PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 31, 2006 11:19 am

brigade zuid schreef:
Nihad schreef: Kluivert kan aan de slag bij PSV. Dat neem ik hem niet kwalijk als Ajax hem niet wil. Ik had het hem kwalijk genomen als hij naar feyenoord was gegaan, want als echte Amsterdammer en oud-Ajacied doe je dat niet.

Maar PSV? Och...
Ik denk er exact zo over, Fnoord was erg geweest, maar Psv..och, kan mij het boeien, bovendien AJAX wil hem toch niet? Als het nou zo was dat ze allebei interesse hadden en hij koos voor Psv, dan was het wat anders geweest.
Denk je daar ook zo over als Kluivert zijn vorm weer pakt en een flinke steen bijdraagt aan de kampioensrace van psv? Welk welkom krijgt hij dan in november wanneer PSV in de Arena op bezoek komt? Ik denk dat ik het wel weet... had hij maar na moeten denken voordat hij bij de concurrent ging voetballen.
Ajax!

Nihad

Bericht door Nihad » do aug 31, 2006 11:22 am

Kluivert komt nooit meer in vorm.

Let op mijn woorden: Patje is op en gaat mislukken bij PSV.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 31, 2006 11:29 am

Ye' Mighty Oak schreef:Ondanks dat hij niet mijn eerste keus is, voel ik er weinig voor om hem meteen uijt te gaan fluijten, daar is mijn club niet bij gebaat.
Uitfluiten voor de tv? Je seizoenskaart gaat toch doormidden? :aai:

Ik heb een beetje medelijden met Kluivert. Zijn leven is een grote puinhoop. Zijn huwelijk is kapot, zijn familie ziet hij haast niet meer en nu zit zijn carriere ook nog zo in het slop dat hij zich gedwongen ziet voor PSV te tekenen. Daarmee breekt hij zijn keer op keer herhaalde belofte dat hij in Nederland alleen voor Ajax wilde spelen en verliest hij het respect van de laatste groep in Nederland die hem het voordeel van de twijfel gaf: de Ajacieden.
Mij maakt het niet uit, ik heb hem al lang geleden opgegeven.
Het stinkt aan alle kanten!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 31, 2006 11:32 am

Nihad schreef:Kluivert komt nooit meer in vorm.

Let op mijn woorden: Patje is op en gaat mislukken bij PSV.
Exact, zo denkt iedere Ajaxsupporter er op dit moment over want Kluivert komt er in de kritieken op de verschillende Ajaxfora érg genadig van af. Dit lijkt me allemaal zeer tijdelijk, omdat iedereen een rentree a la Michael Reiziger verwacht. Zou kunnen, valt zeker niet uit te sluiten gezien zijn laatste jaren bij Newcastle en Valencia. Maar wat nou als het anders loopt? Volgens mij wil niemand daar gewoon over nadenken, iedereen heeft die Kluivert die de winnende maakte in de CL-finale nog helder in het achterhoofd en dit beeld mág niet vertroebelen.

'Wordt toch niks met hem bij PSV.' De wens is de vader van de gedachte. Kluivert is fit en komt door de medische keuring, is zó gemotiveerd om NL's ongelijk aan te tonen dat hij er zelfs voor in Eindhoven wil gaan voetballen. Let maar op, straks schiet hij de ene na de andere goal binnen, PSV-supporters scanderen zijn naam en Kluivert doet mee in 'Legendary PSV' als ADO den Haag het nieuwe stadion opent en PSV daarvoor wordt uitgenodigd.

Voor mij zijn het doembeelden, maar we moeten er serieus rekening mee houden. Niemand wíl er rekening mee houden, het is te pijnlijk. Maar als die doembeelden onverhoopt werkelijkheid worden wil ik nog wel eens zien hoe wij Ajacieden nog denken over Patrick Kluivert...
Ajax!

Nihad

Bericht door Nihad » do aug 31, 2006 11:33 am

Zo geweldig is Kluivert ook weer niet.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Harm

Bericht door Harm » do aug 31, 2006 11:34 am

Kluijvert schopt ook in Nederland geen deuk in een pakje boter.

343

Bericht door 343 » do aug 31, 2006 11:34 am

'De hele club maakt een ontzettend warme indruk op me'
Patrick Kluivert over zijn waarschijnlijk nieuwe werkgever (De Telegraaf)
:drecul2:

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 31, 2006 11:36 am

Giacomo Puccini schreef:PSV-supporters scanderen zijn naam en Kluivert doet mee in 'Legendary PSV' als ADO den Haag het nieuwe stadion opent en PSV daarvoor wordt uitgenodigd.
Dat wil ik graag meemaken. Hoef ik NOOIT MEER verhalen van PSV-ers aan te horen over arrogante, gemene Ajacieden. Want als ze Kluivert in hun armen sluiten, zouden ze dat kunnen doen met wie dan ook.

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 31, 2006 11:36 am

Hoezo doembeelden? Zo'n Ajacied is Kluivert helemaal niet hoor; 3 seizoenen gespeeld, waarvan ie twee seizoenen de 20 wedstrijden niet haalt
I think I lost my fucking headache

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 31, 2006 11:37 am

Lucas schreef:Hoezo doembeelden? Zo'n Ajacied is Kluivert helemaal niet hoor; 3 seizoenen gespeeld, waarvan ie twee seizoenen de 20 wedstrijden niet haalt
Natuurlijk heeft hij wel de hele jeugdopleiding doorlopen.

Jesse

Bericht door Jesse » do aug 31, 2006 11:37 am

Ja, maar voor veel mensen is hij toch dat jochie waardoor Ajax de CL-finale won.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Nihad

Bericht door Nihad » do aug 31, 2006 11:38 am

Daarbij: Het feit dat hij zo kort bij Ajax 1 heeft gespeeld heeft meer te maken met het feit dat we een stelletje dombo's in het bestuur hadden zonder visie. (kut van Os)

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 31, 2006 11:38 am

Des te erger dat ie na zo weinig wedstrijden gratis de deur uitloopt

999

Bericht door 999 » do aug 31, 2006 11:38 am

Volgens mij druipt het er van af dat sommige ( Ajacieden ) bang zijn dat Kluivert zodadelijk Psv naar de zoveelste landstitel gaat schieten ... :X
Laatst gewijzigd door 999 op do aug 31, 2006 11:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 31, 2006 11:39 am

Nihad schreef:Daarbij: Het feit dat hij zo kort bij Ajax 1 heeft gespeeld heeft meer te maken met het feit dat we een stelletje dombo's in het bestuur hadden zonder visie. (kut van Os)
Nee hoor. Ajax wilde hem een volwaardig contract geven, maar dat wilde meneer niet. Die tekende liever een voorcontract bij Milan.

Van Os heeft veel fouten gemaakt, maar niet in het geval van Kluivert.

Nihad

Bericht door Nihad » do aug 31, 2006 11:40 am

Goed, daar ging het laatste beetje respect die ik had voor Kluivert. ;)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do aug 31, 2006 11:43 am

Voetske schreef:Volgens mij druipt het er van af dat sommige ( Ajacieden ) bang zijn dat Kluivert zodadelijk Psv naar de zoveelste landstitel gaat schieten ... :X
Daar ben ik inderdaad bang voor.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 31, 2006 11:45 am

Nihad schreef:Zo geweldig is Kluivert ook weer niet.
Lucas schreef:Hoezo doembeelden? Zo'n Ajacied is Kluivert helemaal niet hoor; 3 seizoenen gespeeld, waarvan ie twee seizoenen de 20 wedstrijden niet haalt
Precies de reacties die ik bedoel!

Wij Ajacieden slaan ineens de absurdste taal uit om het verraad van een Godenzoon maar te kunnen verantwoorden.

Eén van de beste Nederlandse voetballers ooit, die Ajax de Champions League bezorgde, is 'zo geweldig ook weer niet.'

Emotioneel zijn wij Ajacieden niet in staat de (mogelijke) gevolgen van deze overstap te overzien. Want dan raakt een Ajaxicoon beschadigd, nee sterker... de Ajaxhistorie ís met deze transfer al beschadigd. Kluivert is fit en is pas 30. In de Nederlandse competitie steekt hij er met kop en schouders bovenuit... in het PSV-shirt! Misschien dat het gezichtsverlies zal meevallen, komt hij door blessures en vanalles en nog wat niet of nauwelijks aan spelen toe. Maar echt, de vader is de wens van de gedachte.

Voor mij is Patrick Kluivert een verrader, hij heeft helemaal afgedaan.

Bij voorbaat al, of hij er nou 30 inschiet of niet.
Laatst gewijzigd door Giacomo Puccini op do aug 31, 2006 11:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 31, 2006 11:46 am

Voetske schreef:Volgens mij druipt het er van af dat sommige ( Ajacieden ) bang zijn dat Kluivert zodadelijk Psv naar de zoveelste landstitel gaat schieten ... :X
Nee hoor. Ajax moet op eigen kracht kampioen worden.

De fanclub van Harry is al in actie gekomen:

De PSV-voorzitter is weg

Donderdag 31 augustus 2006 - Het zijn roerige tijden voor PSV. Eens was de Eindhovense club een toonbeeld van rust in de woelige voetbalwereld. Maar nu lijkt de ene affaire na de andere de club in haar greep te hebben. Met als (voorlopig?) sluitstuk het vertrek van PSV-voorzitter Rob Westerhof.
Westerhof werd door sommige PSV-spelers ronduit gewantrouwd en de rood-witte aanhang liep ook niet met hem weg. Naar buiten toe houdt hij echter de eer aan zichzelf. Maar of hij echt uit vrije wil opstapt - Westerhof zou het voorzitterschap niet kunnen combineren met zijn zakelijke activiteiten - valt te betwijfelen. Er zijn teveel signalen dat het al langere tijd niet botert tussen hem en de voorzitter van de raad van commissarissen bij PSV, Jan Timmer. Van Timmer is bekend dat hij maar weinig op heeft met zijn voorzitter. Die opereert in zijn ogen te weinig consequent en geniet te weinig vertrouwen binnen de PSV-organisatie. Al mag Westerhof het tot zijn verdienste rekenen dat PSV voor het eerst sinds lange tijd weer - zij het bescheiden - winst maakt.

De trouwe en ook verwende PSV-fan zal dat laatste overigens worst zijn. Die wil aansprekende resultaten zien, of dat nou geld kost of niet. Sluitende boeken zijn minder belangrijk dan overtuigend voetbal. Daar kan overigens geen enkele club op termijn mee overleven. Maar die houding maakt wel duidelijk hoe emotie de gewenste zakelijkheid in de weg kan zitten en andersom. Westerhof ontbeerde in ieder geval een echt rood-wit PSV-hart, dat bij zijn voorganger Van Raaij misschien al te hard klopte. Het enige rood-wit waar de PSV-voorzitter iets teveel mee te koop liep was zijn liefde voor Sparta. Ook dat werd hem in Eindhoven niet in dank afgenomen.

Er wordt inmiddels al druk gespeculeerd wie Westerhof moet opvolgen. Eén scenario ligt al klaar: oud-voorzitter Harry van Raaij moet voorlopig het heft in handen krijgen tot het moment waarop Guus Hiddink na zijn Russische avontuur zijn glorieuze rentree in Eindhoven kan maken. Hoe realistisch is dat scenario? Sinds het aantreden van Westerhof is PSV in toenemende mate aan het verzakelijken. - mede onder invloed van Timmer. Dat was niets meer of minder dan een breuk met het verleden, waarin juist mensen als Van Raaij en Hiddink door hun enorme betrokkenheid bij de club konden gedijen.

Maar PSV kan nu opnieuw een keuze maken: tussen een toekomst als commercieel en hard voetbalbedrijf of een PSV waarbij de oude clubcultuur nog immer een belangrijke rol speelt. Waar de voorkeur van de supporters naar uitgaat, laat zich makkelijk raden. En let wel: zonder de steun van die hondstrouwe aanhangers verliest elke club haar bestaansrecht. De grootste fout die PSV nu kan maken, is doorgaan met de nieuwe zakelijkheid, waarmee het zich vervreemdt van zijn achterban. Als men denkt dat het nieuwe boegbeeld van PSV opnieuw iemand zou kunnen zijn zonder een groot clubhart, dan begaat de club een grote vergissing.
Eindhovens Dagblad

De grootste fout die PSV nu kan maken is Van Raaij terughalen. Net nu Westerhof de eerste lijken in de kast heeft verwijderd. Van Raaij was een goede voorzitter, maar met de realiteit van de laatste jaren kon hij niet omgaan. Hij is verleden tijd. (En Hiddink beloven zoals in het hierboven beschreven scenario is een wel erg goedkope vorm van demagogie. Wie zegt dat hij zin heeft om terug te komen?)

Feest

Bericht door Feest » do aug 31, 2006 11:46 am

There are many things that we would throw away if we were not afraid that others might pick them up.
Oscar Wilde, The Picture of Dorian Gray, 1891

Nihad

Bericht door Nihad » do aug 31, 2006 11:46 am

Haha, een van de beste Nederlanders ooit... :drecul2:

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 31, 2006 11:48 am

Wat een onzin. Of ie nou bij Ajax heeft gespeeld of niet, de kwalificatie 'Eén van de beste Nederlandse voetballers ooit, die Ajax de Champions League bezorgde' is de grootste flauwekul die er maar bestaat. A) hij bezorgde Ajax niet de CL en B ) hij is bij verre niet een van de beste Nederlandse voetballers ooit. Misschien (heeeel misschien) een van de meest getalenteerde, maar ook dat is wat teveel eer
Laatst gewijzigd door LucaS op do aug 31, 2006 11:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 31, 2006 11:48 am

Nihad schreef:Haha, een van de beste Nederlanders ooit... :drecul2:
Wie is de alltime topscorer van Oranje?
Ajax!

Harm

Bericht door Harm » do aug 31, 2006 11:49 am

Scorebordjournalistiek

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do aug 31, 2006 11:49 am