AZ
Voor Ajax blijkbaar niet, nee. Ik denk dat het met amateurisme te maken heeft. En met onwil. Als je hoort dat Krol vond dat Zarate niet bij Ajax zou passen. Poeh, poeh, daar moet je erg blind voor zijn hoor.joey schreef:Dat zou ik zo niet durven stellen, maar je moet wel rekening houden met de cultuurverschillen. Zoals PSV dat doet, dat zich inmiddels bijna geheel richt op de Zuidamerikaanse markt. Feit is dat Ajax nog nooit een Zuidamerikaan heeft binnengehaald die geslaagd is. Zo gemakkelijk is het dus (blijkbaar) niet.
Manco komt niet via Chelsea. Hij heeft dezelfde zaakwaarnemer als Farfan. Lijkt mij gewoon een kwestie van goed netwerken.joey schreef:Komt nog bij dat de concurrentie op die markt ontzettend groot is. De hele wereld kijkt naar Zuid-Amerika. PSV heeft daar een bepaalde naam opgebouwd en kan, ook met hulp van Chelsea, iets doen. Ajax mag achteraan aansluiten.
En wat AZ kan, kan Ajax ook. Of beter gezegd, zou Ajax moeten kunnen. En beter ook.
Geen of zelden goede, in ieder geval. En dat terwijl er veel te halen valt. Mijn frustratie is dan ook vooral dat Ajax er niet serieus mee bezig lijkt te zijn. Anders kom je niet met die spelers aanzetten.MA schreef:Mijn reactie was dan ook op Thomas, die beweerde dat Ajax geen Zuid-Amerikanen haalt.
Was die onhaalbaar dan? Volgens mij heeft Ajax gewoon niet assertief genoeg opgetreden en zijn ze hem daarom kwijt geraakt aan PSV.Jöhnk schreef:Ik vraag me ook af of er voor Ajax veel mogelijk is in Z-A. Als zo'n Reis zelfs al onhaalbaar is...
Ik geloof van niet. Waarom denk jij dat het wel zo is?Jöhnk schreef:Manco komt hartstikke via Chelsea. Net als Reis.
Dan had hij z’n zegje niet mogen doen. Wat een prutser. Echt een lachertje om Zarate af te keuren. Die zit volgend seizoen waarschijnlijk bij Barcelona. Zeker nu LaVolpe z’n ster ‘pibe’ lijkt weg te pesten.Jöhnk schreef:Krol is geen scout. Hij vond Rafael van der Vaart ook 'niets bijzonders'.
De hele wereld wil hem hebben, maar hij kiest voor Psv. Vanwege het gemoedelijke klimaat, natuurlijk. :eusa_liar: Bovendien zijn er bepaalde bronnen op PN die dit melden.
Ajax was trouwens helemaal niet te laks met Reis. Die jongen is een tweede stage aangeboden, maar in plaats daarvan liep hij liever een stage bij Psv.
Wanneer heeft Krol Zarate precies afgekeurd?
Ajax was trouwens helemaal niet te laks met Reis. Die jongen is een tweede stage aangeboden, maar in plaats daarvan liep hij liever een stage bij Psv.
Wanneer heeft Krol Zarate precies afgekeurd?
Ik heb destijds maar weinig gelezen over interesse van topclubs in Reis hoor. Als hij echt begeerd werd door de wereldtop was hij niet op stage gekomen bij Ajax. Echt bekende toptalenten lopen immers geen stage.Jöhnk schreef:De hele wereld wil hem hebben, maar hij kiest voor Psv. Vanwege het gemoedelijke klimaat, natuurlijk. :eusa_liar: Bovendien zijn er bepaalde bronnen op PN die dit melden.
Volgens mij heeft Ajax Reis pas na een tussenperiode een tweede stage aangeboden. PSV was directer en assertiever.
Een tijdje terug al. Ik denk wel meer dan een jaar. Ik kan het wel navragen.Jöhnk schreef:Wanneer heeft Krol Zarate precies afgekeurd?
‘AZ heeft Lavric op de korrel’
Via een betrouwbaar Sloveens medium heeft Voetbalzone.nl kunnen vernemen dat AZ vergaande interesse heeft in Klemen Lavric. De aanvaller van MSV Duisburg, uitkomend in de 2. Bundesliga, komt vanavond zo goed als zeker in actie tegen het Nederlands elftal.
De mogelijke interesse van de Alkmaarders in de 25-jarige Sloveen is op dit moment nog niet in de lokale media gepubliceerd vanwege de onrust die het teweeg zou kunnen brengen met oog op de onderlinge ontmoeting van vanavond.
Lavric, 1.88 meter lang, heeft dit seizoen namens de nummer drie van de Duitse tweede divisie negen keer gescoord, terwijl hij vorig seizoen tot zes treffers kwam. In het seizoen 2004/2005 wist hij namens Dynamo Dresden zeventien maal het net te vinden op de Duitse velden.
De veertienvoudig international, drie treffers, was vorige maand in de oefeninterland tegen Estland nog verantwoordelijk voor de enige treffer van de wedstrijd. Naar verluidt zou Lavric in Noord-Holland de opvolger moeten worden van de mogelijk vertrekkende Danny Koevermans.
voetbalzone.nl
De T.Simpele generale
AZ klopt RKC en richt vizier al op Werder Bremen
ALKMAAR, zondag
De vraag was niet óf AZ van RKC Waalwijk ging winnen, maar alleen met hoeveel. Het elftal van Mark Wotte stapte gisteravond het veld slechts in om de schade te beperken. Dat lukte, gezien de 2-0 zege die de Alkmaarders boekten. Het was een resultaat dat voor kennisgeving werd aangenomen. Niet vreemd, want RKC vormde een opponent die voor geen enkele inspiratie zorgde en zich ontpopte als een kwaliteitsarme degradatiekandidaat.
Met de magere uitslag toonde het team van Louis van Gaal teveel compassie voor de stuntelende Waalwijkers. En in Alkmaar gelooft kennelijk niemand meer in een titel, want het puntenverlies van PSV werd zonder enige ontlading in ontvangst genomen. Met nog vier duels te gaan bedraagt het verschil met de Eindhovense koploper nog vijf punten.
De stemming was gisteravond dus tamelijk lauw in het DSB-stadion. RKC werd door het Alkmaarse publiek als een tussendoortje beschouwd in het grote werk, dat in de finale van het seizoen op AZ afkomt. Terecht, want de ploeg van Mark Wotte ontpopte zich in de kaasstad als een nietszeggende tegenstander, die alleen maar bezig was om de schade te beperken. Voetballend bracht het elftal uit Waalwijk niets.
Van Gaal sprak vooraf zijn vrees uit, dat het net zo moeizaam zou kunnen gaan als het voorgaande duel tegen Heracles (0-0). ,,Dat was de slechtste wedstrijd ooit, onder mijn leiding bij AZ. De competitie is in principe voorbij. RKC moeten we ook zien in de voorbereiding op Bremen.” De angst voor een reprise van de Almelose voorstelling was ongegrond. De thuisploeg had rond de 70 procent balbezit en hield RKC in de teugels. Eén keer een gestrekt been van Anthony Obodai en één keer balverlies van Gretár Steinsson leidden voor rust wat dreiging in van de gasten, maar veel meer stelde het ook niet voor.
In de aanloop naar Werder Bremen had Van Gaal de nadruk erop gelegd, dat de ‘Schwung’ erin moest blijven. Het was de eerste helft ook niet onaardig, wat AZ liet zien. De motivatie was er, maar de scherpte in de afrondende fase ontbrak. Vandaar, dat het met de pauze nog slechts 1-0 stond. Halverwege het eerste bedrijf was er een mooie versnelling van Maarten Martens, die in het hart van de RKC-defensie Shota Arveladze met zijn rechterbeen in stelling bracht. De Georgiër omspeelde doelman Erwin Lemmens en schoof de openingstreffer binnen: 1-0.
Maar lang niet alles lukte, wat de Alkmaarders in hun mooie gedachten hadden. Ballen sprongen van de voeten af (Arveladze), passes kwamen net niet aan en af en toe moest het ook te mooi.
Vandaar, dat RKC na de pauze dacht, dat het misschien nog iets kon halen. Het duel zakte langzaam weg naar een ongeïnspireerd treffen, waarbij zelfs de 1-1 eindstand van NAC-PSV als een dienstmededeling werd ontvangen.
Eventjes veerde het publiek nog op, toen Julian Jenner er na een lange solo met een afsluitende schuiver 2-0 van maakte in de 76e minuut. Het was de man, die er het meeste aanspraak op maakte ook, want de rechtsbuiten deed na de pauze nog het meest van zich spreken. Eerst met een schot op de buitenkant paal, toen met een bekeken schot waar doelman Lemmens mee getest werd en uiteindelijk dus de inzet met links, waarop de keeper zich lelijk verkeek. Daarmee deed AZ zijn plicht tegen RKC, dat buitenshuis pas vier keer een gelijkspel boekte, overigens viermaal een 1-1.
AZ - RKC 2-0 (1-0). 24. Arveladze 1-0, 77. Jenner 2-0. Scheidsrechter: Van Boekel. Toeschouwers: 15.000.
AZ: Waterman; Steinsson, Jaliens, Donk, De Cler; De Zeeuw, Dembélé, Martens (86. Luirink); Jenner (79. Boukhari), Koevermans, Arveladze (64. Lens).
RKC: Lemmens; Van Diemen, Bakens, Koenders, Van Haaren (87. Kage); Berger, Obodai, Van den Bergh (79. Janssen), Vertonghen; Van de Haar (55. Ikedia), Sektioui.
Blij met de punten ...
Zou het een grap zijn?
;)
;)
nu.nlVan Gaal langer bij AZ
ALKMAAR - AZ en trainer Louis van Gaal hebben overeenstemming bereikt over contractverlenging tot 1 juli 2010. De huidige verbintenis van Van Gaal liep tot de zomer van 2008. De club heeft dat zondagavond op de site bekendgemaakt.
Van Gaal geeft maandagmiddag, in gezelschap van directeur Voetbalzaken Marcel Brands en voorzitter Dirk Scheringa, in Alkmaar een toelichting op zijn nieuwe verbintenis.
Het stinkt aan alle kanten!
Die gozer gaat naar Real Madrid, heb ik gelezen. Lavric dus. Geen 1 april grap.Thomas schreef:‘AZ heeft Lavric op de korrel’
Via een betrouwbaar Sloveens medium heeft Voetbalzone.nl kunnen vernemen dat AZ vergaande interesse heeft in Klemen Lavric. De aanvaller van MSV Duisburg, uitkomend in de 2. Bundesliga, komt vanavond zo goed als zeker in actie tegen het Nederlands elftal.
De mogelijke interesse van de Alkmaarders in de 25-jarige Sloveen is op dit moment nog niet in de lokale media gepubliceerd vanwege de onrust die het teweeg zou kunnen brengen met oog op de onderlinge ontmoeting van vanavond.
Lavric, 1.88 meter lang, heeft dit seizoen namens de nummer drie van de Duitse tweede divisie negen keer gescoord, terwijl hij vorig seizoen tot zes treffers kwam. In het seizoen 2004/2005 wist hij namens Dynamo Dresden zeventien maal het net te vinden op de Duitse velden.
De veertienvoudig international, drie treffers, was vorige maand in de oefeninterland tegen Estland nog verantwoordelijk voor de enige treffer van de wedstrijd. Naar verluidt zou Lavric in Noord-Holland de opvolger moeten worden van de mogelijk vertrekkende Danny Koevermans.
voetbalzone.nl
De T.Louis van Gaal verlengt zijn contract bij AZ
Van onze Telesportredactie
ALKMAAR, maandag
Louis van Gaal heeft met AZ overeenstemming bereikt over een contractverlenging. De verbintenis van de trainer loopt nu tot 2010. Van Gaal had een overeenkomst die in juli 2008 afliep.
Het nieuws werd gisteravond laat op een feestje van de club bekendgemaakt. Het betreft hier overigens voor de goede verstaander absoluut geen 1 april grap. AZ wilde dolgraag met de huidige trainer verder. Van Gaal gaat in Alkmaar een salaris verdienen, dat zelfs naar Zuid-Europese maatstaven top is.
Dirk Scheringa is overigens over de gehele lijn zeer tevreden met de organisatie die hij heeft staan in Alkmaar. Daarom worden de verbintenissen van algemeen directeur Toon Gerbrands en technisch directeur Marcel Brands ook verlengd.
Blij met de punten ...
Hoeft niet, want AZ is ook een topclub. ;)
www.ad.nl
’AZ wordt gezien als topclub’
ALKMAAR - Tim de Cler ontbrak in de laatste 32 UEFA Cup-wedstrijden van AZ slechts twee keer. Donderdag wacht de kwartfinale tegen Werder Bremen. ,,Alles is bij AZ in een stroomversnelling geraakt.’’ Tim de Cler kan zich zijn eerste internationale wedstrijd voor AZ nog goed herinneren. In het seizoen 2004-2005 mocht de Alkmaarse club na een afwezigheid van meer dan twintig jaar weer eens meedoen aan een Europees bekertoernooi. In september reisde de ploeg van trainer Co Adriaanse naar Griekenland, waar PAOK Saloniki de tegenstander was.
,,Alles ging heel ontspannen,’’ weet De Cler. ,,Het was prachtig weer. We zaten in een mooi hotel, met zwembad. Op de wedstrijddag zaten we gewoon nog aan het zwembad te kaarten. We dachten: hier moeten we met z’n allen van genieten, want misschien is dit een eenmalige gebeurtenis.’’
Het UEFA Cup-avontuur duurde echter nog even voort dat seizoen. AZ werd op bevrijdingsdag pas in de halve finale uitgeschakeld, toen Sporting Lissabon in de blessuretijd van de verlenging toesloeg en Alkmaar het trauma van 05-05-05 bezorgde.
Sinds die trip naar Griekenland is er veel veranderd bij AZ. De Cler: ,,Alles is nu veel professioneler geregeld. We vliegen naar onze Europese uitwedstrijden met een klein toestel met alleen spelers en begeleiding aan boord. In het begin zaten de supporters ook bij ons in het vliegtuig.’’
De Cler (28) maakte de laatste jaren van dichtbij de ontwikkeling van AZ mee. De subtopper van toen is een topclub in wording. Gisteren werkte hij een besloten training af in het DSB-stadion, iets wat in de oude Alkmaarderhout onmogelijk was.
Tegelijkertijd werd het nieuwe onderkomen grondig onder handen genomen door het marketingbureau van de UEFA, dat vanaf de kwartfinale alles voor het zeggen heeft.
De Cler: ,,Met de overgang van de Hout naar dit stadion is alles in een stroomversnelling geraakt. Alles is zo veel groter geworden. Het aantal toeschouwers is verdubbeld. Er wordt nu over ons gepraat alsof we een topclub zijn. De cultuur die hier heerst, past ook bij een topclub.’’
De linksback heeft inmiddels alweer dertig Europese duels voor AZ achter zijn naam staan. Daarmee is hij recordhouder binnen de club. In december passeerde hij de gepensioneerde verdediger Hugo Hovenkamp, die 25 Europa Cup-wedstrijden voor AZ speelde en nu scout is bij de Noord-Hollanders.
De Cler hoeft niet lang na te denken over de vraag welke van de dertig Europese duels hem het beste bij is gebleven. ,,Dat is toch die wedstrijd tegen Sporting. Dat is meteen ook het meest pijnlijke moment uit mijn carrière. Toen we laatst tegen Newcastle United in de slotfase een corner tegen kregen, schoot dat doelpunt van Sporting direct weer door mijn hoofd. Die wedstrijd tegen Newcastle was trouwens een van de hoogtepunten, net als dat duel met Fenerbahçe. Die ontploffing van vreugde na het eindsignaal, daar voetbal je eigenlijk voor.’’
Morgen komt Werder Bremen op bezoek in Alkmaar. Opnieuw een ploeg met groen-witte clubkleuren, net als Sporting en Betis Sevilla, dat AZ vorig seizoen uit het UEFA Cup-toernooi knikkerde. ,,Voor de loting hoopte ik dat we Sevilla en Werder konden ontlopen,’’ aldus De Cler. ,,Maar wij kwamen als eerste uit de koker en daarna volgde Werder direct. Jammer, maar als we top spelen, kunnen we ook van die ploeg winnen.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
'‘Ik weet niet wat PSV beter doet dan AZ’
Door ROB HARTOG EN KRIJN SNUIF
Het zijn mooie tijden voor AZ, en dus ook voor voorzitter/eigenaar Dirk Scheringa. Zondag maakte hij op een feestavond voor de spelersgroep bekend dat Louis van Gaal tot 2010 als trainer aan de club verbonden blijft. Vanavond kan het opnieuw gezellig worden, als AZ in de kwartfinale van het UEFA Cup-toernooi een positief resultaat tegen Werder Bremen weet te behalen.
Aan de rand van Alkmaar staat sinds afgelopen zomer het DSB-stadion, vernoemd naar het bedrijf van de man die in 1993 voorzitter werd van dat kleine clubje uit Noord-Holland. Scheringa stak vele miljoenen in het project en moest afrekenen met talloze bezwaarschriften, maar het resultaat mag er zijn.
De steenrijke ondernemer uit Spanbroek voelt zich prima thuis in het nieuwe onderkomen. Op deze zonnige dag stuurt zijn privé-chauffeur de auto onder een rolluik door het stadion in, op weg naar een parkeerplaats die alleen voor de voorzitter toegankelijk is. ,,Dit is mijn huis en dat kan ik inrichten zoals ik zelf wil,’’ zegt hij even later in de brasserie achter een kop koffie en een glas Spa rood.
Het stadion lijkt al te klein geworden.
Scheringa (56): ,,Het is telkens uitverkocht. In de Hout hadden we 8000 seizoenkaartplekken. Nu hebben we 17.000 plaatsen, waarvan 1000 voor de bezoekende club. En we merken dat er nog groeipotentie in zit. Als je wilt doorgroeien tot een stabiele topclub, moet je zo’n 36.000 zitplaatsen hebben. Daar doen we nu onderzoek naar. De overheid vraagt meteen: hoe ga je het parkeren regelen? Dat is volgens mij de omgekeerde wereld. We willen nu een kantorencomplex bouwen waarin 2500 parkeerplaatsen geïntegreerd worden. En we denken aan een alternatief vervoerssysteem. We willen een systeem bedenken waarbij pendelbusjes langs allerlei dorpjes in de buurt rijden, zodat iedereen bij wijze van spreken thuis kan opstappen. Dat doen ze bij de Hoogovens ook.’’
U hebt in het verleden veel geld in de club gestoken. Kost AZ u nog steeds geld?
,,In de Hout moest er altijd heel veel geld bij. Nu is AZ winstgevend. We hebben 16.000 seizoenkaarthouders, alle skyboxen en business seats zijn verkocht. We hebben een fanshop en een brasserie. Sinds ik in 1993 voorzitter ben geworden, zijn we stapje voor stapje aan het bouwen. De organisatie staat nu als een huis. Dan zie je dat een club met een begroting van 21 à 22 miljoen euro een club kan verslaan als Newcastle United met een begroting van 125 miljoen. Ik verwacht dat onze begroting volgend seizoen rond de 28 miljoen zal zijn.’’
Wat is er nog nodig om de stap te maken tot stabiele topclub?
,,We kunnen ons geheim niet verklappen, want dan gaan alle clubs ons nadoen. AZ zit in een groeifase. Anderhalve week geleden was er hier maar één speler om te trainen: Gijs Luirink. We hadden vijftien internationals en een paar jongens waren geblesseerd. Dat was nieuw voor ons.’’
Merkt u dat het steeds moeilijker wordt om die stapjes vooruit te zetten?
,,Nee. Ik vind dat het juist steeds makkelijker wordt. Onze organisatie wordt steeds sterker. Toen we nog in de eerste divisie speelden, moest ik alles alleen doen en was ik zeven dagen in de week met AZ bezig. Nu hebben we een heel bekwame staf. We kunnen nu veel makkelijker opdrachten geven. Als we in Brazilië of in Denemarken willen scouten, gaan we daar naartoe. Vroeger hadden we maar één scout in dienst.’’
Probeert u iets van clubs als PSV of Ajax te leren?
,,Nee. Ik ben ondernemer en run nog vijftig andere bedrijven. Daar heb ik veel ervaring mee. Toevallig is dat een van mijn natuurtalenten.’’
Is er bij PSV niet iets wat ze beter doen dan bij jullie?
,,Ik zou niet weten wat. Wij hebben een begroting van ongeveer 22 miljoen. De andere Nederlandse topclubs hebben een begroting van 66 miljoen of meer. En we staan toch ongeveer op gelijke hoogte. Dan zullen wij wel iets goed doen, denk ik.’’
Is het voor een betrekkelijk kleine club mogelijk om het gat met instituten als Ajax, Feyenoord en PSV te dichten?
,,Ja. Onder het verleden kun je nu al een streep trekken. Het gaat om de toekomst. We merken dat AZ hier in de regio enorm leeft. Tien jaar terug zag je op de voetbalvelden in de buurt allemaal kinderen in shirtjes van clubs onder het Noordzeekanaal lopen. Nu hebben acht van de tien jochies AZ-kleding aan.’’
Volgens technisch directeur Marcel Brands moet niet worden uitgesloten dat AZ ook spelers bij Ajax en PSV gaat weghalen. Is dat een serieuze optie?
,,Waarom niet? Er zijn al spelers van die twee clubs die ons benaderd hebben omdat ze graag bij AZ willen voetballen. Nee, namen noem ik niet. Iedereen ziet hoe we spelen en iedereen ziet dat onze jongens heel snel international worden. Mensen willen daar graag bij horen.’’
Moeten Ajax en PSV er rekening mee houden dat jullie komende zomer al spelers bij ze proberen weg te halen?
,,Misschien wel. We hebben onze scoutingslijst waar kandidaten op staan en het is ook nog afhankelijk van welke spelers bij ons worden weggehaald. Alle topclubs van Europa zitten hier op de tribune om naar onze spelers te kijken. Chelsea, Real Madrid, Juventus, noem maar op. Waar laten die hun oog op vallen? We laten die jongens niet zomaar weggaan, maar als iemand naar een topclub uit Spanje of Engeland kan, ben je uitgepraat.’’
Gelooft u eigen ogen nog wel als u ziet wat u hebt neergezet?
,,Het is allemaal heel bijzonder, echt een feest om mee te maken. We genieten hier enorm van. Na een overwinning zijn we als een kind zo blij.’’
Wat is mooier: kunst of voetbal?
,,Kunst is stabiele vreugde. In het voetbal maak je meer pieken en dalen mee. Als je die combinatie ziet voor onze eerste goal uit tegen Fenerbahçe, over zes schijven, dat is toch zo mooi. Maar als ik De Zilveren Bruiloft van Willink bekijk, kan me dat ook ontroeren. In mijn museum heb ik nu een prachtige kunstcollectie, waarmee ik twintig jaar geleden met een bepaalde visie begonnen ben. Ondertussen begint het museum internationaal bekend te worden.’’
Zie daar de parallel met AZ.
,,Ook met schilderijen moet je keuzes maken. En wij hebben net de goeie gekocht.’’
Voor de wedstrijd praat u vaak even met Louis van Gaal.
,,Dat is een vast ritueel. Een kwartier voor de wedstrijd geef ik Louis een hand en wens ik hem succes. Ik zeg niet ‘prettige wedstrijd’, want daar schiet je niets mee op.’’
Binnenkort volgt de evaluatie van de play-offs. Moeten die in hun huidige vorm gehandhaafd blijven?
,,Er wordt roofbouw gepleegd op voetballers. Er zijn spelers bij Ajax die drie jaar lang geen vakantie hebben gehad. Dat kan toch niet. Er zit een grens aan je fysieke en mentale vermogen. Je kunt je afvragen of de play-offs wel gezond zijn voor de bovenste clubs. Misschien moet je alleen de nummers vier, vijf en zes laten spelen voor een Europees ticket. De topclubs hebben vaak nog Europese wedstrijden en moeten ook spelers aan de nationale teams leveren. Als die clubs allemaal in Europa verliezen, raakt Nederland zijn plek voor de Champions League-voorronde kwijt. Dat zou zonde zijn. Ik vind die trip na de competitie van het Nederlands elftal naar Azië ook niet gelukkig gekozen. Dat is eigenlijk het vakantiemoment voor een voetballer.’’
AZ levert een aantal spelers aan het Nederlands elftal. Wat vindt u van Oranje?
,,Dat is altijd een gewaagd onderwerp. Ik ben bij de wedstrijd in Slovenië geweest en daar werd ik niet vrolijk van. Als ik als supporter kijk, dan denk ik: waarom wordt er niet eerder gewisseld? Maar als ik als bestuurder kijk, moet ik toegeven dat de bondscoach degene is die de hele week met die jongens optrekt en dingen test. Wie zijn wij dan om te beoordelen of hij moet wisselen?’’
Kew Jaliens werd laatst na de interland tegen Roemenië thuisgelaten voor de wedstrijd tegen Slovenië. Vangt u hem dan op?
,,Dat is in eerste instantie een taak voor Louis. Maar als ik zo’n jongen tegenkom, praat ik wel even met hem. Dan ben ik de vaderfiguur.’’
Staat u volgend jaar op het bordes?
,,Onze ambitie is kampioen te worden. Maar onze doelstelling maken we pas op 1 september bekend. Dan weten we hoe onze spelersgroep ervoor staat.’’
U hebt altijd gezegd dat u in het Nederlands met spelers wilt blijven praten. Nu bent u op het niveau beland dat u al voorzichtig Spaans moet gaan leren. Neemt dat wat van de charme weg?
,,We willen het liefst Nederlandse spelers halen. Maar als die er niet zijn, moeten we over de grens gaan kijken. Vorig jaar kon ik met Barry van Galen en Henk Timmer aan de bar een biertje drinken. Dat wordt nu moeilijker en dat vind ik jammer. Maar dat is het nadeel van wat wij nastreven.’’
,,We kunnen ons geheim niet verklappen, want dan gaan alle clubs ons nadoen.’’
www.ad.nl
Het speculeren kan weer beginnen. Welke spelers willen graag naar AZ?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Een grote mond blijven ze in Alkmaar inderdaad houden:
Spelers van Ajax en PSV willen dolgraag naar AZ en de huidige spelers van AZ staan in de belangstelling van Chelsea, Real Madrid en Juventus. :eusa_liar:Volgens technisch directeur Marcel Brands moet niet worden uitgesloten dat AZ ook spelers bij Ajax en PSV gaat weghalen. Is dat een serieuze optie?
,,Waarom niet? Er zijn al spelers van die twee clubs die ons benaderd hebben omdat ze graag bij AZ willen voetballen. Nee, namen noem ik niet. Iedereen ziet hoe we spelen en iedereen ziet dat onze jongens heel snel international worden. Mensen willen daar graag bij horen.’’
Moeten Ajax en PSV er rekening mee houden dat jullie komende zomer al spelers bij ze proberen weg te halen?
,,Misschien wel. We hebben onze scoutingslijst waar kandidaten op staan en het is ook nog afhankelijk van welke spelers bij ons worden weggehaald. Alle topclubs van Europa zitten hier op de tribune om naar onze spelers te kijken. Chelsea, Real Madrid, Juventus, noem maar op. Waar laten die hun oog op vallen? We laten die jongens niet zomaar weggaan, maar als iemand naar een topclub uit Spanje of Engeland kan, ben je uitgepraat.’’
804 Teletekst do 05 apr
***OETBAL******************************
**** Werder:AZ is Ajax plus 10 procent
**Werder Bremen,dat het donderdag in de
kwartfinales van de UEFA Cup opneemt
tegen AZ,voorziet een pittige klus in
Alkmaar.Manager Klaus Allofs:"We zullen
heel geconcentreerd moeten spelen,want
AZ is Ajax plus 10 procent".
Louis van Gaal kan weer een beroep doen
op Simon Cziommer en Rogier Molhoek.Van
Gaal:"Uniek dat ik uit 18 spelers kan
kiezen.Dat is even geleden."
Vermoedelijke opstelling Werder Bremen:
Wiese;Fritz,Maldo,Mertesacker,Wome;
Vranjes,Frings,Hunt;Diego,Almeida,Klose
AZ: Waterman;Steinsson,Jaliens,Donk,De
Cler;Jenner,De Zeeuw,Martens;Dembele,
Koevermans,Arveladze
I think I lost my fucking headache
- Ajaciedjuh
We zullen zien wie aan het einde van het seizoen het hoogste in de competitie staat, de beker heeft gewonnen. az heeft in ieder geval een voorsprong europees. Eens kijken wat ze ervan bakken tegen Werder. Volgens mij ben ik voor de eerste keer in mijn leven voor een duitse club vanavond :X
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op do apr 05, 2007 9:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.