PSV 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
jabu

Re: PSV 2009-2010

Bericht door jabu » vr jul 10, 2009 6:41 pm

wimpey schreef:Voorlopig is ie vooral niet erg snugger. Reis afschrijven en weer omarmen. Simons laten bungelen, zo moet je niet met een gewaardeerde kracht omgaan.
Het is een schande! Die Rutten heeft niets begrepen van people management... :hypocrite.gif:
wimpey schreef:Rutten is een nobody. Dat werd ´m bij Schalke fataal. Onder iemand als Hiddink kan ie prima functioneren. Maar net als bij Schalke zal ie bij PSV de kar moeten trekken. Ik zie ´m dat niet doen.
Des te vreemder is het dat ook hij perse zo ongeveer de alleenmacht op voetbalgebied bij PSV ambieert. Zo'n eerste elftal laten functioneren is niet genoeg?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 13, 2009 9:21 pm

Ibrahim Afellay: 'Ik dien mijn contract bij PSV sowieso uit'

De eerste quote van Ibrahim Afellay (foto), in de aanloop naar het nieuwe seizoen, mag er meteen zijn. Als we de spelmaker van PSV confronteren met een uitspraak van Orlando Engelaar, die zei dat hij mede voor PSV had gekozen omdat Afellay (nog even) in Eindhoven blijft, zegt Afellay gortdroog: “Ik speel niet alleen komend seizoen bij PSV, ik zal mijn contract tot 2011 sowieso uitdienen.”

Weten we dat ook weer. Afellay heeft zijn lot niet alleen dit seizoen, maar ook het volgende aan PSV verbonden, alvorens hij transfervrij de deur uitloopt. Zo ongeveer heeft hij zijn toekomst uitgestippeld, voor zo ver er natuurlijk iets uit te stippelen valt.
Sportweek

Dat zullen ze bij PSV niet leuk vinden. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Frank

Bericht door Frank » ma jul 13, 2009 9:57 pm

Ik zat me al af te vragen wie er als eerste met deze quote en zijn/haar commentaar erop zou komen. De uitkomst verbaast me niet... :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

999

Bericht door 999 » di jul 14, 2009 1:29 am

ORANJELEEUWEN EN RODE DUIVELS ALS BASIS VOOR TOEKOMST

PSV gooit roer om

EINDHOVEN, maandag

Omdat de onbetaalbare ratrace met het grootkapitaal niet te winnen valt en om de specifieke eigen cultuur te conserveren, scout PSV steeds vaker dicht bij huis. De koerswijziging wil niet zeggen dat de frequent flyerpassen van de scouts geblokkeerd kunnen worden, maar feit is dat de Nederlandstaligen in de Brabantse lichtstad voor het eerst in tijden weer de boventoon voeren in de kleedkamer.

De selectie van PSV telt momenteel zestien spelers die het Nederlands als moedertaal hebben en slechts tien jongens die met een ander idioom zijn opgegroeid. Dat is een groot verschil met de voorbije vier seizoenen, waarin de niet-Nederlandstaligen telkens een meerderheid vormden in Eindhoven. In Jong PSV, de kraamkamer die PSV steeds serieuzer neemt, speelt momenteel niemand die niet met de Nederlandse taal is groot gebracht.

Volgens algemeen directeur Jan Reker zijn er meerdere oorzaken voor de zichtbare kentering. „Ik wil vooropstellen dat kwaliteit altijd de doorslag geeft, niet het paspoort van een speler. Van oudsher heeft PSV bijvoorbeeld een sterke band met Zuid-Amerika. Die relatie koesteren we nog steeds, maar het is gewoon niet meer zo makkelijk om daar toe te slaan”, legt hij uit. „Vorig jaar hadden we een groot Braziliaans talent op de korrel. Die had nog niet in het eerste gespeeld, maar moest tien miljoen euro kosten. Daar kunnen wij niet aan meedoen. Bovendien is de kans van slagen kleiner dan wanneer je iemand haalt die de cultuur hier kent. Ik hoef maar op Jonathan Reis te wijzen. De kans dat Jonathan bij ons nog doorbreekt, schat ik in op 5 procent. Zonde, want die jongen kan goed voetballen. Er komt echter veel meer bij kijken.”

En daarom speurt PSV tegenwoordig steeds nauwkeuriger in het eigen verzorgingsgebied: Nederland en een flink deel van België. Het aantrekken van de Nederlandse jeugdinternationals Nordin Amrabat, Stef Nijland en Erik Pieters zijn kleine statements. Net als het doorschuiven van jonge Belgen als Stijn Wuytens en Funso Ojo naar de Aselectie. De hoop voor de toekomst is tegenwoordig gevestigd op vooral Nederlanders en Belgen en niet langer op legionairs zoals Leandro, Fagner, Edson, Marquinho, Vonlanthen, Tardelli, Stojanovic en Jorginho, die in de voorbije jaren in Eindhoven rijk werden, maar nooit doorbraken.

De keuze om André Ooijer terug te halen en miljoenen te investeren in bijna-dertiger Orlando Engelaar past ook precies in het nieuwe ideaalplaatje. Zij weten hoe het is om in Nederland te leven en leiding te geven aan een elftal. Vorig seizoen werd de routine nog gehaald uit Frankrijk (Brechet) en Mexico (Rodriguez). De eerste is alweer vertrokken omdat zijn familie niet kon aarden, de tweede heeft zich nog steeds niet kunnen conformeren aan de wetten in het Europese voetbal.

Dat de 21-voudig landskampioen de nationale velden afstroopt en nauwe contacten met Nederlandse routiniers in het buitenland onderhoudt, is logisch volgens Reker. „PSV wil het eigen gezicht behouden en dat gaat het beste met Nederlandse spelers. Het voordeel is dat we normaal gesproken niet voor verrassingen komen te staan en onze clubcultuur kennen en kunnen uitdragen.” De grens met België bestaat ondertussen voor PSV niet meer: „Voor de Belgen in de streek Maaseik-Lommel-Hasselt is PSV dichterbij dan Genk, Luik of Brussel”, zegt de directeur. „Wij moeten het publiek, bedrijfsleven en de spelers daar interesseren voor PSV.”

Daarin slaagt PSV momenteel prima. Van de 163 spelers in de opleiding zijn er 27 afkomstig uit België. De A-selectie telt met Timmy Simons, Stijn Wuytens en Funso Ojo drie Belgische (jeugd-)internationals. Enkele van de ongeveer dertig Belgische bedrijven die zich aan PSV hebben verbonden, vormen samen een heuse ’Belgian Businessclub’ waar grensoverschrijdend genetwerkt wordt. De afdeling kaartverkoop stuurt in de komende periode wederom bijna 600 seizoenskaarten richting de zuiderburen.

De reeds aanwezige Latino’s, van wie er geen enkele echt goed Nederlands spreekt of verstaat, hoeven overigens niet bang te zijn dat ze geïsoleerd raken. Carlos Salcido, Edison Mendez, Cassio Ramos, Francisco Rodriguez, Reimond Manco en Jonathan Reis worden door de nieuwe coach Fred Rutten zelfs op het veld met Spaanse termen aangestuurd. Over een week of zes krijgt hij een paar keer per week hulp van de perfect Spaans sprekende Phillip Cocu en dan is inmiddels de eveneens Spaans pratende Patrick Kluivert ook dagelijks op De Herdgang te vinden.

Reker bezweert bovendien dat PSV overal ter wereld, behalve in Afrika waar ’de club niets mee heeft’, naar versterkingen zal blijven speuren. „Als we echter de keuze hebben tussen een buitenlander en een Nederlandstalige speler die beiden dezelfde kwaliteiten hebben, kiezen we in principe voor de laatste.”
Tja, nog niet in het eerste gespeeld en al tien miljoen moeten kosten.Eigen Risico mag wat kosten zullen we maar zeggen ...

Psv, die het t.o.v. AJAX toch altijd meer van aankopen moest hebben gooit het roer om, omdat blijkbaar talenten uit het buitenland zelfs al hebben ze nog geen ruk laten zien niet meer te betalen zijn ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 14, 2009 7:02 pm

PSV steekt die miljoenen nu liever in nederlandse talenten die nog geen ruk hebben laten zien, Voetske. :headbang.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jul 14, 2009 7:12 pm

Overdrijft Reker niet een beetje? Een Zuid Amerikaans talent wat nog nooit een wedstrijd heeft gespeeld moest 10 miljoen kosten? Apart, hoor.

Ook een mooie:
De hoop voor de toekomst is tegenwoordig gevestigd op vooral Nederlanders en Belgen en niet langer op legionairs zoals Leandro, Fagner, Edson, Marquinho, Vonlanthen, Tardelli, Stojanovic en Jorginho, die in de voorbije jaren in Eindhoven rijk werden, maar nooit doorbraken.

Tsja. Zo kun je altijd je strategie bepalen en kun je ook dit schrijven: De hoop voor de toekomst is tegenwoordig gevestigd op vooral Brazilianen en Argentijnen en niet langer op West Europese spelers als Reiziger, Ball, Kromkamp, Zonneveld en van der Leegte, die in de voorbije jaren in Eindhoven rijk werden, maar nooit doorbraken.

generaal

Bericht door generaal » di jul 14, 2009 7:45 pm

Reker overdrijft inderdaad. De gearriveerde aanvaller Guilherme verhuisde onlangs voor 5 miljoen euro naar een Oostblokker, om maar even een voorbeeld van een goedkoop, maar uitstekend talent uit Zuid-Amerika te geven.

Feest

Bericht door Feest » di jul 14, 2009 7:47 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 2:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » di jul 14, 2009 8:24 pm

generaal schreef:Reker overdrijft inderdaad. De gearriveerde aanvaller Guilherme verhuisde onlangs voor 5 miljoen euro naar een Oostblokker, om maar even een voorbeeld van een goedkoop, maar uitstekend talent uit Zuid-Amerika te geven.
En wat gaat ie daar verdienen, Generaal ?.
Blij met de punten ...

generaal

Bericht door generaal » di jul 14, 2009 8:59 pm

Steef schreef:5 miljoen voor 70% + Kleber. En die laatste z'n marktwaarde schat ik toch wel op een miljoen of 8.
Kleber is natuurlijk geen 8 miljoen waard als hij een return naar Brazilië prefereert boven spelen bij een Europese subtopper.

generaal

Bericht door generaal » di jul 14, 2009 8:59 pm

999 schreef:
generaal schreef:Reker overdrijft inderdaad. De gearriveerde aanvaller Guilherme verhuisde onlangs voor 5 miljoen euro naar een Oostblokker, om maar even een voorbeeld van een goedkoop, maar uitstekend talent uit Zuid-Amerika te geven.
En wat gaat ie daar verdienen, Generaal ?.
2 miljoen per jaar, gok ik.

Feest

Bericht door Feest » di jul 14, 2009 9:00 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 2:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

generaal

Bericht door generaal » di jul 14, 2009 9:09 pm

Steef schreef:
generaal schreef:
Steef schreef:5 miljoen voor 70% + Kleber. En die laatste z'n marktwaarde schat ik toch wel op een miljoen of 8.
Kleber is natuurlijk geen 8 miljoen waard als hij een return naar Brazilië prefereert boven spelen bij een Europese subtopper.
Dan heb jij Kleber niet zien spelen voor Cruzeiro. Wacht nou maar af. En voortaan niet weer zomaar wat schreeuwen.
Heb ik ook nog niet gezien. Maar ik weet wel dat als een aanvaller (waar doorgaans veel vraag naar is) 8 miljoen euro waard is, deze prima opties in Europa heeft. Waarom zou zo'n speler dan naar het veel slechter betalende Cruzeiro verkassen, terwijl deze midden twintig is?

Feest

Bericht door Feest » di jul 14, 2009 9:13 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 2:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

generaal

Bericht door generaal » di jul 14, 2009 9:18 pm

Dat eerste is waar. Adriano heeft denk ik geen goede Europese aanbiedingen gehad en is een headcase. Over Fred kan ik niks zeggen, maar ik vind het wel frappant dat hij transfervrij mocht vertrekken, terwijl Lyon er ruim 15 miljoen euro voor heeft betaald. Dat zullen ze niet zomaar doen.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jul 15, 2009 7:47 pm

We hebben het hier niet over linksback Kleber, neem ik aan?!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr jul 17, 2009 10:26 am

Vanmiddag de loting voor de 3e voorronde voor PSV, de mogelijke tegenstanders zijn Valerengen, IFK Goteborg, Kosice, NK Ljubljana en de winnaar tussen Cherno More Vara en Iskra-Stali.

Dit zijn geen misselijke clubs jongens.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 17, 2009 10:34 am

Aan IFK Götenborg hebben ze nog goede herinneringen....
Nil volentibus arduum

Thijs

Bericht door Thijs » vr jul 17, 2009 12:46 pm

PSV speelt tegen de winnaar van Cherno More - Iskra-Stali. Veel succes.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jul 17, 2009 12:52 pm

Komen ze goed weg.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jul 17, 2009 1:37 pm

Wel relaxed dat dit soort wedstrijdjes allemaal meetellen voor de coeficient.

Thijs

Bericht door Thijs » za jul 18, 2009 4:39 pm

PSV - Sivasspor is gestaakt omdat Blom is geslagen door een Turkse supporter, lees ik net.

Frank

Bericht door Frank » za jul 18, 2009 4:57 pm

Overigens tellen dit soort wedstrijden maar voor de helft mee voor de ranglijst per land, en helemaal niet voor de ranglijst per club:
UEFA Coefficients calculation method

The basis for the UEFA coefficients is the performance of teams in the European Cups during a five year period. During that period each team gets two points for a win and one point for a draw (see below for matches in qualifying rounds).

In addition one bonus point is allocated for reaching the quarter final, the semi final and the final. Qualification for the group-stage of the Champions League is awarded with 4 bonus points (from 2004-2009: 3 bonus points, from 1996-2004: 1 point, before 1996: 2 points). Qualification for the first knock-out round of the Champions League yields 5 bonus points (from 2004-2009: 1 bonus point, before 2004: no bonus).

UEFA Country Ranking
For the calculation of the country ranking, points in qualification matches are halved: one point for a win and half a point for a draw. Before 1999 the usual two points for a win and one point for a draw were also used in qualifying rounds.

The so-called UEFA coefficients are calculated by taking an average, based on the total number of points divided by the total number of teams of each country. See the country coefficients of 2009 for an example of such a calculation.

The UEFA country ranking is computed by the sum of 5 coefficients in the last 5 years. See the country ranking of 2009 for an example of such a ranking list. To determine the participants in the Champions League and the UEFA Cup the last year ranking is used, because each country should know at the start of the season how many places it disposes.

UEFA Team Ranking
The UEFA team coefficients are calculated as the sum of the number of points of each individual team, and 20% of the country coefficient. From 2004-2008 the contribution of the country coefficient was 33%, and before 2004 the contribution of the country coefficient was 50%. See the team coefficients of 2009 for an example of such a calculation.

For the team ranking the match results in qualifying rounds do not count.

Bron: http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/calc.html
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Thijs

Bericht door Thijs » za jul 18, 2009 5:06 pm

En de tweede helft begint weer. Ben benieuwd of het goed gaat.

999

Bericht door 999 » za jul 18, 2009 9:59 pm

SCHEIDSRECHTER KEVIN BLOM LEGT DUEL PSV HALF UUR STIL

OEFENPOT ONTSPOORT

ZUTPHEN – Wat voor PSV een serieuze test had moeten worden, liep uit op een bizarre middag. Het oefenduel met het Turkse Sivasspor werd ontsierd door twee terechte rode kaarten, waarna de vlam in de pan sloeg en scheidsrechter Kevin Blom zich genoodzaakt zag de wedstrijd een half uur stil te leggen. Pas nadat zijn veiligheid en die van zijn collega’s gegarandeerd kon worden, speelden de ploegen verder. ,,We waren heel dicht bij het besluit om definitief te staken”, aldus de arbiter.

Al na anderhalve minuut was duidelijk dat de Turken niet naar Zutphen waren gekomen om het gezellig te maken. Danko Lazovic, die wederom als rechtsbuiten speelde en voor de spitspositie niet meer in aanmerking lijkt te komen, kreeg bij zijn eerste balaanname een vliegende tackle van Faruk Bayar te verduren. ,,De toon was meteen gezet. De overtredingen van Sivasspor waren niet te accepteren en de reacties van de PSV-spelers volkomen terecht. Ik kon dan ook niet anders dan snel kaarten trekken”, zei Blom over de eerste helft.

Nadat Yasin Cakmak nog was weggekomen met een gele kaart, lieten de overtreding van Pieter Mbemba en Ibrahim Dasagan geen enkele ruimte meer voor speculaties. ,,Ola Toivonen werd op onverantwoorde wijze getorpedeerd en drie minuten later kreeg Balazs Dzsudzsak een volle elleboog”, zag de scheidsrechter. Na de tweede rode kaart, raakten de gemoederen pas echt verhit. ,,Er kwamen dusdanig veel spelers op mij af en zelfs een supporter het veld in, dat ik wel moest staken. Daarbij werd ik geholpen door Ibrahim Afellay, die me mee de catacomben in trok en ‘kom op, lopen’ zei. Dat was een goede actie van hem.”

De 4.500 toeschouwers werden dik twintig minuten in onzekerheid gelaten, waarna de beslissing naar buiten kwam dat er direct aan de tweede helft zou worden begonnen. ,,De veiligheid van mij en mijn collega’s moest gegarandeerd worden”, liet Blom weten. ,,Uiteindelijk is dat gebeurd en hebben we in overleg met PSV en de politie besloten het duel voort te zetten.

De beide trainers hadden aangegeven graag verder te willen spelen.

Echt bedreigd heb ik me niet gevoeld, ik ben niet geraakt en ik heb hier ook geen trauma aan overgehouden. Je kunt je alleen afvragen of het nog wel verantwoord is om dit soort wedstrijden op amateurvelden te spelen.’’

Na rust breidde PSV de 1-0 voorsprong (doelpunt Balazs Dzsudzsak) uit de verkorte eerste helft uit naar een 3-0 overwinning door treffers van Nordin Amrabat en Danny Koevermans, maar met elf tegen negen was er van een wedstrijd geen sprake meer. ,,Gelukkig hebben de spelers en het publiek zich tijdens de tweede helft prima gedragen, maar ik ga dit voorval wel rapporteren”, wist Blom. ,,Ik stuur dat rapport naar de KNVB, die het vervolgens zal doorsturen naar de Turkse voetbalbond. Dan is het aan hen wat ze er verder mee doen.’’
Blij met de punten ...

Plaats reactie