NEC 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » za aug 07, 2010 7:39 pm

Nah... zo slecht vond ik het niet. Die George viel me positief op... leuke voetballer.
Die rare belg bewijst weer eens dat hij er niet heel veel van kan, maargoed... dat weten we nu wel.

Het was zeker geen top wedstrijd, maar ik heb ze slechter zien voetballen.

3 punten... had het niet verwacht, maar dat doet er niet toe. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Rooie » za aug 07, 2010 7:42 pm

En nog een primeur: NEC nr. 1 in de Eredivisie.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » za aug 07, 2010 7:56 pm

:cheer.gif:

NEC wint met 1-0 van VVV
zat. 7 augustus 2010

Vanavond begon NEC de competitie met een thuiswedstrijd tegen VVV Venlo. NEC had al sinds februari niet meer gewonnen in de eigen Goffert, toen Willem II met 2-1 verslagen werd. Er viel dus iets recht te zetten. NEC begon met nieuwelingen Will en George in de basis, terwijl Van Eijden centraal achterin de voorkeur kreeg boven Otten, die in de voorbereiding teleurstelde.

NEC begon voortvarend aan de wedstrijd en vooral George was bij tijd en wijle een plaag voor de VVV defensie. NEC had in de eerste twintig minuten dan ook het beste van het spel, met als hoogtepunt een doorbraak van George die 1 op 1 met Dennis Gentenaar de bal hoog overschoot. VVV kreeg pas een eerste gevaarlijke kans na een goed half uur, toen Babos beheerst een schot van de snelle Boymans keerde. Even later moest Gentenaar aan de andere kant vol aan de bak op een fraai schot van Lasse Schöne. De eerste helft eindigde echter in een 0-0.

De tweede helft begon in de stromende regen en met een ongewijzigd NEC. In de 50e minuut rende Van Eijden, die een goede wedstrijd speelde, door op een schijnbaar achter lopende bal die door de VVV verdediging al opgegeven was en wist er alsnog een voorzet uit te persen. Deze kon door een totaal vrijstaande Zomer makkelijk binnengekopt worden voor de 1-0. NEC probeerde het hierna nog wel enkele malen maar was erg slordig aan de bal. In de 66e minuut kreeg Josué geel na onbesuisd doorglijden op Nuytinck's enkel. Enkele minuten later werd Van Eijden gewisseld voor Otten. NEC werd slordiger en liet zich bij vlagen onnodig ver inzakken. Toch kon VVV hier niet van profiteren. In de laatste 10 minuten werd Schöne gewisseld voor Latupeirissa. Goossens nam zijn positie over. Een fraai staaltje gallery-play van Leroy George eindigde met een fraaie voorzet die via het hoofd van Vleminckx op de lat belandde. In de 85e minuut kwam Wellenberg nog binnen de lijnen voor Will.

De wedstrijd eindigde in 1-0 en dus pakt NEC terecht de volle winst in de eerste wedstrijd van het seizoen. Hopelijk kan deze lijn worden doorgetrokken in de komende wedstrijden. De kop is er in elk geval af!


http://www.detrouwehonden.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » zo aug 08, 2010 8:20 am

Afbeelding

Zomer ziet krampachtig NEC
Geplaatst op: 07-08-10 om: 23:27 door:

Door: Steven de Jel

Ramon Zomer zorgde met zijn doelpunt tegen VVV Venlo voor een goede start van NEC in het nieuwe seizoen. De Nijmegenaren wonnen met 1-0. Ook vorig jaar was de verdediger trefzeker tegen de Limburgers. “VVV is mijn favoriete tegenstander. Nee, haha, dat ik weer tegen VVV scoor is puur toeval. Rens pakte de bal heel goed bij de tweede paal en ik stond op de goede plek. Ik hoefde niet veel te doen.”

Zomer is blij met de overwinning, maar nog niet helemaal tevreden. “Er zijn nog veel punten waar het beter moet, maar als je het vergelijkt met vorig jaar, vind ik dit toch wel een hele stap voorwaarts. Voor het vertrouwen is het goed dat je de eerste wedstrijd wint. Het vertrouwen in de groep was toch al goed, maar je moet toch een punt hebben waaraan je je kunt meten en dat was vandaag voor het eerst.”

“De sfeer is in ieder geval heel goed en dat merk je ook op het veld. Iedereen wil voor elkaar werken. We kunnen kritisch zijn naar elkaar, maar er wordt positief gecoacht en het wordt gelijk geaccepteerd. Dat is erg prettig. We hebben dit seizoen ook diepte met Leroy George en het is niet meer zo statisch. Dan kan je je als speler focussen op één taak en dat voetbalt veel fijner.”

De verdediger vond alleen de eerste twintig minuten goed. “Daarna zak je te ver terug. Dat moeten we niet doen, want we moeten niet de wedstrijd uit handen geven. Het te ver terugzakken gebeurde ook nadat we hadden gescoord. Het was allemaal wat krampachtig en daar wordt het niet beter van. Voor de wedstrijd hadden we niet het gevoel dat we deze wedstrijd zouden verliezen. Maar je moet eigenlijk meer bezig zijn met het tweede doelpunt maken, dan maak je het jezelf veel makkelijker en nu deden we eigenlijk een beetje het tegenovergestelde.”

“Waardoor dat komt? Misschien zijn we niet meer gewend om op voorsprong te komen, dat kan ook. We hebben al lang niet meer thuis gewonnen. De angst om te verliezen is groot. Niet groter dan de wil om te winnen, maar je bent bang dat je weer terugvalt in zo’n zelfde seizoen als vorig jaar. Daardoor wordt het krampachtig en is het fijn dat je de wedstrijd er doorheen sleept en eigenlijk ook niet heel erg meer in de problemen komt. Dat geeft vertrouwen voor de volgende wedstrijden en als je dan weer in zo’n situatie komt zal het weer beter gaan.”

Afbeelding


Van Eijden blij met goede start
Geplaatst op: 08-08-10 om: 00:34 door:

Door: Steven de Jel

Rens van Eijden kende vorig jaar een moeilijk seizoen, maar kon in de openingswedstrijd tegen VVV Venlo weer belangrijk zijn voor zijn ploeg. “Het belangrijkste waren de drie punten, maar dat ik er dan een bijdrage aan kon leveren geeft natuurlijk altijd een prettig gevoel.”

Van Eijden is blij met de manier waarop het doelpunt viel. “We hebben hier toch wel op getraind en je weet dat er altijd iemand bij de tweede paal moet staan. Toen de bal kwam zag ik in een flits groen-zwart en gooide hem er in. Het pakte goed uit, Ramon kon hem zo binnenkoppen.”

De verdediger is niet ontevreden over zijn spel. “Het ging erg lekker. Als team speelde we in het begin goed voetbal. Ik had dan ook veel mogelijkheden om de bal af te spelen, al zakte dat in loop van de wedstrijd weg. Je ziet bij vlagen goed spel, maar we moeten eerder de wedstrijd beslissen. Echte kansen heeft VVV trouwens niet meer gehad, want de organisatie stond bij ons gewoon goed. Over het algemeen kunnen we tevreden zijn over deze eerste wedstrijd. Drie punten in de tas en daar hebben we het allemaal voor gedaan in de voorbereiding.”

NEC nam de verdediger een jaar geleden over van PSV, nadat hij een goed seizoen draaide bij Willem II. Het goede spel kon hij echter niet mee naar Nijmegen nemen. “Vorig jaar was een moeilijk jaar, dat heeft iedereen gezien. Sommige momenten heb ik goed gespeeld en sommige momenten niet. Ik moet gewoon zorgen dat ik constant ga spelen en ik heb nu het vertrouwen gekregen van de trainer die mij in de basis heeft laten beginnen. Ik ben daarom blij dat deze wedstrijd goed is gegaan.”

“Ik moet stapjes maken. Ik heb niet de ervaring die bijvoorbeeld Patrick Pothuizen had, want ik ben nog veel jonger. Vorig jaar was een heel goed leerjaar voor mij en nu moet ik zorgen dat het dit jaar niet opnieuw gebeurt. Ik spreek regelmatig jongens van Jong Oranje en die ik nog ken van PSV en die hebben ook allemaal zo’n dip gehad. Ik hoop dat mijn dip er nu op zit.“
Afbeelding


George is tevreden met debuut bij NEC
Geplaatst op: 08-08-10 om: 00:59 door:

Door: Steven de Jel

Leroy George is blij dat hij weer op het veld staat. Tegen VVV Venlo speelde hij een prima wedstrijd en ondanks dat hij nog genoeg verbeterpunten ziet, overheerst de blijdschap. “Het is lekker om weer een volle negentig minuten te spelen op het hoogste niveau. Daar ben ik heel blij mee.”

“Ik ben tevreden over de wedstrijd en heb een redelijk debuut gemaakt. Als ik een doelpunt had gemaakt was ik nog meer tevreden geweest. Ik ben heel kritisch en ik weet dat ik nog beter kan, maar ik moet ook niet te veel druk op mezelf leggen. Het is weer een begin voor mij en ik ben er heel blij mee.”

De aanvaller weet wat hij deze wedstrijd anders had moeten doen. “De afronding van de eerste kans in de eerste helft. Die moet er gewoon in voor mijn gevoel. Ik schoot de bal veel te wild. Ik wilde hem met de binnenkant schieten, maar raakte hem helemaal verkeerd. Verder moet ik ook mijn acties verbeteren en meer rendement halen. Ik heb wel een paar voorzetten gegeven, maar daar werd niet direct uit gescoord. Daar trainen we op, dus het wordt in het loop van het seizoen wel beter.”

Goede voorzetten zijn van belang voor NEC met een speler als Björn Vleminckx in de spits. George kreeg dat ook van verschillende mensen te horen. “Ik heb begrepen dat er vorig jaar niet echt buitenspelers waren die een voorzet konden geven op Vleminckx. Zijn kwaliteit is toch wel het koppen, dat heb je vandaag ook kunnen zien. Ik ben niet een speler die alleen voorzetten geeft. Je moet het moment van de actie afwachten. Ik ben een linksbenige speler aan de rechterkant, dus ik kan afwisselen en ook naar binnen trekken. Het moment bepaald wat ik doe.”

Ondanks dat hij vorig seizoen vooral op de bank zat bij FC Utrecht, heeft hij vertrouwen in eigen kunnen nooit verloren. “Ik heb nooit getwijfeld aan mijn eigen kwaliteiten. De ene trainer zit het in je zitten en de andere niet, zo gaat het in de voetballerij. Dat een trainer het niet in mij zag zitten heb ik vorig seizoen beleefd, wil ik nu achter mij laten en nu met NEC een mooie tijd beleven.”


http://www.forzanec.nl/

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » ma aug 09, 2010 2:41 pm

Thomas Chatelle wacht op initiatief NEC
Geplaatst op: 08-08-10 om: 02:20 door:Door: Steven de Jel
De overgang van Thomas Chatelle naar NEC is nog niet afgerond. De Belg bevestigt aan de Gelderlander de interesse van NEC, maar wacht op dit moment op initiatief van de Nijmegenaren. "De interesse is er, maar het is nog niet rond."

Verder geeft Chatelle aan dat er meer clubs interesse hebben getoond. "Er zijn meer clubs, heb ik begrepen. Maar ik kan en wil er niet te veel over kwijt." Wanneer hij weer gaat praten met NEC, die inmiddels wel een akkoord zouden hebben bereikt met Anderlecht over een huurovereenkomst, weet hij nog niet. "We hebben op het moment ook nog geen vervolgafspraak staan. Ik wacht even af."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » di aug 10, 2010 4:42 pm

Thomas Chatelle van Anderlecht naar N.E.C.

Rechtsbuiten Thomas Chatelle van RSC Anderlecht speelt - onder voorbehoud van de medische keuring - vanaf komend weekend tot en met het einde van het seizoen op huurbasis voor N.E.C. De 29 jarige Belgische speler speelt sinds het seizoen 2007 - 2008 voor Anderlecht en speelde daarvoor onder meer voor Racing Genk, KV Mechelen en AA Gent. In totaal speelde hij tot en met eind vorig seizoen 221 wedstrijden op het hoogste niveau in Belgie waarin hij 21 doelpunten maakte. Afgelopen week nog speelde Chatelle de volledige Champions League wedstrijd tussen RSC Anderlecht en The New Saints mee.


Technisch Directeur Carlos Aalbers is erg tevreden dat Chatelle voor N.E.C. heeft gekozen. "Thomas stond al maanden op onze lijst als een gewenste versterking voor de aanval van N.E.C. . Hopelijk is dit tegelijkertijd ook het eerste resultaat van onze goede relatie tussen de grootste club van Belgie en N.E.C. en volgen in de toekomst nog meer spelers"

Ook speler Thomas Chatelle is opgetogen dat hij naar Nijmegen toekomt. "Ik kijk er naar uit om voor N.E.C. te gaan voetballen. De club en de organisatie maken een goede indruk op mij. N.E.C. is de competitie goed begonnen met een overwinning en ik hoop snel mijn bijdrage aan volgende overwinningen te kunnen leveren."

"Thomas is 29 en wil elke week spelen. Die garantie kan RSCA hem niet bieden daarom heeft de club meegewerkt aan de tijdelijke overgang. Hij zal in Nederland een competitie treffen die bij zijn speelstijl past en waar hij zijn talent ten toon kan spreiden in een ambitieuze club" verklaart Algemeen Directeur Herman Van Holsbeeck

Thomas Chatelle zal in principe donderdagochtend voor het eerst meetrainen met de selectie van N.E.C.


http://www.nec-nijmegen.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » wo aug 11, 2010 5:28 am

Patrick Kluivert wordt trainer bij N.E.C.!

Patrick Kluivert maakt vanaf donderdag deel uit van de technische staf van N.E.C. De oud-international wil ervaring opdoen als trainer bij een club uit de eredivisie en wordt in Nijmegen met open armen ontvangen.


Via zijn zaakwaarnemer Rob Jansen van SportPromotion werd in eerste instantie contact gelegd met hoofdcoach Wiljan Vloet van N.E.C., die graag aan het verzoek van de topscorer aller tijden van Oranje wilde voldoen. Kluivert behaalde dit voorjaar zijn diploma Coach Betaald Voetbal. ,,Ik ken Wiljan Vloet nog uit de periode dat hij en ik bij PSV werkten", aldus Kluivert. ,,Ik denk veel van hem te kunnen leren en ook mijn kennis met hem te kunnen delen". Ik ken Wiljan als iemand die bereid is een beginnende trainer zoals ik veel van zijn kennis en kunde bij te brengen. Dat is precies wat ik zocht. Bovendien zie ik N.E.C. als een stabiele club. Ik kijk er echt naar uit om hier aan de slag te gaan."

Technisch Directeur Carlos Aalbers ziet Kluivert graag onderdeel komen uitmaken van de trainersstaf van N.E.C. "Patrick heeft een schat aan ervaring als speler en heeft met goed gevolg de trainerscursus afgelegd. Wij beschikken over een ambitieuze spelersgroep met veel jonge spelers die alleen al enorm veel van al zijn ervaringen kunnen gaan leren. Voor N.E.C. is het geweldig dat deze jonge trainer bij N.E.C. zijn eerste echte stappen als trainer wil komen zetten,"

Patrick Kluivert vormt samen met Ron de Groot, Wilfried Brookhuis, Jack de Gier en hoofdtrainer Wiljan Vloet de trainersstaf van het eerste elftal en de beloften bij N.E.C. Bovendien loopt Anton Jansen ook stage bij de club vanuit zijn opleiding tot Coach Betaald Voetbal. N.E.C. en Patrick Kluivert hebben met elkaar afgesproken voor het seizoen 2010-2011 te gaan samenwerken waarbij Kluivert niet full/time zal gaan werken voor N.E.C. Hij staat donderdagochtend 12 augustus uur voor het eerst als trainer bij N.E.C. op het trainingsveld.


http://www.nec-nijmegen.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » wo aug 11, 2010 8:00 am

NEC sluit samenwerkingsverband met Anderlecht
woe. 11 augustus 2010

NEC en Anderlecht hebben een samenwerkingsverband afgesloten. De Belgische topclub zocht al een tijdje een partner in de Eredivisie en heeft die met NEC gevonden. De huurovereenkomst van aanvaller Thomas Chatelle is het eerste resultaat van een beginnende samenwerking, meldt De Gelderlander.

NEC en Anderlecht hebben al van­af dit voorjaar contact met elkaar. De grootmacht uit Brussels zocht ook een club waar spelers, die net buiten de basis van Anderlecht vallen, uitzicht heb­ben op speeltijd. „Het is afwachten hoe zich de sa­menwerking ontwikkelt”, verklaart technisch directeur Carlos Aalbers. „Beide clubs moeten er wel wat aan hebben. Dat zullen we per geval bekijken. Er is dan ook niks in aantallen vastgelegd, daar gaat het niet om. Je moet het zo zien: als wij voor een bepaalde positie een speler zoeken en Anderlecht heeft juist op die positie een speler die ze graag op niveau willen laten spelen, dan kan NEC een prima optie zijn.”

Zo kwam NEC dus ook bij Chatelle uit, die vorig seizoen bij Ander­lecht zijn basisplek kwijtraakte. De 29-jarige aanvaller ondergaat van­daag de medische keuring. Hij te­kent vervolgens voor één jaar, op huurbasis. Chatelle is waarschijn­lijk zondag in de uitwedstrijd te­gen Willem II al inzetbaar.

Het is dus niet uitgesloten dat er nog meer spelers van Anderlecht de tijdelijke overstap naar De Goffert zullen maken. “Beide clubs hebben de intentie dat dit meer is dan een eenmalig contact”, zegt Aal­bers. “We zullen regelmatig overleg voeren, zeker in de transferperiodes, zoals nu. We kijken dan of we iets voor elkaar kunnen betekenen. Het is afwachten hoe zich de samenwerking ontwikkelt.”
http://www.detrouwehonden.nl/



Goed bezig, lijkt mij... :biggthumpup.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » wo aug 11, 2010 6:06 pm

Mag kluivert nog voetballen trouwens? Lijkt me een prima vervanger voor die belg
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Wouter » wo aug 11, 2010 10:16 pm

Misschien gaat hij de spelersbus wel besturen... :hypocrite.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » do aug 12, 2010 11:24 am

LOL.
NEC weet niets van overname Abramovitsj
Uitgegeven: 12 augustus 2010 12:02
Laatst gewijzigd: 12 augustus 2010 12:02

AMSTERDAM - Een Estse krant meldt donderdag dat Roman Abramovitsj NEC wil kopen. Het dagblad Postimees meldt dat de Russische miljardair en eigenaar van Chelsea de club uit Nijmegen zelfs al gekocht zou hebben.

© ANPAlgemeen directeur Jacco Swart ontkende niet veel later het bericht tegenover De Gelderlander. Er zou niets van waar zijn.

De prijs die Abramovitsj voor de Eredivisieclub zou neertellen is niet bekend. Het artikel bevat geen citaten van Abramovitsj of diens zaakwaarnemer.

Het is onduidelijk in hoeverre het bericht betrouwbaar is
nu.nl

Die laatste zin snap ik niet... het is duidelijk dat dit bericht onbetrouwbaar is, zou het moeten zijn.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » do aug 12, 2010 1:10 pm

Leuk voor de naamsbekendheid. :smallgrin.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » do aug 12, 2010 1:54 pm

Die naam zijn ze zo weer vergeten hoor... ben maar niet bang.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » vr aug 13, 2010 11:30 am

'Ik zal nooit Feyenoord trainen'
Uitgegeven: 13 augustus 2010 11:57
Laatst gewijzigd: 13 augustus 2010 12:12

AMSTERDAM - Patrick Kluivert deed op zijn eerste werkdag bij NEC meteen van zich spreken. De assistent-trainer van Wiljan Vloet heeft een duidelijk toekomstbeeld.

"Ik zal nooit Feyenoord trainen", meldt Kluivert (34) in het AD. ''Dat kan ik niet maken. Nee, dat doe ik niet. Je kunt ook niet van Giovanni van Bronckhorst verwachten dat hij Ajax coacht."

De voormalig spits van onder andere Ajax, AC Milan en FC Barcelona vindt NEC een mooie club om te beginnen. Voor een bescheiden club in de eredivisie zou hij zich nooit te groot voelen. ''Waarom zou ik", reageert Kluivert. ''In mijn gedachten wil ik ooit als hoofdtrainer in Nederland starten."

Voorbeeld

Hij ziet in Phillip Cocu en Frank de Boer goede voorbeelden. Het duo is momenteel werkzaam als assistent van Bert van Marwijk bij het Nederlands elftal.

Ook Kluivert wil eerst een paar jaar ervaring opdoen als assistent. De route die Marco van Basten volgde is geen optie. Hij koos ervoor om na één jaar Jong Ajax aan de slag te gaan als bondscoach.

''Dat was niet echt slim en dan druk ik me nog voorzichtig uit. Wel zonde dat het hem is gegaan zoals het ging.''

Ajax

Kluivert hoopt ooit als trainer van Ajax aan de slag te kunnen. ''Ja, Ajax. Mijn gevoel zegt waarschijnlijk 'ja', mocht ik er de kans krijgen. Ajax heeft een speciaal plekje in mijn hart. Dus zodra die mogelijkheid komt, zal ik daar eens goed over nadenken.''
© NUsport

Op de officiële site is ook nog e.e.a. van z'n eerste training te bekijken en beluisteren...
Klik...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » vr aug 13, 2010 11:33 am

Trainer Kluivert: 'Ik heb nog een spelerslicentie'
12/08/2010 23:00

Patrick Kluivert was donderdag voor het eerst op het trainingsveld van NEC te bewonderen. De oud-international stond Wiljan Vloet als assistent terzijde.

Na afloop van zijn eerste training toonde Kluivert zich tevreden met zijn beslissing bij NEC als assistent-trainer aan de slag te gaan. 'Het voelt goed', aldus Kluivert op de website van de Nijmegenaren. 'Je moet ergens beginnen en ik denk dat NEC de perfecte start is in een loopbaan als trainer.'

Kluivert ging en passant nog even in op de vraag of hij een rentree als speler uitsluit. 'Ik heb nog een spelerslicentie', grinnikte de voormalig speler van Ajax, AC Milan, Barcelona, Newcastle United, Valencia, PSV en Lille. 'Maar ik denk niet dat ik terugkom op mijn beslissing. Ik voetbal alleen nog in de tuin met mijn kinderen.'

Wiljan Vloet was overigens in zijn nopjes met zijn nieuwbakken assistent. 'Ik denk dat menig speler uit de selectie een poster van Patrick boven zijn bed heeft hangen. Dit is goed voor de uitstraling van NEC.'
Kan hij dat niet combineren? :) Lijkt me prima. Een keer een echte spits bij NEC
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » vr aug 13, 2010 11:40 am

Waar heb je die fraaie info vandaan, BanJovi?

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » vr aug 13, 2010 11:47 am

sorry...

vi.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » vr aug 13, 2010 11:50 am

Thnx. :biggthumpup.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » vr aug 13, 2010 12:03 pm

Denk alleen niet dat hij zal gaan ballen voor NEC.
Ik zie hem overigens echt liever in de spits dan dat wat er nu loopt... ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » vr aug 13, 2010 12:05 pm

Verbazingwekkend. :hypocrite.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Banjavi » vr aug 13, 2010 12:18 pm

Ja... dat had je niet verwacht he...

Komt waarschijnlijk dat ik al mijn gefundeerde meningen niet zomaar op tafel gooi en alles heel goed voor me weet te houden. :) :blub.gif:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: NEC 2010-2011

Bericht door peter » vr aug 13, 2010 12:29 pm

Komst Chatelle naar NEC gaat tegen Willem II ten koste van Goossens
Vrijdag, 13 augustus 2010 om 13:04
John Goossens zit niet bij de selectie van NEC voor de uitwedstrijd van de Nijmegenaren tegen Willem II, komende zondag. De 22-jarige aanvaller maakt pas op de plaats nadat de nieuwe huurling Thomas Chatelle indruk maakte tijdens de training, schrijft Omroep Gelderland. Vorige week stond Goossens nog in de basis tijdens de seizoensopening tegen VVV-Venlo.

Hij bleef toen negentig minuten staan, maar zal zondag niet aan de bak komen tegen de Tilburgers. Chatelle, die vrijdag op de training enkele uitstekende voorzetten gaf, komt in de basis en Leroy George verhuist naar linksvoor. Chatelle werd deze week gehuurd van Anderlecht. Erton Fejzullahu is nog steeds geblesseerd aan zijn lies.

Goossens speelde vorig seizoen 21 keer mee namens NEC, waarvan vijf maal als invaller. Twee dagen geleden was hij nog basisspeler voor Jong Oranje, dat met een enigszins gehavende selectie met 3-0 won van Jong Liechtenstein. Voor Goossens was het zijn eerste optreden voor Nederland sinds tweeënhalf jaar; in februari 2008 beleefde hij een invalbeurt tegen Denemarken.

VZ
Opmerkelijk, hoor. Goossens gaat ook bij NEC niet slagen of is dit eenmalig?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Marillion » vr aug 13, 2010 1:29 pm

Nog niet eens zo heel erg lang geleden had Chelsea interesse in Goossens en Sarpong. Moet je nu eens kijken....
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » vr aug 13, 2010 10:38 pm

Gedachtenkronkel...Schöne moet tot 31 aug. in the picture spelen en daarna krijgt Goossens de 10...

Vleminckx en Chatelle hebben er zin in
vrij. 13 augustus 2010

Het loopt ineens storm bij onze club. Na de komst van George enkele weken geleden leek de club zich kalmpjes aan klaar te maken voor de start van het seizoen, maar na de eerste speelronde is er opeens toch weer opwinding in de spelersgroep. Nieuwe huurling Thomas Chatelle sloot gisteren al aan voor zijn eerste training met de groep, en aan Vloet's zijde stond daar plots gelouterd international en Oranje-topscoorder aller tijden Patrick Kluivert. We hebben als NEC supporters wel eens minder spannende dagen meegemaakt.

Tegenover Omroep Gelderland toonde Chatelle zich content over de eerste trainingsdag. "Alles gaat goed. De mensen hier hebben me goed ontvangen. Het is een zeer warme club. Dat is wat ik ook zocht." Over zijn besluit om een jaartje Anderlecht links te laten liggen verklaarde hij: "Ik had geen garantie om veel wedstrijden te spelen. Ik ben 29, in de beste jaren van mijn carrière. Ik wil daarvan genieten en daarom heb ik voor deze uitdaging gekozen."

Ook Vleminckx is weer terug op het veld na zijn uitstapje met de Rode Duivels. De bonkige spits mocht de laatste 20 minuten van de wedstrijd tegen de Finnen meespelen en is nu dus een volwaardig international. Op de vraag hoe hij alle recente ontwikkelingen bij NEC ontvangen heeft, antwoordt hij: "Heb mijn debuut kunnen maken in het nationale team, mooi is dat. Kom je terug, heeft Thomas Chatelle getekend. Voor mij heel leuk, geeft goede voorzetten. En dan zie je dat je Patrick Kluivert erbij krijgt als trainer. Ik was met Jack de Gier al veel bezig. Nu met Jack en Patrick die de hele tijd met mij zullen bezig zijn, denk ik dat ik enorme stappen kan maken."

Chatelle heeft ook goede hoop dat hij een bijdrage kan leveren aan het team en aan de ontwikkeling van Vleminckx in het bijzonder. "Het moet zeker kunnen klikken tussen ons. Ik hoop dat ik veel assists aan hem kan geven. Hij staat altijd op de goede plaats."

Aanstaande zondag tegen Willem II krijgen de beide heren hoogstwaarschijnlijk al hun eerste kans om de Belgische tandem voorin aan de meegereisde fans te tonen. Vleminckx kijkt al uit naar de eerste uitwedstrijd van 2010-2011. "Als we die winnen, is de week helemaal compleet. We gaan er vol tegenaan. Als we 100% ons best doen, kan het niet misgaan."


http://www.detrouwehonden.nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: NEC 2010-2011

Bericht door Ramona » vr aug 13, 2010 10:44 pm

Vooruitblik: Willem II - NEC
vrij. 13 augustus 2010

Na een bewogen weekje voor ons cluppie, staat zondagmiddag in Tilburg een belangrijke ontmoeting met Willem II op het programma. Sinds de overwinning op VVV versterkte NEC zich met trainer Kluivert en assistkoning Chatelle, bij die laatste kregen we er een samenwerkingsverband met Anderlecht bij, Vleminckx maakte zijn debuut als Rode Duivel, Schöne keerde terug bij het Deense elftal en gistermiddag was het even onrustig omdat een krant in Estland dacht dat Abramovich ons NEC zou willen kopen. Sommige suppporters konden gisteren dus even dagdromen over de Champions League, anderen walgden alleen al van de gedachte van een mogelijke overname.

Maar terug naar de orde van de dag! Waar NEC het seizoen dus goed begon tegen VVV, kregen de Tilburgers er flink van langs in Almelo: 3-0. Het 114-jarige (sinds gisteren) Willem II gaat wederom een moeizaam seizoen tegemoet: 14 spelers verdwenen, Gert Heerkes nam het roer over en Van der Vegt moest proberen weer iets representatiefs (lees: een team dat zich kan handhaven) in Tilburg op het veld zetten. Uit zijn hoge hoed kwamen o.a. Levchenko, Gravenbeek, Lampi, Vossebelt, van Zaanen en pechvogel Wojciechowski die het gehele seizoen zal ontbreken wegens een kruisbandblessure.

Afbeelding

Wiljan zal zondagmiddag over een zo goed als fitte selectie kunnen beschikken, alleen Erton houdt de medische staf nog bezig. Goossens is het slachtoffer geworden van de Belgische versterking: Chatelle, de Belg begint aan de rechterkant en George schuift dus door naar links. Die fitte selectie is ook broodnodig want NEC heeft het nooit makkelijk in Tilburg, in de laatste 12 seizoenen wonnen we maar één keer! In 2007-2008 waren we met 1-2 te sterk door doelpunten van Bouaouzan en van Beukering, saillant detail de 1-2 kwam van onze centrale verdediger Rens van Eijden!

03-10-2009 Willem II NEC 1-1
13-12-2008 Willem II NEC 1-2
30-12-2007 Willem II NEC 3-0
31-03-2007 Willem II NEC 1-0

Zo hebben we een prachtig ezelsbruggetje gemaakt naar ex-spelers van elkaar. Bij de Tricolores staat Nijmegenaar Frank Demouge onder contract, Frank is alweer begonnen aan zijn 3e seizoen bij Willem II. Rens van Eijden trekt de stand gelijk, hij werd door Willem II voor één seizoen gehuurd en speelde zich daar in de kijker bij ons NEC. Er zullen zondagmiddag vier bussen richting Brabant rijden om het rood, zwart en groen te steunen. Hopelijk genoeg voor drie punten om het seizoen extra lekker te beginnen!

Vermoedelijke opstelling: Babos; Will, Van Eijden, Zomer, Nuytinck; Sibum, Schöne, Zimling; Chatelle, Vleminckx, George.


http://www.detrouwehonden.nl/

Gesloten