http://partyflock.nl/feed/topic/784280.xml
edit
Old bad eyes, een maand eerder dus
Schaars had bij Vitesse het probleem dat hij Janssen voor zich had en dat Sturing een trainer was die niet zo gauw jonge spelers opstelde.joey schreef:Laten we het aan Wouter vragen! Op dat moment gaf in mijn herinnering de trainer van Vitesse de voorkeur aan een ander.
Daarom hoopte ik dat LVG Alkmaar zou verlaten na dit seizoen. Helaas blijft hij langer. Ik zie niet direct een opvolger van het niveau Co of LVG naar AZ komen...Wouter schreef:
Het succes van AZ is natuurlijk zowel het gevolg van de poen van Scheringa als "technisch" vakwerk. AZ heeft met Adriaanse en daarna Van Gaal gewoon twee geweldige trainers gehaald, wat je ook van hun persoon mag denken.
De T.Zorgen om Stijn Schaars
AZ en NAC dromen van bekerfinale in De Kuip
ALKMAAR, donderdag
Stijn Schaars zit vanavond op de tribune als AZ tegen NAC aftrapt in de halve finale van het bekertoernooi. Louis van Gaal heeft hem buiten de selectie gelaten, omdat de net teruggekeerde middenvelder te veel pijn ondervindt aan zijn enkel. „Hij heeft een terugval. De stekende pijn is nog steeds aanwezig”, zei de trainer van AZ gisteren.
Schaars beleefde vorige week maandag een tamelijk probleemloze comeback van een uur bij Jong AZ. Tegen Werder Bremen vroeg hij als invaller al na 26 minuten om een wissel. Afgelopen zondag tegen Vitesse was dat weer het geval. Maar toen kon Van Gaal het verzoek niet honoreren, omdat Ryan Donk er als derde man diende te worden afgehaald wegens liesklachten. Schaars moest op zijn tanden bijten en kon nauwelijks meer lopen. Meer dood dan levend haalde hij het eindsignaal.
„Natuurlijk baart het ons zorgen”, vervolgde Van Gaal. „Voor zover wij weten, is de operatie geslaagd. De artsen hadden al aangegeven dat hij met pijn zou moeten spelen, maar het is in zijn beleving erger dan verwacht. Stijn speelt met pijnstillers, maar hij krijgt in de loop van de wedstrijden steeds meer last. Hij krijgt onderzoeken, maar de chirurg die hem geopereerd heeft (dr. Van Dijk van het AMC, red.) zit in de USA. Als deze behandeling niet lukt, zal hij weer onder het mes moeten.”
Zoals het er nu naar uitziet, mist Schaars ook het komende competitieduel tegen SC Heerenveen van zondag. Dat komt ook voor David Mendes da Silva nog te vroeg. Rogier Molhoek ging gisteren op de laatste training door zijn enkel. Danny Koevermans vormt een vraagteken wegens een knieblessure en test zichzelf vandaag in de warming-up. Donk is weer fit en Barry Opdam en Joey Didulica ontbreken nog in de Alkmaarse gelederen. Het ziet ernaar uit, dat Simon Cziommer vanavond weer zijn opwachting in de basis mag maken bij de Alkmaarders, die volgend seizoen ook door willen met doelman Boy Waterman.
AZ ging gisteren in trainingskamp voor het duel. Het kan in vier duels nog twee hoofdprijzen pakken. NAC focust uiteraard op de beker en zal vanavond na de 8-1 en 4-1 competitienederlagen getergd aantreden in de bijna uitverkochte DSB-Arena. Trainer Ernie Brandts hoopt op de extra krachten, die het cuptoernooi los dienen te maken. „Wij zijn weliswaar de underdog, maar na de competitienederlagen (8-1 en 4-1) hoop ik op drie keer is scheepsrecht.” Brandts, die hoopt dat spits Glen Salmon snel bijtekent, mist in Alkmaar Gert Jan Tamerus, Patrick Mtiliga en Victor Sikora.
AZfanpage.nlVan Gaal: 'AZ is mijn club, retteketet...'
Gisteravond was een historische avond. AZ bereikte na 25 jaar weer de bekerfinale waarin het het tegen Ajax moet opnemen.
Opvallend was dan ook een uitspraak van Louis van Gaal op de persconferentie na afloop van de wedstrijd. Zoals bekend heeft Van Gaal een tijd geleden enkele uitspraken gedaan waarin hij Ajax zijn club noemde. Gisteravond kwam hij daar op terug. 'Of ik met mijn AZ tegen mijn club moet? Nee, hoor, AZ is mijn club, retteketet…’
Geweldige speler, maar erg blesseregevoelig inmiddels.Ajaciedjuh schreef:Voor wat het waard is ....... (voetbalonline, ja ik weet het) ... zou az bezig zijn met Koller.