Some guys have a life...Voetske schreef:Btw, denk dat Cees aan het strand ligt, pro deo

Dat laatste levert hem dan toch € 100,00 per uur op, ik verdien niets als ik op het strand ligVoetske schreef:Btw, denk dat Cees aan het strand ligt, pro deo
Uitslag arbitragezaak: Heerenveen wint, AZ verliest! (reactie)
23 Januari 2008 17:33: Boske
Zojuist is bekend geworden dat Heerenveen in het gelijk is gesteld door de arbitragecommissie in de door AZ aangespannen arbitragezaak. Het contract dat AZ met Heerenveen zei te hebben, is volgens de commissie niet rechtsgeldig. AZ staat met lege handen, men is het dus eens met de visie van Heerenveen. De overeenkomst tussen de clubs bestaat sinds zojuist dus niet meer. Morgen dient de zaak van Alves en AZ over het contract tussen club en speler, die zaak staat los van Heerenveen. Hieronder integraal overgenomen het artikel van de website van SC Heerenveen.
Hier de tekst van het door Heerenveen zelf bekendgemaakte nieuws:
Goed nieuws voor sc Heerenveen. De arbitragecommissie van de KNVB heeft de Friese club in de kwestie Alves in het gelijk gesteld. AZ had bij de KNVB een spoedarbitragezaak aangevraagd tegen sc Heerenveen betreffende de overgang van Afonso Alves van sc Heerenveen naar de Alkmaarse club. AZ claimde een contract met de Braziliaanse spits te hebben, maar volgens de commissie is hier geen sprake van. Volgens de commissie heeft sc Heerenveen in deze ‘complexe kwestie volledig correct en juist gehandeld’.
Heerenveen en AZ kwamen op 30 december van het afgelopen jaar tot overeenstemming over de overgang van Afonso Alves van Friesland naar Alkmaar. In het contract was een opschortende voorwaarde opgenomen die betrekking had op de beëindiging van het lopende contract van Alves bij Heerenveen. Omdat aan die voorwaarde niet is voldaan, was er volgens sc Heerenveen geen sprake van een rechtsgeldig contract.
De arbitragecommissie heeft van de KNVB heeft sc Heerenveen nu op alle fronten in het gelijk gesteld. De Friese club heeft volgens de commissie terecht niet meegewerkt aan de eis van AZ om het overschrijvingsformulier van Alves te ondertekenen. Bovendien oordeelde de commissie dat als gevolg van de opschortende voorwaarde die was opgenomen in het contract dat beide clubs op 30 december van het vorige jaar overeenkwamen, de overeenkomst tussen beide clubs is komen te vervallen.
Heerenveen treft volgens de arbitragecommissie geen enkele blaam. Heerenveen-directeur Yme Kuiper is ingenomen met de uitslag van het vonnis. ,,We waren vol vertrouwen, maar het was een complexe zaak en dan is het altijd afwachten wat het oordeel is. Deze uitspraak geeft echter ondubbelzinnig aan dat Heerenveen correct gehandeld heeft.’’
Kuiper is vooral blij, omdat volgens sommige media Heerenveen een dubieuze rol in de kwestie Alves zou hebben gespeeld. ,,Wij hebben richting AZ ons best gedaan om de transfer goed af te ronden. Er zijn geen fouten gemaakt. Heerenveen heeft zijn zaken zoals men dat van ons gewend is, namelijk op fatsoenlijke en correcte wijze, afgehandeld. Wat mij betreft zijn we met ongeschonden blazoen uit deze kwestie tevoorschijn gekomen.’’
Het is nu afwachten hoe de arbitragezaak tussen Alves en AZ, die morgen dient, uitpakt. Yme Kuiper: ,,Naar aanleiding van de uitspraak van vandaag zijn wij vrij met iedereen te onderhandelen. Echter als AZ in het gelijk wordt gesteld moeten we eerst met hun om tafel. Omdat het eerdere contract niet rechtsgeldig is, beginnen we in dat geval gewoon weer op nul.’’ bron: sc-heerenveen.nl
Arbitragecommissie zet Alves aan het werk
AMSTERDAM - De kans dat Afonso Alves het seizoen bij SC Heerenveen moet afmaken, is sinds woensdagavond aanzienlijk toegenomen. De arbitragecommissie van de KNVB deed, zoals verwacht, nog geen definitieve uitspraak. In een schriftelijk tussenvonnis bepaalde de commissie dat Alves zelf met bewijsmateriaal dient te komen om zijn zaak tegen AZ te onderbouwen.
De Braziliaan dient te bewijzen dat hij op 23 december 2007, bij de ondertekening van de contracten in Alkmaar, een duidelijk voorbehoud heeft gemaakt. De verbintenis zou pas rechtsgeldig zijn indien ondertekend en goedgekeurd door zijn Braziliaanse advocaat Ribeiro.
Alves, die zo snel mogelijk naar Middlesbrough wil, heeft van de arbitragecommissie van de KNVB vier weken de tijd gekregen om het gevraagde bewijs te leveren. Dat kan hij doen via het presenteren van getuigen. De commissie geeft AZ daarna ook nog de gelegenheid om een contra-enquête te houden.
Door dit tussenvonnis van de KNVB lijkt het uitgesloten dat Alves, die woensdag 27 jaar werd, tussentijds vertrekt bij SC Heerenveen. Alle partijen hebben nog wel tot donderdagavond middernacht de tijd om de zaak onderling te schikken.
Bron www.telesport.nl
Advocaat De Vos trekt zich terug in Alves-zaak
24-02-2008 | Gepubliceerd 17:10
Pim de Vos fungeert niet langer als advocaat in Nederland van de Braziliaanse voetballer Afonso Alves. De raadsman voert onder meer drukke werkzaamheden aan als een van de redenen van de beëindiging van de samenwerking met de voormalige spits van SC Heerenveen, die sinds begin deze maand voor Middlesbrough uitkomt na een lucratieve transfer.
"Er zijn ook nog wel andere factoren, maar die vallen onder het beroepsgeheim,'' liet De Vos zondag weten. "Het is echter niets bijzonders, hoor. Ik ben in goed overleg gestopt. Collega's in Brazilië en in Heerenveen hebben mijn werkzaamheden overgenomen.''
Alves is bij de arbitragecommissie van de KNVB nog verwikkeld in een zaak tegen AZ. De Alkmaarse club claimt op 23 december 2007 een rechtsgeldige overeenkomst met de Zuid-Amerikaan te hebben gesloten.
Alves bestrijdt dat. Hij kreeg van de arbitragecommissie in een tussenvonnis op 30 januari vier weken de tijd om met getuigen te komen, die zijn zaak onderbouwen. Die termijn loopt komende week af.
Bij de FIFA loopt nog een klacht die AZ tegen Alves heeft aangespannen. De Vos zei te verwachten dat de wereldvoetbalbond pas een standpunt inneemt als de arbitragecommissie van de KNVB een definitieve uitspraak heeft gedaan. "Dat kan nog wel even duren, want als Alves inderdaad met getuigen komt, dienen die eerst onder ede te worden gehoord. Wat ik heb begrepen, zijn die getuigen daadwerkelijk gevonden door mijn collega's. De zaak blijft dus interessant.''
Volgens De Vos heeft Alves nog steeds goede kansen om zijn arbitragezaak in Zeist te winnen. "En dan heeft AZ een probleem. Die club kan dan allerlei claims verwachten voor het verspreiden van onjuiste informatie. Als Alves in Zeist verliest, kan dat heel vervelend uitpakken voor hem bij de FIFA. Die kan dan allerlei sancties tegen hem uitspreken.''
De Vos liet weten absoluut geen spijt te hebben van zijn bemoeienis met de Alves-perikelen. "Ik vond en vind het nog steeds een zeer interessante zaak. In mijn nieuwe boek, dat in mei uitkomt, wijd ik er ook een heel hoofdstuk aan. Het was boeiend om te ervaren hoe het kennelijk werkt in de voetballerij. Ik ben in vele mails geconfronteerd met allerlei varianten van geweld, van nekschoten tot arm- en beenbreuken. Hoe haalde ik het in mijn hoofd om Alves onder zijn contract bij AZ uit te lullen? Ik heb in amper een maand alle grotten van de menselijke gevoelens gezien. Fascinerend.''
Z24
Wie wel, Valckx? 1 ding is zonneklaar: Reker heeft een (valse) mondelinge toezegging gedaan aan Aissati omtrent speeltijd (en hij wist dat ie dat eigenlijk niet kon beloven) en Aissati (lees: slang Linse) meent dit als motivatie te kunnen gebruiken om onder z'n contract uit te komen.LucaS schreef:Reker is niet degene die de contractafhandeling doet lijkt me. Het is weinig slagvaardig van de administratie om een contract niet onmiddellijk af te handelen. Belachelijk dat dat 5 maanden duurt, dat is echt niet de schuld van Reker
Toezeggingen? Is dat een "welles-niets-verhaal"? Iemand die niets over speeltijd te zeggen heeft, zegt zoiets???Wie wel, Valckx? 1 ding is zonneklaar: Reker heeft een (valse) mondelinge toezegging gedaan aan Aissati omtrent speeltijd (en hij wist dat ie dat eigenlijk niet kon beloven) en Aissati (lees: slang Linse) meent dit als motivatie te kunnen gebruiken om onder z'n contract uit te komen.
Lemic is ook een slang. Ploegsma zeer zeker niet.Demosthenes schreef:Toezeggingen? Is dat een "welles-niets-verhaal"? Iemand die niets over speeltijd te zeggen heeft, zegt zoiets???Wie wel, Valckx? 1 ding is zonneklaar: Reker heeft een (valse) mondelinge toezegging gedaan aan Aissati omtrent speeltijd (en hij wist dat ie dat eigenlijk niet kon beloven) en Aissati (lees: slang Linse) meent dit als motivatie te kunnen gebruiken om onder z'n contract uit te komen.
Linse een slang? Spelersmakelaars zijn dat, Lemic niet? Lijkt me onwaarschijnlijk.
Het is kiezen of delen, of Lemic en zijn vrienden alles te zeggen geven of ze eruit gooien. Benieuwd wat er gebeurt.
"Maza" Rodríguez PSV Eindhoven
9 de mayo de 2008
El interés mostrado por parte del PSV Eindhoven holandés desde diciembre pasado, por contar con los servicios del defensa de Chivas Francisco Javier "Maza" Rodríguez, este han viernes han rendido frutos ya que a partir de la siguiente temporada, el jugador surgido de las Fuerzas Básicas del Guadalajara militará en el futbol del Viejo Continente.
Vía telefónica desde Eindhoven, sede del equipo donde también actúa el mexicano y ex chiva Carlos Salcido, la mañana de este viernes el Vicepresidente Deportivo de Chivas Néstor de la Torre, confirmó la venta definitiva del jugador nacido en Mazatán Sinaloa hacia las filas del PSV holandés, con un contrato de tres años y una posible extensión.
"Estamos en Holanda en estos momentos, en donde el día de ayer tuve una reunión con el señor Jan Reker, Presidente del PSV Eindhoven, además del director comercial del equipo, para hablar del tema de jugadores, en el que puedo decirte que orgullosamente para Chivas, que este viernes por la mañana firmamos un acuerdo para que Francisco Javier "Maza" Rodríguez pase a las filas del PSV con un contrato por tres años, con opción a dos más", afirmó el Vicepresidente Deportivo del Guadalajara.
"Seguimos logrando lo que que habíamos comentado, de internacionalizar el equipo, de tener jugadores en equipos representativos de Europa y que más que un equipo que tiene varios años de ser Campeón en su liga, y que participa en la Champions League, sea el que tenga a un emisario como el "Maza", que va a representar a Chivas y también al futbol mexicano", añadió.
Con la experiencia que hace un par de años se adquirió con el traspaso de Carlos Salcido al mismo equipo del país de los tulipanes, De la Torre Menchaca aseguró que la negociación con los dirigentes del PSV fue cordial, ya que después del seguimiento realizado en los últimos meses al espigado elemento de Chivas, la decisión de incluirlo en sus filas fue sencilla.
"Es un seguimiento que ya se traía desde hace ocho meses, hace seis yo estuve en Eindhoven, tuvimos las pláticas y el análisis de las posibilidades y el seguimiento fue constante, hubo llamadas, visitas y se estuvo fiel al seguimiento, por lo que vieron que el "Maza" cumple con todos los requisitos para ser un jugador del PSV y para apuntalar la defensa del equipo", comentó.
Y aunque en estos momentos el apodado "Maza" se encuentra inmerso en la actividad de la Liguilla con Chivas, el directivo del Rebaño aseguró vía telefónica que no habrá ningún problema para que el defensa culmine su participación con su equipo en la presente Liguilla del Clausura 08.
"Ya está todo arreglado para que participe con nosotros todo lo que resta del torneo, platiqué hace unos momentos con él, se siente muy contento y consciente de que ahorita en estos días platicará al respecto, pero que después tiene que concentrarse al objetivo grupal que es el campeonato con Chivas", culminó.
Volgens mij 2 miljoen. Dat was een bedrag op aanraden van de scouts, die vonden hem qua kwaliteit/-prijsverhouding zoveel waard, maar Chivas vroeg meer. Als je ziet dat PSV David van Palmeiras kon halen voor een lucratieve bedragje dan zet het je je wel tot denken. Die had ik maar altegraag gezien, hoor.Voetske schreef:Kost ie ?.
Zijn verhuurperiode is (nog) niet verlengd, en Chelsea wil hem nóg de komende zomer verkopen om nog wat centjes voor hem op te boeren want zijn contract loopt nog tot 2009. Als ie wil blijven bij PSV dan zal ie flink inleveren wat betreft z'n salaris.Thomas schreef:Alcides kan je niet verpatsen, want hij is niet van PSV.
@ Voetske: weet het niet precies, maar ik schat zo'n 2,5-3,5 miljoen.