Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo okt 15, 2006 4:38 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef:Het gaat mij ook iets te goed allemaal. :blush:
Oh?! Gaat het dan allemaal zo goed?

Alleen mag Feyenoord echt geen enkel probleem zijn. Dat is middelmaat troef. Ajax moet uitwedstrijden tegen - pak 'm beet - de kwalitatief 7e ploeg van NL gewoon winnen om kampioen te worden. Ook als die tegenstander toevallig Feyenoord heet.

Met 4-4-2 gaat dat makkelijk lukken, met 4-3-3 kon het nog wel eens lastig worden.
Ik wist gewoon dat jij zou reageren. Ik bedoelde het meer in verhouding met Feyenoord, maar het gaat inderdaad wel aardig. Vorig seizoen deden we rond deze tijd al niet meer mee om het kampioenschap, geloof ik. ;)

wimpey

Bericht door wimpey » zo okt 15, 2006 4:41 pm

joey schreef: Leg uit...
Tegen een 3-mans middenveld met Gabri, Sneyder en Maduro valt er voor iedere tegenstander bij de omschakeling wel wat te halen. Veel te licht. Corrector Maduro, uh huh. Echt een zwakke schakel i.m.o.

Ajax speelde veruit z'n beste wedstrijd van het seizoen in Utreg. Balans is bij 4-3-3 minder dan wanneer er een extra middenvelder staat. Feyenoord zal Ajax laten komen en proberen er bij balverlies van Ajax snel uit te komen. Ik zou voor Urby als 4e middenvelder kiezen, die brengt power en loopvermogen en kan zodoende een aantal counters eruit halen.

KJH, Babel en Sneyder kunnen zodoende Feyenoord weer eens naar een ruime nederlaag spelen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 15, 2006 4:42 pm

Het probleem is dat je altijd met één zwakke schakel blijft zitten.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 15, 2006 4:45 pm

Feyenoord speelde vandaag 4-4-2. In dat geval is een driemansverdediging ook een optie. Stam en Vermaelen moeten Chari en Boussabon aankunnen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo okt 15, 2006 4:45 pm

Is ook zo. In de winter komt er hopelijk nog een middenvelder bij en zo niet dan gaan we in de zomer weer wat veranderen. Nieuwe rechtsbuiten, extra linksback, controlerend/complete middenvelder.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 15, 2006 4:47 pm

Vermaelen en Stam zouden een moord doen voor een echte controlerende middenvelder. :yes:

Daarnaast zal Sneijder vertrekken en is het afwachten wanneer Gabri opgebrand is.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo okt 15, 2006 5:50 pm

joey schreef:
brigade zuid schreef:Dat denk ik ook, ik heb het gevoel dat we eens een jaartje niet gaan winnen daar.
Wat ben je de laatste tijd pessimistisch, BZ. :aai:

Ajax heeft veel meer klasse.
Ik vind AJAX in uitwedstrijden nogal moeizaam spelen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo okt 15, 2006 5:54 pm

joey schreef:
Steef schreef:Uh, joey. Het is echt zo.
Dat zou een hoop verklaren. :shock:

Aan dat Rottier-verhaal zit een luchtje. :yes:
Toch hoorde ik de voorzitter van De Graafschap op TV Gelderland zeggen dat hij op de hoogte is van de plannen van Rottier met Fnoord en dat hij De Graafschap ook niet in de steek zal laten.

999

Bericht door 999 » ma okt 16, 2006 7:26 am

Bij passiviteit past tegen RKC punt als beloning: 2-2

Feyenoord legt de lat laag

WAALWIJK, maandag

Tegen NAC nog matchwinnaar als basisspeler; tegen RKC kwam pinchhitter Pierre van Hooijdonk alleen van de bank om warm te lopen. Maar Feyenoord wist de wedstrijd in Waalwijk niet te winnen tegen de nummer vijftien van de eredivisie. Hoewel de Rotterdammers terugkwamen van een 2-0 achterstand om op 2-2 te eindigen, deed trainer Erwin Koeman geen beroep op de lange Brabander. „Omdat ik vond dat we voldoende kansen kregen.”

Volgens Koeman ontbreekt bij het huidige Feyenoord ook de stabiliteit om met zo’n wissel voor de winst om te gaan. „Breng je Pierre, dan moet je er ook iemand uithalen en valt het af te wachten of de ploeg daar goed op reageert.” Een bedenkelijke constatering voor de club en voor Van Hooijdonk, die vorige winter speciaal als pinchhitter naar De Kuip is gehaald.

Maar Koeman nam genoegen met een gelijkspel bij zijn oude club en wilde in de slotfase geen risico nemen om tegen een onverwachte zeperd op te lopen. Zo’n scenario lag trouwens helemaal niet in de lijn der verwachtingen. De Waalwijkers werden de eerste 25 minuten na rust van het kastje naar de muur gestuurd. Feyenoord domineerde volledig en speelde goed. Alleen ontbrak de nauwkeurigheid in de eindfase van de aanval, waardoor uitgespeelde kansen en doelpunten uitbleven.

Het Feyenoord-offensief zorgde ervoor dat RKC de laatste twintig minuten op het tandvlees liep. Slechts een enkel afstandschot zorgde voor gevaar, maar Timmer liet zich niet verrassen. „Pius Ikedia en Martijn Reuser liepen op hun laatste benen en waren ook rijp voor een wissel, maar ik liet ze staan in de hoop op een enkele beslissende bevlieging”, gaf Koster indirect aan dat RKC in de slotfase alle stootkracht had verloren.

Uiteraard zou het inbrengen van Van Hooijdonk geen garantie zijn geweest voor een overwinning in Waalwijk. In ieder geval zou Feyenoord wel hebben laten zien dat het zich niet wilde neerleggen bij een gelijkspel. Maar met de getoonde passiviteit kregen de Rotterdammers wat ze verdienden: 2-2. Twee verliespunten, hoewel Feyenoord met het verdiende puntje zelfs twee plaatsen steeg op de ranglijst: van plaats negen naar zeven. Aanvankelijk had er veel meer in gezeten voor de Waalwijkers. Het eerste half uur gingen RKC en Feyenoord gelijk op, maar benutte de ploeg van Adri Koster wel de kansen en Feyenoord niet. Sebastian Pardo verloor de diepgaande Patrick van Diemen in de 21e minuut volledig uit het oog en de Waalwijkse aanvoerder liet Henk Timmer kansloos. De keeper zag er zeven minuten later niet lekker uit bij een vrije trap van Martijn Reuser: 2-0.

De kwaal van RKC is dat ze nauwelijks weten om te gaan met een voorsprongFeyenoord kwam derhalve nog voor rust op 2-2. Ali Boussaboun mocht om Charisteas zwerven als tweede spits en rondde een voorzet van Nicky Hofs af met een snelle voetbeweging. Vlak voor rust werd Karim Saidi door Ivan Vicelich naar de grond getrokken en benutte Theo Lucius de strafschop feilloos.

Na afloop hield Koeman zich vast aan de getoonde veerkracht en complimenteerde het elftal daarmee. „Het is een groep die het koppie niet snel laat hangen en kan terugvechten. Daar ben ik blij mee.”

Maar ook: „We komen te vaak in deze situatie. Dat moeten we eens voorkomen. FC Basel donderdag in de UEFA Cup en koploper Ajax zondag zijn een mooie uitdaging om dit in praktijk te brengen. Het zijn namelijk geen tegenstanders tegen wie je zomaar even een achterstand ongedaan maakt zoals tegen RKC.

RKC - Feyenoord 2-2. 21. Van Diemen 1-0, 28. Reuser 2-0, 38. Boussaboun 2-1, 45. Lucius 2-2 (strafschop). Scheidsrechter: Van Sichem. Toeschouwers: 7500. Gele kaart: Van Haaren, Reuser, Keller, Van Diemen (RKC Waalwijk), Buijs, Greene, De Guzman, Hofs (Feyenoord).
De T.
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » ma okt 16, 2006 10:48 am

brigade zuid schreef:
joey schreef:
Steef schreef:Uh, joey. Het is echt zo.
Dat zou een hoop verklaren. :shock:

Aan dat Rottier-verhaal zit een luchtje. :yes:
Toch hoorde ik de voorzitter van De Graafschap op TV Gelderland zeggen dat hij op de hoogte is van de plannen van Rottier met Fnoord en dat hij De Graafschap ook niet in de steek zal laten.
Dat roept dan nog meer vraagtekens op:
'Suikeroomverhaal rond Feyenoord uit de lucht gegrepen'

HOUTEN - Het verhaal over een mogelijke 'suikeroom' voor Feyenoord is volledig uit de lucht gegrepen. Dat zegt Peter Eijman, woordvoerder van het softwarebedrijf Davilex uit Houten.

De oprichter en directeur van deze firma, Steven Rottier, zou volgens recente berichten in de media de nieuwe sterke man bij de Rotterdamse volksclub worden, als opvolger van de veel bekritiseerde preses Jorien van den Herik.

"Niets van waar. Wij weten helemaal van niets. Dit is zowel voor de heer Rottier als voor Feyenoord een heel vervelende en kwalijke zaak. Ook ons bedrijf Davilex ondervindt hiervan onnodige schade. We hebben nog geen idee hoe en wie dit bericht de wereld in heeft geholpen. Dat onderzoeken we nog", zei de verontwaardigde Eijman, directeur van Voordeelshop, een van de bedrijven van Rottier.

Politie

Eijman: "Ik ben het hele weekeinde bezig geweest met deze betreurenswaardige zaak. Ik hoop dat we snel duidelijkheid kunnen krijgen hoe dit heeft kunnen gebeuren. De politie hebben we nog niet ingeschakeld. Er zijn nog geen bedreigingen binnengekomen. Maar het zou kunnen dat we alsnog naar de politie stappen als we daartoe aanleiding vinden in ons eigen onderzoek. Het hele verhaal slaat werkelijk nergens op."

Rottier

In het RTL-televisieprogramma Voetbal Insite viel de naam van Steven Rottier voor de eerste keer. Deze internetondernemer zou over veel geld beschikken en een zwak voor Feyenoord hebben. In de jeugd voetbalde de 38-jarige inwoner van Ridderkerk voor de Rotterdamse club. Als hoofdsponsor van De Graafschap bouwde Rottier al enige bekendheid op in het betaalde voetbal. De voorzitter van de eerstedivisieclub bevestigde in het weekeinde dat zijn belangrijkste geldschieter ook belangstelling voor Feyenoord heeft.

Woerts

Rottier kwam zelf nog niet aan het woord. Maandag hield hij zich eveneens onbereikbaar. De directie van Feyenoord reageerde onwetend en afwachtend. "Ik ken deze man niet. Maar hij kan altijd bij ons komen praten", liet algemeen directeur Chris Woerts vrijdag weten.

Trainers en spelers van Feyenoord reageerden zondag in Waalwijk een beetje lacherig op de mogelijke komst van een nieuwe, grote investeerder. Ook zij wisten officieel van niets.
Nu.nl

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma okt 16, 2006 11:02 am

Het is in ieder geval onrustig bij Feyenoord.

Het is raar dat suikeroom met plannen niet met Feyenoord belt
Door CHRIS VAN NIJNATTEN

Er heeft zich een suikeroom gemeld voor Feyenoord. Een geldschieter, die bereid is voor veel geld en met een goed plan de club over te nemen. Dat zei de ijverige hoofdredacteur van Voetbal International, Johan Derksen, vrijdagavond in het programma Voetbal Insite op RTL7.

Voor alle duidelijkheid: niemand kan welke club dan ook uit het Nederlandse profvoetbal zo maar onder controle krijgen. Elke betaalde club moet jaarlijks aan de licentiecommissie van de KNVB zijn onafhankelijkheid (van derden en andere clubs) aantonen. Wie daar in de ogen van de bond niet aan voldoet, verspeelt zijn licentie tot het spelen van betaald voetbal.

Niettemin, de potentiële weldoener heet Steven Rottier en is met zijn in Houten gevestigde bedrijf Davilex, een firma die software voor pc’s ontwikkelt, sponsor van De Graafschap. Rottier is afkomstig uit Ridderkerk, speelde in zijn jeugd voor Feyenoord en heeft een hart dat klopt voor die éne club uit Rotterdam-Zuid. Dat bevestigde vrijdagavond laat een woordvoerder van De Graafschap. Die nam het verhaal over de intenties van Rottier zéér serieus. Sterker nog: hij kende ze al.

Over Rottier is weinig bekend. In 1989 beklom hij met alpinist Ronald Naar een 5.642 meter hoge berg in de westelijke Kaukasus. Ruim een jaar geleden raakte hij ontroerd door het feit dat een supporter van De Graafschap eerst een deuk in Rottiers geparkeerde auto reed en vervolgens een briefje met zijn naam en telefoonnummer tussen de ruitenwissers duwde. Rottier is door zijn zakelijke activiteiten behoorlijk goed in de slappe was komen te zitten en wil nu, naar verluidt samen met een investeerder uit Wales, geld steken in zijn jeugdliefde.

Bij Feyenoord vinden ze het een vreemd verhaal. De door zijn achterban zwaar bekritiseerde president Jorien van den Herik zit zich in Amerika af te vragen wat hij nu weer aan zijn fiets heeft hangen. Diens plaatsvervanger op Nederlandse aarde, Chris Woerts, stelde zich neutraal op. ,,Naar wie een goed verhaal heeft over Feyenoord, luisteren we graag. Want voor ons telt maar één belang en dat is het clubbelang.’’

Bij de directeur ontstak ook lichte irritatie. ,,Het is wel gek dat als het waar is dat je zulke plannen hebt, dat je dan geen contact opneemt met Feyenoord, maar wel met mensen die dat plan doorspelen naar de media.’’

Daar heeft Woerts wel een punt te pakken. Wat ook gek is aan de kwestie, is dat zo’n tamelijk vaag verhaal de gemoederen bezig houdt. Als ditzelfde verhaal verteld was en het was niet gegaan over Feyenoord, dan hadden er minder hanen naar gekraaid. Nu ligt dat anders.

Vertegenwoordigers van vele duizenden Feyenoord-supporters hebben vrijdag voor de zoveelste keer het hoofd geëist van Van den Herik en zijn hele Raad van Commissarissen. Zo gek is het daarom niet dat buitenstaanders denken dat die club te koop staat.

Van den Herik heeft onlangs gepleit voor rust omdat onrust een hem bekende potentiële investeerder in Feyenoord kopschuw kan maken. Rust is in het voetbal een betrekkelijk begrip.

Maar voor een aanloop naar dat geluk liggen er nu in willekeurige volgorde drie scenario’s klaar:
A. Van den Herik en zijn commissarissen stappen onmiddellijk op.
B. Van den Herik komt snel met zijn investeerder voor de dag.
C. Rottier landt met zijn team op Zuid en overlegt zijn geloofsbrieven in het Maasgebouw.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 16, 2006 11:35 am

Zo raar is het bij nader inzien niet, Duke. ;)

Geen suikeroom voor Feyenoord

HOUTEN - Het verhaal over een mogelijke ‘suikeroom’ voor Feyenoord is volledig uit de lucht gegrepen. Dat zegt Peter Eijman, woordvoerder van het softwarebedrijf Davilex uit Houten. De oprichter en directeur van deze firma, Steven Rottier, zou volgens recente berichten in de media de nieuwe sterke man bij de Rotterdamse volksclub worden, als opvolger van de veel bekritiseerde preses Jorien van den Herik.

Het verhaal over een mogelijke ‘suikeroom’ voor Feyenoord is volledig uit de lucht gegrepen. Dat zegt Peter Eijman, woordvoerder van het softwarebedrijf Davilex uit Houten. De oprichter en directeur van deze firma, Steven Rottier, zou volgens recente berichten in de media de nieuwe sterke man bij de Rotterdamse volksclub worden, als opvolger van de veel bekritiseerde preses Jorien van den Herik.

‘Niets van waar. Wij weten helemaal van niets. Dit is zowel voor de heer Rottier als voor Feyenoord een heel vervelende en kwalijke zaak. Ook ons bedrijf Davilex ondervindt hiervan onnodige schade. We hebben nog geen idee hoe en door wie dit bericht de wereld in is geholpen. Dat onderzoeken we nog’, zei de verontwaardigde Eijman, directeur van Voordeelshop, een van de bedrijven van Rottier.

Eijman: ‘Ik ben het hele weekeinde bezig geweest met deze betreurenswaardige zaak. Ik hoop dat we snel duidelijkheid kunnen krijgen hoe dit heeft kunnen gebeuren. De politie hebben we nog niet ingeschakeld. Er zijn nog geen bedreigingen binnengekomen. Maar het zou kunnen dat we alsnog naar de politie stappen als we daartoe aanleiding vinden in ons eigen onderzoek. Het hele verhaal slaat werkelijk nergens op.’

In het RTL-televisieprogramma Voetbal Insite viel de naam van Steven Rottier voor de eerste keer. Deze internetondernemer zou over veel geld beschikken en een zwak voor Feyenoord hebben. In de jeugd voetbalde de 38-jarige inwoner van Ridderkerk voor de Rotterdamse club. Als hoofdsponsor van De Graafschap bouwde Rottier al enige bekendheid op in het betaalde voetbal. De voorzitter van de eerstedivisieclub bevestigde in het weekeinde dat zijn belangrijkste geldschieter ook belangstelling voor Feyenoord heeft.

Rottier kwam zelf nog niet aan het woord. Maandag hield hij zich eveneens onbereikbaar. De directie van Feyenoord reageerde onwetend en afwachtend. ‘Ik ken deze man niet. Maar hij kan altijd bij ons komen praten’, liet algemeen directeur Chris Woerts vrijdag weten. Trainers en spelers van Feyenoord reageerden zondag in Waalwijk een beetje lacherig op de mogelijke komst van een nieuwe, grote investeerder. Ook zij wisten officieel van niets.
Volkskrant

Ik verheug me op VI van vanavond! :headbang: :D

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 16, 2006 11:41 am

Het erge is dat Derksen er gewoon weer mee weg komt. Babsie is te zwak om hem aan te pakken. Genee gaf veel meer tegenwicht, jammer dat die nu bij Talpa alleen de wedstrijdjes aan elkaar hoeft te praten.
Ajax!

Venzint
AT Toto winner 13/14

Bericht door Venzint » ma okt 16, 2006 11:55 am

Het is mij ook niet helemaal duidelijk of Johan Derksen zijn informatie uit eerste hand heeft. Anders blijft ie natuurlijk volhouden dat het waar is totdat Rottier zelf met het verlossende woord komt.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 16, 2006 12:05 pm

Welkom, Puzl! :xyxthumbs:

Derksen maakte er vrijdag een heel drama van, dus als het verhaal onzin blijkt staat hij voor gek. De Feyenoord-aanhang zal het hem ook niet in dank afnemen, neem ik aan.
Rest de vraag waar dit verhaal vandaan komt. Hopelijk zal Derksen dat onthullen om zijn gezicht te redden.

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 16, 2006 2:44 pm

joey schreef:Op zulke momenten ben ik blij met de verenigingsstructuur van Ajax. Stel je voor dat een of andere pipo ('in de jeugd gespeeld, goed geboerd, jongensdroom') onze club zomaar zou overnemen. :X
Altijd oppassen met dit soort uitspraken Joey. Als er een club in Nederland interessant is voor zo'n suikeroom is Ajax het wel...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 16, 2006 3:06 pm

Chelsea heeft al een poging gedaan om binnen te komen...

Maar ik betwijfel of een Nederlandse club interessant genoeg is voor een geldschieter van groot kaliber.

goodfella

Bericht door goodfella » ma okt 16, 2006 7:00 pm

joey schreef:Chelsea heeft al een poging gedaan om binnen te komen...

Maar ik betwijfel of een Nederlandse club interessant genoeg is voor een geldschieter van groot kaliber.
Klopt. Maar op een gegeven moment is de koek in Engeland op en gaat men toch op zoek. Daarnaast is Amsterdam als stad ook niet bepaald onaantrekkelijk. ;)

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 16, 2006 7:12 pm

Ik zit niet te wachten op een of andere Russische maffioso. Rijk of niet. :pukey:

In Huize Joey lachen we smakelijk om de nieuwste zeperd van Feyenoord. Wat is het toch een zielige club. :aai: :D

Voor de liefhebbers van de betere soap:

Investeerders van Rottier trokken zich terug na uitlekken nieuws

Radio Rijnmond meldt zojuist dat Steven Rottier wel degelijk een bod heeft voorbereid op een overname van Feyenoord. Een woordvoerder van Davilex zou dat tegen de regionale zender hebben bevestigd. De buitenlandse investeerders die Rottier achter zich had staan zouden echter zijn afgehaakt toen het nieuws dit weekend was uitgelekt.
FN

Ik durf te wedden dat de joden erachter zitten! :rofl:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma okt 16, 2006 7:24 pm

Wel lachen idd. :yes: maar ik wil het eerst zeker weten dat het niet doorgaat, straks lachen we te vroeg.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 16, 2006 7:31 pm

Investeerders die zich terugtrekken omdat de zaak uitlekt? Wie gelooft dat nou? :D
Derksen is op FN inmiddels 'de 020-snor' en 'de trekpopsnor van Jorien'. ;)

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma okt 16, 2006 9:02 pm

Ach, dat mensen Derksen nog serieus nemen is sowieso al verbazingwekkend, die heeft al maanden geen primeur van enig formaat meer gehad. :redcard:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Venzint
AT Toto winner 13/14

Bericht door Venzint » ma okt 16, 2006 9:09 pm

Ik vond het nieuws dat Fritz Korbach weer in staat was om een club te trainen toch een behoorlijke scoop. Erwin Koeman is gewaarschuwd!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 16, 2006 9:23 pm

Stond ook al in de VI. Wat heeft Derksen toch met die man?

Feest

Bericht door Feest » ma okt 16, 2006 9:25 pm

Daar hebben mensen nou een publicist voor, joey.

Gesloten