PSV 2007 - 2008 (deel II)

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mei 09, 2008 7:54 pm

Ik denk dat Lee gewoon komt en Maza voornamelijk als backup wordt gebruikt.

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr mei 09, 2008 7:58 pm

Thomas schreef:Ik denk dat Lee gewoon komt en Maza voornamelijk als backup wordt gebruikt.
Wel als Maza voor twee miljoen is gehaald. Ik las ook dat Chivas 4 miljoen voor hem vroeg, ik mag hopen dat PSV dat bedrag niet voor hem heeft betaald. Lijkt me geen ruimte meer voor Alcides, Rajkovic mag blijven en Zonneveld mag ook toedeledokie of op de bank komend seizoen.

999

Bericht door 999 » vr mei 09, 2008 8:00 pm

Hij heeft natuurlijk wel wat jaartjes ervaring ...
Blij met de punten ...

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr mei 09, 2008 8:03 pm

Voetske schreef:Hij heeft natuurlijk wel wat jaartjes ervaring ...
Zegt me niks.

Daniel

Bericht door Daniel » vr mei 09, 2008 10:08 pm

www.voetbalprimeur.nl schreef:PSV versterkt zich met Rodriguez

PSV heeft zich voor volgend seizoen versterkt met Francisco Rodriguez. De verdediger komt voor enkele miljoenen over van Chivas. Die laatste club heeft het nieuws inmiddels bevestigd op de officiële clubsite.

De vice-president van Chivas, Nestor de la Torre, is trots op de overstap van één van zijn spelers naar een Europese club. "Ik bevind me op dit moment in Nederland, alwaar we vandaag tot overeenstemming zijn gekomen met PSV. De onderhandelingen met Jan Reker zijn op een nette en goede manier verlopen en we waren er dan ook snel uit."

"We zijn er trots op dat we met Chivas opnieuw een speler afleveren aan een grote club uit Europa. Maza (bijnaam Rodriguez, red.) zal heel Mexico en in het bijzonder Chivas vertegenwoordigen in Europa. We hebben veel gesprekken gevoerd en mede door de houding van PSV is alles goedgekomen", aldus De la Torre.

Rodriguez (26) tekent in Eindhoven een contract voor drie seizoenen, met een optie voor nog een twee jaar. De Mexicaanse international speelt vooral als linker centrale verdediger, maar kan ook als linksback uit de voeten. De mandekker moet het vooral hebben van zijn kop- en duelkracht. Rodriguez is na Nordin Amrabat en Reimond Manco alweer de derde versterking van PSV voor volgend seizoen.

LucaS

Bericht door LucaS » za mei 10, 2008 8:46 am

Stond trouwens een leuk onderzoek in de VI over de potentiele supportersschare van voetbalclubs in Europa (buiten de eigen landsgrenzen). Ajax stond daar op plaats 6 ofzo, met bijna 3 miljoen potentiele fans. PSV volgde daarna op heel grote afstand met zo'n 700.000. Hoeze Eindhoven de voetbalhoofdstad van Nederland, Derksen?
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mei 10, 2008 8:50 am

'Werken met Jan, het kán niet meer'
Door PETER VAN DUYL en CHRIS VAN NIJNATTEN
EINDHOVEN - Technisch manager Stan Valckx botste frontaal met PSV-directeur Jan Reker. In AD Sportwereld Pro doet Valckx zijn verhaal. ,,Echt, Jan Reker vertelt leugens.’’

Als altijd liggen ze binnen handbereik, het zijn voor Stan Valckx bijna aanvullende lichaamsdelen. Maar als hij vertelt over een jaar met Jan Reker blijven zelfs het pakje sigaretten en de telefoon lange tijd onaangeroerd. De oud-international, technisch-manager van PSV, is aangedaan door de controverse met algemeen directeur Reker en de onvermijdelijke breuk met PSV. Maar Valckx kan er niet omheen, ook hij móet een keer zijn verhaal kwijt.

En om maar meteen met het belangrijkste te beginnen: Stan Valckx heeft nooit geld verdiend aan transfers. Hij werpt de suggestie dat hij samen met de invloedrijke adviseur Vlado Lemic een vals spel speelde zelfs verre van zich.

,,Ik heb op 24 april een gesprek gehad met Jan en commercieel-directeur Marcel van den Bunder. Toen zei Jan: 'Jij wordt betaald door PSV, maar je werkt voor Lemic'. Er wordt gesuggereerd dat ik geld in mijn zak heb gestopt. Ik had zoiets wel verwacht, maar ik weet wat de waarheid is. Nog nooit heb ik ook maar één euro aangenomen, dat zal ik ook nooit doen. Mensen die mij kennen, weten dat ik niet alleen in geld geïnteresseerd ben. Als dat zo zou zijn, had ik nu mijn mond gehouden en twee jaar gewoon mijn geld opgestreken.

,,Ik weet dat ze binnen PSV met een onderzoek bezig zijn naar twee transfers. Die van Dzsudzsak en die van de Mexicaan Rodriguez. Dat gaat ook weer zo amateuristisch. Op de dag dat ze daarmee begonnen, wist ik er al van. Ze doen maar. Ze kunnen honderd jaar zoeken, ze zullen nooit iets vinden. Jan creëert dat beeld, ik heb dat van verschillende mensen gehoord.

,,Ik heb er wel eens aan gedacht om naar de rechter te stappen. Ik ga echter liever zelf de strijd aan dan dat via de rechter te doen. Ik weet wie Jan is en wat de waarheid is. Ik heb het vertrouwen in hem opgezegd, dan weet je dat je een hoop narigheid over je heen krijgt. Ik zeg ook weer niet dat ik nooit een rechter zal inschakelen. Hij heeft die opmerking over verdienen aan transfers verschillende malen gemaakt, in het bijzijn van Van den Bunder.''

TRAINERS

,,Ik heb al eerder het vertrouwen opgezegd in Jan. Dat was op 12 november, naar aanleiding van de manier waarop hij de opvolging van Ronald Koeman heeft geregeld. Kort en krachtig: daar heeft hij een grote puinhoop van gemaakt.

,,We hadden een lijstje met drie trainers: Martin Jol, Fred Rutten en Huub Stevens. We zijn begonnen bij Jol, maar die kon niet per direct komen. Dat gold uiteindelijk ook voor Rutten en Stevens. Toen eenmaal duidelijk was dat Sef Vergoossen het seizoen zou afmaken, hadden we de tijd.

,,Jol en Rutten hadden aangegeven dat ze met ingang van het nieuwe seizoen wél beschikbaar waren. Als je dat weet, begin je van voor af aan. Overleg je dingen opnieuw: wat is het beste voor het nieuwe seizoen? Jan is veel te hard van stapel gelopen, heeft alles op eigen houtje gedaan en is daarbij niet zorgvuldig genoeg geweest.

,,Ik was het daar niet mee eens en heb gezegd dat ik zou stoppen. Ik geloof niet eens dat hij erg schrok, Jan zei alleen: pak een paar dagen vakantie en denk er goed over na. Ik ben gewoon gaan werken en uiteindelijk ben ik gebleven. PSV is te mooi om zomaar te verlaten.''

LEUGENS

,,Jan weet vaak niet meer wat hij nou precies zegt en tegen wie. Hij denkt nooit na, roept zomaar wat. En echt, hij vertelt leugens. Waar dat uit blijkt? Er zijn zoveel voorbeelden.

,,Toen hij met Fred Rutten sprak, was ik daar niet bij. Ik heb daar wel vier, vijf verschillende verklaringen voor gehoord. Op de televisie, bij Voetbal Insite, vertelde hij dat het een concreet gesprek betrof. In de VI zei hij later dat ik niet door één deur kan met Kees Ploegsma, de zaakwaarnemer van Rutten. In een gesprek met mij heeft hij wel eens gezegd dat ik weigerde mee te gaan en bij jullie in het AD had hij het weer over een informeel gesprek met Rutten.

,,Nog een voorbeeld. Gomes had aangegeven dat hij niet meer met Joop Hiele verder wilde. Dat wilden wij trouwens ook niet. Toen heeft Gomes gezegd dat hij een goede keeperstrainer kende: Flavio Tenius. Op een gegeven moment werd echter duidelijk dat PSV ook Hans Seegers als keeperstrainer erbij zou nemen.

,,Gomes was echt woest. Toen zei Jan tegen mij: 'Zeg maar tegen Gomes dat hij alleen met Flavio hoeft te werken'. Ik vroeg of Seegers en ook Wiljan Vloet (PSV's nieuwe hoofd jeugdopleidingen, red.) daarvan op de hoogte waren. Jan beweerde glashard dat dat zo was. Maar toen ik Seegers aan de lijn had, was hij totaal verrast. Hij ging in paniek Huub Stevens bellen. En Vloet wist ook van niets.

,,Jan zegt altijd dat hij nooit liegt en nooit fouten maakt. Maar hier heb ik een artikel uit de Volkskrant van 20 november. Daarin geeft hij toe dat hij heeft gelogen over het eerste contact met Martin Jol en dat hij daarin fouten heeft gemaakt. Hoe zit het nou?

,,Op de kampioensreceptie liep Jan rond te bazuinen dat ik in januari de transfer van Rodriguez heb geblokkeerd. Maar kijk, hier een stuk in het AD van januari. Daarin zegt hij nota bene zelf dat er te veel twijfels zijn. Ik had Rodriguez live gezien en was niet erg onder de indruk. Jan heeft op mijn kantoor dvd's zitten kijken en vond hem ook niet geweldig.

,,Nog meer? Ik heb dus op 24 april met de directie gesproken. Daarin heb ik het vertrouwen in Jan opgezegd, waarop hij zei dat hij ook niet meer met mij wilde werken. Op 29 april hebben we voor de tweede keer om de tafel gezeten. Nu ontkende Reker dat hij dat ooit tegen mij had gezegd. Toen zei Van den Bunder nog: 'Jawel Jan, je hebt woorden van die strekking gebruikt'. Weer glashard liegen.

,,Dat eerste gesprek was ook heel vervelend. Ik was emotioneel. Ik heb Jan gezegd dat ik mezelf elke morgen in de spiegel kon aankijken. Toen zei hij dat dat voor hem ook geldt. Waarop ik zei dat er dan wel veel barsten in de spiegel zouden komen.''

BELOFTES

,,Jan heeft tegen Jonathan (Reis, red.), Cassio Ramos en ook Aissati gezegd dat ze regelmatig bij de selectie zouden zitten. Ik heb hem letterlijk tegen Vlado Lemic horen zeggen: 'Dat regel ik wel met Sef'. Ik heb het daar ook wel eens met Sef over gehad en die zei ook: 'Het zou best eens kunnen dat Jan dat heeft gezegd'.

,,Hij deed toezeggingen die hij niet kón nakomen. Het is ook een van de redenen dat Aissati nog niet heeft bijgetekend. Het hele jaar heb ik woedende zaakwaarnemers aan de lijn gehad. Ik heb het hele jaar brandjes moeten blussen. Tot twee keer toe gaf Jan toestemming om een speler te gaan halen. Dan werd de hele boel gemobiliseerd en was het de volgende dag weer anders.

,,Natuurlijk wist ik dat Jan dingen beloofde die hij niet waar kon maken. Toch voel ik me daarvoor niet medeverantwoordelijk. Ik zat toen al in een fase van 'laat maar lullen'. Hij is nu eenmaal iemand die geen rekening houdt met anderen. Wat ik toen ook had gezegd, het had niets uitgemaakt.

,,Jan is ook rampzalig als het gaat om het verspreiden van informatie. Echt, die zegt gewoon tegen de leider van het tweede elftal wat Edward Sturing (het scheidend hoofd jeugdopleidingen, red.) verdient. Valencia deed een bod op Salcido. Dat heeft Jan nota bene aan Vlado verteld.

,,Ajax had belangstelling voor Aissati, wij wilden zijn contract verlengen. In die fase heeft Jan aan Kees Ploegsma verteld welke clausule Aissati precies in zijn contract had staan. Nota bene via Ploegsma – erelid van PSV – is dat bij Ajax terecht gekomen. Eerst bij Martin van Geel, later ook bij Maarten Fontein. Toen die met Jan belde, kon hij het alleen maar bevestigen. Ongelooflijk.''

VLADO LEMIC

,,Ik werk gewoon graag met hem samen. Op zijn vakgebied is Vlado buitencategorie. Hij heeft een geweldig netwerk, komt met ideeën en heeft strategisch inzicht. Vlado heeft ook altijd veel informatie. Weet vaak wat ongeveer de prijs van spelers is. Zonder hem had bijvoorbeeld Timmy Simons niet eens bij ons gespeeld. Die was naar Feyenoord gegaan.

,,Ik weet dat Vlado vaak op de Herdgang is geweest en dat het voor sommige spelers een bron van irritatie was. Misschien hadden we die afspraken ergens anders moeten plannen. Aan de andere kant zeg ik: Er zijn ook wel redenen dat Vlado er zo vaak was.

,,Er waren gewoon heel veel problemen, bijvoorbeeld rond het contract van Gomes, die wordt geadviseerd door Vlado. Op 20 september heeft Jan al de belofte gedaan dat het in orde zou komen, maar in november was het nog niet geregeld. Bovendien is Vlado soms tolk geweest tussen de technische staf en de spelers en dan waren er nog de normale gespreken, besprekingen en afspraken.

,,Soms werkt Vlado met ons, soms zit hij tegenover ons. Nou en? Vlado en ik kunnen dat goed scheiden. En hij heeft absoluut iets met PSV. Zegt ook: 'Wij zijn kampioen'. Hij heeft voor PSV dingen gedaan waarvoor hij geen factuur heeft gestuurd. En PSV is niet minder van hem geworden. Gomes, Alex, daar was hij nauw bij betrokken. En als Chelsea Alex aan een andere club had verhuurd, had hij meer commissie gekregen. Zo is het echt.

,,Het verwijt aan mij is dat ik te veel leun op Vlado Lemic. Maar wat betekent dat dan? Wat zijn dat voor kreten?

,,Verreweg de meeste spelers in de selectie zijn helemaal niet via hem binnen gekomen. Ik heb contacten over de hele wereld. Natuurlijk zou ik goed kunnen functioneren zonder Lemic. Maar hij is top of the bill, dus werk ik graag mét hem.

,,Ik heb ook het verwijt gehad dat ik Zeljko Petrovic erbij wilde hebben. Ik vond hem een geschikte assistent-trainer. Spreekt zijn talen, is als speler internationaal gelouterd. Maar dat werd uitgelegd als zou ik 'ons kamp' willen versterken, dat het ongezond zou zijn.

,,Jan wilde het liefst Adrie Koster halen, dat was zo goed als rond. Dan hadden we een hoofdtrainer (Stevens), een assistent (Koster) en een hoofd jeugdopleidingen (Vloet) uit de stal van zaakwaarnemer Kees Ploegsma gehad. Was dat wel gezond geweest dan?''

PIET DE VISSER

,,Wat er nu over Piet de Visser wordt gezegd, vind ik laag en niveauloos. Hij wordt neergezet als iemand die de club vooral veel geld heeft gekost, die vooral miskopen achter zijn naam heeft. Allemaal kritiek gevoed door Jan. Het is onzin. Ik wil hier gezegd hebben: aan de honderd miljoen die PSV de afgelopen jaren heeft binnengehaald via de Champions League heeft Piet een grote bijdrage geleverd.

,,Jan is overal zieltjes aan het winnen. Waarom mag Gomes wel blijven en ik niet? Hij heeft zich veel harder uitgesproken dan ik. De supportersvereniging steunt hem. Waarom? Die hebben helemaal niet met mij of Piet de Visser of Lemic gesproken. Hoe kan dat dan?''

PERSOONLIJK

,,Ik ken Jan Reker al dertig jaar, we hebben samen zó ontzettend veel meegemaakt en zó ontzettend veel lol gehad. Dit heeft me echt heel veel pijn gedaan. Ik had nooit kunnen denken dat ik voor Jan geen emoties meer zou hebben.

,,Ik heb er tegenaan gehikt om dit te vertellen. Ik loop er al heel lang mee, maar wilde sowieso mijn mond houden tot de titel binnen was. Ik wilde nooit mijn eigenbelang boven dat van de club stellen. En Jan gooit nu alles op één hoop, maar ik had dit verhaal óók verteld als Gomes en De Visser niet naar buiten waren gekomen of als Lemic niet op deze wereld was geweest.

,,Dit jaar heeft me heel veel wijzer gemaakt, veel ervaringen opgeleverd. Dat je vertrouwen moet hebben in jezelf. Dat je ergens voor moet staan en op je eigen gevoel af moet gaan. PSV is een deel van mijn leven, ik wíl helemaal niet weg. Maar mijn gevoel zegt: met Jan Reker wil ik niet meer werken. Het kán niet meer.

,,Jan zegt dat hij veel steunbetuigingen heeft gehad. Dat zal wel uit Oost-Brabant zijn. Ik heb telefoontjes uit de hele wereld gekregen, niemand snapt wat er in vredesnaam bij PSV aan de hand is. Het mooiste compliment kreeg ik van Bobby Robson (oud-trainer bij PSV, red.). Die zei: Stan ik ben trots op je.''

Jan Reker was niet voor commentaar bereikbaar.
AD.

Wat een zootje, zelfs als er maar de helft van waar is.

Frank

Bericht door Frank » za mei 10, 2008 9:25 am

LucaS schreef:Stond trouwens een leuk onderzoek in de VI over de potentiele supportersschare van voetbalclubs in Europa (buiten de eigen landsgrenzen). Ajax stond daar op plaats 6 ofzo, met bijna 3 miljoen potentiele fans. PSV volgde daarna op heel grote afstand met zo'n 700.000. Hoeze Eindhoven de voetbalhoofdstad van Nederland, Derksen?
Het zit af en toe wel diep, he.... :blush.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za mei 10, 2008 9:31 am

Het is gewoon zaak dat Ajax kampioen wordt. Dan kun je pas echt de voetbalhoofdstad van Nederland worden. Ik denk namelijk nog altijd dat PSV wat boven hun stand leeft.

999

Bericht door 999 » za mei 10, 2008 9:44 am

Maar kan Reker nog wel blijven ?.
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » za mei 10, 2008 11:26 am

Voetske schreef:Maar kan Reker nog wel blijven ?.
Laten we dat hopen :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Baseman

Bericht door Baseman » za mei 10, 2008 1:33 pm

De komst van Maza Rodrigues is dus zo goed als rond...de clubs zijn er onderling uit en de contractonderhandelingen met Rodrigues zullen geen probleem zijn.

Verder heeft Lee formeel aan PSV laten weten dat hij graag terug wil komen, erg goed nieuws
natuurlijk :cheer.gif:
Zodra de PL klaar is met het huidige seizoen (volgende week dus) gaat PSV om de tafel met de Spurs.

Dit alles biedt meerdere mogelijkheden.
Het kan gaan zoals Thomas aangeeft, dat Rodrigues de backup is voor Salcido. Het kan ook zo zijn dat Lee de rechtsback wordt, Salcido de linksback en Rodrigues de linker centrale verdediger. Maar goed, dan zal de komst van Lee wel eerst financieel mogelijk moeten zijn. Afwachten dus.

wimpey

Bericht door wimpey » za mei 10, 2008 1:36 pm

Baseman schreef:De komst van Maza Rodrigues is dus zo goed als rond...de clubs zijn er onderling uit en de contractonderhandelingen met Rodrigues zullen geen probleem zijn.
Dan maar eens zien of Valckx of baasje Reker gelijk heeft v.w.b. die Maza.

Reker moet blijven trouwens!!!!! Desnoods zet ik als Ajacied een actie voor hem op touw. Hij is de juiste man op de juiste plek!!!!! :hypocrite.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za mei 10, 2008 1:38 pm

VI meldt het nu ook.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » za mei 10, 2008 1:58 pm

PSV volgde daarna op heel grote afstand met zo'n 700.000. Hoeze Eindhoven de voetbalhoofdstad van Nederland, Derksen?

Misschien met de nadruk op Nederland??
Pompiedom

LucaS

Bericht door LucaS » za mei 10, 2008 2:37 pm

Frank schreef:
LucaS schreef:Stond trouwens een leuk onderzoek in de VI over de potentiele supportersschare van voetbalclubs in Europa (buiten de eigen landsgrenzen). Ajax stond daar op plaats 6 ofzo, met bijna 3 miljoen potentiele fans. PSV volgde daarna op heel grote afstand met zo'n 700.000. Hoeze Eindhoven de voetbalhoofdstad van Nederland, Derksen?
Nee hoor, ik wist al langer dat in het buitenland er maar één nederlandse club is met een echt grote naam
I think I lost my fucking headache

Aristides

Bericht door Aristides » za mei 10, 2008 10:12 pm

LucaS schreef:
Frank schreef:
Nee hoor, ik wist al langer dat in het buitenland er maar één nederlandse club is met een echt grote naam
De laatste jaren kom ik voornamelijk in het ""Duitstalige buitenland"" en daar is toch alleen Ajax bekend. Ajax wordt altijd als eerste Nederlandse club genoemd! Ze kennen echt niet de namen van spelers van psv! Leuk is om te horen dat zelfs Gullit voor Ajax speelde, ik zal ze niet wijzer maken :ajaxsmiley.gif:

De naam Van Hanegem zegt ze niets, van der Kuylen?????? Buffel??? Salcido????

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za mei 10, 2008 10:15 pm

nog een par jaar europees drama en die status we zijn ook in buitenland kwijt.
In Holland Psv zij zijn de yardstick op het moment.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za mei 10, 2008 11:39 pm

Jansma schreef:nog een par jaar europees drama en die status we zijn ook in buitenland kwijt.
Hier In Nyon snappen ze er niks van waarom AJAX niet mee doet in de CL. Ze vinden het enorm jammer. Ze snappen het beleid ook totaal niet, waarom een club met zo'n jeugd opleiding allemaal rommel spelers hebben gehaald.

Aristides

Bericht door Aristides » zo mei 11, 2008 11:27 am

Zlatan Son of God schreef:
Jansma schreef:nog een par jaar europees drama en die status we zijn ook in buitenland kwijt.
Hier In Nyon snappen ze er niks van waarom AJAX niet mee doet in de CL. Ze vinden het enorm jammer. Ze snappen het beleid ook totaal niet, waarom een club met zo'n jeugd opleiding allemaal rommel spelers hebben gehaald.
Ajax is nog niet uitgeschakeld! Suarez is geen rommelspeler! Lindgren is geen slechte aankoop, Silva voldoet!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo mei 11, 2008 11:49 am

Nee Rommedahl, Kennedy, Ogararu, Colin, Urzaiz, Luque, Roger etc.. zijn de spelers die wij nodig hebben..

Nee het halen van Suarez is meester scouten natuurlijk.. :hypocrite.gif: Gewoon smijten met geld en je krijgt ze wel, zelfde nu met Sulejmani. Ajax zou deze spelers in een eerder traject al moeten halen, maar daarin schieten ze te kort. Zelfde nu met Douglas. AJAX durft het risico niet aan met jonge talenten (voor weinig geld) maar gaan liever voor het zelfde bedrag oude rutsers halen.

Lindgren heeft trouwens nog weinig goeds laten zien. Op 4 voldoet hij totaal niet. Hij staat als een blinde te verdedigen en begaat domme overtredingen. En op het middenveld heeft hij nog weinig extra's gebracht. Totaal niet de 3 miljoen waard tot op heden.

En Silva doet het aardig, ad er minder van verwacht. maar in de belangrijke wedstrijden onderscheid hij zich nog niet. Gisteren werd hij met gemak voorbij gelopen door elke speler van Twente aan de linkerkant.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 11, 2008 11:51 am

Lindgren heeft nog geen wedstrijd minder dan een zesje gehaald. Of het moet de uitwedstrijd tegen Roda zijn. Uitstekende aankoop waar Ajax nog jaren plezier aan gaat beleven. Achterin komt hij vooral wat kopkracht tekort, maar voor het middenveld is het nu al een belangrijke speler.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo mei 11, 2008 11:54 am

Thomas schreef:Lindgren heeft nog geen wedstrijd minder dan een zesje gehaald. Of het moet de uitwedstrijd tegen Roda zijn. Uitstekende aankoop waar Ajax nog jaren plezier aan gaat beleven. Achterin komt hij vooral wat kopkracht tekort, maar voor het middenveld is het nu al een belangrijke speler.
Gisteren absoluut niet meer dan een 5. Heerenveen uit was hij ook zeer matig. Hij blinkt misschien in dit elftal uit, maar dat is ook niet moeilijk met een team waar het ontbreekt aan instelling en kwaliteit. Maar met betere spelers zou hij misschien een goede 12/ 13de man zijn,

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 11, 2008 11:59 am

Tsja, ik vind het niet helemaal eerlijk om hem te beoordelen op z'n wedstrijden als centrale verdediger, aangezien dat z'n positie niet is. Heerenveen uit speelde hij overigens helemaal niet zo slecht. Stukken beter dan de alom geprezen Heitinga. Lindgren heeft gewoon een prima verdedigend inzicht, functionele techniek, duelkracht en een pass met veel gevoel voor de diepte. Daarnaast neemt hij goed posities over van anderen. Jammer dat hij niet ontzettend veel lichaamskracht heeft, maar het is gewoon een goede aankoop. Die staat straks ook met bijv. jongens als Sulejmani, De Zeeuw en Douglas erbij gewoon in de basis.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo mei 11, 2008 12:01 pm

Thomas schreef:Tsja, ik vind het niet helemaal eerlijk om hem te beoordelen op z'n wedstrijden als centrale verdediger, aangezien dat z'n positie niet is. Heerenveen uit speelde hij overigens helemaal niet zo slecht. Stukken beter dan de alom geprezen Heitinga. Lindgren heeft gewoon een prima verdedigend inzicht, functionele techniek, duelkracht en een pass met veel gevoel voor de diepte. Daarnaast neemt hij goed posities over van anderen. Jammer dat hij niet ontzettend veel lichaamskracht heeft, maar het is gewoon een goede aankoop. Die staat straks ook met bijv. jongens als Sulejmani, De Zeeuw en Douglas erbij gewoon in de basis.
Lekker middenveld dan met de Zeeuw, Lindgren en Gabri. En het ontbreekt al aan voetballend vermogen en creativiteit..

Plaats reactie