PSV 2007 - 2008 (deel II)

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 11, 2008 12:03 pm

Wie zegt dat Gabri in de basis staat?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 11, 2008 12:04 pm

Wie zegt dat Gabri blijft spelen? Ik denk van niet hoor. Die valt buiten de boot. En terecht natuurlijk. Lindgren en De Zeeuw doen veel meer op slimheid dan op loopvermogen en brengen in aanvallend opzicht allebei iets anders met zich mee. Dat moet dan aangevuld worden met een dynamische jongen als Sarpong. De Jong zal slimmer moeten worden in de aansluiting.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo mei 11, 2008 12:09 pm

Ok dan gaan we dus weer over naar het elftal zonder enige ervaring. Marco verras mij.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 11, 2008 12:14 pm

Ach, ervaring. We hebben toch kunnen zien wat die ervaring toevoegt op het moment dat die ervaren spelers niet tot de besten van de selectie behoren? Denk aan Luque, Urzaiz, Kuffour, Rommedahl, Davids sinds z'n blessure, Stam tijdens de eerste maanden van dit seizoen. Uiteindelijk gaat het voor 95 procent om kwaliteiten. Daarbij heeft De Zeeuw straks een EK gespeeld. En Lindgren wellicht ook. Dat doet Gabri ze niet na.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo mei 11, 2008 12:27 pm

Sorry jongens, dit topic gaat over PSV en niet over Ajax, daar zijn andere topics voor.

Jesse

Bericht door Jesse » zo mei 11, 2008 12:31 pm

Zlatan Son of God schreef:Ok dan gaan we dus weer over naar het elftal zonder enige ervaring. Marco verras mij.
Wat is de toevoeging van de ervaring van Gabri? Het is niet dat hij voor rust zorgt of zo. Was hij ook niet diegene die die domme rode kaart pakte in de bekerfinale (?) tegen AZ? Heel ervaren. Goed voorbeeld voor de jonkies.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 11, 2008 12:33 pm

Ja, tegen de onervaren De Zeeuw, overigens.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

goodfella

Bericht door goodfella » zo mei 11, 2008 9:57 pm

Zlatan Son of God schreef: Lindgren heeft trouwens nog weinig goeds laten zien. Op 4 voldoet hij totaal niet. Hij staat als een blinde te verdedigen en begaat domme overtredingen. En op het middenveld heeft hij nog weinig extra's gebracht. Totaal niet de 3 miljoen waard tot op heden.

En Silva doet het aardig, ad er minder van verwacht. maar in de belangrijke wedstrijden onderscheid hij zich nog niet. Gisteren werd hij met gemak voorbij gelopen door elke speler van Twente aan de linkerkant.
Prima ventje die Lindgren! Geen jongen voor Bayern Munchen of Arsenal, maar voor Ajax een prima speler.

jabu

Bericht door jabu » ma mei 12, 2008 8:39 am

'Jan Reker is gewoon zichzelf gebleven'

'Jan Reker eruit of ik eruit.' Het was een spraakmakend interview van Heurelho Gomes in VI, maar het was tevens een ultimatum.

Zo'n eis is primitief, dan is er geen ruimte meer om argumenten uit te wisselen. Communiceren wordt overbodig, het gezonde verstand of het algemeen belang spelen geen rol meer. Gomes was net overladen met schouderklopjes. Hij speelde vier seizoenen bij PSV en het is geen toeval dat de club vier keer kampioen werd. Sinds Jan van Beveren beschikt PSV weer over een keeper van wereldklasse. Dan sta je hoog genoteerd in de pikorde, dan word je serieus genomen en komen je woorden extra hard aan. PSV onderkent de waarde van Gomes, zijn contract werd al drie keer aangepast, hij mocht een Braziliaanse vriend als keeperstrainer laten overkomen en de club doet er alles aan om het gezin Gomes te behagen. Zichzelf respecterende beleidsbepalers laten hun beslissingen nooit afdwingen door chantage. Natuurlijk mag een volwassen prof met een schat aan media-ervaring boos zijn en in een interview van zich afbijten. De uitspraak 'Jan Reker eruit of ik eruit was naïef en onaanvaardbaar. Daarmee gooide hij de deur dicht en ontkrachtte hij tevens de talloze zinnige opmerkingen in het interview.

Jammer genoeg spitst het interview zich nu toe op selectieve verontwaardiging. Natuurlijk is Reker een bluffer, een dominante persoonlijkheid die nauwelijks inspraak duldt, een solist en een man die als een olifant door de porseleinkast raast. Diezelfde Reker is echter ook een oprechte kerel, een open boek met het hart of de tong. Hij is zeker niet achterbaks en geen pathologische leugenaar. De kritische kanttekeningen van Gomes waren relevant, maar het uiteindelijke ultimatum had vooral te maken met het feit dat hij niet overal zijn zin in kreeg en het lot van een paar vrienden. Zo stoorde het hem dat zijn vriend Flavio Tenius nog steeds niet in dienst was getreden als keeperstrainer, het wachten is op een werkvergunning. Het stoorde hem dat een andere vriend, Cassio Ramos, nog geen tweede keeper was, maar die beslissing werd het afgelopen seizoen genomen door Ronald Koeman, Jan Wouters en Sef Vergoossen. En het stoorde Gomes dat zijn zaakwaarnemer en vertrouwensman Vlado Lemic niet met alle egards werd behandeld door Reker.

Deze Lemic opereert als een intermediair tussen makelaars en clubs. Voor PSV is hij in het verleden heel nuttig geweest. Harry van Raaij en Guus Hiddink maakten regelmatig gebruik van zijn expertise. Het doel heiligt de middelen als er spelers verkocht of aangetrokken moeten worden. Daar is Lemic goed voor betaald. Clubfunctionarissen die te close met dergelijke lieden worden, zijn binnen de organisatie meteen verdacht. In de onoverzichtelijke wereld van spelershandel, handjeklap, bonussen, commissie en zwart geld zijn het sterke benen die de weelde kunnen dragen. Bij transfers betrokken officials die intiem omgaan met spelersmakelaars komen bijna dagelijks in de verleiding om zich te verrijken. In dat kader is het niet onverstandig van Reker te streven naar een zakelijke relatie met Lemic.

Stan Valckx, operationeel manager voetbalzaken bij PSV, ontbeerde het noodzakelijke netwerk dat bij zijn functie hoort. Daarom was hij volledig afhankelijk van mensen als Lemic om transfers tot stand te brengen. Valckx is een ex-voetballer die enige tijd als rechterhand van spelersmakelaar Kees Ploegsma ervaring opdeed, maar zich bij PSV niet als de zwaargewicht ontwikkelde aan wie een topclub behoefte heeft. Reker zag hem optrekken met al die zaakwaarnemers, nam hem al snel niet meer serieus en walste vervolgens over hem heen. Uit pure frustratie sloot Valckx zich aan bij de woorden van Gomes. De algemeen directeur kreeg nog meer draaien om zijn oren. Ook scout Piet de Visser liet zich niet onbetuigd en zette zelfs een punt achter zijn werkzaamheden.

Nou moeten we daar niet te zwaar aan tillen, want als persoonlijk adviseur van Chelsea-eigenaar Roman Abramovitsj verdient hij tien keer zoveel als bij PSV. De Visser heeft zich laten wijsmaken dat hij een superscout is en daar is hij zelf in gaan geloven. De welbespraakte en levenslustige zeventig plusser reist nog steeds vrolijk de wereld rond op zoek naar talent. Hij wil nog wel eens de indruk wekken dat iedere goede speler van PSV door hem is ontdekt, maar daarmee doet hij de waarheid geweld aan. Ik wil zijn rol niet bagatelliseren, hij speelde wel degelijk een rol bij de komst van Gomes, Alex en Mateja Kezman. Maar ik hoor hem nooit over zijn miskopen. De Visser ontdekte ook Marquinho bij São Paulo, Leandro bij Vitória Bahia, Johan Vonlanthen bij BSC Young Boys, Robert bij Atlas in Mexico en nog een handvol dure miskopen. Op advies van deze superscout haalde PSV al voor twintig miljoen euro miskopen in huis die ook nog eens dertig miljoen euro salaris opstreken. Daarom begrijp ik heel goed dat algemeen directeur Reker iedere potentiële aankoop eerst zelf gaat bekijken voordat hij miljoenen euro’s overmaakt. De Visser is gepikeerd, omdat Reker zich in zijn ogen met de scouting bemoeit. Reker is echter verantwoordelijk voor PSV, terwijl De Visser slechts een adviserende rol heeft als scout.

Ik wil Reker niet heilig verklaren. Gedurende zijn eerste jaar als algemeen directeur was het erg onrustig binnen de club. Reker is een vertederende hork met een mulo- en CIOS-diploma. Als zoon van een lokale groenteboer voetbalde hij bij de amateurclub LEW en nog even voor Eindhoven, al kan niemand zich dat herinneren in het Jan Louwers Stadion. Tijdens zijn militaire dienstplicht volgde hij de commando-opleiding en hij zwaaide af met een groene baret. In 1969 begon Reker als jeugdtrainer bij Willem II. Hij stapte over naar PSV, waar hij tevens assistent-trainer en hoofdtrainer was. Via VVV, Roda JC, Willem II en MVV belandde de Brabander als directeur bij de belangenorganisatie Coaches Betaald Voetbal.

Het is intussen duidelijk dat de PSV-werknemers even moeten wennen aan de managementstijl van de nieuwe algemeen directeur. Reker had geen enkele ervaring met het runnen van zo'n groot bedrijf, maar is wel zichzelf gebleven. Een paar citaten uit het verleden maken duidelijk hoe hij denkt en werkt: 'lang ik ergens zit, ben ik de baas. Onafhankelijkheid is een van de belangrijkste zaken in het leven. De spelers zien dat ik mijn eigen koers bepaal en dat dwingt respect af. Ze zien het als een teken van kracht. Nee, ik lig niet wakker van kritiek. Minderen kunnen mij niet beledigen. Ik ben een autoritaire leider. Ik bepaal wat er gebeurt. We zijn geen gezelligheidsclubje. We zijn bezig met topsport, we willen presteren en dat gaat ten koste van alles. Ik sta bekend als die lastige bluffer. Er zijn nog maar weinig dictators op de wereld, maar Michel Platini van de UEFA en Sepp Blatter van de FIFA komen in de buurt. Op termijn krijg ik altijd gelijk. Ik ben met mijn denken altijd veel verder vooruit dan het logge lichaam van de KNVB.'

Daarom kan de aanpak van Reker voor niemand binnen PSV een verrassing zijn. Valckx en De Visser zijn te vervangen. Het vertrek van Gomes zou een ramp zijn voor PSV. Daarom moet Reker zich nu, in het belang van de club, maar eens diplomatiek opstellen. Ik blijf vertouwen houden in volwassen weldenkende mensen met een gezamenlijk doel. En Reker moet zich realiseren dat er in zijn organisatie veel onvrede heerst over zijn wijze van leidinggeven. Guus Hiddink deed dat veel slimmer, misschien kan de algemeen directeur zich aan hem spiegelen. Hij moet de kritiek wel degelijk serieus nemen, maar hoeft zich niet te laten wegsturen door een opgefokte topkeeper die in de euforie even is vergeten wat zijn taak in de organisatie is.
VI

999

Bericht door 999 » di mei 13, 2008 4:09 pm

**** PSV,Valckx per direct uit elkaar
**Stan Valckx is bij PSV niet langer
actief als technisch manager.Hij is per
direct op non-actief gesteld.

Valckx,die recentelijk in botsing kwam
met algemeen directeur Jan Reker,was al
enige tijd met de club in gesprek over
de ontbinding van zijn contract.Daarop
vooruitlopend is besloten dat hij geen
werkzaamheden voor PSV meer verricht.

Valckx uitte onlangs forse kritiek op
Reker.Hij stelt onder meer dat Reker
aan spelers toezeggingen heeft gedaan
die hij niet kan nakomen.Ook scout Piet
de Visser en doelman Heurelho Gomes
leven in onmin met Reker en hebben
aangegeven niet meer met hem te willen
werken. *******************************
TT.
Blij met de punten ...

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di mei 13, 2008 9:11 pm

I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mei 14, 2008 12:30 pm

Gomes haalt uit naar Vergoossen

Heurelho Gomes, de sluitpost van PSV, heeft opnieuw uitlatingen gedaan die hem niet in dank zullen worden afgenomen. Dit keer is Sef Vergoossen het doelwit. De Braziliaan haalde eerder uit naar algemeen directeur Jan Reker.

In Voetbal International reageert hij op de situatie zoals die nu is bij de Eindhovenaren. Onder meer scout Piet de Visser en technisch manager Stan Valckx verlieten onlangs de club. Een snel vertrek van de doelman lijkt eveneens in de maak.

Vertrek
"Na deze episode is het heel moeilijk om bij PSV door te gaan. Ik ga weg met een heel triest gevoel en ga als supporter van de club verder, want ik heb altijd gezegd dat PSV mijn thuis is", aldus Gomes tegenover VI.

Judas
Verder moet Vergoossen het ontgelden in het commentaar van de goedlachse doelman. "De directie heeft niets ondernomen tegen trainer Sef Vergoossen, die me een judas en asociaal heeft genoemd. Iedereen in de groep weet dat ik geen judas ben en ook niet asociaal, dat is precies waarom de spelers mij respecteren."
www.spitsnieuws.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » wo mei 14, 2008 12:33 pm

Wat een jankerd. Hijzelf maakt Reker voor van alles en nog wat uit. Wat een ongelooflijk triest figuur, ik snap waarom hij mister PSV is. :1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

Aristides

Bericht door Aristides » wo mei 14, 2008 1:10 pm

LucaS schreef:Wat een jankerd. Hijzelf maakt Reker voor van alles en nog wat uit. Wat een ongelooflijk triest figuur, ik snap waarom hij mister PSV is. :1evil.gif:
Wat zullen er tranen vloeien als hij afscheid neemt van "zijn supporters". :drecul.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

jabu

Bericht door jabu » ma mei 19, 2008 7:55 am

Ik vraag mij af of al die spelers Gomes nog wel zo respecteren. Vinden de PSV'ers hier hem ook niet als persoon door de mand vallen?
Koeman verrast over bonje binnen PSV

De interne stammenstrijd binnen PSV heeft Ronald Koeman verrast. De oefenmeester trok in november vorig jaar naar Valencia en reageert maandagavond in het televisieprogramma FC Het Gesprek op de recente ontwikkelingen bij de landskampioen. De inmiddels ontslagen Zaandammer heeft zijn twijfels over de uitval van doelman Heurelho Gomes aan het adres van algemeen directeur Jan Reker en PSV. "Hij hoeft het niet te doen om weg te komen", citeert het Algemeen Dagblad. "Wij hebben namens Valencia geïnformeerd, hij heeft een clausule in zijn contract dat hij voor ongeveer veertien, vijftien miljoen euro weg mag. Dus dat ligt gewoon vast.

"Er moet iets gebeurd zijn, anders doe je niet zulke harde uitspraken. Er was dat gedoe met die keeperstrainer uit Brazilië die hier kwam en weer wegging. Maar het precieze weet ik ook niet. Ik heb de invloed van zaakwaarnemer Vlado Lemic bij PSV ook gemerkt, maar nooit als negatief ervaren. Ik zag ook wel dat de groep spelers die hij begeleidde steeds groter werd. Op een gegeven moment had hij er negen en was hij heel vaak op het trainingscomplex De Herdgang. Maar dankzij hem hadden we Alex en bleef Gomes. Waarbij ik wil opmerken dat ik het op zich goed vind dat je aandacht hebt voor mogelijk te grote invloed van buitenaf."

Ook gaat Koeman in op de onenigheid rond Ismail Aissati. "De problemen met Aissati speelden toen ook al. Er waren twijfels binnen alle geledingen van de club of hij goed genoeg was. Afellay heeft veel meer rendement. Dat is voor een middenvelder heel belangrijk. Afellay gaat direct naar de goal, Aissati heeft nog te veel tierelantijntjes. Ik was er niet over uit of zijn contract moest worden verlengd."

Koeman voelt zich goed na zijn ontslag bij Valencia. "Ik ben opgelucht, het was een foute keuze", zegt de oud-international. "Valencia speelde al een jaar, toen de club zich oktober vorig jaar weer meldde. Ik kreeg toestemming van Reker om te praten. Als hij nee had gezegd, had ik het niet gedaan. Reker is zeker niet met de rug tegen de muur gezet, zoals ik wel eens heb gelezen. Valencia heeft een miljoen euro betaald aan PSV en de club zou nog een miljoen euro krijgen bij plaatsing voor de Champions League.’’
voetbalzone

Koeman twijfelde er dus zelfs aan of het contract van Aissati verlengd moest worden.....

Beloki

Bericht door Beloki » ma mei 19, 2008 8:00 am

Ik vind Afellay juist de speler met de tierelantijntjes, niet Aissati. Maargoed, het zal me niks verbazen als ook Stevens niet voor Aissati kiest. Ongelofelijk, zo'n talent en al jaren achtereen geen basisplaats hebben. Als je dan ziet wie wél vaak spelen bij PSV...(Culina, Mendez)
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mei 19, 2008 8:29 am

Ik vraag me bij het lezen van een bericht als dit toch wel af of we Aissati niet af en toe wat overschatten. Ik bedoel, zouden al die trainers er dan niks van snappen?

Kijk, dat hij kan voetballen ziet iedereen. En gezien het spelersmateriaal wat er bij PSV rondloopt had hij in mijn ogen ook absoluut meer speeltijd moeten hebben. Maar zij zijn degene die hem echt dagelijks aan het werk hebben gezien. En ik ga er toch meestal vanuit dat een trainer er voor kiest om zijn beste elftal op te stellen.

Ik vind hem een prachtige speler en zou hem zeker een kans willen geven bij Ajax. Maar misschien moet hij ook eens kritisch naar zichzelf kijken. Doet hij wel voldoende om zichzelf te verbeteren ondanks het feit dat hij nauwelijks in het eerste speelt?
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 19, 2008 11:09 am

Sorry hoor, maar als je het rendement van Afellay als argument aanvoert ben je sowieso niet erg snugger bezig.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 19, 2008 1:28 pm

Precies. Afellay heeft dit seizoen vrijwel iedere wedstrijd gespeeld en was daarin slechts goed voor 4 goals en 5 assists of zo.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma mei 19, 2008 2:51 pm

Ja dat is erg mager, ook al heeft hij wel goed gespeeld vind ik(maar niet zo goed als soms beweerd wordt).

Afellay loopt maar en loopt maar met de bal. Imponerend om te zien hoe lang hij dat volhoudt en hoe ver hij er mee komt maar hij zou de bal ook wel eens gewoon direct mogen doorspelen. Afellay zou een Kaka-esque rol kunnen hebben, maar dan moet hij wel wat beslissender worden. Hij heeft een geweldig schot, dus daar ligt het echt niet aan.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 19, 2008 2:55 pm

Absoluut mee eens. Afellay speelde goed, maar z'n te lage rendement, de vele tackles op hem en de daaruit volgende blessures heeft hij aan dat gedraaf met de bal te danken. Uitstekende speler, maar bijv. nog niet klaar voor de stap hogerop.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 19, 2008 3:28 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Ja dat is erg mager, ook al heeft hij wel goed gespeeld vind ik(maar niet zo goed als soms beweerd wordt).

Afellay loopt maar en loopt maar met de bal. Imponerend om te zien hoe lang hij dat volhoudt en hoe ver hij er mee komt maar hij zou de bal ook wel eens gewoon direct mogen doorspelen. Afellay zou een Kaka-esque rol kunnen hebben, maar dan moet hij wel wat beslissender worden. Hij heeft een geweldig schot, dus daar ligt het echt niet aan.
Afellay scoort bij lange na niet zoveel als Kaka om die rol te krijgen. Zal het niet worden denk ik.
IK GELOOF!!!!!!

Harm

Bericht door Harm » di mei 20, 2008 10:29 am

Thomas schreef:Absoluut mee eens. Afellay speelde goed, maar z'n te lage rendement, de vele tackles op hem en de daaruit volgende blessures heeft hij aan dat gedraaf met de bal te danken. Uitstekende speler, maar bijv. nog niet klaar voor de stap hogerop.
Dus nu liggen de soms schandalige charges aan de voetballer met techniek?

En dan zeggen ze dat PSV'ers een negatieve insteek hebben.

Harm

Bericht door Harm » di mei 20, 2008 11:04 am

19/5/2008 - Koeman heeft spijt van verlaten PSV
(Gepost door BvT)

"Ik heb een foute beslissing genomen, ik heb er spijt van", vertelt Ronald Koeman in dagblad De Pers, over zijn vertrek bij PSV afgelopen zomer. De trainer verliet de Eindhovense kampioensploeg om het Spaanse Valencia te gaan leiden. Dat avontuur mislukte echter jammerlijk. Weliswaar werd de Spaanse beker gewonnen, maar de Nederlander mag weer vertrekken nadat zijn ploeg bijna degradeerde uit de hoogste afdeling.
PSV Netwerk
Koeman betoogt opmerkelijk genoeg dat hij op het moment van vertrek al een jaar in contact was met Valencia, met medeweten van PSV directeur Jan Reker: "Ik kreeg toestemming van Jan Reker om te praten. Als hij nee had gezegd, had ik het niet gedaan". De Eindhovense club was volgens Koeman tevreden met de situatie, omdat men ervan overtuigd was dat Martin Jol binnengehaald zou worden als trainer. De afkoopsom voor Koeman was daarbij een meevaller.
PSV Netwerk
Al met al heeft Koeman dus spijt van zijn beslissing om PSV te verlaten. Vooral vanwege de gemiste carrièrekansen: "Als ik bij PSV was gebleven, was ik volgens anderen misschien trainer geworden bij Barcelona. En ik weet dat ik op de lijst stond om Marco van Basten op te volgen als bondscoach", aldus de trainer.
Aan de ene kant mooi dat hij zo op zijn bek is gegaan en er nu spijt van heeft dat hij weg is gegaan (vanwege de verkeerde reden, dat wel).

Maar ook dit was wederom een fout van Reker zeg...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 20, 2008 11:04 am

Heeft hij ook aan dat gedraaf te danken, dan. Natuurlijk moet hij niet geschopt worden, maar dat gaat geheid voorkomen. Hij moet gewoon slimmer gaan spelen.

Plaats reactie