugvinden, zodat we weer een beetje het PSV worden dat we waren.”
• Het zit Ronald Koeman momenteel niet mee. Na de nederlagen van de laatste tijd verstoren supporters ook nog eens de ochtendtraining (inzet).
Koeman neemt met Dirk Marcellis, Rens van Eijden en Olivier ter Horst drie jeugdspelers mee naar Liverpool. Jan Kromkamp wordt gespaard vanwege knieklachten, maar wordt evenals Edison Mendez en Ibrahim Afellay zaterdag tegen FC Twente terugverwacht.
Koeman: ,,We moeten even afwachten hoe Arouna Koné en Jefferson Farfán er voor staan en zullen daarbij geen onnodig risico nemen. Maar verder spelen we met de sterkste ploeg, want we hebben in deze fase behoefte aan vastigheid.”
Blij met de punten ...
En speciaal voor Base even een quote van de op PN heilige RIO over Valckx:
Natuurlijk ben ik het met je eens. Man, ik zou zelf die gozer kopen mocht ik het geld hebben. 3 Miljoen is een koopje, ik verwacht dat ie eerder 4 zal moeten kosten. Poco is echt een hele talentvolle speler. Na Heintze, Numan en Lee zou dit de volgende topper kunnen zijn.
Maar ik heb niet de portemonnee van PSV in mijn hand. We hebben wel wat geld maar dat is voor de voorhoede. Ik verwacht het volgende: het geld komt er binnen een maand, maar de technische mensen (lees: Valckx) slapen nog en AZ koopt hem, ondanks het 'feit' dat PSV hem wel kon betalen.
Stan gaat onze afgang worden als ie niet snel wakker wordt.
PSV de beuk erin gooien?? Noem mij de laatste wedstrijd eens waarin ze dat gedaan hebben?
Volgens mij is dat juist een van de problemen van het huidige PSV. Ze weten niet meer hoe ze moeten spelen op het moment dat het niet gaat zoals ze zelf willen. In de eerste helft van de competitie was het een doelpuntje maken en vandaaruit consolideren.
Nu moeten ze juist werken en dat zie ik niet gebeuren. Dat is volgens mij ook wat Cocu aangeeft. Ze kunnen gewoon die omschakeling naar werkvoetbal niet maken....
Volgens mij is dat juist een van de problemen van het huidige PSV. Ze weten niet meer hoe ze moeten spelen op het moment dat het niet gaat zoals ze zelf willen. In de eerste helft van de competitie was het een doelpuntje maken en vandaaruit consolideren.
Nu moeten ze juist werken en dat zie ik niet gebeuren. Dat is volgens mij ook wat Cocu aangeeft. Ze kunnen gewoon die omschakeling naar werkvoetbal niet maken....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
PSV zal moeten winnen van Twente, maar er valt niets over te zeggen. PSV is zwaar uit vorm en werkvoetbal heeft men de laatste weken ook niet laten zien. Ajax daarentegen speelt ook niet groots en speelt nog tegen clubs die strijden tegen degradatie, wat misschien AZ de grootste kanshebber maakt. Die doen echter nog mee in de UEFA-Cup en de beker en ze zijn de druk niet gewend.
In mijn ogen kan het alle kanten op...
PS: RIO is voor mij niet heilig en Valckx ook niet Thomas.
Evenals bijv. Hiddink dat ook niet is, ondanks dat hij op het PN als God wordt gezien samen met Van Raaij.
In mijn ogen kan het alle kanten op...
PS: RIO is voor mij niet heilig en Valckx ook niet Thomas.
Evenals bijv. Hiddink dat ook niet is, ondanks dat hij op het PN als God wordt gezien samen met Van Raaij.
RIO moet niet zo drammen. PSV heeft geen vier miljoen euro voor een linksback. Op dit moment tenminste niet.Thomas schreef:En speciaal voor Base even een quote van de op PN heilige RIO over Valckx:
Natuurlijk ben ik het met je eens. Man, ik zou zelf die gozer kopen mocht ik het geld hebben. 3 Miljoen is een koopje, ik verwacht dat ie eerder 4 zal moeten kosten. Poco is echt een hele talentvolle speler. Na Heintze, Numan en Lee zou dit de volgende topper kunnen zijn.
Maar ik heb niet de portemonnee van PSV in mijn hand. We hebben wel wat geld maar dat is voor de voorhoede. Ik verwacht het volgende: het geld komt er binnen een maand, maar de technische mensen (lees: Valckx) slapen nog en AZ koopt hem, ondanks het 'feit' dat PSV hem wel kon betalen.
Stan gaat onze afgang worden als ie niet snel wakker wordt.
Over zaterdag: PSV speelt voor eigen publiek, dat moet helpen. Toch????
Het stinkt aan alle kanten!
Ke dan :DThomas schreef:Ik was alleen oprecht geïnteresseerd in je mening over Valckx.
Maar ik ken Valckx niet goed, dus ik kan er nog weinig over zeggen.
Ik hoor wisselende verhalen en weet nog niet wie de waarheid spreekt. Zijn verleden als party animal spreekt niet in zijn voordeel, maar dat hoeft ook weinig te zeggen. Hij spreekt uitstekend Portugees, hij is een goede vriend van Romario en weet dus hoe hij om moet gaan met vedettes en hij heeft veel gezien en meegemaakt.
Afwachten nog...dit seizoen heeft hij niet veel laten zien, maar hij zal zich moeten bewijzen gezien volgend seizoen !
Mee eens, het is gewoon veel geld.joey schreef:RIO moet niet zo drammen. PSV heeft geen vier miljoen euro voor een linksback. Op dit moment tenminste niet.
Ik hoop het :eusa_pray:Over zaterdag: PSV speelt voor eigen publiek, dat moet helpen. Toch????
Al hebben enkele supporters niet geholpen door gisteren de training te verstoren :nooo:
Hehe, misschien kunnen een paar Russische internationals in de zomer bij PSV aan hun conditie werken. :D
Lijkt me ook verstandig. Het is wel of niet. Bovendien zie ik niet in wat Hiddink voor PSV zou kunnen doen. Russische voetballers zijn te duur voor PSV en als TD overtuigde Hiddink niet (Ball, Reiziger, Thompson).
Lijkt me ook verstandig. Het is wel of niet. Bovendien zie ik niet in wat Hiddink voor PSV zou kunnen doen. Russische voetballers zijn te duur voor PSV en als TD overtuigde Hiddink niet (Ball, Reiziger, Thompson).
Het stinkt aan alle kanten!
Aha. Verder niet om lullig te doen, maar waarom vertrouw je inzake Van der Zee wel blind op RIO maar inzake Valckx niet? Ben je nu niet een beetje verblind door je liefde voor PSV en je hoop dat het allemaal goed blijft gaan? ;)Baseman schreef:Maar ik ken Valckx niet goed, dus ik kan er nog weinig over zeggen.
Ik hoor wisselende verhalen en weet nog niet wie de waarheid spreekt. Zijn verleden als party animal spreekt niet in zijn voordeel, maar dat hoeft ook weinig te zeggen. Hij spreekt uitstekend Portugees, hij is een goede vriend van Romario en weet dus hoe hij om moet gaan met vedettes en hij heeft veel gezien en meegemaakt.
Afwachten nog...dit seizoen heeft hij niet veel laten zien, maar hij zal zich moeten bewijzen gezien volgend seizoen !