PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
999

Bericht door 999 » zo sep 21, 2008 10:01 am

InnerHarbour schreef:
Voetske schreef:
InnerHarbour schreef:Je denkt toch niet dat ik al die post van je ga nalopen he, er komt weinig positiefs uit je mond, vandaar dat ik je op een hoop flikker met Joey en vrienden, de grote azijnzeikers club. Als het in dit geval niet zo was, jammer dan dan moet je het maar zien als een antwoord op al je gekanker op van Basten en het al dan niet kopen van verdedigers. Kan je er zo mee leven knul? :smallgrin.gif:
Ik heb 3 posting gedaan m.b.t het woord kampioen en Psv.Tja, blijkbaar weet je niet hoe je moet zoeken en is tot 3 tellen iets te veel voor je.

Verder lieg je er lekker op los ...

Maar gelukkig ben je wel een man/kind van je woord en zien we je hier 3 maanden niet meer verschijnen op dit forum, toch !?.
Zo te zien kan je der niet mee leven. :smallgrin.gif:
Ben je nog niet weg ? ... komop kereltje, als je zulke stoere woorden gebruikt als ( Strontboer ) moet je nu ook de man zijn en niet de schijterd uit gaan hangen maar de weddenschap nakomen ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo sep 21, 2008 10:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo sep 21, 2008 10:03 am

Waarom knul?

999

Bericht door 999 » zo sep 21, 2008 10:04 am

InnerHarbour schreef:Waarom knul?
... komop kereltje, als je zulke stoere woorden gebruikt als ( Strontboer ) moet je nu ook de man zijn en niet de schijterd uit gaan hangen maar de weddenschap nakomen ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » zo sep 21, 2008 10:04 am

Voetske schreef:
LucaS schreef:PSV heeft de laatste 3 wedstrijden 1x gescoord. Het was voor het seizoen al duidelijk dat PSV niet veel scorende spelers heeft. Volgens mij heb ik voor het seizoen al gevraagd wie bij PSV de doelpunten moest gaan maken, en daar niet echt antwoord op gekregen. En als de verdediging dan ook net weer iets moinder solide is, is het duidelijk dat PSV niet veel meer punten dan vorig jaar gaat halen. EN toen werden ze kampioen met een van de laagste puntentotalen voor een kampioen in 30 jaar. Als Ajax het naar verwachting doet, eindigen we makkelijk boven PSV. Moeten we natuurlijk niet veel wedstrijden a la Willem II spelen.
Lucas, waarom neem je de eerste competitie wedstrijd van Psv niet mee in je scorings monitor ?. :smallgrin.gif:, overgens gaf ik dit ook al aan tijdens de wedstrijd tegen Atl. Madrid.Psv mist zekerheden in de voorhoede, spelerrs die bina 1 op 1 kans lopen.Dat kan ze gaan opbreken, maar ook voor Psv telt dat het nog heel vroeg in het seizoen is.
Omdat ik denk dat dat een incident was, waarin het balletje voor PSV toevallig op een aantal momenten goed viel. 2 wedstrijden achter elkaar niet scoren is zeer zeldzaam voor PSV.
PSV heeft buiten Koevermans geen spelers die makkelijk scoren, zo simpel is het. Ik weet nog eenpaar jaar geleden bij AZ, ze dachten kampioen te worden, maar moesten later toegeven dat ze even vergeten waren te kijekn op hoeveel doelpunten ze uit zouden komen als ze van alle spelers het verwachte aantal doelpunten op een rij zouden zetten. Ik kom bij PSV ook niet op heel veel goals als ik per speler ga kijken op hoeveel ze waarschijnlijk uitkomen dit jaar. Natuurlijk kan er altijd een verrassing komen (Babangida was ooit in de winterstop ook topscoorder bij Ajax, als ik me niet vergis)
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » zo sep 21, 2008 10:06 am

PSV had tegen Sparta genoeg kansen. Maar je hebt gelijk, de topscorer zullen ze niet leveren.

Veel hangt van de defensie van PSV af. Als ze onder 1 tegendoelpunt per wedstrijd blijven steken, hoeven ze zich niet veel zorgen te maken.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » zo sep 21, 2008 10:09 am

LucaS schreef:
Voetske schreef:
LucaS schreef:PSV heeft de laatste 3 wedstrijden 1x gescoord. Het was voor het seizoen al duidelijk dat PSV niet veel scorende spelers heeft. Volgens mij heb ik voor het seizoen al gevraagd wie bij PSV de doelpunten moest gaan maken, en daar niet echt antwoord op gekregen. En als de verdediging dan ook net weer iets moinder solide is, is het duidelijk dat PSV niet veel meer punten dan vorig jaar gaat halen. EN toen werden ze kampioen met een van de laagste puntentotalen voor een kampioen in 30 jaar. Als Ajax het naar verwachting doet, eindigen we makkelijk boven PSV. Moeten we natuurlijk niet veel wedstrijden a la Willem II spelen.
Lucas, waarom neem je de eerste competitie wedstrijd van Psv niet mee in je scorings monitor ?. :smallgrin.gif:, overgens gaf ik dit ook al aan tijdens de wedstrijd tegen Atl. Madrid.Psv mist zekerheden in de voorhoede, spelerrs die bina 1 op 1 kans lopen.Dat kan ze gaan opbreken, maar ook voor Psv telt dat het nog heel vroeg in het seizoen is.
Omdat ik denk dat dat een incident was, waarin het balletje voor PSV toevallig op een aantal momenten goed viel. 2 wedstrijden achter elkaar niet scoren is zeer zeldzaam voor PSV.
PSV heeft buiten Koevermans geen spelers die makkelijk scoren, zo simpel is het. Ik weet nog eenpaar jaar geleden bij AZ, ze dachten kampioen te worden, maar moesten later toegeven dat ze even vergeten waren te kijekn op hoeveel doelpunten ze uit zouden komen als ze van alle spelers het verwachte aantal doelpunten op een rij zouden zetten. Ik kom bij PSV ook niet op heel veel goals als ik per speler ga kijken op hoeveel ze waarschijnlijk uitkomen dit jaar. Natuurlijk kan er altijd een verrassing komen (Babangida was ooit in de winterstop ook topscoorder bij Ajax, als ik me niet vergis)
Dat ben ik met je eens.Zoals ik ook al zei kan het gemis aan scorend vermogen Psv een beetje gaan opbreken, alleen, daar waar we bij AJAX altijd met grote cijfers dienen te winnen maakt men zich bij Psv daar minder druk om.Dat zag je tegen AZ in principe ook weer, wachten op die ene kans.En zoveel kansen heeft AZ ook niet gehad.
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo sep 21, 2008 10:09 am

Voetske schreef:
... komop kereltje, als je zulke stoere woorden gebruikt als ( Strontboer ) moet je nu ook de man zijn en niet de schijterd uit gaan hangen maar de weddenschap nakomen ..
Waar heb ik jouw weddenschap aangenomen? Omdat jij wat bralt hoef ik daar niet iets mee te doen hoor knul. :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » zo sep 21, 2008 10:10 am

joey schreef:PSV had tegen Sparta genoeg kansen. Maar je hebt gelijk, de topscorer zullen ze niet leveren.

Veel hangt van de defensie van PSV af. Als ze onder 1 tegendoelpunt per wedstrijd blijven steken, hoeven ze zich niet veel zorgen te maken.
Precies .. Al zal er veel aan liggen of Psv de eerste goal heeft gemaakt.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » zo sep 21, 2008 10:13 am

InnerHarbour schreef:
Voetske schreef:
Waar heb ik jouw weddenschap aangenomen? Omdat jij wat bralt hoef ik daar niet iets mee te doen hoor knul. :smallgrin.gif:
Schijterd.Andere overal van beschuldigen, maar een simpele weddenschap aannemen, waar je +- binnen 10 minuten de uitslag van na kan checken durf je niet .. dus is er maar één die bralt ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo sep 21, 2008 10:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo sep 21, 2008 10:15 am

Ja echt iets voor zo'n simpele ziel als jij om te denken dat het iets met durven te maken heeft. :smallgrin.gif:

Frank

Bericht door Frank » zo sep 21, 2008 10:27 am

Zullen we maar weer ophouden met het elkaar persoonlijk aanvallen?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo sep 21, 2008 10:30 am

Nou ik meen het allemaal niet zo hoor, was gewoon iets om de tijd door te komen. Nog een kwartiertje en dan kan ik naar de kroeg. :onfire.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo sep 21, 2008 10:34 am

Frank schreef:Zullen we maar weer ophouden met het elkaar persoonlijk aanvallen?
Mijn idee, Frank.

Laten we het gezellig houden, InnerHarbour.

Jim

Bericht door Jim » ma sep 22, 2008 12:12 am

Voetske schreef:Als jij een topic kan vinden waarin ik zeg dat Psv dit jaar kampioen wordt blijf ik 3 maanden weg van dit forum.
Jij hebt het niet gezegd. Ik wel. En daar blijf ik bij. Stel mijn verwachting niet bij na 1 (overigens zeer terechte) nederlaag.
Denk nog altijd dat PSV weer kampioen zal worden. Vind wel dat Stevens PSV wat anders moet laten spelen als Amrabat niet beschikbaar is. PSV speelt dit seizoen tot op heden 4-2-3-1 met Koevermans als diepe spits. Dat is een prima systeem als je aan de zijkanten van de 3-mans linie minimaal 1 snelle en beweeglijke handenbinder hebt staan, liefst een echte aanvaller. Zoals Amrabat. Heb je die in een dergelijk systeem niet dan wordt het aanvalsspel nogal voorspelbaar en vrij gemakkelijk te verdedigen. Omdat er dan te weinig diepgang en verrassing van de flanken komt en de tegenpartij zijn aandacht vrijwel volledig kan focussen op 1 front. Namelijk het uitschakelen van de diepe spits en de aanvallende middenvelder die zich daar doorgaans kort achter bevindt. Als dat lukt is dat al meer dan het halve werk.
Dan zie je dat PSV zelfs tegen een club als Sparta aanvallend weinig creeert. Idem tegen AZ toen Dzudszak en Bakkal aan de buitenkanten speelden. De eerste is geen schim meer van de speler uit zijn aanvangsperiode bij PSV en Bakkal is eigenlijk een middenvelder. Met andere woorden, er komen dan te weinig aanvallende impulsen van de zijkanten.
Als Amrabat ontbreekt kan PSV (dus) veel beter overschakelen op een 4-4-2 met Lazovic als tweede spits. Dat zorgt in ieder geval voor een stuk meer onvoorspelbaarheid, beweging en dreiging voorin.

999

Bericht door 999 » ma sep 22, 2008 7:48 am

Jim schreef:
Voetske schreef:Als jij een topic kan vinden waarin ik zeg dat Psv dit jaar kampioen wordt blijf ik 3 maanden weg van dit forum.
Jij hebt het niet gezegd. Ik wel. En daar blijf ik bij. Stel mijn verwachting niet bij na 1 (overigens zeer terechte) nederlaag.
Denk nog altijd dat PSV weer kampioen zal worden. Vind wel dat Stevens PSV wat anders moet laten spelen als Amrabat niet beschikbaar is. PSV speelt dit seizoen tot op heden 4-2-3-1 met Koevermans als diepe spits. Dat is een prima systeem als je aan de zijkanten van de 3-mans linie minimaal 1 snelle en beweeglijke handenbinder hebt staan, liefst een echte aanvaller. Zoals Amrabat. Heb je die in een dergelijk systeem niet dan wordt het aanvalsspel nogal voorspelbaar en vrij gemakkelijk te verdedigen. Omdat er dan te weinig diepgang en verrassing van de flanken komt en de tegenpartij zijn aandacht vrijwel volledig kan focussen op 1 front. Namelijk het uitschakelen van de diepe spits en de aanvallende middenvelder die zich daar doorgaans kort achter bevindt. Als dat lukt is dat al meer dan het halve werk.
Dan zie je dat PSV zelfs tegen een club als Sparta aanvallend weinig creeert. Idem tegen AZ toen Dzudszak en Bakkal aan de buitenkanten speelden. De eerste is geen schim meer van de speler uit zijn aanvangsperiode bij PSV en Bakkal is eigenlijk een middenvelder. Met andere woorden, er komen dan te weinig aanvallende impulsen van de zijkanten.
Als Amrabat ontbreekt kan PSV (dus) veel beter overschakelen op een 4-4-2 met Lazovic als tweede spits. Dat zorgt in ieder geval voor een stuk meer onvoorspelbaarheid, beweging en dreiging voorin.
Nu, het gaat me eigenlijk niet eens zozeer of dat iemand dat heeft gezegt.Maar steeds dat " kenner " gedoe/geschreeuw omdat iemand een andere mening heeft dat kwam me de keel uit.

Tijdens de wedstrijd tegen Atl. M. heb ik ook gezegt dat Psv nog steeds degelijk er uit zit, maar dat de voorhoede, het gemis aan scorend vermogen ze een beetje kan opbreken.Dat zag je ook tegen AZ, waar Koevermans zo'n beetje in zijn eentje voor het gevaar moest zorgen.

Komt nog bij dat men bij Psv al blij is als men wint, of dat nu met 1 of meer goals is daar malen veel supporters blijkbaar niet om.Bij AJAX is er , volgens mij, meer druk op de spelers, daar moet het ook nog eens goed en en als het effe kan met veel goals zijn.Misschien een beetje overdreven maar bij AJAX moet er altijd iets extra te zien zijn.Volgens mij is dan veel minder bij Psv.

Wat natuurlijk ontzetend balen is dat, ondanks al die aankopen, en weer een nieuwe trainer bij ( ons ) AJAX we nu alweer 5 verlies punten hebben.M.a.w. de kans om meteen je slag te slaan heeft AJAX laten lopen terwijl in principe, Willem II uit, en een gehavend Feyenoord juist ideale tegenstander zouden/hadden moeten zijn ... Toch een gemiste kans door in de voorbereiding te veel met wie weg moet/mag blijven bezig te zijn geweest.Mijn inziens had van Basten toen veel gerichter met het vormen van een team bezig moeten zijn geweest .. maarja ..

Tot nu toe vind ik Amrabat nog niks bijzonders, ik bedoel tis de Amrabat van VVV die ik zie spelen, en dat is niet genoeg bij Psv.Maar ook Djuzak valt tegen.Koevermans, daarvan weet ik nog steeds niet in welke categorie je hem moet indelen.Psv zou gebaat zijn bij een balvast aanspeelpunt in de voorhoede.Inspelen dicht bij de zestien en bijsluiten.Nu zie je, dat als je Psv ver van de goal kan houden zoals AZ deed het moeite heeft met het creeeren van kansen ...
Blij met de punten ...

Baseman

Bericht door Baseman » ma sep 22, 2008 8:35 am

Jij vindt Amrabat tot nu toe niets bijzonders ???
Hij komt van VVV en is vanaf het begin meteen een van de beste en belangrijkste spelers van PSV geworden...het kan aan mij liggen, maar ik vind dat ontzettend knap en wel degelijk heel bijzonder.
Zijn aanvallende creativiteit, loopvermogen en winnaarsmentaliteit werden ook gemist tegen AZ.

Ik heb, afgezien van de goal, niets kunnen zien van de wedstrijd. Maar dat Stevens achteraf zo pissig was over de instelling van zijn spelers zegt mij veel. PSV heeft blijkbaar 2 goede periodes gehad in de wedstrijd en kreeg toen ook kansen, de rest van de wedstrijd was men slecht tot matig. Ik heb begrepen dat PSV wel weinig weggaf in de 1e helft, al veranderde dat in de 2e helft en was de overwinning voor AZ verdiend.

Nu kan verliezen van AZ natuurlijk altijd, maar de instelling en mentaliteit zullen beter moeten. Gelukkig heeft PSV een coach die daar scherp op is en zal dit niet te vaak meer voorkomen.

PS: Ik ben het overigens met Jim eens dat PSV beter 4-4-2 kan spelen als Amrabat (of Afellay) er niet bij is. Ook omdat Lazovic en Koevermans in die opstelling een goede wedstrijd speelden in de voorbereiding, dan komt er hopelijk meer dreiging voorin.

999

Bericht door 999 » ma sep 22, 2008 9:31 am

Baseman schreef:Jij vindt Amrabat tot nu toe niets bijzonders ???
Hij komt van VVV en is vanaf het begin meteen een van de beste en belangrijkste spelers van PSV geworden...het kan aan mij liggen, maar ik vind dat ontzettend knap en wel degelijk heel bijzonder.
Zijn aanvallende creativiteit, loopvermogen en winnaarsmentaliteit werden ook gemist tegen AZ.
Dat zal dan wel aan jou(w) liggen :smallgrin.gif:

Nu al afhankelijk van Amrabat, dat is dan wel heel erg ...
Blij met de punten ...

Jim

Bericht door Jim » ma sep 22, 2008 9:48 am

Baseman schreef:Jij vindt Amrabat tot nu toe niets bijzonders ???
Daar ben ik het wel mee eens. Vind Amrabat een beetje de Suarez van PSV.
Dezelfde types. Onberekenbare, onvoorspelbare spelers die voortdurend in beweging zijn en dreiging hebben.
Ze drijven coaches en medespelers weliswaar regelmatig tot wanhoop omdat ze nogal eens voor eigen succes gaan, aan de andere kant profiteren ze van het gegeven dat ze vrijwel continu een hele verdediging bezighouden.
Je ergert je af en toe dood aan dit soort spelers maar door de bank genomen geven ze een team toch wat extra's.
Baseman schreef: PS: Ik ben het overigens met Jim eens dat PSV beter 4-4-2 kan spelen als Amrabat (of Afellay) er niet bij is. Ook omdat Lazovic en Koevermans in die opstelling een goede wedstrijd speelden in de voorbereiding, dan komt er hopelijk meer dreiging voorin.
Vorig seizoen speelden ze ook regelmatig met succes samen voorin. Koevermans meer het aanspeelpunt, Lazovic zwervend daar omheen. De laatste is heus geen europese topper maar in de nederlandse eredivisie is hij normaal gesproken wel in staat er een stuk of 15 in te schieten. Als je hem niet opstelt moeten die goals toch ergens anders vandaan komen, anders ga je er op achteruit. Dat kan in een 4-2-3-1 met een type voetballer als Amrabat vanaf de zijkant. Maar gezien de spelerskwaliteiten van de rest van de huidige selectie is dit systeem zonder hem geen goed alternatief.
Want voor de posities op de flanken is Nijland nog niet klaar en die Hongaar momenteel bepaald niet in de vereiste vorm. Naar het schijnt is Manco wel een talentvolle buitenspeler maar hem ken ik niet goed genoeg. Voor de rest kun je eigenlijk alleen maar middenvelders op betreffende posities posteren. Dat schiet niet op.
Dan biedt zo'n systeem te weinig aanvallende variatie en is te gemakkelijk te verdedigen.

Toppie

Bericht door Toppie » di sep 23, 2008 7:08 pm

Spelen er nog geschorste spelers mee aan beide kanten :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 24, 2008 10:59 am

Ook kritiek van Bruins Slot op Stevens

BRON: Sportweek

Na Ronald Koeman volgde ook Tonnie Bruins Slot in Sportweek met kritiek op Huub Stevens. "Ik ben het volledig eens met Koeman. Atlético Madrid heeft met Forlán en Agüero twee superspitsen. Als je dan vervolgens ziet hoe zwak je eigen centrum daar op anticipeert, dan ga je toch schuiven? Helemaal als je daar de mogelijkheden voor hebt, met Salcido. Ik vind dat een normaal commentaar, na zo’n zware afstraffing. Ronald Koeman mag toch zijn mening geven?"

"De zwakheden van de tegenstander, de backs Perea en López, werden totaal niet bespeeld. En het centrale verdedigingsduo van Atlético, Heitinga/Ujfalusi, is nog niet op elkaar ingespeeld. Als ik Culina dan hangend op rechts zie spelen bij PSV denk ik: heb je nou de zwakke punten bij de tegenstander geanalyseerd of niet? PSV had naar mijn mening veel offensiever moeten spelen. Helemaal omdat Atlético ook nog eens met de tweede doelman, Franco, speelde. Juist op de plekken waar PSV moest aanvallen, gingen ze gereserveerder spelen."
http://psv.netwerk.to

Wat vinden jullie hiervan? Stevens reageerde heftig op de kritiek van Koe, overdreven heftig naar mijn mening. Misschien doordat hij zelf wel wist dat zijn plan niet had gewerkt?
Ik denk dat Atletico sowieso te sterk was voor PSV. Daar denkt TBS te licht over. Maar ik had zeker Brechet eerder uit zijn lijden verlost, want die ging opzichtig voor schut.
Het stinkt aan alle kanten!

Frank

Bericht door Frank » wo sep 24, 2008 7:01 pm

Wat ik er van vind is dat beide heren gewoon hun mond moeten houden over PSV. Ik kan me niet herinneren dat Stevens commentaar op Koeman had toen die nog bij PSV zat.

:eusa_naughty.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo sep 24, 2008 7:06 pm

Koeman is analyticus. Natuurlijk mag die man z'n mening geven. Dat mag iedereen overigens, maar in het geval van Koeman is er ook nog eens een volstrekt logische reden voor ook.

Frank

Bericht door Frank » wo sep 24, 2008 7:13 pm

Ik wist niet waar Koeman zijn mening heeft gegeven. Als dat inderdaad in zijn rol als analyticus gebeurt is, heb ik niets gezegd.

Voor TBS blijf ik erbij dat die helemaal niets hoeft te zeggen, zeker niet in zo'n interview in Sportweek.

Beloki

Bericht door Beloki » wo sep 24, 2008 7:18 pm

Frank schreef:Ik wist niet waar Koeman zijn mening heeft gegeven. Als dat inderdaad in zijn rol als analyticus gebeurt is, heb ik niets gezegd.

Voor TBS blijf ik erbij dat die helemaal niets hoeft te zeggen, zeker niet in zo'n interview in Sportweek.
Dus hij had moeten zeggen: ''geen commentaar'' toen ze hem een mening over de tactiek van psv vroegen? Dat is echt van de zotte.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Baseman

Bericht door Baseman » do sep 25, 2008 6:41 am

Degenen die PSV opgezadeld hebben met aankopen als Lazovic en Zonneveld, een steeds wisselende tactiek en opstelling gebruikten, een recordvoorsprong weggaven na de winterstop, vertrokken zijn kort na het begin van een nieuw seizoen en ontslagen werden bij Valencia na een wanprestatie kunnen beter hun mond dicht houden...

Gesloten