AZ 2008 - 2009
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik vind dat we Swerts moeten kopen, trouwens. Met hem erbij is de verdediging van AZ een onneembare vesting dus dat moet wel een toppert zijn.
Ergo, ik vind het onzin om Oleguer en Vermeer op tegengoals af te rekenen. Wel vind ik dat Oleguer heel erg matig en heel erg onzeker overkomt. Weinig wendbaar, weinig opbouwend en ook weinig leider. Vermeer is een aardige doelman en niet meer dan dat voorlopig.
Ergo, ik vind het onzin om Oleguer en Vermeer op tegengoals af te rekenen. Wel vind ik dat Oleguer heel erg matig en heel erg onzeker overkomt. Weinig wendbaar, weinig opbouwend en ook weinig leider. Vermeer is een aardige doelman en niet meer dan dat voorlopig.
De consensus op AT lijkt inderdaad te zijn dat AZ weinig tegengoals incasseert door de goede samenstelling van het elftal door Van Gaal.Peter schreef:Ik vind dat we Swerts moeten kopen, trouwens. Met hem erbij is de verdediging van AZ een onneembare vesting dus dat moet wel een toppert zijn.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
En terecht inderdaad. Ik weet niet of wij die goede samenstelling weten te vinden, maar het maakt het wel makkelijker als je op pure kwaliteit kan bouwen. Daar valt namelijk makkelijker een goede samenstelling van te maken, omdat ze in de basis niet veel fout doen. Oleguer zorgt imo gewoon te weinig voor deze basis en is wat dat betreft altijd een onzeker geval.
Amen.Arthur schreef:Het gaat om het verschil in tegengoals als Swerts wel of niet meedoet. Waarschijnlijk is dat verschil er niet of nauwelijks, dus ligt het ook niet aan hem dat AZ zo weinig goals tegenkrijgt. Ergo, je vergelijking slaat nergens op
Bij wel of niet Oleguer is het verschil groot.
Maar net als bij de discussie rond 'Chancen Tod' Suarez strookt een positive stat van Oleguer blijkbaar niet met de agenda's en de opinies (waarvan uijteraard geen duimbreed wordt afgeweken).
Suarez is the hero, Oleguer the villain. Jammer is dat, want de feiten liegen niet. AT'ers wel.

Mogen we dit verhaal dan doortrekken en vaststellen dat het voetbal dat Ajax de afgelopen twee wedstrijden heeft laten zien op het conto van Van Basten is te schrijven? Dat het een tijdje heeft geduurd lijkt in ieder geval geen argument, want Van Gaal is bij AZ wel langer bezig geweest met zijn elftal.Peter schreef:En terecht inderdaad. Ik weet niet of wij die goede samenstelling weten te vinden, maar het maakt het wel makkelijker als je op pure kwaliteit kan bouwen. Daar valt namelijk makkelijker een goede samenstelling van te maken, omdat ze in de basis niet veel fout doen. Oleguer zorgt imo gewoon te weinig voor deze basis en is wat dat betreft altijd een onzeker geval.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
Vind je het heel erg dat ik nog even wacht met conclusies trekken, want op basis van 2 wedstrijden wil ik me daar niet op vastpinnen. Bij AZ is het vanaf de 3e speelronde een geoliede machine, dus dan kun je makkelijk een conclusie trekken. Het is namelijk na 20 potjes geen toeval meer dat ze daar alles winnen. Ik wil even afwachten of deze jongens het seizoen goed weten af te sluiten, maar daarna evalueer ik natuurlijk ook.
Ik hoop van ganse harte dat Suarez blijft. Zowel voor Ajax als voor hem zou dat goed zijn.Peter schreef:Ah, leuk nu word ik weer van liegen beticht. Ik hoop alleen maar dat Ajax Oleguer weet te lozen en niet Suarez, maar jij hoopt het omgekeerde, natuurlijk. Ieder zijn meug.
Dus je liegt.

De stats liegen niet, Pedro. Met Oleguer veel beter dan zonder.
Dus de mensen die beweren dat Oleguer er echt helemaal niets van kan...
... liegen, in de zin dat ze de werkelijkheid vermengen met hun eigen perceptie van Oleguer.
- peter
Daarom zeg ik dus ook dat AZ met Swerts beter presteert dan zonder die knakker, maar dat maakt hem nog geen goeie voetballer.
Maar ook hier komen we niet uit, want ik vind Oleguer echt niets bijzonders. Ik ben benieuwd of hij mag blijven staan als Vertonghen fit is. Ik zou het in ieder geval toejuichen als we hem zsm weten te vervangen.
Maar ook hier komen we niet uit, want ik vind Oleguer echt niets bijzonders. Ik ben benieuwd of hij mag blijven staan als Vertonghen fit is. Ik zou het in ieder geval toejuichen als we hem zsm weten te vervangen.
Er staat nota bene "het voetbal dat Ajax de afgelopen twee wedstrijden heeft laten zien", Peet.Peter schreef:Vind je het heel erg dat ik nog even wacht met conclusies trekken, want op basis van 2 wedstrijden wil ik me daar niet op vastpinnen. Bij AZ is het vanaf de 3e speelronde een geoliede machine, dus dan kun je makkelijk een conclusie trekken. Het is namelijk na 20 potjes geen toeval meer dat ze daar alles winnen. Ik wil even afwachten of deze jongens het seizoen goed weten af te sluiten, maar daarna evalueer ik natuurlijk ook.

En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
Hoe kun je nu in vredesnaam deze twee aardige wedstrijden op het conto van een trainer zetten? Te meer, omdat het ultralight middenveld van woensdag ook nog geen eens een keuze was, maar meer uit nood geboren. Dat het prima uitpakt is mooi meegenomen, maar ik evalueer aan het einde van het seizoen nog wel even. AZ speelt prima samen en dat kan ik dus onmogelijk doortrekken naar Ajax, helaas. Ik snap het vergelijk namelijk echt niet. Laten we hopen dat deze twee wedstrijden houvast bieden en dat de weg omhoog is ingezet.
En door gerichte training. Inderdaad.Bertje schreef:De consensus op AT lijkt inderdaad te zijn dat AZ weinig tegengoals incasseert door de goede samenstelling van het elftal door Van Gaal.
Van Gaal is namelijk, in tegenstelling tot Van Basten, een trainer die vooraf weet wat hij wil en de zaken niet op hun beloop laat.
Het stinkt aan alle kanten!
Maar Van Gaal benadert het voetbal systematisch en niet intuïtief. Ik kon negen van de tien keer raden welke speler hij ging wisselen, bijvoorbeeld.
Zoals eerder gememoreerd, de werkwijze van Van Gaal heeft bepaalde nadelen. Spelers moeten in staat zijn zich geheel ondergeschikt te maken aan het team, bijvoorbeeld. Alleen dan werkt het.
Zoals eerder gememoreerd, de werkwijze van Van Gaal heeft bepaalde nadelen. Spelers moeten in staat zijn zich geheel ondergeschikt te maken aan het team, bijvoorbeeld. Alleen dan werkt het.
Daar heeft hij ook moeite mee, want Van Gaal is een nogal starre man.
Hij moet zijn spelers helemaal kunnen controleren. Ze moeten als het ware dromen wat wat hij van ze wil.
Vroeger werd hij wel eens vergeleken met Cruijff, maar die vergelijking gaat niet op. Van Gaal gaat uit van het collectief, Cruijff van het individu. Van Gaal heeft meer gelijkenissen met wijlen Lobanovsky, ook zo'n systeembouwer.
Hij moet zijn spelers helemaal kunnen controleren. Ze moeten als het ware dromen wat wat hij van ze wil.
Vroeger werd hij wel eens vergeleken met Cruijff, maar die vergelijking gaat niet op. Van Gaal gaat uit van het collectief, Cruijff van het individu. Van Gaal heeft meer gelijkenissen met wijlen Lobanovsky, ook zo'n systeembouwer.
-
- AT Toto winner 15/16
Als ze bijv. thuis tegen Ado gaan lopen kloten dan kan het nog penibel worden maar in principe denk ik dat ze al genoeg hebben aan 2 overwinningen thuis tegen Ado en Vitesse, dan zouden ze er al moeten zijn denk ik. Zie Twente niet alles winnen.Jöhnk schreef:Wel een veeg teken dat ze niet van Feyenoord kunnen winnen. De resterende tegenstanders zijn op papier sterker.
LVG deed er een geheel seizoen + 2 wedstrijden over om een systeem te vinden dat wél bij zijn selectie paste.Jabu schreef:Dus wilde Van Gaal vorig jaar in het rechterrijtje eindigen of liet hij het op zijn beloop?
Puur toeval dat AZ ineens ging draaien. De Zeeuw speelde n.b. in het 2e van AZ aan het begin van het seizoen. Toen Moisander erin kwam, begon het ineens te draaien...
Maar natuurlijk heeft LVG een wereldprestatie neergezet met AZ dit seizoen, niets op af te dingen.
Dat Ajax met dit middenveld ineens lekker voetbalt speelt, is ook toeval.
2 wedstrijden zegt nog niets, het is hooguit een bevestiging dat er het e.e.a. mogelijk is. MVB zal dit moeten vasthouden en uit moeten bouwen.
En met het oog op komend seizoen voor een stand-in voor Aisatti moeten zorgen.