Twente scoort net nog de 5-1.D_skilled schreef:Slechte avond voor de Nederlandse clubs. FC Twente 5-0 klop. PSV 4-1.
FC Twente 2010-2011
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: FC Twente 2010-2011
Die doelpunt van Rossi. SCHITTEREND geplaatst!
Villareal, mooie technische vaardige ploeg. Alleen 3 á 4 maatjes te groot voor FCT, was zelfs in de samenvatting te zien.

Villareal, mooie technische vaardige ploeg. Alleen 3 á 4 maatjes te groot voor FCT, was zelfs in de samenvatting te zien.
AFCA!
En die Belg was nog wel zo positief, de eerste 20 minuten. 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
inderdaad het geluk lacht ze wel toe.. Had je Roda-Twente gehad dan had ik op zeker een 1 ingevuld.Marillion schreef:Nette uitslagen. Goeiedag zeg. En dan waren er hier en daar voorzichtige verhalen over kans op een Nederlandse winnaar.![]()
Voor de strijd om de titel zal het niet veel uitmaken. Beide ploegen hebben een draai om de oren gehad en hoeven de tweede wedstrijd niet meer serieus te nemen. Alleen even afwachten hoe het komend weekend gaat. Ze spelen in ieder geval allebei thuis.
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. 

-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Roda thuis is ook nog zeker niet gewonnen. Nu ook Luuk de Jong geblesseerd is..
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Ik neem aan dat ze dit bij Twente hadden ingecalculeerd. Villareal is een sterke ploeg.
Preud'homme heeft aangegeven dat er normaal gesproken geen kans meer is dat zijn ploeg de volgende ronde haalt. Ze zullen nu diep ademhalen en alles op de competitie zetten. Jammer. Voor ons komt die grote nederlaag slecht uit.
Preud'homme heeft aangegeven dat er normaal gesproken geen kans meer is dat zijn ploeg de volgende ronde haalt. Ze zullen nu diep ademhalen en alles op de competitie zetten. Jammer. Voor ons komt die grote nederlaag slecht uit.
Het stinkt aan alle kanten!
Moet zeggen dat ze het de eerste 20 minuten ook aardig voor elkaar hadden, constant druk zetten waardoor Villareal er nauwelijks uit kwam. Na die 1-0 was het over en sluiten. Die Cazorla is trouwens ook een heerlijke speler, heeft een prachtige trap en steekpass in huis. Zou niet misstaan bij Barcelona.Duke schreef:En die Belg was nog wel zo positief, de eerste 20 minuten.
Hoezo? Dacht jij nog dat we kampioen konden worden?joey schreef:Ik neem aan dat ze dit bij Twente hadden ingecalculeerd. Villareal is een sterke ploeg.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Dat kan ook. Of het realistisch is is een tweede, maar het kan zeker.
Op naar de vierde ster!
Nee, ik geloof er niet in, maar hoop doet leven. 

Het stinkt aan alle kanten!
Ach, als Twente 1x gelijk speelt in de competitie, hebben we het wat Twente betreft in eigen hand. Zo onmogelijk is dat niet.
I think I lost my fucking headache
Pisvee Hoerenveen 0-1
Twente Roda JC 0-1
Ajax Grunn 1-0

Twente Roda JC 0-1

Ajax Grunn 1-0

www.nusport.nlTheo Janssen: geschikt/ongeschikt?
Bekerfinale, koppositie en een tank vol zelfvertrouwen voor de kwartfinale van de Europa League tegen Villarreal: FC Twente leek de zaakjes goed voor elkaar te hebben.
Coach Michel Preud'homme legde daags voor die wedstrijd in het prachtige stadion El Madrigal uit dat het moeilijk kiezen was tussen titel, beker of Europa League.
"Iek kan dat niet", sprak hij in schitterend Waals. Nacer Chadli was de besmuikt lachend opgetrommelde naast hem en terwijl Twente TV de ene na de andere vraag voor haar rekening nam, zat Andy Houtkamp (NOS) zich zonder quote te verbijten toen de perszaal leegliep omdat Twente (grotendeels geheim) ging trainen.
Sigaret
Na afloop stonden we in slaap gesukkeld voor het stadion. Spelers spreken ging niet meer, de bus stond binnen, achter zware, dichte deuren.
Dat ene sigaretje waar ze bij Twente maar geen vat op krijgen, moest echter nog wel worden gerookt.
Houtkamp zag het, liep op Theo Janssen af en ontfutselde de onafhankelijke geest die uit is op een transfer de quote die er toe deed. "De trainer kan niet kiezen? Oh nou, ik wel. De titel is het belangrijkst, niet de Europa League, Villarreal is twee klassen beter."
Bom.
3-4-3
"Twente speelt 4-3-3", had de trainer gezegd, maar hij liet zijn spelers aantreden in een 3-4-3 formatie. Geen opkomende backs, maar twee centrale verdedigers (Oguchi Onyewu en Douglas), een viermansmiddenveld met Wout Brama en Janssen naast elkaar in het centrum met aan hun zijde verdedigers Roberto Rosales en Dwight Tiendalli.
Voorin Bryan Ruiz, Luuk de Jong en Emir Bajrami.
Bart Buysse, Chadli, Denny Landzaat en Rasmus Bengtsson zorgden tegen PSV nog voor vertrouwen, maar startten tegen Villarreal op de bank.
Hoewel een aanzienlijk deel van het basisteam geen wedstrijdritme had, startte Twente goed en eigenwijs; de spelers vonden elkaar soepel.
Ineenstorting
Na de eerste tegenvaller, het in de 22ste minuut uit de lucht gevallen doelpunt van Machena, stortte Preud'hommes zaak echter volledig in elkaar. Janssen gaf op, Brama leed zeldzaam veel balverlies, verdedigers liepen elkaar overhoop of gaven de bal weg, Bajrami speelde als een zojuist onthoofde kip en op de bank zagen de spelers het tegen PSV door hen gewonnen vertrouwen uit het team lopen.
Twente had geen vastigheid waarop kon worden teruggevallen, zeker niet toen De Jong er met een enkelblessure afging. Als klap op de vuurpijl botvierde diens vervanger, topaankoop Marc Janko, zijn persoonlijke frustraties op het kuitbeen van Villarreal-aanvoerder Gonzalo.
Titelrace
Toen de blauwgele kruitdampen waren opgetrokken stond het 5-1 voor Villarreal en had de Nederlandse landskampioen weinig tijd over om de steigers weer op te bouwen voor de thuiswedstrijd tegen Roda JC.
"We moeten de boel bij elkaar krijgen, ons richten op de titel", besefte een vermoeide Brama (41ste officiële duel dit seizoen) maar al te goed. Janssen liep voorbij zonder te spreken.
Zou hij nou echt geschikt zijn voor de absolute top? Benieuwd naar het antwoord van zijn linkervoet zondagmiddag.
© NUsport/Remco Regterschot
Salvador Dali
Salvador Dali
Theo Janssen is een prima speler met een prachtige trap, maar op dit niveau is zijn handelingssnelheid te laag. Zou hem graag bij Ajax zien volgend seizoen!
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Hij wil terug naar Vites...

Belachelijk weinig aandacht voor die schandalige overtreding van Janko. Hij was er alleen maar op uit om die jongen te blesseren.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Absoluut. Walgelijke actie.
Zou hij ook geschorst worden door Munsterman? 

Salvador Dali
Salvador Dali
Twente hoeft zich niet te generen. Ze hebben Rubin en Zenit eruit geknikkerd, dat zijn sterke ploegen.joey schreef:Ik neem aan dat ze dit bij Twente hadden ingecalculeerd. Villareal is een sterke ploeg.
Villarreal is nóg sterker. Jammer dat PH met 3 CV's speelde. Geniet er gewoon van en speel je eigen spel.
Aanvoerder Gonzalo Rodriquez heeft z'n kuitbeen gebroken na de wilde charge van Janko.
www.ad.nlTwentse propaganda van Munsterman begint eng te worden
COLUMN Joop Munsterman was zoek, donderdagavond. Spoorloos. Althans, ik zat braaf te wachten tot de eminente voorzitter van FC Twente voor de camera zou springen, zoals altijd op onvergetelijke dagen. Maar Joop ontbrak, gek genoeg, in Villarreal.
Normaal schurkt hij, kort voor het laatste fluitsignaal, altijd even quasi-nonchalant met zijn schouder tegen de televisieverslaggever aan, vlak naast de camera. Maar hoogstwaarschijnlijk kon Joop in El Madrigal de spelerstunnel niet vinden, anders had hij vast nog wel even iets eminents gezegd, gelijk na dat fenomenale inmaakpotje van die Spanjaarden.
En ik miste hem ook een dag later, in het perscommuniqué over Marc Janko dat nooit zou verschijnen. Normaal is Joop de eerste die de integriteit van het voetbal als een soort patroonheilige beschermt, streng sprekend over moraal en principes, wakend over de op en top beschaafde voetbalclub FC Twente. Maar nu even niet.
Terwijl het toch echt een doodschop was van het allersmerigste soort, die van Janko op Gonzalo Rodriguez. Nigel de Jong, bijvoorbeeld, nam bij zijn beroemde doodschoppen een onverantwoord risico in een duel om de bal. De zogenoemde 'crunching tackles'; onbesuisd en kiezelhard.
Maar Janko nam juist helemaal geen risico. Die nam het zekere voor het onzekere. Moedwillig en zo hard mogelijk schopte hij het onderbeen van Rodriguez kapot, uit pure onmacht en frustratie. De gemeenste en lafste overtreding denkbaar. Resultaat: een gebroken kuitbeen.
FC Twente is de mooiste club van Nederland, las ik deze week in VI. Op zich klinkt dat niet onlogisch, want het is nogal wat, wat ze daar in elkaar geflanst hebben. Steeds een groter stadion, steeds een beter elftal, steeds meer successen, steeds een iets trotsere, glimmende voorzitter.
Halverwege het artikel stond de meest intrigerende alinea, over de lezingen die Joop Munsterman geeft over het succes van FC Twente, voor businessclubs en in sportkantines. Joop begint dan altijd met een filmpje. ,,Dan zie je een rennende antilope,'' vertelde Munsterman. ,,Met achter hem aan een sprintend luipaard. Plotseling verschijnt iemand met een rood shirt in beeld, die pakt de antilope en loopt er mee weg. Wegwezen, jij luipaard. Gaat over onze sociaal-maatschappelijke positie. Wij redden de antilope.''
Of de betreffende verslaggevers daarna een teiltje pakten, vertelt het verhaal niet. Het stond er zoals hierboven; bloedserieus en enigszins plechtig. Zodra er ergens ter wereld een antilope in nood is, wordt die gered door een man in een FC Twente-shirt. (Bij wijze van spreken dan hè.)
Nu wil ik hier niet meteen over Leni Riefenstahl beginnen, maar eng begint het wel te worden, die propaganda van Joop Munsterman. Die schaamteloze borstklopperij, alsof FC Twente de enige club van Nederland is die zich sociaal-maatschappelijk inzet. Dat geheven vingertje steeds.
Die fluwelen wurggreep op medialand, waar Jan van Halst ongeremd het Twentse evangelie mag verkondigen, als manager en analist tegelijk. Het gekietel en geknuffel met journalisten.
FC Twente is met voorsprong de meest kritiekloos gevolgde topclub van Nederland, inmiddels. Weet u het nog, dat een aantal spelers van FC Utrecht werd aangevallen door doorgedraaide Twente-supporters?
Het ging allemaal haast geruisloos de doofpot in, geregisseerd door ome Joop, die de lokale pers op het hart drukte dat het allemaal heus wel meeviel.
Of wat te denken van die huichelachtige schijnstraf voor Douglas, die zogenaamd geschorst werd door zijn club, maar voor één wedstrijd minder dan de KNVB hem oplegde. Terwijl Douglas in Europese wedstrijden, principieel als ze zijn bij Twente, wél gewoon mocht meedoen.
En kunt u zich misschien nog herinneren hoe Fred Rutten en Erik ten Hag werden onthaald bij hun terugkeer in Enschede? De ware grondleggers van het voetbalsucces van FC Twente, die met hun technische beleid miljoenen euro's binnenhaalden voor de club. Er werd een strontkar over ze heengereden, in de Grolsch Veste. Joop Munsterman stond erbij en keek ernaar.
Begrijp me goed. Ik hoop heel erg dat FC Twente weer kampioen wordt, al is het maar omdat het de beste ploeg en de mooiste spelers van de eredivisie heeft. Ere wie ere toekomt - en Tukkers al helemaal.
Maar pleur op met dat ijdele, schijnheilige, manipulatieve gedoe.
(Sjoerd Mossou)

Salvador Dali
Salvador Dali
Hoop doet teleurstellen. Meestal.joey schreef:Nee, ik geloof er niet in, maar hoop doet leven.
Vertel eens hoe je de wedstrijd van jouw psv tegen Benfica hebt beleefd!D_skilled schreef:Aanvoerder Gonzalo Rodriquez heeft z'n kuitbeen gebroken na de wilde charge van Janko.

Ruiz mist een penalty, haha!