FC Twente 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 29, 2009 10:44 pm

De verdedigers van FC Twente zijn niet bijzonder, maar de organisatie van die ploeg staat gewoon. Iedereen weet wat hij moet doen, het middenveld is uitgebalanceerd, er loopt een targetman voorin met snelle mannetjes er omheen. Wat mij betreft een voorbeeld voor Ajax hoe het wel moet.

De transfer van Wielaert toont wel aan dat Ajax in principe 11 betere spelers heeft dan FC Twente. Alleen als team zijn ze daar verder en meer in balans.
Laatst gewijzigd door Giacomo Puccini op wo jul 29, 2009 10:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax!

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Hoeladans » wo jul 29, 2009 10:45 pm

Indrukwekkend hoe Twente stond te verdedigen in de 2e helft. Ik denk niet dat er veel Nederlandse ploegen zijn die ze dat na doen, laat staan Ajax.

Doet een beetje denken aan PSV in 04/05.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door FlaFlu » wo jul 29, 2009 10:57 pm

Peter schreef:Douglas valt me vies tegen, trouwens. Komt tekort.
Is sowieso flink overschat.

Ik heb het eerste half uur gemist en op basis van dat uurtje dat ik wel heb gezien snap ik weinig van het enthousiasme hier. Stoch en Ruiz leden alleen maar balverlies en zonder Perez en met het vertrek van Elia en Arnautovic is er veel balvastheid en voetballend vermogen ingeleverd. Want op het moment dat de enorm matige N'Kufo moet gaan voetballen is alles verloren. Douglas en Rajkovic brengen aan de bal ook erg weinig en ik heb bij Twente iedereen (op Janssen na, de aanvallers kregen de bal niet) de bal blind weg zien rossen. Ruiz is een goede voetballer, maar wel een stuk minder gedisciplineerd dan Elia. Mihaylov lijkt me niets minder dan Boschker, trouwens.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Giacomo Puccini » wo jul 29, 2009 11:10 pm

N'Kufo is een prima targetman hoor, van grote waarde voor FC Twente en ook Ajax zou hij beter maken.

Jij kijkt puur naar de spelers individueel. Je hebt gelijk dat de spelers stuk voor stuk geen wondervoetballers zijn, op een uitzondering na zou ik ze niet bij Ajax willen zien. Maar FC Twente is een club waarbij al jaren alles 'klopt'. En dat is een knappe prestatie, want ze hebben veel beperktere middelen dan clubs als Ajax en Sporting Lissabon. Heb ik wel resprect voor, gun ze het beste in Europa.
Ajax!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door peter » do jul 30, 2009 7:50 am

Ruiz en Stoch waren in het eerste halfuur vrij aardig op dreef. Continu gevaar en de backs wisten niet waar ze het zoeken moesten.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door LucaS » do jul 30, 2009 7:58 am

Ik moet eerlijk toegeven dat ik me in het begin ook afvroeg waarom wij geen spelers kunnen vinden die op de vleugels in staat zijn een tegenstander uit te spelen zoals zij dat gisteren deden.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Marillion » do jul 30, 2009 8:43 am

Het begin zag er inderdaad best aardig uit met die twee. Maar voor ik er echt enthousiast over ga worden moeten ze nog even wat meer laten zien. Toen Douglas bij Twente vrij aardig debuteerde vonden velen het ook maar niks dat Ajax hem niet per direct naar Amsterdam haalde. Nou, inmiddels zijn de meesten volgens mij niet meer zo onder de indruk van 'm.

Voor Twente wel een aardig resultaat. Het zal nog een lastige klus worden om in Enschede daadwerkelijk te winnen. Maar ze hebben een reële kans op het bereiken van de volgende ronde.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door peter » do jul 30, 2009 8:49 am

LucaS schreef:Ik moet eerlijk toegeven dat ik me in het begin ook afvroeg waarom wij geen spelers kunnen vinden die op de vleugels in staat zijn een tegenstander uit te spelen zoals zij dat gisteren deden.
Ajaxvoetbal inderdaad. Komen wij zometeen aanzetten met 4-4-2. :blush.gif:

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Lionel » do jul 30, 2009 8:53 am

LucaS schreef:Ik moet eerlijk toegeven dat ik me in het begin ook afvroeg waarom wij geen spelers kunnen vinden die op de vleugels in staat zijn een tegenstander uit te spelen zoals zij dat gisteren deden.
Echt he!! Snap dr ook niks van...
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door GangstaRiB » do jul 30, 2009 8:57 am

Enganche schreef:
Peter schreef:Douglas valt me vies tegen, trouwens. Komt tekort.
Is sowieso flink overschat.

Ik heb het eerste half uur gemist en op basis van dat uurtje dat ik wel heb gezien snap ik weinig van het enthousiasme hier. Stoch en Ruiz leden alleen maar balverlies en zonder Perez en met het vertrek van Elia en Arnautovic is er veel balvastheid en voetballend vermogen ingeleverd. Want op het moment dat de enorm matige N'Kufo moet gaan voetballen is alles verloren. Douglas en Rajkovic brengen aan de bal ook erg weinig en ik heb bij Twente iedereen (op Janssen na, de aanvallers kregen de bal niet) de bal blind weg zien rossen. Ruiz is een goede voetballer, maar wel een stuk minder gedisciplineerd dan Elia. Mihaylov lijkt me niets minder dan Boschker, trouwens.
Je hebt wel gemerkt dat Twente nog maar met 10 man stond he?

Ik vond Twente met 10 man gemakkelijk overeind blijven. Iedereen bleef in z'n positie staan.
Het werd me trouwens ook duidelijk waarom Feyenoord 3-0 gewonnen heeft van Sporting.... wat een drama zeg.

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Lionel » do jul 30, 2009 9:00 am

Inderdaad... dramaclub. Hier had Ajax ook nog van gewonnen
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door peter » do jul 30, 2009 9:13 am

Denk dat er een flinke dosis onderschatting en wellicht zelfs een gebrek aan training ten grondslag aan ligt. Ik weet niet hoelang Sporting al in training is, maar het deed me voorkomen alsof men wat laat begonnen is. Er zat namelijk geen enkele lijn in.

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Lionel » do jul 30, 2009 9:16 am

Denk dat Twente dit wel wint.. al blijft zo een uitdoelpunt goed klote..
IK GELOOF!!!!!!

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Jim » do jul 30, 2009 9:21 am

Rishi schreef:Inderdaad... dramaclub. Hier had Ajax ook nog van gewonnen
Zou het?. Die zogenaamde 'dramaclub' eindigde afgelopen seizoen in de competitie wel 'gewoon' ruim boven Benfica. De club waar Ajax zondag vrij kansloos tegen onderuit ging.
Daarmee beweer ik niet dat Sporting een europese topclub is. Maar het behoort wel tot de subtop. De categorie clubs waarmee Ajax de laatste jaren moeite zat had. Sterker nog, zelfs tegen de categorie daar nog onder kwam het regelmatig van een koude kermis thuis.
De stelling dat Ajax wel even van Sporting zou hebben gewonnen is dus op zijn zachtst gezegd enigszins twijfelachtig.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Arwin » do jul 30, 2009 10:34 am

Jim schreef:
Rishi schreef:Inderdaad... dramaclub. Hier had Ajax ook nog van gewonnen
Zou het?. Die zogenaamde 'dramaclub' eindigde afgelopen seizoen in de competitie wel 'gewoon' ruim boven Benfica. De club waar Ajax zondag vrij kansloos tegen onderuit ging.
Daarmee beweer ik niet dat Sporting een europese topclub is. Maar het behoort wel tot de subtop. De categorie clubs waarmee Ajax de laatste jaren moeite zat had. Sterker nog, zelfs tegen de categorie daar nog onder kwam het regelmatig van een koude kermis thuis.
De stelling dat Ajax wel even van Sporting zou hebben gewonnen is dus op zijn zachtst gezegd enigszins twijfelachtig.
Benfica heeft dan ook wel het een en ander ingekocht van de zomer, maar goed zo'n vergelijking heeft niet zoveel zin en voegt ook niets toe.

Die buitenspelers van Twente begonnen zeer goed aan de wedstijd gisteren. Ze lijken een echte rechtsbuiten te hebben gevonden, hoewel dit de eerste keer was dat ik hem zag spelen, te vroeg voor conclusies dus. Ruiz lijkt me afgaande op het eerste halfuur een type Suarez, beetje rommelen en overal doorheen komen.

De wedstrijd van gisteren bevestigde wederom dat Twente op bijna geen enkele positie beter is dan Ajax, maar een veel betere organisatie en team heeft. De nieuwe linksbuiten, Ruiz, was al sterk aan het meeverdedigen. Individueel schoot Douglas (veelal geroemd op dit forum) zwaar tekort bijvoorbeeld, maar als geheel stond de Twente verdediging wel goed.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door FlaFlu » do jul 30, 2009 10:36 am

LucaS schreef:Ik moet eerlijk toegeven dat ik me in het begin ook afvroeg waarom wij geen spelers kunnen vinden die op de vleugels in staat zijn een tegenstander uit te spelen zoals zij dat gisteren deden.
Suárez speelt met gemak een man uit. Een fitte Sulejmani ook. Ajax betaalt er alleen iets meer voor.
GangstaRiB schreef:
Enganche schreef:
Peter schreef:Douglas valt me vies tegen, trouwens. Komt tekort.
Is sowieso flink overschat.

Ik heb het eerste half uur gemist en op basis van dat uurtje dat ik wel heb gezien snap ik weinig van het enthousiasme hier. Stoch en Ruiz leden alleen maar balverlies en zonder Perez en met het vertrek van Elia en Arnautovic is er veel balvastheid en voetballend vermogen ingeleverd. Want op het moment dat de enorm matige N'Kufo moet gaan voetballen is alles verloren. Douglas en Rajkovic brengen aan de bal ook erg weinig en ik heb bij Twente iedereen (op Janssen na, de aanvallers kregen de bal niet) de bal blind weg zien rossen. Ruiz is een goede voetballer, maar wel een stuk minder gedisciplineerd dan Elia. Mihaylov lijkt me niets minder dan Boschker, trouwens.
Je hebt wel gemerkt dat Twente nog maar met 10 man stond he?

Ik vond Twente met 10 man gemakkelijk overeind blijven. Iedereen bleef in z'n positie staan.
Het werd me trouwens ook duidelijk waarom Feyenoord 3-0 gewonnen heeft van Sporting.... wat een drama zeg.
Een beetje een domme vraag, GR. Natuurlijk heb ik dat gemerkt. Knap inderdaad dat men zo makkelijk de nul hield, maar Twente speelde dan ook met vrijwel de complete ploeg op eigen helft. Ik verbaas me dus over het enthousiasme (nogmaals, heb het eerste half uur niet gezien) omdat de indruk werd gewekt dat Twente leuk voetbalde. Nou, ik heb in het laatste uur in voetballend opzicht echt niets maar dan ook niets van fatsoenlijk voetbal gezien. Tien man of niet, een bal fatsoenlijk inspelen moet kunnen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door joey » do jul 30, 2009 11:04 am

Rishi schreef:Inderdaad... dramaclub. Hier had Ajax ook nog van gewonnen
Ho, ho... :eusa_naughty.gif:

Sporting is een prachtige club, maar tot op heden wil het in de voorbereiding (of nu zelfs tegen Twente) niet lukken voor ze. Ze gaan nog wel beter spelen, want ze hebben best talent.

Wat een KANS trouwens voor N'Kufo. Die moet er dus gewoon in. :baaa.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door wimpey » do jul 30, 2009 7:21 pm

Tot 2 minuten voor de rode kaart was het Twente dat de klok sloeg. Perez was de beste man van het veld. Jammer dat Ajax-trainers het niet in hem zagen zitten, want hij is en blijft een prima speler (als je je elftal iemand als hem durft toe te vertrouwen).

Knap dat Twente met 10 man tegen een ploeg van naam overeind bleef. Ik vind Twente een leuke club geworden, die zijn prima bezig.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door brigade zuid » do jul 30, 2009 8:23 pm

Peter schreef:Een Boschkertje dus. Wat een prutkeeper is dat toch ook, zeg.
Waarom is ie eigenlijk nog eerste keeper? heb het altijd een matige keeper gevonden, wat ik me kan herinneren heeft hij best vaak van dit soort knulligheden zoals gisteren. Zag er goed uit wat die Mihailov gisteren liet zien.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door InnerHarbour » vr jul 31, 2009 8:00 am

Peter schreef:Ruiz en Stoch waren in het eerste halfuur vrij aardig op dreef. Continu gevaar en de backs wisten niet waar ze het zoeken moesten.
Goh, is dat diezelfde Ruiz die LINKSBUITEN speelde? :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door peter » vr jul 31, 2009 8:16 am

Yup, diezelfde Ruiz die bij AA Gent achter de spitsen stond en dus multifunctioneel is, maar dar heb ik je ook wel verteld, volgens mij. Jij vond hem aleen te weinig doelpunten maken, waardoor het niets kon zijn. Tsja.

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door GangstaRiB » vr jul 31, 2009 8:33 am

Enganche schreef: Een beetje een domme vraag, GR. Natuurlijk heb ik dat gemerkt. Knap inderdaad dat men zo makkelijk de nul hield, maar Twente speelde dan ook met vrijwel de complete ploeg op eigen helft. Ik verbaas me dus over het enthousiasme (nogmaals, heb het eerste half uur niet gezien) omdat de indruk werd gewekt dat Twente leuk voetbalde. Nou, ik heb in het laatste uur in voetballend opzicht echt niets maar dan ook niets van fatsoenlijk voetbal gezien. Tien man of niet, een bal fatsoenlijk inspelen moet kunnen.
Twente voetbalde na de rode kaart met een duidelijke opdracht: de nul houden. Ik vond het knap op de manier waarop dat werd gehaald. Geen hectische momenten voor het doel, maar gewoon gedecideerd de bal weghalen.

Met 10 man spelen kost veel energie. Dat het balletje dus niet in de ploeg gehouden werd, kon ik me voorstellen. Jammer dat je het eerste half uur niet gezien hebt, want toen was Twente overduidelijk de bovenliggende partij. Ze speelden met bravoure en in de eerste minuut hadden ze al op voorsprong kunnen komen. McClaren heeft z'n team echt goed neergezet.

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Lionel » vr jul 31, 2009 8:52 am

Inderdaad. Echt respect voor Twente. Deed me denken aan het AZ onder Co!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door InnerHarbour » vr jul 31, 2009 8:58 am

Peter schreef:Yup, diezelfde Ruiz die bij AA Gent achter de spitsen stond en dus multifunctioneel is, maar dar heb ik je ook wel verteld, volgens mij. Jij vond hem aleen te weinig doelpunten maken, waardoor het niets kon zijn. Tsja.
Droom jij maar lekker verder, zo tussen je gebruikelijke azijnzeiken door, en houd maar vol dat hij bij AA Gent als 10 gespeeld heeft en niet als linkerspits. Goed gescout van Twente, een nummer 10 linksbuiten zetten. :smallgrin.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Lionel » vr jul 31, 2009 9:03 am

Ronaldinho, Messi, Iniesta, Henry, Suarez, Gregory van der Wiel, Urby, Reiziger, Bogarde, R. de Boer, F. de Boer, Rooney, R. van Persie, VDV, Kuijt, Robben om maar een aantal spelers op te noemen die op een andere plaats spelen/speelden dan gebruikelijk
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie