Feyenoord 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door joey » di jan 18, 2011 6:18 pm

Reken maar uit. Die transfers gaan bij elkaar zeker tachtig miljoen opleveren.

Ik weet wel dat Van Geel veel knoeiers heeft gehaald, maar hij heeft tenminste ook geld verdiend.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 18, 2011 6:23 pm

En hij gaf veel te veel uit. Hier, het financieel overzicht van zijn laatste seizoen:

Financieel overzicht 1-7-2007/
(x € 1 miljoen) 30-6-2008
Netto omzet 61,9
Bedrijfslasten 77,2
______ ______
Bedrijfsresultaat vóór afschrijving en
resultaat vergoedingssommen -15,3
Afschrijvingen vergoedingssommen -22,7
Resultaat vergoedingssommen 48,3
Rente en belastingen - 2,5
______ ______
Resultaat na belastingen 7,8

---> voor 48.3 miljoen aan (zelfopgeleide) spelers verkocht, en slechts 7.8 miljoen winst. :confused.gif:

Huntelaar is trouwens gekocht en verkocht door Blind. En het contract van Suarez is verlengd door Van den Boog.

Oscarito

Bericht door Oscarito » di jan 18, 2011 7:58 pm

Van Geel zou een uitstekende optie zijn om Feyenoord weer een beetje uit het slop te helpen.
Deed het bij Ajax matig maar bij Willem II, AZ en nu bij Roda JC heeft hij uitstekend werk geleverd.

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 18, 2011 8:21 pm

Jöhnk schreef:Nee, daar kan ik het niet mee eens zijn. Dat geld ging rechtstreeks in de zakken van Luque, Kuffour, Urzaiz cs.
Vergeet niet dat Ajax destijds een trainer had met een Spaans verleden. Het feit dat Gabri, Roger, Luque, Urzaiz en Davids een goed contract ondertekenden bij Ajax zal HtC geen windeieren hebben gelegd. Persoonlijk dan.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo jan 19, 2011 5:46 am

Gabri dat was nou wel een goeie aankoop, was gewoon basisspeler en presteerde naar behoren!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jan 20, 2011 10:57 am

Ik begin me langzamerhand wel af te vragen hoe lang Been het nog vol gaat houden. Op papier staat er toch een team dat minimaal in de middenmoot moet staan? Op FN zijn ze in ieder geval helemaal klaar met hem, ook al door teksten als deze:
Been trekt kwaliteit talenten in twijfel
19 januari 2011

In de persconferentie na afloop van de kansloze 2-0 nederlaag van Feyenoord in de Amsterdam Arena tegen Ajax trok Feyenoord-trainer Mario Been het rendement van de talenten Georginio Wijnaldum en Luc Castaignos publiekelijk in twijfel.

Hij verklaarde dat hen veel kwaliteit wordt toegedicht, maar dat ze misschien niet zo goed zijn als wel gedacht wordt. Been: ‘Zeker niet op dit moment. Dat ze potentie hebben om goed te worden is duidelijk, maar als je een goeie bent moet je het ook op het veld laten zien. En als je dan ziet wat we voorin laten zien, dan is dat veel te weinig. In deze wedstrijden moet je het laten zien. Dat heeft veel met kwaliteit en met lef te maken.’

Been miste bij zijn spelers de overtuiging dat er in de Arena iets de halen viel voor de Rotterdammers: ‘Ik had gedacht dat we verder zouden zijn. En niets is minder waar. Ik vind dat we ontgoochelend slecht gespeeld hebben.’
www.rijnmond.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 20, 2011 11:02 am

Met de steun van het Hondstrouwe Legioen kan hij het lang uithouden. Het ligt immers altijd aan anderen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jan 20, 2011 11:14 am

Een andere trainer had er inderdaad al lang uitgelegen. Maar ook voor Been houdt het een keer op. Spelers gaan alleen maar minder spelen onder hem.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Ronald!

Bericht door Ronald! » do jan 20, 2011 12:25 pm

Je kan het gebrek aan succes niet in de schoenen van Been schuiven. Geen enkele trainer zou onder deze omstandigheden goed presteren. Feyenoord mag in z'n handjes knijpen met een clubman als Been, iedere andere trainer was al lang weg gegaan. Ik zou het belachelijk vinden als Been zou worden ontslagen en alles doen om hem nu te behouden. Maar goed, als hijzelf of de spelersgroep niet verder wil, dan houdt het natuurlijk op.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 20, 2011 2:02 pm

In huize joey vinden we Been plat gezegd een ouwehoer. Een jaar geleden beweerde hij dat F. geweldige talenten in huis had die alleen tijd moesten krijgen. Nu hebben ze tijd gehad en bakken ze er niets van, en opeens is het: misschien zijn ze toch niet zo goed?

Misschien is Been niet zo goed. Clubman of niet.

Oscarito

Bericht door Oscarito » do jan 20, 2011 2:11 pm

Been zou inderdaad beter eens zijn eigen kwaliteiten gaan analyseren. Als hij dat op een objectieve manier doet moet hij toch wel tot de conclusie komen dat het er een en ander aan schort. Hij maakt spelers niet beter, hij is tactisch matig en of hij een oog voor talent heeft heb ik bij hem ook nog niet kunnen ontdekken.

Gezien de alternatieven lijkt een vertrek van Been me niet echt een reële optie maar eigenlijk zou Feyenoord daar niet eens zozeer slechter van worden. Zou wel eens willen zien wat het duo Adriaanse-Van Geel met het talent bij Feyenoord zouden presteren.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do jan 20, 2011 2:13 pm

joey schreef:In huize joey vinden we Been plat gezegd een ouwehoer. Een jaar geleden beweerde hij dat F. geweldige talenten in huis had die alleen tijd moesten krijgen. Nu hebben ze tijd gehad en bakken ze er niets van, en opeens is het: misschien zijn ze toch niet zo goed?

Misschien is Been niet zo goed. Clubman of niet.
Precies. Hij positioneert zich wel heel erg nadrukkelijk in de slachtofferrol. Hij schuilt zich altijd achter z'n onervaren spelers, terwijl het gros daarvan toch al minimaal 3 seizoenen in de Eredivisie meespeelt (Vlaar, Bahia, De Cler, Fer, Wijnaldum) Het zijn allemaal geen hoogvliegers, maar een 13de plek is gewoonweg uberslecht. Ze staan volgens mij op 3 punten van VVV......
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 20, 2011 2:15 pm

Been's opstelling leek nergens op. De tactiek leek nergens op. De instelling leek nergens op. De uitvoering leek nergens op. De wissels leken nergens op. En hij brandde na afloop zijn spelers af.

Doet denken aan de nadagen van Jol. De geest is definitief uit de fles. Nou hebben de kakkies een zeer matig elftal. Maar gisteren bleek het voor geen enkele speler van dat team mogelijk om op snelheid de bal bij een medekakkie te bezorgen. Zó slecht kán een eredivisieelftal niet zijn. En dat moet Been zich aanrekenen. En dat zal hem ook aangerekend worden, lijkt mij dan.

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 20, 2011 2:17 pm

Oscarito schreef: Hij maakt spelers niet beter, hij is tactisch matig en of hij een oog voor talent heeft heb ik bij hem ook nog niet kunnen ontdekken.
En wat vond je gisteren van de 'talenten' van die ploeg? Je dichtte immers Wijnaldum en Castaignos talent toe. Ik heb het er wederom niet in kunnen herkennen. Sterker nog, Wijnaldum was m.i. de slechtste aan hun kant.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jan 20, 2011 2:26 pm

Castaignos is een A-pupil en laat zich elke keer kinderlijk van de bal afzetten. Komt in ieder duel tekort. Zou bij iedere club gewoon bij de junioren spelen ook.

Het is gewoon een talentloze groep. Er wordt dan gerept over al die talenten bij Feyenoord, maar gisteren zie je Swerts, Vlaar, Bahia, de Cler, El Ahmadi en Bruins dus lopen. Dat zijn 'ervaren' krachten, die er overigens geen jota van kunnen. Mulder is stand-in, Mokotjo is met recht een talent, Wijnaldum, Castaignos en Simon doen er alles aan om het talent te verbergen. Eén talent op een hele selectie maakt het nog geen talentvolle groep. Ik durf te wedden dat de gemiddelde leeftijd aan onze kant lager is. Dat zegt dus meer dan genoeg, want ze hadden niets in de melk te brokkelen tegen ons. Niemand zou ook maar in de buurt van een basisplaats komen bij Ajax.

Nee, Feyenoord gaat hele magere jaren tegemoet. Met deze selectie word je geen 9e en met datgene wat er op de bank zit degradeer je. Van Beukering, Martins Indi, Leerdam en Schaken zijn van het niveau Jupiler League.

peter

Bericht door peter » do jan 20, 2011 2:36 pm

23,36 is de gemiddelde leeftijd van Feyenoord (inclusief Mulder dus) en 22,27 is de gemiddelde leeftijd van Ajax. Even uitgerekend en opgezocht. Dat is nu dus ook weer compleet duidelijk.

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 20, 2011 2:39 pm

Peter schreef: Swerts, Vlaar, Bahia, de Cler, El Ahmadi en Bruins dus lopen.
Vlaar was me gisteren ook slecht... Terwijl die jongen toch wel aanleg heeft. De rest van de namen die je noemt was en is gewoon puin. Wie gaat er nou Swerts een salaris betalen, terwijl je geen geld hebt?! Zag je die 'pass' van Bruins in iets dat op een mogelijk perspectiefrijke aanval leek? Ingooi Ajax. :excited.gif:

El Ahmadi moet zwembandjes opdoen. Ik heb die kakkies dit seizoen nog geen wedstrijd zien spelen waarin die gozer niet verzoop. Laat echt alles lopen.
Mulder is stand-in, Mokotjo is met recht een talent, Wijnaldum, Castaignos en Simon doen er alles aan om het talent te verbergen.
Wijnaldum ziét het dus gewoon niet. Gaat met de 'kop door de muur' tegen 3 tegenstanders en speelt terug wanneer hij ruimte heeft. Hij heeft een mooie stijl, maar kan gewoon niet voetballen. Castaignos deed er alles aan om Vertonghen niet te laten opbouwen. In balbezit en afronding op jeugd-niveau. Mokotjo ziet het spel wél. Was de beste bij hen. En werd 'dus' gewisseld door Been. Die past qua niveau bij die ploeg... Cabral vind ik een leuk spelertje, lefgozertje. Dús 90 minuten op de bank. Kakkie logica.

Lekker perspectief hebben die gasten. Geen geld, geen spelers met marktwaarde, een hoop puin waarvan ze niet af komen. Die eindigen ook de komende 3 jaar in het rechterrijtje.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jan 20, 2011 2:43 pm

Volgens Oscarito zit het verschil er met name in, dat de talenten van Ajax (die minder zijn dan die van Feyenoord), zich kunnen optrekken aan Suarez. Dat hadden we gisteren dan eigenlijk moeten zien. :confused.gif:

peter

Bericht door peter » do jan 20, 2011 2:47 pm

Ik vind het zo komisch dat die supporters dan dingen gaan roepen als 'Simon mag je niet beoordelen op deze pot'. Nee, je mag hem wel onthalen als supertopper op basis van een oefenduel tegen Sparta, maar in de Klassieker gaan de luikjes altijd even dicht. Heel komisch.

Ik weet niet hoe ze het met Excelsior hebben geregeld, maar ik zou daar die Clasie in ieder geval ophalen (als dat mogelijk is).

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do jan 20, 2011 2:50 pm

Peter schreef:23,36 is de gemiddelde leeftijd van Feyenoord (inclusief Mulder dus) en 22,27 is de gemiddelde leeftijd van Ajax. Even uitgerekend en opgezocht. Dat is nu dus ook weer compleet duidelijk.
Lol, en met Mulder ipv Van Dijk in het doel gaan er toch nog wel 2 jaar af van het gemiddelde.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 20, 2011 2:55 pm

Jöhnk schreef:Volgens Oscarito zit het verschil er met name in, dat de talenten van Ajax (die minder zijn dan die van Feyenoord), zich kunnen optrekken aan Suarez. Dat hadden we gisteren dan eigenlijk moeten zien. :confused.gif:
Een ziener, die man. Schuilt een geweldige scout in. :excited.gif:
Peter schreef:Ik vind het zo komisch dat die supporters dan dingen gaan roepen als 'Simon mag je niet beoordelen op deze pot'. Nee, je mag hem wel onthalen als supertopper op basis van een oefenduel tegen Sparta, maar in de Klassieker gaan de luikjes altijd even dicht. Heel komisch.
:smallgrin.gif: Niets gezien bij die jongen dat talent doet vermoeden. Hij straalde ook niets uit.
Ik weet niet hoe ze het met Excelsior hebben geregeld, maar ik zou daar die Clasie in ieder geval ophalen (als dat mogelijk is).
Excelsior heeft een betere ploeg dan de kakkies. Jongens met aanleg belanden op Woudensteijn, de rest houden ze in de Kuip. Ook Koolwijk zou voor de kakkies een goede speler zijn. Type Engelaar. Veel minder dan Orlando de Slome is hij ook niet.

peter

Bericht door peter » do jan 20, 2011 2:59 pm

Directie van Feyenoord zou vanavond bijeen zijn om te kijken hoe nu verder met Been (aldus VI-Radio).

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 20, 2011 3:06 pm

Peter schreef:Directie van Feyenoord zou vanavond bijeen zijn om te kijken hoe nu verder met Been (aldus VI-Radio).
Marion moet blijven. :1evil.gif:

Ik geloof! Niets is sterker dan dat ene woord! :hypocrite.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do jan 20, 2011 3:07 pm

Voor Hanegem op de plek van Been teken ik wel hoor.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 20, 2011 3:09 pm

Zouden ze een trainer kunnen krijgen die beter is?

Niet dat ik Been veel soeps vind, maar welke zichzelf respecterende goede trainer zou zin hebben om met een steen om zijn nek de put in te springen die F. heet?

Gesloten