Feyenoord 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Lionel

Re: Feyenoord 2010-2011

Bericht door Lionel » wo jan 05, 2011 9:20 am

Ik mag toch hopen dat wanneer een Ajax-grootheid komt te overlijden de selectie gewoon aanwezig is op de crematie.
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo jan 05, 2011 9:26 am

Of begrafenis.

Stel Cruijff komt te overlijden en Ajax zit op de dag van de uitvaart in Milaan vlak voor een CL wedstrijd... Dan kan je een paar dingen doen..
- Snel heen en weer vliegen naar Amsterdam/Barcelona
- De wedstrijd niet spelen/om uitstel vragen
- De begrafenis i.o.m familie verzetten (Als Barcelona niet op dinsdag of donderdag moet spelen, mss willen die ook komen)
- Een vertegenwoordiger van de selectie sturen (ass. trainer, geblesseerde speler etc..)

Ik denk dat Feyenoord uit bezuinigingsoverwegingen geen annuleringsverzekering heeft. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jan 05, 2011 10:57 am

Coen wilde niet meer strijden. Hij gaf op. Logisch

ROTTERDAM - Oer-Feyenoorder Coen Moulijn overleed gisteren op 73-jarige leeftijd aan de gevolgen van een herseninfarct. Columnist Hugo Borst herdenkt de onnavolgbare, kwetsbare linksbuiten.

Ach, wat was Coen Moulijn blij dat het erop zat. Na 10 juni 1972 hoefde de legendarische nummer elf van Feyenoord die akelige druk van Het Legioen niet meer te voelen. Hoe ogenschijnlijk gemakkelijk voetballen hem ook af ging, het was tevens een last. Elke geniale dribbel dus een opluchting, na elke perfecte voorzet een zucht van verlichting, elk doelpunt een bevrijding. Maar altijd verwachtten ze op Zuid nóg meer.

Coen had geen gemakkelijk leven. Hij was behept met de nodige angsten. Zijn lichamelijk gehandicapte zoon overleven was, denk ik, zijn grootste vrees. En verdomme nog aan toe, Raymond Moulijn stierf eerder, afgelopen zomer. Sindsdien smaakte elk glas witte wijn naar kurk, zelfs schroefdoppenwijn. Het geschutter van Mario Beens Feyenoord één schampte Coen enkelt maar. Het leven had aan glans verloren.

Iemand wijst me op de symboliek dat Feyenoords eeuwige nummer elf uitgerekend op 1-1-11 een herseninfarct kreeg. Ik denk: ja en, wat moeten we daarmee? Een man die ons zoveel heeft gegeven, óók na zijn loopbaan, zo'n lieve man had best wel wat meer mogen krijgen. Laten we het daar eens over hebben. Hij werd geen voetbalmiljonair, zoals veel minkukels die hem opvolgden - maar bovenal: hij overleefde zoonlief. Na het herseninfarct wilde Coen dus niet strijden. Hij gaf op. Logisch.
www.ad.nl

Er zat vandaag een bijlage bij het AD over de dood van Coen, met onder andere een mooi lang verhaal door Hugo Borst.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » wo jan 05, 2011 11:31 am

Na het herseninfarct wilde Coen dus niet strijden. Hij gaf op. Logisch.
Wat een onzin ...
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jan 05, 2011 3:25 pm

Gill Swerts naar Feyenoord: 'Kippenvel'
woensdag 05 januari 2011
De transfer van Gill Swerts (AZ) naar Feyenoord is een feit. De Belgische international speelt de komende anderhalf jaar in Rotterdam-Zuid.

Vandaag bereikten alle betrokken partijen overeenstemming met elkaar. Gill wordt de rest van dit seizoen gehuurd van AZ en kwam samen met zaakwaarnemer Karel Jansen van Sport-Promotion een nieuw contract overeen voor volgend jaar bij Feyenoord. Gill komt komende zomer dan transfervrij over van AZ. De 28-jarige verdediger, die ook op het middenveld kan worden ingezet, keert daarmee terug bij de club waar hij de jeugdopleiding doorliep en eerder al vier seizoenen onder contract stond.

,,Ik ben hier echt heel erg blij mee'', aldus Gill. ,,Ik kwam bij AZ amper meer aan spelen toe de laatste maanden. Dat kun je dan bevechten op de trainingen. Maar ik kreeg toch steeds meer de indruk dat het allemaal weinig verschil maakte. AZ is een prachtige club, we zijn kampioen van Nederland geworden. Maar als je niet meer in het plaatje van een trainer voorkomt (Gertjan Verbeek), dan is er eigenlijk geen andere keuze dan te vertrekken. Bankzitten doet mij geen goed en de club ook niet.''

En zo keert Gill terug bij de club waar het allemaal begon voor hem. ,,Ik heb mijn opleiding in Rotterdam gehad en tekende daarna een contract bij Feyenoord. De eerste twee seizoenen speelde ik op huurbasis voor Excelsior, waarna Bert van Marwijk me in 2003 naar de Kuip haalde. Dat was de droom die werkelijkheid werd.''. Hij kwam dat seizoen tot 19 wedstrijden in het eerste. Het seizoen erop vertrok hij op huurbasis naar ADO. De indruk die hij daar achterliet leverde hem een transfer op naar Vitesse (3 jaar), gevolgd door de overgang naar AZ. In Alkmaar bereikte hij het voorlopige hoogtepunt in zijn loopbaan, met het behalen van het kampioenschap in 2009.

,,Het kan vreemd lopen in een carrière. In ons kampioensjaar speelde ik alle wedstrijden. Het elftal draaide als een trein. Ik draaide prima. Anderhalf jaar later ziet de wereld er ineens heel anders uit, als invaller. Het blijft vreemd.''

De terugkeer bij Feyenoord voelt dan ook in meerdere opzichten aan als een bevrijding. Waar hij gisteren en vandaag ook zijn gezicht liet zien, in en rondom het stadion, tijdens de medische keuring, hij werd verwelkomd als de verloren zoon. ,,Dat is het mooie van Feyenoord'', omschrijft Gill. ,,Dit is geen club, dit is familie. Ik vind het een eer om hier weer te mogen spelen. Vrijdag vertrekken we op trainingskamp naar Oman. Daarna volgt de tweede seizoenshelft. Ik weet nu al dat ik straks kippenvel zal hebben als ik het veld in de Kuip weer oploop.''

En wellicht betekent zijn transfer naar de ploeg van Mario Been ook wel een terugkeer in de selectie van de Rode Duivels. Hij speelde tot nu toe 17 interlands voor België, de laatste in oktober 2009 tegen Estland voor de WK-kwalificatie. ,,Dat zou prachtig zijn. Maar ik concentreer me eerst op Feyenoord. Daarna zien we wel verder.''

Technisch directeur Leo Beenhakker memoreerde dat met het aantrekken van Gill een ontbrekend element bij Feyenoord is binnengehaald. ,,We kennen Gill als een gifkikkertje dat nooit verzaakt. Hij is fel, stuurt zijn medespelers en is inzetbaar in de verdediging en op het middenveld. Dat is precies wat we zochten. Gill zal iets extra's aan de ploeg toevoegen. En dat kunnen we prima gebruiken bij Feyenoord.''

Sport Promotions

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo jan 05, 2011 5:11 pm

Ik zou hier een betoog kunnen gaan afsteken over minuten stilte, en dat de drempel voor die krengen veel lager is komen te liggen dan vroeger, maar dat zal ik niet doen.

De bottom line in dit verband: Coen Moulijn hoort tot de beroemdste en meest succesvolle voetballers die dit land voortbracht. Hij speelde voor het Nederlands Elftal en vertegenwoordigde daarmee ons hele land.

Maar geheel los daarvan: we hebben het hier over een fatsoenlijke man, die tamelijk jong is gestorven aan de gevolgen van een herseninfarct. Als iemand - wie dan ook - besluit dat er voor hem een minuut stilte moet worden gehouden voorafgaand aan Ajax - Feyenoord, dan houd je je gewoon maar even een minuut stil, wat je er verder ook van denkt.

Mensen die door een minuut stilte voor wie dan ook heen gaan schreeuwen (ongeacht of ze het er wel of niet mee eens zijn dat die minuut stilte gehouden wordt), zijn ziek in hun hoofd en totaal onbeschaafd.

Uit protest een minuut stilte verstoren... dan moet het al echt om een oorlogsmisdadiger gaan. Iemand die aantoonbaar een ordinaire slechterik was en om die reden geen respect verdient.

Maar als er een prima mens herdacht wordt, dan houd je gewoon even je bek dicht.

Dat we deze discussie überhaupt voeren... Bizar eigenlijk. Gatverdamme.

K.
Still alive...

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 05, 2011 5:41 pm

Amen
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » wo jan 05, 2011 6:58 pm

Amen
Blij met de punten ...

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » wo jan 05, 2011 7:21 pm

Praise the lord!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » wo jan 05, 2011 7:44 pm

Kowalczyk schreef:Ik zou hier een betoog kunnen gaan afsteken over minuten stilte, en dat de drempel voor die krengen veel lager is komen te liggen dan vroeger, maar dat zal ik niet doen.

De bottom line in dit verband: Coen Moulijn hoort tot de beroemdste en meest succesvolle voetballers die dit land voortbracht. Hij speelde voor het Nederlands Elftal en vertegenwoordigde daarmee ons hele land.

Maar geheel los daarvan: we hebben het hier over een fatsoenlijke man, die tamelijk jong is gestorven aan de gevolgen van een herseninfarct. Als iemand - wie dan ook - besluit dat er voor hem een minuut stilte moet worden gehouden voorafgaand aan Ajax - Feyenoord, dan houd je je gewoon maar even een minuut stil, wat je er verder ook van denkt.

Mensen die door een minuut stilte voor wie dan ook heen gaan schreeuwen (ongeacht of ze het er wel of niet mee eens zijn dat die minuut stilte gehouden wordt), zijn ziek in hun hoofd en totaal onbeschaafd.

Uit protest een minuut stilte verstoren... dan moet het al echt om een oorlogsmisdadiger gaan. Iemand die aantoonbaar een ordinaire slechterik was en om die reden geen respect verdient.

Maar als er een prima mens herdacht wordt, dan houd je gewoon even je bek dicht.

Dat we deze discussie überhaupt voeren... Bizar eigenlijk. Gatverdamme.

K.
Precies! :biggthumpup.gif:

Als een fictieve directeur die Ajax naar de knoppen helpt vermoord wordt daarentegen, dan accepteren we dat en zijn we er niet rouwig om. :hypocrite.gif:

:smallgrin.gif:
Op naar de vierde ster!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 05, 2011 8:12 pm

Ik zie hier dan ook niemand die stelt dat hij of zij niet zou meewerken aan een minuut stilte. Er zijn wel wat mensen die zich afvragen of je die minuut stilte zou moeten organiseren. We hebben het over een wedstrijd meer dan 2 weken na zijn overlijden waar, officiëel, geen Feyenoord supporter bij aanwezig zal zijn.

Sowieso vind ik dat zowel de club Ajax als de supporters gewoon keurig netjes reageren op zijn overlijden. Er is voor zover ik heb gelezen en gehoord geen onvertogen woord gevallen.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 05, 2011 8:19 pm

Pride of Amsterdam schreef:Als een fictieve directeur die Ajax naar de knoppen helpt vermoord wordt daarentegen, dan accepteren we dat en zijn we er niet rouwig om. :hypocrite.gif:
Fictieve directeuren mogen ze van mij vermoorden zo vaak ze willen. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Rooie

Bericht door Rooie » wo jan 05, 2011 8:47 pm

Castaignos met rood van het veld bij vriendschappelijk duel Sparta - Feyenoord (na uur spelen 1-1)

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo jan 05, 2011 8:48 pm

En feyenoord begint weer waar het gebleven is. Nu 1-1 tegen Sparta en rood voor Castaignos. Telt ie mee voor volgende week eigenlijk?

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo jan 05, 2011 8:52 pm

Het is maar een vriendschappelijk pot, dus alleen als hij een hele smerige overtreding gemaakt kan hij eventueel nog geschorst worden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Rooie

Bericht door Rooie » wo jan 05, 2011 8:54 pm

Hij trapt na, dus zou zo maar kunnen...

999

Bericht door 999 » wo jan 05, 2011 8:58 pm

Maakt dat dan iets uit.Ik zit te kijken, maar ik heb nog nooit zo'n bagger pot voetbal gezien ..
Blij met de punten ...

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo jan 05, 2011 9:58 pm

Waren de testspelers iets? Of FN steken ze de loftrompet.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo jan 05, 2011 10:02 pm

Coolsingel staat inmiddels al vol om dit succes te vieren!

Rooie

Bericht door Rooie » wo jan 05, 2011 10:04 pm

Als ze goed spelen, zullen hun clubs wel meer geld voor die jongens vragen...

Wouter

Bericht door Wouter » do jan 06, 2011 12:28 am

Door al dat gespot krijg ik juist zowaar wat sympathie voor Feyenoord. Als Vitessesupporter weet ik hoe pijnlijk het is om je club te zien afglijden. Toch knap dat er nog tienduizenden mensen naar de Kuip komen elke twee weken.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » do jan 06, 2011 12:56 am

Precies. Dan die zogenaamde Ajacieden he, altijd dat buitenaards goede voetbal, maar zo ontrouw als de pest. Verwende krengen.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do jan 06, 2011 4:18 am

Marillion schreef:Ik zie hier dan ook niemand die stelt dat hij of zij niet zou meewerken aan een minuut stilte. Er zijn wel wat mensen die zich afvragen of je die minuut stilte zou moeten organiseren. We hebben het over een wedstrijd meer dan 2 weken na zijn overlijden waar, officiëel, geen Feyenoord supporter bij aanwezig zal zijn.

Sowieso vind ik dat zowel de club Ajax als de supporters gewoon keurig netjes reageren op zijn overlijden. Er is voor zover ik heb gelezen en gehoord geen onvertogen woord gevallen.
:smallgrin.gif:
Inderdaad. Blijkbaar vinden sommigen hun eigen mening zo belangrijk dat ze ons hun veroordeling niet willen onthouden ook al brullen ze tegen de wind in. Goed bedoeld misschien maar komt over als een gevalletje Pavlov.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do jan 06, 2011 4:21 am

Jeroennaarbeneden schreef:
Baseman schreef:Ik begrijp sowieso die minuut stilte niet, waarom niet een minuut applaus?
Dan heb je geen gezeik met randfiguren die het kunnen verpesten en ik vind het daarbij veel mooier!
Ik niet. Ik ben tegen deze minuut stilte, maar over het algemeen vind ik een minuut stilte veel mooier en indrukwekkender. Er is bijna niets zo plechtig als een stille menigte.
Het allerergst vind ik het nog dat straks bij de herdenking Feyenoord fans met veel poen achter de familie moeten aansluiten om een laatste groet te brengen. :smile-ajax.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jan 06, 2011 10:12 am

D_skilled schreef:Waren de testspelers iets? Of FN steken ze de loftrompet.
Volgens het AD maakte die Hongaar (Simon) wel indruk.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gesloten