AZ

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 23, 2007 11:14 am

Ehh, Ton Ojers ken ik ook niet. Is het soms een kenner?

Jesse

Bericht door Jesse » ma apr 23, 2007 11:15 am

Noord-Holland Sport! :cheer:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma apr 23, 2007 11:19 am

Ach zo, daar zie ik nooit naar.

Je kunt er kort of lang over praten, maar Az wordt waarschijnlijk kampioen. Het gelijk van Johan Derksen. ;)

Jesse

Bericht door Jesse » ma apr 23, 2007 11:28 am

En Ton Ojers. :yes: ;)
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Nihad

Bericht door Nihad » ma apr 23, 2007 1:05 pm

Al die fabeltjes over dat Excelsior niet wil winnen en zich wil sparen kunnen mij betreft de prullenbak in.

Excelsior gaat gewoon vrij uit voetballen en AZ moet maar eens laten zien dat ze met de druk om kunnen gaan.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma apr 23, 2007 2:03 pm

Jesse schreef:Wie heeft er geloof in dat Excelsior tegenstand gaat bieden aan AZ? Ik had er zelf vertrouwen in, maar als ik dan Ton Ojers weer hoor zeggen: 'Die gaan zich volledig sparen voor de nacompetitie, die riskeren geen enkele gele kaart etc.' besef ik dat die kans zéér aanwezig is. Lokhoff is echter weer een goede vriend van HtC en volgens HtC gaat die sowieso de boel op scherp zetten.

Wat denken jullie?
Excelsior durft er niet met de pet naar te gooien. Daarnaast zullen een aantal spelers zich willen bewijzen en kan iedereen zonder druk voetballen. Men zal op een positieve manier naar de nacompetitie willen werken. Die rust komt er toch wel.

Het is ook niet zoals Groningen-PSV van een paar jaar terug. AZ kan het niet op een ‘akkoordje’ gooien met Excelsior.

AZ: Dit seizoen is voor mij het ultieme bewijs dat Ajax een onvergeeflijke fout heeft gemaakt door in het akkefietje tussen Lowie en Koetje voor Koeman te kiezen. Dat was een uitgelezen mogelijkheid om Koeman eruit te trappen en Van Gaal aan te stellen als trainer, een vak waar hij wel goed in is. Ik vind Ten Cate nog altijd een goede trainer en ik denk dat hij zeker nog succes gaat boeken met Ajax, maar uiteindelijk is Van Gaal voor mij de trainer die er qua geschiktheid voor Ajax met kop en schouders bovenuit steekt. Ik denk ook dat er met Van Gaal dit seizoen al een kampioenschap had ingezeten. Ten Cate heeft duidelijk fouten gemaakt, waar hij hopelijk van heeft geleerd. Ik heb er vertrouwen in.

Wat ik ook wel grappig vind is wat voor invloed de media op het geheel heeft. Ajax en PSV hebben het lelijk laten liggen, maar ik kan me eigenlijk niet of nauwelijks puntverlies van AZ herinneren, zo fantastisch is het seizoen van AZ in mijn ogen belicht.

Aristides

Bericht door Aristides » ma apr 23, 2007 2:26 pm

AZ: Dit seizoen is voor mij het ultieme bewijs dat Ajax een onvergeeflijke fout heeft gemaakt door in het akkefietje tussen Lowie en Koetje voor Koeman te kiezen. Dat was een uitgelezen mogelijkheid om Koeman eruit te trappen en Van Gaal aan te stellen als trainer, een vak waar hij wel goed in is. Ik vind Ten Cate nog altijd een goede trainer en ik denk dat hij zeker nog succes gaat boeken met Ajax, maar uiteindelijk is Van Gaal voor mij de trainer die er qua geschiktheid voor Ajax met kop en schouders bovenuit steekt.
Mee eens, maar laat Groep Cruijff dat maar niet horen.

AZ wordt in het begin geen strobreed in de weg gelegd, vrees ik.

De meesten onder jullie wonen niet in Rotterdam, maar geloof me: sommigen hier haten Ajax zo erg dat ze liever hebben dat Ajax verliest dan dat feyenoord wint.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jesse

Bericht door Jesse » ma apr 23, 2007 2:29 pm

Ja, maar hoeveel daarvan spelen er bij Excelsior?

Nihad

Bericht door Nihad » ma apr 23, 2007 2:35 pm

Utrecht zou zogenaamd ook Ajax meer haten dan dat het zelf 9e wou worden. :eusa_liar:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 23, 2007 2:37 pm

Utrecht speelde nog ergens voor. Excelsior doet dat niet.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma apr 23, 2007 3:03 pm

Jij verwacht dus serieus dat Excelsior er met de pet naar gaat gooien, Joey?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 23, 2007 3:06 pm

Dat wil ik niet zeggen, maar waarom zou je kaarten pakken als je nog de nacompetitie in moet? Michael Dingsdag zei gisteren: 'Normaal gesproken ga je er met je hele ziel en zaligheid in, maar voor ons stond er niets meer op het spel, dus ga je geen kaart pakken.' Voor Excelsior zal iets soortgelijks gelden.

Jesse

Bericht door Jesse » ma apr 23, 2007 3:07 pm

Excelsior zal zelfs voorzichtig zijn.

Maar toch... :eusa_pray:

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma apr 23, 2007 5:52 pm

Volgens VoetbalZone heeft AZ interesse in Jan Koller van Monaco. Brands zat voor hem op de tribune.

Prima, dit soort dingen hoop ik op. Dit zijn de dingen die AZ kapot gaan maken, grootheidswaanzin en namen kopen. Sowieso kopen om het kopen.

Hopen dat er meer van zulke transfers komen :eusa_pray:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma apr 23, 2007 7:19 pm

Ik heb Koller laatst zien spelen met Tsjechie tegen Duitsland: die kan echt niet meer mee.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma apr 23, 2007 7:20 pm

Nihad schreef:Ach, dan wordt AZ kampioen. Geen PSV voor de verandering.

Laat ze in Alkmaar een feestje hebben. Mogen ze weer 25 jaar wachten.
Eens, alle respect voor Louis, prima prestatie.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma apr 23, 2007 10:21 pm

Thomas schreef:Jij verwacht dus serieus dat Excelsior er met de pet naar gaat gooien, Joey?
Met de pet er naar gooien is misschien overdreven maar waarom zouden ze extreem hun best doen? Schorsingen willen ze niet oplopen ivm de nacompetitie, blessures ook niet en het blijft toch R'dam en daar hebben ze een hekel aan AJAX, Van Dieren komt van Fnoord, slory en die andere gast gaan naar Fnoord, ze zullen niet expres gaan verliezen maar ik verwacht er niet te veel van hoor.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 23, 2007 10:22 pm

Misschien omdat Feyenoord dan in de plee-offs niet tegen Ajax hoeft te spelen? :D

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma apr 23, 2007 10:24 pm

Moeten ze wel eerst de play-offs halen en die halen ze lekker niet. :eusa_dance:

Jesse

Bericht door Jesse » ma apr 23, 2007 10:52 pm

Lokhoff zit in ieder geval op de tribune. De enige die misschien echt wil winnen.

999

Bericht door 999 » di apr 24, 2007 7:28 am

PRIJZENCIRCUS IN ALKMAAR

ALKMAAR, dinsdag

De kop van Noord-Holland is helemaal op tilt geslagen nu AZ op weg is naar de tweede landstitel in haar bestaan. Zo gingen gisteren opvallend veel kinderen in een rood shirt naar school en zelfs de leraressen in en rondom Alkmaar gaven les in de outfit van de aanstaande kampioen. De normaal zo nuchtere bevolking is opeens helemaal in de ban van het grote prijzencircus in Alkmaar. En nu de club van Dirk Scheringa op het punt staat om wederom geschiedenis te gaan schrijven, wil iedereen erbij zijn. ,,Daarom gaan wij vandaag ook duidelijkheid creëren over het programma”, zei directeur Toon Gerbrands, nadat de Alkmaarse politieautoriteiten op bezoek waren geweest in de DSB-burcht.

,,Drie weken geleden hadden we nog nergens rekening mee gehouden. Gisteren moesten we voor het eerst goed schakelen. Daarin zit ook het gevaar, het dilemma dat ik als ex-volleybalcoach maar al te goed onderken. Wij zijn alleen maar bezig met wat er ná de wedstrijd gebeurt. En dat is alleen maar afleiding voor het elftal, dat zich juist alleen op de wedstrijd moet concentreren.”

De club gaat daarom ook in trainingskamp voor het uitduel met Excelsior. De voorbereiding wordt tweemaal achter gesloten deuren gedaan. Rust heet het toverwoord rondom het stuntelftal van Louis van Gaal. De smaakmaker pur sang van de lopende competitie is bij de bookmakers dik favoriet en de echte kampioensschaal gaat niet voor niets bij Henk Kesler onder de arm richting Woudestein.

Op de zwarte markt tiert de kaartverkoop al welig. ,,Supporters zijn slim genoeg om met meer dan 400 man binnen te komen op Woudestein. Dat valt onder de verantwoordelijkheid van Excelsior”, zei Gerbrands. Van een verhuizing naar de Kuip is volgens de Rotterdamse club geen sprake. ,,Wij horen bij Excelsior te spelen. Niet zo lang geleden speelden wijzelf nog in de Hout. Ons past hier enige bescheidenheid”, vond Gerbrands.

,,Het interesseert me ook geen moer wáár we kampioen worden. Àls we het maar worden”, reageerde ook Tim de Cler. ,,De hele situatie overvalt ons een beetje. Maar we hebben het nu in eigen hand. Na de uitschakeling tegen Werder Bremen hebben we ons fantastisch herpakt. Zeker donderdag tegen NAC toen we onder druk zó goed voetbalden. Als we ons niveau van de laatste wedstrijden vasthouden, hebben we zoveel kwaliteit dat we het karwei moeten kunnen klaren.”

En om met Van Gaals bijna jarige vriend Johan Cruyff te spreken: ieder nadeel heeft zijn voordeel. Had AZ doorgebekerd, dan was er dezer dagen een trip naar Espanyol tussendoor gekomen. ,,Dan was het nog een zwaar weekje geworden. Dit is dus misschien wel een voordeel voor de kampioenswedstrijd, maar dat kunnen we volgende week pas echt zeggen”, zei De Cler.

De linksback, een toonbeeld van constante over het hele seizoen, zag zijn overgang van Ajax naar AZ in 2002 aanvankelijk als een stapje terug. ,,Om er later weer één vooruit te maken. Dat is ook gebeurd, alleen heb ik er niet voor van club hoeven veranderen. Ik heb hier zelfs het Nederlands elftal gehaald. En nu dan de vooruitzichten op een dubbel: wie had ooit gedacht, dat het zó zou uitpakken?”

Niemand in Alkmaar. Maar soms zijn dromen geen bedrog, zoals de bekende AZsupporter Marco Borsato altijd pleegt te verhalen.

• Stijn Schaars krijgt vandaag een MRI-scan. De middenvelder maakte na zijn enkeloperatie zijn comeback, maar verging twee keer van de pijn. Het ziet er ook niet naar uit, dat hij aan kan treden in de kampioenswedstrijd en in de bekerfinale. AZ wacht de uitkomsten af, maar is zeer terughoudend om de speler nog een keer onder het mes te laten gaan. ,,Dan moeten we het gewricht vastzetten en kan het lang gaan duren, voordat hij weer terug is, zei clubarts Willem Becking.
De T.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » wo apr 25, 2007 7:30 am

AZ-feest alleen voor eigen fans

ALKMAAR, woensdag

Door omstandigheden gedwongen organiseert AZ komende zondag in geval van de titel alleen een groot feest voor de eigen seizoenkaarthouders in het DSBstadion.

De Scheringa-burcht gaat om zes uur ’s avonds voor de 16.000 vaste aanhangers open voor een rijk gevuld voorprogramma.

De huldiging van de kampioensploeg staat rond de klok van acht uur gepland. „Voor een rondrit door Alkmaar is dus geen tijd. Verder kunnen wij ook geen grote schermen plaatsen om het duel ’s middags uit te zenden in ons eigen stadion. Want die kunnen we niet op tijd weer verwijderen voor het avondprogamma en dat zou betekenen dat zeker 2000 fans niets zouden kunnen zien van het feest”, zei directeur Toon Gerbrands gisteren.

AZ organiseert de huldiging in deze vorm om de vaste aanhang te belonen voor hun trouwe en probleemloze support over het hele seizoen. De uitreiking van de kampioensschaal door Henk Kesler blijft op het veld van Excelsior, al had AZ dat ook graag in Alkmaar gedaan. „Maar dat past niet in de Nederlandse traditie”, leerde Gerbrands van de KNVB.
Arbiter van het kampioensduel bij Excelsior is Ruud Bossen.
Vrees meniscus Mendes da Silva

ALKMAAR, woensdag

AZ vreest, dat David Mendes da Silva zijn meniscus beschadigd heeft bij zijn rentree, maandag in Jong AZ. De middenvelder viel al na 25 minuten uit in het duel met de leeftijdgenoten van PSV. Hij zou een helft spelen.

Tien weken geleden raakte de binnenband van zijn rechterknie ingescheurd. Drie mri-scans wezen verder uit dat de voorste kruisband was opgerekt. AZ gaf hem alle tijd om terug te komen, de speler mocht het moment zelf bepalen.

De rentree leverde een nieuwe blessure op bij de landing na een sprong. Nu blijkt de buitenband gekneusd en luidt de eerste diagnose dat hij schade heeft aan de buitenmeniscus. De blessure gaat gepaard met pijn en vocht in het gewricht.

Teamgenoot Stijn Schaars ging op bezoek bij dokter Van Dijk in het AMC voor eveneens een mri-scan. De uit de USA teruggekeerde geneesheer zal het dossier nog eens stevig bestuderen, maar kan de hevige pijn in het enkelgewricht niet verklaren. Daarom zal Schaars opgaan voor een second opinion. Het ziet er derhalve naar uit dat het duo het prijzenfestival aan het slot van de competitie gaat mislopen.
AZ-FANS DUPE WERK AAN WEG

Files verwacht kampioenswedstrijd bij Excelsior

ROTTERDAM, woensdag

AZ-supporters die komende zondag de kampioenswedstrijd tegen Excelsior in Rotterdam willen bijwonen, dreigen een deel van het duel te moeten missen.

Omdat Rijkswaterstaat een aantal belangrijke snelwegafslagen in verband met wegwerkzaamheden heeft afgesloten, moeten de supporters kilometers omrijden.

Hoewel de omleidingsroutes staan aangegeven, moet toch rekening worden gehouden met extra verkeersdrukte en dus een langere reistijd. Het knusse Excelsior-stadion op Woudenstein is zondag alleen nog maar vanaf de pal ernaast gelegen A16 bereikbaar vanuit de richting Dordrecht.

Verkeer dat komt vanaf het Terbregseplein (de A20) kan niet de zogeheten parallelrijbaan oprijden, met daarop de afslagen Kralingen, Capelle/centrum en Feijenoord.

Dat is een enorme strop voor met name de AZ-aanhangers, die voor een groot deel allemaal uit die richting komen. Via speciale borden geeft Rijkswaterstaat op onder meer de snelweg A13 al aan dat automobilisten via de Beneluxtunnel en de A15 naar de A16 moeten rijden. Daardoor kunnen ze er toch vlak bij het stadion af. Omdat dit echter één van de belangrijkste routes naar het centrum is, wordt topdrukte verwacht.

Na overleg met de Rotterdamse politie waarschuwt ook het ontvangende Excelsior de bezoekers vooral op tijd van huis te gaan. „Volg goed de aangegeven omleidingen, anders wordt het een enorme chaos.

Kijk, officieel verwachten we 650 AZsupporters, maar dat zullen er waarschijnlijk veel meer zijn”, aldus Excelsior-woordvoerder Vincent Wernke.

De T.
Blij met de punten ...

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do apr 26, 2007 12:15 am

Dat wordt trouwens echt een uniek schrale huldiging daar in Alkmaar. Stadion van 17.000 plaatsen, haal daar het uitvak vanaf, plus een aantal stoelen dat normaal in de losse verkoop gaat en je zit op maximaal iets van 14.000 mensen die kunnen komen. Dan heb je het nog niet over de seizoenskaarthouders die niet gaan komen en de waarschijnlijk niet gevulde business-seats/skyboxes. Leuk feestje, in een stadion met zat lege plekken naar een geregiseerde vertier-show kijken.

999

Bericht door 999 » do apr 26, 2007 7:50 am

Excelsior: ’vol gas’ tegen AZ

ROTTERDAM, donderdag

Hoewel Excelsior zich al heeft moeten neerleggen bij deelname aan de play-offs tegen degradatie en de laatste wedstrijd van de Kralingers daardoor van statistische waarde is, blijft het elftal van Ton Lokhoff strijdvaardig. Volgens de trainer gaven zijn spelers in de nabespreking van het duel met Heracles (3-2 verlies) aan dat ze AZ zondag het vuur na aan de schenen willen leggen in het kampioensduel. „Er is veel media-aandacht, we spelen thuis, Henk ten Cate (van Ajax, red.) is een goede bekende van me en we willen met een goed gevoel de play-offs in.” Lokhoff, die zelf geschorst op de tribune moet plaatsnemen, is niet van plan spelers te sparen. „Iedereen heeft me zelfs gevraagd gewoon te mogen spelen en gezegd ’vol gas’ te gaan.”
De T.

Vol gas achteruit ..
Blij met de punten ...

Harm

Bericht door Harm » do apr 26, 2007 9:02 am

Scherrer schreef:Dat wordt trouwens echt een uniek schrale huldiging daar in Alkmaar. Stadion van 17.000 plaatsen, haal daar het uitvak vanaf, plus een aantal stoelen dat normaal in de losse verkoop gaat en je zit op maximaal iets van 14.000 mensen die kunnen komen. Dan heb je het nog niet over de seizoenskaarthouders die niet gaan komen en de waarschijnlijk niet gevulde business-seats/skyboxes. Leuk feestje, in een stadion met zat lege plekken naar een geregiseerde vertier-show kijken.
Echt hilarisch :D

Gesloten