Vitesse 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Banjavi
Contacteer:

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Banjavi » zo okt 18, 2009 9:57 am

Wouter schreef:Wat een slecht citaat. Bos was boos omdat Van der Struijk een duwtje kreeg van Amoah, waarna Van der Struijk in paniek zijn hand in de lucht stak in een poging om te voorkomen dat Van der Struijk vrij voor de keeper zou komen. Volgens Bos had Braamhaar Vitesse dus een vrije trap moeten geven.
Ok... dan is het anders... ik heb Bos niet gezien, dus dat wist ik niet.
Mijn excuus
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

T82

Bericht door T82 » ma okt 19, 2009 12:34 pm

Met 4-0 worden ingemaakt en dan nog zeuren over de scheidsrechter... Dat is zo droevig. Ook voor de rode kaart was Vitesse onthutsend zwak. Wat een slechte ploeg.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma okt 19, 2009 1:07 pm

Wat een slechte ploeg... da's een beetje het kenmerk van de Gelderse eredivisieclubs... :blush.gif:

999

Bericht door 999 » do okt 22, 2009 7:28 am

Ook Afab in grote problemen

AMSTERDAM - De sponsor van Vitesse, Afab, voert gesprekken met een consortium van zes banken om het bedrijf weer gezond te krijgen. Dit moet een debacle zoals bij DSB voorkomen. De kredietverlener van miljonair Maasbert Schouten heeft moeite om nog aan zijn financiële verplichtingen te voldoen.

Partijen werken aan een regeling om te komen tot een aflossing van een schuld van 180 tot 190 miljoen euro.

Afab begint nu een onderzoek naar misstanden rond de verkoop van de omstreden koopsompolissen. Vanwege de verwachte reorganisatie staat ook nog eens een derde van de zeshonderd banen binnen het bedrijf op de tocht.

Dat onthulden gedelegeerd commissaris Martin Dupon en Gijs van Rozendaal, die de reorganisatie leidt, gisteren. Volgens de twee werkt Afab in overleg met banken, verzekeraars en intermediairs aan een nieuw verdienmodel en een toekomstgerichte herstructurering.

De afgelopen maanden heeft het bedrijf achter de schermen al hard gewerkt aan een reorganisatie en zijn er al allerlei maatregelen genomen. Zo worden onder andere alle dossiers van klanten met terugwerkende kracht bekeken en onderzocht of er sprake is van passende advisering. "Als dat niet het geval blijkt te zijn, worden klanten benaderd om tot een oplossing te komen." Ook verkoopt het bedrijf sinds september niet meer volgens een provisiegedreven verdienmodel. In plaats daarvan werkt het met een zogeheten verrichten
Blij met de punten ...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za okt 24, 2009 10:51 pm

Het zit Meester Bos ook niet mee he, met zijn penalties die hij nooit krijgt.

Straks wordt het nog de KNAVB... Koninklijke Nederlandse Anti Vitesse Bond.

Wouter

Bericht door Wouter » zo okt 25, 2009 9:39 pm

Oooooooooooooooohhh wat was Vitesse weer vreselijk. Ik ga altijd, maar nu overweeg ik serieus om de bekerwedstrijd van woensdag te laten schieten. Dan zou ik mij gruwelijk moeten haasten uit mijn werk in Den Haag om dit voetbal op amateurniveau te aanschouwen...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo okt 25, 2009 10:06 pm

Wouter schreef:Oooooooooooooooohhh wat was Vitesse weer vreselijk. Ik ga altijd, maar nu overweeg ik serieus om de bekerwedstrijd van woensdag te laten schieten. Dan zou ik mij gruwelijk moeten haasten uit mijn werk in Den Haag om dit voetbal op amateurniveau te aanschouwen...
Welkom in de sferen van het voetbal in Gelderland.. :-)

Wouter

Bericht door Wouter » zo okt 25, 2009 10:11 pm

Tja, NEC was ook weer niet veel he? Toch staat Vitesse er nog slechter voor. Kijk maar naar het programma: Vitesse heeft nog niet tegen FC Twente, PSV, Ajax en AZ gespeeld. Daartegen pakken ze echt geen enkel punt.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo okt 25, 2009 10:50 pm

Maak je niet druk... als NEC zo blijft spelen pakken ze tegen Sparta (volgende week) en RKC (binnenkort) ook geen punt hoor... Het is gewoon vreselijk slecht ... we moeten ons collectief (he, mooi he) schamen.. :-)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo okt 28, 2009 8:33 pm

Was jij dat Wouter... die heel boze Vitessenaar die gefilmd werd bij de 0-3 voor Groningen? Sjees... daar wil je geen ruzie mee

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo okt 28, 2009 8:43 pm

Meesterlijke figuur was dat. Jammer dat ie niet even in beeld kwam na de 0-4.

LucaS

Bericht door LucaS » wo okt 28, 2009 8:47 pm

Kom op Tammo's
I think I lost my fucking headache

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo okt 28, 2009 8:53 pm

Op deze manier komt de kans dat hij, na nog een doelpunt van Groningen, nog wel even in beeld komt hoor... :)

Wouter

Bericht door Wouter » do okt 29, 2009 12:32 am

Nee, dat was ik niet. Ik heb het wijze besluit genomen om na mijn werk niet als een gek na het werk zonder gegeten te hebben naar Arnhem af te reizen (voor mij een uur of twee reistijd) om me daar te ergeren aan die lamballen, en ben gewoon zelf gaan sporten. Mijn broer en een vriend van me zijn er wel heen geweest en mijn meelij met hen is groot. Ik heb het zelfs nog niet gezien op TV, en heb ook geen zin om te gaan kijken.

Komende zaterdag PSV-uit. Toch wel spannend: zou het 8-0 of 9-0 worden?

Zucht...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do okt 29, 2009 1:17 am

Bos zag het als uitgelezen mogelijkheid om weer eens goed te spelen. :-)
en heb ook geen zin om te gaan kijken.
Grappig, maar ik had daar juist wel weer zin in.

Tsja Wouter... ik ken je gevoel. Bos geeft er alleen de brui niet aan... want hij houdt van de club en zal er voor zorgen dat het wel weer goed komt.

Ben je (nog) een beetje Bos-aanhanger of ... toch niet? (serieuze vraag, ik vond namelijk niet dat Lodeweges weg moest).

Wouter

Bericht door Wouter » do okt 29, 2009 1:33 am

Ach, Bos maakt zo zijn fouten, maar onder Westerhof was het niks, onder De Mos ook niet veel...Eigenlijk speelt Vitesse al zeven jaar lang gruwelijk voetbal, op een enkele wedstrijd na. De club zit in een negatieve spiraal waar je heel moeilijk uit komt: financiële problemen, verlies aan kwaliteit op het veld, slechtere prestaties, verlies aan sponsorinkomsten, verlies aan toeschouwers, nog grotere financiële problemen, nog meer kwaliteitsverlies, nog minder sponsoren etc. etc.

Puur sportief ligt het niet zozeer aan de trainer, maar vooral aan een beroerde achterhoede en een middenveld dat verzaakt, en aan een onprofessionele instelling van de spelers. Spelers als Claudemir en Hofs (hoe durft die laatste trouwens met overgewicht in Arnhem aan te komen!) zouden toch meer moeten kunnen laten zien. Al met al denk ik ook niet dat het goed komt dit jaar. Ooit moet het immers fout gaan.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do okt 29, 2009 1:54 am

Ooit moet het immers fout gaan
Da's nou het verschil tussen Nijmegen en Arnhem he... wij denken dat het ooit nog wel weer eens goed moet komen. (Been heeft ons op die illusie gebracht "het komt allemaal goed").

Ik vind nog steeds dat Vitesse op het moment kwalitatief betere voetballers heeft dan NEC. Ik vind dat NEC veel te veel geld heeft uitgegeven aan een of andere belg die spits zou zijn, maar ik gok er op dat hij verkeerd is gebruikt en de volgende trainer hem wel goed gaat gebruiken (zie Niedzielan... ook verkeerd gebruikt).

Maargoed... het Gelderlands voetbal heeft op het ogenblik niets te zoeken in de eredivisie.

Succes Wouter... ik snap je frustraties...

Maarja... dat jij dan weer dezelfde irritaties hebt dan ik kan ik dan wel weer waarderen. :-)

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do okt 29, 2009 4:00 pm

Cupsfeer Vitesse wordt inktzwarte deken
KNVB-BEKER, Door Poul Annema

De spelers van Vitesse hadden er zelf om gevraagd, ze wilden dat hun seizoenkaarthouders gratis toegang kregen voor het bekertreffen met FC Groningen. ‘We wilden een echte Cupsfeer in het stadion ontketenen’, zei trainer Theo Bos. Niet meer dan halfvol was uiteindelijk het Gelredome en toen de tegenstander al binnen een halfuur een 3-0 voorsprong nam, keerden de fans die nog wel waren gekomen zich tegen hun favorieten.

Thomas Enevoldsen scoort de 1-0 (Guus Dubbelman / de Volkskrant) Vitesse heeft een groot probleem. Financieel is de club al jaren ziek, maar het verliest ook steeds meer aantrekkingskracht. ‘We willen prestaties voor ons geld’, zongen de supporters. Invaller Kaya bepaalde met zijn late treffer de eindstand nog op 1-5, maar dat doelpunt deed niets af aan de voor Vitesse harde werkelijkheid. Het was op ontluisterende wijze door FC Groningen uit het bekertoernooi geknikkerd. Cupsfeer? Een klaagzang was het over de teloorgang van een club met ambitie.

Ook FC Groningen had voor deze ontmoeting problemen. Na de 4-0 nederlaag tegen FC Twente, zaterdag, stelde trainer Ron Jans vast dat het merendeel van zijn spelers niet goed kan omgaan met de problemen van nu. ‘We hebben een mentaal probleem’, aldus Jans, met een blik op de ranglijst, waar FC Groningen is afgezakt naar de 15de plaats.

Maandag, op de dag na het debacle in Enschede, stuurde de trainer zijn spelers naar het bos voor een duurloop. ‘We moesten een patroon doorbreken. Je kunt verliezen van FC Twente, maar je mag nooit zo weerloos zijn als wij waren. We zullen karakter en mentaliteit moeten tonen. We zijn door een ondergrens gezakt en ik verwacht zeker een reactie.’

Droom
Zelf droomt Jans er al jaren van eens met FC Groningen in de bekerfinale te staan. In Arnhem revancheerde zijn ploeg zich in elk geval voor de afgang van zaterdag. Zonder de geblesseerde Holla en de gepasseerde Pedersen, maar met een jonge debutant op het middenveld, Leondro Bacuna, nam FC Groningen al na vier minuten afstand.

Bacuna, een 18-jarig Antilliaans talent uit de jeugdopleiding, toonde over klasse, lef en veel voetbalslimheid te beschikken. Hij zette de aanval op waaruit Enevoldsen zo snel scoorde (0-1). Bacuna zelf, die dinsdag al hoorde dat hij zijn debuut mocht maken, maakte het tweede doelpunt in een fase van de wedstrijd waarin Vitesse niet één fatsoenlijke aanval opzette, geen duel kon winnen en in alle opzichten tekortschoot. FC Groningen verstevigde energiek, berekenend en overtuigend, zijn greep op de wedstrijd met een derde treffer (Stenman) en Granqvist maakte met een succesvolle solo, negen minuten voor rust, duidelijk hoe de verhoudingen in het veld lagen; hij kon ongehinderd doorlopen en ook nog eens doeltreffend uithalen: 0-4.

Verontwaardiging
Dat was het moment waarop de eerste toeschouwers het Gelredome de rug toekeerden en er een storm van verontwaardiging uit de kelen van de resterende 8.000 toeschouwers opstak toen Nordstrand ook nog eens tegen de paal kopte. Betere tijden lijken voor deze club-in-nood, die op de eredivisieranglijst nog wel drie plaatsen boven FC Groningen staat, ver weg. Met een dubbele wissel (Pluim voor Jong-a-Pin en Hofs voor Kaloglu) probeerde trainer Theo Bos na rust in elk geval nog wat goodwill terug te winnen.

Een kopbal van Pluim die ternauwernood van de lijn werd gehaald door Sankoh en schoten met dreiging van eerst Verhaegh en later Claudemir namen inderdaad iets van de verbittering bij het publiek weg, Vitesse toonde tenminste iets van de strijdlust. Maar de superioriteit van FC Groningen stond nooit onder druk en werd zelfs bevestigd met een vijfde treffer van Lovre, die via Van Diermen raak schoot: 0-5.

Vitesse kreeg via Kaya nog zijn doelpunt, maar dat veranderde niets: over Vitesse viel een inktzwarte deken.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do okt 29, 2009 5:25 pm

Zo te zien aan de samenvatting op RTL7 was Wouter ook niet helemaal te spreken over de prestatie van Vitesse. (Net als André Agassi naast hem overigens)

Afbeelding

:smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do okt 29, 2009 5:34 pm

Koning. :worshippy.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » do okt 29, 2009 5:53 pm

Ik heb dit seizoen wel vaak vergelijkbare gebaren gemaakt... :confused.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do okt 29, 2009 6:26 pm

Wie kan er liplezen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do okt 29, 2009 6:35 pm

"ik vind het jammer dat ze niet zo heel goed voetballen vandaag. Kom op jongens, jullie kunnen het. Positief blijven. Hup Vitesse"

Zoiets geloof ik... :-)

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » do okt 29, 2009 10:46 pm

Cupsfeer ontketenen...zo kun je het ook brengen... :drecul.gif:
...dit las ik elders...

De maatregel was genomen nadat er via de reguliere verkoop t/m het weekend slechts 1200 kaarten waren verkocht.

Wouter

Bericht door Wouter » do okt 29, 2009 10:56 pm

Volgens mij vindt Ramona die woeste man wel aantrekkelijk...

Plaats reactie