PSV 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
M..

Re: PSV 2010-2011

Bericht door M.. » vr jan 07, 2011 6:37 pm

Een ban neem ik aan? :hypocrite.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 07, 2011 7:47 pm

Jöhnk schreef:
Oscarito schreef:Feyenoord geen talent? :smallgrin.gif:
Talent zit er genoeg bij Feyenoord, meer dan bij welke club dan ook momenteel (inclusief jeugd dat dan wel). Jij verwart rijpheid voor talent terwijl dat iets heel anders is.
Nee hoor, jij verwart jong met talentvol. Ik verwacht niet elke wedstrijd een topprestatie, maar wel af en toe glimp van het talent. En dan kijk ik vooral naar techniek en inzicht en naar specifieke kwaliteiten die bij een positie horen. Helaas zie je die dingen nauwelijks. Sterker nog, ik zie vooral gepruts. Mulder kan niet keepen, De Vrij is zo traag als schenkstroop, Schenkeveld is een grap net als Leerdam, Wijnaldum is een dravertje, Fer is laks en heeft amper techniek (Maduro is ook laks, maar heeft best een aardige techniek), en dan heb ik het nog niet eens over Watamaleo. Wat betreft de nieuwste generatie houd ik nog even een slag om de arm, maar ik ben alles behalve overtuigd.

Kan zijn dat ze er in de jeugd bovenuitstaken, maar dat zegt weinig, want de jeugdcompetitie stelt niks voor. In ieder jeugdteam zitten namelijk vooral spelers die het betaalde voetbal niet eens zullen halen. Met andere woorden: spelers die nog slechter zijn dan Rene van Rijswijk en Patrick Pothuizen.

En wat Wijnaldum betreft, dat WAS toch ook het nieuwe supertalent? Je kunt je trouwens afvragen of dat eigen jeugd is (in dat geval is Eriksen dat ook).
Fer is vooral fantastisch in de omschakeling. Die jongen laat altijd zijn man lopen. Zonder bal gaan de lichtjes altijd uit bij Fer. Castaignos kan nog wel wat, maar is ook geen toptalent. Jammer dat je de cultheld vergeet. Martins Indi. Zijn kwaliteiten zijn met geen pen te beschrijven.

Maarrrr ontopic: Ojo verhuurt aan VVV. Denk niet dat we daar nog veel van horen.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 07, 2011 8:10 pm

Oscarito schreef:Uiteraard meen ik het,
Je kunt wel zoveel menen. Of hetgeen je meent daadwerkelijk klopt, is een tweede.
Jöhnk schreef: Nee hoor, jij verwart jong met talentvol.
En dat gebeurt nogal eens. Bij de kakkies bijv. 'Talenten mogen fouten maken'. Ja, 1 of 2 keer. Daarna mag het kwartje bij een echt talent een keer vallen. Maar die 'talenten' daar maken steeds dezelfde fouten. Dus ontbreekt het aan talent.

Wijnaldum kijkt nog steeds niet over de bal heen en neemt teveel hooi op z'n vork. Fer lijdt op de domste momenten balverlies. Kastanjes, Mokotjo en Cabral hebben m.i. meer mogelijkheden. De Vrij kan een redelijke CV worden. De rest is pants.

Oscarito

Bericht door Oscarito » vr jan 07, 2011 8:27 pm

Jöhnk schreef:
Oscarito schreef:Feyenoord geen talent? :smallgrin.gif:
Talent zit er genoeg bij Feyenoord, meer dan bij welke club dan ook momenteel (inclusief jeugd dat dan wel). Jij verwart rijpheid voor talent terwijl dat iets heel anders is.
Nee hoor, jij verwart jong met talentvol. Ik verwacht niet elke wedstrijd een topprestatie, maar wel af en toe glimp van het talent. En dan kijk ik vooral naar techniek en inzicht en naar specifieke kwaliteiten die bij een positie horen. Helaas zie je die dingen nauwelijks. Sterker nog, ik zie vooral gepruts. Mulder kan niet keepen, De Vrij is zo traag als schenkstroop, Schenkeveld is een grap net als Leerdam, Wijnaldum is een dravertje, Fer is laks en heeft amper techniek (Maduro is ook laks, maar heeft best een aardige techniek), en dan heb ik het nog niet eens over Watamaleo. Wat betreft de nieuwste generatie houd ik nog even een slag om de arm, maar ik ben alles behalve overtuigd.

Kan zijn dat ze er in de jeugd bovenuitstaken, maar dat zegt weinig, want de jeugdcompetitie stelt niks voor. In ieder jeugdteam zitten namelijk vooral spelers die het betaalde voetbal niet eens zullen halen. Met andere woorden: spelers die nog slechter zijn dan Rene van Rijswijk en Patrick Pothuizen.

En wat Wijnaldum betreft, dat WAS toch ook het nieuwe supertalent? Je kunt je trouwens afvragen of dat eigen jeugd is (in dat geval is Eriksen dat ook).
Als ik jong met talentvol zou verwarren zou ik de spelers van Ajax goed die doorkomen ook goed vinden maar dat is niet zo.
Fer, Castaignos, Mokotjo, De Vrij en Wijnaldum vind ik zeer talentvol. Meer dan een De Jong of Anita.

Wat betreft die anderen heb je gelijk in al zijn ze ook niet zo dramatisch zoals je doet voorkomen, een Bruno Martins Indi werd zelfs door een bepaald lid als een potentiële nieuwe linksback voor het Nederlands Elftal gezien en dat lid heeft toch echt best kijk op voetbal. Dat vond ik ietwat overdreven maar ook Martins Indi is geen slechte speler, hetzelfde geldt voor een Cabral.
In de jeugd zit genoeg talent bij Feyenoord, meer dan bij Ajax vind ik. Vraag is alleen of het een succes wordt, alleen talent is niet genoeg. Maar ik ben ervan overtuigd dat Feyenoord over een aantal jaar weer kan meedoen om de titel als de jeugd door gaat stromen en ze het elftal een beetje bij elkaar kunnen houden (lees Castaignos, Fer) en ze twee gerichte aankopen doen.

Wijnaldum was het supertalent van Feyenoord maar is wat teruggezakt omdat hij nu al het elftal moet gaan dragen en daarin mislukt, bij Ajax zou hij echter al doorgegroeid zijn naar een van de beste spelers uit de Eredivisie. Bij Feyenoord heeft hij nou eenmaal niet de beschikking over medespelers zoals een Suarez.
Waarom Eriksen eigen jeugd zou zijn als Wijnaldum dat ook is mis ik even, Wijnaldum ging op zijn 13e naar Feyenoord. Eriksen werd gehaald met het oog op het eerste elftal, juist om die reden is Eriksen ook naar Ajax gegaan als ik goed geïnformeerd ben.

Oscarito

Bericht door Oscarito » vr jan 07, 2011 8:35 pm

wimpey schreef:
Oscarito schreef:Uiteraard meen ik het,
Je kunt wel zoveel menen. Of hetgeen je meent daadwerkelijk klopt, is een tweede.
Klopt, ik kan er hartstikke naast zitten. Over de mate van talent dat Feyenoord heeft kan je discussiëren maar je kan niet ontkennen dat dit Feyenoord talent heeft vind ik al is dat natuurlijk voor iedereen anders en zitten er altijd gasten tussen die geen verstand hebben van voetbal of zich teveel blindstaren op secundaire zaken als clubliefde/rivaliteit/afgunst of weet ik veel wat.
Jöhnk schreef: Nee hoor, jij verwart jong met talentvol.
En dat gebeurt nogal eens. Bij de kakkies bijv. 'Talenten mogen fouten maken'. Ja, 1 of 2 keer. Daarna mag het kwartje bij een echt talent een keer vallen. Maar die 'talenten' daar maken steeds dezelfde fouten. Dus ontbreekt het aan talent.

Wijnaldum kijkt nog steeds niet over de bal heen en neemt teveel hooi op z'n vork. Fer lijdt op de domste momenten balverlies. Kastanjes, Mokotjo en Cabral hebben m.i. meer mogelijkheden. De Vrij kan een redelijke CV worden. De rest is pants.[/quote]
Ben ik het maar gedeeltelijk mee eens, je kan niet verwachten van spelers als Fer/Wijnaldum en Castaignos dat ze dit Feyenoord op hun schouders dragen.

Als speler X en speler Y een fout maken dan is het des te moeilijker om als Fer of wie dan ook zijnde niet mee te gaan in het foutenfestival want zij kunnen die fouten niet corrigeren en maken zelf ook fouten die niet door anderen gecorrigeerd worden terwijl het anderzijds wel zo is dat als het elftal goed draait het voor hun makkelijker is om daarin mee te draaien.

peter

Bericht door peter » vr jan 07, 2011 8:43 pm

Waarom dan niet? Fer is 21 en Wijnaldum 20. Bij Ajax zijn de talenten op die leeftijd vaak een heel stuk verder. Nu wil ik ze niet vergelijken met Sneijder of van der Vaart, maar Babel, de Jong, Pienaar, vdWiel, en Eriksen, zijn/waren allemaal veul verder. En dat lijstje kan ik uitbreiden met 20 namen. :blush.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 07, 2011 9:43 pm

Oscarito schreef: maar je kan niet ontkennen dat dit Feyenoord talent heeft vind ik al is dat natuurlijk voor iedereen anders en zitten er altijd gasten tussen die geen verstand hebben van voetbal of zich teveel blindstaren op secundaire zaken als clubliefde/rivaliteit/afgunst of weet ik veel wat.
Dat kan ik wel ontkennen. Fer en Wijnaldum doen het niet meer dan matig in een slecht elftal. Ze spelen niet voor niets al enkele jaren bij Feyenoord. Er ontbreekt bij die 2 nogal wat aan. M.n. inzicht en het vermogen om simpel te spelen.

Ik beweer trouwens niet dat ik kijk op voetbal heb. Ik beweer ook niet dat jij er kijk op hebt trouwens...

On-topic: Bruma (als we het dan toch over onterecht opgehemelde kakkie-talenten hebben) gaat niet naar pee-es-vouw maar naar HSV.

Oscarito

Bericht door Oscarito » vr jan 07, 2011 9:48 pm

Mooi zo, want dat heb ik ook niet zoals je al hebt kunnen merken.

Edit: Knipperdeknip

:smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door Oscarito op za jan 08, 2011 3:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » vr jan 07, 2011 10:05 pm

Wie dan?

peter

Bericht door peter » vr jan 07, 2011 10:19 pm

Willy van der Kuijlen. :hypocrite.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jan 07, 2011 10:20 pm

Oscarito schreef:Wijnaldum was het supertalent van Feyenoord maar is wat teruggezakt omdat hij nu al het elftal moet gaan dragen en daarin mislukt, bij Ajax zou hij echter al doorgegroeid zijn naar een van de beste spelers uit de Eredivisie. Bij Feyenoord heeft hij nou eenmaal niet de beschikking over medespelers zoals een Suarez.
Een van de beste spelers van de eredivisie? :baaa.gif: Een speler met zo weinig inzicht en balgevoel???

Hij doet me denken aan Daniel de Ridder, en dat is geen compliment.

Aan Bruma mist PSV trouwens niets. Zakte laatst weer door het ijs, tegen Emile Heskey.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » vr jan 07, 2011 10:28 pm

Jij roept ook zomaar dingen. Heb je die wedstrijd gezien?

Bruma speelde juist heel sterk. Werd alleen 1 keer in een luchtduel geklopt door Heskey. Dat overkomt wel meer verdedigers.

peter

Bericht door peter » vr jan 07, 2011 10:28 pm

Ik zie Bruma zelden spelen, maar vond hem toen tegen Ajax (ok ok oefenduel) hopeloos.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 07, 2011 11:20 pm

Oscarito schreef:Mooi zo, want dat heb ik ook niet zoals je al hebt kunnen merken.

Hebben jullie het trouwens al gehoord van die nieuwe scout van PSV?

:smallgrin.gif:
Ja, maar daar weten we hier niets van.
Laatst gewijzigd door joey op vr jan 07, 2011 11:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr jan 07, 2011 11:23 pm

.
Laatst gewijzigd door SylvievdVaart op za jan 08, 2011 3:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Lionel

Bericht door Lionel » za jan 08, 2011 12:35 am

Oscarito schreef:Uiteraard meen ik het, maar aangezien jij meer met je hart denkt dan met je verstand komt het niet bij jou binnen dat dit weleens mogelijk zou kunnen zijn en Ajax automatisch niet eens altijd de beste is...

Anita, De Jong, (Blind), Alderweireld, (Sarpong), (Donald) etc. Nou geweldig hoor, de jongens van Ajax die de laatste twee seizoenen enigszins zijn doorgekomen. Alleen Van der Wiel is top de rest matig tot minder. Zet een Wijnaldum bij Ajax en hij is meteen het nieuwe supertalent, Fer zou bij Ajax ook enorm omhoog worden geschreven als je al ziet wat er met Maduro gebeurde.
Logisch natuurlijk aangezien Ajax de grootste club is van Nederland en daarom ook de meeste media-aandacht krijgt maar we moeten niet gaan doen alsof Feyenoord totaal geen talent heeft al kan je wel discussiëren over de mate van het talent dat ze hebben.

En ik bedoelde het inclusief de jeugd, Feyenoord heeft een behoorlijke jeugdwerking die ik op dit moment verder acht dan Ajax.
Wat er in de jeugd gebeurt interesseert niemand hoor behalve de mensen bij Feyenoord. Bij Ajax breken ze door in het eerste. Bij Feyenoord in de A1. Maar de nieuwe talenten dienen zich al aan (Bouy, Lukoki) en die breken dan ook gewoon door en zijn, zoals Peter of Wimpey al opmerkte, na een jaar of 2 al stukken verder dan de spelers van Feyenoord.

Wijnaldum, Fer, Cabral en Vrij vind ik wel grote talenten. Castaignos misschien ook wel maar de rest is gewoon brandhout. En leuk dat je spelers als Blind, Sarpong en Donald opnoemt maar die jongens spelen toch ook niet en zijn toch ook al afgeserveerd? Waarom noem je Van der Wiel niet, Vertonghen, Eriksen, Josefzoon en noem maar op.

De jeugd van 010 is niet onaardig maar kan nooit tippen aan die van Ajax. En dat wordt jaar in jaar uit bewezen.
IK GELOOF!!!!!!

columbus

Bericht door columbus » za jan 08, 2011 1:29 pm

Heeft het ook niet een heel klein beetje te maken met het feit op welke manier je gebracht wordt?

Buiten de vd Vaarts, Sneijders van deze wereld is het niveau van de jeugd van Feyenoord, PSV, Ajax niet zo heel erg groot heb ik het idee. Alles hangt samen met hoe jezelf in elkaar steekt, het elftal waar in terecht komt (Invallen met internationals om je heen of de Tim de Cler en straks Zwerts :)), en vooral een gezonde dosis geluk (valt het balletje net wel of niet binnen).

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » za jan 08, 2011 1:58 pm

Dat gevoel had ik altijd sterk bij v.d. Vaart toen die bij Ajax debuteerde. Schoot elke bal uit elke hoek erin. Ongelooflijk. Later zag ik dat hij dat dus ook 'gewoon' bij HSV deed en nu ook weer bij de Spurs. Dat is geen dosis geluk meer. Dat is puur talent.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 08, 2011 2:06 pm

Ik ben het met Columbus eens. Spelers als Maduro en Urby waren verzopen bij F.
Het stinkt aan alle kanten!

Oscarito

Bericht door Oscarito » za jan 08, 2011 2:42 pm

Columbus schreef:Heeft het ook niet een heel klein beetje te maken met het feit op welke manier je gebracht wordt?

Buiten de vd Vaarts, Sneijders van deze wereld is het niveau van de jeugd van Feyenoord, PSV, Ajax niet zo heel erg groot heb ik het idee. Alles hangt samen met hoe jezelf in elkaar steekt, het elftal waar in terecht komt (Invallen met internationals om je heen of de Tim de Cler en straks Zwerts :)), en vooral een gezonde dosis geluk (valt het balletje net wel of niet binnen).
:biggthumpup.gif:

Zoals ik mijn stokpaardje (gejat uit Outliers van Malcolm Gladwell) nu voor de honderste keer moet herhalen, veel talent betekent niet automatisch dat je succes krijgt. Randzaken zijn minstens zo belangrijk, wie zijn je ouders/waar ben je geboren/heb je echte passie voor je vak/ hoeveel uren ervaring heb je en welk pad leg je af? Geluk is ook een heel belangrijke factor.
Een Ajacied heeft nu een eenmaal meer kans om door te breken dan een Feyenoorder/PSV'er ook al hebben ze evenveel talent, ik ga dat niet doen maar wie statistisch is aangelegd en daar zin in heeft kan dat goed met cijfers onderbouwen.

Edit: knipperdeknip
Laatst gewijzigd door Oscarito op za jan 08, 2011 3:31 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

columbus

Bericht door columbus » za jan 08, 2011 3:37 pm

Een Ajacied heeft nu een eenmaal meer kans om door te breken dan een Feyenoorder/PSV'er ook al hebben ze evenveel talent, ik ga dat niet doen maar wie statistisch is aangelegd en daar zin in heeft kan dat goed met cijfers onderbouwen.
Op zich wel een interessant vraagstuk. Als ik daar zo over nadenk kom ik toch uit bij de cultuur van een club. Bij Ajax wordt een jongen 'gewoon' in het diepe gegooid. De eerste instructies die zo'n gast meekrijgt is vooral, heb plezier in hetgeen wat je doet. Je groeit als het ware in het elftal. Uiteindelijk bepaalt je talent en mentaliteit waar je strandt.

Feyenoord heeft nog steeds het imago van niet lullen maar poetsen. Persoonlijk denk ik dat je dat dus terug ziet in het brengen van talent. Plat gezegd, men moet vooral de mouwen opstropen en werken voor het geld. En vooral geen grote mond hebben. Kijk naar van Persie (het laatste echte toptalent), een jongen waar men heel slecht mee is omgegaan. Ik weet zeker dat bij Ajax het anders had gelopen. Verder is bij Feyenoord de balans compleet zoek. Zet Anita, de Jong, Sarpong e.d. in een elftal met de Cler, van Dijk... Ze hebben allemaal talent om betaald voetbal te spelen maar uiteindelijk zijn het de waterdragers van een elftal.

PSV heeft nog steeds de koopcultuur. Een elftal 'werkers' aangevuld en 3,4,5 toppers die opgepikt zijn door een goede scouting. Langzaamaan merk je wel dat hier verandering in zit te komen heb ik het idee. Het duurt gewoon een hele tijd wanneer een dergelijke cultuuromslag normaal gevonden wordt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 09, 2011 5:42 pm

Ik ga even knippen. Dit gaat niet echt meer over PSV.

goodfella

Bericht door goodfella » ma jan 10, 2011 8:18 pm

Baseman schreef:De VI heeft vorig jaar de salarishuishoudingen van de Nederlandse clubs nagekeken en daaruit bleek dat PSV de gezondste huishouding had (of een van de) en Ajax de slechtste. Hierbij werd gekeken naar het percentage van de begroting dat de salarissen in beslag namen.

Op dat gebied is het bij PSV prima op orde.
Maar PSV moet dus achteruit in begroting, waardoor de salarishuishouding ook achteruit moet. Aangezien PSV geen last heeft van een veel te grote selectie (een belangrijke oorzaak bij Ajax), moeten de salarissen verlaagd worden en dat heeft Sanders nu aangegeven.
Jij bent met afstand de grootste leugenaar hier op Ajaxtalk.

Baseman

Bericht door Baseman » di jan 11, 2011 3:41 pm

:drecul.gif:
Ook meteen de laatste keer dat ik op jouw onzin reageer.

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 11, 2011 3:56 pm

goodfella schreef:
Baseman schreef:De VI heeft vorig jaar de salarishuishoudingen van de Nederlandse clubs nagekeken en daaruit bleek dat PSV de gezondste huishouding had (of een van de) en Ajax de slechtste. Hierbij werd gekeken naar het percentage van de begroting dat de salarissen in beslag namen.

Op dat gebied is het bij PSV prima op orde.
Maar PSV moet dus achteruit in begroting, waardoor de salarishuishouding ook achteruit moet. Aangezien PSV geen last heeft van een veel te grote selectie (een belangrijke oorzaak bij Ajax), moeten de salarissen verlaagd worden en dat heeft Sanders nu aangegeven.
Jij bent met afstand de grootste leugenaar hier op Ajaxtalk.
Het is maar net hoe je de cijfers analyseert en waar je de nadruk op wilt leggen....
IK GELOOF!!!!!!

Gesloten