SC Heerenveen 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 22, 2008 10:37 pm

Die verdediging van Heerenveen is een lachertje hoor. Ik keek er niet eens van op dat men bij rust al dik achter stond tegen Twente. In Enschede heeft men namelijk wel een goede ploeg. Ik ben benieuwd of Twente dit seizoen derde kan worden.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo nov 23, 2008 9:05 am

Belachelijke tweede gele kaart voor Vayrynen trouwens. Vond die inworp wel leuk bedacht en volgens mij is het toch nog niet tegen de letter van de wet. Perez raakt hem aan en dan kan Vayrynen toch gewoon verder?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

LucaS

Bericht door LucaS » zo nov 23, 2008 10:19 am

Er waren anders mensen die riepen dat Ajax Janmaat moest kopen
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 23, 2008 11:11 am

Zo, dit was echt een wedstrijd voor Kenneth Perez.
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 23, 2008 11:14 am

We hadden hem nooit moeten laten gaan! :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 23, 2008 11:17 am

Hehe, laten we hem weer eens terughalen! :hypocrite.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 23, 2008 11:18 am

De ervaren leider die we nodig hebben. Iemand die een elftal op sleeptouw kan nemen. :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 23, 2008 11:32 am

Met hem kampioen. Net als vorig seizoen. :hypocrite.gif:

:blush.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma nov 24, 2008 2:43 pm

Toen miste we hem een half seizoen Joey, want anders...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 24, 2008 3:02 pm

Maar PSV ook. Hoe zit dat dan? :hypocrite.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma nov 24, 2008 3:15 pm

Dan heft Perez zijn inbreng voor beide tegen elkaar op, maar kunnen we in ieder geval wel zeggen dat een van zijn clubjes kampioen heeft gemaakt. ;)

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma nov 24, 2008 3:22 pm

Ik hoorde weer dat hij op een geniaal niveau voetbalde, alleen dat hij het niet meer 90 minuten lang kan volhouden. Tja, het is geen geheim dat ik het een gemis vind dat Marco hem heeft weggestuurd, Siem de Jong is bij lange na nog niet zo goed en het is de vraag of hij ooit zo goed gaat worden. En er is geen weg meer terug..

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 24, 2008 9:57 pm

Godzijdank niet, ik moet er niet aan denken dat Perez nog bij Ajax zat. Hebben we niets aan. Als zijn ploeg veel en veel sterker is, dan wil hij graag doelpunt drie en vijf maken, maar als er scherp gespeeld moet worden, geeft hij niet thuis. Het is echt geen toeval dat hij het niet gemaakt heeft in de top.

Rooie

Bericht door Rooie » ma nov 24, 2008 10:00 pm

Vi.nl:
Heerenveen twijfelt over het aanblijven van Sollied
24/11/2008 21:25

EXCLUSIEF - De directie van SC Heerenveen beslist uiterlijk woensdag of Trond Sollied wordt ontslagen. De clubleiding is zeer ontevreden over de Noorse trainer, die de club als kampioenen-maker naar de top moest brengen. Foppe de Haan moet zijn tijdelijke opvolger worden.

De afgelopen dagen voerde de directie druk overleg over de positie van Sollied. De Friese ploeg verloor zaterdag bij FC Twente met
6-0, een evenaring van het negatieve clubrecord van 16 oktober 1993 toen bij NAC Breda met dezelfde cijfers werd verloren. Voor de clubleiding is de forse nederlaag onacceptabel.

Sollied werd afgelopen zomer aangesteld als opvolger van Gertjan Verbeek. De Noorse trainer was in het verleden succesvol met Club Brugge (kampioen in 2003 en 2005, bekerwinnaar in 2002 en 2004) en Olympiakos (landstitel en beker in 2006), maar bij Heerenveen imponeert hij tot dusver niet.

Indien besloten wordt Sollied te ontslaan, zal De Haan de rest van het seizoen als interim-trainer afmaken. De Haan was van 1985 tot 10 mei 2004 in dienst bij de club. Daarna trad hij in dienst bij de KNVB. Nog steeds is hij in dienst bij de bond, maar De Haan zou openstaan voor een terugkeer bij Heerenveen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 24, 2008 10:15 pm

Vreemd, want hij doet het beter dan Verbeek vorig seizoen, met een mindere selectie.

Misschien is hij weer aan de zuip of zo?

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » ma nov 24, 2008 10:57 pm

Jöhnk schreef:Vreemd, want hij doet het beter dan Verbeek vorig seizoen, met een mindere selectie.

Hoe kom je daar nou bij? Heerenveen staat 9e en het voetbal is in jaren niet zo slecht geweest. Er is totaal geen verdedigende organisatie en hij komt elke week weer met een compleet verrassende opstelling.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 24, 2008 10:58 pm

Foppe heeft genoeg van de Snootjes van deze wereld? :hypocrite.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma nov 24, 2008 11:20 pm

Hoeladans schreef:
Jöhnk schreef:Vreemd, want hij doet het beter dan Verbeek vorig seizoen, met een mindere selectie.

Hoe kom je daar nou bij? Heerenveen staat 9e en het voetbal is in jaren niet zo slecht geweest. Er is totaal geen verdedigende organisatie en hij komt elke week weer met een compleet verrassende opstelling.
Het staat heel dicht bij elkaar. Vorige week stonden ze nog vijfde. Ik zie Heerenveen niet elke week spelen, dus over het spel heb ik geen oordeel, maar qua resultaat doet hij het echt niet slechter. Zie ook bijvoorbeeld de beker en de Uefacup.

DelToro

Bericht door DelToro » ma nov 24, 2008 11:54 pm

Jöhnk schreef:
Hoeladans schreef:

Het staat heel dicht bij elkaar. Vorige week stonden ze nog vijfde. Ik zie Heerenveen niet elke week spelen, dus over het spel heb ik geen oordeel, maar qua resultaat doet hij het echt niet slechter. Zie ook bijvoorbeeld de beker en de Uefacup.
Zo vreemd is het niet. Sollied doet het tot nu toe zeker niet beter dan Verbeek. Allereerst presteerde Verbeek een stuk beter dan Sollied in de competitie (tot nu toe). Niet alleen haalde hij meer punten, hij scoorde een stuk meer en kreeg vooral ook een stuk minder goals tegen.
De KNVB beker erbij halen is nogal raar, aangezien Heerenveen vorig jaar werd uitgeschakeld door Ajax in de Arena en Sollied dit jaar knap wist te winnen van Haaglandia in het Abe Lenstra stadion (zelfde ronde). Niet een geheel eerlijke vergelijking.
Ook de Uefacup is een opmerkelijke vergelijking. Ze zijn de voorronde dit jaar doorgekomen door van Vitoria Setubal te winnen, hetgeen Verbeek 2 jaar geleden gemakkelijker lukte. De resultaten tegen AC Milan en Wolfsburg zijn niet heel erg goed. Allebei presteerde ze gewoon niet best in Europa.

Maar daarnaast, Heerenveen verlengde het contract met Verbeek niet. Dus als zijn opvolger het zeker niet beter doet, maar eigenlijk gewoon slechter, is het niet heel vreemd dat ze nu ook twijfelen aan de nieuwe trainer.

Harm

Bericht door Harm » di nov 25, 2008 10:01 am

Ik vind het een beetje flauw om de beker niet één op één te vergelijken met vorig jaar. Dan mag je de competitie ook niet vergelijken, want het programma is ook heel anders.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di nov 25, 2008 10:17 am

Ze zijn nu natuurlijk wel een paar keer flink afgedroogd in de competitie en de UEFA Cup, waarbij het commentaar van Sollied tegen Twente slechts 'zij waren beter' was.

Ik meen dat het bij zijn vorige clubs soms in het begin ook wel stroef liep en dat het dan pas na de winterstop ging lopen.

Het blijft wel vreemd dat er zo weinig is geinvesteerd in de verdediging bij de Friezen. Daar hadden ze toch nog wel een stoere Zweed of twee kunnen planten.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di nov 25, 2008 12:10 pm

Had gekund, maar Zweden kunnen over het algemeen niet zo goed voetballen. Ze hebben Daryl Janmaat voor de hoofdprijs binnengehaald. In de nacompetitie gescout door Johan Derksen.

Over de resultaten valt blijkbaar te twisten. Maar al zouden ze slecht zijn, dan nog vind ik het onzinnig om Sollied in november al te ontslaan. Mocht het gerucht van Derksen kloppen, dan zal er wel iets meer aan de hand zijn. Die Sollied is natuurlijk ook een eigenaardige man. Past in principe niet bij Heerenveen.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di nov 25, 2008 12:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di nov 25, 2008 12:30 pm

Beste rechtsback van Nederland ja. Ik heb eerlijk gezegd nog helemaal niet op hem gelet tot nu toe, dus ik zou niet weten of hij echt zo 'goed' is. Echter, gezien jouw woorden lijkt het er nog niet op dat we Hans vd Zee direct moeten vervangen door Derksen.

jabu

Bericht door jabu » di nov 25, 2008 12:34 pm

Jöhnk schreef:Over de resultaten valt blijkbaar te twisten. Maar al zouden ze slecht zijn, dan nog vind ik het onzinnig om Sollied in november al te ontslaan. Mocht het gerucht van Derksen kloppen, dan zal er wel iets meer aan de hand zijn. Die Sollied is natuurlijk ook een eigenaardige man. Past in principe niet bij Heerenveen.
Vind het ook niet echt 'des Heerenveens' om de trainer zo snel alweer de laan uit te sturen.

LucaS

Bericht door LucaS » di nov 25, 2008 12:37 pm

Ik herinner me dat er ook op AT voldoende mensen waren die riepen dat Ajax Janmaat moest vastleggen
I think I lost my fucking headache

Gesloten