Vitesse 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » za okt 04, 2008 7:38 pm

Frank Demouge... :smallgrin.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za okt 04, 2008 7:45 pm

Tsjonge jonge jonge... die Veldhuizen stond me ook een partij tijdte rekken... terecht geel. Tijd rekken... prima, maar doe dat dan niet zo opzichtig. Maargoed... Willem II heeft het met 10 mn toch nog gered... met dank aan de grote man... FRANK!! :onfire.gif:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter

Bericht door Wouter » za okt 04, 2008 7:53 pm

Ik ben blij dat ik er niet bij kon zijn.

Gelukkig zit Volendam ook in de eredivisie, anders zouden we laatste worden dit seizoen.

Het gekke is dat het me niet eens meer zo veel doet allemaal.

MVH

Bericht door MVH » za okt 04, 2008 7:55 pm

Westerhof, aardig mens, slechte trainer. Ik word nog wel eens gillend wakker als ik aan die periode terugdenk.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za okt 04, 2008 7:56 pm

Toch had Vitesse het gewoon af moeten maken de tweede helft.

Ramona

Bericht door Ramona » za okt 04, 2008 7:57 pm

Kom aan, Wouter...in goede en slechte tijden, toch? :aai.gif:

Ze hebben 't weggegeven...onnodig verlies...maar ja...
Laatst gewijzigd door Ramona op za okt 04, 2008 7:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter

Bericht door Wouter » za okt 04, 2008 7:57 pm

Vitesse prutst altijd op beslissende momenten. Is gewoon een wet van de clubhistorie. Daarom wordt het ook nooit wat.

Afijn, twee punten gepakt in eigen huis tegen de zwakke broeders Sparta en Willem II. Dat belooft nog wat, Nog een overwinning thuis tegen Volendam en een gelijkspelletje in het palingvissersdorp en we eindigen het seizoen met zes punten.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za okt 04, 2008 8:01 pm

Wouter schreef:Vitesse prutst altijd op beslissende momenten. Is gewoon een wet van de clubhistorie. Daarom wordt het ook nooit wat.
Gewoon gezellig naar Nijmegen komen joh... na een paar jaar intensief NEC supporteren nemen ze je wel op... :-)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za okt 04, 2008 10:43 pm

Amok bij Gelredome na duel Vitesse

Bij Stadion Gelredome kwam het na de wedstrijd van Vitesse tegen Willem II tot ongeregeldheden.
Zo'n honderd supporters stonden voor de hoofdingang van het stadion om hun onvrede over de club te uiten. Er werd drie aanhoudingen verricht wegens het maken van amok. De gearresteerden werden tot verbazing van de Vitesse-medewerkers, spelers en journalisten afgevoerd via de mixed-zone en langs de kleedkamer van Vitesse.

Daar verstoorden zij interviews met kreten als "Kut-Vitesse"en Hup Santi Kolk". Buiten het stadion werden spelers van Vitesse uitgescholden.

Bron: Omroep Gelderland 04-10-2008
Nou ja zeg... gaat toch prima zo?

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma okt 06, 2008 7:37 pm

Vitesse baalt van eigen fans
De algemeen directeur van Vitesse, Paul van der Kraan, baalt van het gedrag van de eigen supporters rond en na de wedstrijd tegen Willem II (2-2). Dit laat hij weten in gesprek met Omroep Gelderland.

Vitesse kent een dramatische seizoensstart met slechts twee punten uit vijf wedstrijden. Van der Kraan snapt dan ook dat de fans geïrriteerd zijn. "Maar het is jammer en vervelend dat ze hun frustratie op deze manier uiten."

"Het komt natuurlijk door de wijze waarop wij nu acteren. Maar dit is een fase, ik ben er van overtuigd dat we de goede weg zijn ingeslagen. Het zit nu tegen", weet de algemeen directeur.

Tijdens de wedstrijd waren er negatieve spreekkoren aan het adres van Willem II- en oud-NEC-spits Frank Demouge. Hij tekende vlak voor het eindsignaal de gelijkmaker aan. "Ik verwacht wellicht weer een onderzoek tegen ons. Dat was ook zo na Groningen, toen de spreekkoren gericht waren tegen de scheidsrechter."

"Op deze manier helpen de supporters de club niet", vindt Van der Kraan. "Hier schiet niemand iets mee op. Maar ik kan me enige frustratie wel voorstellen, want ik vind het net zo beroerd als zij. De club heeft hard een overwinning nodig. Dat is ook belangrijk voor het vertrouwen van de spelers."

voetbalprimeur.nl

In Nijmegen zeggen ze altiet... "het komp goed"...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo okt 08, 2008 10:39 am

Vitesse op de vingers getikt door KNVB

Vitesse kreeg een voorwaardelijke geldboete van 2500 euro, met een proeftijd van een jaar, wegens het niet naar waarheid invullen van een meldingsformulier inzake incidenten en wanordelijkheden. Dat gebeurde na de thuiswedstrijd tegen FC Groningen (0-4) op 29 augustus.
Bron: ANP 06-10-2008

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo okt 08, 2008 11:25 am

Poeder?
Bertje for President!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za okt 11, 2008 9:13 am

Vitesse weet weer wat winnen is
Vitesse heeft vrijdagmiddag een oefenduel met de Duitse tweedeklasser Rot-Weiss Ahlen in winst omgezet. De Arnhemse club zegevierde met 1-0 dankzij een doelpunt van Anduele Pryor.

In het treffen met Ahlen trad Vitesse aan zonder de jeugdinternationals Alexander Büttner en Ricky van Wolfswinkel. Ook de geblesseerden Paul Verhaegh en Alfred Schreuder konden niet meespelen.

Trainer Hans Westerhof toonde zich tevreden over de oefenzege. "Het was een open wedstrijd tegen een ploeg die één tegen één durfde te spelen", betoogt de coach op de clubsite van Vitesse. "Over het algemeen oogde het vandaag fris."
Kijk... weten ze dat ook weer...
Genoeg geweest... mogen ze volgende week weer mooi op hun lazer krijgen. :-)

Ramona

Bericht door Ramona » wo okt 15, 2008 1:20 pm

Fans Vitesse eisen vertrek directeur

door Egbert van der Weerd. woensdag 15 oktober 2008 | 02:50 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 15 oktober 2008 | 12:47

Afbeelding
Paul van der Kraan. foto Hans Broekhuizen/DG

ARNHEM - Fans van Vitesse willen donderdag het bestuur van de club een petitie aanbieden waarin het vertrek van algemeen directeur Paul van der Kraan wordt geëist. Een delegatie van de harde kern heeft duizend handtekeningen onder de fans verzameld.

De handtekeningen zijn verzameld via een elektronische oproep en schriftelijk rond het competitieduel Vitesse-Willem II.

"Wij willen de petitie donderdag tijdens de supportersavond aan het bestuur aanbieden", laat John Klein-Gebbink van stichting De Aftrap, uitgever van fanzine De Aftrap, weten. "Welke bestuursleden er dan zijn, weet ik niet."

De fans vinden dat er een nieuwe, frisse clubleiding moet komen om Vitesse weer vlot te trekken. Er is al maanden grote kritiek op de club, die zich van de fans zou vervreemden. De harde kern ziet in algemeen directeur Paul van der Kraan vooral een (geslaagd) saneerder en geen opbouwer. Daarbij vinden zij dat supporters volledig worden genegeerd door de clubleiding.

Voor het laatste thuisduel met Willem II werden al acties aangekondigd. Na afloop kwam het tot ongeregeldheden uit onvrede, en tot een drietal arrestaties. "Van der Kraan is ervoor verantwoordelijk dat de club steeds beleidsmatiger wordt geleid en dat het belang van de supporters niet meer op één staat. Een club is er voor de supporters. Ik zie steeds meer mensen afhaken. De tribunes zijn leeg. Als het zo door gaat, houdt het een keer op. Straks zitten er 8.000 mensen op de tribune, dan kunnen we er mee ophouden."

"Ik spreek mensen die al dertig jaar een seizoenkaart hebben, FC Amsterdam nog op Monnikenhuize hebben zien spelen en die er nu mee ophouden", schetst Klein-Gebbink. "En dan is het nieuwe prijsbeleid nog niet eens helemaal doorgevoerd. Volgend jaar wordt het nog duurder."

Hij mist een 'club om trots op te zijn'. "Wij eisen in de petitie bestuurlijke vernieuwing. Wij missen een visie en uitstraling. Er wordt geen beleid gemaakt. In een stad als Arnhem, met een stadion als Gelredome, en zo'n grote achterban, moet je toch kunnen toewerken naar een positie in de top vijf of top zes. Natuurlijk begrijpen wij dat dat niet allemaal in één jaar kan. Maar als er een vogel wordt gepresenteerd die schijnt te passen bij de toekomstvisie van de club, zou het toch aardig zijn als die toekomstvisie ook aan de supporters wordt meegedeeld."

De fans zijn ook verbaasd over de rentree van de 'Vrienden' Cor Guijt en Jan Snellenburg in het bestuur. "Die zijn vijf jaar geleden bij het reddingsplan door de gemeente wegens mismanagement aan de kant gezet. Zij waren deels verantwoordelijk voor de schuld? Hoe kan het dat zij weer terug zijn?"

Paul van der Kraan vond het gisteren te vroeg om te reageren op de aangekondigde supportersactie. "Ik kan moeilijk reageren op iets dat nog moet komen. Ik wacht donderdag af", aldus de directeur.

Bron: http://www.gelderlander.nl/

Heeft die goede man ze niet gered van...? :withstupid.gif:

Enniewee... :icon_arrow.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo okt 15, 2008 2:35 pm

Westerhof: "Vieze smaak tegen NEC wegspelen"
Vitesse-trainer Hans Westerhof is er veel aan gelegen om te winnen van NEC. Behalve de Gelderse derbybelangen is dit volgens de oefenmeester ook hét moment om de negatieve spiraal te doorbreken.

"Winnen van NEC is meer waard dan alleen drie punten", zo opent Westerhof in Voetbal International. "Als we daar een goed resultaat neerzetten, kunnen we een groot deel van de vieze smaak van de laatste weken wegspoelen." De Arnhemmers verzamelden pas twee punten uit de eerste vijf duels.

Zenuwen heeft de ervaren oefenmeester niet. "Ik ben vrij veel gewend, maar het is leuk dit duel ook nog op min lijstje te kunnen bijschrijven. De derby tegen NEC wordt een scherp duel, dan moeten de spelers honderd procent klaar zijn."

Alfred Schreuder zal nog niet spelen bij Vitesse. Hij heeft een teenkwetsuur en wordt uit voorzorg nog aan de kant gehouden. Westerhof hoopt wel zijn aanvoerder Paul Verhaegh op te kunnen stellen. Hij moest de afgelopen week aan de kant blijven met een ribblessure.
voetbalprimeur.nl

Aan NEC de taak om de smaak zo te maken dat ze brakend van het veld afdruipen... ;)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr okt 17, 2008 9:44 pm

Drost voelt niet veel meer voor NEC
Voor Jeroen Drost betekent het duel met NEC een terugkeer naar de club waar hij afgelopen seizoen een half jaar voor speelde. De verdediger van Vitesse hecht daar echter weinig waarde aan.

''Ik heb meer met mijn oude club Heerenveen dan met NEC", zegt Drost tegenover Omroep Gelderland. "Ik volg ze nog een beetje, maar ik spreek die jongens niet meer. Ik was afgelopen zomer met de Vierdaagse nog in Nijmegen, maar binnen tien minuten waren we weg. Een paar agressievelingen kwamen achter ons aan, dat schijnt er bij te horen."

Voor zijn club Vitesse begint de tijd langzaam te dringen. De Arnhemse club staat nog in de onderste regionen van de competitie en moet nodig klimmen op de ranglijst. ''Dat moet wel. Daarom zou het mooi zijn om zondag drie punten weg te halen, ook omdat ik daar gespeeld heb natuurlijk", aldus Drost.
voetbalprimeur.nl

We missen er ook nix aan...

Wouter

Bericht door Wouter » zo okt 19, 2008 2:08 pm

Heeft die goede man ze niet gered van...?

Enniewee...
Ik denk dat Vitesse over een jaar alsnog failliet is. Gewoon degraderen en einde verhaal. Erg? Mwah, het Vitesse van Karel Aalbers is er toch niet meer.

Ramona

Bericht door Ramona » zo okt 19, 2008 2:16 pm

Kom aan, Wouter... :aai.gif:

Vitesse mot blievuh hoor...DE derby hoort er gewoon bij...

Wouter

Bericht door Wouter » zo okt 19, 2008 2:34 pm

Gebeurt niet, denk ik. De ploeg is sowieso te zwak om de nacompetitie te ontlopen. Ze hebben een relatief makkelijk programma gehad en toch maar twee punten. Volgende week thuis tegen Twente en de week erop uit tegen Heerenveen. Dat worden twee verliespartijen.

Misschien kunnen ze Volendam onder zich houden, maar dat was het dan ook wel.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo okt 19, 2008 8:24 pm

Spelers reageren zich af op arbiter

Na afloop van de 3-1 nederlaag tegen NEC reageerden Vitesse-spelers zich af op scheidsrechter Pieter Vink. De spelers liepen na het laatste fluitsignaal van Vink scheldend met hem mee de catacomben in. Daarbij werd onder meer 'fuck you' geroepen tegen de arbiter.
Spelers van Vitesse wilden zelfs verhaal halen bij de kleedkamer van de scheidsrechter.

Bron: Omroep Gelderland 19-10-2008

MVH

Bericht door MVH » zo okt 19, 2008 8:29 pm

Benieuwd of de KNVB daar actie tegen gaat ondernemen. :hypocrite.gif:

Maar die Vink haalt dan ook echt het bloed onder je nagels vandaan. Wat een naar figuur en een ultra-slechte scheids. :drls.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » ma okt 27, 2008 12:17 am

Weer een beroerde wedstrijd gezien. Ach ja, komende woensdag even met 5-0 van Heerenveen verliezen en we staan op twee uit acht. Misschien weten deze prutsers volgende week nog een puntje te halen thuis tegen ADO, maar ik betwijfel het...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo okt 29, 2008 3:48 pm

Drost: "Dit is enorm balen"
Jeroen Drost keek al even uit naar het duel tussen zijn oude werkgever sc Heerenveen en zijn huidige ploeg Vitesse. De verdediger moet de wedstrijd vanwege een blessure echter laten schieten.

Drost liep in de wedstrijd tegen FC Twente een blessure op en een MRI-scan wees vervolgens uit dat hij een scheurtje aan zijn hamstring heeft opgelopen. Het is nog onduidelijk hoeveel weken revalidatie hem dat kost. "Maar ik hoop niet lang. We hebben iedereen momenteel hard nodig."

De verdediger mist in ieder geval de ontmoeting met Heerenveen. "Het is balen dat dit me juist nu gebeurd. Ik had me graag even willen laten zien."

Vitesse begon de competitie niet sterk. Na zeven speelrondes staat de teller op twee punten en dat is veel te weinig, beseft ook Drost. "Het is het bekende verhaal. Als je één keer in de hoek zit waar de klappen vallen, zit alles tegen. Wij schieten op paal en lat en onze tegenstanders scoren in de laatste minuut."

Drost is echter de eerste die bekent dat het ook aan de ploegprestaties ligt. "Tegen Twente was het na rust vreselijk slecht. Dat mag ons niet gebeuren. Eén goede wedstrijd kan echter voor de ommekeer zorgen (lachend, red.) en dan staan we alweer op gelijke hoogte met Feyenoord."

Tegen Heerenveen wordt het enorm lastig. "Heerenveen is thuis op zijn best. Het wordt een pittig potje. Natuurlijk, een stunt tegen Heerenveen zou mooi zijn, maar zondag spelen we tegen ADO, die wedstrijd is belangrijker voor Vitesse en moeten we absoluut winnen", aldus Drost op de website van Heerenveen.
ik denk dat Heerenveen het ook wel jammer vindt dat hij niet meedoet... zo'n makkelijke tegenstander vind je niet zo snel ergens... ;)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo okt 29, 2008 10:00 pm

Gefeliciteerd Wouter en Poeder... de eerste winst van het jaar... zullen er meer volgen? ;)

Wouter

Bericht door Wouter » vr okt 31, 2008 12:50 am

Woonwinkels bij Gelredome

Een woonwinkelcentrum van 54.000 vierkante meter aan de oostkant van stadion Gelredome in Arnhem-Zuid. Daarvoor gaan burgemeester en wethouders van Arnhem het bestemmingsplan voor Gelredome, eigendom van projectontwikkelaar Eurocommerce, aanpassen.
Arnhem zet zo de komst van een nieuwe woonboulevard in de Stadsregio Arnhem-Nijmegen, waarvan al jaren sprake is, door. De beoogde 'grootstedelijke woonboulevard' moet zaken uit een straal van circa twintig kilometer rond Arnhem trekken en is 'in de stadsregio enig in zijn soort'.

In het bestemmingsplan wordt tevens ruimte geboden voor een hotel, congrescentrum en voorzieningen voor vrijetijdsbesteding, dat alles in combinatie met de woonboulevard. Het geheel maakt deel uit van Centrum Zuid, het plan om het gebied rond het Nijmeegse Plein te ontwikkelen.

Ondernemers in de woningbranche hebben volgens B en W aangegeven wel te willen verhuizen naar een grote, attractieve winkelconcentratie. Een groot deel van hen is nu gevestigd op de verouderde woonboulevard aan de Heerlenstraat in Arnhem-Zuid.

Onderzoek van de Kamer van Koophandel Centraal Gelderland en het Hoofdbedrijfschap Detailhandel noemt de locatie Gelredome volgens B en W geschikt vanwege de 'specifieke mogelijkheden' voor een woonboulevard.

Bron: De Gelderlander 30-10-2008
Er wordt nu aardig verdiend aan Gelredome door de hele omgeving...

Gesloten