PSV 2008 - 2009
PSV speelde eigenlijk niet anders als normaal inderdaad: afwachtend, anti-voetballend, leunend op het defensieve blok om vervolgens op effectieve wijze toe te willen slaan in de geringe aantal kansen. PSV lijkt kwalitatief niet meer in staat om dat 'kunstje' constant vol te kunnen houden, blijkbaar...
AZ heeft verdiend gewonnen. Zij probeerde tenminste nog te voetballen.
AZ heeft verdiend gewonnen. Zij probeerde tenminste nog te voetballen.
AFCA!
- InnerHarbour
Oeps er voelt zich iemand aangesproken...... terecht overigens.Voetske schreef:... zegt iemand die nooit geen uitspraken heeft gedaan m.b.t. Psv.InnerHarbour schreef:Gaat pisvee punten verspelen? Hoe is dat nou mogelijk, ze waren na één wedstrijd toch al kampioen volgens de ‘kenners’ hier…..
Verdediging was zoals gewoonlijk bij Psv, solide, zoals ik al eerder schreef short het in de voorhoede ...

Zo'n nederlaag tegen Atletico is niet zo gek. Die hebben gewoon véél meer kwaliteit in huis. Ik zie dit dan ook niet direct als een negatieve spiraal hoor. Bij AZ kun je best een keer verliezen.
Lekker dat het ook is gebeurd maar laten we nu niet doen alsof PSV ineens in elkaar aan het storten is.
Lekker dat het ook is gebeurd maar laten we nu niet doen alsof PSV ineens in elkaar aan het storten is.
Nil volentibus arduum
Onee hoor.Als het nu iemand was die inhoudelijke discussies had gevoerd hier m.b.t. Psv dan zou het nog kunnen zijn, maar iemand die zich steeds beperkt tot achteraf tetteren, daar kan ik alleen maar om lachen ...InnerHarbour schreef:Oeps er voelt zich iemand aangesproken...... terecht overigens.Voetske schreef:... zegt iemand die nooit geen uitspraken heeft gedaan m.b.t. Psv.InnerHarbour schreef:Gaat pisvee punten verspelen? Hoe is dat nou mogelijk, ze waren na één wedstrijd toch al kampioen volgens de ‘kenners’ hier…..
Verdediging was zoals gewoonlijk bij Psv, solide, zoals ik al eerder schreef short het in de voorhoede ...
Blij met de punten ...
- Daily Blind
Inderdaad. Atletico zou Ajax ook slachten. Wij hebben niet een verdediger in huis die dat niveau aankan. Je moet er niet aan denken, Aguero tegen Vermaelen of Oleguer, brrrrr.Marillion schreef:Zo'n nederlaag tegen Atletico is niet zo gek. Die hebben gewoon véél meer kwaliteit in huis. Ik zie dit dan ook niet direct als een negatieve spiraal hoor. Bij AZ kun je best een keer verliezen.
PSV is gewoon Nederlandse top, die pakken de punten wel.
Het stinkt aan alle kanten!
- InnerHarbour
Inhoudelijk praten over die strontboeren….. ik heb veel beter dingen te doen. Ik moet alleen lachen om jou en de rest van de azijnzeikers die na de eerste wedstrijd al riepen dat pisvee de nieuwe kampioen is.Voetske schreef:Onee hoor.Als het nu iemand was die inhoudelijke discussies had gevoerd hier m.b.t. Psv dan zou het nog kunnen zijn, maar iemand die zich steeds beperkt tot achteraf tetteren, daar kan ik alleen maar om lachen ...InnerHarbour schreef:Oeps er voelt zich iemand aangesproken...... terecht overigens.Voetske schreef: ... zegt iemand die nooit geen uitspraken heeft gedaan m.b.t. Psv.

- InnerHarbour
Weer een kindje geboren op dit forum.Wordt er niet leuker op ...InnerHarbour schreef:Moet niet gekker worden, een strontboer die op een Ajaxforum wil bepalen waar Ajacieden posten.Frank schreef:Als je veel betere dingen te doen hebt en toch de namen niet normaal kunt schrijven wat doe je dan in deze topic?
Blijf lekker in die van Ajax, zou ik zeggen.
Blij met de punten ...
AZ SLAAT TERUG
PSV in slotfase geklopt door goal Martens
ALKMAAR, zondag
AZ-middenvelder Maarten Martens stond er gisteravond precies zes minuten in tegen PSV, toen hij zijn waarde liet zien. De Alkmaarders waren thuis vooral op wilskracht bezig geweest om PSV te verschalken, en dat ging met name vergeefs, totdat de vervanger van Stijn Schaars doelman Andreas Isaksson van de Eindhovenaren met een fraai stiftballetje wist te kloppen. Het was een enorme bevrijding voor AZ, zijn fans en vooral ook zijn trainer, de geplaagde Louis van Gaal. De 1-0 zorgde voor de eerste drie punten dit seizoen voor de Alkmaarders, die drie jaar lang achter elkaar van PSV hadden verloren. Voor PSV was het na de internationale nederlaag tegen Atletico Madrid ook de eerste schade in de lopende competitie.
Drie jaar lang speelde AZ vaak de pannen van het dak, maar beet het in eigen huis de tanden stuk op het counterend PSV. In dat licht smaakte het verloop van de avond gisteren Alkmaar heel wat beter. De zege was ook terecht. AZ had er veel meer aan gedaan om de winst naar zich toe te trekken. In dit geval was de driepunter er één van loon naar werken. Het toonde wilskracht en vastberadenheid, al werd de verlossing gerealiseerd door een kunststukje van een begaafde technicus, die node werd gemist omdat hij met een blessure terug kwam van de Olympische Spelen.
AZ leeft dus nog. Louis van Gaal beweerde na het pak slaag van 3-0 bij ADO nog, dat hij het beste AZ in een half jaar had gezien. Niemand anders deelde de visie van de trainer, en dat die met een paar korrels zout moest worden genomen, bleek dan ook gisteravond.
De geplaagde oefenmeester wijzigde, met nul uit twee als buit, zijn ploeg voor de derde maal, en nu op drie posities. Daarmee had hij in ieder geval een logischer opstelling. Zo kwam Gill Swerts weer terug op rechts in de defensie en maakte Sebastien Pocognoli op links plaats voor Niklas Moisander, die zijn debuut maakte. Mendes da Silva en de Belg speelden in Den Haag op de vleugels nog een negatieve hoofdrol in verdedigend opzicht.
Daarmee kon de trainer David Mendes da Silva een linie naar voren schuiven om samen met Schaars de controlerende rol op zijn schouders te nemen. Verder kwam Demy de Zeeuw terug in de ploeg. De stylist stond symbool voor dit nieuwe AZ: hij was nog verre van zijn grote vorm verwijderd, maar bikkelde er gisteravond wel op los.
En daar moet de thuisploeg het voorlopig even van hebben. Van Gaal liet zijn elftal gisteravond net als PSV in een 4-2-3-1 formatie spelen. Beide teams konden geen potten breken. AZ had de beste wil, met drang naar voren, maar had als eenzame spits Mounir El Hamdaoui en dat was niet het grootste succes.
En PSV liet nog minder zien. De offensieve intenties van Huub Stevens waren na de 0-3 zeperd tegen Atletico Madrid eventjes in de ijskast gezet. De Eindhovenaren wensten voornamelijk af te wachten en hadden in de eenzame frontsoldaat Danny Koevermans niet iemand die in zijn eentje potten kon gaan breken.
Vandaar, dat het totaal aantal kansen in de kaasstad niet groot was. Een kopbal van Danny Koevermans en een moeilijk schot uit de draai van Stijn Schaars waren voor rust de beste mogelijkheden. Maar de manier, waarop AZ zich in deze donkere tijden manifesteerde, was echter het enige juiste antwoord. De Alkmaarders zullen zich uit de malaise moeten knokken. De afgelopen drie jaar oogstte Louis van Gaal veel bijval met de manier waarop hij met AZ voetbalde, maar verloor hij thuis een trio wedstrijden op steeds dezelfde manier tegen de counterende Eindhovenaren.
De Alkmaarders leerden hun lesje vorig seizoen. Onder de noemer ’doorselecteren’ werden er ’rotte appels’ verwijderd en in het aankoopbeleid werd met name gelet op wilskracht en karakter. Vandaar, dat een speler als Nick van der Velden, ex-FC Dordrecht en al 26 jaar oud, al twee wedstrijden op rij in de basis staat. En de eerste miste, omdat nog net op tijd ontdekt werd dat hij geschorst was.
Na de pauze deed vooral Demy de Zeeuw van zich spreken. Eerst pakte doelman Isaksson zijn harde vrije trap. Daarna gaf de international goed voor op Mendes da Silva, die zijn inzet met veel geluk gekeerd zag worden door de Zweedse doelman van PSV, die de bal per ongeluk op zijn voeten kreeg. Na goed aangeven van El Hamdaoui kwam er wel wéér een oude kwaal boven: Moussa Dembélé miste de kans door hoog over te schieten. De tweede assist van de Marokkaan was effectiever: Martens deed de stemming in één keer omslaan. Al maakt één zwaluw uiteraard nog geen zomer.
AZ - PSV 1-0. 82. Martens 1-0. Scheidsrechter Vink. Gele kaart: Moisander, Schaars, De Zeeuw (AZ), Lazovic (PSV). Toeschouwers: 16.000.
AZ: Romero; Swerts, Jaliens, Moreno, Moisander; Van der Velden, De Zeeuw, Mendes da Silva, Schaars (76. Martens); Dembélé, El Hamdaoui.
PSV: Isaksson; Rodriguez (87. Nijland), Marcellis, Bréchet, Zonneveld; Afellay, Mendez, Bakkal (79. Culina), Simons; Dzsudzsak, Koevermans (73. Lazovic).
Blij met de punten ...
Jij zegt zelf dat je veel betere dingen te doen hebt om hier inhoudelijk te posten. Ik wil je alleen de tijd besparen, zodat je je met die betere dingen bezig kunt houden....InnerHarbour schreef:Moet niet gekker worden, een strontboer die op een Ajaxforum wil bepalen waar Ajacieden posten.Frank schreef:Als je veel betere dingen te doen hebt en toch de namen niet normaal kunt schrijven wat doe je dan in deze topic?
Blijf lekker in die van Ajax, zou ik zeggen.
Dat het mij dan de ergenis omtrent dat ontzettend kinderachtige pisvee en strontboeren bespaart is mooi meegenomen.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
- InnerHarbour
Voor jou(w) dan dezelfde weddenschap:Als jij een topic kan vinden waarin ik zeg dat Psv dit jaar kampioen wordt blijf ik 3 maanden weg van dit forum.Zoniet blijf jij 3 maanden weg ..InnerHarbour schreef:Inhoudelijk praten over die strontboeren….. ik heb veel beter dingen te doen. Ik moet alleen lachen om jou en de rest van de azijnzeikers die na de eerste wedstrijd al riepen dat pisvee de nieuwe kampioen is.Voetske schreef:Onee hoor.Als het nu iemand was die inhoudelijke discussies had gevoerd hier m.b.t. Psv dan zou het nog kunnen zijn, maar iemand die zich steeds beperkt tot achteraf tetteren, daar kan ik alleen maar om lachen ...InnerHarbour schreef: Oeps er voelt zich iemand aangesproken...... terecht overigens.
Blij met de punten ...
- InnerHarbour
Je denkt toch niet dat ik al die post van je ga nalopen he, er komt weinig positiefs uit je mond, vandaar dat ik je op een hoop flikker met Joey en vrienden, de grote azijnzeikers club. Als het in dit geval niet zo was, jammer dan dan moet je het maar zien als een antwoord op al je gekanker op van Basten en het al dan niet kopen van verdedigers. Kan je er zo mee leven knul? 

Ik heb 3 posting gedaan m.b.t het woord kampioen en Psv.Tja, blijkbaar weet je niet hoe je moet zoeken en is tot 3 tellen iets te veel voor je.InnerHarbour schreef:Je denkt toch niet dat ik al die post van je ga nalopen he, er komt weinig positiefs uit je mond, vandaar dat ik je op een hoop flikker met Joey en vrienden, de grote azijnzeikers club. Als het in dit geval niet zo was, jammer dan dan moet je het maar zien als een antwoord op al je gekanker op van Basten en het al dan niet kopen van verdedigers. Kan je er zo mee leven knul?
Verder lieg je er lekker op los ...
Maar gelukkig ben je wel een man/kind van je woord en zien we je hier 3 maanden niet meer verschijnen op dit forum, toch !?.
Blij met de punten ...
PSV heeft de laatste 3 wedstrijden 1x gescoord. Het was voor het seizoen al duidelijk dat PSV niet veel scorende spelers heeft. Volgens mij heb ik voor het seizoen al gevraagd wie bij PSV de doelpunten moest gaan maken, en daar niet echt antwoord op gekregen. En als de verdediging dan ook net weer iets moinder solide is, is het duidelijk dat PSV niet veel meer punten dan vorig jaar gaat halen. EN toen werden ze kampioen met een van de laagste puntentotalen voor een kampioen in 30 jaar. Als Ajax het naar verwachting doet, eindigen we makkelijk boven PSV. Moeten we natuurlijk niet veel wedstrijden a la Willem II spelen.
I think I lost my fucking headache
Lucas, waarom neem je de eerste competitie wedstrijd van Psv niet mee in je scorings monitor ?.LucaS schreef:PSV heeft de laatste 3 wedstrijden 1x gescoord. Het was voor het seizoen al duidelijk dat PSV niet veel scorende spelers heeft. Volgens mij heb ik voor het seizoen al gevraagd wie bij PSV de doelpunten moest gaan maken, en daar niet echt antwoord op gekregen. En als de verdediging dan ook net weer iets moinder solide is, is het duidelijk dat PSV niet veel meer punten dan vorig jaar gaat halen. EN toen werden ze kampioen met een van de laagste puntentotalen voor een kampioen in 30 jaar. Als Ajax het naar verwachting doet, eindigen we makkelijk boven PSV. Moeten we natuurlijk niet veel wedstrijden a la Willem II spelen.

Laatst gewijzigd door 999 op zo sep 21, 2008 10:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
- InnerHarbour
Zo te zien kan je der niet mee leven.Voetske schreef:Ik heb 3 posting gedaan m.b.t het woord kampioen en Psv.Tja, blijkbaar weet je niet hoe je moet zoeken en is tot 3 tellen iets te veel voor je.InnerHarbour schreef:Je denkt toch niet dat ik al die post van je ga nalopen he, er komt weinig positiefs uit je mond, vandaar dat ik je op een hoop flikker met Joey en vrienden, de grote azijnzeikers club. Als het in dit geval niet zo was, jammer dan dan moet je het maar zien als een antwoord op al je gekanker op van Basten en het al dan niet kopen van verdedigers. Kan je er zo mee leven knul?
Verder lieg je er lekker op los ...
Maar gelukkig ben je wel een man/kind van je woord en zien we je hier 3 maanden niet meer verschijnen op dit forum, toch !?.