PSV deel 2
Dan moeten die jeugdspelers wel klaar zijn voor de stap naar het eerste. En als ik zo vrij mag zijn om uit te gaan van de verslagen op AT, dan staan er op dit moment geen jongens in de rij om de stap naar het eerste te maken. Soms moet je het ook gewoon een jaartje of twee van aankopen hebben.
Daarnaast heeft de jeugdopleiding de laatste jaren voornamelijk waterdragers geproduceerd.
Daarnaast heeft de jeugdopleiding de laatste jaren voornamelijk waterdragers geproduceerd.
Klopt allemaal, maar jij vroeg mij wat het antwoord was van Ajax op de Chelsea-connectie van PSV.
PSV raakt waarschijnlijk Farfan, Cocu en Alex kwijt. Drie dragende spelers van wie er maar één geld oplevert. Verder moeten spelers als Kluivert, Reiziger, Ball, Addo en De Jong vervangen worden en de selectie is nu al erg smal. Als PSV dan ook nog CL-voetbal mist, denk ik dat ze in Eindhoven een groot probleem hebben.
PSV raakt waarschijnlijk Farfan, Cocu en Alex kwijt. Drie dragende spelers van wie er maar één geld oplevert. Verder moeten spelers als Kluivert, Reiziger, Ball, Addo en De Jong vervangen worden en de selectie is nu al erg smal. Als PSV dan ook nog CL-voetbal mist, denk ik dat ze in Eindhoven een groot probleem hebben.
Het stinkt aan alle kanten!
Jawel, maar ik had het even over de korte termijn. Normaal gesproken is de jeugdopleiding inderdaad het antwoord van Ajax op de scouting en de Chelsea-connectie met PSV. Maar op dit moment staan er dus geen jeugdspelers klaar. Wat is dan ons antwoord? Die flut scouting? Veel meer geld hebben we ook al niet.joey schreef:Klopt allemaal, maar jij vroeg mij wat het antwoord was van Ajax op de Chelsea-connectie van PSV.
PSV heeft problemen, dat zeker. Maar ik denk niet dat ze er zo beroerd uitkomen als jij nu denkt. Dat ze volgend seizoen een minder sterk basiselftal zullen hebben dan dit seizoen, lijkt mij wel.
Voeg daar ook nog maar in ieder geval Lamey en Tardelli aan toe. Ook vraag ik mij af hoe tevreden men in Eindhoven is over Väyrynen en Culina, maar daar zou je dan Aissati en Beerens voor in de plaats hebben.joey schreef:PSV raakt waarschijnlijk Farfan, Cocu en Alex kwijt. Drie dragende spelers van wie er maar één geld oplevert. Verder moeten spelers als Kluivert, Reiziger, Ball, Addo en De Jong vervangen worden en de selectie is nu al erg smal.
- Giacomo Puccini
Vreemd trouwens dat Ronald Koeman de hand boven het hoofd wordt gehouden door de media. Ik hoor tenminste weinig kritische noten terwijl Knoeiman een regelrechte wanprestatie levert in de competitie door sinds de winterstop bijna niets meer te winnen. Met een derate sterke selectie, die PSV wel degelijk heeft (ook al is deze niet super breed), mag je nooit zo bar slecht presteren.
Ajax!
Dat verbaast mij niets. De Koetjes hebben een prima netwerk. Journalisten houden wel van zulke uit de klei getrokken no nonsense-types.
Bovendien wordt PSV nooit zo kritisch benaderd. Er valt daar genoeg te spitten, maar het gebeurt niet. Misschien vinden journalisten Eindhoven te ver. ;)
EDIT: volgens Derksen wil Liverpool Zeefuik wegkopen. Nou ja, zeg. :nooo:
Bovendien wordt PSV nooit zo kritisch benaderd. Er valt daar genoeg te spitten, maar het gebeurt niet. Misschien vinden journalisten Eindhoven te ver. ;)
EDIT: volgens Derksen wil Liverpool Zeefuik wegkopen. Nou ja, zeg. :nooo:
Wat ik me afvraag: wie zou PSV als vervanger van Koeman moeten halen? Dat zou dan al snel een buitenlandse trainer moeten worden. Een goede Nederlandse vervanger zie ik namelijk niet zo snel. Nee, Ajax mag z'n handen dicht knijpen dat het Ten Cate voorlopig heeft vastgelegd, want een betere beschikbare Nederlandse trainer zie ik zo snel niet.
Tussen hoop en vrees
Liverpool favoriet in kwartfinale tegen PSV
EINDHOVEN, dinsdag
De camera’s snorden en fototoestellen klikten erop los toen zich na afloop van de laatste training van PSV voor de eerste kwartfinale in de Champions League tegen Liverpool een in het Europese topvoetbal ongebruikelijk familietafereeltje afspeelde. Doelman Gomes tilde zijn oudste zoontje Flavio Enrique over de omheining en bracht de dreumes in een genoeglijk lentezonnetje op het veld van het Philips Stadion de eerste beginselen van de voetbalsport bij. Het zorgde voor wat ontspanning bij de geplaagde PSV’ers, die in de eredivisie de ene opdoffer na de andere incasseren, terwijl ze vanavond in het kampioenenbal de degens moeten kruisen met een ploeg in topvorm. Een weinig aanlokkelijk perspectief.
„Een ploeg met de mogelijkheden van PSV moet in de Champions League goed en compleet zijn om succes te hebben. En dat zijn we momenteel niet”, erkende PSVtrainer Ronald Koeman. „Liverpool zit in een sterke periode en heeft enorm veel vertrouwen gekregen door de uitschakeling van Barcelona. Aan de andere kant weet je dat voetbal soms een raar spelletje is. Iedereen verwacht in deze omstandigheden dat Liverpool het even gaat doen en dat is best een moeilijke uitgangspositie.”
Met het oog op de haperende kampioensrace komt de tweestrijd met Liverpool slecht uit gezien de extra fysieke en mentale belasting, maar gisteren drong Koeman die gedachten naar de achtergrond. „Natuurlijk zou je in deze fase van het seizoen net als andere ploegen liever van weekend naar weekend gaan, maar tegelijkertijd moeten we trots zijn dat we nog meedoen in de Champions League. Er zijn in Europa maar acht ploegen die dat kunnen zeggen en PSV is er daar een van. Het is een sportman eigen om in deze situatie alle probleempjes even te vergeten en je vol op deze wedstrijd te richten.”
In een slechte periode als deze speelt het mentale aspect een steeds grotere rol. Hoe langer de malaise aanhoudt, hoe meer de koppies gaan hangen en de onderlinge irritaties toenemen. „Het gaat ook in de hoofdjes spelen en dat is niet altijd weg te praten”, weet ook Koeman.
Hoe zal bijvoorbeeld Manuel da Costa omgaan met de grote blunder die hij beging tegen NAC? „Hij kon weer wat lachen”, aldus Koeman, die aangaf dat Da Costa ondanks zijn misser tegen Liverpool in de basis staat. „Hij is een jonge speler en die maken fouten. Daar moet hij van leren. De mentale gevolgen probeer je weg te praten. Maar of hij er ook echt overheen kan stappen, zal op het veld moeten blijken.”
De 20-jarige verdediger voelt zich sterk genoeg om tegen Liverpool weer centraal achterin in te spelen. „Natuurlijk is het een grote fout, die ik nooit had mogen maken”, aldus Da Costa. „De volgende keer schiet ik die bal de tribune in. Tegelijkertijd moet je er niet te lang bij stil blijven staan. Het is gebeurd en ik moet weer aan de bak. Het is een beetje het verhaal van mijn seizoen. Ik wissel nog te veel goede wedstrijden zoals tegen Arsenal af met slechte.
Dat heeft te maken met mijn jeugdigheid. Dat moet uit mijn spel.”
PSV speelt in principe zonder Ibrahim Afellay. Vandaag volgt pas het definitieve besluit, maar gezien de aard van de klachten (hamstring) en het belang van de titelstrijd zal PSV geen risico nemen. Voor Patrick Kluivert is een tweede basisplaats in een tijdsbestek van drie dagen gezien zijn fysieke kwetsbaarheid normaal gesproken te veel van het goede. Tegen NAC kwam opnieuw aan het licht hoeveel hij qua loopvermogen en explosiviteit heeft ingeleverd. Een variant van de tegen Arsenal gehanteerde speelwijze met een open spitspositie, aanvallers op de flanken en een versterkt middenveld ligt meer voor de hand.
Koeman: „Met een stuk tactiek en een goede organisatie in het veld kun je ver komen. In het verleden zijn we op sommige momenten slimmer geweest dan onze tegenstanders. Het is niet altijd alleen de kwaliteit die de doorslag geeft.”
Benitez op zijn hoede
EINDHOVEN, dinsdag
Op papier heeft Liverpool het getroffen met een door blessures en vormverlies verzwakt PSV als tegenstander in de kwartfinales van de Champions League, maar trainer Rafael Benitez waarschuwde zijn ploeg gisteren er niet te licht over te denken. „Vorig jaar hadden we met Benfica (getraind door Ronald Koeman, red.) ook de op papier gemakkelijkste tegenstander, maar lagen we er na twee wedstrijden toch uit.” Mohamed Sissoko ontbreekt vanavond door een schorsing bij Liverpool, Luis Garcia is nog steeds geblesseerd. Spits Craig Bellamy heeft last van een rib en is een klein twijfelgeval.
De T.
Blij met de punten ...
PN:
Het wordt steeds triester...de grote en rijke clubs doen niets aan hun jeugdopleiding, dus halen ze maar 'gewoon' jonge talenten weg bij buitenlandse clubs :sad:
Hopen dat die jongen verstandig is en blijft :eusa_pray:
Lekker dan :nooo:'PSV praat vandaag met Liverpool over Zeefuik'
Volgens VI.nl praat PSV vandaag met Liverpool over een eventuele overgang van Zeefuik naar de Engelse topclub. Liverpool zou Zeefuik heel graag naar Engeland willen halen. Eerder haalde de club al de 18-jarige Brouwer van Ajax. Liverpool is bezig diverse jonge talenten, die slechts een habbekrats kosten, uit Europa naar de club te halen om de jeugdopleiding goed op te zetten.
Het wordt steeds triester...de grote en rijke clubs doen niets aan hun jeugdopleiding, dus halen ze maar 'gewoon' jonge talenten weg bij buitenlandse clubs :sad:
Dat doet PSV toch ook? Bij jullie club stroomt amper een jeugdspeler door, maar de (buitenlandse) talenten lopen achter elkaar binnen. Wat is eigenlijk het verschil tussen Zeefuik wegkopen en Da Costa of Vonlanthen wegkopen?Baseman schreef:PN:Lekker dan :nooo:'PSV praat vandaag met Liverpool over Zeefuik'
Volgens VI.nl praat PSV vandaag met Liverpool over een eventuele overgang van Zeefuik naar de Engelse topclub. Liverpool zou Zeefuik heel graag naar Engeland willen halen. Eerder haalde de club al de 18-jarige Brouwer van Ajax. Liverpool is bezig diverse jonge talenten, die slechts een habbekrats kosten, uit Europa naar de club te halen om de jeugdopleiding goed op te zetten.
Wat heeft PSV die jongen te bieden? Daar gaat het nu om. Bij Ajax blijven de grootste talenten omdat ze weten dat ze kansen krijgen in het eerste. Jordy Brouwer vertrok wél, maar die dreigde buiten de boot te vallen.Hopen dat die jongen verstandig is en blijft :eusa_pray:
-
Volgens mij is het gewoon psychologische oorlogsvoering. Zo gaat het toch altijd? Als Ajax tegen Juve moest, dan werd voorafgaand aan die wedstrijd, de halve selectie aan Juve gelinkt..Baseman schreef:PN:Lekker dan :nooo:'PSV praat vandaag met Liverpool over Zeefuik'
Met dit verschil dat Liverpool die jongen zo op kan halen. Dus wie weet doen ze dat wel. BTW, die jongen heeft bij Ajax gezeten en bij Omniworld. Nu pas een jaartje (als ik het goed heb) bij PSV. Dus we moeten niet net doen alsof de jeugdopleiding van PSV gefrustreerd wordt als hij vertrekt. Echt eigen jeugd is hij niet.
:nec:
Volkskrant‘In je hoofd wil je nog zo graag’
Interview Van onze verslaggever Willem Vissers
eindhoven - De spits wil belangrijk zijn voor PSV, maar zijn benen zeggen soms: ‘ho, wacht eens even.’
Bang. Een doffe dreun galmde door het Rat Verlegh Stadion van Breda. NAC – PSV, doelpunt Kluivert. Met rechts geschoten, diagonaal, perfect geraakt. Ziedend hard. Een zogenoemde streep. Maar nee: goal afgekeurd. Buitenspel.
Jammer. Wat had hij genoten van een doelpunt dat PSV de zege had kunnen bezorgen, nu alleen winst de droogte kan verdrijven. Maar te vaak liep hij buitenspel in Breda. Toch? ‘Als je die bal op tijd krijgt, hangt-ie. Dan is het beeld anders’, zegt Kluivert de dag voor PSV – Liverpool, in de kwartfinale van de Champions League.
Hij blijft staan na een fijne training in het stadion: afronden op doel. Heerlijk voor een spits. Schieten. Bang.
Het beeld over Kluivert had zo vaak anders kunnen zijn. Stel dat hij topfit was gebleven, dan was hij nu, op zijn 30ste, nog de perfecte spits voor bondscoach Van Basten geweest. Kon hij immers niet alles dat de veeleisende bondscoach vraagt? Kaatsen, schieten, scoren. Ja, kón.
Kluivert heeft knieën met versleten kraakbeen. Soms lijkt het of hij schuifelt over het veld, voorzichtig draaiend, om de over elkaar schurende botten enigszins te behagen. Ver weg is dan de Kluivert die Ajax de zege in de Champions League bezorgde in 1995. Een knul van 18 jaar toen, sterker dan hij besefte, met een lijf dat barstte van energie.
Toch blijft het altijd opletten met hem, want opeens, zomaar, flitst een schaduw uit het verleden over het veld. Maar dat is niet genoeg. Kluivert, dat is over, zeggen critici. ‘Ja, Kluivert is over’, herhaalt de spits met lichte spot. ‘We zullen zien.’
Hij zou nú moeten opstaan. PSV heeft hem nodig, nu Koné geblesseerd is, doelpunten schaars zijn en de zeker gewaande titel alsnog in gevaar dreigt te komen. In de competitie maakte hij drie doelpunten en drie assists. Helemaal niet slecht op zes basisplaatsen en één volledig duel, tegen NAC.
Het is nochtans te weinig. Wenden en keren, duels aangaan, meters maken, dat is allemaal moeilijker geworden.
Kluivert was transfervrij na min of meer mislukte avonturen bij Newcastle en Valencia. PSV zocht een spits na het late vertrek van Vennegoor of Hesselink en de financiële risico’s van zijn komst waren gering.
Koné en Farfán zijn de aanvallers voor de basisploeg, Kluivert en Tardelli de alternatieven. En de topschutter aller tijden in Oranje kan ook meedoen als PSV met drie spitsen wil spelen.
Of hij vandaag klaar is voor Liverpool? ‘Luister, ik had lange tijd geen 90 minuten gespeeld, maar ik ben toch redelijk hersteld. Het meeste last heb ik van mijn rug, dat is mijn laatste blessure. Met mijn knieën gaat het wel. Ik kan starten, maar 90 minuten is te veel van het goede. Als het aan mij ligt, begin ik.’
Koeman heeft vermoedelijk andere plannen, want Liverpool moet worden bestreden met veel loopwerk. ‘Ik durf het overigens wel aan met Patrick’, zegt de trainer.
Kluivert wil nog iets kwijt over de kritiek. ‘Als jij bijna een hernia hebt gekregen, wil ik jou wel eens zien. Het is moeilijk om dan meteen je startsnelheid terug te krijgen. Vraag het aan mensen die tegen een hernia hebben aangezeten, topsport bedrijven én kraakbeenproblemen hebben.’
Wat die knieën betreft; de rechterknie is slechter dan de linkerknie.
Wat hij moeilijker vindt dan vroeger? ‘Snel loskomen. Normaal deed je dat met twee stappen, nu met drie.’ Wanhoop vult af en toe zijn gedachten. ‘In je hoofd wil je nog zo graag, maar je lichaam zegt: ho ho, wacht eens heel even. Ik zou zo graag meer willen laten zien.’
Zeker nu PSV in last is. ‘We praten met zijn allen over wat er fout gaat. Waarom winnen we niet zoals we voor de winterstop wonnen? We missen twee belangrijke spelers (Alex en Koné), maar we mogen niet te afhankelijk zijn van hen. We hebben ook niet zoveel geluk, maar dat dwing je af.
‘Andere ploegen ruiken hun kans. Als team moet je daarmee kunnen omgaan. Toch is dat hartstikke moeilijk. Het ligt meer voor de hand om in de competitie een ander gezicht te laten zien, maar het kan ook in de Champions League.’
Een paar doelpunten, dan zou hij het seizoen toch mooi afsluiten. Of hij daarna nou blijft of niet. ‘Als je een stempel kunt drukken op de laatste wedstrijden en je staat met die schaal in handen, is alles vergeten.’
:drecul2: Humor, zulke woorden van iemand die supporter is van het opleidingsinstituut PSV!Baseman schreef:
Lekker dan :nooo:
Volgens mij kunnen ze in Liverpool beter voor een alcoholfuik gaan, dat gaat ze meer opleveren....
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
PSV heeft geen keuze hierin, hij is nog te jong om een contract aan te bieden.Spijker schreef:Ik hoop dat psv verstandig is en hem laat blijven.
Nee, PSV koopt ze en biedt ze een contract aan als ze 18 zijn. Zoals de Nederlandse wet voorschrijft. De grote buitenlandse clubs mogen iedereen een contract aanbieden, ook als ze 9 zijn. Mocht Zeefuik vertrekken dan krijgt PSV slechts een minimale vergoeding.joey schreef:Dat doet PSV toch ook?
In het geval Vonlanthen 2 jaar en in het geval Da Costa bijna 4 jaar in leeftijd.Wat is eigenlijk het verschil tussen Zeefuik wegkopen en Da Costa of Vonlanthen wegkopen?
Afgezien natuurlijk dat ze bij PSV een veel grotere kans op speeltijd hebben.
Och gut, gaan we weer met deze onzin beginnen ?Wat heeft PSV die jongen te bieden? Daar gaat het nu om. Bij Ajax blijven de grootste talenten omdat ze weten dat ze kansen krijgen in het eerste. Jordy Brouwer vertrok wél, maar die dreigde buiten de boot te vallen.
Ik had het moeten weten,. begin over de jeugdopleiding in de PSV topic en meteen moet weer geroepen worden dat Ajax wel een goede opleiding heeft en PSV niet en dat er bij PSV geen talenten doorbreken... :sleepey:
Ik denk het niet. Koeman wil laten zien waar hij tot in staat is in Europa. Al zal er geen risico worden genomen met een jongen als Afellay.
PN
Maar oh, wat zou het een schande zijn wanneer die jongen een jaar later weer weg wordt gekaapt door Liverpool, toch?
2/4/2007 - 'PSV benadert Shanghai Shenhua over transfer Wang Dalei'
(Gepost door RvN)
BRON: Shanghai Daily
Volgens uitlatingen van Shanghai Shenhua heeft PSV de Chinese club benaderd over de mogelijkheden om de pas 18-jarige Chinese keeper Wang Dalei over te nemen. PSV wilde het grote talent vorige zomer al voor een stage naar Nederland halen, maar dat mislukte omdat hij op dat moment juist doorbrak bij het nationale elftal. Dat gebeurde nog op zijn 17e. Hij is inmiddels 18 en is international en eerste keeper van Shanghai Shenhua. Volgens de manager van de club is zijn club bereid de keeper te laten vertrekken, als PSV de gewenste vraagprijs wil betalen.
PN
Maar oh, wat zou het een schande zijn wanneer die jongen een jaar later weer weg wordt gekaapt door Liverpool, toch?