AZ 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Daniel

Re: AZ 2008 - 2009

Bericht door Daniel » zo apr 05, 2009 2:33 pm

Foei wimpey, je mag niet op Ajax cummen want Ajax is kut. AZ is geweldig dus je moet cummen op AZ.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo apr 05, 2009 2:37 pm

Got wat lachen, zeg. Zometeen piepen we wel anders als AZ die schaal bij ons in de Arena komt ophalen. :excited.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 05, 2009 2:40 pm

Peter schreef:Ik word nergens warm van, maar constateer alleen dat die kaaskoppen nergens punten laten liggen. Ze hebben het niet eens lastig.
Ik heb ze tegen NEC en Utreg gezien. Gevonden punten waren dat. NEC was beter en had meer kansen dan AZ, Utreg had recht op een 0-0.

AZ wint met 4-1 van ADO: ik had niet anders verwacht. Wolfsburg wint met 5-1 van Bayern, dát was een galavoorstelling. Dat AZ dat ADO een helft lang demonteert, lijkt me redelijk normaal.

Ik vind AZ niet zo bijzonder, simpel zat.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo apr 05, 2009 2:43 pm

wimpey schreef: Ik vind AZ niet zo bijzonder, simpel zat.
En toch zo ver voorstaan.. hoe is het mogelijk he.. Dan zou je zeggen dat AJAX toch veel dichterbij zou staan of beter nog boven AZ zou staan.

Daniel

Bericht door Daniel » zo apr 05, 2009 2:47 pm

Peter schreef:Got wat lachen, zeg. Zometeen piepen we wel anders als AZ die schaal bij ons in de Arena komt ophalen. :excited.gif:
Wil niet zeggen dat ik AZ niks bijzonders vind, ze voetballen goed en staan terecht eerste. Alleen ik doe niet mee aan de hetze tegen Ajax en de rage om AZ (van Gaal) op te hemelen.

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 05, 2009 4:17 pm

Tja er lopen hier een hoop AZ fans. Opmerkelijk, want als Ajax countervoetbal zou spelen zou het worden afgemaakt door diezelfde AZ fans.
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo apr 05, 2009 4:50 pm

AZ is gewoon de terechte kampioen, dat heeft helemaal niets met voorkeuren te maken. Ze staan nu eenmaal een straat voor, hadden wij maar beter moeten spelen. :blush.gif:

Frank

Bericht door Frank » zo apr 05, 2009 5:17 pm

Er zijn er hier een hoop die zich momenteel slechte verliezers tonen.

AZ wordt gewoon de terechte kampioen, simpel zat.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 05, 2009 5:39 pm

LucaS schreef:Tja er lopen hier een hoop AZ fans. Opmerkelijk, want als Ajax countervoetbal zou spelen zou het worden afgemaakt door diezelfde AZ fans.
Ajax speelt zo vaak op de counter. Vandaag nog, in bepaalde fases van de wedstrijd. Eigenlijk is dat het enige wat dit Ajax aardig kan: op de counter spelen.

Frank heeft natuurlijk gelijk. Slechte verliezers hier. AZ wordt volkomen terecht kampioen. Ajax kan dit seizoen niet tippen aan die ploeg.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 05, 2009 5:58 pm

Heeft helemaal niets met slechte verliezer te maken. Ik vind namelijk ook dat AZ terecht kampioen wordt, dat heb ik ook nergens ontkend. Overigens is beweren dat het schandalig is dat Ajax achter AZ staat eerder een teken van slecht verliezer zijn. Daarmee suggereer je dat het aan Ajax ligt dat AZ kampioen wordt. AZ speelt goed voetbal, het enige dat ik zeg is dat van Ajax dergelijk countervoetbal niet geaccepteerd zou worden.

Frank

Bericht door Frank » zo apr 05, 2009 6:37 pm

Gezien de samenvatting van gisteravond (ik geef toe, ik zie tegenwoordig alleen maar samenvattingen), vind ik het knap dat je vol blijft houden dat AZ alleen maar countervoetbal speelt Lucas.

Een beetje krampachtig, als je het mij vraagt.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 05, 2009 7:01 pm

Dat is een heel andere discussie dan al dan niet slecht verliezer zijn. Ik vind inderdaad dat AZ op de counter speelt, dat neemt natuurlijk niet weg dat er fases in wedstrijden zijn dat ze veruit de bovenliggende partij zijn. Op de helft van de tegenstander spelen betekent niet alltijd dat je op de aanval speelt, achteruit gedrongen worden betekent niet altijd dat je vanuit de verdediging sppelt.

Frank

Bericht door Frank » zo apr 05, 2009 7:19 pm

Aangezien het hier in Nederland nog steeds not done is om uberhaupt als (top)club op de counter te spelen, vind ik het inderdaad krampachtig (en eigenlijk ook een teken van een slechte verliezer) om AZ als counterploeg neer te zetten.

Aan de andere kant snap ik wel wat je zegt. Naar mijn mening is Arsenal een pure counterploeg (zeker in de tijd dat Henry en Bergkamp er speelde), maar dat zullen wel veel mensen niet met me eens zijn.

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 05, 2009 7:42 pm

Laat het dan in ieder geval voor me pleiten dat ik het al zei toen Ajax nog volop in de race was om kampioen te worden. :blub.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo apr 05, 2009 7:48 pm

LucaS schreef:Laat het dan in ieder geval voor me pleiten dat ik het al zei toen Ajax nog volop in de race was om kampioen te worden. :blub.gif:
Klopt. Verder geef ik je ook wel gelijk dat een dergelijk concept bij Ajax niet gewaardeerd zou worden, hoor. De laatste maanden/jaren hoor ik wel geluiden dat het nu vooral om de prijzen gaat, maar bij Ajax heerst er nog altijd wel zoiets van '1-2 tegen Roda? Het spel was wel ***, hoor'. Dat is een voordeel, maar uiteraard werkt het ook wel eens tegen je.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo apr 05, 2009 9:18 pm

Frank schreef:Aangezien het hier in Nederland nog steeds not done is om uberhaupt als (top)club op de counter te spelen, vind ik het inderdaad krampachtig (en eigenlijk ook een teken van een slechte verliezer) om AZ als counterploeg neer te zetten.

Aan de andere kant snap ik wel wat je zegt. Naar mijn mening is Arsenal een pure counterploeg (zeker in de tijd dat Henry en Bergkamp er speelde), maar dat zullen wel veel mensen niet met me eens zijn.
Dat laatste ben ik volledig met je eens.

AZ wordt neergezet als een counterploeg omdat het meestentijds een counterploeg is. Dat heeft wat mij betreft weinig met slecht/goed verliezen te maken. De betrokkenen zelf ontkennen overigens niet dat AZ op de counter speelt. LVG zei laatst dat hij het spelersmateriaal heeft om de tegenstander op eigen helft op te vangen en van daaruit snel toe te slaan. Met Arveladze en Koevermans, zei hij, kon hij niet zo spelen. Die waren te traag.
Koeman zei laatst nog in de VI: AZ wordt kampioen omdat ze realistisch zijn gaan voetballen.

BTW, AZ speelt erg goed uitgevoerd countervoetbal, laat daar geen twijfel over bestaan. Want ook ploegen die op de counter spelen kunnen slecht spelen en verliezen, dat doet AZ niet en daar verdienen ze complimenten voor.

Over de terechte kampioen spreek ik pas als ze kampioen zijn. Principekwestie.

elliquido

Bericht door elliquido » zo apr 05, 2009 10:46 pm

Wie na 34 wedstrijden bovenaan staat is terecht kampioen.

En Az presteert dit jaar maximaal naar kunnen. En met Dembele en el hamdahoehie (en ari) loopt er aanvallend wel heel veel kwaliteit rond.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Wouter

Bericht door Wouter » zo apr 05, 2009 10:56 pm

AZ gaat gewoon tegen Vitesse kampioen worden.

Wij spelen wel heel veel kampioenswedstrijden de laatste tijd... :excited.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma apr 06, 2009 10:08 am

Peter schreef:
LucaS schreef:Laat het dan in ieder geval voor me pleiten dat ik het al zei toen Ajax nog volop in de race was om kampioen te worden. :blub.gif:
Klopt. Verder geef ik je ook wel gelijk dat een dergelijk concept bij Ajax niet gewaardeerd zou worden, hoor. De laatste maanden/jaren hoor ik wel geluiden dat het nu vooral om de prijzen gaat, maar bij Ajax heerst er nog altijd wel zoiets van '1-2 tegen Roda? Het spel was wel ***, hoor'. Dat is een voordeel, maar uiteraard werkt het ook wel eens tegen je.
Toch wordt er bij AZ wel mooi aangevallen, die paar aanvallen per wedstrijd. Mooie looplijnen, acties... combinaties. Best attractief, bij tijd en wijlen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 06, 2009 3:50 pm

LucaS schreef:Tja er lopen hier een hoop AZ fans. Opmerkelijk, want als Ajax countervoetbal zou spelen zou het worden afgemaakt door diezelfde AZ fans.
Moet jij zeggen. In de tijd dat Adriaanse in Alkmaar zat was het bij jou AZ voor en AZ na.

Ik ben beslist niet voor AZ. Maar ik voel me niet te groot om toe te geven dat AZ dit seizoen een klasse beter is dan Ajax.

LucaS

Bericht door LucaS » ma apr 06, 2009 4:06 pm

joey schreef:
Moet jij zeggen. In de tijd dat Adriaanse in Alkmaar zat was het bij jou AZ voor en AZ na.
Hoe kom je daar nou weer bij?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma apr 06, 2009 6:30 pm

Maar je benst sowiezo ook voor RKC en Groningen toch?

LucaS

Bericht door LucaS » ma apr 06, 2009 6:41 pm

Niets is (qua voetbal) te vergelijken met mijn liefde voor Ajax.
Als Ajax en RKC de laatste wedstrijd tegen elkaar staan en Ajax moet winnen en RKC mag niet verliezen, dan hoop ik dat Ajax wint.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 06, 2009 7:13 pm

LucaS schreef:
joey schreef:
Hoe kom je daar nou weer bij?
Ik meen me te herinneren dat jij in die tijd steeds riep dat AZ véél beter speelde dan Ajax.

Ik heb gezocht, maar helaas gaat het archief (blijkbaar) niet zo ver terug.

999

Bericht door 999 » di apr 07, 2009 7:37 am

AZ-Belgen prijzen Alkmaarse cohesie en duidelijkheid na deceptie bij Rode Duivels

Verschil van dag en nacht

ALKMAAR, dinsdag

AZ is het hele seizoen al een oase van rust, en dat werkt louterend voor de Belgische spelers van de Alkmaarders, die dezer dagen de tegenstellingen met de werkomstandigheden bij de Rode Duivels als schrijnend ondervinden.

Sebastien Pocognoli werd in de Belgische pers recent zelfs gekraakt door Stijn Stijnen, die zei dat de linksback na de tweede pandoering tegen Bosnië-Hercegovina had lopen lachen in de kleedkamer. De Franstalige speler zou daarbij zelfs neus aan neus hebben gestaan met Timmy Simons van PSV. „Klopt niets van”, zei de AZ-Belg. „Maar als ze zo in de pers beginnen te praten, is er iets niet goed. Ik heb wel wat afkeurende gebaren gemaakt naar onze keeper.”

De linksback trekt een harde conclusie en laat, net als ploeggenoot Maarten Martens, blijken dat het bij de Duivels behoorlijk mis is. Hij zegt: „Bij ons nationaal team is de cohesie niet goed, waar dat bij AZ juist wel het geval is. Dit zou in Alkmaar nooit gebeuren. Akkefietjes horen in de kleedkamer te blijven. Wij zijn bij AZ één groep, met een geweldige beleving. Daarom heb ik hier ook nooit problemen. En als speler presteer je nu eenmaal beter als je vertrouwen hebt in de groep waar je mee werkt. In Nederland is de mentaliteit heel anders dan in België. Het probleem is: bij de Rode Duivels wil niet iedereen voor iedereen werken.” Wesley Sonck kraakte de huidige generatie voetballers op de Belgische tv zelfs en plein public af, en zei dat het nooit wat zou worden omdat de mentaliteit niet juist was. „Maar”, benadrukt Pocognoli, „er is bij ons heus geen sprake van een generatieconflict. Noch van een tegenstelling tussen Frans- en Nederlandstalige spelers.”

Nog scherper in zijn woorden was Maarten Martens. De zwaar onder vuur liggende bondscoach René Vandereycken presteerde het om de begaafde linkermiddenvelder tweemaal op de tribune te zetten bij de dubbel tegen BosniëHercegovina. Belachelijk, vinden vele zuiderburen. De eerste keer hoorde ik het in de bus op weg naar het stadion. De tweede keer pas in de kleedkamer”, baalde Martens van de gang van zaken én de tribuneplek. „Bizar? Ja, bizar kun je het inderdaad wel noemen.”

„Telkens heb ik het gevoel, dat ik in een andere wereld ben beland als ik naar mijn vaderland terugreis”, vervolgde de AZ-Belg. „Moet je nagaan: voor de thuiswedstrijd in Genk moest iedere supporter zijn ticket persoonlijk gaan halen in Brussel. Plus tekenen voor het feit dat ze zouden supporteren voor België. Vind je het gek dat er dan meer Bosniers in het stadion van Genk zaten dan Belgen? Er is geen duidelijkheid in het beleid, en heel weinig communicatie. Toen ik in Bosnië doorhad dat ik er weer naast kwam te staan, ben ik me meteen gaan focussen op de wedstrijd van AZ. Hier heb je een goede visie en duidelijkheid en ik ben een speler die dat nodig heeft. Jammer, dat het zo moet lopen in ons vaderland.”

Daarom concentreren de Belgen zich nu maar even op de nakende titel met hun club AZ, wat bij onze zuiderburen als een aansprekende prestatie wordt erkend. Net als Moussa Dembélé, Gill Swerts, Martens en Pocognoli wacht sportminnend België af wat er deze week met Vandereycken gebeurt. Waarschijnlijk wordt de ex-trainer van FC Twente snel buiten gestampt . Namen van zijn opvolgers circuleren al: Dick Advocaat, Ronald Koeman, Leo Beenhakker, Erik Gerets, Marc Wilmots en Standard-trainer Laszlo Bölöni worden genoemd. „Ik sluit geen enkele piste op voorhand uit”, liet bondsvoorzitter De Keersmaeker alvast weten.
Blij met de punten ...

Gesloten